Witam Możliwa usterka podstawy osuszacza powietrza
Usterka w układzie osuszacza powietrza, polecana diagnostyka.
Wyciągasz całą rurę zasilającą , zaślepiasz szczelnie z jednej strony zalewasz preparatem do czyszczenia kominków i odstaw na godz. (im dłużej tym lepiej ). Powtórz czynność kilka razy jak jest bardzo zabita. Po każdym razie przepłucz rurę wodą najlepiej pod ciśnieniem jak masz taką możliwość. Preparaty do kominków bardzo dobrze rozpuszczają ten zapieczony...
Była seria bez grzałki,później wymieniali Apm na taki z grzałką,pomysł nie wypalił. Różnica była w oprogramowaniu i tu powstaje pytanie co zrobił ten ktoś,przy błędzie podgrzewacza jeśli go nie ma ponownie przeprogramował bym właściwym oprogramowaniem.
Jeżeli odkręcisz (przewód) sterowanie i pompuje to nie wina sprężarki tylko jej sterowania . Nie wiem jak jest w XDI ale w VOLVO za to odpowiada sterownik przy osuszaczu. Cały komplet sterowania ( cewka+zaworki ) kosztuje około 200zł . Ale myślę że zacznij od rozebrania cewki i umycia zaworków.
1 To wiesz co. A moduł jest koło osuszacza. Tyle że z texą świata nie zwojujesz. Bo defekt pilota naczepy jest dość skomplikowany. Kwestia czy usterka typu elektrycznego czy pneumatycznego.
Witam. Chciałbym zapytać czy jest możliwe za pomocą dostępnych przycisków, potwierdzić /wykasować inspekcję/ wykonanie obsług serwisowych typu: olej, filtry, osuszacz?
Mianowicie zawierzenie zrobiło się strasznie twarde, nie pompuje go do góry ale w zasadzie nie pracują poduszki, mimo że poziomowanie działa to auto utrzymuje wysokość czy nie? Skoro twierdzisz ze poduchy stwardnialy to auto powinno się podnieść. 12 bar to dużo. Sprawdź zawór w osuszaczu
Czyli APM do regeneracji? Ile bar powinno być na czerwonej klamce?
Najczęściej problem polega z dużym wyciekiem powietrza i APM to rejestruje i pojawia się błąd lub nie wyzerowany filtr osuszacza (APM). Najlepiej jakbyś odczytał błędy ZAWANSOWANE/DIAGNOSTYKA/OBECNE USTERKI/APM i tu powinno być MID185 SID..... Przejdź na język ANGELSKI i wtedy EXPERTS/DIAGNOSTIC/PRESENTS DEFECT/APM
Jak osuszacz odpóśći to hałasuje czy nie.
Skończą się mrozy to skończy się problem.Pilnuj osuszacza i czystości w zbiornikach powietrza.Odwadniaj zbiorniki a jeśli jest taka potrzeba to wymień nabój osuszacza jeszcze raz to nie jest duży koszt a będzie mniej problemów.
Wymieniono osuszacz powietrza i wszystko jest ok.
Dziekuję bardzo za odpowiedź. Czyli wynika z tego, że APM bezwzględnie do roboty? Osuszacz był wymieniany w styczniu 2019. Po zabiegu wymiany nie przeprowadzałem żadnego resetu stwrownika, czy jest to konieczne? Jest szansa, że błąd zniknie po wymianie osuszacza? Ewentualnie gdzieś może być nieszczelność?
1Sprężarka nie wyłącza się przez długi czas. Ubytki w układzie pneumatycznym , wymień osuszacz. .2/ czujnik prędkości koła oś 2 prawy; Zbyt doża przerwa między kołem polaryzacyjnym a czujnikiem. 3/ sprawdź przewody między ciągnikiem a naczepą bo masz zwarcie do (+).4/ usterka spowodowana wcześniejszymi błędami. Jak naprawisz te wcześniejsze to ta zniknie.
Witam serdecznie kolegów zwłaszcza fachowców z branży ciężkiej. Reno Premium 420 DCI z 2004 rok. Po otwarciu diagnozy na wyświetlaczu odczytuję następujące błędy: EBS 0 00810 07 127 EBS 0 00084 31 127 EECU 0 00098 03 126 Jestem elektromechanikiem i proszę o podpowiedź gdzie szukać? Co do EBS to podejrzewam kierunek - (zawór sterujący hamulcem naczepy)...
Witam Dzięki kolego za podpowiedz myślałem że ta operacja jest bardziej skomplikowana Jeszcze miałbym pytanie. Co może być przyczyną ubytku powietrza z podstawy osuszacza powietrze nie ucieka zbijakiem tylko z okolic elektronki obok wtyczki elektrycznej. Ten ubytek powietrza pojawia się gdy podczas postoju ciśnienie w układzie spadnie poniżej 8 bar...
Witam. Potrzebuję skasować błąd który mi się wyświetla po włączeniu zapłonu. Nie jestem pewny czy to akurat o to chodzi ale mam nadzieje że tak. Zaraz po włączeniu wyświetla mi się serwis. W menu komputera wychodzi na to że własnie minął jakiś czas temu przebieg gdzie trzeba było zrobić przegląd osuszacza. W związku z tym że wymieniałem osuszacz i sprężarkę...
Witam ,problem rozwiązany. Samochód pojechał na serwis z innego powodu mianowicie na wyświetlaczu pojawił się komunikat o zbyt wysokim zużyciu powietrza ,okazało sie że przetarł sie przewód zasilajacy osuszacz powietrza .Po tym zabiegu jak ręką odjął ogrzewanie zaczęło działać ,może ktoś mądrzejszy wytłumaczy jaki związek ma osuszacz powietrza z tymi...
Witam, w Renault Premium 420 dCi po ujechaniu ok. 10-15 min zapala się stop na desce rozdzielczej nie świecą się światła stopu w naczepie i koniu. Wymieniliśmy zawór pod pedałem hamulca lecz dalej jest to samo. Wiązka przejrzana pod względem wizualnym pod kabina na zgięciu koło osuszacza przy czujnikach też wszystko wygląda okej. W załączniku przesyłam...
Witam.Wyżej opisany wskaźnik pokazuje non stop zero.Reszta wskaźników działa prawidłowo.Wiem że czujnik ciśnienia jest w zaworze czteroobwodowym(chyba tak się nazywa ta aluminiowa płyta przy osuszaczu z wkręconymi czujnikami).Jest ich tam sześć ale nie wiem który jest na zegary.Może ktoś podpowie?Próbowałem je mostkować ale wskazówka ani drgnie. Vin...
Dokładnie poszedł silownik tył lewy , zawór ten czteroobwodowy i główny ten z regulacji cisnienia z osuszaczem potem poleciały dwa siłowniki na naczepie wszystko jest wymienione , 4-o obwodowy wymieniałem bez ruszania elektroniki . Całe powietrze mam ok ale nadal świeci komunikat " awaria pilota naczepy " Na świętej annie pod 25 ton auto padło , po...
Dzisiaj po przejechaniu kilkunastu km zapalił się komunikat AUTO REDUCTION G/B FUNCTION, samochód w automacie redukuje biegi do 11, w manualu jest ok. W weekend wymieniałem osuszacz (założony z odolejaczem) i od jakiegoś czasu pali się kontrolka ABS. Sądze że ma ona wpływ na ten komunikat, ale nie jestem pewien czy tylko ona czy coś jeszcze. Oczywiście...
Witam mam premiumkę z 2006 roku z silnikiem 440 dxi i skrzynią manualną. Problem jest z półbiegami, tzn jak wcisne guzik od półbiegów na dół to jest zgrzyt w skrzyni. Całe biegi wchodzą dobrze. Dodam że wymieniłem pompkę sprzęgła na nową oryginalną, zregenerowałem wysprzęglik i wymieniłem kostkę na skrzyni. Skrzynia do remontu? Czy to coś innego? Z...
Witam mam problem z Premium DXi 2006r polega on na tym że auto traci komunikacje pomiędzy sterownikami wyświetla błąd imo i auto nie odpala.Po diagnostyce wywala błędy z szyną J... a czasem w ogóle nie wykrywa sterowników podczas diagnozowania jedyny zidentyfikowanym jest sterownik zegarów. Potrzebuje schematu konstrukcji szyn komunikacji jak i co w...
świetny samochód, dopóki nic się nie popsuje. W tedy nie wiesz gdzie szukać części i pomocy, serwisy renault są najdroższe ze wszystkich, a inni mechanicy nie za bardzo chcą się podejmować ich naprawy. Zamienników części nie polecam. Ale na tle innych jest autem mało awaryjnym. Z tego co już zauważyłam trzeba często mieniać filtr osuszacza, no i paliwa...
Jest to obszerny temat ale nasuwa się pytanie,czy po zaprogramowaniu "wyzerowali licznik" przepływu powietrza,jest to ważne po każdej awarii.APM po napełnieniu układu powinien odbić zawór i nadal spuszczać powietrze przez czas ustalony do wyzerowania licznika przez minutę-dwie (teoretycznie może to być nawet kilka godzin) nazywa się to regeneracją osuszacza.Jeżeli...
Witam, Przy Premium dxi 440 APM zaczął mi przepuszczać powietrze ( na wolnych obrotach cieżko miał dobic ciśnienie do 12 bar). Wymieniłem: pneumatyke w APM i osuszacz. Było wszystko ok do czasu gdy wymienilem uszczelke pod kompresoerm. Zrobilem ok 200km i kompresor przestal być powietrze. Wymienilem cała góre kompresora czyli komplet uszczelek z głowiczka....
Dziękuje chyba ciężki dostęp do niego jest bo na wysokości ramy, ale zaraz spróbuje się do niego dostać. Dodano po 10 PO ODPIĘCIU KOSTKI BYŁA DUŻA WILGOĆ. WYPSIKAŁEM ŚRODKIEM DO STYKÓW I OSUSZANIA. ZOBACZYMY PO ODPALENIU, JEŚLI BŁĘDY NIE SKASUJĄ SIĘ TO WYMIENIĘ. TROCHE INNY TYP. https://obrazki.elektroda.pl/1195245600_... https://obrazki.elektroda.pl/8575530900_...
renault osuszacz renault premium premium renault
regulator moment slican translacje analogowe zawodówka mechatronik
Potencjometr montażowy 4,7k - mostkowanie pinów Błąd 18 w falowniku Easun - przyczyny i rozwiązania