Kilka lub kilkanaście omów.
Klucz taki jak na rysunku u góry. No to wiele wyjaśnia WSZYSTKIM , masz tam podczerwień i pętla nie występuje, więc odczyt KTSem jest nie istotny i zafałszowany lub wybór auta nie właściwy.... Skoro kontrolka immo gaśnie szukaj innej przyczyny....
No to wymień cewkę.
Karta ma 3 cewki , jedna okrągła dwie płaskie chodzi o to by działały w różnych płaszczyznach (ułożeniach karty) wzmacniacz wybiera sobie cewkę z najmocniejszym sygnałem . Karta jak widać działa , ale może mieć mniejszy zasięg , lub wymagać obrócenia żeby zadziałał system hands free . Warto było dolutować pozostałe cewki było by pewniej .
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
Brak rezystora poniżej cewki odczytu karty i temu nie działa. Lewy dolny róg. 0 ohm lub zworka.
Nierówna praca?A sprawdzałeś takie podsawowe rzeczy jak zapłon(świece i cewki)
Tak mam - regulacja instalacji gazowej i tankowanie markowego paliwa. W megane były montowane cewki sagema, które sprawiały problemy tak wię sam rozumiesz co chcę powiedzieć
Szarpanie to raczej wypadający zapłon , podłącz pod kompa i odczytaj błędy , jak wypada to powinien zapisać się błąd, Świece były wymienione ? Cewki sprawne ?
Jurek, tu nie jest tak, to cewki z modułami wewnętrznymi, masz plus, masa i impuls wyzwalający ze sterownika. Tu nie masz kondensatorów.
Witam opis objawowy uszkodzenia cewki lub przebić do masy kontrola świec. Powinno pomóc .
Nie odpinaj cewek tylko je unoś! i nie dość że cewki lipne to będzie miał je do wymiany.
wymiana cewki na świec i cewki na 1 cylindrze
Z pinu 19 idzie masa na przekaźnik pompy. Zasilanie cewki z bezpiecznika razem z pinami 30 i 32.
Na skróty można zawsze, kolego rafalwie w tej Renault Megane pewnie będzie miał normalny transponder ( nie na z cewki )
P313 Zrób to clipem nie kalkulatorem chodzi wam o KZFR którego nie masz!!! Sprawdź cewki
A zasilenie na cewki jest?
Cewki padły...
Podepnij Clip. Sprawdź cewki.
przy tej sprezarce mozesz sprawdzic. sprawdzic czy masz +12V na kostce od cewki sprzegla, oraz opornosc tejze cewki. kostka z lewej ta blizej kola pasowego
702 raczej, choć głowy nei dam, ale to mało ważne, na cewce masz: +, masa, i dwa sygnały, wepnij w którykolwiek sygnałowy
Wymieniłeś wszystkie cewki?
A patrzyłeś na świece i cewki?
Może wyskoczył (rozłączył) bezpiecznik wstrząsowy. Jest w komorze silnika chyba po prawej stronie.
Sprawdź cewki
Cewki szukaj na znanym portallu pod nazwą cewka immo Renault.
Swiece do srawdzenia, przewody zapłonowe, cewki.
jaśko, na wspomnianym przez Ciebie forum świat się nie kończy. Boasoft, Sprawdź to o czym pisze wikia55, obstawiam cewki
Cewki Denso są bezawaryjne,chyba ,że ktoś przejedzie po nich walcem. Według producenta nie są dawane do silników 1.4 16V , choć bez żadnych skutków ubocznych mogą w nich pracować. Cewki Sagem są zamieniane przez producenta pojazdu na cewki Beru. Posiadaczom silników 16V z cewkami Sagem radzę mieć w zapasie 1szt. Jazda kilkadziesiąt km. z nawet jedną...
masz przebicie cewki na masę, sprawdzałeś?
Zasilania i masy na sterownik posprawdzaj, rozbierz sterownik i popatrz dokładnie na lutowanie owego pinu odpowiedzialnego za wysterowanie przekaźnika. Rozumiem, że brak masy stwierdziłeś przy sterowniku a nie przy przekaźniku, eliminując tym samym uszkodzenie wiązki? Jak chcesz zostawić awaryjnie, to zrób sterowanie masą po stacyjce. Tranzystor, przekaźnik,...
Silnik banalnie prosty i rozrząd można sprawdzić w kwadrans, nie próbujcie tego robić w 16V bez przyrządów, bo można się zdziwić ;) http://obrazki.elektroda.net/90_12804383...
Zamień cewki miejscami.
ole dobrze wiem w tym silniku nie ma kopułki są tylko dwie podwójne cewki
Cewki sprawdź
cewki zapłonowe !!!!!!!!!!!!! 4szt wymienić
czy cewki nie sa firmy sagem?? jesli tak to napewno cewka. to byl blad montujac ich cewki :-)
Sprawdź silnik krokowy (wyczyść), cewki (jak sagem to zobacz czy nie mają przebić), świece (stan oraz czy są odpowiednie do tego silnika) i szczelność dolotu powietrza.
Jakie cewki są zamontowane?
Witam.Czy ktoś wie jaką oporność powinny mieć cewki w renault megan??
Sprawdź przewody od cewki do ECU.
że nie będzie konieczności wymiany wszystkich cewek. Nigdy nie padają wszystkie. Na pracującym silniku unoś odkręcone cewki, jeśli nie zauważysz różnicy w pracy silnika to ta jest uszkodzona. Kupuj Beru, denso lub bougiecord.
Dwie cewki dwubiegunowe tam powinny być.
Sprawdź czy na wszystkich świecach jest iskra, często w tych modelach padają cewki zapłonowe.
Cewki zamontuj nowa, stara,stara, nowa tak aby stworzyć parę nowych i starych.
multimetrem cyfrowym Multimetrem, jedynie możesz zmierzyć ciągłość uzwojenia cewki, jego oporność i przebicie cewki do obudowy! Dlatego pytam, skąd - mV?
Sprawdz przede wszystkim czy cewki dostają zasilanie i sterowanie (żarówką). jezeli nie ma zasilania to podłączj e z innych cewek a jak nie ma sterowania i kable do komputera są dobre to masz zepsuty komputer benzynowy.Podmeniałeś cewki?
Kto mi zdradzi, zmierzy rezystancję cewki elektrozaworu?? Bo ja sobie zmierzyłem i wynik nie jest powalający, myślałem ze mają więcej OM, ale chciałbym poznać wasze odczyty. DF036 - zwarcie cewki, błąd sporadyczny, to mi wyskakiwało, czy powodem może być słabej jakości ELEKTROZAWÓR??
Immo "wróciło"
Świece nowe? Cewki zapłonowe sprawne? Dolot szczelny?
To padła nie jedna cewka zapłonowa.
Czujnik wału Przewody zapłonowe nie zamienione? czujnik położenia wału był wymieniany, a przewody zapłonowe nie były zamieniane poza tym WN nie wchodzi już na rozdzielacz z cewki
około 100mA to pobór cewki klasycznego przekaźnika o rezystancji cewki 72 om.
Tak sobie myślę co do wypowiedzi kolegi Ociz. Jak by łapało z innego przewodu to iskra byłaby tylko dwa razy na obrót co 180 stopni. Jeśli silnik byłby na aparacie zapłonowym to wtedy się zgodzę co 90 stopni. Przy zakładaniu nie pomyliłeś przypadkiem przewodów sterujących na cewki?
Podaj "na krótko" + z akumulatora na cewki i zobacz czy zapali
Bład df193 siedza 4 cewki wiec raczej to nie cewka [/quote]
Nie ma znaczenia który gdzie szedł, oczywiście w swoich punktach lutowniczych
czuinik spalania stukowego zboku silnika, miałem coś takiego jusz Dodano po 1 [quote="emilek13"]czuinik spalania stukowego zboku silnika, miałem coś takiego jusz
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
W benzyniaku slaba iskra to zla praca silnika, jak podejrzewasz cewką to ją wymień, nie są drogie.
Witam u mnie był ten sam problem wymieniłem cewki na nowe i przestało szarpać
I lampe strobo żeby zobaczyć czy ci się rozrząd nie rozjechał. Udowodnisz mi kiedy, że założysz sondę lampy na te cewki ołówkowe. :)
zasilanie na cewki sprawdź, bodaj zółte kable.
tak jak pisze kolega wyżej liczone od strony koła zamachowego, ale jaki rozdzielacz? tam są 2 cewki o ile się nie myle (bezrozdzielaczowy)
Co do cewek to najlepiej wymienić na cewki z peugeot'a. Są lepsze!!
Witam.W czasie jazdy po bardzo wyboistej "autostradzie" od granicy Olszyna mój Scenic 1,6 16 v stracił możliwość dalszej jazdy ponieważ wystąpił brak zasilania cewek.Czy wie ktoś co może być tego przyczyną ? Czy może mieć to jakiś związek z tym fatalnym odcinkiem autostrady np.w wyniku wstrząsów mógł się odlączyć jakiś kabel zasilający cewki ?
Odkrec czujnik GMP "impulsator" odepnij kostke od tego czujnika i ja dobrze wyczysc. Wyczysc tez 2 piny od czujnika GMP najlepiej malym pilniczkiem i zwroc uwage czy nie bylo przypalone. Mozesz tez sprawdzic cewke zaplonu bo w tym modelach byly wadliwe cewki , ktore mialy kolor caly czarny. Ale przez cewke samochod raczej nie zapalal przy duzej wilgotnosci...
Masz zasilanie na cewkach? Pewnie nie, wystarczy "zielony" lub spalony bezpiecznik, na tym obwodzie wisi też plus cewki przekaźnika pompy.
Nie znam się na tym,ale cewki zapłonowe są nowe. Więc co?
co za problem sprawdź cewki i wtryski
Temat rozwiązany.Uszkodzone cewki zapłonowe.
to właśnie wygląda raczej na rdzę ale powierzchowną - wyczyściłem uszczelkę tej cewki - ale o efektach będę mógł powiedzieć dopiero po deszczowych tygodniach.
Witam. Renault Megane Scenic 2. Rok prod. 2003 poj. sil. 1,6 cm 3, benzyna. Po wymianie rozrządu dwa dni auto jeździło normalnie .Po tym auto nagle zaczęło strzelać w wydech, totalny brak mocy tak jakby padły cewki albo świece. Brak jakiego kolwiek komunikatu na desce. Wymieniłem cewki i świece na nowe i dalej to samo. Czy to może być wina rozrządu?
Wiesz rustin trochę to dziecinne jest , wyciąg cewki powpinaj świece pomasuj je i patrz które dają iskrę a które nie.
przyczyną może być też uszkodzenie cewki zapłonowej ,któregoś z cylindrów ,sprawdż
Odłączałem kolejne urządzenia. Zacząłem od pompy paliwa. Bezpiecznik dalej palony. Odłączyłem cewki i przestał palić bezpiecznik więc następnym ruchem będzie wymiana cewek.
Kolego Mobali - przewodów WN nie ma już w Renualt od 20 lat (cewki na świecach)... Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu? Często zapycha się element regulujący, pomaga przemycie lub wymiana... Pozdr. J.
Oglądałem UPC z obu stron, ale nie widziałem żadnej cewki. Tylko płytka z obwodami i nic więcej. Jak taki przekaźnik wygląda i czy można go jakoś wymienić?
Witam. Mam usterkę w Renault Megane PHI 1.8 16V. Auto nie odpala, nie ma iskry. Cewki sprawdzane, są ok. W samochodzie była zwarcie, pod wpływem źle podpiętych kabli rozruchowych z drugiego auta. Co może leżeć jej na sercu?
Sprawdź czy jak ściśniesz kluczyk palcami i przekręcisz zapłon, kontrolka immo zgaśnie prawidłowo, coś mi się zdaje, że luty cewki w kluczu nie łączą
Jak w temacie RENAULT MEGANE I 1.6 8V 1997 r. Przerywa przy przyspieszaniu na wysokich obrotach szarpie pod górkę przy dodaniu gazu Poza tym pracuje poprawnie Po delikatnym puszczeniu nogi z gazu samochód przestaje przerywać i pracuje poprawnie Przerywa tylko na wyższych biegach Wymienione Kable wysokiego napięcia NGK i cewki Nic nie pomogło
Padasz dokładniejsze dane samochodu rok, pojemność, moc, wersja. Przekaźnik można sprawdzić czy obwód cewki jest sprawny i czy dochodzi sygnał do gniazda przekaźnika po włączeniu ogrzewania.
Myślę, że padła jedna z cewek zapłonowych. Miałem podobny problem. W czasie jazdy na pewien czas silnik tracił moc - pracowały tylko dwa cylindry. Cewka po nagrzaniu przestawała pracować. Komputer nie wykaże bo mogło paść uzwojenie wtórne cewki, a nie pierwotne.
Witam proszę o pomoc Autko chodziło na wolnych obrotach przed garażem i nagle zgasło brak iskry pompka paliwa działa bezpieczniki całe czujnik położenia wału nowy imo nie błyka kontrolka cewki niby dobre HGW.
Na innych forach ,ludzie wskazuja na cewki zaplonowe?inni na przepustnice?sonda lambda? Te usterki obniżają moc-silnik pracuje w trybie awaryjnym. serio masz zepsuty samochód a tylko dostaje znamionowej mocy czasami. Nie inaczej
Witam wszystkich Mam problem z Renault Megane 2 automat po małym rozgrzaniu wywala błąd na ESP i samochód nie ma praktycznie reakcji na gaz cewki podmienione wiązki wstępnie sprawdzone.Błędy na ecu df038 ,ABS df195 df193 i skrzynia df238 i df109 https://obrazki.elektroda.pl/5929960500_... https://obrazki.elektroda.pl/5526069700_...
Miałem taki problem w mojej Lagunie i oazało się iż jedna z cewek wysokiego napięcia miała przebicie .Po wymianie cewki wszystko jest ok.
panowie proszę o poradę , renault megane '99 silnik 1.6 16v bodajże k7m , klientka przyjechała , silnik nie ma mocy nierówno pracuje , okazało się przebicie na gumowych fajkach od cewek , i problem bo do renaulta nie robią samych gum tylko całe cewki ( 160 zł szt ) , może ktoś już walczył z tym zagadnieniem i jakoś sobie poradził , proszę o porady pozdrawiam
Elektronik :) zapłon, 2 cewki podwójne. Rocznik Meganki 1998
Wiem jest tego sporo ale nadal nie zanalazłem odpowiedzi na pytanie czy uszkodzenie jednej cewki uniemożliwia odpalenie auta. Pompa paliwa chodzi paliwo jest, świece mokre od paliwa, ale żadna z nich nie jest czarna wszystkie co jawyżej lekko okopcone. Sterowanie na cewki i wtryski jest. Na desce pali się symbol silnika i stop. Na cewkach nie ma śladu...
Proszę sprawdzić cewki WN , to bardzo często przyczyna braku iskry w Renault Megane. Niestety jest to bardzo awaryjny element zapłonu. Tu francuzi się nie popisali. Pozdrawiam.
No to zostały jeszcze cewki. Może sonda lambda. Albo jakieś nieszczelności na przewodach gumowych powietrznych i czujnikach (sprawdź wtyczki tych czujników). Tzn. nie miałem Renault 1,4 benzyna. Czy tam są dwie cewki (tzn. dwa moduły cewek, (dokładniej 1 moduł na 2-wie świece))?
Może jeszcze niech nie wymienia ECU. Czujnik wału podmienić , wpierw sprawdzić ciągłość przewodów i wtyczkę.Oporność cewki czujnika od 300 do 800 omów.
Badany był obwód pierwotny 12V -+2 V, podłączony był dzielnik 20:1. Do badania wtórnego napięcia cewki używam sondy pico. Pech chciał ze cewka ( renault megane 1,6 16V) miała przebicie , no i poszło na igłę. Teraz jestem o tyle mądrzejszy i przed badaniem zapłonu sprawdzam przewodem od multimetru podłączonym do masy czy niewystępujące przebicie.
Rozumiem że pytasz o cewki??? są to Beru 0040 10048 8200 208 611
Kolega z pracy ma Megankę z 2000 r. , ma najechane 270tys. z grubszych napraw to jedynie cewki zapłonowe . :D
Doslownie kilka minut temu dzwonił mechanik potwierdził ze immo w tym sterowniku jest Off udało mu sie uruchomić silnik :) znalazł jakiś kabelek rozerwany ale chodzi tylko na 2 garach mówił ze sprawdź cewki. Dziekuje za szybkie odp
Nie daje prądu czy iskry? Usterka cewek w tych autach jest bardzo popularna. Jak nie masz pewności, to skasuj błędy, zamień cewki miejscami, przejedź i sprawdź, czy błąd wypadania zapłonów poszedł za cewka, czy został na cylindrze. Jak poszedł za cewką, sprawa jasna, jak został to świeca, zawory albo jeszcze co gorzej.
silnik krokowy w tym modelu jest dwufazowy, inaczej to dwie cewki, podpinając zasilacz spowodowałeś że conajwyżej drgnął, cewka przyciągneła rotor i tyle. Musiałbyc cyklicznie przełaczać cewki, lub uzyc testera silników krokowych.
Witam przepraszam że temat już dawno poruszany ale mam to samo renault megan 1.4 8v 99 rok komputer nie widzi obrotów wału i brak iskry po przekreceniu zapłonu pompke słychać w zbiorniku około 3 sek na cewke w tym samym momencie podaję też zasilanie te 3 sekundy a po kręcenia rozrusznikiem nie ma zasilania na cewke podmieniona czujniki wału i nic kabelki...
cewki renault megane cewki zapłonowe renault megane komputer renault megane cewki
ustawienie kierunku nawiewu telewizor sharp części wibracje automat
czujnik bizhub zawór oparów paliwa zbiorniku
Toyota Starlet 1998 - Wybór testera diagnostycznego Pilot do głośnika Manta SOK 5310 PRO nie działa - co robić?