To błąd wtórny. Będzie ubogi to sondę pierwszą wywali. Podcisnienie w dolocie na wolnych jakie jest?
Może trzeba zmienić bieg na wyższy?:) A tak na poważnie to o co ci chodzi?
no do końca to nie wiadomo czy to przepustnica może być też komputer
Pojeździj trochę, ja po czyszczeniu miałem to samo.Po jakiś 1000 km wszystko się ustabilizowało, też byłem w szoku jak po czyszczeniu zobaczyłem obroty.
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Nie Szukaj nieszczelności w kolektorze
Taka sytuacja się dzieje podczas jazdy jak przycisnę bardziej pedał gazu
Albo zaciął się silniczek krokowy.
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Przyucz krokowca
Napięcie mierzyłeś na podłączonym czujniku czy nie ?Jak na podłączonym może zwarcie w samym czujniku.Tak czy tak szukaj 5v bo rozumiem że te 1.2 to napięcie na wtyczce? Mam tylko 2.5 dci g9u 750.
Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.
sprawdz wtryski na przelew na kompie nie da sie tego dokładnie sprawdzic i jezeklui dobrze pamietam to trzeba je wkodowac lub sa nie takie jak trzeba
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
http://obrazki.elektroda.pl/5864773700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2542330500_1...
Tak jak widać na następnym zdjęciu uszczelka stara była twarda i po odkształceniu nie wracała do dawnego kształtu. Po mocniejszym naciśnięciu pękła. Obok zdeformowanej starej uszczelki na zdjęciu leży nowa ( grubsza i idealnie okrągła). Dodatkowo umieściłem schemat układu dolotowego: 1. Przepustnica 2 .Gruba uszczelka od obudowy filtra 3. Wymieniona...
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
dodam ze przed naprawa problemu nie bylo Więc sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie. :D Należy sprawdzić to co zostało naprawione :| Na pewno masz źle wybrany model silnika podczas diagnostyki . Pytanie czy te błędy które widzimy to na pewno te błędy . :?: Masz wybrany F9Q z EDC15 a w samochodzie masz M9R z EDC16 ( albo 17) :|
Wg danych producentach moc maksymalna przy 5500rpm a prędkość maksymalna to 210 km/h więc coś nie tak z 4000 obrotów przy 120km/h.
Czy tylko podświetlania zegarów ? , a co z światłami ?, włączają się wentylatory na chłodnicy? Jakie jest wtedy napięcie? Czas trwania tego zjawiska.
Pływanie obrotów to może być przejaw uszkodzonego silniczka krokowego. Zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy i układu dolotowego z przepływomierzem włącznie. Ja czyściłem przepustnicę środkiem do czyszczenia przepustnic i gaźników w areozolu - skutni były pozytywne. Z wymianą czujników bym się wstrzymał. Zobacz też czy silnik nie łapie lewego powietrza....
I najprawdopodobniej MAP też ubity bo takiego nadciśnienia raczej nie wytrzymał
Człowieku całe szczęście że ci w paliwie nie odpala, przecież mógłbyś go spalić i jeszcze tobie krzywda by się stała. Moja rada - wyprowadź go z tego paliwa, umyj, wysusz i dopiero spróbuj odpalać. Tak z ciekawości to do jakiej wysokości zanurzyłeś go w paliwie ?
Nie sprawdzalem
Podepnij clip Np. wężyk przy dolocie
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Co zrobiles pewnie wymieniles uszczelki miedzy kolektorami lub pod kolektorem. W tych silmikach czesto padaja uszczelki i silnik ma przez to zbyt wysokie obroty. Pozdrawiam.
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
Za wysokie obroty
Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....
Na zimnym silniku to normalne że sonda bedzie źle pracować. Musi się rozgrzać od spalin. Po rozgrzaniu z tego co piszesz jest OK. Jest to sonda z jednym przewodem, bez grzałki więc potrzebuje czasu na rozgrzanie się więc wg. mnie jest wszystko OK. Co innego sonda z grzałką, wtedy zaczyna pracować dużo szybciej.
Skoro podnosi się stan płynu to jednak sprawdź szczelność głowicy
Zrobic tez przeglad klimy,moze byc za wysokie cisnienie i presostat rzuca sterowaniem
Skoro byłeś u elektryka i został stwierdzony czujnik temperatury silnika-to trzeba było wymienić-a czy pomoże to inna sprawa.
ale przy ruszaniu, czy w czasie jazdy na wysokich obrotach?
Jeśli maci LPG to w nastawniku wolnych obrotów masełko blokuje jego ruch.
Witam mam pytanie jak dobrze wyregulować obroty w renault19 1.7 mianowicie na benzynie mam 1300 obrotów a na Lpg mam 1000 i poniżej .Na gazie jest odczuwalne falowanie obrotów (nierówna praca silnika) . Przeczyściłem silniczek krokowy bo na zimnym silniku podczas jazdy ,przy zmianie biegów dostawał wysokich obrotów (powyżej 2000 obrotów) po przeczyszczeniu...
Lewe powietrze,otwarta przepustnica lub zacięty zawór powietrzny wolnych obrotów.
Wiem - sprawdzałem to już kiedys. Malo gazu zaraz po uruchomieniu i szybciej zmienia. Ale ona i tak jak się jedzie na wzniesienie to nie chce trzymać normalnych obrotów tylko wyższe.
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
do jakich obrotów ci dochodzi. Ważne czy nie świeci się kontrolka jakiegoś błędu bo jest tak że w przypadku złapania błędu komputer blokuje wysokie obroty
Sprawdź zawór na listwie
Jest to silnik 1.8 16 V rocznik 2003 a pogoda nas nie rozpieszcza a ja mogę jedynie to naprawić pod blokiem Zacznę od uszczelek na przepustnicy i sprawdzę ten kolektor
Podobny problem miałem w swoim Twingo z 2002 W czasie jazdy zawieszał się na wysokich obrotach i można było jechać bez naciskania na pedał gazu . Powodem tego był zapieczony trzpień w silniczku krokowym , który pozostawał w pozycji max otwartego obejścia przepustnicy pomogło wyjęcie i przemycie WD 40 . Trzpień przesuwa się na gwincie osi silniczka ....
Jest jakaś szansa na pomoc ?
Proszę o poradę jak przeczyścić regulator biegu jałowego i jak go rozłożyć , bo wszystko wskazuje na to . Teraz już na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty, na biegu jałowym, tak jakby nie dostawał powietrza. Pozdrawiam.
Temat co prawda stary, a jako że mam tak samo, to zapytam czy znaleziono rozwiązanie i co było powodem? Z góry dzięki.Pozdrawiam
Zauważyłem, że problem znacznie się nasila jak temperatura na zewnątrz spada.tzn jak na zewnątrz spada poniżej zera to już nawet zwarcie klemy nie pomaga i obroty wysokie lecą po odpaleniu do 4 tys przez i trzyma parę sekund po czym lekko spadają i falują 2 -3 tysiące
Odłącz klemę z akumulatora na kilka minut, potem odpal silnik, niech pochodzi spokojnie na wolnych obrotach .
W lagunie były co najmniej 3 silniki 3.0 v6. Potrzeba zobaczyć temperature i podciśnienie, oraz czy przepustnica działą prawidłowo.
wyczyściłem dzisiaj przepustnice silniczek krokowy pracuje(z tym ze nie wiem czy się nie zacina)sprawdziłem węże czy nie bierze lewego powietrza wszystko szczelne i doszłem do tego ze jak odepnę wtyczkę od potencjometru położenia przepustnicy to obroty sa ok(jak sprawdzić czy potencjometr jest uszkodzony?)dziękuje za pomoc
panowie już wiem uszczelka pod monowtryskiem
Mówisz tu o klimatyzacji i teraz pytanie czy masz klimatyzację, klimatronika czy zwykły nawiew, bo sprężarka klimatyzacji załącza się po lekkim dodaniu gazu i to mogło by być przyczyną. Jak chcesz sprawdzić alternator to musisz ściągnąć pasek i sprawdzić luzy.
Sprawdź oringi w przepustnicy, szczególnie ten za nią.
Mam pytanie w jaki sposób sprawdzasz te czujniki? Czy nie lepiej pojechać do elektronika od Renault? Pamiętaj tylko o tym, że komputer wskaże usterkę tylko gdy będą wysokie obroty
A co było powodem jego wymiany?
Problem rozwiązany, czujnik temperatury wody
Czy masz takie zegary? http://obrazki.elektroda.net/39_11758333...
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
Błędy skasowałem takim zwykłym testerem (który zawsze wskazuje wypadanie zapłonów na 2 cylindrze) ogólnie używam go tylko do kasowania nie diagnozy.Jutro kolega z Clipem podjedzie i sprawdzę dokładniej.Po kasowaniu zawsze klemę na 30min ściągam. Oringów nie zmieniałem uszczelniam silikonem.Moim zdaniem coś z temperaturą bo dziwnie przelewa płyn do zbiorniczka...
Jeszcze raz pisze lewe powietrze to wysokie obroty a nie niskie.
Witam! Posiadam Renault Laguna 1.9 DTI 98 KM 1998rok. Mam taki problem, auto ma wysokie bardzo obroty - tak około 2000 tys. na jałowym biegu. Jeżeli się przegazuje to bardzo powoli te obroty spadają. W momencie naciśnięcia hamulca obroty w miarę się normują bo spadają do 1000-1100. W trakcie jazdy dodatkowo auto traci moc, nie reagując na gaz. Jednocześnie...
Witam, A masz w tym modelu klimatyzacje ?
Czujnik tem.silnika a gdzie on jest??? i jak go sprawdzić ?? A czy jak by padła sonda landa to komputer by tego nie wykrył??? teraz cały czas jeżdżę na Pb i nie świeci mi kontrolka SERV tak że komputer chyba nie wykrywa żadnego błędu. A co do przewodu od tego MAPA to nie wiem czy dobrze my slę ale to jest chyba od ciśnienia w kolektorze i wiem że jak...
EGR i do sprawdzenia dpf
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Niestety nie mam komputerka i przełanczam rencznie przyciskiem.Pozdrawiam.
a to gorzej czy lepiej że jest monowtrysk, a nie gaźnik ?
Problem mam odkąd ja kupiłem. Olej zmieniony jakiś miesiąc temu. Nie mam pomysłu co to może być. Zastanawia mnie tez to ze nie ma żadnej blokady obrotów. Właściwie mógłbym dojść to 6000...
Witam. Mam taki problem otóż wymieniałem silnik bo stary był zatarty i co się okazało po odpaleniu, że są bardzo wysokie obroty. nawet gdy silnik się już nagrzeje to obroty trochę spadają lecz dalej są wysokie. Także jak ściągnę wężyk podciśnieniowy to obroty troszkę spadają Co może być przyczyną. Proszę o odpowiedź.
1 komunikat po niemiecku Są to w sumie cztery. 1. Uwaga-proszę zapiąć pasy. 2. Proszę zaraz zatankować. 3. Wtrysk paliwa nie funkcjonuje. 4. Proszę udać się do warsztatu.
W 16V jest juz krokowy. Jesli przy zatkaniu spadaja obroty to ewidentnie masz problem z krokowym,ewentualnie nieszczelnoscia przy nim.
Nie mogę już bardziej podnieść obrotów, bo będą za wysokie. Jakieś inne rady?
Kiedyś to nazywało się ssanie i uruchamiało się gdy odpalałem auto na zimnym silniku. Teraz steruje tym elektronika, a jak teraz to fachowo się nazywa to nie wiem. Mam Hyundai ix20 i gdy odpalę na zimnym to też ma obroty ok 1200, po rozgrzaniu spadają do normalnych . Jeśli chwilę postoi i nie ostygnie, to odpalam i od razu są niskie, a jeśli ostygnie...
Wracam do tematu, żeby napisać o efektach Przepustnica zamieniona na używaną i 3 tyś. km zrobione. Na chwilę obecną obroty są takie jak powinny.
Renault Laguna II CDI 2001 rok disel - podczas jazdy zapala się kontrolka STOP-lampka kontroli wtrysków. Samochód traci moc. Na wysokich obrotach osiąga prędkość 20 km/godz. Jaka jest przyczyna ?
Ok problem rozwiązany. Wszystko juz działa poprawnie :D
Witam renault clio 93r. 1.2 przerywa na wysokich obrotach, czy przyczyną może być układ zapłonowy? Auto na niskich obrotach jeździ normalnie ale gdy przycisne mosniej pedał gazu to przerywa, tak jakby odcinał zapłon. Dodam , że ma LPG i tak samo zachowuje sie na LPG i benzynie
Mam problem,samochód podczas jazdy wskoczył na wysokie obroty i tak zostało,czasem wcześniej już się tak zachowywał,ale to przechodziło.Co jest przyczyną?
Opisałeś się ,jak na maturze na dowolny temat. Z tego nic nie wynika , w czym można Ci pomóc. Nie piszesz , jak pali na zimnym i ciepłym ,jak pracuje na wolnych obrotach, czy ma przyśpieszenie , ile na tym silniku przejechane kilometrów.
Wyczyść przepustnicę.
nie ma LPG , teraz zauważyłem że spalanie wzrosło, prawie dwukrotnie
Renault Twingo, 1.2kat, wtrysk ... pali do 12 l/100km, szarpie podczas jazdy, nie wchodzi na obroty itp. Pomocy !!! Mechanika gra,
Witam. Chodzi o silnik produkcji Renault 2.2dt . Na zimnym po odpaleniu obroty są w normie na poziomie 900 . Natomiast jak silnik się nagrzeje na biegu jałowym obroty wynoszą równo jak od linijki 1200 .
Żeby zapalił potrzebuje iskry odpowiedniej mieszanki paliwowo powietrznej i kompresji. Sprawdzić to po koleji.
No tak ma być. :)
Renault Master 2.5 DCI podczas jazdy na wyższych obrotach (ok. 3tys. obrotów) odcina i gaśnie. Wyskakuje błąd df197 ciśnienie paliwa za wysokie. Wtryski sprawdzone, korekty od 1 do 4 : 0,3 ; 0,6 ; 0,2 ; 0,8. Co może być przyczyną?
Walczyłem z podobnym przypadkiem po gaziarzach. Pocięli nie te przewody co trzeba, poskręcali byle jak i zaizolowali tak że prawie nie było widać ingerencji.
Jestem użytkownikiem samochodu Renault Megane Scenic z silnikiem benzynowym o pojemności 1600 cm³ typ K7M. W czasie jazdy w momencie kiedy silnik nagrzeje się do temperatury przy której włąncza się wentylator silnik zaczyna szaleć, nie ma wolnych obrotów tylko wyskok na 3000 obr. i tak trzyma do obniżenia się temperatury ale i wtedy obroty nie...
[i] albo [*]
Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnienia czy któryś nie spadł. U mnie w R19 1,7 spadł jeden i obroty utrzymywały sie na poziomie 3000obr.
Sciagałeś kolektor ssący czy nie? Który silnik D7F720 czy D7F726? Już nie pamiętam w którym ale w jednym z nich zawsze trzeba było wymienić na nowe cztery uszczelki na kolektorze ssącym. Przemo będzie wiedział co i jak, na renówce robi.
a w jaki sposób i co sprawdzałeś w tej pompie?? mi to wygląda na zatarcie pompy, spotkałem się z dwoma takimi przypadkami, które objawiły się tak jak napisałeś, wejście na wysokie obroty a następnie zgaśnięcie i game over
Sprawdź hamulec bo raczej na pewno jest zapowietrzony. Z obrotami sugeruje również jak kolega wyżej silniczek krokowy.
Czujnik wszystko ok nawet jak wysterowujesz na kompie niską prędkość i wysoką wentylatora działa tak samo
Może wymień czujnik i daj więcej danych
Obroty normalne jak na benzynę. Natomiast świecąca kontrolka nie jest normalnym zjawiskiem. Podłącz pod komputer i odczytaj błędy.
Zrób przyuczenie clipem
kontrolka która informuje o braku ładowania zapala się przy ok.3000obr. lecz gdy właczone są np.swiatła zapala się juz nawet przy 2000obr. przy niższych obrotach wszystko pracuje normalnie
wysoki obrót renault renault wysoki obrót scenic renault megane wysoki obrót
cewka pompa płyta indukcyjny samsung tranzystor pacifica czujnik
pralka amica chińskie radio android
Sofar 5.5 – świeci alarm i normal, jednoczesne diody, przyczyny usterki falownika MAN TGX 480 SCR-AdBlue Fault 5533: Return Flow Blocked, Dosing Pump Issues