Jak wyjąć przepływkę To map sensor, nie przepływka, siedzi na wcisk. Czyszczenie a tym bardziej jakakolwiek regulacja nic nie da, ten czujnik mierzy podciśnienie w kolektorze dolotowym
Takie coś odszukałem. DF013 Renault Auto Kod usterki Kod usterki Renault Auto DF013 W pojazdach z elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynią biegów, elektromagnes zmiany biegów 3-4 odpowiada za uruchamianie obwodów hydraulicznych w celu aktywacji sprzęgieł lub taśm, które zmieniają biegi wewnątrz automatycznej skrzyni biegów. Komputer zauważa, że...
To się ciągle zmienia, bo najczęściej długoterminowa korekta jest -100%. Za każdym razem, jak wyczyszczę błędy i odłączę akumulator, jeździ bardzo dobrze. Mułowaty się robi po tych błędach. Czujnik wody też działa dobrze, na starej sondzie to samo co na nowych. Dodano po 1 W tym silniku MAP sensor jest w kolektorze dolotowym. Mówię, jedyne co słyszę,...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
witam, Mam problem z moim Renault Espace. Samochód kupiony w Niemczech jako "turboschaden". Okazało się, że turbo wygląda na dobre a uszkodzony jest intercooler i jeden z węży, zostały one wymienione. Dodatkowo płukanie dpf, oberwało mu się od tego i profilaktyczne czyszczenie egr. Samochód jeździ bez problemu, nie pokazuje żadnych błędów, jednak mam...
Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze plastikowej, ale szambem z rury raczej nie będzie zawalony a jak nie ma błędu to nie ma potrzeby wymieniać, mówisz że cięgno się rusza a w parametrach nie ma ciśnienia odpowiedniego, czy masz podciśnienie na zaworku sterowania turbiną? Podłącz na krótko podciśnienie żeby turbo kręciło się na ful i zobacz może...
Panowie, jak w temacie. Laguna cierpi na brak mocy i to nie na zasadzie lekkiej utraty mocy, tylko albo jedzie normalnie, albo w ogóle nie jedzie. Zazwyczaj odpuszczenie i ponowne naciśnięcie gazu niweluje na chwilę problem. Co zauważyłem, to że po odpięciu podciśnienia z gruszki fakt że auto jest zmulone, ale reaguje na gaz za każdym razem i nic się...
Pojazd 5 lat w eksploatacji bez problemów silnikowych .Silnik 1,2 8V Obecnie jest powtarzalny scenariusz : uruchomienie zimnego silnika jak zawsze bez problemów . Pracuje normalnie . Po 2-3 minutach , zaczyna się dusić . Wyczuwalna jest benzyna lekko przy dolocie . Obroty na poziomie 500-600 . Przemęczy się tak 2 minuty i wszystko przechodzi . Po tym...
Chyba to także podejrzewam iż nie wyczuwam aby turbo kopało jedzie bo jedzie. Ok będę szukał... Ale widzę iż jeżeli pompa nie działa lub jest nieszczelna turbo nie będzie działało prawidłowy w tym ERG itp. Polecam film, test vacuum pump. https://www.youtube.com/watch?v=-lgYAS3G... Wracając do tematu nadal nie rozwiązałem problemu z brakiem mocy. Zrobiłem...
dziękuję za zainteresowanie moim problemem a czy są jakieś sposoby "domowe" na wykluczenie jakichś podzespołów np. podciśnieniowych bo z tego co wiem to turbina zostaje łączona w oparciu o podciśnienie a pomiędzy wakupompką a turbiną podłączony w przewód podciśnieniowy wpięty jest jakiś czujnik który zamontowany jest na ścianie grodziowej nad serwem...
to jest gaznik weber i jest bo ma zbiorniczek na podciśnienie i mam tam jeden czujnik przykręcony do obudowy gaznika i nie wiem do czego on jest jeden to jest opornik podgrzewania układu biegu jałowego
Głowica po remoncie (wymienione zawory, uszczelniacze zaworów, wałka rozrządu, wymienione prowadnice zaworów, sprawdzone gniazda zaworowe, planowanie), pierścienie również wymienione. I dalej bryndza - auto nie trzyma dobrze wolnych obrotów - utrzymuje około 700 obrotów (silniczek krokowy sprawny), podciśnienie dolotu w granicach 420 mbar (jeszcze będziemy...
Witam Mam lagunę II z 2001 roku. Zaczęło się od tego, że na długiej trasie zapalała się kontrolka z błędem wtryskiwaczy i momentalnie brak mocy, wystarczyło się zatrzymać wyłączyć silnik wyjąć kartę włożyć i odpalić, pomagało, ale na następne 10 minut :( Po 2 tygodniach nawet i to przestało pomagać, od razu po odpaleniu nie dało się jechać max obroty...
A sprawdż może czujnik temp to raz . Dwa , w chwili jak puści siłownik to czy przed zaworkiem sterującym nim masz podciśnienie z vacu . Widziałem te układy w volvo renault mitsubishi i skodzie, szczerze nie przypominam sobie aby w którymś brakowało wtrysku sterującego jeśli był przestawiacz. Ale może i jest taki układ jak twój.
Nie jest to wina czujnika wału, bo by zgasł całkiem, i ciężko było by odpalić. Jak piszę to albo czujnik temperatury, albo zawory. "Co mają zawory do tego?" zapyta ktoś. A no mają tyle, że podciśnienie w kolektorze zaczyna wykraczać poza zakres, i od razu to łapie MAP sensor.
to chyba był czujnik wychylenia przepustnicy po wsadziłem w niego śrubokręt płask ii przekręcałem wok€ł własnej osi a on sam wracał spowrotem bez żadnych oporów tylko czułem naciąg sprężyny. Jesli chodzi o ten podmuch czy takie syknięcie to jest to chyba normalne bo jak przepustnice otwierasz to podciśnienie powoduje silnne zassanie powietrza...
podziele sie moim przypadkiem i jak go rozwiazałem. to samo jak opisał gran76 moj lanos 1.6 16V LPG przebieg jak go kupiłem 140tkm. kupiłem tanio w stanie "podziadku" od goscia który chyba miał go dość , ja orazu wiedzialem ze to musi być cos prostego ;) poszarpywał miedzy 2-3 tys. niewazne czy bezyna czy gaz. czasem poniżej 1000 obrotów zadławiał się...
Witam, mam taki problem z Renault Clio 2 , 2002r. silnik 1.2 8V 43kW , oznaczenie silnika D7F 746. Silnik raz na jakiś czas gaśnie i jest po zgaśnięciu problem z odpaleniem, gaśnięcie silnika występuje najczęściej stojąc w korku na wolnych obrotach. Odczytałem Clipem błąd DF045 czujnik ciśnienia w kolektorze . Błąd powraca po każdorazowym skasowaniu...
Witam. Problem się przewija,ale nie znalazłem nigdzie wystarczającej odpowiedzi. Moje autko renault kangoo 1.4 benz +lpg. 2002 rok. Jak jest zimny,tj po odpaleniu falują obroty na benzynie. Na gazie chodzi równo. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, silnik krokowy, potencjometr przepustnicy, uszczelnienie pod kolektorem ssącym sprawdzone, wyczyszczona...
A w mojej 19 miałem podobny przypadek: też znikał mi płyn nie wiadomo gdzie(ok.1l na 100km) ale to nie była uszczelka... tylko głowica miała pęknięcie na jednym z kanałów dolotowych w których jest podciśnienie dlatego nie wysadzało w zbiorniczku. Po rozkręceniu okazało się że miałen rację: na 2 cylindrze było pęknięcie... A przy okazji usunąłem takie...
Nie, czujnik podciśnienia!
Stek bzdur kolego. Jak rośnie czas wtrysku, bez zmiany obciążenia silnika, to znaczy że ciśnienie leci na twarz. Zapnij łaskawie manometr w magistralę i z nim pojeździj. Yhym, ale mniej więcej myślałem podobnie no mniej więcej ;). Problem jest taki że nikt ze znajomych nie posiada takiego manometru, serwisy nie lubią i nie będą słuchać głupot gadanych...
Tam najczęściej padały oringi na przepustnicy .Podciśnienie powinno być około 450 mb chyba że czujnik oszukuje .
Kolego, ta marchewa to niedrożność f. paliwa. Przy filtrze jest czujnik który się zwiera (albo rozwiera ?) przy większym podciśnieniu. Zakładam że filtr jest nowy, zdejmij szybkozłączki ze smoka, zdemontuj smok, sprawdź, przedmuchaj, musi tam coś być.
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
One mają 750 obrotów na jałowym, jak masz jakiekolwiek problemy z pracą silnika to sprawdź luz zaworowy, ten silnik ma regulowalny, i jest cholernie czuły na anomalie w jego obrębie. Czujnik podciśnienia jest taki sam jak w oplu, i nie uszkadza się .
Tak właśnie gdzie znajduje się czujnik podciśnienia który leczy zużycie???
Witam w mojej lagunie 2 jest brak mocy po odłaczeniu wtyczki na czujniku podciśnienia doładowania zaczeła przyśpieszać narmalnie i pracuje tak jak powinna. Czy można jeździć z wyłaczonym czujnikiem? Nie bedzie efektów ubocznych?
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
Zajmij się podciśnieniem i szczelnością dolotu, ale mniemam iż po prostu czujnik podciśnienia padł.
Ma czujnik 4-pinowy na dolocie, on wskazuje temperaturę powietrza, podciśnienie, ciśnienie doładowania i oczywiście jest też nowy.
sprawdż szczelność połączenia kolektora z czujnikiem podciśnienia
Jeżeli czujnik GM to pasuje z poloneza.
Cześc Wojtek ma racje a co z innymi czujnikami ????.Jeżeli komputer stwierdzi że informacje od czujnika podcisnienia są błedne to przejdzie w tryb awaryjny i nici z twojego planu (po to własnie jest autodiagnostyka systemu) .Masz jeszcze problem z czujnikiem położenia przepustnicy bo na 100% tam taki jest (ewe przeplywonierz powietrza o ile jest a...
Trzeba by przełożyć cewkę z modółem zapłonowym. Są dość awaryjne. To samo dotyczy czujnika podciśnienia.
Spokojnie, tylko zapytałem. Mam taką samą sytuację jak kolega wyżej. Czujnik nie jest połączony z kolektorem, ani też nie znajduje się w kolektorze. Jeśli ktoś zna budowę takiego silnika, będzie w stanie racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego czujnik jest umiejscowiony w tym właśnie miejscu. Dziwna sprawa, że u mnie i u kolegi jest tak samo. Dodano po 1...
Dobry komputer diagnostyczny i sprawdzenie co widzi sterownik ECU. Potem test pompka podciśnienia z manometrem czy wartości które podaje czujnik i widzi sterownik silnika są prawidłowe. Wygląda to na problem z kabelkami niestety lubią się przecierać urywać czy jakieś zwierzątko też czasem może je przegryźć.
a czy w czasie jazdy po wyżuceniu na luz samochód gaśnie.czy chodzi ci tylko o to że cały czas na biegu jałowym trzyma 700 obr\min.bo jeżeli nie gaśnie to nie jest tak żle.chyba ze różnie trzyma te obroty to wtedy trzeba coś dalej szukać .to jest chyba wtrysk jednopunktowy.więc spróbuj jeszcze pokręcić deikatnie potencjometrem przepustnicy.
Może uszczelka pod czujnikiem zanieczyszczenia filtra??
Witam serdecznie. Clio z 99r więc jak dobrze pamiętam masz tam wszystko na podciśnieniu. Sprawdź prze de wszystkim i w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego, kolektora ssącego. Następnie na chwilkę zaślep serwo aby wyeliminować jego ewentualne uszkodzenie. Każda drobna nieszczelność w tym silniku będzie powodować podwyższone obroty lub ich...
mapsensor masz kolego do wymiany lub spadlo ci z niego podcisnienie.mapsensor to dokladnie czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym
Czujnik podciśnienia co pokazuje? Bez diagnostyki ani rusz.
Nie tam problem, najczęściej w obwodzie czujnika podciśnienia, albo spuchnięty węzyk albo sam czujnik, podchodzi z opla.
Po wymianie czujnika położenia wału(koszt zakupu ok 120 zl) samochód zapala bez problemu.
Nie ma opcji oparów z kolektora tam jest podciśnienie. Ma wyciek paliwa raczej.
Nie pokaże dopóki czujnik podaje wartości mieszczące się w zakresie pracy, ale nieprawdziwe. Znaczy to, że np. czujnik temp będzie pokazywał 15⁰C, a rzeczywiście będzie 80⁰C - błędu nie będzie. Trzeba komputerem popatrzeć w parametry tzn widzieć to co widzi ecu silnika. Tu głównie podciśnienie, temperatury i sondy lambda. Przepustnica powinna być zaadoptowana...
Mam wrażenie, że możesz posiadać problem podciśnienia. Źle podłączone podciśnienia do mapsensora mogą wyrzucać przeróżne błędy sugerujące niepoprawną pracę przepustnicy, wtrysków, przelewania silnika (zbyt bogate odczyty lambda). Zaczął bym od sprawdzenia działania tego czujnika i jego szczelności podciśnienia.
A ja nic nie robię, nie podaję żadnego napięcia. Nic. Filmik sugeruje, że jest podłączone napięcie (krokodylek spięty z czarnym kablem). Nie pokazałeś na filmiku całego układu połączenia z zaworkiem. Po prostu mam podłączoną pompkę i cały czas trzymam zatkany drugi króciec. Czy masz możliwość podłączyć do tego króćca choćby strzykawkę (np. 200ml) by...
To bezpiecznik F1-20A na schemacie, zasilanie po zapłonie wszystkich obwodów sterowania silnika . Gdzieś wiązka na silniku ci się przetarła i zwiera do masy, zasilanie to leci pomarańczowym kablem. Schemat masz załączony, pozostaje szukać po kablu. Na tym kablu wisi zasilanie przepływki, zawór podciśnienia egr, zawór sterujący turbo, czujnik wału, czujnik...
podobne objawy daje uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. aha jeśli byłby to czujnik podciśnienia to słyszałem że pasuje od astry i renault 19 tylko trzeba go wlutować wewnatrz kompa i niestety umieścić poza nim bo jest za duży
Do sprawdzenia czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i jego instalacja. To ten z wężykiem idącym od kolektora do czujnika.
Rozwalony kolektor dolotowy. Nie znalazłeś dziury ;) Dodano po 46 Możliwe, że jeszcze czujnik podciśnienia odszedł w niebyt.
Muszą być. Każdy wtryskiwacz powinien mieć oring. Sprawdź czy podłączyłeś wężyk z podciśnieniem z kolektora do czujnika na ścianie grodziowej. Sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza.
Czy może mieć znaczenie czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym ? Oczywiście że tak!
Sprawdź, czujnik MAP jest na grodzi i przewód podciśnienia, silnik krokowy, czujnik temperatury i powinno chodzić, najlepiej podstaw z drugiego auta
Trzy rzeczy do sprawdzenia, w kolejności występowania usterki -obwód czujnika podciśnienia -czujnik temperatury -położenia przepustnicy Góra pół godziny roboty a temat wlecze się tydzień.
Sprawdź, czujnik MAP jest na grodzi i przewód podciśnienia, silnik krokowy, czujnik temperatury i powinno chodzić, najlepiej podstaw z drugiego auta
Czujnik przepustnicy ,podciśnienia, lub temperatury płynu mogą wprowadzić takie czasy wtrysku.
Nie, to jest przepływomierz (MAF). Tamten czujnik działał tak jak wskaźnik przepełnionego worka w odkurzaczu (podciśnienie tworzące się w dolocie przy zatkanym filtrze zasysało tłok, który zwierał styki i zapalał kontrolkę)
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy najpierw. Jak nie to może coś z podciśnieniami nie tak?
Stary takie pytanie to totalna ignorancja. Od tego jest wyszukiwarka!!! (czujnik podciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym.....ale czy to coś ci pomorze, znajdź dobrego fachowca)
Tak bez zaglądania, nie widziałem takiego silnika, czujnik podciśnienia podmienić, przewody przedzwonić, przepływka jak jest to ta sama procedura.
Sprawdzę to dopiero w piątek/sobote ale wydaje mi sie że wężyki nie są zamienione ponieważ nie grzebałem przy tym a zepsuło się z dnia na dzień. Jaką role pełni ta kostka ? Jeśli ktoś ma to poprosiłbym jakiś schemat albo jakieś wytłumaczenie. Wymiana czujnika zaworu podciśnienia ma jakiś sens? czy trzeba szukać głębiej ?
Jakie wasze sugestie? nie każdy ma czas i pieniądze na to żeby wszystko po kolei eliminować może dojdziemy co to za zakała :cry: Rzetelna diagnostyka pochłania czas i kosztuje........ znacznie mniej od podmian części Pomierzone zasilania ? sprawdzone masy? skontrolowana ciągłość przewodów?czujniki czyste ? Oczyszczono kanały dystrybucji powietrza ,...
U mnie przy podobnych objawach co u Ciebie /nie ważne były jakie obroty/ - objaw nasilał się szczególnie w wilgotnawe dni był: "zły kontakt czujnika położenia wału" Po naprawie "u mnie akurat była instalacja - pseudo elektryk nawet kabli nie umiał dobrze zlutować" od 2 lat nie mam żadnego problemu z gaśnięciem mojej Lagi II :D Czujnik ciśnienia też...
Witam Po dokładnym sprawdzeniu wyszło że turbina jest niepodłączona tzn brak podciśnienia a także czujnika i elektrozaworu ciśnienia. Dodatkowo w wiązce która jest w silniku brak kabli do czujnika ciśnienia doładowania. Czy posiadacie opis jak prawidłowo podłączyć podciśnienia? Czy jeśli podłączę czujnik ciśnienia do wiązki która nie posiada tych pinów...
Jaki to mascott bo glupoty piszecie jak dxi to masz czujnik wody w paliwie i jest w filtrze paliwa po odpieciu kostki zgasnie i rowniez masz czujnik zanieczyszczenia paliwa jest w podstawie filtra i mierzy podcisnienie .
Witam Sprawdź szczelność przewodu gumowego łączącego kolektor dolotowy z czujnikiem podciśnienia. To co piszesz wygląda na nieszczelność i branie lewego powietrza. Pozdrawiam
Miałem dokładnie ten sam problem, brak wolnych obrotow na zimnym silniku. Przyczyna prozaiczna, sprawdziłem przewody podciśnienia. Jeden się zsunął (nie wiem od czego). Drugi prowadzący od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia, pękł. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Na benzynie czy na gazie się tak dzieje? Przewód między czujnikiem podciśnienia a kolektorem cały? Masy sprawdzone? Zasilanie rozrusznika? Luzy zaworowe? Kompresja?
O co Ci chodzi z tym pinem 5. Nalezy sprawdzić podcisnienie w kolektorze ssącym i napiecie na pinie 19 od przepustnicy. Nie rozumiem sytuacji. Ktoś Ci odczytał błędy i dalej nie umie sobie poradzić? - sprawa jest b.prosta do diagnozy co zepsute - podciśnienie, czujnik podcisnienia, a jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy to napisałem wcześniej...
Przecież podał-Twingo 1.2B czyli silnik D7F Jeżeli tak głupieje to sprawdza się czujnik podciśnienia albo węża do niego, jest zaraz koło filtra powietrza.
Kolego, ja wyeliminowałem klekotanie w tym zakresie obrotów, granie wtrysków, dymienie na biało. Powód był jeden: niedrożny przewód podciśnienia sterującego, był zagięty.... A dziwne działanie silnika, problem z czujnikiem różnicy ciśnienia DPF, walił zwarcie na sterownik. Wymień albo odłącz wtyczkę, w moim przypadku to pomogło. Co jakiś czas wywalało...
Jak przyczyna powoduje błąd "obwód wlotu powietrza" w tym silniku? Nie chodzi o czujnik podciśnienia tylko właśnie ten błąd jaki napisałem. Pojawia się wtedy, kiedy zgasi się silnik, odłączy akumulator, załączy na nowo-i już jest.
Witam! Kilka dni temu pisałem o problemie dotyczącym nierównych obrotów i duszenia się mojej Megane. Po wymianie czujnika podciśnienia auto chodzi już równo, ale wciąż dostaje zadyszki przy ok. 3000 obr/min. Sprawdzałem na 3 innych czujnikach, na każdym to samo. Ciekawostką jest to, że autko po odłączeniu czujnika podciśnienia jeździ jak najbardziej...
Renault Trafic 2.0dci, 115KM, Euro5 z DPF, 2013rok. EDC17C11 Problem z mocą. Czuć że turbina dmucha od 2300 obrotów. Auto słabo się rozpędza, jest "mułowate". Błędów pod clipem nie ma żadnych. Wtryskiwacze OK. DPF, katalizator drożne. Podciśnienia, dolot szczelne. Na gruszkę idzie - 0,75 bar czyli bdb. Fitry paliwa i powietrza nowe. EGR czysty, wtryskiwacze...
Czujnik ciśnienia masz od kontrolki. Od niedrożności filtru masz czujnik podciśnienia. Czujnik ciśnienia wiesz na jakiej zasadzie działa. Czujnik podciśnienia tez już powinno Ci to dać do myślenia. Dodatkowo z tego co mi się wydaję na silniku nie ma czujnika zapchanego filtru oleju. Kontrolki zapchanych filtrów masz od układu hydrauliki i filtru powietrza.
Otwórz maskę i po lewej stronie silnika z boku kolektora ssącego są trzy króćce od podciśnienia sprawdź czy wężyki lub korki z nich nie spadły. P.S. W tym silniku nie ma przepływomierza a właściwie to czujnika masy powietrza zasysanego. Jest za to czujnik podciśnienia MAP - SENSOR i znajduje się po prawej stronie komory silnika na podszybiu. Zielona...
do sprawdzenia wtryskiwacz.. do sprawdzenia czujnik wtrysku.. do sprawdzenia czujnik podciśnienia w kolektorze.. do sprawdzenia ciśnienie paliwa.. do sprawdzenia sonda lambda.. do sprawdzenia jakość tankowanego paliwa jak i dystrybutora.. do sprawdzenia ciśnienie w oponach..
Paliwo złej jakości powodowałoby złą pracę w każdym zakresie obrotów. Nie odpowiedziałeś na temat świec zapłonowych - kiedy były wymieniane? We wspomnianym Renault: - wymieniłem kopułkę i przewody - sprawdziłem czujnik położenia wału korbowego - sprawdziłem czujnik podciśnienia Powyższe (na szczęście mało kosztowne) kroki nic nie wniosły. Do świec (z...
Nie wiem czego szukasz ale ty nie masz tzw. map sensor, ty masz czyjnik ciśnienia a nie podciśnienia i znajdziasz go na róże dolotowej do in let za intercooler . Dlaczego pytasz o to i jaki masz problem? Chyba że wiesz?
Poniewaz nie znalazłem nigdzie odpowiedzi jaki tam jest oring , oraz nie mogłem go zdeinstalować od strony podwozia to użyłem silikony uszczelniając te grzalkę. Na dzis jest ok . Pierwotna przyczyna lewe powietrze , na grzałce podgrzewacza powietrza w kolektorze dolotowym. Temat zamkne za parę dni . Moze ktoś będzie miał ptyania . ----------------------------------------...
Problem w moim Renault Koleos 2,0 dCi wygląda następująco; Samochód wszedł w tryb awaryjny po dojechaniu do mechanika wyskoczył błąd - czujnika ciśnienia doładowania . Został wymieniony na nowy wraz z zaworem podciśnienia . Samochód odzyskał dawną moc może nawet jeszcze i większa spadło spalanie paliwa. ALE po przejechaniu odcinka pojawia się Check...
Dzięki kolego Tylko mam pytanie ta gumka to przy którym czujniku ? Bo ta od podciśnienia jest u mnie ok pozostaje w przepustnicy od temperatury chyba że jeszcze inna. Ps.Przy czyszczeniu przepustnicy kojarzę że uszczelka na odmie silnika była troszkę sfatygowana. EDIT: Usterka usunięta. Czujnik podciśnienia wymieniony. Dodam dla kolegi co chciał do...
Faktem jest że w przypadku zatarcia popychaczy hydraulicznych silnik klepie jak czołg. Popychacze wypełnione są olejem silnikowym i w przypadku zatarcia nie kasują luzu zaworowego. Jakim olejem zalałeś silnik. Jeżeli pełny sysntetyk (rzadszy) radziłbym przejść na półsyntetyk (gęściejszy). No chyba że zatarte są już na amen. Co do falowania to radziłbym...
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Kolektor dolotowy to jest OD przepustnicy DO głowicy... i stamtąd idą wężyki z podciśnieniem do serwa i innych miejsc. Masz tam co prawda przepływomierz więc szczelność układu między przepływomierzem a przepustnicą też jest dość istotna, ale i tak ważniejsze jest to co jest za przepustnicą. Poprawność działania czujnika wału sprawdza się na oscyloskopie,...
Witam. Mam chyba taki sam problem, laguna 2 2001 dci 120km. Teraz juz nawet jak stoi na jałowym po dodaniu gazu tak dziwnie strzela, najgłośniej słychać w okolicach filtra powietrza. Wymieniałem już EGR i czujnik podciśnienia turbiny, pomogło na kilkaset kilometrów. Dodam, że jak wyłącze EGR problem ten nie występuje. Nie wiem już co robić :(
Pytanie czy jest możliwe aby przepustnica robiła takie problemy żeby sterownik wyłączał zasilanie przekaźnikiem systemowym? Nie jest możliwe. Sterownik odłączy sterowanie tego przekaźnika jedynie w przypadku braku/nierozpoznawalnych impulsów z czujnika wału. Szukaj usterki w zasilaniu/masach, podłącz zewnętrzne i zrób test. Masy podpięte bezpośrednio...
Wtrącę się przypadkiem. Ile przebiegu ma ten silnik? Regulacja zaworów jest hydrauliczna, bo jeżeli nie to prawdopodobnie konieczna jest ich regulacja. Dla ciekawości powiem, że w silniku F3R od Renault Laguna miałem identyczną sytuację. Wymieniono wszystko co możliwe: świece, czujniki, lambdę, reg. wolnych obrotów, czujnik podciśnienia, sprawdzono...
Problem pojawia się gdy puszczam nogę z pedału gazu obroty spadają a silnik krokowy działa jakby z opóżnieniem i auto często gaśnie, czasami silniczek zdąży. Faktycznie, może to tylko silniczek krokowy. Ale gdyby nie pomogło czyszczenie, sprawdź zawory. Miałem identyczne objawy. Dodatkowo - zimny silnik na wolnych obrotach pracował nierówno (Megane,...
Postaraj się sprawdzić przewód (wężyk podciśnienia)do czujnika podciśnienia może być naderwany i kiedy uszasz ostro silnik przesówa się na poduszkach a wtedy wężyk może gubić część podciśnienia a to jeden z najwarzniejszych informacji dla wrysku.(taka usterka występuje bardzo często w megane 1.6).Sprawdz i daj znać.
Witam.Miałem podobną wadę w moim samochodzie.Przyczyny były dwie.Zużyte turbo i uszkodzony czujnik podciśnienia.Opisujesz że w przewodach podłączonych do turbiny jest smoła,jak to możliwe skoro turbo niby po remoncie.Powinno byc czyste.Czujnik podciśnienia może byc uszkodzony lub przewód łączący go z kolektorem ssącym może byc pęknięty i silnik pracuje...
Regulator działa tak, że paliwo wzgl. Silnika ma zawsze takie samo ciśnienie, tzn. Jak masz zamknięta przepustnicę i podciśnienie np. 0.7 to paliwo jest powiedzmy "wciągane" z wtrysków i regulator ustała ciśnienie na poziomie 2.3 bara, co w sumie daje 3, a jak masz max otwarcie podciśnienie jest 0 i wtedy paliwo ma mieć 3 bary. Nie kombinuj bo wszystko...
https://youtu.be/lEJlcSs55H8 Auto po wymianie termometru, oraz czujników temp powietrza i podciśnienia odpaliło i nie zgasło.. ale po czasie zaczął zwalniać i przyspieszać obroty. Odstygł i po południu znowu odpalił i zgasł.. zaczynam wątpić czy znajdę przyczynę. W filmie to ja gazuję.. Jednak i obroty same idą do 1150 około by spaść czasem do 704....
Pacjent to Renaul Master II 2.5 2004 r. 2.5 DCI silnik bez sterowania turbo podciśnieniem tylko na przeplywce i sterowanie ciśnieniem. Mam 2 problemy w aucie: *1- problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Zaczęło się od tego, że auto odcinało przy obciążeniu. Pierwszorzędnie wymieniono filtr paliwa + filtr paliwa pucha przy zbiorniku paliwa. Wyczyszczono...
witam jestem po dwóch kolejnych wizytach u mechanika. Podłączonie do komputera i sprawdzenie po dwóch tygodniach od wymiany czujnika temperatury tym razem wskazały na błędy (co prawda rozłączenia sporadyczne) na czujniku temperatury oraz nowum czujniku położenia wału. Błędy skasowane. Dzis wizyta druga - błędów brak, a problem z utrudnionym odpalaniem...
czujnik podciśnienia ok, czujnik przepustnicy ok vacum pompa ok, powietrze jest. okazuje sie ze chyba kierowniczki w turbinie nie chodzą na wolnych obrotach turbina nie ładuje pod obciążeniem w czasie jazdy do 2100 obrotów nie doładowuje powyżej 2100 przeładowywuje a jak podciśnienia są ok to zostaje turbo jak dam dziś rade czasowo to ją wytargam co...
Jest ok. Myślałem że chcesz uzyskać więcej niż -1 a tego przecież zrobić się nie da. Ten pierwszy czujnik jak rozumiem to czujnik który zamyka styk przy odpowiedniej wartości. Drugi to czujnik elektroniczny na wyjściu którego masz napięcie którego wartość jest zmienia się wraz ze zmianą podciśnienia. Potrzebujesz vacuostat, np. PSE 100 EC tyle że te...
czujnik podciśnienie renault renault podciśnienie podciśnienie renault
schemat automatyczna skrzynia sterowniki option małe obroty wentylatora
Maksymalny opór grzałki w układzie trójkąta Schemat elektroniki wkrętarki IKEA 7,2 V