witam sprawdź jeszcze i popraw po gazowniku przewody przy wtryskiwaczach benzyny. najczęstsza przyczyna i najczęstsze błędy to właśnie wypadanie zapłonów i nierówna praca silnika
odświeżam wątek i nadal prosze o pomoc ;)
Clio 2 1,2 8v - spadek mocy, nie równa praca silnika
a te świece sa odpowiednie dla tego silnika moze złe ci dali
Pisząc o sprawdzeniu luzów wiedziałem dokładnie o co chodzi.Kiedyś dwa dni walczyłem z takim samochodem i w tym wypadku czułem że własnie tu leży problem.Laguna pomimo ośmiu zaworów niezbyt toleruje gaz a jeszcze jak ktoś chce żeby tego gazu palił mało to już wiadomo co będzie dalej.Jak znam życie to nie znajdziesz cieńszych płytek więc pozostaje zebrać...
Witam. Częstym objawem problemów na ciepłym są wszelkiego rodzaju czujniki - halla. Własnie taki mają objaw uszkodzeń. Pozdrawiam.
EBS 00108707127 niskie ciśnienie w zbiorniku 00081007127 Usterka czujnika prędkości występująca przy ostatnim włączeniu zasilania (usterka nie zapisana w pamięci)Konieczność jazdy z prędkością powyżej 20 km/h. Usterka znika po usunięciu awarii czujnika prędkości. EECU 00126705126 Wyłącznik silnika na silniku:Sprawdzić wiązkę i wyłącznik.
Mam nowy problem na zimnym nie równa praca silnika
prawdopodobnnie wiesza ci sie koncówka wtrysku i potrafi tak sie traskać daj wtryski do sprawdzenia albo po prostu wymień ten który nie pali a sprawdzisz je popuszczajac przewód wysokiego cisnienia przy wtrysku i zobacz jaka bedzie reakcja ten co nie reaguje jest uszkodzony
Sprawdź, czy przewodem zwrotnym wypływa paliwo z każdego wtryskiwacza oddzielnie, jeżeli z któregoś nie wypływa jest podejrzany. Jeżeli nie ma takiego objawu, to spróbuj ustalić, który cylinder gubi cykle pracy, można to zrobić stetoskopem, lub mając trochę wprawy trzymając za rurkę ciśnieniową wtryskiwacza. 1,9 D z tego roku to jeszcze stara technologia,...
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja...
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Wiem, wiem. Ale czy jego brak powoduje problemy z odpaleniem, zwarciem i inne odpisane przeze mnie czy tylko na przykład nierówną pracę silnika ?
Słowa klucz na znanym portalu aukcyjnym - Emulator katalizatora (drugiej sondy lambda) lub http://lepard.eu/emulator-katalizatora/.
Witam, widocznie pokłócili się tłok z zaworem, ja bym sprawdził kompresje na zimnym silniku.
Na dobry początek sprawdzić świece żarowe ,pewnie już są słabiutke.
Witam Mam podobny problem. Trzy kontrolki (SERV , świece i ESP) zapalały mi się gdy silnik był rozgrzany i na wolnych obrotach. W tej chwili zapalają się zawsze po odpaleniu silnika. Maksymalnie mogę go wkręcić na 2k rpm. Jeśli od razu po odpaleniu wkręcę go powyżej 2500 rpm. nawet podczas jazdy nic mi się nie zapala. Oczywiście do czasy gdy obroty...
Witam. Mam problem z auutem silnik nie równo pracuje i podczas sprawdzania iskry na cewce na dwóch iskra rozchodzi się w pajęczyne a na dwóch wyjściach iskra ściąga do obudowy cewki to znaczy że cewka jest uszkodzona i może być to przyczyną nierównej pracy silnika?
Zobacz jak wygląda odczyt z map-a. Notoryczne problemy to przepustnica i sterownik silnika.
Witam, jak renówka naprawiona ? podajcie przyczynę usterki. Pozdrawiam.
Dobra wymienię te uszczelnienia przepustnicy i kolektora zobaczymy czy jakas poprawa będzie. Martwi mnie ta nie równa praca silnika na wolnym biegu potem podrzucę film
Kod usterek: MID 128 - SID 1 - FMI 5 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika SID1 Elektrozawór wtryskiwacza cylindra nr 1 FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika V101 Elektrozawótryskiwacza cylindra nr 1 Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki:...
Niemożliwe że miałeś wszystkie wtryski uszkodzone. Sprawdż pozostałe co masz a najpierw na przelewach zobacz co się dzieje w tych co masz w silniku.
Dajesz w okolice kolektora . Jak obroty w którymś momencie wzrosną chwilowo masz nieszczelność. Co do cewek to odpięcie którejkolwiek ma mieć taki sam wpływ na pracę silnika.
A gdybyś nam objaśnił jakie świece tam włożyłeś. Nic nie wiem aby wytwórca stosował świece wieloelektrodowe a tutaj jakby wynika iż stosujesz. I jeszcze jaki silnik i inne dane pojazdu. Ile takich przypadków spotkało cię? Trudno abyśmy wiedzieli co w swoim pojeździe czynisz. Podejrzane. Wygląda na ciągłe podawanie iskry. Takiej zabawy nie wytrzyma cewka...
Witam. Mam problem. Praca silnika w mojej Reni przypomina pracę silnika przy Starze 28. Jaka może być przyczyna?
Sprawdz przewody podcisnieniowe przy silniku.
Może bierze olej, ale niestety nie napędowy, ale ten z silnika;(
Oryginalny wsad z 2.0 mam. Z czego Ty masz ten silnik 2.2 ???
Czyli jakieś Delphi, CDP czy jak to zwał.
renault traffic 2 115km 2.0 dci czy jest jakiś schemat do montażu pompy wtryskowej albo wie ktoś czy jest jakiś znak do ustawienia pompy wtryskowej bo nie mogę znaleść informacji na ten temat bo w filtrze paliwa było pełno opiłków wtryski i pompę chcę dąć do sprawdzenia samochód ma problem z odpalaniem i nie równą pracom silnika
Po pierwsze diagnostyka u mechanika, bo to może być np. Sonda Lambda, przez co silnik ma złą mieszankę.
Podepnij clip
Chyba sobie żartujesz. Diagnoza na telefon? Pierwszy lepszy warsztat i pomiar parametrów życiowych silnika.
Sprwadź testerem jaką pokazuje temperaturę być może fałszuje czujnik temperatury i komp nie wzbogaca mieszanki na zimnym silniku.
W tym samochodzie świeci mi się service na klimatyzacji zawieszenie nie pracuja a silnik chodzi nie równo. Czy ktoś może mi pomóc z takim przypadkiem . Czym można zdiagnozować te auto( oprócz KTS-u) Dzięki za pomoc
Więc pompa jest Lucasa, jakieś dalsze wskazówki? Co z tym fantem zrobić?
Po wymianie cewek oraz wtyczek przestała pokazywać się ikona silnika i nie pojawia się już wypadanie zaplonu.
jak bym miał pojęcie to nie pisałbym w dziale dla początkujących!!! debil nie jestem więc temperaturę wody umie zmierzyć! tylko co to ma do nie równej pracy silnika???
dzięki pozdrawiam
U mnie w Twingo z tym samym silnikiem winna była cewka wysokiego napięcia , założyłem Magnett Marelli i pomogło.
Witam. Skąd ja to znam?????? Według objawów które podałeś, możliwe przyczyny takiej pracy silnika to niesprawność wtryskiwaczy (mimo ich regeneracji)
To ze brak błędów to wcale nie znaczy ze to wszystko co można sprawdzić komputerem. Zrób podgląd parametrów bieżących. Oczywiście do sprawdzenia dolot, bo zachowuje się jakby dopływ powierza biegu jałowego był niedrozny, a skoro zachowuje się tak na benzynie i gazie to świadczy o tym, ze problem leży w powietrzu, czyli jest go za mało lub nie ma wcale...
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Identyczny problem, okazało się że to Wariatator ;> Kosztowna wymiana bo pół silnika do rozkręcenia, może innym się to przyda.
W jaki sposób sprawdzać ten czujnik spalania detonacyjnego na zapalonym silniku? podłączona wtyczka czy nie? Dodam że jak wypinam wtyczke podczas pracy silnika nic sie nie zmienia
zapomniałem dodać że sterownik silnika nie rejestruje żadnych błędów
I jak to wyjasnić? Konstrukcją świecy(dopasowanie oporności),ja zakładałem BKR6EZ z dobrym skutkiem. A co z resztą W/N nie sieje? Patrzyłeś w parametry pracy silnika?
Mam lagunę II 1.8 16v. Nierówno pracuje silnik, lekko nim trzęsie. Czasami z tłumika coś lekko strzeli. Byłem na komputerze, nie pokazał błędów w silniku. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, są równie dobre. Co może być przyczyną?
cisnienie sprawdzałem jest równe i nie posiada inst.LPG
Może któraś cewka wysokiego napięcia?.
Nie zapomnij !!! Sprawdź kompresję i sygnał na wtyczkach z wtrysków. Inaczej regeneracja wtrysków nie będzie miała sensu. Szkoda że tak daleko bo wyciągamy takie wtryski ;) z siłą do 20T czy nawet 30T w boxerze bywa że urywają się równo z pokrywą zaworów i to takim 3 letnim jakaś masakra.
Renault 19 89 r. silnik 1.4 Po włączeniu lewego kierunkowskazu silnik nierówno pracuje w rytmie zapalnia żarówki a podczas jazdy szarpie. Przekażnik głośniej chodzi. Usterka występuje w momencie gdy powietrze staje się leko wilgotne , przy słonecznej pogodzie wszystko jest w porządku. Przy włączeniu prawego kierunkowskazu usterka się nie pojawia. Skąd...
Sprawdź ciśnienie paliwa
Czujnik temperatury wody lub kable wysokiego napięcia. Jeżeli rozmawiamy o benzynie bo nie napisałeś jaki masz silnik. Pozdrawiam
Tak, nie działają wszystkie sztyfty grzejne. Pewnie też puści biały dym przy starcie.
Rozrzad do sprawdzenia na blokady
wystarczyła wymiana regulatora ciśnienia paliwa na pompie i jest ok . Pozdrawiam
To że nie pokazało błędu czujnika temperatury nie oznacza że nie jest on uszkodzony. Sprawdz w parametrach jaką temperature podaje. Przepustnice oglądałeś ?
to była cewka
Tak, a czy silnik jest mechanicznie sprawny? Ciśnienia na cylindrach i oleju w normie?
Z tą wymianą sondy to nie trafiony pomysł. Co do pozostałej części wypowiedzi kolegi, zgadzam się. Tu jest problem z gubieniem zapłonów. Dlatego telepie silnikiem i nagrzewa kata.
Patrz wyżej...
Tak to jest to samo. A błąd esp jest przez nierówna pracę silnika. Pozostaje przepustnica kable sterownik silnika
Cewki WN ?.
masa raczej odpada bo reszta by też padła Jezzzzu następny, przywołujecie się nawzajem czy jak??? Rozumiesz pojęcie ,,kluczowanie wtrysków masą z ECU,,?
Wielkie dzieki za wszystkie wyczerpujace odpowiedzi!!!
jak nie ma oporu to na bank jest kaput, odepnij przestawiacz wtrysku i zobaczysz czy biały dym i nierówne obroty znikną, jeśli tak tzn że kąt wtrysku jest OK bo zbyt np późny też daje takie objawy przy odpalaniu o nierozgrzanych komorach nie wspomnę-swieczki.
silnik ma problemy z górkami . przy wyprzedzaniu konieczność zmiany biegu na niski
No niestety w czasie montazu uszkodzili kompa, konieczna byla wymiana. Wlasciwie caly czas na wolnych obrotach telepie silnikiem, raz slabiej raz mocniej, dwie poduszki silnika wymienilem(tylnie). Komputer gazowy podlaczalem, brak bledow. Zostalo tylko sprawdzic czy jest +12V na kazdym wtryskiwaczu ale ciezko sie dostac do listwy.
Mam ten sam problem . Wymieniłem filtry paliwa ,dolalem olej do skrzyni , wyczyściłem kabel elektryczny ktory wchodzi do kabiny z lewej strony z tyłu kabiny . I co odpalił hmmmm.... A co było przyczyną ? ? ? Może ze na dworze na plusie się zrobiło??? Ale momętami jest nierówna praca silnika . Kto miał taki przypadek ?
10 dolotowy 25 wylotowy i na zimnym silniku dane wzialem z silnika E7J
dzięki jeszcze raz, pozdrawiam
Rozsypany katalizator!
Witam szanownych kolegów, jestem nowy na forum. Auto spędzające sen z powiek jak w tytule, ale do rzeczy. Auto jak kupiłem miało problem z odpalaniem po postoju ze stanem paliwa poniżej pół zbiornika, jak było na full to mogło i miesiąc stać i odpalało na strzała. Druga kwestia to, że od niedawna pojawił się kolejny problem i dziwne zachowanie. Auto...
Czy silnik na wolnych chodzi równo, czy jest wypadanie?CZy tam są kable czy same cewki?Nic nie napisałeś o sprężaniu.A sonda to ma stać na bogato przy przyspieszaniu, i nie jedna ale obie. Na jałowym też wypadają. Są kable. Kompresja jest niestety kłopotliwa do zmierzenia bez przeróbki próbnika, ale jest równa. Odnośnie sond zauważyłem, że po kilkunastu...
Witam ... jestem posiadaczem auta jak w temacie rocznik 1985 silnik gaznikowy C1J 60KM z gaznikiem Zenith 32 IF2 (gaznik ten byl montowany takze w R19 i R5 wiec posiadacze takich autek takze prosze o pomoc) Problem mianowicie polega na chwilowo bardzo nierownej pracy a wlasciwie gupieniu obrotow ... zdaza sie ze gdy stoje pod swiatlami (ewentualnie...
Na zatarte, lejące końcówki komputer jest praktycznie bezradny.
Sonda lambda? Pierwsze skojarzenie to za bogata mieszanka.
Odłącz czujnik temperatury cieczy i zobacz jak auto będzie chodziło na jałowym.
Bylem u mechanika i podłączył pod komputer wykazał błąd sondy lambdy i wymieniłem 2 sondy i nadal nie równo pracuje. Co może być przyczyna ?
Może mieć związek z Twoim problemem, sprawdż luzy zaworowe
W Clio, które miałem z tym silnikiem też z 2000r dwukrotnie wymieniałem ten czujnik i objaw zawsze był identyczny. Na zimno zapalał bez problemu, ale na ciepłym silniku ponowne uruchomienie to zawsze była loteria, zapali czy nie zapali?. Po przestygnięciu znowu zapalał idealnie.
Witam. A w którym miejscu jest ta podkładka ?.Jeśli można to proszę o zdjęcia.
Witam. Jak sie skonczyla ta historia? Mam dokladnie to samo. Moj samochod to renault kangoo 1998r 1.4 75KM 8v. Odpala normalnie, po 5s zaczyna nierowno pracowac, wciskajac odrazu gaz do dechy dusi sie, aby go przegazowac trzeba pompowac pedal gazu. Do tego nie ma mocy! ledwo 30km/h idzie wycisnac. Stalo sie to kiedy przyszedl mroz i rozladowalo mi aku....
Mialem podobną sytuację. Okazal sie padniety czujnik temperatury silnika.
ja tak miałem ale w innym aucie jak mi uszczelka pod głowicą poszła to też na biało kopcił, sprawdź czy ci płyn z chłodnicy nie znika
Nie
Podepne się pod temat bo mam podobny problem mam meganke 1.4 16v z 2003 ,walczę z nierówną pracą silnika ,powiem tak na obrotomierzu tego nie widać za to czuć że silnik trzęsie. Pierwsze co to wymieniłem świece ,jest poprawa ale w odpalaniu wczesniej kręcił pare sekund zanim zapalił ,a teraz od razu pali. Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego ,wszystko...
a może nadszedł już czas wymiany filtra paliwa.. Sprawdź ciśnienie paliwa i to powinno wyjaśnić dylemat między zasilaniem paliwa a układem wtryskowym.
Witam. Posiadam Maskota 2005 rok 3,0 motor Nissan. Mam problem z odpalaniem na zimnym jak i na ciepłym silniku. Zauważyłem, że gdy kręcę rozrusznikiem i wcisnę pedał gazu do dechy to szybciej odpala. Świece działają, żadne kontrolki się nie palą sygnalizujące jakąś awarię, auto nie zamula, przyspiesza płynnie, nie kopci. Wyczuwalna jest minimalna nierówna...
Miałem podobne problemy z moim Daily 35C13 wykręciłem oba czujniki od pompy oraz listwy wysokiego ciśnienie. Przemyłem nitro i przedmuchałem powietrzem - auto śmiga jak dawniej. Wszyscy zwalali winę na wtryski , a wystarczyło wyczyścić oba czujniki. Ważna wiadomość dla posiadaczy Iveco 2.8 Ducato 2.8 oraz Peugota i Renault z silnikami CR.
Kontynuację dyskusji wydzieliłem z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93... witam, dołączam się do tematu, mam identyczny problem, lecz w większym stopniu, w renault 19 gaźnik solex 32 bis http://obrazki.elektroda.net/35_12112338... http://obrazki.elektroda.net/35_12112339... http://obrazki.elektroda.net/42_12112340... , jak...
Sorki ze tak pozno pisze ale wrocilem z urlopu. Z tego co zauważyłem to silnik tylko czasami kuleje na wolnych obrotach a czasami w przedziale do 2tys obr. Czasami pracuje równo. Zauwazyłem również na weżach z baku banki z powietrzem (niewiele). Może ta nierówna praca silnika związana jest z nieszczelnością przewodów paliwowych?
Volvo 500 E6 tam są wszystkie pompowtryski bo to silnik 13 litrowy,a system zasilania mieszany tylko wsilnikach 11 litrowych czyli renault T i volvo fm
Nic mi te błedy nie mówią a przyczyn może być wiele pozdrawiam
Cylindry prócz bodajże niektórych renault liczymy od strony rozrządu.
Wiesz jak reduktor ci się zepsuje to się nie naprawi i każde przełączenie na gaz będzie dusić silnik.
dziwna sprawa, że obroty 100/min dają taką różnicę. Może po prostu na gazie nie pali jeden wtryskiwacz i przez to ta nierówna praca silnika ? Musisz posłuchać czy chodzi równo na gazie.
renault nierówna praca silnika renault nierówna praca renault nierówna praca zimnego silnika
nadajniki tmobile arduino zewnętrzna pamięć wymiana modułu pralki candy
przeplywomierz powietrza latitude e6500
Mikrofalówka Samsung, Panasonic, Whirlpool – brzęczy, nie grzeje, diagnoza HV, magnetron, dioda Sony STR-DB1080 – amplituner nie stroi stacji FM/AM, usterka tunera, głowica, EEPROM