Greg albo zawór padnięty albo zgniłą wiązka.
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
był z komputerem Jakim? Jakie ciśnienie było na starcie?
zawory ciśnienia Jakie zawory co jest do wymiany???? pokaźe clip
ciśnienie jest cały czas za niskie, tylko pewnego dnia wcale go nie ma. Sprawdź to , czy na pewno tak jest, jak to jak kolega powyżej Ci napisał, albo coś blokuje smok, albo zawór ciśnienia. Sprawdzenie ciśnienia ta podstawa do dalszych kroków. Pozdrawiam
W skrócie, sprawdzić przewody paliwowe, pompę niskiego ciśnienia i jeżeli wszystko jest w porządku sprawdzić zawór na pompie wysokiego ciśnienia oraz samą pompę, w samochodzie do pompy wysokiego ciśnienia dochodzi paliwo ale z pompy już nie pomimo że i zawór i pompa została wymieniona.
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
Więc teraz tylko pomiar ciśnienia. I będziesz wiedział czy zawory nie dostały.
Czym to diagnozujesz? Jeśli uważasz że masz zawór bezpieczeństwa na szynie dobry, czujnik ciśnienia na szynie i przewody ok wtryski nie puszczają przelewem to oddaj pompę do pompiarza sprawdzi na maszynie i po sprawie.
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
Sprawdziłem i jest sprawny. Jak odpalę silnik to od razu gruszka ciągnie zawór na chłodnicy. Wsadziłem pistolet z powietrzem w dolot i słyszę ubytek ciśnienia. Słychać a nie widac:-). Dlatego zamówiłem generator dymu i jutro ma przyjść. Zrobię test i dam znać. Pozdrawiam
Witam wszystkich. oklepany tekst ale mam problem z moją laguną. Nie miała mocy, strasznie przerywała i kopciła. Wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem zawór Egr. Moc wróciła i nie kopci ale zostało przerywanie. Objawia się szczególnie gdy przez dłuższy czas jedzie się na stałych obrotach. Podczas przerwania samochód znacznie traci na obrotach. Liczę...
chciałbym koledze sprawdzić klimatyzację w LAGUNIE II z silnikiem 1,8 Chciałem sprawdzić ciśnienie ale w Reni jest jeden zawór serwisowy na osuszaczu i w dodatku z zaworem na niskie ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia Więc nabij azotem i szukaj przecieku.
Bo wyciąg zawór i zobacz jakiej siły trzeba aby się otworzył. Mój lekko wcisne palcem i się otwiera i myślę, że tu jest problem. Poza tym skąd wiesz, że system się nie ratuje (np za duże ciśnienie w dolocie) tym , że cyklicznie otwiera EGR aby trochę ciśnienia upuścić? Bo egr w kolektorze jest całkowicie odłączony. Drugi kompletny zawór wisi na ścianie...
Czujnik ciśnienia działa? jakie ciśnienia układu? (diagnostyka), i jeszcze jedno ,jak gługo klima była pusta( filtr wilgoci, zawór redukcyjny ,który się znajdyje w przewodzie). Pozdrawiam. Dodano po 17 Jakie ciśnienie wysokie i niskie w czasie jak kompresor działa
Sprawdź zawór na pompie. Jeżeli jest wadliwy lub niewłaściwy model silnik będzie utrzymywał podwyższone obroty do czasu spadku ciśnienia na listwie do wymaganego. W tym modelu jest zawór dozujący a nie upuszczający ciśnienie więc takie objawy to standard przy wadliwym działaniu zaworu. Również silnik będzie chodził dłużej po naciśnięciu guzika STOP
Ja mam podobny przypadek który jest w megane ii 1.4 benzyna. Po zagrzaniu i dotknięciu gazu na np.2tys obrotów spada na 900 a po chwili sama podnosi na np. 2tys i tak zostaje. Powiem szczerze że wymienione wszystko wraz z paliwem w baku i pozostało mi na wymyśli tylko podwieszanie zaworów na jednym cylindrze bo są rozne skoki ciśnienia na tym właśnie...
Jak się wymienia coś czego nie ma? Owszem jest . Pompa paliwa zamontowana między zbiornikiem a pompą HP na podwoziu po prawej stronie - pompa przelotowa. Oczywiście że jest. Pompa HP. Natomiast: Pietruch13 napisał: Druga decyzja padła na zawór/czujnik przez który płynie paliwo z pompy na wtryski. To jakaś bzdura. Dlaczego bzdura . Kolega jest początkujący...
Witam, mam problem z silnikiem 1.9dti z Renaulta laguny, silnik ten został zamontowany do Suzuki samuraia razem ze sterownikiem oraz okablowaniem, kompletny swap, silnik w renowce bez problemu odpalał, po montażu pompa nie chce podać paliwa na wtryski, immobiliser został wyłączony, na zawór odcinający dostaje 12v oraz po zapłonie słychać jak pompa pracuje,...
Elektrozawór ciśnienia doładowania jest sterowany sygnał RCO , PWM , a po naszemu współczynnikiem wypełnienia impulsu. Poszukaj sobie w internecie. Po zapaleniu silnika zawór jest wysterowany na zaciągnięcie siłownika gruszki aby łopatki zmiennej geometrii VGT były otwarte w celu osiągnięcia ciśnienia doładowania przy małym przepływie spalin. Dalej...
Proszę lista komunikatów w naszych lalach Może komuś się przyda. Kolejność odpowiada numerom plików zamieszczonym na FTP. 1. Welcome, the vehicle computer is now checking systems for you Witam, komputer pokładowy sprawdza systemy 2. Rear left hand door not closed Tylne lewe drzwi nie są zamknięte 3. Rear right hand door not closed Tylne prawe drzwi...
forum to nie warsztat, ktoś kto się zna musi zobaczyć samochód i sprawdzić parametry, jeżeli mechanik jest dobry to mówi ci prawdę, jeżeli nie wierzysz mu to napraw sam, a tak swoją drogą z objawów jakie napisałeś bez diagnostyki wymienił bym : turbo, czujnik ciśnienia doładowania, interkoler, rury dolotowe, egr, czujnik ciśnienia paliwa, regulator...
za małe ciśnienie, filtr, pompa, wtryski, czujnik, zawór... coś sprawdziłeś?
do wymiany elektrozawór modulacji ciśnienia. Problem w tym że serwisowo występują jako komplet za skromne ponad 2000 zł. Naprawa sterownika u mnie ( mam te zawory pojedynczo ale ich nie sprzedaję tylko wykonuję usługę naprawy - stary zawór zostaje u mnie ) cena 400 zł plus przesyłki Dodano po 1 masz tutaj linka do sklepu z nimi http://midparts.com.pl/pl/p/AD4AD8-Kompl...
Witam, szukam serwisówki lub czegoś podobnego do układu ABS/ESP do Laguny II 1.9 dCi z 2001 roku, albo kogoś kto by wytłumaczył jak ten system działa. Jest błąd c1131 Obwód zaworu wspomagania hamulców, Zasilanie wewnętrzne. Niektórzy mówią że ten błąd oznaczać może czujnik ciśnienia płynu hamulcowego, i rzeczywiście w podglądzie parametrów ciśnienie...
A czy kolega próbował ustalić stan czujnika ciśnienia i temperatury powietrza na ssaniu? Warto by się upewnić co do pierwszej sondy oraz czystości przepustnicy. Dodatkowo ów słynny silnik krokowy, czyli zawór powietrza i ogólnie szczelność układu ssania powietrza..
Jakie korekcje na wtryskach, jakie ciśnienie daje turbo
Niezapytam tu o filtry powietrza/benzyny... Trzeba by było sprawdzić ciśnienie paliwa w układzie, regulator ciśnienia ma w sobie lateksową przeponę która potrafi robić taki numer że raz na jakiś czas nie utzymuje ciśnienia w układzie. Uwaga w tym samochodzie pod listwą wtryskiwaczy masz kolektor wydechowy PAMIĘTAJ O TYM !!! Druga sprawa - zawór regulacyjny...
kolego u mnie na warsztacie po otrzymaniu kluczyków do takiego auta zrobił bym tak 1. DIAGNOZA komputerowa jeśli nie osiąga 23 barów na listwie w trakcie rozruchu krok 2 2. test szczelności wtryskiwaczy wystarczy kilka szpitalnych wężyków przezroczystych i strzykawek 20 bez tłoków zakładam że nie masz profesjonalnego sprzętu do takich badań więc to...
A może to zawór w butli? Mam jeszcze pytanko, czy można wyjąć reduktor, zakręcić zawór w butli, połączyć przewody układu chłodzenia za pomocą rurki. I jechać na samej benzynie? Czy niema jakichś przeciwwskazań? Raczej wykluczam zawór. Ciśnienie można porównać do napięcia w układach elektrycznych. Jak prąd nie płynie nie ma spadków napięcia, to samo...
W tych silnikach często pada zawór ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia, gdy padnie całkiem to komputer wywali błąd lecz gdy się wiesza to może powodować taki objaw. Często początkiem jego objawów jest lekki spadek obrotów biegu jałowego, proponuję też sprawdzić czy w zbiorniku paliwa niema mosiężnych opiłków. Po wyjęciu pompy paliwa ze zbiornika,...
tzn olej bedzie chlapał ,masz tam wałek,zawory ;) ale kwestia tego czy wyje jak odkurzacz :) i tak to nie jest w 100% sposób na sprawdzenie stanu silnika,możesz zacząć od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach itd. No ale najpierw ogarnij wystrzały :)
Tak mi się wydaje bo gdy nie było gazu (uszkodzony przewód) to świecił mi się SERVICE a w tym przypadku nic się nie świeci. Mam kolego pytanie ten zawór rozprężny w którym się znajduje miejscu i na czym polega jego działanie, jeżeli wiesz byłbym wdzięczny. Na zaworze rozprężnym następuje spadek ciśnienia za czym idzie spadek temperatury czynnika który...
Jeżeli widzisz ciśnienie zadane, aktualne i wysterowanie turbiny to po tym można określić czy zawór jest ok. Sprawdzałeś wężyki od sterowania turbiny?
Witam. Dalej kombinujcie. Iskra jest, paliwo jest a nie pali. Autor wspomniał że silnik lekko kreci - nie ma kompresji. Zawory na hydro popychaczach otwarte. Pomierz ciśnienie i się wyjaśni. Pozdrawiam.
Witam Mam lagunę II z 2001 roku. Zaczęło się od tego, że na długiej trasie zapalała się kontrolka z błędem wtryskiwaczy i momentalnie brak mocy, wystarczyło się zatrzymać wyłączyć silnik wyjąć kartę włożyć i odpalić, pomagało, ale na następne 10 minut :( Po 2 tygodniach nawet i to przestało pomagać, od razu po odpaleniu nie dało się jechać max obroty...
Witam kolegów. Mam kolejny problem z Moją Laguna. Otóż wyświetla mi żółtą kontrolke i blad ukladu powietrza . Po podłączeniu pod kompa zauważyłem że dużo wartości jest na minusie jeżeli chodzi np o turbo czy przepływomierz no i nie zgadza się liczba obrotów silnika. Co innego wskazuje obrotomierz a co innego komputer. Różnica wacha się w przedziale...
Klekotanie silnika F4R może być spowodowane dwoma przyczynami: 1. Zużyte koło zmiennych faz rozrządu ( wiąże się także ze spadkiem ciśnienia oleju) 2. Gorsza sprawa ( często następstwo olania sprawy pierwszej) wytarte wałki rozrządu, luz jest tak duży, że przy naciskaniu wałków na zawory wałek znajduje się w mimośrodzie co powoduje niemiłosierny klekot...
mierzyłem ciśnienie i jest ok, dlatego wyeliminowałem zawory lub pierścienie.(
Proszę o pomoc Klimatyzacja była sprawna do momentu nabijania Po nabiciu czynnika 80g do wartości 650g tyle co książki serwisowe mówią w mojej lagunie spreżarka zaczęła wydawać głośne dźwięki słyszalne od 3 tys obrotów im większe obroty to sprężarka głośniej działa, wróciłem do gościa co nabijał odessał z 650 g 410 g czynnika czyli przez 2 tygodnie...
Sprawdź ciśnienie sprężania. Świeca jest mokra? Jeżeli świeca mokra to paliwo daje. jak nie ma ciśnienia to gaz zapewne wykonczył głowicę. Skoro tak a zawory są regulowane na płytki możliwe że zostało podpicowane do sprzedaży alby równo chodziło, ale wiadomo że na długo to nie pomoże i stałes się ofiarą oszustwa (jeżeli ktoś tam zrobił to co napisałem)...
witam!lagunkę 1,9 dci mam od ponad miesiąca przy kupnie była gruntowo przeglądana jedynie co wyszło na kompie u mechanika to zepsuty czujnik ciśnienia w przedniej oponie,okazał się że zaworek puszczał powietrze i została awaria naprawiona i kontrolka stop sama zgasła;) ale teraz od jakiegoś czasu gdy jest zima podczas jazdy na zimnym silniku co jakiś...
Wymienione zostały wszystkie świece, kable, cewki, katalizator, sondy lambda,ale zupełnie nic to nie pomogło. Po podłączniu pod komputer wyrzuca błędy: Skoro był gaz to do sprawdzenia wtryski,ciśnienie paliwa, zawory, sondy, katalizator.
Możesz mieć duże problemy aby go wyjąć ze sprężarki. Dobrym pomocnikiem jest ciśnienie, ja nabijam azotem i przez szmatę trzymam zawór.
2.0 w fordzie to tak naprawdę francuski silnik 2.0HDI, duża szansa że będzie z DPFem, przy 20 km dziennie przy wiekszych mrozach 90 stopni złapie dopiero po 10km usuwanie dpf w obecnych czasach to duże ryzyko, niedługo moze nawet w tym roku przy przeglądach będą badać skład spalin, więc moim zdaniem szkoda ryzykowac na takie użytowanie najlepsza benz...
Zauważyłem, że na różnych forach jest wiele tematów dotyczących tego samego problemu, jednakże żaden z nich nie sprawdził się u mnie. Może lepiej opiszę co się stało, co zauważyłem i co sprawdziłem. Jestem szczęśliwym posiadaczem Renatki Laguna II 1,9dCi 120KM 2001r. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów związanych z odpalaniem. Niestety obecnie...
stopień sprężania Chodziło Ci o ciśnienie sprężania prawda?
Czasami się podniesie do 10 bar i jak już się podniesie to przez jakiś czas pracuje tak jak się patrzy ale po jakimś czasie znów 7 bar i kicha. Na zegarach podpiętych w miejsce wysokiego ciśnienia gdzie maszynę się podpina mam przy 25 stopniach na postoju 15 bar chłodzi tak sobie. Po chwili się podnosi do 18 bar i włącza się 2 bieg wentylatora i ciśnienie...
Myślę że musisz porządnie sprawdzić co się dzieje na wolnych obrotach...ciśnienie na wysokim , na niskim , co widzi clip, wysterowanie sprężarki (tam masz chyba zmienne wysterowanie czyli zawór), jakie temperatury....
Nie może. Wyreguluj zawory, i wtedy sprawdź ciśnienie. 0,2 ssacy, 0,4 wydech na zimnym oczywiście.
nagraj osc. z jazdy i tego przełączania, daj scrin z zakładki TABELA, z tego co tu widać to masz nie wyregulowaną instalke, sprawdź na butli czy jest odkręcony zawór do końca, sprawdź czy gdzieś miedź nie jest zagięta, podniósł bym ciśnienie na reduktorze
Kolego nie wierzę że zablokowałeś wał i ustawiłeś wałki w tak krótkim czasie, od ostatniej wypowiedzi. Ale to nic. Jak byś pomierzył ciśnienie to byś wiedział na którym jest mniejsze i czy w ogóle jest ale znów nic nie pomierzyłeś.
Możliwe usterki to:1.Zawór EGR(zabrudzony,źle włożona wtyczka zwarcie we wtyczce ,auto będzie pracować przy zdjętej wtyczce)2.Czujnik położenia wału .
Panowie, Z braku czasu i syzyfowej roboty na parkingu pod blokiem;) dopiero teraz dobrałem się pod pokrywę zaworów. Tak na moje niefachowe oko wydaje mi się, że nie ma co głębiej grzebać...acz proszę Was o potwierdzenie. 1) wałek wylotowy (tylny) na 4 krzywkach ma dość spore rysy (dwie powierzchnie musiałbym nawet pilnikiem wygładzić bo są ostre zadziorki)...
.Panel działa ponieważ włącza się kompresor,ale nie chłodzi Skoro załącza kompresor to wykluczamy cewkę sprzęgła czy konfigurację. Awarii szukałbym w samej sprężarce, zabitym układzie lub zaworze rozprężnym (dyszy) ale tylko pomiar ciśnień tak naprawdę najwięcej by powiedział.
Problem rozwiązany dzięki koledze Przemo9826 Witam!!! Kolego Przemo9826 próbę przelewową robiłem standardowo podczas rozruchu na odpiętych wtryskach (czyli bez ich zasilania) oraz przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Ciśnienie zadane i rzeczywiste sprawdzane podczas jazdy przed wystąpieniem usterki oraz w trakcie gdy już auto "traciło" moc i...
W benzynie gruszka działa dopiero odpuszczając gdy ciśnienie doładowania jest zbyt duże. A tego na postoju nie osiągniesz w normalnym aucie benzynowym. Jak masz miejsce umocuj w okolicy telefon i sfilmuj sobie działanie siłownika w czasie jazdy. https://youtu.be/Ocqmg6R99qo
Witam mam problem z układem klimatyzacji w Lagunie II. Układ szczelny i nabity kompresor się załącza, na wolnych obrotach klimatyzacja działa i chłodzi po wprowadzeniu silnika na obroty gubi niskie cisnienie i przestaje chłodzić. Dławik już zmieniłem. Stawiam na kompresor ale na 100% nie jestem pewien może ktoś miał już taki problem!!! +A co w-g Ciebie...
Przyczyn może być baaaaaaaaaaardzo wiele, do puki nie podłączysz komputera to jak szukanie igły. Uruchom silnik, po sygnalizacji błędu przez centralkę LPG sprawdź czy jest ciśnienie na wężu przed wtryskami. Jego brak to uszkodzenie lub wadliwe działanie zaworu na reduktorze lub zaworze butli, a może tylko wypięty któryś z przewodów.
Do naprawy królowej lawet musisz poznać zasade działania systemu odpowietrzania skrzyni korbowej. Cała "odma" to separator umieszczony przy bloku, przewody łączące i zawór upuszczający ciśnienie. Prześwietl separator i zawór. Daj znać o swoich obserwacjach. Posiłkuj się grafiką, którą dostałeś w poprzednim założonym przez Ciebie temacie. Ps. czytaj...
Panowie to czy samochód był bity to można wykryc tylko przez pomiar grubosci lakieru !!!! chyba ze był żle pomalowany w co wątpie to nie takie proste sprawdzic mozna jedynie rdze jak ją widać oczywiscie co do spalin nie bede sie kłocił ale lepsze info o silniki daje sprawdzenie cisnienia na kazdym cylindrze co daje jeszcze informacje o np zuzytych zaworach...
Jęsli chodzi zawór recyrkulacji , to go zablokowałem podkładając blaszkę(myślałem że przez niego ucieka ciśnienie z turbiny)ale to nie dało rezultatu.Jedynie co mi przychodzi do głowy to zawór przy turbinie(mechaniczny),no chyba że coś sie podziało złego z silnikiem?Narazie dziękuję za zainteresowanie.Co do turbiny,to muszę gdzieś sie zakręcić koło...
Zacznijmy od początku do pracy silnika są potrzebne 3 podstawowe rzeczy ciśnienie sprężania mieszanka paliwowo-powietrzna i oczywiście iskra w odpowiednim momencie zakładając, że nie jest przestawiony rozrząd i ciśnienie nie idzie ale w gwizdek. kolego jeśli nie chce ci odpalić to sprawdź w tym momencie czego jej brakuje. Czy paliwa aby wytworzyć mieszankę...
A kto ci usuwał ten gaz? Gość który zakłada instalacje i właśnie od demontażu zaczęło wszystko głupieć najpierw nie chciała odpalić bo pompa paliwowa była źle podłączona, później zaczęły szurać te zegary i w tym samym czasie zaczęłą gasnąć.Gaz musiał być wymontowany za satra instalacja i w ogóle silnik nie miał mocy na gazie, gaz rozwalił filtr powietrza...
Witam ponownie wreszcie dopadłem diagnostyka z KTSem nic nie wykrył. Sprawdził odczyty rzeczywiste i wszystko ok. Mam pompę jak na zdjęciu [url=http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-r... na zimnym nie działa, na ciepłym raz działa raz nie to co jest widoczne u góry pompy - ta pompa jest do góry nogami normalnie...
Wyjaśnię jeszcze do poprzedniego postu kolegi skąd się bierze to jego bum!!! Faktycznie iskra może być słaba,ale dlaczego potem się jednak zapala? Dlatego że chwilę po tym prawidłowym,a czykolwiek niezrealizowanym cyklu spalania, następuje podpalenie mieszanki powtórną iskrą, która jest podawana z układu zapłonowego w fazie wydechu. Podpalenie to następuje...
Potrzebuję pomocy z moją Laguną '95, silnik F3P 1,8 mono wtrysk Boscha, ECU Siemens. Auto ma LPG Bingo S, ale dla celów diagnostycznych całkowicie odłączyłem centralkę i zmostkowałem zasilanie wtryskiwacza - więc gaz nie powinien mieć znaczenie dla zdiagnozowania. Problem jest następujący, rano zapala za drugim razem, natomiast jak odpali, to niezależnie...
Witam! Mam ze swoim autkiem mały problem. Od niedawna znacznie wzrosło mi spalanie (zarówno benzyny (o jakieś 3 litry) jak i gazu (o jakieś 4-5 litrów)). Szukałem już na innych forach rozwiązania tego problemu ale wszędzie opisana jest sytuacja że ze zwiększonym spalaniem występuje również spadek mocy! Ja wyczuwam że silnik pracuje mocniej niż pracował...
Witam, jest bardzo wielka potrzeba dokładnego schematu układu rozrządu w tym aucie, również od strony filtra powietrza.Po wielkiej bitwie jaką stoczyłem z 6-cioma mechanikami i 2 miesięcznym przebywaniu w warsztatach doszedłem już do punktu wyjścia i chyba się okazuje że mam problem w ustawieniu rozrządu. Opowiadać długo by można ile już mnie to kosztowało,...
Witam Przeprowadziłem ostatnio taką operację posiłkując się postami użytkowników "bombelll" oraz "eLolek", którym niniejszym dziękuję. Problem to brak załączania sprzęgła sprężarki klimy lub problem z wysterowaniem zaworu zmiennej pojemności sprężarki Harrison V5. Najczęściej spotykana przyczyna to przerwy w instalacji elektrycznej, która w tym aucie...
Witam, Pacjent to Megane II CC z 2002 roku, silnik 2.0 turbo benzyna 165KM. Objawy: na biegu jałowym czuć jak silnik lekko przebiera, z wydechu słychać charakterystyczne pierdnięcie jak przy niedopale, wibracje które znikają po dodaniu gazu. Przy normalnej jeździe nic nie czuć. Zjawisko jest bardziej odczuwalne przy nagrzanym silniku. Kontrolka MIL...
Witam. Mam problem z renault laguna 1.9DCI 2000r. Problem polega na tym że Auto odpali i jedzie tylko po chwili jazdy auto zacznie szarpać i im dłużej jadę tym mocniej szarpie aż w końcu zgaśnie. Zaświeciła się czerwona kontrolka od silnika. Podłączyłem się komputerem i pokazał błąd. Informacja o ciśnieniu paliwa. Wszedłem w opis błędu i komputer zarejestrował...
zawór ciśnienia laguna renault laguna czujnik ciśnienia zawór laguna
wyciąć otwór szkło kondensator pobór prądu przepływomierz sprawdzić multimetr
maszyna minerva śmieszne obrazki
LED 4202 CV9202H-39 brak VCC panelu 12V, Q3 P-MOSFET, brak przewodzenia, analiza sterowania LED4202 CV9202H-A39 brak 12V VCC_PANEL, Q3 MOSFET na drenie 0V – diagnostyka i typowe usterki