w przycisku centralnego jest migająca dioda. Jeżeli gasnie to klucz został rozpoznany. W sumie objaw dziwny, bo jak blokuje immo iskra jest.
Jeżeli immobilizer by się nie załączył to nie miałbyś iskry. A z tego co piszesz to iskra jest. Więc to nie jest immobilizer.
Sprawdź bezpieczniki w skrzynce najlepiej było by sprawdzić czy jest napięcie na wtryskach albo czy jest iskra
Czas zmierzyć kompresję.
Od lewej strony górny rząd pin 1, od lewej strony dolny rząd pin 28
Kolego przepnij cewki i zobacz czy brak iskry podąża za cewką.
Na każdej cewce jest iskra czy na każdej świecy ? A żeby palił cylinder to poza iskrą musi mieć odpowiednia ilość paliwa... SławeK
Ciśnienie paliwa (regulator), iskra, czujnik temperatury i komin do sprawdzenia. Pozdrawiam.
Gość pisze że nie ma iskry
Dzięki kolego, ale to był przekażnik od pompy paliwa, bo okazało się , że iskra była.
Nad kołem zamachowym, jak się uszkodzi to nie ma iskry.
Problem był podparty zawór. Po regulacji jest OK.
No Pawel wawa dawaj co myślisz zmieniałem już wszystko zamieniałem czujniki wału co blokuje iskrę ???
Czujnik uderzeniowy odcina pompę paliwa.
dzięki za pomoc, problem rozwiązany
Szukaj problemu z "iskrą"....
Witam. Posiadam auto Renault Laguna, rocznik 97, pojemność 2.0 16V (benzyna z gazem). Auto nie odpala. Samochód chodził na wolnych obrotach i nagle zgasł. Próby odpalenia nic nie dały. Oczywiście jest benzyna i gaz. Po sprawdzeniu ustaliłem, że nie ma iskry. Początkowo myślałem, że jest to wina aparatu zapłonowego, wymieniłem go i nic. Później wymieniłem...
Czas najwyższy sprawdzić czego brakuje na cewkach. Zasilania czy wysterowania. Ogólnie na mój nos, masz problem z zasilaniem. Jaki dokładnie masz teraz błąd?
Witam posiadam auto Renault laguna 2.0 , 98 r. Problem mam następujący nie ma iskry i nie chodzi pompa paliwa, od czego muszę zacząć szukać ???
Po złożeniu całości należy przekręciłeś ręcznie wał w celu sprawdzenia poprawności wykonanych prac. Tłok nie powinny uderzać o zawory. Błąd w ustawieniu wału nawet o 3 ząbki i uruchomienie rozrusznikiem skutkuje skrzywienie zaworów, a w konsekwencji brakiem kompresji. Odbywa się to bez wyraźnego stuku. Jest paliwo, jest iskra , silni się kręci (lekko)...
A co ma dawać iskrę?
Jak dla mnie 2 tematy. Immobilizer oraz czujnik położenia wału mimo, ze twierdzisz , że sprawny. Wyłącznik uderzeniowy już wyeliminowany. Nie napisałeś czy jest iskra?
Podlej dolot benzyną i zobacz czy zapali. Jest iskra ?
Podstawa, iskra jest?
a iskra jest ?
Witam mam problem z Renault Laguna 1 2.0 115km 97r benzyna nie zapala sprawdzałem paliwo dochodzi nie ma iskry na wszystkich świecach cewka i kable nowe. Dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam
jak podniosłem cewkę to nie zmieniła sie praca silnika i nie strzelała iskra
Witam. Może w tym wypadku chodzi oto, że potrzebne jest pełne napięcie na instalacji w trakcie rozruchu. Sprawdź napięcie w trakcie rozruchu. Dokonaj próby rozruchu przy wsparciu z drugiego akumulatora (kable rozruchowe). Pozdrawiam.
Witam Mama problem z odpaleniem laguny. Jezdziłem autem i na trasie miałem taką przygodę ze w pewnym momencie zaczął przerywać , objaw taki jakby zabrakło iskry, po naciśnięciu sprzęgła auto zgasło, po puszczeniu ponownie załapało dalej szarpiąc, po jakiś 5 km wszystko wróciło do normy, auto jechało normalnie, i tak miałem 2 razy taką przygodę na trasie....
Czy w momencie uruchamiania rozrusznikiem przygasają kontrolki? Migająca kontrolka może świadczyć o uszkodzeniu któregoś czujnika. Sprawdź czy paliwo dochodzi i czy jest iskra?
Witam. Dla łatwiejszego tłumaczenia przyjmuję, że brak iskry jest na 1 cylindrze, cewki obsługują 1 i 4 oraz 2 i 3 cylinder]. Cała procedura sprawdzania jest analogiczna dla wszystkich cylindrów. Jeżeli cewki są 2, to zamień kolego miejscami kable na cewce. Jeżeli zamienisz 1 z 4, i dalej będzie ten sam objaw na tym samym cylindrze, to spróbuj podmienić...
Jeżeli brak iskry to sprawdź jeszcze połączenia, masy i zasilania.To na początek.
zabraklo mi paliwa na drugi dzien probowalem uruchomic samochod renault laguna1/8 i nie moglem zaznaczam ze iskra we swiecach jest ,jesto benzyniak wszystkie kontrolki sie pala i gasna prosze o pomoc:D:?:
We własnym zakresie bez użycia specjalistycznych przyrządów i jakiejkolwiek wiedzy można przynajmniej użyć klucza bodajże 16mm i wykręcić świecę i dzięki temu można sprawdzić dwie: rzeczy czy jest paliwo i czy jest iskra
palący stop oznacza usterkę w obwodzie zapłonowym lub zasilającym... jeżeli czujnik wału będzie uwalony nie będzie iskry i wtrysku
A spręża wogóle?
Wymieniony emulator wtrysku i wszystko śmigało.
Można by sprawdzić , czy w ogóle jest iskra przy kręceniu rozrusznikiem . :|
Iskra jest bo sprawdzałem
okazalo sie ze komp stracil pamiec
witam ponownie pytam o lagunę 2.0 nie odpala, pilot otwiera drzwi kontrolka od immo (ta z zygzakiem) gaśnienie po chwili, pompka chodzi, brak impulsów na takim zielonym kabelku na na cewkę W.N., iskry brak, na wtryski też nie dochodzą impulsy, świece suche. pali się stop w liczniku kontrolka serw gaśnie też po chwili. podstawiłem czujnik położenia wału...
Pomogła wymiana cewki :)
pokusiłem się na zakup cewki zapłonowej. Lagunka zapaliła od razu. pozdrawiam.
kopułka i WN nowe
tylko brak iskry.... uszkodzony jest NIBY czujnik położenia wału, jak sięgo sprawdza czy jest uszkodzony?
Wpis omyłkowy, usunąć.
Sprawdzę czy napięcie na pompę idzie i czy włącznik kolizyjny ma przejście a później będę sprawdza paliwo i iskrę :D
że może to być wina tego "bolca" , który wkłada się w ów aparat Kolego zajrzałem tu ale widze że mylisz czujnik położenia wału z palcem rozdzielacza :) . Dodano po 46 Grrr , w auto wydane ponad 3000 zł W sumie 3000 zł za lagune to nie majątek.
Probowałem na nowych świecach konkretnie do tego silnika 3 komplety i rzadnego efektu. Auto w lipcu przeszło gruntowny przegląd wymine rozrządu wszystkich filtrow i plynów, nigdy wczesniej niebyło z nim żadnych problemów. Zaczynam sie zastanawiać czy alarm czegoś nie odcnina, tylko czego? skoro jest paliwo i iskra!
Sprawdź WN, rano jest wilgotne powietrze i tu może być problem, ponadto podczas zapalania siada napięcie akumulatora a zarazem masz WN też obniżone, słabnie iskra. Może być taki objaw.
Jaki silnik siedział w Lagunie?
Witam! Nie bardzo wiem czego od nas oczekujesz??? Sam piszesz, że może nie ma iskry, albo paliwo, albo jeszcze tysiąc powodów...można by wróżyć do jutra... Jeśli wiązka jest IDENTYCZNA to nie powinno być kłopotów, zobacz czy nie było w niej jakiś nietypowych ingerencji. Podłącz auto pod komputer, odczytaj błędy!
sprawdz czy iskra skacze
Wymieniłem świece na nowe, iskra jest, zapłon wygląda dobrze, znaczniki są w jednej linii, ale dalej nie odpala. Jutro może przyjedzie kolega kolegi z aparatem diagnostycznym, ale raczej amatorskim.
Niema wody w czujce koło lusterka?
witam udało mi się uporać z tym problemem ,przyczyną był niesprawny potencjometr przepustnicy oraz dwie cewki zapłonowe które dawały iskrę tyle że zbyt słabą
Po pierwsze czy immo działa , po drugie czy jest iskra, po trzecie jak to się stało.
Jak przestanie pracować na dwa cylindry to zamień cewki i zobacz czy brak iskry pójdzie za nią
Immo nie trzyma? Iskra jest, podaje paliwo? Słychać pompę po zapłonie?
sprawdź w takim razie czujnik temp. (wtrysku) ale niesądzę by nie palił, bo lagunki palą bez niego. Sprawdź jak duża jest iskra. Jakie też ciśnienie paliwa.
Jak zwykle w dużych silnikach podejrzewam mały reduktor spadki ciśnień i przestawienie korekcji mieszanki. Oraz także problem z ciśnieniem paliwa i wtryskami. Może też być problem iskry, mieniałeś świece?
A czy tam jest iskra? Przeleć układ zapłonowy. Nie doczytałem - iskra jest cały czas , pozostało sterowanie wtrysków.
Palec to tam złazi jak żyd do nieba, tak się potrafi zapiec. Jeżeli nie chce zejść to trzeba go rozłupać np żabką do rur, później ośkę przeszklić papierem ściernym. Nie wiem co te Laguny takie są. A masz iskrę z cewki?
Nie wiem co dokładnie kombinujesz, ale jest tak, http://obrazki.elektroda.pl/2368679900_1... Uzwojwnia pierwotne cewek pierwszego i czwartego cylinra pracują w szereg (praca z iskrą traconą). Pierwsza dostaje stały plus, czwarta kluczowaną mase ze sterownika. A więc nic tam nie zwieraj do masy!
Najpierw sprawdź co jest a czego mu brakuje do działania. Iskra, benzyna czy się dostaje do cylindrów?
A jak myślisz? Iskra jest dopasowana do prędkości auta czy obrotów silnika?
obecnie sprawdzam rozrząd i ciśnienie dam znać Dodano po 2 rozrząd sprawdzony jest dobrze, może iskra nie w tym miejscu.
Tak czujnik położenia wału ma takie samo zadanie jak czujnik halla, to znaczy odczytuję liczbę obrotów, tylko że w starszych autach z zapłonem w którym był aparat obrotowy czujnik halla był montowany właśnie w tym aparacie, a teraz gdzie wszystko jest sterowane komputerowo/elektronicznie stosują czujniki położenia wału i wałka. A sprawdziłeś tą iskrę...
W Lagunie trzeba ingerować w kompa. Więc tutaj pewnie też.
To ja się również dołacze z moimi doświadczeniami. A chyba mam spore w tym temacie. Nie ma co wymieniać co przegląd kabli, świece i owszem bo gaz dość mocno niszczy. Piszę to na wstępie, bo gdy ja miałem problemy, to "fachowcy - gazowcy" mówili: wina kabli, świec, etc. Więc, odpowiedzialne za strzelanie w lagunie są: 1. Za małe luzy zaworowe. Gaz wypala...
Żeby zapalił potrzebuje iskry odpowiedniej mieszanki paliwowo powietrznej i kompresji. Sprawdzić to po koleji.
Auto nie chce odpalic na zimnym motorze chyta ale sie dławi zaraz sprawdze iskre na wszystkich świecach. Dziwi mnie tylko fakt iż przy jednorazowym odrocie rozrusznika czuć odrazu bardzo paliwem. Wczoraj sprawdzałem świece były zalane ale bez sprawdzenia iskry bo byłem sam
pompka chodzi dostaje paliwo, iskra jest, napisz coś więcej, pewnie co zalałeś, albo zwarcie zrobiłeś bezpieczniki całe.
Witam forumowiczów, zgłaszam się do Was z prośbą o rozszyfrowanie błędów w pojeździe Renault Laguna II 2005 2.0 benzyna silnik F4F. Do samochodu podłączyłem laptopa z oprogramowaniem DDT2000. W załączniku zamieszczam listę błędów przed i po kasowaniu. Auto nie odpala, silnik kręci, a błędy nic mi nie mówią, mechanikowi kończą się pomysły. Pompa nie...
nie potrzeba czekac, wsiadac i zapalac. Sprawdziłbym poprawnośc dzialania czujnika temp. silnika (wtrysku). Iskrę i swiece. Proponuje tez zmienic stacje benzynową.
A sprawdzałeś układ wysokiego napięcia, świece zapłonowe, przewody, wieczorem odtwórz pokrywę silnika, delikatnie zroś układ wysokiego napięcia, odpal silnik i zobacz czy nie przeskakuje iskra między przewodami wysokiego napięcia a silnikiem.
Witam :Auto odebrałem z warsztatu niesprawne do dalszej naprawy oddałem do serwisu renaulta i oczekuje na swą kolejkę .DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA ZAANGAŻOWANIE .
Jak silnik kręci szybko to po mojemu słyszysz sam rozrusznik, slizga wolne kolo w zębniku. Moż ebyć jeszcze tak że przeskoczył pasek, ale iskra z cewki by była, ni ebyło by na świecach
Gdyby immo było aktywne nie byłoby zasilania pompy ani wtryskiwaczy.Zasilanie pompy po wlączeniu zapłonu to prawidłowe działanie.Jeżeli podczas kręcenia rozrusznika jest iskra oraz zasilanie pompy to przyczyną usterki nie jest immo.
Ale czy przy uszkodzeniu czujnika położenia wału paliwo jest odcinane i występuje brak iskry zapłonowej? Czujnik wału podaje sterownikowi informacje o obrotach i położeniu wału korbowego, i na tej zasadzie podaje iskrę i paliwo na wtryskiwacz/e oraz załącza pompkę paliwa i masę innych peryferiów. Przekaźnik pompki i bezpieczniki masz sprawne (po przekręceniu...
Sprawdz czy silnik dostaje paliwo do cylindrów i czy jest iskra .:|
PS jak to możliwe , że tłumik rozerwało?? Przed oddaniem do mechanika byl caly. Normalnie nie było iskry a wtrysk był i gazy rozerwały puszke.
Nie tak do końca obojętne. Przy niewłaściwym podłączeniu energia iskry spadnie o kilkanaście procent. Przy cewkach ołówkowych z diodą w uzwojeniu wtórnym odwrócenie polaryzacji jest niedopuszczalne.
Za mało informacji. Jakie wtryskiwcze? Jakie czasy wtyskiwaczy, jak zachowuje sie sonda? jak analiza spalin? Możliwe przyczyny to np:uszkodzona listwa, ewentualnie problem z iskrą. Posłuchaj przedmówcy i jedz do warsztatu.
witam wszystkich też mam taki problem tylko że u mnie do przekaźnika pompki paliwa no i oczywiście nie ma iskry nie dochodzi minus (masa) gdzie szukać przyczyny dziękuje
Witam, Renault Laguna II IDE 2.0 Nie odpala generalnie, iskra na swiecach jest, wymienialem pompe wysokiego cisnienia, czujnik cinienia, czujnik walka rozrzadu, komputer sprawdzany u fachowca i nic Bledy z dwoch diagnostyk podobne: FD038 blad wewnetrzny komputera DF523 Temperatura powietrza przepustnicy DF084 sterowanie przekaznika nastawnika DF524...
Sprawdziłem bezpieczniki i przeczyściłem styki. Wymieniłem kostkę stacyjki na pewną. Żadnej poprawy. Nic się nie zapala, nie słychać pompy paliwa, nie ma też iskry. Możliwe jest, że gdzieś nie ma masy? Autoalarmu nie mam jest tylko seryjny immobilaizer.
Jeśli nie ma immobilizera to na 99% jest uszkodzony czujnik położenia wału. Jest to standard w Renault. Powinieneś napisać czy sprawdzałeś iskrę na świecy ostatnio. Wyjmij czujnik, przeczyść go, przeczyść jego kostkę wd 40 i sprawdź czy odpali. Czyszczenie nie zawsze pomaga
Kolektor dolotowy to jest OD przepustnicy DO głowicy... i stamtąd idą wężyki z podciśnieniem do serwa i innych miejsc. Masz tam co prawda przepływomierz więc szczelność układu między przepływomierzem a przepustnicą też jest dość istotna, ale i tak ważniejsze jest to co jest za przepustnicą. Poprawność działania czujnika wału sprawdza się na oscyloskopie,...
Masz tam kopulke czy juz dwie cewki?No z tego co wiem to z ta iskra na gazie roznie bywa,ja akurat znam odmienne zdanie co do sprawnosci wn,gazu i benzyny.
witam auto przyjechalo z reichu palilo bez problemu po dwoch dniach nie idzie odpalic iskra jest, nie chodzi pompa immo gasnie , zasilania na pompie brak , moze przekaznik ewentualnie gdzie on jest
Cześć, Wracając do problemu. Chronologicznie idąc: 1. nie odpalała brak prądu w kabinie-po podłączeniu aku do prostownika paliła 2. po jakimś czasie -zegary się odpalały, komputer również, ale nie kręciła 3. po przeczyszczeniu bezpieczników i ponownym naładowaniu aku -totalnie nie daje prądu nigdzie 4. kabelkiem zwykłym łącząc klemę od plusa i dotykając...
witam padla jednak cewka,calkiem przez przypadek to zobaczylem,uparlem sie zeby zapalic go rano na benzynie,krecilem ja az w koncu zaczelo smierdziec paliwem,wykrecilem swiece i posadzilem zone za kierownica aby krecila rozrusznikiem,a ja zobacze czy jest iskra,no i okazalo sie ze iskra jest ale pomiedzy blokiem silnika a cewka a na swiecach bardzo...
Jeżeli twierdzisz że przewody "świeca" cokolwiek to oznacza to odpal samochód wieczorem i wtedy zobaczysz jak pięknie skaczą iskry po silniku. Przewody pewnie będziesz musiał wymienić, niestety szkłem tyłka nie wytrzesz.
sprawdzałeś co gubi? Czy sterowanie iskry czy wtrysków? Jeśli sprawdzisz to będziesz wiedział i dobierzesz sie do ecu i wymienisz co potrzeba.
właśnie szukam takiego elektromechanika,który ma program do tego typu operacji ...dodam ze czujnik położenia walu został przeczyszczony oraz sprawdzone napięcie i jest wszystko ok .Z cewki wychodzi jeden przewód do aparatu zapłonowego z którego wychodzi napięcie 12V i wchodzi do kopułki a już iskry nie ma na świecach i świece są suche.
Witam posiadam Lagune Renault 1,6 16 v benzyna+lpg :). Mam z nią problem . Ostatno zabrakło w niej paliwa i zgasła . Zalane jest paliwo ,pompka chodzi i nie odpala czasem złapie i tyle :(. Iskra jest to napewno nic z tych rzeczy tylko ukłąd zapowietrzony .Potrzebny mi jest samochód i wiecie jak go odpalić ?
Witam po przerwie. Dziękuję moderatorowi za oczyszczenie tematu oraz muszę dodać "kkknc" nie wiem co ty masz z tym gazem, może po prostu nie wypowiadaj się w tematach z nim związanych. Problemem okazała się uszkodzona cewka oraz czujnik wału Cewki w tym silniku pracują parami 1-4, 2-3 przez co odłączanie ich daje mylące objawy, jak i na komputerze nie...
Najprościej wyjąć kabel WN ze świecy i zobaczyć czy daje iskrę do masy.Druga metoda to omomierz,poradniki podają jakie wartości powinny być przy sprawnej cewce.
A mi kiedyś sie laguna zamkneła otworzyła i miała wzwód świecy. Kolego jak nie rozumiesz podpowiedzi balonika3 to nie pytaj bo nic mądrzejszego nie będzie.
iskra renault laguna laguna iskra cewka iskra renault
silnik nożyce żywopłot zwrotnica antenowy schemat ściemniacz zegar
reset tuszu canon moment dokrecania pokrywy zaworów
Dławienie się nowego skutera 50cc 4T z elektronicznym gaźnikiem