Człowieku całe szczęście że ci w paliwie nie odpala, przecież mógłbyś go spalić i jeszcze tobie krzywda by się stała. Moja rada - wyprowadź go z tego paliwa, umyj, wysusz i dopiero spróbuj odpalać. Tak z ciekawości to do jakiej wysokości zanurzyłeś go w paliwie ?
Niezbyt wiele informacji o silniku. Może być niesprawny czujnik wykrywania fazy (cylindra). A jeśli tak to w grę wchodzi tylko czujnik położenia wału korbowego. Czyli kroczek po kroczku. Trzeba być pewnym zastosowania odpowiedniego czunka.
A tester podłaczałeś? Jakieś błędy? Parametry?
Witam dzięki za pomoc w skrzynce tak zasiedziało że maskara zamówiłem inną skrzynke:P piny wyciągałem razem z wtyczką :P
KZFR do wymiany i będzie dobrze odpalał
Sory że odgrzebuje temat ale mam problem z autkiem. Mam podobne objawy, mianowicie zapala jak chce, czasami zapali normalnie kilka razy z rzędu a czasami trzeba z 10 razy wciskać start a na wyświetlaczu zapala się service i stop i nawet nie furknie za to załącza się wentylator dmuchawy. Dziś to rozbebeszyłem i poczyściłem, jak złożyłem do kupy i chciałem...
Przeczysc czujnik polozenia walu powinno pomoc
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
Przycisk to w zasadzie wyłącznik bezwładnościowy w razie wypadku odcina dopływ paliwa/ wyłącz pompę/ jest prawdopodobie pod maską silnika przy nadkolu/strona kierowcy/w plastikowej puszce. Mało prawdoodobne żeby on zadziałał przy wjeździe do garażu .Masz alarm?
Z dnia auto rzuciło palenie? Czy coś się działo, coś było robione? Najlepiej by było zacząć od diagnostyki, co każdy tutaj na początku Ci zaleci, niż wymieniać ślepo graty. Później sprawdzenie rozrządu, kompresji...
sam sterownik
Sprawdź na krótko rozrusznik
Masy i zasilania-od tego się zaczyna. Ale zazwyczaj zgnity zółty kabel. :lol:
Niby? Sprawdzał to czy mu się wydaje?
Problem rozwiązany, okazało się że przewód pomiędzy BCM a ECM był uszkodzony. Kontrolka od immo sygnalizowała prawidłową pracę. A komputer nie otrzymując sygnału startu od BCM, odcinał sygnał z czujnika obrotów. Zwykłe obejście linii rozwiązało sprawę. Po średnicy przekroju poprzecznego przewodu wnioskuję że to musi być częste zjawisko w tych samochodach....
Tak kolego
nie widzi tylko sterownika silnika? Dodano po 54 bo skupiłes sie moze tylko na tym ze nie odpala
prawdopodobnie masz do wymiany elektromagnes w rozruszniku.sonda lambda niema nic dotego
Robiliście rozrząd?
Podlubie jeszcze jutro, serwis to ostateczność, Pozdrawiam
Panowie, zanim zaczniecie pruć pół auta, lutować procesory, wywalać immo, może tak wziąć i sprawdzić zasilania? Żarówką, minimum 21W. Zaręczam, że pomoże:)
Trzeba wykręcić całą skrzynkę bezpieczników, wyciągnąć na tyle na ile przewody puszczą, wtedy można UCH odmontować, śrubki od góry. I radzę nie ruszać pochopnie UCH samemu póki samochód odpala.
Tak bez diagnostyki to można by jeszcze sprawdzić czy chodzi pompa paliwa .
Czujniki położenia wału i temperatury płynu chłodniczego do sprawdzenia.
Wystarczy tylko kasować....
Same przeczyszczenie wtryskiwaczy preparatem nic nie da, radzę podjechać do mądrego mechanika albo jakiegoś "gościa od regeneracji wtryskiwaczy" i niech sprawdzi końcówki , być może już są do wymiany tym bardziej, że idą one "na sucho", bo jest gaz. Zastanów sie chłopaku co bredzisz. Wysyłasz do pompiarza na wymianę wtrysków samochód z silnikiem benzynowym,...
Dioda od immo gaśnie na zegarach ? na początek czujnik położenia wału do sprawdzenia
Czytam jak koledzy rwą się do pomocy ale nikt nie spytał a ty nie podałeś o jakim modelu samochodu i silnika mówimy. Jeśli owa o silnikach 4M .. to sprawa nieco skomplikowana. DO JURI. Wątpię aby dwie lub cztery cewki skapitulowały jednocześnie. Aż pachnie awarią sterownika, choć nie chcę cię martwić.
Było milion razy o tym. Serio. Wystarczy wpisac w szukajkę frazę PLIP i już masz. Poza tym rocznik 1999 nie był już na podczerwieni. Chcesz konkrety pisz konkrety!
Miałem rację ze skrzynką ale coś mi się wydaje że Twojego majstra fantazja cenowa poniosła
Żaden czujnik położenia wału! Napisałem wyżej co jest przyczyną.
Albo rozrusznik wyzionął ducha albo przekaźnik od rozrusznika.
sprawdź również czujnik uderzeniowy, a podstawa to powyższy post SOLA
Załącz kilka razy zapłon nim odpalisz
Dzis wyjechałem z serwisu, postał 4 godziny i dalej nie odpala za 1szym razem plus do tego wyskoczył mi komunikat CHECK INJECTION. Reklamacja.
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Podczas jazdy moja meganka straciła moc po dociśnięciu pedału do końca zaczęła dusić się i zgasła po dolaniu paliwa odpaliła bez problemu po włączeniu biegu nie miała siły ruszyć i zgasła w przeciwnym razie do biegu w tył obecnie nie chce odpalić w ogóle próbuje załapać ale bez rezultatu PROSZĘ O POMOC!!
Widać blokada uszkodzona
Usterka prosta i typowa w reno. Masz dwa wyjścia: 1. W motylku czujnika położenia wału otwory φ=8mm powiększasz do 9 mm. 2. Wymiana czujnika.
przekrecałem kluczyk było słychac tylko "jakies cykniecie" i dalej nic, po dłuzej przerwie silnik odpalał i mozna było jechac Zazwyczaj to lamelki komutatora w rozruszniku wystają, częsty przypadek DR6A.
Silnik kręci ? Jezeli tak to podlaczyc kompa, sprawdzić rozrząd czy nie przeskoczył, czujnik uderzeniowy pod maską po stronie kierowcy, zasilania na czujniki ;-)
Jak dobrze pamiętam 5 znaków, nie koniecznie cyfry i chyba zawsze zaczyna się od litery S.
Renault Megane DCI 1,5 nie odpala na zimnym silniku , Ma ktoś jakiś pomysł z komuptera nic nie wyszło a auto dziś już musiałem na plaka odpalać bo kreciłem z 4 razy i nic , myslałem że to swiece ale komputer nie pokazał błędów czy Meganka ma może jakis zawór zapobiegajacy cofaniu sie paliwa do zbiornika ?
Witam!! Moze byc problem z czujnikiem polozenia walu. Wykrec go i podgrzej. Po podlaczeniu miernika powinien miec ok 220 om i podczas podgrzewania nie powinien zmienic swojej wartosci. Jesli dstanie przerwy to masz uszkodzenie. To co mi przychodzi na mysl i od czego bym zaczal robiac to na "piechotke". Pozdrawiam, Wesolych Swiat!!
kasujesz crash w airbag, bledy w ecu i ma palic
Oringi plus samostart i obydwie palą bez problemu.
Bez programatora nie zrobisz. Trzeba kupić emulator i zmienić zawartość pamięci w komputerze lub kupić zestaw startowy (UCH, komputer, klucz) lub komputer z usuniętym immo. Najlepiej wstawić do elektronika i niech najpierw odczyta błędy i po tym będzie wiadomo co robić dalej. Reszta w aucie działa - centralny zamek z pilota, kierunkowskazu itp?
Witam. Mam idendyyczy problem. Jakie było rozwiązanie co do usunięcia usterki?
Jutro sprawdzę :) dodam jutro kolejne filmy z wieczornego odpalania
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Witam co to za błąd df159?
do renault megane jaki gaz? rocznik96 poj.1.6
W UCH oznaczony chyba ALIM UCBIC 5A
na 52 powinien być tylko gdy kręcisz rozrusznikiem!!! Dodano po 1 Przekaźniki posprawdzane? Dodano po 1 Masz tu 30 punktów, zassij schemat a nie pytasz o każdy kabelek!
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników.
UCBIC ci się zepsuł, ciesz się że odpala.
Przestawiony rozrząd
Witam, problem się udało rozwiązać, okazało się że jest źle ustawiony zapłon i dlatego auto nie chciało odpalać.
Witam! Dwa dni temu zakupiłem Renault Megane I 1998r 1.6. Akumulator był w złym stanie, lecz postanowiłem, że się przejadę. Auto normalnie odpaliło, potem pojechałem na zakupy. Po powrocie do auta, nie miało ono nawet siły włączyć zapłonu. Zadzwoniłem po kolegę, żeby odpalić awaryjnie - kolega podpiął pod swój akumulator - poszła iskra, a kable zrobiły...
Nie kojarzę w tym modelu przekaźnika chyba go już tam nie ma.
Megane 1.6 1999r w sedanie
Odczytaj błędy. Takie objawy daje brak zasilania ECU lub trzymające immo.
a czujnik temperatury cieczy sprawny
odwiedziło serwis u elektryka po czym nadal nie wiadomo w czym tkwi problem Ale co zawsze nie ma jałowych obrotów? Jaki silnik i czy ma lpg.
A jak to naprawić, bo ja się trochę średnio znam. Po krótkiej przejażdżce po mieście, nie wyłączałem silnika bo bałem się, że potem nie odpalę. Auto po wyłączeniu silnika już na parkingu i ponownym uruchomieniu, auto na początku nie chciało odpalić potem zaskoczyło i teraz odpala już za każdym razem bez problemu. Także kurcze nie wiem
Z ta prowakacją to tak zartuje. Niby wszystko ok a nie odpala.
Na 3 pinie jest sterowanie rozrusznikiem, po podaniu plusa kręci
Oczywiście odpalanie na benzynie?
gmeranie w skrzynce pod maską Dokładnie sprawdzić tę podstawę przekaźników bo tam często właśnie są korozje, w dalszej części wiązki na okoliczność przetarć i gnicia. Warto też sprawdzić wtyczkę połączenia pompy paliwa.
No ale co jest grane,kręci a nie odpala czy wcale nie kręci ?
Już mam przyczyne. Zerwany pasek rozrządu :-( Wiem że jest to rozrząd kolizyjny więc pytanie jaka jest szansa że nie poniszczyło innych części? jak prosto sprawdzić? Do moderatora: proszę o przeniesienie tego tematu na odpowiednie forum.
Witam wymieniłem akumulator w Renault Megane II 1,9 TDI na nowy Auto nie odapala pomóżcie.
WITAM WSZYSTKICH!PROSZE O PORADE W RENAULCIE MEGANE?PRZY ODPALANIU NA ZIMNYM SILNIKU GASNIE!ODPALE GO POCHODZI 10 SEKUND I GASNIE CZYNNOSC WYKONUJE KILKA RAZY,JAK JEST CIEPLY JEST OK,CZASAMI TEZ SZARPIE PRZY ZMIANIE BIEGOW NA NISKICH OBROTACH...PROSZE O POMOC I Z GORY WSZYSTKIM ZYCZLIWYM DZIEKUJE..POZDRAWIAM..
Witam ponownie, 1. Sprawdziłem masę. Wygląda na to, że jest wszystko OK. 2. Wymieniony czujnik temperatury (zielona strzałka na zdjęciu) przy zimnym silniku wykazuje 3096 omów. Tak więc jest sprawny. 3. I teraz pytanie: od czego jest ten brązowy czujnik, oznaczony czerwoną strzałką na zdjęciu ? Ten czujnik nie wykazuje żadnej oporności, znaczy nie reaguje...
Wizualnie się nie sprawdza tylko probówka od bidy multimetr.
To przecież można przedłużyć. A masz problemy z odpalaniem zimnego silnika ?
Renault Megane Scenic 1.9 DTI paliwo dociera do pompy lecz z pompy na wtryski nie .na plaka odpala .
no tak jest to 1.6 8v 75koni ps.ze stacyjki wychodzi bialy kabelek i dochodzi do rozrusznika , polaczony jest na wsowke ,jak go odlacze to taki sam objaw lampki swieca a nie kreci, przeczyscilem polaczenie i narazie odpala zobaczymy co dalej
jak tam Renia
Przy lampce sufitowej masz odbiornik podczerwieni, często zdarza się że dostaje się do niego woda przez antenkę, trzeba go wysuszyć i oczyścić, następnym częstym przypadkiem jest urwana dioda nadawcza w pilocie, jeżeli to nie pomoże trzeba zdobyć kod blokady zapłonu (tylko w ASO) i spróbować przyuczyć kluczyk. Używając kodu blokady zapłonu można odpalać...
Kup czystą blokadę i ją załóż, sama się przyuczy i będzie git
panowie kabelek pomarańczowy w wiązce (nad lewą lampą) jest ugnity ,sprawdż napięcia na szynie can przy sterowniku (can też gnije )
Kiedy dowiesz się jakie jest to twoje pierwsze auto to napisz. Ale ze sposobu opisu wnioskuję, że najlepiej będzie, kiedy udasz się do warsztatu lub kogoś, kto ma wiedzę o samochodzie.
Program do diagnostyki samochodowej ale jaki programem to nie wiem.Problem z odpalaniem sie poglebil teraz ciężko odpala na ciepłym jak i zimnym silniku
Jak zachowuje się czerwona dioda na desce podczas próby palenia auta ?
Witam ale nie ma zasilanie na cewke w momencie kręcenia rozrusznikiem i komputer nie widzi obrotów wału. Jak kontrolka od immo gaśnie to czy jest pewność że immobiliser jest ok.
jak sprawdzisz te swiece to daj znac czy jzu ci odpala dobrze te silniki dti cos maja nie tak z tym odpalaniem na zimno
Witam jak ustawia się zapłon w Renault Megane Classic (diesel) samochód cieżko odpala a jak już odpali to z wydechu leci niebieski dym. :|
Paliwo się cofało więc przed wymiana gruszki również zrobiłem taki myk i później wymieniłem gruszkę i się poprawiło. Na 2-3miesiące był spokój teraz znów się zaczęło. Przed wymiana gruszki jak pod pompowałem tą gruszką to odpalał na strzała, a teraz napompowanie nic nie daje.
Bezpieczniki i masy sprawdziłeś ?
Renault Megane 1.4 EKO PB+LPG rocznik 96, dzisiaj sprawdzałem świece i są suche
Dzięki , jutro będę szukać czujnika
Jest możliwość wygenerowania kodu. Wszystko masz na forum.
Sprawdź masy do kompa. Brak dobrej masy na kompie skutkuje nieregularnym cykaniem przekaźnika pompy i brakiem możliwości uruchomienia pojazdu.
Meganka z tego roku ma UPC do gór nogami więc już ich nie zalewa . Ale decybel91 ma rację .- brak zasilania na ecu . sprawdź wiązkę z UPC do ECU . Zapomniałeś dodać żę dioda immo świeci na stałe po włączeniu zapłonu .
Głowiczka pompy wtryskowej do roboty!
Wciśnij wyłącznik udarowy!
Zwykła kontrolka 12 V do bezpieczników. Załaczasz zaplon wypinasz wtyczke od wtryskiwacza i patrzysz czy masz zasilanie. Sprawdz przy okazji wszystkie bezpieczniki.
pompa paliwa się skończyła
Czyli ci zgasło już nie odpaliło.
megane odpalaniem renault megane classic odpalaniem problemy odpalaniem megane
długa wąska piszczeć stacyjka wzmacniacze arcam
gargoyle openwrt gargoyle openwrt
Silnik elektryczny 24V 140W do przemieszczenia 1500kg Sygnał dźwiękowy podczas jazdy w Renault Trafic III - co oznacza?