Primo wymiana 6 uszczelek kolektora i przepustnicy.
Sprawa rozwiązana. Po plakowaniu działa poprawnie silnik. Uszczelki w kolektorze wymienione
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Tak jak widać na następnym zdjęciu uszczelka stara była twarda i po odkształceniu nie wracała do dawnego kształtu. Po mocniejszym naciśnięciu pękła. Obok zdeformowanej starej uszczelki na zdjęciu leży nowa ( grubsza i idealnie okrągła). Dodatkowo umieściłem schemat układu dolotowego: 1. Przepustnica 2 .Gruba uszczelka od obudowy filtra 3. Wymieniona...
a co to może być bo na forum czytałem że to silniczek krokowy bądź uszczelki pod kolektorem dolotowym
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
po wymianie uszczelek kolektora jeszcze z 50 km ujechałem czujnik sprawdzę wedle wkazówek
uszkodzona jest uszczelka pod głowicą za kolektorem wydechowym wydostaje się olej z pod uszczelki głowicy z kanału olejowego na smarowanie głowicy norma w tych silnikach
Błędy sprawdzałem na komputerze programem i nie ma, a czujniki poprzekładałem z dobrego silnika. Wszystkie cztery uszczelki na kolektorze ssącym wymieniłem na oryginalne, plus ta małym wężyku 1 małą, właśnie na tym nim nie było żadnych obejm i mnie to dziwi..
nieszczelności na uszczelce kolektora dolotowego (4 gumowe uszczelki), bądź oringu przepustnicy. Bardzo uprzejmie Ci kolega napisał, czego jeszcze chcesz? Ma namalować?
Witam Sprawdź uszczelki pod kolektorem dolotowym. Opis poniżej http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
Poszukaj pęknięcia pomiędzy przepustnicą a kolektorem dolotowym, ewentualnie sprawdź uszczelki przy wtryskiwaczach. Wygląda jak gdyby dostawał fałszywe powietrze.
Jeśli jest terkot podczas ruszania to przyjrzałbym się układowi wydechowemu w okolicach plecionki. Weź kumpla ze sobą, odpal auto i zatkaj ręką wylot tłumika i zobaczy czy się wytworzy cisnienie. Jeśli nie to poproś kumpla o zatkanie rury, idź do przodu i obsłuchaj połączenie między kolektorem i rurą szczególnie w okolicach plecionki czyli połączenia...
Ciśnienie 350-370 mbar przy 728 obr. Przy ok 500 obr ciśnienie powoli wzrasta do 420 mbar i wtedy obroty zaczynają wzrastać. Czujnik ciśnienia w kolektorze też podmieniałem na nowy. Tak jak pisałem wszystkie uszczelki wymienione.
Renault Megane 1.6 16 V rok 2005 Mam problem z falowaniem obrotów, może ktoś pomoże. Została wymieniona przepustnica na nową oryginalną, jest zaadoptowana. Wymieniony kompletny rozrząd wraz z fazatorem i kołem pasowym. Wymieniony kanister oparów, zawór odpowietrzenia par paliwa, czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Sody lambda obydwie też wymienione,...
Nie wiem jak w 2.0 ale u mnie nie w 1.6 uszczelki pod kolektorem dolotowym puściły a jak wziąłem uszczelkę od przepustnicy to się skruszyła w rękach. Stan uszczelek sprawdza się sprayem np do czyszczenia świec przy włączonym silniku. Jeśli pryśniesz na przepustnice lub wokół uszczelek a samochód przygaśnie lub zgaśnie. No to możesz wymieniać. Zestaw...
Falują obroty Renault Megane 1 1.4 16v 1999rok Witam proszę o pomoc w sprawie falujących obrotów w tym pojedzie rano po całej nocy 2000tys obrotów spadają dopiero po 10 minutach a jak się wyjedzie to zaczynają faowac w granicach od 1000 do 2500 Rzeczy wykienione: Silniczek krokowy Świece Cewki Termostat Czujnik temperatury Czujnik ciśnienia w kolektorze...
Odpowietrzaj na zgaszonym, i musi być dobrze. Odpal auto, zdejmij z kolektora ten przewód i zatkaj palcem kolektor, sprawdź czy zasysa paluszek. Jak auto pracuje? Lewego powietrza nie zaciąga na uszczelce za przepustnicą?
U mnie było podobnie, jak zimny silnik to na pierwszych światłach gasł sinik, obroty falowały. Jak silnik się rozgrzał to wszystko było ok. Usterka zdiagnozowana. Silnik brał lewe powietrze u mnie pomogła wymiana uszczelki kolektora ssącego. (wcześniej robione były: silnik krokowy, regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie czujników i...
nie widzę żadnych przecieków na kablach, a zaworka na przewodzie od kolektora do serwa jakoś nie mogę znaleźć ?? Zawór masz na wężu, w gumowej uszczelce wciśnięty w serwo
odczytaj pamiec sterownika na komputerze napewno po twoim grzebaniu wskoczyly bledy skasuj wszystkie bledy i pojezdzij z 50 km i znow odczytaj pamiec po drugim odczycie pokaze ci faktyczna usterke byc moze to regulator wolnych obrotow ale to domysly. Posprawdzaj czy wszystko zes dobrze poskladal !!! chodzi mi o lewe powietrze . A co do wyciekow to zalezy...
Witam. Przeszukałem całe forum ale nieznalazłem momentu dokrecania głowicy,pokrywy zaworów,pompy wody,obudowy termostatu,kolektorów. Niestety w serwisówce nic niepodają,tak wiem że razem z uszczelką głowicy powina być karta.Jutro odbieram wszystkie cześci i chciałbym złożyć to dobrze. Renault Megane kombi 1999 1.6 16v k4m 700 .Dzięki za odpowiedzi i...
Silnik krokowy wymieniłem na nowy zawory też ustawiałem. Nie bardzo rozumie o co chodzi z tymi stykami ja posiadam taki silnik krokowy podam linka http://allegro.pl/silnik-krokowy-renault... A ustawienia gazu są dobrze może coś trzeba przestawić? Za zainteresowanie wielkie dzięki. Dodano po 3 Dodam że ostatnio...
Podepne się pod temat bo mam podobny problem mam meganke 1.4 16v z 2003 ,walczę z nierówną pracą silnika ,powiem tak na obrotomierzu tego nie widać za to czuć że silnik trzęsie. Pierwsze co to wymieniłem świece ,jest poprawa ale w odpalaniu wczesniej kręcił pare sekund zanim zapalił ,a teraz od razu pali. Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego ,wszystko...
Kolego mam ten sam silnik tylko 99r sprawdź uszczelki pod kolektorem dolotowym i przepustnicą oraz oczyść silnik krokowy.Weź spray do czyszczenia świec i przy włączonym silniku opryskaj z przodu uszczelkę pod plastikowym kolektorem i przy przepustnicy. Jak przygaśnie no to możesz wymieniać. Nie zapomnij o uszczelce pod przepustnicą komplet oryginalnych...
W Świdnicy wymienili czujnik temperatury, uszczelki pod kolektorem, uszczelki na przepustnicy jednak nic to nie pomogło, nie ma żadnych błędów ani żadne wartości nie odbiegają od normy, pomimo tego obstawiają przepustnice. Podobno cały kolektor dolotowy był zaolejony, to już chyba kres sensu inwestowania w to auto
W tym silniku często obrywa sie przewód (wężyk) idący od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia (jest poprostu za krótki (sprawdź czy nie popękał, jest on często powodem nierównych obrotów i wariacji silnika oraz świecącej kontrolki. Jeżeli jest iskra na każdym cylindrze to dobrze, powinno paliwo spalać się a nie wydobywać z wydechu. Koniecznie...
Są jeszcze 2 opcje: 1. Uszkodzona uszczelka pod kolektorem dolotowym, 2. Uszkodzony przewód do czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym, gumowa rurka - była to jedna z awarii starszych modeli. Ewentualnie zajrzyj tu: http://forum.meganecoupe.pl/ tam znajdziesz sporo opisów najczęstszych usterek i jak je usunąć (sam miałem Megane 2.0 16V i pomogło mi...
witam, mam taki problem z meganka 1.6 8v 98 rok. otoz. jak auto jest zimne jest problem z odpaleniem , krece go ,zapali na doslownie sekunde i zgasnie, potem musze dlugo krecic zeby zapalil. jak juz zapali to trzyma wysokie obroty ok 2.5 tys. zdusze go na biegu zeby spadly to wtedy trzyma niskie, ale jak znowu dodam gazu to trzyma wysokie , jak jest...
Witam. Mam problem z wysokimi obrotami w Renault. Zrobiłem i wymieniłem już wszytko co było by możliwe związane z obrotami, włożyłem już któryś z kolei nowy silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, nowe uszczelki na kolektorze i przepustnicy. Nie mam już pomysłów. W czasie jazdy trzyma 1500 obrotów jak dam na luz a na postoju ponad 1000 obrotów....
Nie napisałeś jaki silnik ale w ciemno obstawiam, że ssie lewe powietrze albo uszczelką po kolektorem dolotowym albo oringami na przepustnicy. Z czasem te oringi i uszczelka tracą swe właściwości i zamiast gumy robi się plastik. Niedawno przerabiałem to w swoim Scenicu RX4. Skoro listwa była Reg Fast to po co było zakładać inną, wymagającą kalibracji...
Witam, mam od wczoraj problem z moim małym busikiem. Tak po prostu stracił siłę i słychać tak jak by działał na 3 a nie 4 cylindry, z tym że podkreślam tylko tak słychać, a słychać jak bym jechał traktorem, a na wolnych obrotach szarpie całym samochodem. Posprawdzałem cewki zapłonowe, i wszystkie są dobre, świece suche. Kolektor wydechowy jest ok, nie...
Witam Czy ktoś może podać wymiar uszczelki od podgrzewacza powietrza zamontowanego w kolektorze ssącym. Jest pęknięta i widac to po zdjęciu przepustnicy. Niestety dostęp jest od spodu auta i chcę tą akcję demontażu i instalacji dokonać za jednym podejściem. Kod silnika E7J http://obrazki.elektroda.pl/5045642200_1...
Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed pierwszą wymianą rozrządu po zakupie i mam kilka pytań. Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem: 1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba) 2. Koło zmiennych faz rozrządu 3. Pompa wody 4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu...
Witam mam pytanko i prośbę o pomoc może ktoś coś wymyśli bo ja sam już się pogubiłem. Mam renault megane scenic 1,6 8v rocznik 97 w lutym tego roku założyłem gaz i autko nadal chodziło bez problemu, pewnego razu po przejechaniu już 5000km auto zaczęło szarpać i straciło moc okazało się że uszczelka pod głowicą (autko ma przejechane 248tys) wiec zaprowadziłem...
Jak już pisałem to uszczelki miałem wymieniane więc raczej nie wchodzi w grę uszczelka pod kolektorem a pojęcie "wszystkie wężyki" dotyczy instalacji gazowej tylko czy też benzyny, gdyż muszę wiedzieć czy jechać do gazowników czy nie (gaz zakładałem pod koniec listopada 2010 BRC przyp.) no i co sprawdzić ewentualnie - proszę o dokładniejsze info. Jak...
Tak, zacznij od uporządkowania instalacji , nawiertki w kolektor to sprawa trudna do przecenienia, a zastosowany sposób ustawienia wtryskiwaczy druciarski , popatrz jak to ma wyglądać : http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf zwróć uwagę , że wkrętki strzelają gazem wprost na zwór ssący - warto zainwestować w uszczelkę , zdziwisz się jak to wpłynie na...
Raczej obstawiam głowicę i uszczelkę. jak bierze ci olej to wymień uszczelniacze na zaworach-przypadłość 1.4 eco, sprawdź czy nie ma wycieków spod pompy wody, głowice daj do planowania i zainwestuj w dobrą uszczelkę pod głowicę np. gatesa lub jakąś lepszą-najlepiej popytaj w sklekpie o firmę która robi najlepsze uszczelki pod głowicę i kup, nawet jak...
Również miałem problemy z obrotami w Renault Megane 1,6 16v z 2001r. (po liftingu). Na zimnym silniku były w granicach 2-3 tysięcy, po jakimś czasie opadały (nie zawsze), wymieniłem sondę Lambde (tą pod samochodem) niby pomogło na chwile potem to samo, wymiana czujnika temperatury, lepiej ale nadal wysokie obroty. Dzisiaj już wcale nie chciał schodzić...
Witam forumowiczów. Od pewnego czasu borykam się z problemem, którego nie potrafię do końca rozgryźć. Samochód: Renault Megane 1.4 16V 2000r. Problem jaki dotknął to auto to: 1) falujące obroty na biegu jałowym, średnio +/-80 obr/min. Zachowanie niemal identyczne jak na filmie poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=rjBul0mI... 2) Auto straciło na...
witam kupiłem megane 2000r 1.4 16v z uszkodzoną stacyjką i rozrusznikiem. po naprawie stacyjki i wymianie rozrusznika auto odżyło ale zauważyłem problem z odpaleniem auta kiedy jest ciepłe. Auto odpala od razu(więc to nie wina czujnika wału) ale się dławi i po przegazowaniu chodzi równo, od czasu do czasu silnikiem "bujnie". komputer pokazuje tylko...
Witam, na wstępie życzę wszystkim wesołych, spokojnych, zdrowych Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego Nowego Roku. Jakiś czas temu kupiłem Renault megane II 2.0 16v, problem z nim jest następujący, jak jest zimny to dziwnie odpala tzn. obroty wskakują na 1300 zaraz opadają na 1000 i znowu lecą na 1300 i tak na tych obrotach pracuje, aż wzrośnie temperatura....
schematy do tego motoru to trudna sprawa ; polecam książke od megana, tam jest opis 2.0 16v (prawie taki sam motor poza skokiem tłoka) ad1 ten "pizdryk" to czujnik położenia przepustnicy a nie podgrzewacz ad2 zobacz w książce j.w. ad3 turbo w f7p trudne ale jak najbardziej możliwe (będzie boleć kieszeń) - turbina np garett T25 - intercooler np od renault...
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Co do uszczelki pod głowicą , dość często się ona przepala ponieważ kolektor wylotowy jest bardzo blisko bloku (2 razy wymieniałem, i za każdym razem to samo , wypalona od przedniej strony, mniej więcej po środku ). Co do wolnych obrotów, sprawdz przewody i zawor pochłaniacza par paliwa ( nad wtryskiwaczami). Mialem urwany króciec i efekt był taki sam,...
Witam, Pacjent to Megane II CC z 2002 roku, silnik 2.0 turbo benzyna 165KM. Objawy: na biegu jałowym czuć jak silnik lekko przebiera, z wydechu słychać charakterystyczne pierdnięcie jak przy niedopale, wibracje które znikają po dodaniu gazu. Przy normalnej jeździe nic nie czuć. Zjawisko jest bardziej odczuwalne przy nagrzanym silniku. Kontrolka MIL...
http://www.turbosprezarki.pl/eksploatacj... Jeśli masz takie doświadczenie, jak "Twój" znajomy mechanik, to sobie odpuść! Co do montażu, to tak: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą by czyste i nieuszkodzone. 2.Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3.Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem...
Użytkuję Lanosa od 6 lat. Przez ten czas wymieniłem tylko tłumik końcowy. Auto ma w tej chwili 10 lat i zero rdzy na karoserii. Minimalne naloty zrobiły się na belce tylnej no i kołach (wiadomo - to nie było cynkowane) Mam wersję SX 1,5 16V. Silnik jest suchy bez wycieków. Mam założony gaz i zero z nim problemów. Jak sprawdzam ceny części to są bardzo...
Wybaczcie za laicki język, ale nie jestem mechanikiem samochodowym. (nie lubię drani ;) wszystko robię sam, jest taniej a w najgorszym wypadku takie same koszty) Kolego Paszkar, otóż jestem posiadaczem Renault Megane Classic 1,6L benzyna '97 z silnikiem K7M A7/02. Miałem ten sam problem, tzn. falujące obroty silnika a dokładnie rzecz biorąc obroty opadały...
Witam, podczas wymiany sady zdejmowany był kolektor przepustnica umyto i uszczelniono Ja u siebie miałem podobny problem z którym długo walczyłem (Scenic 1,6 16V 1999r. silnik K4M700). Okazało się, że pomogła wymiana o-ringów przepustnicy i dobre uszczelnienie kolektora dolotowego silikonem temperaturowym. Od tego powinieneś zacząć i te o-ringi bezwzględnie...
megane uszczelka kolektora renault uszczelka kolektora uszczelka kolektora
rozjaśnianie ekranu samsung wyłącznik zwłoczny ekspres krups ea9000
Radio Android cyklicznie włącza się po wyłączeniu zapłonu Pralka Miele W 715 - problem z zamykaniem drzwi