Pisząc o sprawdzeniu luzów wiedziałem dokładnie o co chodzi.Kiedyś dwa dni walczyłem z takim samochodem i w tym wypadku czułem że własnie tu leży problem.Laguna pomimo ośmiu zaworów niezbyt toleruje gaz a jeszcze jak ktoś chce żeby tego gazu palił mało to już wiadomo co będzie dalej.Jak znam życie to nie znajdziesz cieńszych płytek więc pozostaje zebrać...
Tez mialem taki problem kupilem w cpn Isol w areozolu i po wyczyszczeniu kopulki pryskam tym preparatem wewnatrz oraz zewnatrz kopulke i na dluzszy czas mam spokuj.Problemy takie mialy miejsce gdy na dworze byla duza wilgotnosc powietrza. Stacyjka nie ma tu raczej nic do rzeczy.
Witam. Częstym objawem problemów na ciepłym są wszelkiego rodzaju czujniki - halla. Własnie taki mają objaw uszkodzeń. Pozdrawiam.
Witam, widocznie pokłócili się tłok z zaworem, ja bym sprawdził kompresje na zimnym silniku.
prawdopodobnnie wiesza ci sie koncówka wtrysku i potrafi tak sie traskać daj wtryski do sprawdzenia albo po prostu wymień ten który nie pali a sprawdzisz je popuszczajac przewód wysokiego cisnienia przy wtrysku i zobacz jaka bedzie reakcja ten co nie reaguje jest uszkodzony
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
EBS 00108707127 niskie ciśnienie w zbiorniku 00081007127 Usterka czujnika prędkości występująca przy ostatnim włączeniu zasilania (usterka nie zapisana w pamięci)Konieczność jazdy z prędkością powyżej 20 km/h. Usterka znika po usunięciu awarii czujnika prędkości. EECU 00126705126 Wyłącznik silnika na silniku:Sprawdzić wiązkę i wyłącznik.
Sprawdź, czy przewodem zwrotnym wypływa paliwo z każdego wtryskiwacza oddzielnie, jeżeli z któregoś nie wypływa jest podejrzany. Jeżeli nie ma takiego objawu, to spróbuj ustalić, który cylinder gubi cykle pracy, można to zrobić stetoskopem, lub mając trochę wprawy trzymając za rurkę ciśnieniową wtryskiwacza. 1,9 D z tego roku to jeszcze stara technologia,...
witam sprawdź jeszcze i popraw po gazowniku przewody przy wtryskiwaczach benzyny. najczęstsza przyczyna i najczęstsze błędy to właśnie wypadanie zapłonów i nierówna praca silnika
Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja...
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Słowa klucz na znanym portalu aukcyjnym - Emulator katalizatora (drugiej sondy lambda) lub http://lepard.eu/emulator-katalizatora/.
Witam, jak renówka naprawiona ? podajcie przyczynę usterki. Pozdrawiam.
Clio 2 1,2 8v - spadek mocy, nie równa praca silnika
swiece, wtryski, pompa, zapłon
W tym samochodzie świeci mi się service na klimatyzacji zawieszenie nie pracuja a silnik chodzi nie równo. Czy ktoś może mi pomóc z takim przypadkiem . Czym można zdiagnozować te auto( oprócz KTS-u) Dzięki za pomoc
Kod usterek: MID 128 - SID 1 - FMI 5 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika SID1 Elektrozawór wtryskiwacza cylindra nr 1 FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V101 Elektrozawótryskiwacza cylindra nr 1 Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki:...
Na dobry początek sprawdzić świece żarowe ,pewnie już są słabiutke.
Czyli jakieś Delphi, CDP czy jak to zwał.
Przelewami , napewno dobrze przypisane są ? Ogólnie sporo problemów z tego typu silnikami no i wtryskie nie tanie , a używki nie z każdego pasują rok produkcji nie pozwala na przypisanie numeru.
Więc pompa jest Lucasa, jakieś dalsze wskazówki? Co z tym fantem zrobić?
Jeśli nierówna praca i brak mocy to wygląda że silnik nie pracuje na wszystkie cylindry, np z powodu uszkodzenia jednej z cewek zapłonowych, ale niekoniecznie. Czytałeś o nieszczelności na kolektorze ssącym, tez jest przyczyną nierównej pracy.
Czyli lepiej kupić ECU.
Pewnie był błąd P0089 czyli ciśnienie paliwa. W tym aucie jest nietrwały układ wtryskowy Delphi. Na początek próba przelewowa wtryskiwaczy i pewnie wszystko się wyjaśni.
Podepnij clip
u mnie bylo podobnie- problem -sonda lambda na benzynie jakos pojedzie natomiast na gazie bedzie robil problemy gdy jest silnik zimny to pracuje na ssaniu i nie bedzie mu w tym popsuta sonda bardzo przeszkadzac natomiast
Wymieniłem dwie podejrzane cewki ale bez poprawy.Na dwie było mnie na razie stać:).Troszke drogie są.Przeczytałem twoją odpowiedz kolego mosio 24 chyba ze trzy razy i to ma sens.Patrząc na lapka podczas pracy na gazie ciśnienie reduktora 1,2, po przełączeniu na pb zaczyna spadać do 0,6-0,4 w ciągu kilkunastu sekund.Myślę że powinno się utrzymywać w...
dzięki pozdrawiam
Czy silnik na wolnych chodzi równo, czy jest wypadanie?CZy tam są kable czy same cewki?Nic nie napisałeś o sprężaniu.A sonda to ma stać na bogato przy przyspieszaniu, i nie jedna ale obie. Na jałowym też wypadają. Są kable. Kompresja jest niestety kłopotliwa do zmierzenia bez przeróbki próbnika, ale jest równa. Odnośnie sond zauważyłem, że po kilkunastu...
Nierówna praca?A sprawdzałeś takie podsawowe rzeczy jak zapłon(świece i cewki)
Zobacz jak wygląda odczyt z map-a. Notoryczne problemy to przepustnica i sterownik silnika.
Nie zapomnij !!! Sprawdź kompresję i sygnał na wtyczkach z wtrysków. Inaczej regeneracja wtrysków nie będzie miała sensu. Szkoda że tak daleko bo wyciągamy takie wtryski ;) z siłą do 20T czy nawet 30T w boxerze bywa że urywają się równo z pokrywą zaworów i to takim 3 letnim jakaś masakra.
Renault 19 89 r. silnik 1.4 Po włączeniu lewego kierunkowskazu silnik nierówno pracuje w rytmie zapalnia żarówki a podczas jazdy szarpie. Przekażnik głośniej chodzi. Usterka występuje w momencie gdy powietrze staje się leko wilgotne , przy słonecznej pogodzie wszystko jest w porządku. Przy włączeniu prawego kierunkowskazu usterka się nie pojawia. Skąd...
Do Bartka - Wtryski nie były wymieniane na nowe,były regenerowane i podobno nie potrzeba ich na nowo kodować,każdy wrócił na swoje miejsce.
Witam, po czyszczeniu zaworów podciśnienia problem falowania znikł
Wymiana świec i przewodów zapłonowych rozwiązała problem. Temat zamykam.
Przypuszczalnie szukasz całkiem nie tam gdzie potrzeba. Działasz po omacku. Pewnie problem z niewłaściwą mieszanką. Kolega wyżej ma rację. Potrzebna porządna diagnoza. Zobacz jeszcze czy wydech drożny, objawy jak przy zatkanym.
To że nie pokazało błędu czujnika temperatury nie oznacza że nie jest on uszkodzony. Sprawdz w parametrach jaką temperature podaje. Przepustnice oglądałeś ?
Witam mam problem z swoim samochodem. Mianowicie, gdy po dłuższym postoju próbuje uruchomić samochód nie udaje mi się to "od strzała", muszę kręcić żeby wskoczył. Gdy już silnik pracuje, chodzi nierówno, tak jakby palił na 3 cylindry. Gdy sie rozgrzeje, wszystko wraca do normy. Nie ma spadku mocy, bądź też gubienia obrotów. Gdy będzie rozgrzany i próbuje...
Może któraś cewka wysokiego napięcia?.
Witam wszystkich. Mam problem z autem Renault Clio 2 1.2 silnik, problem polega na tym, że w spalinach czuć benzynę, ale silnik pracuje równo na postoju, a podczas jazdy jakby się lekko dławił i sporo paliwa pochłania. Zapomniałem dodać że jak się stoi z tyłu to taki dźwięk jakby silnik "kolebotał" nie równa praca Tyr Tyr tur tur o coś takiego, a z...
To masz prawdopodobnie 3 ubitą. Cewki Są spięte szeregowo, 1 z 4 i 2 z 3. Zamień 3 i 4 i będziesz wiedział. Dodano po 1 Albo kup Sobie że dwie na zapas i podmień. Używki tańsze od czteropaka.
Witam. Mam problem z auutem silnik nie równo pracuje i podczas sprawdzania iskry na cewce na dwóch iskra rozchodzi się w pajęczyne a na dwóch wyjściach iskra ściąga do obudowy cewki to znaczy że cewka jest uszkodzona i może być to przyczyną nierównej pracy silnika?
Wydaje mi się że masz problem ze sterowaniem biegu jałowego, warto sprawdzić czy nie jest uszkodzony silniczek krokowy. Pozdrawiam
masa raczej odpada bo reszta by też padła Jezzzzu następny, przywołujecie się nawzajem czy jak??? Rozumiesz pojęcie ,,kluczowanie wtrysków masą z ECU,,?
Ostatecznie okazało się, że wymagana była regulacja pompy paliwa.
Witam szanownych kolegów, jestem nowy na forum. Auto spędzające sen z powiek jak w tytule, ale do rzeczy. Auto jak kupiłem miało problem z odpalaniem po postoju ze stanem paliwa poniżej pół zbiornika, jak było na full to mogło i miesiąc stać i odpalało na strzała. Druga kwestia to, że od niedawna pojawił się kolejny problem i dziwne zachowanie. Auto...
to była cewka
Rozrząd jest napewno dobrze?
Witam ... jestem posiadaczem auta jak w temacie rocznik 1985 silnik gaznikowy C1J 60KM z gaznikiem Zenith 32 IF2 (gaznik ten byl montowany takze w R19 i R5 wiec posiadacze takich autek takze prosze o pomoc) Problem mianowicie polega na chwilowo bardzo nierownej pracy a wlasciwie gupieniu obrotow ... zdaza sie ze gdy stoje pod swiatlami (ewentualnie...
Adam.K. : Sądzisz, ze to może być czujnik temperatury? Zimą nic dziwnego, że jak odpali to po przygazowaniu sie "dławi" i traci obroty, bo olej i płyny są zmarznięte. Ale mnie ciekawi dlaczego tak sie dzieje tez latem. Sądze, że gdy latem go odpale to po przygazowaniu jest to samo co zimą :|
wystarczyła wymiana regulatora ciśnienia paliwa na pompie i jest ok . Pozdrawiam
Sprawdź ciśnienie paliwa
Skoro chodzi również na lpg koniecznie musisz sprawdzić luzy zaworowe.To na początek.Może też sprężanie,zawór wydechowy może być wypalony.Jeżeli wszytko będzie OK odłącz akumulator lub jeszcze łatwiej komp. wtrysku (te silniki jednak lubią się programować zwłaszcza jeżeli jest źle wyregulowana inst. lpg.Możesz też sprawdzić cewkę ,pomimo tego , że jest...
Dobra wymienię te uszczelnienia przepustnicy i kolektora zobaczymy czy jakas poprawa będzie. Martwi mnie ta nie równa praca silnika na wolnym biegu potem podrzucę film
Wymień pompę paliwa (jest na grodzi i ciężko ją dostrzec, leć po przedowach paliwa) i paliwo powinno pomóc.
Tak też myślałem że masz ten syf, wywal go jeśli mu strzeliła membrama i kup Zavoli Zeta, ustaw ciśnienie i w drogę. Stwierdzisz to po tym że jak odepniesz od niego ten cienki wężyk i zaślepisz go to auto na benzynie zacznie normalnie pracować.
a zawory?
Trzeba wyregulować czujnik na maglu,przy podpiętym testerze.
Poziom oleju prawidłowy?
Witam. Mam problem. Praca silnika w mojej Reni przypomina pracę silnika przy Starze 28. Jaka może być przyczyna?
dzięki jeszcze raz, pozdrawiam
Na ten moment przetłumaczę te screeny może to coś pomoże Screen 1 DTC DF 090 Obwód czujnika prędkości pojazdu DEF Zapamietany DTC DF 124 Niszczycielska szybkość spalania Po kliknięciu na błąd DF 090 pojawia się screen nr 2 : ET427- Obwód czujnika prędkości pojazdu NIE PR155-Prędkość pojazdu. 0 km/h Po kliknięciu na błąd DF 124 pojawia się screen nr...
Na zatarte, lejące końcówki komputer jest praktycznie bezradny.
Instalację mam Prinsa. Kontrolka czystości spalania świeci ciągle, ale wcześniej też świeciła a silnik pracował równo. Co prawda na kompie wychodzą błędy ale po ich usunięciu nic się nie zmienia żółta kontrolka nie świeci przez jakiś czas kilka kilkadziesiąt kilometrów a potem znów się zapala. Mimo usunietych błedów silnik nadal pracuje nie równo. Ale...
jak nie ma oporu to na bank jest kaput, odepnij przestawiacz wtrysku i zobaczysz czy biały dym i nierówne obroty znikną, jeśli tak tzn że kąt wtrysku jest OK bo zbyt np późny też daje takie objawy przy odpalaniu o nierozgrzanych komorach nie wspomnę-swieczki.
Witam Jezeli to 16V to stawiam na cewke Pozdrawiam
Witam. Mam problem z pracą wycieraczek. W temperaturze poniżej 8 st.c. wycieraczki zatrzymują się po kilku minutach w zupełnie dowolnym miejscu , dopiero po kilku próbach zatrzymują się tam gdzie powinny.Jak jest ciepło nie ma problemu. Proszę o poradę czy winny jest jakiś sterownik.Jeżeli tak to w jakim miejscu się znajduje.I co ewentualnie można zrobić.Pozdrawiam.
No niestety w czasie montazu uszkodzili kompa, konieczna byla wymiana. Wlasciwie caly czas na wolnych obrotach telepie silnikiem, raz slabiej raz mocniej, dwie poduszki silnika wymienilem(tylnie). Komputer gazowy podlaczalem, brak bledow. Zostalo tylko sprawdzic czy jest +12V na kazdym wtryskiwaczu ale ciezko sie dostac do listwy.
Wielkie dzieki za wszystkie wyczerpujace odpowiedzi!!!
Tak, nie działają wszystkie sztyfty grzejne. Pewnie też puści biały dym przy starcie.
witam :D auto odpala czy ciepły czy zimny. Następnie gdy już silnik pracuje to chodzi jak by na 3 gary nieraz 2, ale gdy do kolektora ssącego dam mu cieple powietrze z opalarki auto pracuje normalnie az do uzyskania tem 50 stopni i odłączam opalarka auto pracuje poprawnie sprawdziłem: - -świecę sa ok - napięcie na świecach tez jest - sterownik świec...
Mam problem ze swoja laguna,a mianowicie chodzi mi o nierówną prace silnika. Samochód na ciepłym silniku,jak i na zimnym pracuje nierówno,dodatkowymi objawami są migające na wolnych obrotach trzy kontrolki:CIŚNIENIA OLEJU,STOP i TEMPERATURY PŁYNU CHŁODNICZEGO(cieczy) owe kontrolki migają tylko na rozgrzanym silniku,a po dodaniu gazu znikają,na zimnym...
Może kolego poprostu masz zatkany katalizator, czy też go wymieniałeś?
Temat rozwiązany!
Witam ciągnik siodlowy Renault gama t kod błędu P020213 oraz P025614. Nierówna praca. Co najpierw sprawdzić?
Elema, elema!
Sprwadź testerem jaką pokazuje temperaturę być może fałszuje czujnik temperatury i komp nie wzbogaca mieszanki na zimnym silniku.
Dlaczego wymieniałeś turbinę? Jest jakiś olej w układzie dolotowym?
Witam Mam podobny problem. Trzy kontrolki (SERV , świece i ESP) zapalały mi się gdy silnik był rozgrzany i na wolnych obrotach. W tej chwili zapalają się zawsze po odpaleniu silnika. Maksymalnie mogę go wkręcić na 2k rpm. Jeśli od razu po odpaleniu wkręcę go powyżej 2500 rpm. nawet podczas jazdy nic mi się nie zapala. Oczywiście do czasy gdy obroty...
Sonda lambda? Pierwsze skojarzenie to za bogata mieszanka.
Cewki WN ?.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Zawory regulował?
Rozrzad do sprawdzenia na blokady
Bylem u mechanika i podłączył pod komputer wykazał błąd sondy lambdy i wymieniłem 2 sondy i nadal nie równo pracuje. Co może być przyczyna ?
A widzisz:) Sam doszedłeś do właściwych wniosków, wystarczyło nakierować.
i wtryski do przeczyszczenia na pewno :)
Rozsypany katalizator!
Mam nowy problem na zimnym nie równa praca silnika
Sprawdzić czy nie ma przecieków powietrza.
Patrz wyżej...
Co moze byc przyczyna nierownomiernej pracy na wolnych obrotach. wahania obrotow nie sa duze ale wyczuwalne. Zaobserwowalem iz przebustnica na duzych obrotach wykonuje dosc duze ruchy czy to jest normalne? z gory wielkie dzieki. "Latające wolne obroty" w megankach to już utrapienie. Mam 97` 1,6Rt i było podobnie. Na początek świece (czystość,ciepłota,przebieg,przerwa)....
obroty wyrównały si po regulacji zaworów, gaśnięcie spowodowane nie wiadomo czym, przepustnica wymieniona niestety bez oczekiwanego efektu
Wątpię. Pewnie zamieszałeś kolejność przewodów.
No i stało się :cry: Moja Renia zaniemogła. Wczoraj wieczorem zszedłem sprawdzić akumulator i odpalanie. Wszystko działało poprawnie, choć po odpaleniu pracowała trochę nierówno. Dzisiaj rano zakaszlała delikatnie i nie chciała już zapalić. Kręciła chwilę aż padł akumulator. Na kablach też nie chciała zapalić. Wzięliśmy ją na linkę i też nic. W końcu...
Zapomniałeś jeszcze o wtryskach, a to najważniejsza rzecz co do ilości spalania. Biały dym to powietrze w paliwie, może przy tym występować nierówna praca.
Tylko, że silnik pracuje jak nowy, chodzi cicho i równo..? z tego co mi wiadomo objawem zużytego koła ZFR jest klekot i nierówna praca..?
Kontynuację dyskusji wydzieliłem z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93... witam, dołączam się do tematu, mam identyczny problem, lecz w większym stopniu, w renault 19 gaźnik solex 32 bis http://obrazki.elektroda.net/35_12112338... http://obrazki.elektroda.net/35_12112339... http://obrazki.elektroda.net/42_12112340... , jak...
mankamentem E7J jest kłopot wyregulowania zaworów, tak aby pracowały cicho. Po regulacji jest cicho, ale nie na długo. Ustaw je tak: pierwszy na mijance- ustawiaj czwarty, drugi na mijance- ustawiaj trzeci, trzeci na mijance- ustawiaj drugi i czwarty na mijance- ustawiaj pierwszy. Chyba prościej nie da sie tego wytłumaczyć.
nierówna praca silnika renault renault nierówna praca silnika corsa nierówna praca
prowadnica piła stołowy hasło wygasa czcionka chrome
mobilus martwy silnik mobilus maret
ESAB Rustler 350C PRO – błąd 205, 206: zanik fazy, przekroczenie napięcia, przegrzanie Jak korzystać z karty sieciowej w Spacetronik S-22?