dałem Ci już porady - zamiast jęczeć zastosuj się do nich i być może nie "stracisz" 400 E. Może mam pojechać do Irlandii i zrobić to za Ciebie za darmo ?
Witam Posiadam auto jak w opisie. Problem polega na tym, iż najwięcej ile się grzeje to 1/4 wskazówki temp. W zime praktycznie wskazówke nie podnosi się wcale. Po włączeniu nawiewu temp. drastycznie pada. Wymieniłem termostat, co to może być? Pozdrawiam
Tylko Termostat czy mogą być jeszcze inne powody???
Jest dużo postów na ten temat, ale żaden nie pasuje do mojego przypadku I w żadnym temacie nie przeczytałeś aby metodą macajewa sprawdzić temperaturę węży do nagrzewnicy, oraz jaką temperaturę osiągają przewody do chłodnicy podczas porannego rozruchu i nagrzewania silnika.
No cóż. Rok produkcji chyba wyjaśnia sprawę. Niestety zabrudzony układ chłodzenia. Może to być szlam ale moze też kamień. O ile pamiętam to w Megane jest tak iż wentylator może się włączyć tylko podczas pracy silnika (włączony zapłon). Stąd po zakończonej jeździe kiedy następuje wychładzanie bloku silnika a brakuje wzmożonego odbioru ciepła nastąpi...
Niestety, właśnie żeby dojechać na diagnozę muszę się pozbyć tej kontrolki, a bez niej zero błędów. Diagnostyk musiałby do mnie przyjechać. Druga oznaka jest też taka, że robi się tak zazwyczaj gdy silnik jest zimny, temperatura otoczenia dość niska. Paradoks tego jest taki, że jak umyje auto na myjni nie dzieje się tak.
Z opisu wygląda mi to na zużytą sprężarkę. Jeżeli ciśnienia LP i HP będą niewiele się różniły to kompresor szmelc. Podaj jakieś konkrety typu - temperatura na wylocie z kratek, ciśnienie LP i HP, Wentylator na jakiej pozycji, obroty silnika, Bo tak to możemy porozmawiać o rybach ale też nie za bardzo.
Jeśli chodzi o wskaźnik to normalne jego działanie-po włączeniu zapłonu najpierw pokazuje poziom oleju a dopiero po kilku sekundach wskazuje temperaturę.A co do reszty to uściślij o co chodzi-problemem jest niska temp. silnika czy nawiewanego powietrza?
sprawdź jak się ma temp silnika może masz słaby płyn i przymarzła ci nagrzewnica albo zakamieniona nagrzewnica i jej sprawność jest tak niska że nie wyrabia przy tak niskich temp!
Muszę przyznać, że naprawdę pomysł na piątkę. Po szczegółowym przestudiowaniu bardzo dokładnej instrukcji powyżej odwiedziłem sklep i postanowiłem zabrać się za swoją Chrysię. Kupiłem dosłownie kilka dni temu i aż wierzyć mi się nie chciało ,że przy -10st.C nie może nagrzać ani silnika, ani powietrza w kabinie. Tektury lepiej wrzucić do pieca. Wydatki...
Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja...
Bardzo niska temperatury powoduje twardnienie i kruszenie izolacji na przewodach. Sprawdź wszystkie miejsca, gdzie przewody się ruszają i zginają. Przelotki przy zawiasach drzwi, klapy silnika itp.
Po wymianie termostatu należy dokładnie odpowietrzyć układ kranikiem na ch łodnicy i śruba na weżu u góry który idzie do nagrzewnicy ,ciepłe węże świadczą o odpowietrzeniu , dmuchawa ma sie załanczać przy ok. 95 st.C i nie może być ciśnienia w układzie chłodzenia. Nagrzewnica jest bardzo nisko ułożona i cały szlam sie tam zbiera co jest często przyczyną...
Przerabiam ten sam problem z RENAULT CLIO 1.5 . Tak od temperatury otoczenia poniżej pięciu stopni auto samodzielnie nie odpala.Dałem nową pompę a pomimo tego jest tak samo.Po dłuższych oględzinach doszedłem do tego,że wtryski nie trzymają ciśnienia .W podobnych przypadkach zawsze po pierwsze sprawdźcie sobie wtryski.To one najczęściej są odpowiedzialne...
Była kilka dni w ASO. Tam wgrali nowy soft- nic sie nie zmieniło. Poprawili wiązke pomiędzy komputer silnika a sterownikiem świec żarowych. Samochód zaczął lepiej odpalać, ale po tygodniu wrócił do stanu poprzedniego tzn , zaczął gorzej rano odpalać. Pojechałem znowu do ASO i stwierdzili , że przyczyną porannych problemów z odpalanie jest niska kompresja...
[quote="r4pc10"]Witam! Jak w temacie. Jeszcze kilka miesięcy temu wszystko było w porządku, spalanie na trasie 10L w mieście 12L. I nagle się zaczęło... Trasa 11L, a w mieście nawet 16L! Ja stawiam na czujnik temperatury silnika lub powietrza - jeżeli podaje za niska to komputer dawkuje dużo paliwa jak dla zimnego silnika i go zalewa...stąd może być...
Witam samochód renault scenic I 2002 1.6 16v objawy temperatura poniżej 10 stopni auto odpala normalnie ale od razu wchodzi w tryb awaryjny nie reaguje na pedał gazu. Kilka prób odpalenia gaśnie spiralka i auto odpala i jeździ cały dzień normalnie. Dodam że im temperatura niższa tym dłużej musi się rozgrzewać zanim zgaśnie spirala i jeśli jest ciepło...
Powoli - schodzi na obroty czasem zatrzymuje się na 900, a czasem na 500 i nierówno pracuje po czym spada do zera albo wchodzi na 900, lub też odrazu jak schodzi to do samego zera - różnie się dzieje, najczęsciej schodzi bardzo nisko pyrnie kilka razy i zgaśnie. Ale tak żeby zgasł odrazu (żeby bardzo szybko obroty spadły) to się nie zdarza
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
witam, po jakis 15 min jazdy (silnik rozgrzany, zero problemow, jazda ok 80 km/h) zapalila mi sie kotrolka swiecy zarowej, a moc silnika zaczela spadac. Moglem jechac .. ale max na 2 biegu ...w porywach do 3. Kontrolka swiec zarowych palila sie wlasciwie caly czas. Czy te objawy mogly byc spowodowane niska temperatura (-18C) .. i kiedy sie ociepli pwinno...
Witam, czy udało się zdiagnozować problem? Mam identyczne objawy i też zauważam problem z gorzej odpalaniem auta przy niższych temperaturach.
Tam jest tylko jeden czujnik Dodano po 1 Regulowales zawory czy od nowego nie tykane?
Witam, Proszę wszystkich zainteresowanych o pomoc. Renault Laguna II 1.9DCI (88kw) problem jest następujący: Samochód nie odpala po nocy. Nie wiem czy to dlatego że jest niska temperatura ale w okresie letnim tak się nie działo. Teraz jak temperatura jest w okolicy od ok 0 stopni do 5 stopni nie można odpalić samochodu. Jak to wygląda: 1. Otwieram auto...
Jest to silnik 1.8 16 V rocznik 2003 a pogoda nas nie rozpieszcza a ja mogę jedynie to naprawić pod blokiem Zacznę od uszczelek na przepustnicy i sprawdzę ten kolektor
Witam, Od dwóch dni mam problem z odpaleniem silnika z rana, w godzinach popołudniowych auto odpala bez problemu. Rozumiem, ze ma to związek z wyższą temperaturą w ciągu dnia. Rano silnik "prawie zaskakuje", ale nie odpala. Stawiam na padniętą świecę, ale mam już opinie idące dalej: zapowietszanie się układu paliwowego, niska kompresja (pierścienie),...
Własnie na pewnym portalu aukcyjnym ( tak jak napisal kolega PRZEMO9826 ) zakupilem kpl. podgrzewacz , kilka razy taniej niż nowy w serwisie Renault .Mój Trafic znowu szybko się rozgrzewa .Gdyby ktoś z kolegów próbował podgrzewacz naprawic samodzielnie , to podaję oznaczenia na grzałce : napisy na części sześciokątnej : 300W 0106 napisy na dole grzałki...
Mam problem z Renault Megane II, 1.6 16V 2002. Samochód posiada instalację gazową. Kiedy były większe mrozy auto odpalało i nie gasło, czasami podczas tych mrozów kilka razy jednak po uruchomieniu obroty spadały i silnik chciał zgasnąć. Po dodaniu gazu i przytrzymaniu i rozgrzaniu 1 minuty kiedy ruszyłem żabie skoki ale póżniej już powiedzmy że ok....
termostat jest nowy i sprawdzqałem go jeszcze przed założeniem,co do wskaznika temperatury jego odczyty równierz są prawidłowe,termostat założyłem także dobrze,silnik sie nagrzewa ale tylko na postoju gdy na chłodnice nie ma nakierowanego strumienia powietrza,i gdy klimatronik jest wyłączony wtedy temperatura wzrasta do otwarcia termostatu i tak się...
U mnie podobne kłopoty niestety. Silnik ten sam 1.4 16V, ale problemy głównie na zimno. Po odpaleniu auto trzyma obroty za nisko, a próba dociśnięcia gazu powoduje dalsze obniżanie obrotów, telepie silnikiem, a po chwili zaczyna powoli wchodzić na obroty. Po nagrzaniu problem nie występuje. Jestem amatorem, ale zauważyłem, że pod kolektorem dolotowym...
Witam mam pytanko w sprawie renault scenic 1.9dti 1999r silnik F9Q problem polega na tym ze ciezko odpala po calej nocy lub jak jest niska tem -3st sprawdzone byly wszystkie czujniki i są ok rozrząd i kąt wtrysku też ok paliwo nieschodzi świece nowe grzeja 10sek po wlaczeniu zaplonu i jak odpali tez jeszcze sie wlaczaja na jakis czas jak juz odpali...
Renault CLIO 2 PH2 2005 rok. Układ rozruchu i stacyjka występują także w innych samochodach tej firmy. Czasem występuje bez przekaźnika rozruchowego https://obrazki.elektroda.pl/5675111800_... https://obrazki.elektroda.pl/6816100500_... Objawy USTEREK: 1 Często nie kręci rozrusznik 2 Często miga dioda immo=zablokowanie...
to, że jest to koniec żywota skrzyni słyszał niedługi czas po zakupie. żeby przybliżyć problem postaram się krótko opisać historię pojazdu. to moj pierwszy automat. auto kupione w sierpniu 2010 r. od polaka - umowa na niemca. podczas oględzin auta kontrolka już się paliła. sprzedający stwierdził, że potrzebna jest wymian oleju a tym samym spuścił z...
Witam. Kolego posiadam megane 1.9 diesel z 2000r i miałem podobny problem z odpalaniem przy nizszych temperaturach. Zimą przy temp ponizej 0 silnik nie chciał załapac. Kilka razy grzałem świece i po dłuzszym przytrzymaniu na rozruszniku zaczął łapać jakby na 2 a potem na 3 i 4 cylindry. Latem po nocy było podobnie, z tym , że w mniejszym stopniu. Okazało...
Witam walczę z tym problemem już od paru miesięcy i nic, mam Renault Megane I ph I z 1999r. 1,6 8V 90KM silnik K7M, ma instalację gazową. Problem wygląda tak że po odpaleniu obroty chodzą dobrze (nieco ponad 1000) i nie ma problemu ale po przejechaniu kilkudziesięciu metrów przerzuca na gaz i po dojechaniu do ok. 2000 obrotów nawet mniej, wciskam sprzęgło...
może jest uszkodzony czujnik temperatury??
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Za niskie obroty biegu jałowego
Witam, Ja bym sugerował po usunięciu hipotetycznych usterek typu (żle grzejące świece oraz zapowietrzanie się pompy) sprawdzić kompresję. Takie objawy to najczęściej padnięty silnik. Obym się mylił, ale ostatnio naprawiałem Renault Kangoo z przebiegiem 210 000 i nie było już silnika. Te silniki powinny zapalać także przy niskich temperaturach bez załączania...
Pierwszy problem. Nie udało mi się obniżyć ciśnienia poniżej 1,67 bara mim, że śrubę praktycznie wykręciłem w całości. Próba autokalibracji na tym ciśnieniu zakończył się porażką, próbowałem kilkukrotnie (silnik zgasł). Faktem jest, że silnik był już rozgrzany a temperatura parownika doszła w ostatniej próbie do 80C. ??? Dodano po 3 Chyba jest gorzej...
Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu....
heh sorki za bardzo sie rozpedziłem z tym odpaleniem..słyszałem po prostu że aparaturę wtryskową najlepiej się bada, diagnozuje na działającym silniku :P pozdrawiam
W Clipie wybierasz tablice rozdzielczą a później ikonkę termometru, odczyt błędów - trójkąt z wykrzyknikiem. Skoro masz tak niską temperaturę to masz uszkodzony czujnik bądź termostat.
Witam ! Jeździłem 2 lata taką renówką ( nowiutką - wyprowadzałem ją z salonu ) i ten typ tak ma niestety, jak jest włączone ogrzewanie z przodu to jest ok, ale tył jest zimny, a jeszcze na dodatek jak ktoś włączy ogrzewanie z tyłu jak silnik nie złapie już dobrej temperatury to ani z przodu ani z tyłu nie ma ciepełka ! Tylne ogrzewanie można włączać...
Moja instalacja byla zakladana w serwisie Renault, moje auto to laguna V6 24V 99r. Czyli rozumiem moja (ja i wasze) instalacja jest całkowicie bezobslugowa oprócz regulacji cisnienia gazu oraz okresowych wymian filterków. Czyli nie istnieje program do kalibracji tego sterownika ,sie go poprostu nie kalibruje. Rozumiem tez ze jest niemozliwe by mapa...
Nie wiemy, dlaczego ? Bo nie podałeś marki, modelu, silnika itp. Tu nie ma wróżek.
Witam serdecznie:-) Posiadam Renault Scenic. Przy odpalaniu silnika nie zawsze zagasa kontrolka ABS szczególnie gdy na dworze panują niskie temperatury. W okresie wiosenno - jesiennym nie mam żadnych problemów z ABS. Gdy po odpaleniu silnika kontrolka się zapali zgaśnie ona wówczas wtedy gdy przejadę parę kilometrów zgaszę silnik i po chwili go ponownie...
Na pierwszy rzut oka to świece żarowe, ale skoro te były wymieniane na nowe, to ja proponowałbym sprawdzić jaki prąd dochodzi do każdej z nich. Powinien być on rzędu ok 12A. Jeśli okazałoby się, że takowy nie dochodzi, to proponuję sprawdzić czujnik temperatury silnika - przy temperaturze 90 st.C powinien mieć rezystancję 200-300Ohm. Pozdrawiam!
Najbardziej prawdopodobne jest to, że auto ma zajechany silnik. Czarny dym w dieslu przy przyspieszaniu to tzw niedopał. Niespalone paliwo w za niskiej temperaturze tworzy się sadza. Kontrola ciśnienia sprężania trochę by dała obraz o stanie silnika.
teoretycznie masz racje. Jednak biorąc pod uwagę że skrzynia biegów ( dokładniej mówiąc jej chłodzenie ) jest na końcu tego łańcucha pokarmowego, niskie ciśnienie ( nie mówię o jego braku ) może powodować nie odprowadzenie ciepła z niej. Tym bardziej że - TEMPERATURA SILNIKA A TEMPERATURA SKRZYNI BIEGÓW to dwie różne rzeczy.
Witam Czy udało się rozwiązać problem wymianą świec? Wygląda na to że mam podobny problem - szarpanie/drżenie w czasie przyspieszania - na tempomacie tak tego nie czuć(nawet jak tempomat załączę przy 100 a mam ustawione 140). Ten sam problem na gazie i benzynie. Dodatkowym problemem jaki zauważyłem w ostatnich dniach to przy niskiej temperaturze powietrza...
Może, jak gaz jest zanieczyszczony olejami parafinowymi (lub podobnymi), które w niskiej temperaturze gęstnieją lub się zestalają. Mogą wtedy blokować prawidłową pracę elektrozaworów, reduktora oraz wtryskiwaczy.
Przebicia iskry na silnik koniecznie usunąć,czyli wymienić przewody.za regulację biegu jałowego odpowiada zawór regulacji biegu jałowego i czujnik temperatury.
skrzynia padła mam pytanie czym się różni skrzynia dpo o13b od dpo o33m pierwsza jest od silnika 2.0 8v druga podobno też czy mogę zastąpić jedną na drugą na wygląd są takie same ale skrzynia od silnika 1.6 z wyglądu też jest taka sama wie ktoś może
Miałem identyczny problem zapalał na gazie a na benzynie nic oczywiście im niższa temperatura tym gorzej - ostatecznie problem został rozwiązany po wymianie świec zapłonowych.A ile było dyskusji!!!!!!!!!!!!.Powodzenia!
Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu....
Jak padnie aku w niskich temperaturach poniższej zera, to czy w/w prostownik jest w stanie odpalić za pomocą wspomagania rozruchu, samochód osobowy Renault Megane II z silnikiem diesla o pojemności 1,9 dci ?? Jak zwykle wszystko jest względne. Nawet bardzo wzgledne. Na pytanie "czy prostownik jest stanie odpalic auto" odpowiedz jest zdecydowanie negatywna....
nie mam pojęcia ile daje na przelewach bo nie wiem za bardzo jak to zrobić. Samochód zaczoł mi coraz dłużej kręcić gdy były coraz niższe temperatury już przy 0 stopni na dworzu kręcił kilka obrotów więcej. teraz muszę kręcić ok 10 sekund zależy od temperatury na dworzu.
jeśli w zbiorniczku był płyn to nic sie niemogło stać może byc jednostkowa sprawa zakładam że wszysko teraz działa dla sprawdzenia zapalić silnik do momęntu włączenia wentylatora gasimy i zapalamy ponownie przyczym pilnujemy wskaźnika temperatury i nieodkręcamy korka płynu na ciepłym .
Nie jestem mechanikiem samochodowym a większość przy samochodach robię sam. Jeśli problem jest z wolnymi obrotami to warto sprawdzić czy silniczek krokowy nie jest zanieczyszczony, tak samo z przepustnicą. Dawno temu w thalii 1,4 miałem problem i dopiero po wymianie silniczka krokowego wróciło do normy. Problemy mogą stwarzać świece zapłonowe, przewody...
Witam, Na początku też myślałem że to rozrząd. Wymieniłem w lutym bez rezultatu. Oprócz tego mam wrażenie że jest coś nie tak z poduszkąsilnika z prawej strony, czasami na wolnych obrotach słychać jakby silnik uderzał o ramę samochodu (coś jakby warczenie). Zastanawiam się czy nie zakłóca to czujnika stuku, co prowadzi do nieprawidłowej pracy silnika....
Witam, mój problem jest związany z Renault Megane I Ph I z 97 silnik 1.6 8v. Mam trudności z jego odpalaniem na mrozie, ale i na niskich plusowych temperaturach. Myślałem, że to akumulator, więc jest nowy, ale problem nie zniknął. Niestety nie wiem od czego zacząć, wiele poczytałem na różnych forach, i zgłupiałem, bo nie wiem od czego zacząć. Cewka,...
niska temperatura silnika niska temperatura silnika astra niska temperatura silnika skoda
regulacja położenie śruba alarm krańcówka volvo silnika
zelmer regulator obrotów zelmer regulator obrotów
Brak sygnału GPS w nawigacji Mio - przyczyny i rozwiązania Błąd CRC pamięci aplikacji w bootloaderze 1.12