kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
Tam najczęściej padały oringi na przepustnicy .Podciśnienie powinno być około 450 mb chyba że czujnik oszukuje .
Nie, czujnik podciśnienia!
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Czujnik obrotów WAŁKA.
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Wygląda na to że ten czujnik będzie uszkodzony.Pozdrawiam
Jak w przepustnicy było grzebane to trzeba zrobić adaptację.
4500 Na biegu jałowym? Podłącz clipa i sprawdź co widzi czujnik pedału gazu.
na poczatek sprawdz czujnik temp płynu chłodzacego...
czujnik obrotów wału sprawdz parametr rzeczywisty
W podobnych przypadkach należy sprawdzić również czujnik temp. powietrza.
Czujnik położenia . Koszt 20 zł więc można wymienić
Witam! Turbina, potencjometr gazu, EGR - to najczęstrze przypadki (ponoć). Ja walczyłem z takim w poniedzialek. Błedu w zasadzie zadnego nie było. Auto kreciło tylko do 1800 obr/min i dalej jak by odcinalo paliwo. Dopiero przy podgladzie danych z czujnikow okazalo się, że czujnik temperaturki krzaczy sprawe. Powodzenia!
Czy podpinałeś auto pod komputer przed wymianą tych czujników?
Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek "pod puszką podłączoną do filtra powietrza i poniżej czujnika temperatury. Sam na pewno dasz rade Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocowany. Dodano...
Silniczek krokowy, może któryś z czujników. Warto podpiąć pod komputer
Przepustnica czysta , co pokazuje czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Dobrze poszukam
Zabrudzenie przepustnicy i silnika krokowego daje objawy destabilizacji obrotów tj.pływania. Wyczyść w/wymienione,jeśli to nie pomoże,będziemy zastanawiać się dalej.
Sprawdź styki czujnika temperatury.
czujnik temperatury tez mozesz sprawdzic
Czujnik markowy czy ,,no name'' bo nowy nie oznacza sprawny. Temat ostatnio przerabiałem w oplu , nowy czujnik a sterownik nie widzi błędu ani obrotów
witam, miałbym takie pytanie gdzie szukać czujnika temperatury silnika?, ponieważ w czasie odpalania auta wykręca mi się ono do 3000 obr/min i utrzymuje się tak przez około 2-3 min po czym wchcodzi na normalne obroty. Byłem z tym u elektryka który podłączył mi autko do komputera; wykazało ze ten czujnik zaniża mi temp. o 30 stopni C.
Jakie wskazania czujnika map na wolnych?
Mam dość dziwny , ale dokuczliwy problem, wygląda mi to na uszkodzenie komputera , ale sami oceńcie: Jadąc samochodem i wrzucając na"luz" silnik pracuje cały czas na 1500-2000 obrotów. Jeśli wtedy wyhamuje do ok np.20km/h i wrzucę 2 bieg obroty spadają do 1000, daję na "luz" i już trzyma 1000, no ale jak przejadę kawałek dalej jest to samo . Usterka...
One mają 750 obrotów na jałowym, jak masz jakiekolwiek problemy z pracą silnika to sprawdź luz zaworowy, ten silnik ma regulowalny, i jest cholernie czuły na anomalie w jego obrębie. Czujnik podciśnienia jest taki sam jak w oplu, i nie uszkadza się .
W tym temaCIE ZASUGEROWANO MI CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA LUB CZUJNIK OBROTÓW WAŁU !!!! MOŻE KTOŚ TO PRZERABIAŁ?
Uszkodzony czujnik położenia przepustnicy. Pozdrawiam
Mechanicznie może pasować, ale jeżeli ząbki, które ma "widzieć" czujnik obrotów są inaczej rozmieszczone, mają inny kształt, co zauważyłeś porównując swoje koło ze zdjęciem kol. fructona, to nie będzie to prawidłowo działać. Jeżeli masz możliwość, to odzyskaj oryginalne koło zamachowe i porównaj je z tym, które masz założone.
Problem rozwiązany, okazało się że przewód pomiędzy BCM a ECM był uszkodzony. Kontrolka od immo sygnalizowała prawidłową pracę. A komputer nie otrzymując sygnału startu od BCM, odcinał sygnał z czujnika obrotów. Zwykłe obejście linii rozwiązało sprawę. Po średnicy przekroju poprzecznego przewodu wnioskuję że to musi być częste zjawisko w tych samochodach....
A czy nie możesz po prostu sprawdzić tego czujnika? Nie każ ludziom zgadywać.
Czytam ten post i widzę że dużo już sprawdziliście. Nurtuje mnie jedna rzecz , czy w tym pojaździe na pewno jest czujnik ciśnienia czy jeszcze zwykły mechaniczny presostat. Gdyby ciśnienie odczytywane przez komputer wtrysku było 0 Bar to klima by się nie włączyła, a podobno pracuje normalnie (sic!)( to poza konkursem) . Moja podpowiedź jest taka: zajechać...
problem rozwiazany.uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy,
witam najpierw potrzebna jest diagnostyka silnika jezeli duzo pali to prawdopodopnie padł jakis czujnik cewki wymienisz jak sie zepsuja a co do klimy to trzeba sprawdzic filtr przeciwpyłowy, moze byc juz zapchany i trzeba go wymienic ew. przedmuchac sprezonym powietrzem. raz na dwa lata nalezy wymienic czynnik w ukladzie klimatyzacji i olej ktorym jest...
Podejrzany immobilizer i czujnik obrotu wału. W mojej Megance w odstępie kilku lat wysiadło jedno i drugie. Prądu to szukało się kiedyś, teraz trzeba szukać "sygnału".
Witam mam taki problem z autem po przekroczeniu 2500 obrotów silnik gaśnie. Po podłączeniu komputera podał uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego, po wymianie na nowy gaśnie przy około 3000 obrotów. Komputer podał jeszcze jeden błąd nie znany kod błędu 8753 i nie wiem co to jest.Silnik zapala normalnie komp nadal pokazuje na czujnik.
sprawdziłbym czujnik temperatury powietrza zasysanego koszt około 40zł
czujnik położenia pedału. którego-pomyśl sam.
Fakt Zasilanie waha się właśnie na tej granicy. Mam zamiar zapodać zasilanie ecu zewnętrzne czyli masa i plus z innego aku. Upalić chyba nic nie upalę prawda. Mierzyłem i skacze właśnie 8-9V. Z tego co mi znajomy mówił wystarczyło że sam pchnął i drugi auto odpalał. Czyli może nastawnik podaje jakieś napięcie dopiero po wykryciu obrotów wału...? jutro...
Egr podmieniony nic nie lepiej, jakieś pomysły. Dodano po 4 Dodam jeszcze że jak jest ciepłej to jest lepiej więc może jakiś czujnik temperatury.
W jakim momencie było to ciśnienie, w czasie jazdy (jakie obroty?) na postoju?. Jeżeli na postoju to szwankuje czujnik bądź regulator.
Sprawdź czy nie jest pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia kolektora ssącego(czujnik przymocowany jest na ścianie grodziowej)
Witam serdecznie. Z falowaniem wolnych obrotów walczę już od jakiegoś czasu, ale bez większych efektów. Zbieram więc informacje i rady. Problem pojawia się gdy silnik się rozgrzeje. Obroty zaczynają falować w przedziale ok.700-200 kiedy jadąc puszczam auto na "luz". Po zatrzymaniu obroty uspokajają się i trzymają ok 500. Bywa też że po puszczeniu na...
Jaki przebieg samochodu?Sprawdz przekaznik pompy paliwowej i samą pompę,może się zacina. Świece wymieniane?czujnik położenia przepustnicy dobry?
to jest czujnik położenia wału miałem to w swojej Megi wymieniłem i jest ok
Przebicia iskry na silnik koniecznie usunąć,czyli wymienić przewody.za regulację biegu jałowego odpowiada zawór regulacji biegu jałowego i czujnik temperatury.
Witam miałem ten sam problem na zimnym silniku obroty wachały się od 700 do 1000 na wyższych było ok można było jeździć problem zaczynał się przy hamowaniu np przed skrzyżowaniem gdzie trzeba było zdiąć nogę z gazu. Gdy spadał do 1500 tys obr. to szarpnął obrotami i gasł, czasami po tym był problem z ponownym uruchomieniem silnika. W moim przypadku...
Klima jest ale bez znaczenia, wspomaganie hamulców działa bez zarzutu, czujnik ciśnienia jest zaraz przy pompie wspomagania układu kierowniczego.
Dodam jeszcze ze na cieplym silniku mialem obroty 1200 i odpiolem wtyczke od nastawnika biegu jalowego i obroty wzrosly i podpiolem od nowa i byly na 1200 , tak sie zastanawiam czy moze byc to wina czujnika temp powietrza dolotowego ?
W końcu udało połączyć się z autem ,niem błędów jedynie aktywna blokada zapłonu w sterowniku oraz przy kręceniu nie pokazuje obrotów silnika chociaż czujnik wału podstawiałem drugi.
Falują obroty Renault Megane 1 1.4 16v 1999rok Witam proszę o pomoc w sprawie falujących obrotów w tym pojedzie rano po całej nocy 2000tys obrotów spadają dopiero po 10 minutach a jak się wyjedzie to zaczynają faowac w granicach od 1000 do 2500 Rzeczy wykienione: Silniczek krokowy Świece Cewki Termostat Czujnik temperatury Czujnik ciśnienia w kolektorze...
Podłącz komputer!! Albo ci któryś czujnik leci albo coś z kompem. Ja miałem w Clio I podobny problem i psuł się czujnik położenia wału.
Silnik krokowy nic nie dał coś wyczytałem że może to być jakiś czujnik chyba "położenia wału korbowego"
Czujnik "na dole" inaczej zwany jest czujnikiem prędkości obrotowej, zaś ten "u góry" to inaczej czujnik fazy - to lepiej oddaje, który za co odpowiada. Jeśli sterownik nie widzi pracy rozrusznika/obrotów silnika to wyłącza pompę paliwa.
Zwykły czujnik indukcyjny około 800-900 ohm niecały minimetr od koła fonicznego zalecam wymianę czujnika jeśli komp nie widzi obrotów. Mimo że jest synchro czy go nie ma musi widzieć obroty
Dzięki ale czujnik położenia wału wymieniałem - nie pomogło! :-(
Witam,pacjent renault laguna 2,0 8v 2000r przebieg ok 120tyś po autostradach ,niemieckich ale z przyczepką podłodziową jazda emerycka .ale jak znam życie po dupie skrzynia dostała skrzynia Dp0 ,korek spustowy podwójna śróba,pod kompa nie podpinałem jeszcze ale objawy takie czy zimny czy ciepły bez różnicy ,włącza się tryb awaryjny jezeli ruszymy na...
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Komputer OBD2 pokazuje obroty silnika na poziomie 244 obrotów gdy silnik jest wyłączony. Ostatnio były problemy z odpaleniem auta, które raz odpalało a raz nie, po czym problem sam ustąpił lecz komputer nadal wskazywał obroty. Czy może to być wina czujnika wału korbowego ? po przeczyszczeniu go nic się nie zmieniło. Samochód to renault megane II 1,6.
czujnik położenia wału. podepnij pod komputer i sprawdź czy sterownik widzi obroty silnika.
W Renault nie idzie raport z alternatora do bloku wtrysku.
Problem tkwi w tym iż na gazie to Renault Megane 1.4 1996 jest mółowaty i ma problemy z odpalaniem,a na benzynie przejedzie około kilometra i słabną obroty i zatrzymuje się?Proszę o pomoc w czym tkwi problem?Olej,filtr oleju,czujnik obrotu wału korbowego są wymienione!
Ciśnienie 350-370 mbar przy 728 obr. Przy ok 500 obr ciśnienie powoli wzrasta do 420 mbar i wtedy obroty zaczynają wzrastać. Czujnik ciśnienia w kolektorze też podmieniałem na nowy. Tak jak pisałem wszystkie uszczelki wymienione.
Komputer był podpiety przy starym czujniku i wskazał jego błąd. A może te dwa nowe zakupione czujniki jako zamienniki nie spełniają swojej roli stąd skaczą te obroty ?
Pojawia się stop i nic więcej? Bujanie obrotami, może wtryski mają dość? Jakieś zamiany miejscami robiłeś? Jeśli wymieniałeś je, to czy przyuczone? DF039 - Temperatura powietrza na wlocie. obwodu czujnika, zwarcie do ziemi :D
Sprawdź czujnik pedału sprzęgła, jeżeli będzie widział wciśnięte cały czas sprzęgło to może ograniczać obroty.
mozesz sprawdzic dzialanie sondy, masy, oraz czujniki silnika. ale najlepiej by bylo podpiąć urzadzenie diagnostyczne które naprowadzi na powód niesprawności
Przepływomierz raczej ma inne objawy jedzie i nagle muł,a u Ciebie jest wyraźne szarpanie,kiedyś miałem podobny przypadek,1 rzeczą odłączyłem EGR,trochę pomogło,ale nie do końca,dopiero pomogło wywalenie katalizatora.I jak ręką odjął i też szarpał tyle,że przy 2500 obrotów.
Proponuję sprawdzić czujnik położenia wału korbowego tz. impulsator który znajduję się na kole zamachowym , to na popstawie jego sygnałów następuje przeskok zapłonu na poszczególne cylindry.
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy najpierw. Jak nie to może coś z podciśnieniami nie tak?
Panowie, w ostatni zaczęły się zwiększać obroty na biegu jałowym. To musi być powiązane z błędem katalizatora, ponieważ kiedy kasuje błąd, po raz kolejny on wyskakuje po zwiększeniu się obrotów na biegu jałowym. Moim ostatnim pomysłem była wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Niestety nie pomogło. Macie jeszcze jakieś pomysły?
Hmnnn Moja szklana kula mówi że instalacja LPG to II gen. Że były strzały gazu, mówi. Więc pewnie masz uszkodzony MAP. Choć z fusów czytam że masz jednak sekwencje, i dlatego takie wysokie obroty że ci czujnik temp. cieczy szwankuje. Sprawdzić musisz już sam.
Witam, jeszcze raz proszę o jakąś poradę, cewki i czujnik temp. sprawdziłem są dobre. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Witam proszę o pomoc Autko chodziło na wolnych obrotach przed garażem i nagle zgasło brak iskry pompka paliwa działa bezpieczniki całe czujnik położenia wału nowy imo nie błyka kontrolka cewki niby dobre HGW.
Megana 1.6 rocznik 1996 benzyna. Oczekuję na informację od kogoś kto miał podobny problem a nie ogólne uwagi. Podejrzewam jeden z czujników lub element wykonawczy. Zastanawia wyrazny wpływ temperatury na objawy. Gdy jest ciepło problem z brakiem obrotów na luzie znika.
Mam nadzieje ze wielu Wam pomogę . Witam Wszystkich serdecznie . Miałem podobny problem . RENO SCENIC 1.9 DCI 102 KM 2002 .Ruszam auto dochodzi do ok. 2000 obrotów i traci moc nie reaguje na pedał gazu nie gaśnie i zostaje na jakieś 1000 obrotów . W serwisie powiedziano mi ze potencjometr gazu do wymiany . Oryginalny 400 zł i sto wymiana . Zadowolony...
znalezienie usterki trwało 3 miesiące ale to temat na napisanie książki . Kolego skoro podczas kręcenia pompka paliwa się załącza to sterownik widzi obroty.
Podpięte zostało pod komputer i nic nie wykazało. Wyczyściłem również czujnik położenia wału i wymieniłem filtr paliwa dalej nic ...
zobacz czujnik położenia wału i z tym paliwem dobrze kolega pisze
Może jeszcze niech nie wymienia ECU. Czujnik wału podmienić , wpierw sprawdzić ciągłość przewodów i wtyczkę.Oporność cewki czujnika od 300 do 800 omów.
Ten czujnik czasem wystarczy stuknąć - auto zapali. Przy diagnostyce, trzeba patrzeć czy sterownik widzi obroty silnika przy rozruchu - wtedy wiadomo od razu.
mam problem z autem kiedy trzymam go na wyższych równych obrotach zapala się żółta kontrolka i automatycznie silnik nie osiąga więcej niż 3 tys obrotów.Czy czujnik konta wtrysku paliwa na pompie wtryskowej mógł to spowodować czy coś innego???
sprawc wezyk od kolektora ssacego do czujnika cisnienia bezwzglednego ma on o ile pamietam zielony konektor powinien sie znajdowac po prawej stronie sciany oddzielajacej komore silnika od kabiny
Renault Megane 1.6 16 V rok 2005 Mam problem z falowaniem obrotów, może ktoś pomoże. Została wymieniona przepustnica na nową oryginalną, jest zaadoptowana. Wymieniony kompletny rozrząd wraz z fazatorem i kołem pasowym. Wymieniony kanister oparów, zawór odpowietrzenia par paliwa, czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Sody lambda obydwie też wymienione,...
Kasowanie nie naprawia. Branie oleju raczej nie ma nic wspólnego z LPG. Przebiera i słabo pali bo ma problem z czujnikami. Zobacz czy widzi obroty silnika. Trzeba sprawdzić czy czujnik wału jak i wałka mają zasilanie, podają sygnały i czy instalacja pomiędzy ECU a czujnikami jest sprawna.
Witam! Podepnę się pod temat. Też mam taki problem. Podczas jazdy prędkościomierz pokazuje większą prędkość niż jadę dzieje się to tylko gdy obroty silnika są troszkę poniżej 2 000 i 3 000. Przy jeździe na luzie i puszczeniu pedału gazu prędkościomierz pokazuje prawdziwą prędkość. Czasem jak się nagrzeje silnik to znikają objawy i wszystko działa dobrze....
jak lekko czarne to że olej spala - chociaż przy gazie ... bo ja wiem, ale ogólnie - jak spala olej to świece mają czarny nalot - jaki masz przebieg ? hmmm nowe świece - moze to coś z zapłonem nie tak - sprawdz zapłon (moze jakis czujnik obrotow padł) :)
Jeśli odpalił na pych to przyczyną może być rozrusznik(mimo iż bez obciążenia kręci),słaby akumulator lub czujnik obrotów wału(nieraz doraźnie pomaga wypięcie i wpięcie wtyczki gdyż śniedzieją piny) albo słaba "masa" silnika.
Muszą być. Każdy wtryskiwacz powinien mieć oring. Sprawdź czy podłączyłeś wężyk z podciśnieniem z kolektora do czujnika na ścianie grodziowej. Sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza.
Robokop , masz racje , przy wzroście obrotów się rozjeżdża , a zanik iskry będzie gdyż sterownik głupieje - nie może skorelować sygnału czujnika z mapą. Carrot chyba ma rozwiązanie.
To dopowiem swoje. Jak ktoś się decyduje na 105KM z silnika 1,5 Diesel to sam sobie kaszę warzy. Nawet w benzynie to jest trudne do osiągnięcia, przy dobrej dynamice niekoniecznie obrotach szlifierki.
Poniewaz nie znalazłem nigdzie odpowiedzi jaki tam jest oring , oraz nie mogłem go zdeinstalować od strony podwozia to użyłem silikony uszczelniając te grzalkę. Na dzis jest ok . Pierwotna przyczyna lewe powietrze , na grzałce podgrzewacza powietrza w kolektorze dolotowym. Temat zamkne za parę dni . Moze ktoś będzie miał ptyania . ----------------------------------------...
Witam mam problem z wolnymi obrotami a mianowicie przy ZIMNYM silniku obroty wskakuja automatycznie na 2tys obr/min podczas jazdy samochod sam przyspiesza badz utrzymuje predkosc, zalezy na jakim biegu sie jedzie i z jaka predkoscia, dodam takze ze podczas jazdy jak wrzuce na luz to faluja obroty. Wszystkie dolegliwosci mijaja gdy silnik sie nagrzeje....
Najpierw diagnostyka. Sam sterownik najprawdopodobniej jest w porządku. To może być cokolwiek od czujnika temperatury po MAP. Dlatego najpierw należy sprawdzić co to za błąd i wtedy można od czegoś zacząć.
dziekuje " karolrak" jade do mechanika zobaczymy i odpisze czy jest lepiej, jescze raz dzieki i pozdrawiam Dodano po 1 jest juz super po regulacji zaworow i był jakis zapchany czujnik czy cos takiego dzieki wszystkim
Impulsator to jest czujnik położenia wału, inaczej zapłonu. Po prostu zaczął szwankować ?zawiesza się? jeśli autko zimne lub rozgrzane nie chce odpalić. Wystarczy poruszać kostką lub lekko postukać, nawet pomaga odpięcie klemy ? tak czy inaczej wymienić samemu, to koszt do 150 zetów, a w warsztacie 200 zł. Komputer wykryje usterkę wtedy jak coś nie...
Piszesz , że autko zapala wiec rezystancaj czujnika bedzie oki około 1 K Ohmów a dla 100% sprawdzenia czujnika przydałby Ci sie oscyloskop by sprawdzic przebieg z niego. Ewantualnie sprawdz instalacje z czujnika obrotów pod kontem przywarć do masy. Być moze , wilgoś dostała sie do wiązek bądz tez jakieś przetarte przewody.
Witam Mam problem z Megane 1.6 16V coupe z 2000r Paliwo dochodzi, kontrolka od immo gaśnie, po podłączeniu komputera nie widzi błędów. W wartościach rzeczywistych wszystko wydaje się być w porządku oprócz czujnika obrotów silnika i tu nie jestem pewny. Podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje cały czas 0 obrotów. Czy podczas kręcenia powinien pokazywać...
renault megane obrotów megane czujnik obrotów czujnik obrotów megane
mercedes stacyjki sprinter diody gunna bramka tyrystora sterowanie
Pralka Daewoo DWF-5590 DP nie obraca bębna Zmywarka Hotpoint Ariston LTF 11M132 C EU nie uruchamia się