Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Z tego, co ja wiem to po włączeniu zapłonu silniczek powinien lekko się wysunąć, podkreślam po włączeniu zapłonu, a nie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wysunąć się i to do samego końca! Skąd na nim jest napięcie po przekręceniu kluczykiem do całkowitego wyłączenia! To że siłownik jest wysunięty do końca znaczy że jest w stanie spoczynku,czyli w normalnym...
Nie wolno żadnych rurek wystawić na zewnątrz,powietrze za przepustnicą zostało zmierzone za kolektorem wydechowym będzie go brakować . Komputer żle wysterowuje silnik.Wymień separator oleju. Otrzymujesz różne rady kogo tu słuchać ?Były od fachowców ale były też od takich co nie mają zielonego pojęcia o sterowaniu pracą silnika.Tacy ostatni są najbardziej...
sprawdż cujnik temperatury który włącza dawke paliwa na zimnym silniku(ssanie)
jest to czujnik temperatury sterowania wtrysku. Krótko mówiąc od zmiany dawki paliwowej ( ssanie )
W tej chwili strzelam, ale moze czujnik temperatury ci wysiadl i komp mysli ze silnik jest zimny wlacza ssanie.
nie dziwie sie. Moge juz z góry powiedziec ze w ecu bedzie tylko błąd sondy. Te sterowniki nie maja możliwości dokonania adaptacji recznej wiec to tez jest problem. wszytskie czujniki beda okej, myśle ze wyjeżdzenie zbiornika pb może pomóc. Zapewne występuje jeszcze obiaw nierównej pracy silnika na biegu jałowym. Warto sprawdzić szczelność wężyków podciśnieniowych,...
Ze schematu wynika, że linka zwiększa wolne obroty. Najlepsze byłoby zdjęcie. A poza tym w tym aucie nie ma ssania.
sprawdz czujnik temperatury,potem wydajność pompy,bo podejrzewam żę jak ciepły to pali bez problemów problem może być ze ssaniem
nowy na dwóch cewkach, obecny na jednej i kopułka o to mi chodziło
A gdyby wpiąć potencjometr (Szeregowo czy równolegle z czujnikiem?) i obserwować skład mieszanki paliwowo powietrznej przez program czy jednak taka regulacja byłaby, że tak powiem, ssanie i brak ssania?[/syntax]
Wygląda na to, że nie załącza się ssanie. Sprawdź czujnik temperatury.
Masz tam porobione znaki do ustawienia rozrzadu, czy masz blokady? Jezeli masz znaki, to przewarznie jest tak, ze odpowiadaja one sytuacji, kiedy to pierwszy cylinder jest w zwrocie zewnęcznym, na poczatku suwu ssania. Ustaw to tak, a potem zobacz ktory z walkow (jak bedzie na znaku) ma w tym momecie tak ustawione krzywki, ze bedzie akurat powodowal...
Ja stawiam ze chodzi na ssaniu
Sprawdź czujnik temperaturu może być padnięty i nie wyłączać "ssania"
Na dobry początek sprawdż czy jest olej w tej skrzyni,ewentualnie zdemontuj pokrywkę od skrzyni wtedy będziesz mógł obejżeć 5 bieg.Do buczenia to sprawdż czy wygłuszacz szmerów ssania jest poprawnie zamontowany na obudowę filtra powietrza
Mniejsza dawka powietrza=bogatszy skład mieszanki=ssanie stąd większe obroty.
Napięcie na sądzie jak najbardziej prawidłowe. Sprawdź szczelność kolektora ssącego.
Może czujnik temperatury chłodziwa nie widzi że ciecz jest zimna i nie "włącza ssania". Sprawdź również ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej oczywiście po nocy z tym że przyrząd załóż dzień wcześniej odpowietrz go i zostaw na noc aby rano był gotowy do użycia.
automatyczne ssanie może się nie wyłącza ... Dobre, masz więcej takich śmiesznych opowiastek? Jak byś był kumiaty to pierwsza trafna sugestia- wynik analizy spalin, zawartość CO na gorącym silniku.
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
Nie pasuje elektrycznie do jedynki i finito, z dwójki ma zmienną fazę na ssaniu a stary nie.
Witam panowie potrzebuje porady mam lagune 1,8 rok 94 +gaz mam taki problem że za duzo mi pali tak jak bym jechal cały czs na włączonym ssaniu , jak odpalam zimny silnik to wskazówka pokazuje mi 1200 obr przełącze na gaz i chodzi,ok ale dalej na ssaniu ok 1200 .Silnik nagrzewa się dość szybko wsazówka temperatury pokazuje juz środek tarczy około 50-60...
A czy kolega próbował ustalić stan czujnika ciśnienia i temperatury powietrza na ssaniu? Warto by się upewnić co do pierwszej sondy oraz czystości przepustnicy. Dodatkowo ów słynny silnik krokowy, czyli zawór powietrza i ogólnie szczelność układu ssania powietrza..
ja bym jeszcze zmienił czujnik temperatury (od komputera) ponieważ gdy masz zagrzany silnik to chodzi na ssaniu a nie powinien
Wyłącz punkty za pobieranie plików. Sprawdzałeś klapy w kolektorze ssącym?
Sprawdź czy nie bierze lewego powietrza pod przepustnicą oraz pod kolektorem ssącym.
Kolego jarcoj Jeżeli Clip podaje ,że niskie ciśnienie jest to trzeba się przejechać z Clip-em badając aktualne ciśnienie podczas przyspieszania i zobaczyc przy jakich obrotach jest jakie bo może go wogóle nie być . Przyczyną może być elektrozawór lub jakas nieszczelnośc turbo-kolektor ssący.
Mechanizm różnicowy lub przegub wewnętrzny. jeżeli uszkodzenia są takie jak w opisie
przy odpięciu kabli nie odpinaj tylko unoś cewki!! Z tym plakiem to w miejsce gdzie filtr powietrza? Dookoła kolektora ssącego
Tam jest regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ?, jeśli tak, to zobacz czy nie leje się paliwo przez wężyk podciśnieniowy do kolektora ssącego
Albo czujnik umieszczony na plastikowej róże tzw czujnik ciśnienia rury ssącej .
To to może faktycznie być wina czujnika temperatury i ECU będzie ciągle dawało większa dawkę tak jak na ssaniu pomimo już nagrzanego silnika. Który rok laguny ?
Chyba każdy samochód jak silnik jest zimny ma podwyższone obroty do czasu nagrzania.Kiedyś służyło do tego cięgło ssania,które wzbogacało skład mieszanki,później jego rolę przejęła elektronika.
u mnie bylo podobnie- problem -sonda lambda na benzynie jakos pojedzie natomiast na gazie bedzie robil problemy gdy jest silnik zimny to pracuje na ssaniu i nie bedzie mu w tym popsuta sonda bardzo przeszkadzac natomiast
Zimny silnik 0,20 ssący 0,40 wydech
Zapłon sobie przesuń o 3-5 stopni a nie zakładaj tego syfu lubryfikującego jeśli masz obawy o zawory, przynajmniej uchroni również zawory wydechowe nie tylko ssące.
Witam. Mianowicie mój problem polega na tym że auto odpala normalnie po lekkim rozgrzaniu zaczyna spadać z obrotów,szarpać i przerywać. Przestaje gdy auto rozgrzeje się do 90* . Nie wiem co mam zrobić wymieniłem już filt paliwa, świece, kable, czyściłem styki na pompie i nic. Moje przypuszczenia kierują się do czujnika ssania. Proszę o pomoc
Czujnik temperatury silnika ok? Lubią padać i dawać takie objawy Ewentualnie śiwece nieoryginalne i zawór ciśnieniowy na listwie wtryskowej nieszczelny i podaj ebenzynę na kolektor ssący pozdrawiam
Pierwsza sprawa to napisz jaki masz typ silnika i rocznik w mojej 1.8 F3P były objawy podobne do opisanych przez ciebie sprawę rozwiązała regulacja zaworów ale przy drugim podejściu bo za pierwszym razem to aż nieprawdopodobne mechanik pomylił wydechowe z ssącymi.
jak jest taki problem to możliwe że automatyczne ssanie nie działa a przyczyn niedziałania może być sporo dlaczego napisałeś że komp jusz niewidzi błędów a jaki były wcześniej ??
Ssący 0,2 Wydech 0,4
Prawdopodobnie ciagnie ci gdzies lewe powietrze. A diagnoza jest wykonalna tylko trzeba wiedziec jak:) Sprawdz wezyki i uszczelki na kol czy nie ssie powietrza
Jaki błąd wyrzucił ci komputer na ekranie?W czasie mrozów długi czas pracy na ssaniu to normalne w tych autach,też jestem użytkownikiem tego gówna.
Koledzy coś to jest nie tak,skoro auto na doładowanym silnika jedzie gorzej to może jak kolega wcześniej wspominał coś TY pogrzebałeś a może konstruktorom się coś pomyliło i w Twoim samochodzie turbina przeszkadza.Kolego nie ma innego wyjścia podjedz do dobrego warsztatu oczywiście wszystko popodpinaj i na pewno wszystko się wyda może coś z wydechem...
Mechanik za trzecim razem gdy chodziła jak diesel zgasił ją po około 10 sekundach i sprawdzał ustawienie wałków i się zgadza silnik po przekręceniu kluczem wygląda na to że nic nie czepia a silnik jarmoli pewnie jak by pochodził dłużej to by pogioł zawory ssące
Witam. Mam pytanie odnośnie alternatora VALEO w lagunie II. Na zimnym silniku, powiedzmy na ssaniu słychać szum alternatora. Po wyłączeniu ssania szum ustaje. Także po włączeniu np. ogrzewania tylnej szyby na ciepłym silniku też słychać szum. Czy on nie wyrabia w jakiś sposób prądowo, przy większym poborze [ szyba, grzałki wody ... ]. Szczotki regulatora...
Co ta klima chłodzi ? Temp wew. 33 a zewn 14 stopni. Chociaż z drugiej strony to klima raczej jest zbyt sprawna skoro wewnątrz masz temperaturę -128 stopni (piąty scan). Co ty chcesz zejść poniżej zera bezwzględnego ? :D 8 bar na wysokim to nie rewelka, a ile na ssaniu ? Zobacz ile masz czynnika (przez odessanie) i w razie czego uzupełnij. Podaj LP...
Cześć mam problem z czujnikiem temperatury silnika gdy jest zimny to samochód nie chce odpalić ale po kilku próbach odpala i ma 1200-1400 obrotów po chwili schodzą na 800 i już pięknie pracuje . Przełożyłem czujnik od starego silnika i odpala od pierwszego razu tylko że obroty nie spadają tak jakby cały czas chodził na ssaniu . Pytanie więc brzmi czy...
w termostacie masz 2 czujniki-biały i zielony. Zielony jest od wskazań temp. na desce,biały natomiast jest od ssania,czyli prostymi słowami działa Ci jak silnik jest zimny. Nie od tego
A no tak. To w takim razie sprawa jeszcze prościej wygląda. Podmienić cewki. Ja tak metodą prób doszedłem w końcu do tego czujnika ssania :) A moja lala dzisiaj będzie do odbioru po kompletnym remoncie silnika, uszczelka głowicy i wszystkie pierdoły :)) 300tyś. km już ma najechane :)
Jak silnik 1.8 lub 2.0 8V to ssanie 0.25, wydech 0.35, jak jeździsz na gazie to wydech daj śmiało na 0.40. Dane podaje z autopsji, na takich nastawach mi najlepiej lagunka śmigała.
Czy to że mam uszkodzoną pompę próżniową może mieć wpływ na to, że nie mogę uruchomić silnika? To że Vacum jest popsuta wywnioskowałem po tym: Pompa chodzi dziwnie lekko, że można normalnie kółko przekręcić ręką, a jak pompę (trzymając w ręku) przewrócę "do góry nogami" to coś jak by ją blokowało i praktycznie nie idzie jej przekręcić ręką. Jak kręcę...
Witam, mam następujący problem. Chciałbym wymienić silnik Renault Laguna 2.0 aparat zapłonowy gaźnik na 1.8 cewki zapłonowe wielopunkt. Mógłby ktoś potwierdzić czy będzie to możliwe? Czy będzie pasował kokolektor ssący? Z góry dzięki za odpowiedz.
No właśnie, że nie :) Wymieniłem tydzień temu cewki, bo mi kulał na 1 i 4 cylinder. Poza tym popryskałem płynem do szyb po cewkach i właśnie na tej od 1 i 4 cylindra skakała iskra. Po wymianie silnik zaczął równiutko pracować, ale wciąż nie palił na ciepłym i wtedy mnie oświeciło. Tak jak napisałem wyżej wymieniałem rok temu czujnik temperatury, ALE...
ale który luz na ssącym?
Tak wiem ze jade na ssaniu domomentu gdy silnik osiagnie odpowiednia temperature. Powiedzmy ze odpalam tak auto 3-4 razy w ciagu dnia. A co moze byc przyczyna jazdy na podwojnym gazie ?? (GAZ+ BENZYNA)
Obmacywałem ten kolektor przy pracującym silniku, nie widać i nie czuć żeby gdzieś ssało lewe powietrze. Czy mógłby ktoś z Was zrobić zdjęcie, gdzie ten MAP siedzi?Dodaję zdjęcia z czujnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4652380300_... https://obrazki.elektroda.pl/1030595100_... https://obrazki.elektroda.pl/6074121400_...
Witam. Zakupiłem ostatnio lagunę i okazało się że: gdy odpalimy silnik wszystko jest ok, nic dziwnego się nie dzieje lecz gdy silnik się rozgrzeje auto traci obroty, dławi się i gaśnie. Dzieje się tak mniej więcej po wyłączeniu się ssania. Objawy są takie jakby nie było paliwa. Gdy po chwili odpalimy silnik możemy dalej jechać i znowu gdy ssanie się...
Napraw wtryski, albo lepiej oddaj auto do mechanika bo sądząc po ostatniej nie masz zielonego pojęcia o tym silniku. Napisz chociaż czemu Twoim zdaniem to nie mogą być wtryski. EGR i kolektor ssący był oczywiście sprawdzony.
Zauważ że rowki w wałkach nie są dokładnie w osi wałka tylko są przesunięte i w momencie gdy wał korbowy oprze się o trzpień oporowy, rowki muszą się znajdować poziomo i poniżej osi wałków rozrządu, czyli na dole. Jest jeszcze jeden wskaźnik czy jest to dobra pozycja wału korbowego, tłok pierwszego cylindra musi w momencie ustawczym znajdować się w...
Witam.czujnika płynu jeszcze nie wymienialem.czyli jest mozliwosc ze czujnik ma złe wskazania i auto poprostu "nie wie"ze ma zapalic na ssaniu? Dodano po 3 Dzis podłączony pod kompa-zero błędów. Dodano po 9 Dziś rano wypiąłem wtyczkę od czujnika temp.silnika wiec teoretycznie auto powinno zapalic na max ssaniu ,tak przynajmniej twierdzil mechanik..niestety...
próbuje sam rozwiązac problem. problem wystepuje na bęzynie i gazie. szarpie jak lekko dadam gazu , mocniej - tez szarpie ale bardziej, jeszcze mocniej wcisne- jedzie :-). silnik ostatnio chodzil na luzie równiusienko, dzis znowu chodzi jak czołg ale problem z szarpaniem w czasie jazdy wystepuje caly czas , nasila sie jak tylko silnik zlapie leciusieńką...
Przepustnicy nie ma w tym motorze, a druga porady częśc czyli ssanie jest bardzo kiepskie wydech miałem zwalony przy samej turbine czyli totalny luz na wydechu dalej bezpośrednie połączenie z turbo do kolektora i nic nawet zrobiłem próbe z MAFA bezpośrednio do kolektroa ssącego też niessie wkręca się powoli powoli do 2000-3000 także komprecha i kondycja...
no ok ale dlaczego gadaczka gada ze "swiatla nie wylączone " ? skoro poboru niema Dodano po 13 zrobie test naladuje aku, wsadze amperomierz i zostawie na 3 dni. Co jakis czas doglądając czy pobór jest ok. Bys moze dopiero po jakims czasie zaczyna ssać. Jeśli nie bedzie poboru przez 3 dni to znaczy ze nic nie ciągnie. Wiec wtedy wsadze aku od szwagra...
no właśnie nie bo ten silnik nie posiada tradycyjnej sondy lambdy, tylko taki zawur elektryczny umieszczony na kolektorze ssącym i reguluje emisją spalin, ale dzięki.
Zakładając, że byłeś w serwisie który na tym zna się, weryfikacja sprężarki wynikała z pomiarów ciśnień na ssaniu sprężarki (po stronie tłocznej nie ma możliwości pomiaru), a nie tylko na podstawie temperatur. Na 99% masz sprężarkę do wymiany. Inna sprawa to w przypadku długotrwałego rozszczelnienia powinno wymienić się filtr-osuszacz (podobnie przy...
Krzywka do góry. SSący 0,2, wydech 0,4
witam. problemem sa u mnie obroty, ktore przy zimnym silniku spadaja i auto gasnie. a potem trudno go odpalic-moim zdaniem jest zalane. w aucie ustawiłem zawory. zmieniłem kable, swiece, krokowca , sonde lambda. na komputerze nie pokazało błedu. czy czujnik temperatury dla kompa moze mnie oszukiwac i pokazywac zła temperatura a co za tym idzie komputer...
430 to jakby kolektor ssący był nieszczelny, albo rozrząd przestawiony
Witam, mam Lagunę z 2000 roku, 2,0 benzynka (i oczywiście gaz;). No i rozsadziło mi kolektor ssący. Nigdzie nie mogę znaleźć używanego, jeśli ktoś ma proszę o kontakt, kupuje od razu:) pozdrawiam
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
mam problem z autem. poniewaz jak jest zimny i chodzi na ssaniu to obroty nie sa rowne tylko raz sa wysokie a raz niskie. Dodano po 26 prosze o pomoc.
powiem tak stwierdził to w pewnym sensie specjalista. Może pan jechać do innego ale nie tam gdzie nabijają ale gdzie naprawiają. niech stwierdzi czy to klimatyzacja czy osuszacz czy zawór. a może poprostu ubytek jest. proponuje zapytać u innego specjalisty. bo nie widząc parametrów podczas pracy LP i HP na obrotach i na jałowym nie dotknąć rury czy...
tak. odpinając go przy pompie vacum próbowałem w niego dmuchnąć- nie dało rady, w drugą stronę ssąc powietrze z serwa zawór poszczał.
Sprawdzenie zaworów, to trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i dokonać pomiarów luzów (0,4 wydech, 0,2 ssanie) Reguluje się albo całymi kielichami, albo podkładkami zależy od silnika. Jeżeli luzy są prawidłowe, to sprawdzić sprężanie na każdym cylindrze i wtedy wnioski albo wypalone już gniazda albo pierścienie do bani. Przy wypalonych gniazdach zaworów...
Jest to Map Sensor. Czujnik zliczający ciśnienie w kolektorze ssącym. Może być uszkodzony, lub nieszczelny jest.
W tym rzecz, że świece są nowe i przewody zapłonowe też. Wymieniłem też filtr paliwa, wyczyściłem przepustnicę i zawór od wolnych obrotów. Przy pierwszym porannym odpalaniu zapala od razu, a następnie silnik zaczyna pracować jakby nie na wszystkich cylindrach, obroty nie falują sa równe. Ssanie niby działa, bo obroty są na 1100, ale jeżeli ruszę jeszcze,...
Witam. Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Zdarza się, że membrana puszcza i do kolektora ssącego dostaje się paliwo przez przewód podciśnienia. Silnik wtedy chodzi na dodatkowej porcji paliwa.
Rozumiem. Mam jeszcze pytaanie... Czy może mieć na to wpływ delikatnie przestawiony rozrząd? Czy ciśnienie w kolektorze ssącym przy 1200obr 0.32bara jest prawidłowe?
Przepustnicy?
Kolega bawi się w zgaduj-zgadulę z nami i sam ze sobą. Po pierwsze, czy zjawisko powstało w wyniku działań jak w pytaniu? Po drugie które to pierścienie były wymieniane (może uszczelniacze?). Po trzecie jeśli dobra ocena, że strzały w kolektor ssący to powstaje pierwsze pytanie o szczelność zaworów, czyli sprawdzenie ciśnienia sprężania. I jeszcze pytanie...
Zapchany wydech, lub brakuje mu powietrza. Na samostarcie silnik pracuje, przewód zdjęty przed kolektorem ssącym. Gdy przestaje psikać natychmiast gaśnie. :cry:
Up Kombinowali i tak. Nie dało rady. Auto odebrane.Wszystko gra.Tzn prawie wszystko. Silnik czasami gdy wrzucę na luz ciągnie na ssaniu (ok 1500 obr/min) . Jaka może być tego przyczyna? Do tego wyskakuje SERV . Prawdopodobnie cos od skrzyni. Nie rozumiem , bo gada mi po niemiecku , a ja nie szprecham.Jak pozbyć się tego błędu? Wystarczy go wykasować...
Na postoju jak lekko trzymasz na gazie po lekkim początkowym wzroście spada napięcie ponieważ podciśnienie rośnie w kolektorze,obroty masz wyższe silnik mocno ssie powietrze a przepustnica przymknięta prawie całkiem.
miałem bardzo podobny problem w lagunie (nawet też rozsypał mi się rozrusznik, ale to dlatego, że go zamęczyłem :D ) - po przeczyszczeniu wszystkich łączy elektrycznych było lepiej. Później okazało się, że winny był styk w tzw. silniczku krokowym, sprawdzający kontakt z dzwignią przepustnicy. Problem w tym, że jest to mikrowłącznik (dwie zwykłe blaszki...
uszczelka kolektora
olej powinien być wlany przed montażem nowego kompresora do skrzyni korbowej lub jeżeli nie ma wlewu to do otworu ssącego i obrucić 15 obrotów w kierunku jego pracy
Witam, problem dotyczy Laguny I 1.8 8V na jednopunktowym wtrysku, przebieg ponad 300k przy czym 100k na gazie. Chciałem zrezygnować z jazdy na gazie bo mam pochrzanioną instalację (dużo pali, gaśnie przy wysprzęglaniu i pali 2 paliwa na raz), zacząłem jeździć tylko na benzynie i niestety samochód na benzynie też nie najlepiej jeździ, gdy jest zimny,...
Mimo zimna na dworze poszedłem do samochodu jeszcze posprawdzać. Odpinałem wszystkie kostki z czujników po kolei, odpalałem sam. po odpięciu każdej kostki i żadnej poprawy. Za każdym razem na tablicy wyskakiwał komunikat o błędzie i je na bieżąco kasowałem. Odpiąłem przewód z turbo idący do intercoolera jak i przewód z przepustnicy idący również do...
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
Może coś ci wpadło do rury ssącej i silnik to zassał?? To auto powinno palić bez przepływki.
Odma niedawno czyszczona, olejem nie rzyga, nie bierze oleju. Dodatkowo uszczelniony kolektor ssący, podejrzewam sondę ale nie chcę w ciemno pakować pieniędzy.
To o żonie przypiąć można do tego że: Kobieta, nie wiem czy będzie potrafiła w ruchu miejskim poruszać się ze świeżo odpalonym silnikiem, zakładając że cofamy ssanie zaraz po odpaleniu by oszczędzać każdą kroplę paliwa. Założe się że jeżdziła by z zaciągniętym ssaniem aż do momentu rozgrzania silnika. Oszczędności w jeżdzie gażnikowym nie biorą się...
sprawdz luzy zaworowe na zimnym silniku ssący 0,20 wydech 0,40
Witam. Ja kiedyś miałem podobny problem w scenicu 1,6 16V. Okazało się, że "lewe powietrze" dochodziło do kolektora ssącego. Wystarczyło wymienić uszczelki , takie duże gumowe oringi, przed i za przepustnicą.
Miałem podobny objaw, auto na biegu jałowym chodziło jakby na trzech cylindrach i gasło przy przerzucaniu biegu w szczególności podczas jazdy na gazie. Przyczyną była nieszczelność w kolektorze ssącym, w miejscu gdzie jest zamontowany map sensor.
Poszła Ci uszczelka pod deklem. Ciśnie nie z ssącego idzie do odmy. Uważaj żeby się olej nie dostał do ssącego, bo rozpędzisz silnik i go nie zgasisz.
No widze że problem banalny! np www.batex.pl tam sa schematy! Alarmu z odpalaniem jeszcze nie widziałem natromaist sa dostępne moduły oddpalania nazywa się to "STARTER" moduł z funkcją alarmu. Fabrycznie taki bajer jest montowany w Reno laguna. naciskasz przycisk i samochód odpala. w automatach (biiegi automatyczne) nie ma problemu w manualach jest....
Wydaje mi się że mechanik sprawdzał silniczek krokowy wyjął go na obrotach 2500 i włożył tam palec stwierdzając że przyczyna leży gdzie indziej gdyż obroty pozostały nadal wysokie. Jeżeli silniczek krokowy znajduje się po lewej stronie kolektora to właśnie go sprawdzał mechanik. Powtórzę że owy mechanik powiedział o fałszywym dopływie powietrza co moim...
kolektor ssać laguna renault laguna ssać czujnik ssać laguna
laguna klapa bagażnika kierunkowskazy civic radio kondensator trzeszcz
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
PODOFO 2 DIN 17,78 cm z TEMU – Bluetooth, Mirror Link, Android Auto, CarPlay, nawigacja z telefonu Alpine, Pioneer, Kenwood – aktywacja AUX, adaptery Ai-NET, brak dźwięku, konfiguracja wejścia