Pojeździj trochę, ja po czyszczeniu miałem to samo.Po jakiś 1000 km wszystko się ustabilizowało, też byłem w szoku jak po czyszczeniu zobaczyłem obroty.
Czyli wykręcić cały moduł do którego przymocowany jest silnik krokowy, to będzie to silnik i przepustnica, tak?? A co z wtyczką od silnika krokowego, bo gdy ją wyciągnę to od razu pojawią się błędy w komputerze i trzeba będzie go przeprogramować - jest jakaś metoda? A co do czyszczenia, to pryskać WD 40 i wycierać czy tylko spryskać i gdzie wewnątrz??...
Za mała wydajność pompy paliwa, zapchany wydech, brudny filtr paliwa, zużyty wałek rozrządu. To takie podstawy.
można myć w aucie, zastosować zmywacz do gazników i będzie dobrze,nie maa potrzeby demontażu
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
Witam! Co do cewek to w tym modelu dośc często padają cewki i ie ma reguły czy denso czy sagem. na news.triger.com.pl jest grupa pl.misc.samochody.renotech tam dowiesz sie durzo
Tyle co mogę pomóc Tobie, to wrzucam schematy elektryczne dla 2.0 16V. Mam nadzieję, że dzięki nimi dasz radę sprawdzić wiązkę - a jak wiadomo w Renault potrafi zrobić "kuku".
I jak kolego? Ustaliłeś coś?
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
Nie, czujnik podciśnienia!
Albo zaciął się silniczek krokowy.
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Witam, chciałem zapytac czy wie ktoś co mogło stać się w moim samochodzie. Sprawa wyglada następująco. Jechałem sobie wczoraj autostradą - wszystko super, żadnych problemów, aż w pewnym momencie z wnętrza samochodu zacząłem słyszeć dziwne dźwięki, trochę jak dźwięk motoru? tylko nie aż tak intensywny. Patrzę a tu dodając gazu prędkość cały czas spada,...
Wraz z wejściem do produkcji silników K4J(1,4 16v) i K4M(1.6 16v) pojawił się również sterownik Sirius S32 który miał już możliwość zarządzania klimatyzacją(odczyty ciśnienia w układzie), ale ta funkcja została dopiero wykorzystana bodajże w 2001 roku. W pierwszych Megane I Ph2 był jeszcze mechaniczny presostat. Wtedy układ był konfigurowany na "bez...
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Przyucz krokowca
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Witam jakie obroty powinny być na biegu jałowym. Kupiłem Renault megane 1.9dci miał 2500 po czyszczeniu interccolera filtrów wymieniłem turbo przepływomierz mam 4500 co można zrobić jeszcze. Dziękuję
-Wez odlacz i odkrec 4 cewki zaplonowe i wyciag srubki. -Podlacz te cewki (tylko zlacza) i wloz je na swoje miejsca. -Zapal teraz silnik najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. -Podnos lekko po kolei kazda z cewek i obserwuj zmiane pracy silnika. -Obserwuj tez kolor i gdzie skacze iskra po lekkim uniesieniu. Jesli ktoras cewka po podniesieniu ma od razu...
odłącz akumulator na jakiś czas (30 min.) i podłącz spowrotem
Więc masz winowajcę szarpania silnikiem. Sprawna świeca ma Ci palce poparzyć jak dotkniesz :)
sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
Kolego Mobali - przewodów WN nie ma już w Renualt od 20 lat (cewki na świecach)... Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu? Często zapycha się element regulujący, pomaga przemycie lub wymiana... Pozdr. J.
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Jeszcze nie wiem, ale dzisiaj wieczorem się zorientuję, bo mam podobny problem, ale nie w takim stopniu. Moim Renault Megane 1,4 8V jeszcze da się jeździć, ale to kwestia czasu. Węże już twardnieją i przestaje grzać, ale jeszcze nie dymi na biało. Tester wykazuje śladową obecność spalin w płynie. U ciebie to ewidentne jak dymi na biało i nie ma co sprawdzać....
co do benzyny to sonda lambda steruje mieszanka paliwa i w przypadku gdy jest uszkodzona może podnieść obroty silnika. A co do gazu jeśli nie trzyma obrotów to najprawdopodobniej padł parownik i zalecał bym jego wymianę
Megana 1.6 rocznik 1996 benzyna. Oczekuję na informację od kogoś kto miał podobny problem a nie ogólne uwagi. Podejrzewam jeden z czujników lub element wykonawczy. Zastanawia wyrazny wpływ temperatury na objawy. Gdy jest ciepło problem z brakiem obrotów na luzie znika.
Witam.Mam małe pytanie. Posiadam renault megane 1.6 i falują mi obroty. Jak można to naprawić. Czy to może być od przepustnicy. Pozdrawiam.
A BDX68B to tranzystor. Jego dane masz tu: http://katalogi.iele.polsl.gliwice.pl/se... Kupić można w sklepach wysyłkowych.
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
Samochód: 1999r. 1,4 16V na pełnym wtrysku Silnik, gdy jest zimny, po uruchomieniu ma bardzo nierówne obroty. Występują takie skokowe zmiany obrotów - regularne zwiększenie obrotów po którym następuje powrót do normalnych. Sytuacja ta występuje do czasu, gdy silnik się nagrzeje. Problem się nasila, gdy jest zima a ustępuje gdy jest lato. Ten sam problem...
Czy tylko podświetlania zegarów ? , a co z światłami ?, włączają się wentylatory na chłodnicy? Jakie jest wtedy napięcie? Czas trwania tego zjawiska.
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
może rozrząd ,albo uszczelka pod głowicą.
Prawej strony siedząc. Megane 97r. 2.0 hatchback. Nawet stuka podczas zatrzymania samochodu ale przy wyzszych obrotach rzędu 1500 obr/min. Przy nizszych stukania nie ma.
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
To że pedał się cofnie ,nie znaczy źe zamyka przepustnicę. Lekkie uchylenie powoduje wzrost obrotów.
Problemem był źle zregenerowany alternator
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
Napotkałem ten sam problem, poznał ktoś rozwiązanie tej usterki ?
witam Witam znajomy mechanik wymieniał pasek rozrządu w silniku 1.6 w/w autka.Przyprowadzono mu w momencie gdy pekł pasek - ale: klinowy.Wymienił rozrząd , załozyl pasek klinowy, kobita wyjechała i za 20 min była z powrotem, kontrolka usterki komputera sie pali, silnik lata na wolnych obrotach, przgasa i przyspiesz w kołko.Czy ktos zgrupowiczów miał...
Witam ponownie, piszę późno bo nie miałem czasu wcześniej.. Sprawdziłem węże i wszystko wygląda ok, dla pewności wymieniłem wężyk do map sensora i nic nie pomogło. A po odpięciu wężyka od map sensora przy uruchomionym silniku auto zgasło. Ostatnio odpiął mi się taki grubszy wąż idący od silnika do filtra powietrza i auto lepiej pracuje lecz jeszcze...
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Witam Stało się to nagle czy stopniowo? Świeci się może kontrolka silnika? Jeżeli nagle to warto sprawdzić czy nie przeskoczył pasek rozrządu.
ma to jakiś wpływ na obroty biegu jałowego?
Widać obroty?
Pewnikiem musisz sprawdzic przełącznik reghulacji silnika i dowiesz sie wszystkiego z tego co pamiętam trafissz na kilka rezystorów .....
Nie napisałeś jaki silnik ale w ciemno obstawiam, że ssie lewe powietrze albo uszczelką po kolektorem dolotowym albo oringami na przepustnicy. Z czasem te oringi i uszczelka tracą swe właściwości i zamiast gumy robi się plastik. Niedawno przerabiałem to w swoim Scenicu RX4. Skoro listwa była Reg Fast to po co było zakładać inną, wymagającą kalibracji...
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Owszem, kat nak najbardziej może za to odpowiadać. wybij środek i zostaw samą puchę.
ale przy ruszaniu, czy w czasie jazdy na wysokich obrotach?
Przeczyść silniczek krokowy, on jest odpowiedzialny za obroty.
A mam jeszcze pytanko czy pompa vakum albo elektrozawór egr może odpowiadać za znaczny spadek mocy i falujące obroty ??
do jakich obrotów ci dochodzi. Ważne czy nie świeci się kontrolka jakiegoś błędu bo jest tak że w przypadku złapania błędu komputer blokuje wysokie obroty
Zaworek jest nowy, jak się ciągnie linkę gazu to to dopiero w połowie linki łapie obroty.
Jak podniesiesz obroty dmuchawy to sprężarka się wyłącza czy pracuje nadal ale temperatura parownika podnosi się?
Normalne obroty to 620-650. Podsysa ci oringiem
a jaki masz silnik?
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
Sprawdź (i ew. przeczyść) regulator obrotów biegu jałowego .
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Czyść przepustnicę
witam, miałbym takie pytanie gdzie szukać czujnika temperatury silnika?, ponieważ w czasie odpalania auta wykręca mi się ono do 3000 obr/min i utrzymuje się tak przez około 2-3 min po czym wchcodzi na normalne obroty. Byłem z tym u elektryka który podłączył mi autko do komputera; wykazało ze ten czujnik zaniża mi temp. o 30 stopni C.
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
Węże sprawdzałem, ale myślę że gdyby było lewe powietrze to i z odłączonym krokowcem coś by się działo z obrotami ...a jest ok.
a zrób że diagnostykę
witam.mam problem z nadmuchem w renault megane classic. nadmuch dziala tylko na wolnych obrotach. gdzie szukac rozwiazania. wymienic plytke z pokretlami czy szukac gdzie indziej?
Zanieczyszczona przepustnica.
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Dziękuje za pomoc samochód jeździ :)
Jest jakaś szansa na pomoc ?
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
W starych renòwkach były dwa,tu jest jeden do wszystkiego.Zròb jakąś diagnostykę-ciśnienie paliwa,obroty- dowiedz się co ma a czego mu brakuje,że nie pali.
Błędy kasowałem KTS-em ( mam dostęp ) zaś jest to meganka 1996 1,6 litra nie pamiętam oznaczenia silnika Dodano po 10 Typ silnika K7M-703 przebieg 110000 km
Jutro to zrobie, dziekuje, sprobuje... A mozna go umyc benzyna?
Wiec mam dla ciebie chyba lekarstwo. Mam ten sam model i nad glowa masz infrared i immobilaiser tzn tam gdzie swiecisz swiatlo i kierujesz szyberdachem.Jesli masz szyberdach to jest tam taka uszczelka dookola szyby ktora po paru latach sie odksztalca i woda sie dostaje pod szybe a dalej na elektronike immobilasera mi przez to auto nie chcialo palic...
Skrzynia biegów DP0 puki nie jest rozgrzana pracuje w trybie hydraulicznym ( bez lock-up ). Jest to celowe działanie producenta skrzyni: poślizg biegów i wyższe obroty powodują szybsze rozgrzanie się skrzyni biegów.
Witam czy to dzieje Ci się za każdym razem jak odpalasz i czy to na wolnych obrotach czy jak dodasz gazu też
tylko czasami przy niskich obrotach ciśnienie oleju zmierz
Mam problem z klimatyzacją w megane 2010 po włączeniu klimatyzacji wariują obroty a nawet po zejściu z obrotów silnik się wyłącza . Co może być przyczyną
Jaki kod silnika
Dymi na wyższych obrotach.
skoro kolega tak mowi za pewne tak jest, wiec jak tam jest rozwiązane sterownie wolnymi obrotami? bo tam pewnie tkwi problme
Podłączyć CLIP, sprawdzić stan blokady odjazdu, sprawdzić czy liczy obroty.
Iskra jest? Paliwo podaje? Ecu widzi obroty?
Te przewody lepiej zaciskać niż lutować, usterka się powtórzy.
Mam podobny problem z Renault Megane 2 1.4 2003r.Czyszczenie przepustnicy pomoglo na jakis tydzień i sytuacja znowu sie powtarza
Może tu coś znajdziesz. http://wwwzmitac.iinf.polsl.gliwice.pl/r... Pozdrawiam.
1.W podglądzie rzeczywistych widać obroty ? 2. Pali na plaka?
Cisnienie paliwa to rzeczywiscie jest wspólny mianownik dla sondy ,mulenia sie,i reg obrotów.
Obroty powyżej 4000, kontrolka i tryb serwisowy, 2500 obrotów.
Ja na moim miejscu bym dysz nie ruszał tylko zmniejszył ciśnienie do 1.1 i ewentualnie zwiększył nachylenie (popatrz co zrobiło ci się z czasami na wolnych obrotach przez ruszenie offsetu).
obrót renault megane renault megane wchodzić obrót renault megane coupe obrót
filtry sinusoidalne drukarka blokuje tusze silnik pompy hydroforowej
programator czasowy philips 58pus7855
Suszarka Bosch nie działa po zasłonięciu wentylatora Kod błędu T12 w Webasto VW T6 - przyczyny i rozwiązania