Jeśli masz pozycję auto to masz światła do jazdy dziennej. Samochód przełącza na mijania jak się zrobi ciemno. Włączy prąd do żarówki przy 14,5V albo i więcej (renault mają jakiś dziwny algorytm że czasem napięcie może być ponad 15V) i wtedy żarówka na starcie pobierze większy prąd niż zwykle, zadziała jak bezpiecznik i się spali. Jeździj na mijania...
Sprawa załatwiona. Zaworki zwrotne w 2ch wtryskach. Wymienione 4ry wtryski na regenerowane. Wcześniej zrobiony test przelewowy który pokazał uszk. przelewów. Przelewały na ciepłym silniku (czyli ciepłym paliwie) , na zimnym nie. Objawem było gaśniecie podczas przyspieszania , potem doszedł brak zapłonu ciepłego silnika. Podczas rozruchu ciepłego ciśnienia...
jak zapłon jest wyłączony W masterze 3 , zapłon to stan jeden z wielu. Odpiałeś już akumulator?
Napiszę ci bo też się z tym borykałem.Masz nowsza wersję ABS tak jak ja występuje ona od 2014 roku.Piny zasilania to takie co podałeś z tym że pin zasilania od UCH to czerwony z niebieskim paskiem przy kostce ABS chyba 28 pin.No i teraz niespodzianka bo UCH ma w sobie wewnątrz mini przekaźnik który jest wysterowywany plusem z bezpiecznika od oświetlenia...
U mnie jest to samo co 5 tys wchodzi w taki tryb musisz wyłączyć zapłon wcisnąć pedal gazu i pedal hamulca po czym przekrc zapłon i parę razy puszczaj i naciskaj hamulec lewa noga a prawa cały czas na wcisnierym gazie . Tak zresetujesz wszystko i samochód wróci do normalnego trybu.
Do awarii w tym samochodzie doszło w taki sposób, że kierowca jechał na trasie i po prostu zatarł mu się wał korbowy, bo złapało na panewce bez powodu si nie zatarł, mnie to wygląda na zbyt wczesny zapłon ale film nie oddaje w pełni dźwięku ja słyszę stuki jakby młotkiem.
a jak sprawdzic czujnik wału ? Wprowadzenie Czujnik położenia wału korbowego (CKP) jest kluczowym elementem systemu sterowania silnikiem, który dostarcza informacji o pozycji wału korbowego do jednostki sterującej silnikiem (ECU). Uszkodzenie tego czujnika może prowadzić do problemów z uruchomieniem silnika, nierówną pracą na biegu jałowym, a nawet...
Witam. mam problem z moim renault otoz gdy chce odpalic samochod rano to musi troche pokrecic, jak juz odpali to strasznie kopci a jak chwile pochodzi i nim rusze to po jakims czasie przestaje dymic. egr jest zaslepiony , mechanik uwaza za jedna z przyczyn lejacy wtrysk na probie przelewowej wyszlo ze niby ok ale pod komputerem cos mu nie pasowal 1...
witam, mam mastera jak w temacie i mam od jakiegoś czasu mały problem z nim. a mianowicie ubywa mi wody z układu chłodzenia i po nagrzaniu się wytważa się duże ciśnienie w zbiorniku wyruwnawczym. sprawdziłem wycieki i nic nie zauważyłem. jak by ktos by mi mógł pomuc będe bardzo wdzięczny Dodano po 37 załącznik Dodano po 20 Dodano po 2 schemat do układu...
Witam,proszę o pomoc w zdiagnozowaniu.Auto jak w tytule master 2.2 dci.Problem polega na tym że auto trzeba długo kręcić po czym zapali i zaraz zgaśnie,i tak w kółko. Sprawdziłem już chyba wszystko i dalej nie wiem co może powodować usterkę.Sprawdziłem pompę wysokiego ciśnienia,podmieniono na nowy oryginalny zawór regulujący ciśnienie na listwie,podmieniono...
Witam kupiłem nie dawno renault master mk4 2014r. I problem jest taki, że nie ma zasilania dmuchawy ani zapalniczki. Wymieniłem rezystor ale w dalszym ciągu to samo. Bezpieczniki sprawdzone i są sprawne naprawdę nie wiem gdzie mam szukać. Prosiłbym o pomoc ??
Witam! Dzisiaj w trakcie jazdy nagle wyłączył mi się silnik!!!! Przy ponownej probie odpalenia nic się nie działo oprócz mielenia rozrusznika. Jakby zero paliwa, nie paliły się lampki kontrolne. Chciałabym żebyście udzielili mi wskazówek od czego zacząć i co może być przyczyna takiego zachowania sie auta? pozdrawiam
Witajcie! Ktorys dzien juz mecze sie z usterka w masterze. Zanim zdecyduje sie na wieksze wydatki postanowilem zasiegnac waszej porady. Mianowicie: od kilku tygodni znika plyn ze zbiorcznika wyrowanwczego. Mniej wiecej litr na 700-1000km. Silnik byl wieloktrotnie ogladany - wyciekow nie widac. Mechanik umyl silnik i zorbilem 4 tys km i szukalismy wycieku...
Witam, trafilem ciekawy przypadek ( jak zwykle ja xD) Samochod trafil na warsztat z cofajacym sie paliwem, zawor w gruszce ulegl uszkodzeniu zrobione, powietrze z przewodow paliwowych wyeliminowane do konca, nie ma grama powietrza. Paliwo nie cofa sie nawet milimetr. Auto normalnie nie pali, cisnienie na listwie waha sie miedzy 3-5 bar. Kiedy podczas...
Witam wszystkich. Mam problem z Renault Masterem po powrocie z trasy juz nie odpalił.Nie gaśnie kontrolka od immobilizera,jest brak napiecia na ecu lecz po ręcznym zwarciu przekaźnika(prawa strona pod maską drugi przekaźnik w drugim rzędzie)auto odpala. Może ktoś już męczył się z takim problemem?Ja juz nie mam siły Wspomne jeszcze ze do przekaźnika...
Dzień dobry. Mam problem z Renault Master 2,3 150 km. W aucie zapala się komunikat " Usterka ciśnienia oleju" i nie można odpalić auta. W jednym przypadku po zgaszeniu samochodu nie można było go odpalić ponieważ po przekręceniu stacyjki pojawiał się komunikat z tym błędem i rozrusznik nie kręcił. Przyszedł koleś z komputerem skasował błędy i auto odpaliło...
Witam mam problem z masterem 2,5 dci 115 km ,2006 r ,Jak rano zimny odpala łapie i gaśnie tak kilka razy a nawet kilkanaście ,aż w końcu złapie ,ale na początku bardzo słabo wchodzi na obroty ,jak się rozgrzeje wszystko jest ok,pali od strzała .Dodam że wymienione wtryski ,głowica po naprawie ,pierścionki nowe
Witam szanowne grono przy wymianie gniazda zapalniczki doszło do zwarcia. Z tego powodu w drugiej zapalniczce brak prądu. Bezpiecznik przy kierownicy jest cały, proszę o pomoc co mogę dalej zrobić i sprawdzić
Witam Panowie. Jestem z Krakowa, w piatek moje auto zdechlo w Czechach. Juz opisuje sytuacje. Dodam ze po wymianie uszczelki pod glowica zrobiłem 500km. Jechałem w Czechach nagle pod górkę gdy wyjezdzalem poczułem lekkie oslabniecie samochodu po czym zaswiecil mi się na czerwono napis STOP i mrugająca czerwona kontrolka silnika. Zjechalem na bok i zgasilem...
Witam! Problem jak wyżej, auto Renault Master 2.5 DCI 120km 2007r. nie odpala. Po podłączeniu do kompa brak jakichkolwiek błędów,auto nagle zgasło i od tamtej pory nie daje oznak życia. Kręci lecz nie odpala, brak ciśnienia na listwie, czy to autko może mieć elektryczną pompkę wstępną?? może ktoś ma jakieś pomysły?? będę wdzięczny za pomoc
Witam Mam problem z pompą paliwa, która znajduje się w zbiorniku. Prawdopodobnie się spaliła i niestety nie dobija paliwa do filtra, co skutkuje brakiem możliwości uruchomienia silnika. Pomyślałem, aby na razie zamontować pompkę ręczną - gruszkę, ale nie wiem, czy da to pożądany skutek i silnik odpali. Proszę o opinie bardziej zorientowanych.
Witam. Mam problem z masteron ph2 2.5dci 115ps. Mianowicie auto zgasło podczas jazdy i wyrzucił błędy czujników: egr, ciśnienia cr, ciśnienia doładowania i pedału gazu. Potrzebuje schematu instalacji ewentualnie schematu zasilan tych czujników i sterownika silnika. Moze ktoś miał podobny przypadek, ewentualnie macie jakies pomysły co do usterki. [/code]
Witam wszystkich. Panowie, kupiłem Mastera 2.5 114km z 2004 roku. Jest to wersja angielska bez przepływomierza i EGR. Kupujący twierdził, że auto kopciło na czarno, dlatego zdecydował się oddać je komuś do naprawy. Podobno - podkreślam, podobno - turbina została wysłana do regeneracji, przy okazji wymieniono rozrząd oraz zrobiono jakieś uszczelnienie...
Renault Master II 2.5DCI. Po kilku godzinach postoju jest trudność z odpaleniem. Świece żarowe są dobre (sprawdzone), akumulator nowy, filtr paliwa czysty. Obserwowałam bąbelki powietrza na króćcu wylotowym obudowy filtra paliwa. Czy to może być powodem zapowietrzenia się układu paliwa po kilku godzinach postoju? Dziękuję z góry za każdą pomoc. Trudność...
Czy ktoś wie może co się dzieje z moim płynem chłodniczym w renault master 3,0 2006, bo ma taka przypadłość: jest zalany do poziomu MAX po przejechaniu nie całego 1000km spada do połowy, a gdy otworzyłem korek żeby go uzupełnić zassał powietrze poziom wrócił z powrotem na maxa. Ma ktoś może jakąś teorie na ten temat?
Witam Posiadam samochód renault master z 2008 roku silnik 2,5dci 150km początkowo samochód gasnął zapalała się kontrolka servis i stop przy większym obciążeniu mechanicy wymienili pół auta pewnie nie potrzebnie m.in 2 wtryski pompę czujniki na pompie okazało się że uszkodzony był komputer silnika po wymianie niby wszystko ok ale podczas jazdy zapala...
Witam.mam podobny problem tylko że ja już wyeliminowałem jedną usterkę wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia bo dawała za małe ciśnienie spawdziłem ją na maszynie do pomp żebymieć pewność.Zanim podiołem tą decyzję to komputer pokazywał za małe ciśnienie.Teraz niema problemu z odpalaniem ale jeszcze coś jest nietak bo podczas jazdy pod góre lub obciąrzeniem...
Witam Powiem tak ,problem pojawił się w 2 pojazdach (bliźniakach) a wygląda tak -włączasz zapłon ,start i jest cisza nic i tak w jednym po 4 -6 razach prób puści prąd na rozrusznik jak nie to lekko popchnąć i pali (są tam nowości START-STOP) jeśli kierowca zapomni to klops. Auta są na gwarancji, jednego diagnozowali w Birmingham tydz i po 2 miesiącach...
Sprawa wygląda tak jak na zdjęciu. Nie oznaczona nóżka przekaźnika- po podaniu masy z zewnątrz zwiera przekaźnik i obrysówki działają. Wszystko jedno czy zapłon włączony czy nie. Wiec szukamy co steruje tą masą? https://obrazki.elektroda.pl/1054252400_...
Witam wszystkich mam identyczny problem do 2 tys auto zamula jak właczy się turbina to dostaje kopa i jedzie prawidłowo świeci mi kontrolka trybu awaryjnego (samochodzik z kluczem ) oraz kontrolka grzania swiec chciałem czyścic egr tylko nie mam pojęcia którą częsć powinno sie czyścić czy tą przepustnice dolną (jaka pozycja powinna być przepustnicy...
Witam.Mój samochodzik podczas jak dodaję gazu na 3,4,5 biegu odcina zapłon nie jest to uzależnione ani od obrotów ani od prędkości.W serwisie podłączyli to pudło pod komputer i powiedzieli mi że to zawór egr.W miedzy czasie zrobiłem remont silnika i udało sie wyjąć ten zawór w całości co podobno graniczy z cudem.Wyczyścili go było tam podobno kupa piachu.Niestety...
witam mam problem z masterem 3 2010rok 2,3 dci wycieraczki jak wlacze to nie można wylaczyc trzeba zdjąć kleme aby się wylaczyly nawet nie reagują na zapłon i tak samo z ladowaniem pokazuje ze nie laduje ale laduje i jak popada deszcz to wszystko działa troszkę obeschnie i wszystko znowu się psuje nawet serwis niewie o co kaman.ma ktoś jakiś pomysl...
Hej poszukuje schematu elektryki kabiny lub może ktoś miał podobny problem. Auto wyświetliło na liczniku wszystkie możliwe błędy. Clip nie połączył się z żadnym modułem. nie działały kierunki nie można było wyłączyć świateł. Wyłączenie zapłonu nie wyłączyło silnika. Po rozłączeniu akumulatora zapłon się wyłączył, włożenie kluczyka - licznik ciemny,...
Witam! Jak Clipem włączyć tempomat? Clip mówi,że trzeba odpiąć kleme na minute, po czym włączyć zapłon na 10s pózniej wyłączyć i znów włączyć... po takiej kombinacji urywa mi całkiem komunikacje i procedura idzie od nowa i tak w kółko...
no ale nie wiadomo czego się czepić? Raczej pewne jest to że to coś na tych grubych kablach. Wtryski są niby OK mam podejrzenia że to może coś z grzanie świec bo ten ostatni sterownik padł chyba na grzaniu (włączony zapłon tylko był)
Witam, Po wymianie baterii w drugim kluczyku (pierwszy działa) immobilizer oraz centralny zamek/alarm nie reaguje. Kluczyk działa, bo jak go naciskam, czerwona dioda świeci się. Próbowałem wg. procedur synchronizować go wg tematu: http://mr-fix.pl/wpis/renault-clio-ii-pr... i nic to nie pomogło oraz wg. procedury: "CLIO...
To mnie pocieszyłeś:) dzisiaj pół dnia stał z odłączonym aku i jast to samo.. Dzięki bardzo za odzew:) Dodano po 18 Znalazłem świetne rozwiązanie tematu - pełne kompendium wiedzy sama merytoryka polecam radyjko działa zapłon włączony przeszło 35 minut z włączonym radiem i zrobiłem test przyciskami 5 i 2 jak w filmiku, super 😊😊😊😊...
Nie pamiętam dokładnej procedury ale do włączania / wyłączania funkcji używany był pedał hamulca i włączony zapłon . mam trochę bałagan na kompie i nie mogę znajść opisu , jak tylko znajdę to wrzucę, Dodano po 11 Jedyna instrukcja jaką udało mi się odszukać to ta w załączniku inna końcówka niż w twoim ale funkcje powinno się tak samo aktywować. Nie...
Przepraszam pierwszy raz jestem na forum. Napisze jeszcze raz wszystko od początku . Mam Renault master 2.8 rok 1998 . Autko , raczej stacyjka co jakis czas zaczeła robić psikusy typu . Odpalamy nie można zgasić autka . Wiec moje podejrzenie elektroniczna część stacyjki , kupiłem ,przerzuciłem ok. Parę razy zrobiłem próbę i bylo w porządku , tak bynajmniej...
Witam Podłączyłem Launcha do Renault Master i nie mogą nawiązać komunikacji z komputerem silnika. Dziwnie jak dla mnie jest zachowanie immobilisera, a mianowicie po włączeniu kluczyka kontrolka zaświeca się i nie gaśnie, czy to jest normalne zachowanie się immobilisera w renault ? Czy kontrolka gaśnie dopiero po odpaleniu silnika ? Czy immobiliser może...
Witam.temat dotyczy mastera jak w temacie robiłem kapitalke silnika a teraz problem z odpaleniem zębatki rozrządu jak zaznaczone tak złożone rozrząd na blokadach więc to wykluczam wtryski po regeneracji 6tyś km przed włożeniem zawiezione do sprawdzenia są ok świece żarowe też a auto nie chce zagrać na PLAK oczywiście odpala po podpięciu komputera brak...
W białej wtyczce powinien być kabelek na B7 do komputera pokładowego ( na zdjęciu nic nie widać bo zasłania gruby żólty) 13 pin w czerwonym złączu licznika. Jeśli chodzi o poziom oleju to załóż "nowy licznik". Odpal samochód. Zgaś. Wyłącz zapłon. Odczekaj około 15 minut. Włącz zapłon i sprawdź wyświetlanie oleju. Sprawdź również poziom oleju na bagnecie....
Parametry pokazuje też podczas kręcenia rozrusznikiem, a nawet tylko przy włączonym zapłonie, diagnostykę zrób!
To zmienia postać rzeczy, w starym Masterze zatrzymanie realizowane jest za pośrednictwem plusa po zapłonie będącego cały cza na przekładni napędowej a praca przerywana to zadanie sterownika wyglądającego jak przekaźnik. Jeśli wycieraczki zatrzymują się zaraz po wyłączeniu a nie na dole szyby to sprawdź czy na kostce zasilającej masz plus po zapłonie,...
Na tym komunikacie, na zapłonie, dłużej przytrzymaj przycisk na manetce, aż zacznie migać i samo wskoczy 40000
Miał. Zasilanie elektro zaworu może oznaczać że cała pompa uwalona. Teves 20. Zasilania: pin 25,9, masy: pin 8,24 ,po zapłonie pin 4, lampka pin 15,komunikacja 7,14.
wyłącznik uderzeniowy pod maską
Sprawdź czy na przepływce masz 12V po zapłonie
Ten na którym jest 12V po zapłonie.
może tam jest jakaś klapka gasząca która jest zamknięta i dlatego nie pali na plaku? może jest jakiś czujnik uderzeniowy odcinający zapłon? w moim Masterze 2 jest
Sid321 ma taki problem ze jak jest mało płynu i dolejesz na wyłączonym zapłonie/zgaszonym potrafi tego nie rejestrować i zawiesza się pomiar w ECU.
Trzeba dać przekaźnik. Pod nogę 30 przekaźnika daj gruby plus po zapłonie(żółty ze stacyjki) i zabezpiecz go bezpiecznikiem 15A. Z nogi 87 przekaźnika zasil dodatkową lampę, noga 85 do masy a do nogi 86 plus z żarówki wstecznego w lampie tylnej.
blad pojawia sie na silniku po przekreceniu kluczyka i próbie zapłonu pojawia sie ikonka silnika
Co wy piszecie? Po zapłonie sztanga na małej turbinie stoi, zaciąga ją w okolicy 2 000 obr./min, po odpięciu przepływki sztangę zaciąga
Tam nie ma zadnej filozofii potrzeba tylko kontrolki i wszystko masz jasne . Stał y dwa po zapłonie i rozrusznik.
Jak przekręcisz kluczykiem na zapłon, to przygasają kontrolki na desce?
Z przodu pozycja świeci z obu stron, podświetlenie tablicy rej działa? Sprawdź czy na włączniku stop na pedale hamulca masz plus po zapłonie
Dałem zasilanie po zapłonie przez bezpiecznik auto jeździ.
Dołączam się do tematu, napięcie na czujniku przy włączonym zapłonie na 1 i 3 przewodzie 4.92v na środkowym 0.0v. Na regulatorze na białym kablu 12.4v a na szarym 3.5v. Problem obrazując wygląda że nie chce zbić ciśnienia z listwy.
Może się mylę, ale potencjometr pedału gazu to nie to samo, co potencjometr przepustnicy? W końcu ułożenie klapki (?) w przepustnicy zależy od położenia pedału gazu. Jeśli się mylę, proszę, wyprowadź mnie z błędu. No, tu się kłania elementarna wiedza z zasady działania silnika z zapłonem samoczynnym... To jest przepustnica gasząca, zamyka się gdy gasisz...
...Spróbuje podstawić inny komp... Masz jakieś pomysły? Dodano po 1 Na 50 włączeń zapłonu ECM wstaje 12-14 razy, zupełnie losowo, poprawione masy na podłużnicy, bez zmian.
Wtyczka ABS 2 grube czerwone na 1 i 25 pin - +12V stałe 2 grube czarne na 13 i 38 pin - masa żółty przewód na 32 pin - zasilanie +12v po zapłonie 26 i 14 pin - CAN - przejście przez moduł zabezpieczeń pod maską do gniazda OBD teoretycznie jest diagnoza K na 17 pin do 7 w gnieździe OBD
Nie mam bana, Mam rozmieszczenie bezpieczników lecz wszystkie dobre bynajmniej kontrolka świeci Jakie napięcie ma mieć na pinach czujnik położenia wałka rozrządu i pompki po zapłonie czy kręceniu? Dodano po 4 A czemu na zapalniczkach jest 6v?
Witam.Mam problem tego typu,że zapaliły się dwie kontrolki stop,jedna obowiązkowego zatrzymania,druga układu czystości spalin,prznajmniej tak wyczytałem w książce.Podczas jazdy odcina zapłon. Pierwszym razem wykazało że jest to czujnik temperatury,wymieniłem i nadal jest to samo.Teraz gość stwierdził że jest to pompa paliwowa.Proszę o pomoc.
Niestety ropa nie tryska jak szalona po przekręceniu zapłonu. Gdzie to ustrojstwo na schowana pompę paliwa? P.S Renowka Master to 2,5 ropniak dCi 120 2009 rok
Naturalnie :) Różnica jest jedynie w "rozrysowaniu tego". Tak czy inaczej cieszę się, że udało mi się cokolwiek pojąć ze schematu, choć szkołę skończyłem w 2000 roku jako elektromonter i do tej pory nie miałem w ogóle styczności z zawodem :D Jak tylko pogoda pozwoli zabiorę się za to i rozwiążę to w zakładany wcześniej sposób, czyli zasilanie przekaźnika...
Dzięki za chęć pomocy. Trochę się nie zrozumieliśmy bo szarych kostek tam trochę jest. Ja pisałem o kostce MM, a Tobie pewnie chodziło CN1 - i na tej na pinie 1 jest masa. Jeszcze jedno. Bezpiecznik F1 (30) za co odpowiada? Po zapłonie, czy motor odpalony kompletne zero V na nim.
Tak, plus po włączeniu zapłonu wziąłem z wyłącznika wiatraka nagrzewnicy i dodatkowo zamontowalem podświetlany wlacznik grzałki.
Teoretycznie świateł dziennych czyli Led z zamysłu nie powinno dać się wyłączyć, bo mają one działać po zapłonie i już. Z drugiej strony nie wolno wg przepisów "ładować akumulatora" dłużej niż minute. A swój problem możesz rozwiązać w kwadrans montując zwykły wyłącznik i trochę przewodu.
master zapłon renault zapłon zapłon renault
panasonic świecić czerwona dioda timer attiny13 multimetr pomiar pojemności
prostownik einhell uszkodzony tousek instrukcja
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 – cewka immobilizera za radiem, montaż i izolacja, problem z rozruchem Shelly 1 Plus – podłączenie do elektrozamka furtki, konfiguracja, schematy, bezpieczeństwo