Bezpieczniki to nie wszystko.Sprawdz zasilania na sterowniku silnika.
Umiejscowienie czujnika zalezy od rodzaju silnika jaki masz pod maska.Wentylator zalaczany jest przekaznikiem(obok aku w plastikowej skrzynce)a ten sterowany jest komputerem silnika
K4M-1.6/16V
Komputer w komplecie.
Czyli sterownik do roboty.
Kiedyś robiłem jakąś 19-kę. W tamtym komputerze podobny układ sterował zaworem powietrza biegu jałowego i po analizie układu (przerysowałem sobie z natury schemat) wstawiłem TDA 2005 i chodziło. Pozdrawiam
Usterka usunięta przegnity przewód masowy sterujący przekaźnikiem nr 2 w UPC od zasilania komputera silnika
Renaud Raczej RENAULT ;) Na początek warto by podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy.
Czy filtr oleju jest do tego silnika,radzę kupić w serwisie.
Witam, gdzie w scenicu 1.6 16v jest komputer silnika?
A jakiego sygnału szukasz i czym?
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Ale co pokazywał komputer? jakie usterki?
szukam informacji dot. kupna układu scalonego S452-2 lub jego odpo- wiednika do komputera w silniku 1,8 renault 21
Jak bardzo się to napięcie waha ? Bo jeżeli zanika chwilowo do 0 volt na jednej ścieżce ( w odczycie komputerem) to ten typ tak ma .
pompa, lub wtryski lub zasyfiony przewód paliwowy Dodano po 1 albo cos z komputerem
Nie znasz numeru błędu, więc nic nie poradzisz bez podpięcia do komputera i odczytania co to za usterka.
Ciebie o takie bezeceństwa nie podejrzewałem , myslałem ,że masz samochód klienta , a płyn mógł być sprawcą . Żeby o tym sie porzekonać otwórz to urządzenie i szukaj "zielono mi"! Da sie to naprawić , ale w tej sytuacji jest to trudniejsze ,jeżdzić możesz ino nie bedzie "halo" ze sterownikiem silnika!
Przy instalacji emulatora w sterowniku silnika obcięli ci linię CAN, dlatego nie działają zegary i ABS. W załączniku masz schemat zegarów. A16 - sterownik ABS B100 - czujnik kąta skrętu (jeśli jest) A36 - komputer silnika
Napięcie podtrzymuje przekaźnik który sterowany jest przez komputer wtrysku przez kilkanaście sekund po wyłączeniu zapłonu.
Jeszcze raz , zważ że silnik włączony https://youtu.be/kso4E4pfeuQ https://youtu.be/PIHbAOS8yqc
Witam. Czy możliwe jest odpalenie silnika bez komputera (jednopunkt) w samochodzie, który był na gaźniku? Chodzi o silnik Renault Laguna zwykłe 1.8 94r.
Z tego co wiem to osprzęt jest identyczny w obu silnikach. Wiec może elektronika. Czy mozna zamienic sam komputer sterujacy ?
Na wtryski paliwo pompa podaje??Jesli tak to mozliwe ze zerwal sie klin na walku rozrzadu.
A sprawdzałeś błedy w sterowniku silnika, czy w układzie bezpieczeństwa
z tym kompem to nie zbyt, mieszkam spory kawałek od miasta, a w serwisie renault mają dopiero komputer
Tempomat/ogranicznik resetuje się po każdym uruchomieniu silnika. Poza tym ogranicznik się dezaktywuje w przypadku naciśnięcia pedału przepustnicy do oporu. Skoro, jak stwierdził autor: jednak nic poza lampką check się nie świeci.. Musi to być błąd w sterowniku silnika. Jednak podłączyć samochód pod dedykowany komputer Renault (CLIP) do sprawdzenia...
Witam Zlacze czerwone (RG) licznika (247) pin 4 przez zlacze R34 (w komorze silnika) do bloku 120 (komputer wtrysku) Pozdrawiam
Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika (może nawet nie tyle jest któryś przepalony co kontakt zaśniedział) sprawdziłbym też złącze od komputera silnika
Obwód recyrkulacji spalin niema nic do odpalania, jedynie do mocy silnika, bez świec powinien zapalić przy tej temp, sprawdź w parametrach ciśnienie rail na pompie i na listwie.
Problem z układem paliwowym jeśli zapaliły się dwie czerwone: stop + "silniczek". Podjedź do mechanika, podepnij pod komputer diagnostyczny i do sprawdzenia korekty wtryskiwaczy.
nie wim jak sprawdziłeś czujnik gmp bo z tego co wiem to nie ma mozliwości. w renault megane i laguna I były duże problemy z tymi właśnie czujnikami (objawy takie jak podałeś) po nagrzaniu silnika rezystancja czujnika zmienia sie i komputer wtrysku obczytuje to jako brak sygnału z koła. po wymianie nie zapomnij skasować defekty powodzenia
Przewód pewnie idzie z ecu do tego przekaźnika? Są zasilania na komputer silnika.?
Bardzo częstą usterką w tym aucie jest awaria sterownika silnika. Wszelkie błędy związane z ciśnieniem paliwa (pada układ sterujący zaworem) w sterownikach BOSCH 0 281 001 892. Jedynym sposobem sprawdzenia jest podłączenie manometru zamiast jednego z wtryskiwaczy i porównanie wartości z tymi z komputera.
Najpierw podłącz pod komputer.
problem po prostu pozostanie z elektrycznymi szybami oraz abs Po prostu zostawiasz instalacje w spokoju. A instalacje silnika dti wkładasz z silnikiem i podpinasz tylko czujniki kontrolki i zasilanie nic więcej. W komputerze dti demontujesz immo.
Nie chodzi mi o obroty tempomatu, to kazdy wie ze mozna zmienic. Po odpaleniu auta na biegu jalowym ma 500 obr/min a powinien miec 600. Po kazdym odpaleniu silnika podnosil bys sobie tempomatem? ciekawe jak szybko by ci sie znudzilo. Po prostu nie czytasz ze zrozumieniem, za pomocą tempomatu da się zmienić na 600 obr i zapisać, ale szukaj dalej w parametrach...
w siriusie tylko flash i jazda
Popraw styki w komputerze silnika i podepnij clip
To jest chyba renault clio
A może by kolega podał pojemność silnika.
stało to się nagle podczas wykopywania się z zaspy. fakt - zapaliła się na krótko kontrolka silnika ( ta pomarańczowa symb.blok ) Jak zaświeciła kontrolka silnika to podjedź gdzieś na komputer, zobacz jakie błędy w sterowniku. A jak z mocą samochodu?
Silnik 1.5 DCI o mocy 115 koni posiada AdBlue. Na desce wyświetla się błąd układu wtryskowego i to też pokazuje komputer. Po sprawdzeniu szczelności i dolotu jest wszystko dobrze.
Zakupiłem komputer z 2.2 na próbę po podłączeniu silnik nie odpalił a jak już zaskoczył to przy dodaniu lekko gazu zdechł, więc powróciłem na stary komputer. Na nim działa ale niezbyt równo. Zastanawiam się z wtryskami czy są dopasowywane do pojemności silnika i ewentualnie do komputera?
Mam starą meganke tez silnik 16.8v i czy wymienie stacyjke i komputer zadziała
Ja też mam takie wrażenie.... Chcesz zabezpieczenie robić? Szukaj kabelka zasilającego pompę paliwa.
Witam problem dotyczy renault clio 4 0.9 tce 2015 r przebieg 150kk, wibracje na wolnych obrotach i przy 1200-1300 trzęsie całą budą powyżej nie tak odczuwalne . wymienione świece ,cewki poduszka pod silnikiem olej filtry ,przed wymianą cewek komp wyrzucał sporadyczne wypadanie zapłonu po wymianie nie ma żadnych błędów . Co może być przyczyną czego nie...
Mimo mojej nieskładności ale wiedzy rozwiązałem problem i dziękuję za pomoc Ale nikt nie podpowiedział jak trzeba ale to taki testik tego portalu Mając kilka masterów lata praktyki Pozdrawiam Komputer zimny lut
Tak rodzaj paliwa nie ma znaczenia . Gasnie i na benzynie i na gazie . Nie chodzi mi tu nawet o zdiagnozowanie problemu z gasnięciem silnika bo skoro mechanik zaufany i dobry nic nie znalazł to pewnie my tu tez nie znajdziemy .Chodzi mi o odpowiedź czy mozliwe jest aby podłączenie laptopa z jakimś programem diagnostycznym do instalacji gazowej spowodowało...
Schemat masz ogólny dotyczący silnika dCi11-z jedynką w kółku lub dCi6-z dwójką.Twój silnik to dCi6-270kM a więc 2,sterowanie przekaźnika na przewodzie 292 z "15" oraz na 1058 "-" z pinu B11 EECU. Proponuję podpiąć komputer i sprawdzić jakie temperatury widzi sterownik silnika. Nawet przy temperaturach sugerujących załączenie podgrzewacza po odpaleniu...
na forum iveca bardzo chwalą sobie te boxy i chłopaki robią na nich po kilkadziesiąt tysięcy kilometrów bez żadnego uszczerbku dla silnika, ja nigdy nie miałem czegoś takiego więc się nie wypowiadam. Więc jak przekładać te komputery?
Nie immo tylko przerwa w lini kodowej do komputera pozdrawiam
hmm to pojechać jeszcze raz do Niego i powiedzieć żeby dokładnie sprawdził i przeczyścił tą masę na silniku a co z tym komputerem możesz wyjaśnić?
Czujnik położenia wału umieszczony jest nad wycięciem w obudowie sprzęgła, w miejscu gdzie styka się ono z silnikiem. W otworze pod czujnikiem widać "dawcę" impulsów w postaci płaskiego trybu. Jego obracające się uzębienie wywołuje w cewce czujnika impulsy synchronizujące dostarczane do komputera. Jak wygląda czujnik - radzę zajrzeć do [Google'a Grafika]....
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Witam. Impulsy dostaje na pewno z komputera(modułu). A moduł z czujnika Halla pod kopułką rozdzielacza. Ale jeżeli silnik chodzi to czujnik jest OK. pzdr
Samochód nie odpala świeci kontrolka od świec i kontrolka bodajże z silnikiem i napisem stop po podłączeniu komputera wyświetla błędy 1008 i 1086 co to są za błędy?
Będzie. Oczywiście wiązka i komputer do zmiany
Kontrolka świecy żarowej zgasła sama. Mechanik podpiął komputer i sprawdził kontrolkę silnika - przepustnica dawała jakieś błędne sygnały.
Czujnik temperatury dla komputera.
Witam..... Mam podobny problem, po podłączeniu ELM327 wyskoczył błąd 120 i 220. Są to wyłączniki krańcowe w pedale gazu '' potencjometrze'', na szczęście problem wyskakuje rzadko i tylko przez zły dostęp nie biorę się do wymiany pedału, zresztą może to być równie dobrze zimny lut bądź też brak styku na wiązce łączącej pedał z komputerem. Kupiłem za...
Mam pytanie, ten pierwszy elektryk gdy sprawdzał cewki odłączał pzewody zasilające od cewek podczas pracy sinika? Słyszałem że w tych silnikach gdy odłączysz przewód od cewki na odpalonym silniku uszkadza się komputer wtrysku.
Komputer silnika steruje tym zaworem
Po pierwsze trzeba zczytać zarejestrowane błedy komputera
Komputer diagnostyczny przeznaczony do samochodów marki RENAULT , a dokładniej interfejs pozwalający podpiąć komputer klasy PC do komputera samochodu.
Miałem już taki problem. Prawdopodobnie problem jest z zaworem na pompie wysokiego ciśnienia. Silnik odpala normalnie, po przygazowaniu gaśnie.
10 minut zajmuje wyłączenie imo komputerem serwisowym. Podaj kody błędu. Diagnostyka ręczna. IMO; -brak komunikacji silnik imo ( bezpiecznik , przewody ), -antena na stacyjce, - dwa kluczyki przy stacyjce ,
Master 2,8 dti nie posiada komputera silnika tylko ma centralkę immo, weż zdemontuj kodowaną przystawkę z elektrozaworu stopu na pompie wtryskowej, i do samego elektrozaworu stopu daj plus po stacyjce i po temacie
Diagnostykę zrób clipem
A filtr powietrza i paliwa? Co pokazuje komputer? Czy pod obciążeniem jest ok?
Witam , mam podobny problem a mianowicie kupiłem renault mastera z silnikiem 2.5 dci w którym dół został zmieniony na motor od 2.2 dci( głowica została od 2.5 wraz z wtryskami i komputerem ) silnik co jakiś czas pracuje nierówno tak jakby nie palił na wszystkie cylindry.Proszę o poradę co powinno byś jeszcze zmienione aby auto prawidłowo pracowało.
Plaka nie zaliczaj do odpalania. To jest spalanie niekontrolowane, jak stukowe i o paleniu na Plaku nie gadamy. Można to zaliczyć do wspomagania odpalania. Jeśli po aplikacji plaka (autostartu) silnik nie wchodzi w normalną pracę to nie mówimy że odpalił. W sterowniku silnika są usterki? Dziś bez diagnozy nie podchodź. Możesz rozebrać silnik i poskładać...
Poziom paliwa i temperaturę silnika.
Są jakieś błędy na komputerze? Trzeba sprawdzić w danych na komputerze ciśnienie paliwa i obroty silnika.
Komputer komputerem logiczne jak wymienisz sam sterownik silnika to auta nie odpalisz trzeba go zakodować do auta lub zrobić immo off.
Kontrolka pracy silnika się nie zapala. Czy w takim razie komputer zarejestruje błąd czy błędy ?
To co się wyświetla na desce to komunikat o aktywowaniu układu ASR czyli systemu który ma zapobiegać boksowaniu osi pędnej. Często dzieje się tak gdy czujniki abs osi przedniej są oddalone od koronek i system nie widzi prędkości z przednich kół i traktuje jak by samochód boksował. Powinien być klawisz który pozwoli wyłączyć ASR z takim samym znaczkiem...
W tej sytuacji pomoże wróżka albo podłączenie komputera :-)
To syczą i chałasują zapewne przymknięte spaliny przez wysterowanie hamulca silnikowego- możliwa przetarta wiązka i zasilanie z sąsiedniej żyły pod napięciem. ECU electric control unit -komputer silnika.
Obawiam się że ten samochód nie posiada komputera, chociaż mogę się mylić
Po odłączeniu silniczka, silnik gaśnie od razu więc jednak jest sprawny. Pozostaje komputer i diagnostyka
Taka właśnie jest dwukierunkowa Właśnie dlatego spodziewałem się wpisanej informacji o alternatorze w komputer samochodu.
Swiat jest mały autko stoi u mnie w warsztacie. Diagnoza komputerowa: 1.uszkodzony sterownik silnika/ecu - po skasowaniu wywala non stop w/w błąd. 2.czujnik wałka rozrządu sygnał za wysoki- załozony nowy oryginał nadal to samo (Do własciciela auta . Auto niestety nie odpalało normalnie. Musiał troszke pokrecic zanim odpalił bo brakowało synchronizacji...
Można zdemontować pedał gazu ze swojego pierwotnego miejsca, przedłużyć instalację elektryczną, zastąpić mechanizm obracania potencjometrem na dostosowany do Twoich możliwości. https://obrazki.elektroda.pl/5183674400_... Na zdjęciu zaznaczona jest śruba, która obraca się wraz z naciskaniem nogą pedału. Sprawdziłem w swoim clio 3. Gdyby...
dwumas raczej nie da się zamontować niepoprawnie otwory pasują tylko w jednym położeniu Dodano po 3 czujnik również przetestowany ,impuls dochodzi do komputera.
Kolego nie masz synchronizacji między ster. Silnika a immo załóż kompa bez immo wygnij 37 nogę i po sprawie
Sprawdź kostki połączeniowe pod maską w okolicach nadkola kierowcy przód, pod listwą przekaźników. Możesz to łatwo sprawdzić w sposób taki, że najczęściej przy Twojej awarii nie da się połączyć z komputerem silnika. Takie jaja są na porządku dziennym w tych autach. Większość Ci tutaj podpowiada na podstawie wyczytanych rzeczy z neta, ja te auta naprawiam...
renokolo Dzięki za zainteresowanie ale dolot jest szczelny Problem polega na tym ze po odpaleniu autka wszystko jest ok mogę gazować na luzie i wciskać hamulec po wduszeniu sprzęgła wszystko się psuje auto wariuje obroty skaczą od 3tysięcy Podejrzewam Komputer silnika
witam! z tego co piszesz mam rozumiec ,ze autko nie przelącza sie na gaz po przelączeniu centralki??? najlepiej gdybys podlaczyl autko pod kompa i widzial jakie sa odczyty na gazie. ja mialem taki przypadek dwa dni temu. autko nie chcialo sie przelaczyc na gaz i jezdzilo tylko na benzynie. podlaczylem pod komp i okazalo sie ze czujnik temp. na reduktorze...
na komputerze 0 bledow
Odnośnie odpalania przy jednej jednym nie pracującym cylindrze (obojętnie czy z powodu wtrysku czy iskry) samochód powinien odpalić. U mnie w takim przypadku silnik miał większe wibracje, w czasie jazdy radykalnie wzrastało chwilowe spalanie (komputer) i mniejsza dynamika silnika.
Laguna 1,8i 95' elektryka bez klimy auto po spaleniu komory silnika potrzebny jest numer komputera: HOM????????? a może ktoś ma taki komp na zbyciu za rozsądną cenę?
tak samo jest w masterach z silnikiem G9U często padają wtryski /Niestety komputer trzeba podłączyć by mieć jasność/
Obstawiam, że pomoże poprawienie lutów w komputerze
a bez niej zero błędów. Nie pleć i zmień ,,fachowca z komputerem,, Który silnik, D4F czy D7F (16V czy 8V), przepustnica elektryczna czy linka?
Witam Poszukuję opisu pinów sterownika silnika do renault clio II rok 2003 silnik 1.2. 16V. Podłączyłem komputer pod samochód, wyświetla się błąd 4 wtryskiwacza, po wymianie wtryskiwacza błąd nadal występuje. Muszę sprawdzić połączenie kostki z ECU.
Trzeba na komputerze zajrzec w parametry pracy silnika.
Oj nie wiem, ja nie mam komputera, a ELM to raczej nie pokaże.
Sprawdz mase silnika i komputera wtrysku pozdrawiam
Też mi się tak wydaje. To dobry pomysł z uwagi na konieczność podpięcia komputera.
renault master komputer silnika komputer renault komputer silnika sprinter
suszarka dioda problemy powietrzem hamowaniu xmega eeprom
namierzanie telefonu namierzanie telefonu
Instrukcja serwisowa Sony CFD-37L - gdzie znaleźć? Skoda Fabia Ambition 2021 – samodzielna wymiana akumulatora EFB/AGM, kodowanie BMS