Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Z tego, co ja wiem to po włączeniu zapłonu silniczek powinien lekko się wysunąć, podkreślam po włączeniu zapłonu, a nie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wysunąć się i to do samego końca! Skąd na nim jest napięcie po przekręceniu kluczykiem do całkowitego wyłączenia! To że siłownik jest wysunięty do końca znaczy że jest w stanie spoczynku,czyli w normalnym...
jest to czujnik temperatury sterowania wtrysku. Krótko mówiąc od zmiany dawki paliwowej ( ssanie )
sprawdż cujnik temperatury który włącza dawke paliwa na zimnym silniku(ssanie)
W tej chwili strzelam, ale moze czujnik temperatury ci wysiadl i komp mysli ze silnik jest zimny wlacza ssanie.
Nie wolno żadnych rurek wystawić na zewnątrz,powietrze za przepustnicą zostało zmierzone za kolektorem wydechowym będzie go brakować . Komputer żle wysterowuje silnik.Wymień separator oleju. Otrzymujesz różne rady kogo tu słuchać ?Były od fachowców ale były też od takich co nie mają zielonego pojęcia o sterowaniu pracą silnika.Tacy ostatni są najbardziej...
Wygląda na to, że nie załącza się ssanie. Sprawdź czujnik temperatury.
Na dobry początek sprawdż czy jest olej w tej skrzyni,ewentualnie zdemontuj pokrywkę od skrzyni wtedy będziesz mógł obejżeć 5 bieg.Do buczenia to sprawdż czy wygłuszacz szmerów ssania jest poprawnie zamontowany na obudowę filtra powietrza
A gdyby wpiąć potencjometr (Szeregowo czy równolegle z czujnikiem?) i obserwować skład mieszanki paliwowo powietrznej przez program czy jednak taka regulacja byłaby, że tak powiem, ssanie i brak ssania?[/syntax]
Masz tam porobione znaki do ustawienia rozrzadu, czy masz blokady? Jezeli masz znaki, to przewarznie jest tak, ze odpowiadaja one sytuacji, kiedy to pierwszy cylinder jest w zwrocie zewnęcznym, na poczatku suwu ssania. Ustaw to tak, a potem zobacz ktory z walkow (jak bedzie na znaku) ma w tym momecie tak ustawione krzywki, ze bedzie akurat powodowal...
Ja stawiam ze chodzi na ssaniu
Mniejsza dawka powietrza=bogatszy skład mieszanki=ssanie stąd większe obroty.
Sprawdź czujnik temperaturu może być padnięty i nie wyłączać "ssania"
Może czujnik temperatury chłodziwa nie widzi że ciecz jest zimna i nie "włącza ssania". Sprawdź również ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej oczywiście po nocy z tym że przyrząd załóż dzień wcześniej odpowietrz go i zostaw na noc aby rano był gotowy do użycia.
Mechanizm różnicowy lub przegub wewnętrzny. jeżeli uszkodzenia są takie jak w opisie
automatyczne ssanie może się nie wyłącza ... Dobre, masz więcej takich śmiesznych opowiastek? Jak byś był kumiaty to pierwsza trafna sugestia- wynik analizy spalin, zawartość CO na gorącym silniku.
ja bym jeszcze zmienił czujnik temperatury (od komputera) ponieważ gdy masz zagrzany silnik to chodzi na ssaniu a nie powinien
Witam panowie potrzebuje porady mam lagune 1,8 rok 94 +gaz mam taki problem że za duzo mi pali tak jak bym jechal cały czs na włączonym ssaniu , jak odpalam zimny silnik to wskazówka pokazuje mi 1200 obr przełącze na gaz i chodzi,ok ale dalej na ssaniu ok 1200 .Silnik nagrzewa się dość szybko wsazówka temperatury pokazuje juz środek tarczy około 50-60...
A czy kolega próbował ustalić stan czujnika ciśnienia i temperatury powietrza na ssaniu? Warto by się upewnić co do pierwszej sondy oraz czystości przepustnicy. Dodatkowo ów słynny silnik krokowy, czyli zawór powietrza i ogólnie szczelność układu ssania powietrza..
u mnie bylo podobnie- problem -sonda lambda na benzynie jakos pojedzie natomiast na gazie bedzie robil problemy gdy jest silnik zimny to pracuje na ssaniu i nie bedzie mu w tym popsuta sonda bardzo przeszkadzac natomiast
jak jest taki problem to możliwe że automatyczne ssanie nie działa a przyczyn niedziałania może być sporo dlaczego napisałeś że komp jusz niewidzi błędów a jaki były wcześniej ??
Wyłącz punkty za pobieranie plików. Sprawdzałeś klapy w kolektorze ssącym?
Mam do wymiany czujnik temperatury płynu chłodzącego w renault laguna II 1,9dci 74kw...silnik bardzo długo chodzi na ssaniu i wyłącza ssanie dopiero przy pełnym nagrzaniu silnika...a temperatura silnika dochodzi do 80 stopni a nie do 90 stopni. Komputer przy teście zegarów wyrzucił mi ten błąd na ekranie... Termostat był wymieniany kilka miesiecy temu...
Zimny silnik 0,20 ssący 0,40 wydech
Sprawdź czy nie bierze lewego powietrza pod przepustnicą oraz pod kolektorem ssącym.
Co ta klima chłodzi ? Temp wew. 33 a zewn 14 stopni. Chociaż z drugiej strony to klima raczej jest zbyt sprawna skoro wewnątrz masz temperaturę -128 stopni (piąty scan). Co ty chcesz zejść poniżej zera bezwzględnego ? :D 8 bar na wysokim to nie rewelka, a ile na ssaniu ? Zobacz ile masz czynnika (przez odessanie) i w razie czego uzupełnij. Podaj LP...
Ssący 0,2 Wydech 0,4
w termostacie masz 2 czujniki-biały i zielony. Zielony jest od wskazań temp. na desce,biały natomiast jest od ssania,czyli prostymi słowami działa Ci jak silnik jest zimny. Nie od tego
przy odpięciu kabli nie odpinaj tylko unoś cewki!! Z tym plakiem to w miejsce gdzie filtr powietrza? Dookoła kolektora ssącego
Albo czujnik umieszczony na plastikowej róże tzw czujnik ciśnienia rury ssącej .
Tam jest regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ?, jeśli tak, to zobacz czy nie leje się paliwo przez wężyk podciśnieniowy do kolektora ssącego
A no tak. To w takim razie sprawa jeszcze prościej wygląda. Podmienić cewki. Ja tak metodą prób doszedłem w końcu do tego czujnika ssania :) A moja lala dzisiaj będzie do odbioru po kompletnym remoncie silnika, uszczelka głowicy i wszystkie pierdoły :)) 300tyś. km już ma najechane :)
Cześć mam problem z czujnikiem temperatury silnika gdy jest zimny to samochód nie chce odpalić ale po kilku próbach odpala i ma 1200-1400 obrotów po chwili schodzą na 800 i już pięknie pracuje . Przełożyłem czujnik od starego silnika i odpala od pierwszego razu tylko że obroty nie spadają tak jakby cały czas chodził na ssaniu . Pytanie więc brzmi czy...
Koledzy coś to jest nie tak,skoro auto na doładowanym silnika jedzie gorzej to może jak kolega wcześniej wspominał coś TY pogrzebałeś a może konstruktorom się coś pomyliło i w Twoim samochodzie turbina przeszkadza.Kolego nie ma innego wyjścia podjedz do dobrego warsztatu oczywiście wszystko popodpinaj i na pewno wszystko się wyda może coś z wydechem...
Witam, mam następujący problem. Chciałbym wymienić silnik Renault Laguna 2.0 aparat zapłonowy gaźnik na 1.8 cewki zapłonowe wielopunkt. Mógłby ktoś potwierdzić czy będzie to możliwe? Czy będzie pasował kokolektor ssący? Z góry dzięki za odpowiedz.
Zapłon sobie przesuń o 3-5 stopni a nie zakładaj tego syfu lubryfikującego jeśli masz obawy o zawory, przynajmniej uchroni również zawory wydechowe nie tylko ssące.
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
Prawdopodobnie ciagnie ci gdzies lewe powietrze. A diagnoza jest wykonalna tylko trzeba wiedziec jak:) Sprawdz wezyki i uszczelki na kol czy nie ssie powietrza
Pierwsza sprawa to napisz jaki masz typ silnika i rocznik w mojej 1.8 F3P były objawy podobne do opisanych przez ciebie sprawę rozwiązała regulacja zaworów ale przy drugim podejściu bo za pierwszym razem to aż nieprawdopodobne mechanik pomylił wydechowe z ssącymi.
Jak silnik 1.8 lub 2.0 8V to ssanie 0.25, wydech 0.35, jak jeździsz na gazie to wydech daj śmiało na 0.40. Dane podaje z autopsji, na takich nastawach mi najlepiej lagunka śmigała.
Obmacywałem ten kolektor przy pracującym silniku, nie widać i nie czuć żeby gdzieś ssało lewe powietrze. Czy mógłby ktoś z Was zrobić zdjęcie, gdzie ten MAP siedzi?Dodaję zdjęcia z czujnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4652380300_... https://obrazki.elektroda.pl/1030595100_... https://obrazki.elektroda.pl/6074121400_...
Zauważ że rowki w wałkach nie są dokładnie w osi wałka tylko są przesunięte i w momencie gdy wał korbowy oprze się o trzpień oporowy, rowki muszą się znajdować poziomo i poniżej osi wałków rozrządu, czyli na dole. Jest jeszcze jeden wskaźnik czy jest to dobra pozycja wału korbowego, tłok pierwszego cylindra musi w momencie ustawczym znajdować się w...
Witam.czujnika płynu jeszcze nie wymienialem.czyli jest mozliwosc ze czujnik ma złe wskazania i auto poprostu "nie wie"ze ma zapalic na ssaniu? Dodano po 3 Dzis podłączony pod kompa-zero błędów. Dodano po 9 Dziś rano wypiąłem wtyczkę od czujnika temp.silnika wiec teoretycznie auto powinno zapalic na max ssaniu ,tak przynajmniej twierdzil mechanik..niestety...
Przepustnicy?
Zakładając, że byłeś w serwisie który na tym zna się, weryfikacja sprężarki wynikała z pomiarów ciśnień na ssaniu sprężarki (po stronie tłocznej nie ma możliwości pomiaru), a nie tylko na podstawie temperatur. Na 99% masz sprężarkę do wymiany. Inna sprawa to w przypadku długotrwałego rozszczelnienia powinno wymienić się filtr-osuszacz (podobnie przy...
Mechanik za trzecim razem gdy chodziła jak diesel zgasił ją po około 10 sekundach i sprawdzał ustawienie wałków i się zgadza silnik po przekręceniu kluczem wygląda na to że nic nie czepia a silnik jarmoli pewnie jak by pochodził dłużej to by pogioł zawory ssące
próbuje sam rozwiązac problem. problem wystepuje na bęzynie i gazie. szarpie jak lekko dadam gazu , mocniej - tez szarpie ale bardziej, jeszcze mocniej wcisne- jedzie :-). silnik ostatnio chodzil na luzie równiusienko, dzis znowu chodzi jak czołg ale problem z szarpaniem w czasie jazdy wystepuje caly czas , nasila sie jak tylko silnik zlapie leciusieńką...
Tak wiem ze jade na ssaniu domomentu gdy silnik osiagnie odpowiednia temperature. Powiedzmy ze odpalam tak auto 3-4 razy w ciagu dnia. A co moze byc przyczyna jazdy na podwojnym gazie ?? (GAZ+ BENZYNA)
ale który luz na ssącym?
Czy to że mam uszkodzoną pompę próżniową może mieć wpływ na to, że nie mogę uruchomić silnika? To że Vacum jest popsuta wywnioskowałem po tym: Pompa chodzi dziwnie lekko, że można normalnie kółko przekręcić ręką, a jak pompę (trzymając w ręku) przewrócę "do góry nogami" to coś jak by ją blokowało i praktycznie nie idzie jej przekręcić ręką. Jak kręcę...
mam problem z autem. poniewaz jak jest zimny i chodzi na ssaniu to obroty nie sa rowne tylko raz sa wysokie a raz niskie. Dodano po 26 prosze o pomoc.
Sprawdzenie zaworów, to trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i dokonać pomiarów luzów (0,4 wydech, 0,2 ssanie) Reguluje się albo całymi kielichami, albo podkładkami zależy od silnika. Jeżeli luzy są prawidłowe, to sprawdzić sprężanie na każdym cylindrze i wtedy wnioski albo wypalone już gniazda albo pierścienie do bani. Przy wypalonych gniazdach zaworów...
Up Kombinowali i tak. Nie dało rady. Auto odebrane.Wszystko gra.Tzn prawie wszystko. Silnik czasami gdy wrzucę na luz ciągnie na ssaniu (ok 1500 obr/min) . Jaka może być tego przyczyna? Do tego wyskakuje SERV . Prawdopodobnie cos od skrzyni. Nie rozumiem , bo gada mi po niemiecku , a ja nie szprecham.Jak pozbyć się tego błędu? Wystarczy go wykasować...
W tym rzecz, że świece są nowe i przewody zapłonowe też. Wymieniłem też filtr paliwa, wyczyściłem przepustnicę i zawór od wolnych obrotów. Przy pierwszym porannym odpalaniu zapala od razu, a następnie silnik zaczyna pracować jakby nie na wszystkich cylindrach, obroty nie falują sa równe. Ssanie niby działa, bo obroty są na 1100, ale jeżeli ruszę jeszcze,...
no właśnie nie bo ten silnik nie posiada tradycyjnej sondy lambdy, tylko taki zawur elektryczny umieszczony na kolektorze ssącym i reguluje emisją spalin, ale dzięki.
Krzywka do góry. SSący 0,2, wydech 0,4
430 to jakby kolektor ssący był nieszczelny, albo rozrząd przestawiony
tak. odpinając go przy pompie vacum próbowałem w niego dmuchnąć- nie dało rady, w drugą stronę ssąc powietrze z serwa zawór poszczał.
Rozumiem. Mam jeszcze pytaanie... Czy może mieć na to wpływ delikatnie przestawiony rozrząd? Czy ciśnienie w kolektorze ssącym przy 1200obr 0.32bara jest prawidłowe?
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
Wydaje mi się że mechanik sprawdzał silniczek krokowy wyjął go na obrotach 2500 i włożył tam palec stwierdzając że przyczyna leży gdzie indziej gdyż obroty pozostały nadal wysokie. Jeżeli silniczek krokowy znajduje się po lewej stronie kolektora to właśnie go sprawdzał mechanik. Powtórzę że owy mechanik powiedział o fałszywym dopływie powietrza co moim...
Może coś ci wpadło do rury ssącej i silnik to zassał?? To auto powinno palić bez przepływki.
Witaj ponownie :cry: Była nie była pompa paliwowa, temat przerabiany wielokrotnie. Na odległość porady :D Znalazłeś winowajce i nie mów, że nie usunąłeś usterki. :D Żartuje, przepraszam. Nie sprawdziłeś zasilania na kostce a szkoda, bo widzisz jest taki problem :D że to nie tedy ma wracać paliwo i nie jest dziwne, że nie mogłeś wdmuchnąć powietrza,...
Witam, mam Lagunę z 2000 roku, 2,0 benzynka (i oczywiście gaz;). No i rozsadziło mi kolektor ssący. Nigdzie nie mogę znaleźć używanego, jeśli ktoś ma proszę o kontakt, kupuje od razu:) pozdrawiam
Witam od niedawna mam renault laguna ll 1.9dci. Ostatnio zaczeła mi brać olej jakies pół litra na 500 km i ciagle poci sie kolektor ssący. Czy to turbina zaczyna sie kończyc? Niedawno wyciagałem turbine,czysciłem kolektor ssący zawór egr-u. Wirnik turbiny nie miał dużego luzu. Czy pomimo to turbina może wyganiac tyle oleju:?:
Potrzebuję kolejność zaworów od rozrządu lub skrzyni Np. wdechowy/ssący, ssący/wydechowy itd. wszystkie 8 zaworów
Odłącz wtyczki: - od zaworu EGR - od elektrozaworu podciśnieniowego na kolektorze ssącym - czujnika temperatury silnika wyciągnij tą część wiązki i zaglądnij do środka.
Z Twojego opisu wynika niezbicie że turbinę masz ewidentnie do renowacji-nie ma najmniejszego prawa przycinać się.Może to świadczyć o nadmiernych luzach na łożysku ślizgowym,a to pociąga za sobą nieszczelność układu smarowania wirnika turbiny.Sprawdź stan czystości rur ssących przed kolektorem dolotowym i daj znać.
Jaguar X-Type 2001-2009 wymiana żarówek kierunkowskazu przedniego: Lewa: - akumulator i osłona out Prawa: - pompa ABS out? Lub wyciąganie lampy po uprzednim odkręceniu zderzaka. Do wymiany żarówek od świateł mijania, postoju i drogowych jeszcze się zmieści wąska ręka. Renault Megane II (żelazko) wymiana żarówki świateł mijania (H7) Podnosisz auto na...
Przepustnica zawirowywania mieszanki - montowana w tych silnikach tylko przy osnówkach ( Laguna. Espace, VelSatis ). Dla mastera nie występowało . Albo masz kolektor ssący z osobówki albo cały silnik
Wszystkie podciśnienia kolektora ssącego sprawdzone ?? Czy aby nie dostaję gdzieś lewe powietrze . Cewki, świece, sondy i przepływka do dokładnego zdiagnozowania.
Aisin w 1.6 ? Jesteś tego pewien? Kurde może imasz rację bo to była Laguna 1.8 a 1.8 i 2.0 mają inne koła
Dopiero teraz przyjrzałem się zdjęciu które załączyłeś i w oknie widać że widzi obroty silnika i nawet ilość dawki jaki wstrzykuje wtryskiwacz ! Nie znam tego programu możliwe że pokazuje jakieś bzdury! Zaglądałeś do EGR lub kolektora ssącego może jest całkiem zakitowany i nie dostaje powietrza?
przeważnie tak jest że uszkodzi tylko wydechowe lub tylko ssące, a jak pognie i po jednej i po drugiej stronie to już wszystkie co do sztuki
Sprawdzę to dzisiaj, nie mam termometru co prawda ale, ale zwinę na chwilę z piekarnika:). Sprawdzę też czy rośnie ciśnienie na wężu podczas zwiększania o obrotów, bo szperam po różnych forach i to też gdzieś wyczytałem że jak wąż robi się twardy to pompa pracuje ( co prawda też wyczytałem że to objaw uszkodzonej głowicy...) Dziękuję za zainteresowanie...
Jeden od ciśniennia - za niskie czy za wysokie? Obstawiam za wysokie co by tłumaczyło spalanie duzych ilości paliwa, wypadanie zapłonów w związku z wysokim ciśnieniem daje wypalony zawór. Teraz jedź na pomiar kompresji żeby potwierdzić lub wykluczyć i jeszcze raz błędy tylko tym razem DOKLADNIE. Kolektor ssący też może być więc żeby nie rozbierać to...
witam kolego a sprawdzałeś już wtryskiwacze? albo podpinałeś go gdzieś do kompa jak ze sterowaniem wtrysków albo czy są w ecu zapamietane jakieś usterki silnika??? Dodano po 2 ewentualnie sprawdz jeszcze w jakim stanie jest kolektor ssący czy nie jest peknięty albo rozszczelniony może dostawać lewego powietrza
Witam wszystkich. Problem strzelania zgłębiłem dokładnie. Najpoważniejszym powodem strzelania jest układ zapłonowy w którym jedna cewka zapłonowa obsługuje dwa gary(te układy po prostu muszą strzelać i pewnie z powodu ich właśnie wymyślono sekwencje). Występują wtedy dwie iskry zapłonowe w tym samym momencie,jedna w fazie prawidłowej na garze suwu pracy...
Witam serdecznie mam problem ze swoją laguną 2, a mianowicie podczas jazdy pedał hamulca zrobił sie twardy i brak abs. zeby wychamować trzeba wbijać sie w fotel. sprawdziłem pompę vacum jest delikatne ssanie nie wiem jakie powinno być naprawdę na wolnych obrotach zawór dziala w jedną stronę ssie. przewód od serwa ok zrobiłem jeszcze jedną próbę jazdy...
Silnik 1.8 8V? Jeżeli tak to zajrzyj do zaworów. Luz reguluje się za pomocą płytek zaworowych. Kupujesz cieńsze płytki bądź szlifujesz stare. Obstawiam na podparte zawory bądź na za mały luz zaworowy. Jak dobrze pamiętam 0,2 mm ssący, 0,4 mm wydechowy. Płytki zaworowe wyjmiesz bez ruszania wałka rozrządu
Samochód często gąśnie przy zatrzymaniu przed światłami . Z tym problemem można poradzić sobie samemu. Należy odwrócić (od grila) wlot powietrza zimnego do filtra powietrza.Wystarczy zwykle o 90stopni. Ten objaw wystepuje dlatego iż silnik dostaje więcej powietrza niż gazu (wciskane jest w kolektor ssący). W pozostaej kwesti Pańskiego postu nie jestem...
Puść go bez rury z turbiny do kolektora ssącego i zobaczysz czy się rozbiega, ale stawiam tak jak kolega Paweł że olej ciśnie z rur lub z "nowej" turbiny.
Przy podłączeniu kompa można by jeszcze zwrócić uwagę na parametry. Sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym, wskazania temperatury silnika i powietrza oraz odczytać wartość obrotów przy próbie rozruchu najlepiej rano na zimnym silniku.
zawory ssące ladnie wchodzą a wydechowe siedzą sztywno i jeden jest delikatni doslownie milimetr niżej jest na to jakiś patent Jest-głowica do naprawy.
No niekoniecznie w innym kierunku, w takim rozwazaniu jak ma kolega na pewno bedzie strzelac i dziwne rzeczy robic, mialem identyczny przypadek w lagunie. po zmianie auto bylo jak nowo narodzone. wstawilem specialny mikser, gdzie jest odprowadzenie do wolnych obrotow.
To nie jest żadna sonda lambda. Pierwsze słyszę o sondzie lambdzie w dieslu. Sprawdziłem nr który podałeś i jest to czujnik ciśnienia doładowania. Sonda lambda umieszczona jest w układzie wydechowym a czujnik o którym piszesz jest w układzie dostarczenia powietrza do silnika pomiędzy turbo a kolektorem ssącym. Wskazania jego będą się zmieniały w zależności...
Lub przytruta sonda, da się do sprawdzić w ten sposób, że wstrzykuje się do kolektora ssącego trochę benzyny, jak wskazanie wzrośnie to problemy z mieszanką, jak nie to zła sonda.
Dobra panowie byłem w serwisie Renault i nic nie znaleźli powiedzieli że brak błędów i wszystkie parametry ok. I tak to jest, nie jest ok bo wiem jak auto jeździło przed tą usterką. Ostatnio jadąc na trasie włączyłem z ciekawości na momentowe spalanie, więc na 5 biegu i gazu na 100% momentowe nie jest wyższe jak 10,5 L zaś na niższych biegach normalnie...
Zawór jest zamknięty, ale przez zatkany katalizator ciśnienie spalin podnosi grzybek zaworu. Ciężko by było, raczej nie realne przy sprawnym zaworze, chyba że tam sterowanie prądem zamyka a odwracając polaryzacje otwiera ale z tym się nie spotkałem. Jak byś miał kat zapchany nie dmuchało by z wydechu, nawet przy zatkanych dpfach, nie spotkałem się...
Nie ma co gdybać tylko ściągać głowicę. Jeżeli pasek zerwał się podczas jazdy to nie ma bata żeby któryś zawór nie dostał. W marcu zeszłego roku zerwał mi się pasek w lalce 1,9dci. Warsztat po oględzinach krzyknął mi koszt około 2500 zł. Same ściągnięcie głowicy 250 zł. Jeżeli masz trochę pojęcia o silnikach proponuję naprawę samemu. W moim przypadku...
Mam problem z autem, otóż jak jest zimny silnik odpala bez problemów. Pracuje do momentu nagrzania się silnika po czym gaśnie. Po próbie powtórnego odpalenia strzela w wydech i kolektor ssący. Mechanik twierdzi, że wszystko jest dobrze, tak samo elektronik mówi. Auto po wymianie głowicy, w poprzedniej rozsypało się koło zębate wałka rozrządu:(
Dzięki Wam za szybką reakcję! Nawiasem mówiąc kiedyś trochę za dużo oleju wlałem do silnika i zanim zmniejszyłem tę ilość, część tego oleju, nie wiedząc czemu, znalazła się poza silnikiem wypchnięta pod kolektorem ssącym. Tak wynikało z relacji kolegi, który tam zajrzał! Czy to jest ten trop o niedokręconym kolektorze lub wadliwej uszczelce pod nim?!...
Mieszkasz w grabowcu to niedaleko masz Zamość i tam jest stacja renault( moi znajomi) nie wiem ile kasują teraz ale możesz zadzwonić i zapytać. Szarpanie silnika tak jak koledzy napisali powyżej może byś spowodowane wieloma czynnikami takimi jak( ciśnienie kolertora ssącego,, może nie szczelny,, potencjometr przepustnicy, przerwy w instalacji, cewka...
Witam!!! Bardzo proszę o pomoc. Samochód: Renault Laguna II 1 .9dci 120km 2002rok Co powinno być podłączone w tym miejscu na obrazku , bo w moim samochodzie jest wolne miejsce na wężyk i ssie tam powietrze. http://obrazki.elektroda.pl/6801845800_1... dziękuję i czekam na jakąś odpowiedź
Też sie nad tym zastanawiałem ale sprzedawca z serwisu nagaz24 powiedział że tak sobie nie mogę zamienić parownika jeśli mam ig1 Turbo bo że niby zmianą parownika moge sterownik od gazu uszkodzić. Troszkę mi się tu wierzyć nie chce ale biorę to pod uwagę. I dlatego wolę zapytać.I jeszcze mam pytanie gdzie powinien być wpięty przewód o podcisnienia od...
Ustaw 1-jeden i 2-rugi wałek rozrządu tak jak na schemacie ,masz z tym że wcięcie jedno i drugie tam gdzie wkładasz blokadę muszą się zgrywać z linią łączenia pokrywy zaworów z głowicą, przyjrzyj się dokładnie na rysunku. wał ustawiasz na blokadę i miejsce na klin koła zębatego wału korbowego patrzy w górę pozakładaj koła zębate przyłap je na śruby...
Tak naprawdę to nie wiedzialem co to jest IMMO. Teraz już dzięki tobie dowiedzialem się że to jest coś jak immibilajzer, lub jakaś inna blokada zaplonu. Więc odpowiadam nic takiego u mnie nie ma. Co do diagnostyki bylem na zwyklym podlączeniu do komputera, sprawdzili wykasowali blędy i wedlug nich nic zlego tam nie zauważyli. Proponowali że mogą zająć...
chodzi o spadanie obrotów gdy silnik jest zimny az do zera auto gasnie i zalewa silnik. podejrzewam czujnik temp. dla kompa, a mysle wten sposób - jesli sie myle poprawcie mnie. ... odpalam auto i włącza sie ssanie jest ok, ruszam dojezdzam do skrzyzowania, wysprzeglam auto gasnie. wiec moze czujnik w tym momencie pokazuje zanizoną temp. i komputer...
Witam. Mam problem z silnikiem w Lagunie 1,8 strasznie stuka, gdy pracuje pod obciążeniem np, gdy się rozpędzam czy wyprzedzam. Z rana gdy go odpalam stuk jest głośniejszy niż później tzn jak się rozgrzeje. Zaczęło się od tego, że silnik pojechał jakiś czas bez oleju. Rozebrałem silnik okazało się, że pierścień stał na 4 cylindrze. Wymieniłem wszystkie...
Szanowni Panowie Wirnik musi się na czym obracać, w tym przypadku są to łożyska które po czymś się kręcą.Turbina ma bardzo wysokie obroty,więc logiczne,że będą się szybko zużywać jeżeli nie będzie dostatecznego smarowania,a brak zniszczy je,a tym bardziej nie wymieniany olej okresowo.Kiedy wyłączyłem silinik, to było słychać łożyska.Zazwyczaj z doświadczenia...
ssać laguna kolektor ssać laguna czujnik ssać laguna
numer administratora husqvarna wysoki obrót interfejs obrotów
mocom exacta easytronic manual
Iveco Daily 40 - Kod 000B: Czujnik Ciśnienia Paliwa lub MAP Wpływ ciśnienia gazu na obroty silnika w instalacji BRC