Pisząc o sprawdzeniu luzów wiedziałem dokładnie o co chodzi.Kiedyś dwa dni walczyłem z takim samochodem i w tym wypadku czułem że własnie tu leży problem.Laguna pomimo ośmiu zaworów niezbyt toleruje gaz a jeszcze jak ktoś chce żeby tego gazu palił mało to już wiadomo co będzie dalej.Jak znam życie to nie znajdziesz cieńszych płytek więc pozostaje zebrać...
a te świece sa odpowiednie dla tego silnika moze złe ci dali
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
Witam. Częstym objawem problemów na ciepłym są wszelkiego rodzaju czujniki - halla. Własnie taki mają objaw uszkodzeń. Pozdrawiam.
Zobacz jak wygląda odczyt z map-a. Notoryczne problemy to przepustnica i sterownik silnika.
Podepnij clip
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Słowa klucz na znanym portalu aukcyjnym - Emulator katalizatora (drugiej sondy lambda) lub http://lepard.eu/emulator-katalizatora/.
EBS 00108707127 niskie ciśnienie w zbiorniku 00081007127 Usterka czujnika prędkości występująca przy ostatnim włączeniu zasilania (usterka nie zapisana w pamięci)Konieczność jazdy z prędkością powyżej 20 km/h. Usterka znika po usunięciu awarii czujnika prędkości. EECU 00126705126 Wyłącznik silnika na silniku:Sprawdzić wiązkę i wyłącznik.
Do Bartka - Wtryski nie były wymieniane na nowe,były regenerowane i podobno nie potrzeba ich na nowo kodować,każdy wrócił na swoje miejsce.
Jeśli nierówna praca i brak mocy to wygląda że silnik nie pracuje na wszystkie cylindry, np z powodu uszkodzenia jednej z cewek zapłonowych, ale niekoniecznie. Czytałeś o nieszczelności na kolektorze ssącym, tez jest przyczyną nierównej pracy.
Sprawdź, czy przewodem zwrotnym wypływa paliwo z każdego wtryskiwacza oddzielnie, jeżeli z któregoś nie wypływa jest podejrzany. Jeżeli nie ma takiego objawu, to spróbuj ustalić, który cylinder gubi cykle pracy, można to zrobić stetoskopem, lub mając trochę wprawy trzymając za rurkę ciśnieniową wtryskiwacza. 1,9 D z tego roku to jeszcze stara technologia,...
Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja...
Na dobry początek sprawdzić świece żarowe ,pewnie już są słabiutke.
Wymiana świec i przewodów zapłonowych rozwiązała problem. Temat zamykam.
Z clipem. Wymień świece.
witam sprawdź jeszcze i popraw po gazowniku przewody przy wtryskiwaczach benzyny. najczęstsza przyczyna i najczęstsze błędy to właśnie wypadanie zapłonów i nierówna praca silnika
Witam, jak renówka naprawiona ? podajcie przyczynę usterki. Pozdrawiam.
Co do przepustnicy wszystko ok brak luzów czyściutka. Do objawów doszło gąśniecie. 1 obroty falują dalej miedzy 500-800 na wolnym. 2 dojeżdżam do skrzyżowania wciskam sprzęgło obroty całkiem spadają silnik gasnie
Witam Mam podobny problem. Trzy kontrolki (SERV , świece i ESP) zapalały mi się gdy silnik był rozgrzany i na wolnych obrotach. W tej chwili zapalają się zawsze po odpaleniu silnika. Maksymalnie mogę go wkręcić na 2k rpm. Jeśli od razu po odpaleniu wkręcę go powyżej 2500 rpm. nawet podczas jazdy nic mi się nie zapala. Oczywiście do czasy gdy obroty...
Patrz wyżej...
Kod usterek: MID 128 - SID 1 - FMI 5 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika SID1 Elektrozawór wtryskiwacza cylindra nr 1 FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V101 Elektrozawótryskiwacza cylindra nr 1 Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki:...
Rozrzad do sprawdzenia na blokady
Czyli jakieś Delphi, CDP czy jak to zwał.
Przelewami , napewno dobrze przypisane są ? Ogólnie sporo problemów z tego typu silnikami no i wtryskie nie tanie , a używki nie z każdego pasują rok produkcji nie pozwala na przypisanie numeru.
Witam, mam problem z Clio 2000r. Na wolnych obrotach nie chodzi na wszystkich cylindrach, na wysokich jest oki(wtryski sprawdzone) jesli ktos mial podobny problem bardzo bym prosil o pomoc.
Dlaczego wymieniałeś turbinę? Jest jakiś olej w układzie dolotowym?
Tak, nie działają wszystkie sztyfty grzejne. Pewnie też puści biały dym przy starcie.
Witam ... jestem posiadaczem auta jak w temacie rocznik 1985 silnik gaznikowy C1J 60KM z gaznikiem Zenith 32 IF2 (gaznik ten byl montowany takze w R19 i R5 wiec posiadacze takich autek takze prosze o pomoc) Problem mianowicie polega na chwilowo bardzo nierownej pracy a wlasciwie gupieniu obrotow ... zdaza sie ze gdy stoje pod swiatlami (ewentualnie...
dzięki pozdrawiam
mam problem z renault laguna 1.6 16V rocznik 1998 Problemem jest lekko szarpiący silnik na wolnych obrotach i tak jak by prykanie z rury wydechowej. Cewki niby OK, świece nowe. prosze o rade...
Witam serdecznie. Mam pewien problem z moim clio, miesiąc temu zrobiłem w nim remont silnika(niskie ciśnienie sprężania), na jednym cylindrze kompletnie zero. Głowica poszła do sprawdzenia splanowana, zawory dotarte szczelna na 100% dwa nowe zawory ssące. Nowe pierścienie Nowe panewki korbowodowe, Nowa turbina Nowe uszczelki silnika. Ogólnie kapitalny...
Witam. Mam problem z auutem silnik nie równo pracuje i podczas sprawdzania iskry na cewce na dwóch iskra rozchodzi się w pajęczyne a na dwóch wyjściach iskra ściąga do obudowy cewki to znaczy że cewka jest uszkodzona i może być to przyczyną nierównej pracy silnika?
Co moze byc przyczyna nierownomiernej pracy na wolnych obrotach. wahania obrotow nie sa duze ale wyczuwalne. Zaobserwowalem iz przebustnica na duzych obrotach wykonuje dosc duze ruchy czy to jest normalne? z gory wielkie dzieki.
Witam mam problem z swoim samochodem. Mianowicie, gdy po dłuższym postoju próbuje uruchomić samochód nie udaje mi się to "od strzała", muszę kręcić żeby wskoczył. Gdy już silnik pracuje, chodzi nierówno, tak jakby palił na 3 cylindry. Gdy sie rozgrzeje, wszystko wraca do normy. Nie ma spadku mocy, bądź też gubienia obrotów. Gdy będzie rozgrzany i próbuje...
Witam posiadam Megane 1.6 8V 90km z 97 roku. Samochód nie równo pracuje na wolnych obrotach , niezależnie czy jest na gazie czy na benzynie. W serwisie ASO wszystko sprawdzili ( silniczek krokowy, czujnik tem. itp) i powiedzieli, że najprawdopodobniej mam powypalane gniazda zaworów. Czy można to jakoś sprawdzić i czy to napewno jest to?. A pozatym to...
mam problem moje autko Laguna 1.8 8V 95r zagazowana, na wolnych obrotach chodzi jak traktor wymieniłem świece,przewody,podpiąłem inny silnik krokowy,mierzyłem ciśnienie nic nie pomogło.gdy jest zimny odpala bez zarzutu,jak sie rozgrzeje to potrafi wyłączyć silnik krokowy,tak że nie ma wolnych obrotów i gaśnie,poza tym ostatnio zwiększyło się spalanie...
Problem z Reno Clio 1.2. 97 r. samochód od czasu do czasu nie odpala, a gdy ostatnio po awarii odpalił - silnik pracuje nierówno, prawdopodobnie nie pracują dwa cylindry ( 2 i 3),podejrzewam wtryski lub sterowanie wtryskami.Pompa paliwa wymieniona na nową (ale zamiennik) i pracuje głośniej. Może ktoś poradzi w czym problem. Może to coś innego ?
Witam. Mam problem z nierówną pracą silnika i "pierdzeniem" z wydechu (była wymieniana złączka elastyczna wydechu, przy czym ściągali kolektor górny i dolny, wymieniając przy tym uszczelki), ale przed wymianą dużo bardziej hałasował i szarpał silnik. Dodatkowo auto traci połowę mocy przy włączonej klimatyzacji, ledwo się zbiera (przy nabijaniu czynnika...
Witam. Mam problem - gdy samochód postoi po uruchomieniu załącza się ssanie i nic w tym dziwnego, ale za 1 minutę zaczynają falować obroty. I jak od razu się pojedzie, to samochód jedzie cały czas na ssaniu i tak można przejechać i 15 km. Ale gdy samochód odpali i poczekamy aż się nagrzeje i obroty się unormują, to samochód działa bez żadnych problemów....
To że nie pokazało błędu czujnika temperatury nie oznacza że nie jest on uszkodzony. Sprawdz w parametrach jaką temperature podaje. Przepustnice oglądałeś ?
wystarczyła wymiana regulatora ciśnienia paliwa na pompie i jest ok . Pozdrawiam
No niestety w czasie montazu uszkodzili kompa, konieczna byla wymiana. Wlasciwie caly czas na wolnych obrotach telepie silnikiem, raz slabiej raz mocniej, dwie poduszki silnika wymienilem(tylnie). Komputer gazowy podlaczalem, brak bledow. Zostalo tylko sprawdzic czy jest +12V na kazdym wtryskiwaczu ale ciezko sie dostac do listwy.
silnik ma problemy z górkami . przy wyprzedzaniu konieczność zmiany biegu na niski
Przypuszczalnie szukasz całkiem nie tam gdzie potrzeba. Działasz po omacku. Pewnie problem z niewłaściwą mieszanką. Kolega wyżej ma rację. Potrzebna porządna diagnoza. Zobacz jeszcze czy wydech drożny, objawy jak przy zatkanym.
obroty wyrównały si po regulacji zaworów, gaśnięcie spowodowane nie wiadomo czym, przepustnica wymieniona niestety bez oczekiwanego efektu
Więc pompa jest Lucasa, jakieś dalsze wskazówki? Co z tym fantem zrobić?
mankamentem E7J jest kłopot wyregulowania zaworów, tak aby pracowały cicho. Po regulacji jest cicho, ale nie na długo. Ustaw je tak: pierwszy na mijance- ustawiaj czwarty, drugi na mijance- ustawiaj trzeci, trzeci na mijance- ustawiaj drugi i czwarty na mijance- ustawiaj pierwszy. Chyba prościej nie da sie tego wytłumaczyć.
Witam. A w którym miejscu jest ta podkładka ?.Jeśli można to proszę o zdjęcia.
W Clio, które miałem z tym silnikiem też z 2000r dwukrotnie wymieniałem ten czujnik i objaw zawsze był identyczny. Na zimno zapalał bez problemu, ale na ciepłym silniku ponowne uruchomienie to zawsze była loteria, zapali czy nie zapali?. Po przestygnięciu znowu zapalał idealnie.
Po pierwsze diagnostyka u mechanika, bo to może być np. Sonda Lambda, przez co silnik ma złą mieszankę.
Renault 19 89 r. silnik 1.4 Po włączeniu lewego kierunkowskazu silnik nierówno pracuje w rytmie zapalnia żarówki a podczas jazdy szarpie. Przekażnik głośniej chodzi. Usterka występuje w momencie gdy powietrze staje się leko wilgotne , przy słonecznej pogodzie wszystko jest w porządku. Przy włączeniu prawego kierunkowskazu usterka się nie pojawia. Skąd...
A może woda się dostała do filtra z paliwem po tej sytuacji i zamarzła dlatego słabo przepuszcza, czy coś...
Identyczny problem, okazało się że to Wariatator ;> Kosztowna wymiana bo pół silnika do rozkręcenia, może innym się to przyda.
Sprawdź ciśnienie paliwa
Sprwadź testerem jaką pokazuje temperaturę być może fałszuje czujnik temperatury i komp nie wzbogaca mieszanki na zimnym silniku.
Wydaje mi się że masz problem ze sterowaniem biegu jałowego, warto sprawdzić czy nie jest uszkodzony silniczek krokowy. Pozdrawiam
Wielkie dzieki za wszystkie wyczerpujace odpowiedzi!!!
Rozsypany katalizator!
Mam problem ze swoja laguna,a mianowicie chodzi mi o nierówną prace silnika. Samochód na ciepłym silniku,jak i na zimnym pracuje nierówno,dodatkowymi objawami są migające na wolnych obrotach trzy kontrolki:CIŚNIENIA OLEJU,STOP i TEMPERATURY PŁYNU CHŁODNICZEGO(cieczy) owe kontrolki migają tylko na rozgrzanym silniku,a po dodaniu gazu znikają,na zimnym...
Bylem u mechanika i podłączył pod komputer wykazał błąd sondy lambdy i wymieniłem 2 sondy i nadal nie równo pracuje. Co może być przyczyna ?
Oryginalny wsad z 2.0 mam. Z czego Ty masz ten silnik 2.2 ???
nierówna praca silnika renault renault nierówna praca renault megane nierówna praca silnika
jakie nasadki wzmacniacz zanikać dźwięk cancheck blaupunkt
odczyt czujnika stacji pogodowej odczyt czujnika stacji pogodowej
Parametry termostatu Danfoss 077B1335L Wymiana baterii RCP w drukarce Kyocera FS-2100