A ja mam jeszcze jeden pomysł: Zamiast wtryskiwacze - emulator Zamiast - lambdy emulator a wtryskiwacze zasilać przez ala monowibratory - układ oparty choćby na stałej RC, przedłużający o ileś % czas otwarcia wtryskiwacz, sterowany sygnałem dawanym na emulator - trochę zawiłe, ale powinno się udać. Pozdrawiam
Schemat masz na priva. 247 to tablica . 645 to moduł kabiny UCH aczkolwiek mało potrzebny bo podaje tylko zasilanie dla czujnika .
Zobacz czy na czujnik dochodzi zasilanie i czy z niego wychodzi sygnał. Pewnie uszkodzony czujnik.
Witam Mam clio 3 2009r 1.2 benzyna , muszę w nim dorobić wtyczkę czujnika ciśnienia klimatyzacji ale mam problem bo nie mam zasilania , kable przedzwoniłem do modułu UPC. kabelki maja kolory czarny -Gnd , brązowy -? i pomarańczowy-? nie wiem który sygnał a który zasilanie. klimatyzacja manualna załącza się na panelu. domyślam się że zasilanie na czujniku...
EECU 0 00102 18 111 Czujnik ciśnienia doładowania: zbyt słabe zasilanie czujnika
Ja bym odłączył wszystkie czujniki na silniku które są zasilane 5-tka i zobaczył czy w tej gałęzi zasilania jest napięcie.
Wtyczka przy pompie: 5 CAN-B 12 +15 16 CAN-A 21, 22 masa 28 i 29 - mostek CAN 30 CAN-L 31 CAN-H 32, 33 zasilanie +30
Teraz parametry, kręć rozrusznikiem i sprawdź czy widzi obroty, ciśnienie, oczywiście sprawdź czy błędy się kasują. Błąd cz. temp. paliwa nie ma wpływu na palenie ale zasilanie czujników tak.
To przedliftowy model? Zasilanie wchodzi na czujnik 2 czerwonymi przewodami wychodzi białym na sprężarke. Zasilanie czujnika idzie z panelu nawiewów, wychodzi z niego fioletowym pin 14A .
Zawsze na wstępie sprawdzamy błędy jakie zapisały się w sterowniku.
W Renault Megane IV z 2019 roku, nie działają czujniki parkowania, brak komunikacji z modułem. Ma ktoś schemat modułu z jedną kostką? Jest zasilanie (plus), nie ma masy (minus).
Pomieszałeś błędy z innych systemów,zamiast oddzielnie napisać. Czujnik wału masz błąd obwodu. Sprawdziłeś zasilanie czujnika i masę? To samo z czujnikiem abs?
Zawór EGR (potenciometr w nim) robił zwarcie, a jak zrobił to zwarcie to od razu znikało napięcie zasilające czujnik ciśnienia i czujnik wałka. Odepnij zawór i pojeździj nim. Dziwne te błędy, w renault zaczynają się od DF
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Jeżeli to sterownik Sirius 34 , to czujnik wisi na 24 i 54 pinie ECU i tylko ECU , nie ma tam żadnego przejścia na jakieś bezpieczniki. Coś źle mierzysz - nie tam gdzie trzeba! Oporność jego od 200 do 800 omów. Nie to jest sirius32.(90 pinow) Clio 1.4 16V 2001r automat. Bledow na Clipie brak. Nie rozpoznany 1 cylinder,brak obrotow silnika przy kreceniu.
Pękają połączenia wewnątrz sterownika ABS, ale dziwne, że błędy dotyczą tylko czujników. Ja bym sprawdził miernikiem czy mają zasilanie, i czy któryś nie robi zwacia
problem po prostu pozostanie z elektrycznymi szybami oraz abs Po prostu zostawiasz instalacje w spokoju. A instalacje silnika dti wkładasz z silnikiem i podpinasz tylko czujniki kontrolki i zasilanie nic więcej. W komputerze dti demontujesz immo.
Sprawdź czy masz zasilanie na tym czujniku...
Te 5v zasila nawet EGR. Sprawdz napięcia wychodzące z UCHa
Najlepiej,wcześniej sprawdzasz zasilania i masy. No i nie zapomnij o błędzie czujnika.
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Nie chodzi o usterke czujnika tylko o brak cisnienia. Moze regulator cisnienia paliwa jest uszkodzony albo nie jest zasilany.
Zobacz czy podczas krecenia silnikiem pracuje pompa paliwa(czy dostaje zasilanie)Jesli pracuje-czujnik dobry,jesli nie-wiadomo
Zasilanie modułu zapłonowego jest dosyć "prymitywnym" odcięciem i łatwym w lokalizacji - przewód z krokodylkiem i po bulu ;) Łatwiej i lepiej byłoby odciąć sygnał z czujnika na wale korbowym sterujący m.in. pracą układu zapłonowego. Albo ... odłączać zasilanie pompy paliwa. Pozdrawiam !
Kolego a instalacja...sprawdzona...zasilanie czujnika?
A jak napięcia wychodzące z sterownika, zasilające czujniki
Samochód z 2008r. Stacyjkę raczej wykluczam ponieważ samochód jak odpali pochodzi chwile i gaśnie. Wtedy pojawia się błąd DF113. Błąd opisany jako :Zasilanie czujników na minimum
Sprawdz po zaponie jakie jest zasilanie na czujiku walka rozrzadu
Sprawdź czy cewka dostaje impulsy. Jak podałem wyżej. Poerw zasilanie.
Jakie masz zasilanie na czujniku i sygnał wyjśćiowy?
Sprawdzić co pokazuje czujnik cisnienia doładowania, sprawdzić zasilanie na kostce przeplywki odpietej i wpiętej sprawdzić schemat elektryczny prześledzić układ wiazek
Też nic nie pomogło - błąd czujnika oznaczenia cylindra jest cały czas, a auto ma od czasu do czasu problem z odpalaniem. W czym może być problem? i co jeszcze sprawdzić? -źle ustawiony rozrząd -podróbka paska -nieprawidłowe zasilanie czujników
A co pompa zasilająca nie pracuje?
Masa czy zasilanie? Oryginalne czujniki maja opcje wylaczenia, wiec chyba to zasilanie?
Zasilanie modułu sprawdż kontrolką. Jeden z tych trzech prad a dwa pozostale daja impuls z czujnika na wale obrotów . Jezeli jest dostep do cewki to mozna sprawdzic modul kontrolka .Modul podaje implulsy masy sterowany czujnikiem z walu do cewki.Cewka powinna miec staly prad po stacyjce.:arrow:
Czy ten czujnik o którym mówisz jest z Renault - to nie . Bo wszystkie czujniki GMP z starych renówek są indukcyjne . Nie zagłębiałem tematu ale chyba czujnik wałka rozrządu z starego silnika 2.5 dci z mastera jest czujnikiem Halla zasilanym 12V .
Witam, zobacz, czy na czujniku Halla masz zasilanie między 5 V a chyba 9 V. Sprawdziłeś zasilanie i masę? I 3. pin masz mieć koło 2 V. Daj znać
Witam. MID-128 PPID-270 FMI-9 Napięcie zasilające czujnik NOx. Komunikacja CAN między EMS i ECU NOx.
EECU CR - SPN: 16 - FMI: 03 ilość wystąpień 126 "Czujnik zanieczyszczenia oleju napędowego: CO lub CC z masą•Sprawdzić wiązkę (B9, B33) i czujnikWIZYTA W WARSZTACIESerwis" Tak podaje dokumentacja, taki czujnik jest przy filtrach paliwa. Zasilany jest z tego samego przewodu (nr 292) co wentylator, zawór hamulca silnikowego i przycisk gaszenia silnika...
A zasilanie wogóle jest na tych czujnikach?
Jeżeli czujnik zadziałał powinien mieć rozwarcie i przerwany obwód?
Witam Poproszę o identyfikacje co to za czujnik. Reno clio 2 1.2 16V 2001 rok. Jest on z tyłu silnika od strony cewki, przy filtrze olenu. Zasilanie idzie do niego w wiązce do cewek.
Prawdopodobnie zasilanie na cewki jest razem z zasilaniem pompy. Pojawia się na kilka sekund po włączeniu zapłonu i wyłącza. Następny raz włącza się, jak czujnik wału widzi obroty (przy kręceniu rozrusznikiem) włóż końcówkę pomiarową „od tyłu” wtyczki, wtyczka zapięta na cewce. Albo zamiast miernika użyj żarówki 21W. Sprawdzanie miernikiem na otwartym...
Niech sprawdzi najpierw - zmieniając podłaczenie czujników - to nic nie kosztuje, tylko jego czas. Oczywiście opór czujnika, zasilanie, odległość czujnika i stan koronki muszą być ok.
Mam na myśli abyś ten czujnik co podałem gdzieś do obiegu płynu i podłączył i wtedy zasilanie do wentylatora możesz na przekaźniku zrobić. Jedź do mechanika to ci to za parę grosz zrobi na odpowiednich przekrojach przewodu itd.
Daj zasilanie na czujnik i podłącz LEDa. Wyjmij świece, kręć wałem i zobacz co się dzieje z dioda. Bez oscyloskopu to jedyne wyjście.
Więc , czas sprawdzić wiązkę . Zasilanie przepływomierza i parametry pozostałych czujników.
Sprawdz zlacze czujnika skrzyni biegow. Zasilanie czujnika +po zaplonie , mase , oraz ciaglos przewodu sygnalowego miedzy czujnikiem a licznikiem.
To zastanów się nad czujnikiem obrotów wału i jego okolicami. Kluczem są wskazania obrotomierza. Czemu masz przekłamany sygnał i wywala błąd. Dla mnie to masz gdzieś gubioną masę lub zasilanie na 100%. Dla pewności możesz podmienić czujnik wału... Dodano po 4 Pomierz spadki napięć w momencie kręcenia rozrusznikiem. Zwłaszcza masa silnika, masa na czujnik...
Idąc wzdłuż kabla poszukaj centralki i odłącz zasilanie.
Kable w kostce z lewej strony to sterowanie centralem. Czerwony +12V Czarny Masa Fiolety z tego co pamiętam odcięcie zapłonu To wystarczy by stwierdzić co z resztą. Podłącz zasilanie, włącz alarm rusz czujnikami znajdziesz na którym kablu jest wyjście na syrene. Ten sam motyw z wyjściem na kierunkowskazy. Możesz też uzbroić alarm i przez jakis opornik...
MID 136 SID 70 FMI 12 SID 70 Czujnik zużycia klocków hamulcowych, oś 1, w lewo FMI12 Sygnały z lewej i prawej czujniki zużycia różnią się o więcej niż 20%. Uszkodzony zacisk, klocki są zużyte nierównomiernie. Sprawdź stan klocków, sprawdzić hamulce zaciski. Zamknięcie przewodów zasilających założyć minus uszkodzony modulator. Sprawdzić okablowanie między...
Gutmann pokazuje to samo z tym że na czujnikach błędne zasilanie , sterownik silnika uszkodzony Czujnik ciśnienia doładowania sygnał nieprawidłowy
tylko tego wyłącznika uderzeniowego wcale nie moge znależć
Nie będzie bo jest samowzbudny. Ma wspólne zasilanie z czujnikiem prędkości.
Tam pompa jest zasilana przekaźnikiem, a sprawdzałeś czujnik uderzeniowy?
Może do masy idzie? Drugi przewód np. Zasilanie i trzeci sygnał.
Które jeszcze czujniki mam sprawdzić? Sonda ma coś do tego? Żadne. Masz sprawdzić zasilanie. Apka za 5 zł ci tego nie pokażę.
proponowal bym udac sie do elektryka chyba ze jestes w stanie sprawdic czujnik i cewke WN a jak nie to chociaz sprawdz zasilanie na cewce i czujniku
To jest USTERKA ZASILANIA OLEJEM NAPEDOWYM . Wynika z tego że masz niskie ciśnienie paliwa na filtrze . Przyczyna może być zapchany filtr lub smok . Zawór w głowicy . Pompa paliwa . Nieszczelność w układzie . Usterka samego czujnika . Na wolnych optymalnie powinno być około 3 bar . Usterka zapala się jeśli zasilanie spadnie poniżej 2 barów
To już wiesz dlaczego klima nie rusza (0 bar). Skoro jest ciśnienie to czujnik i okablowanie do przeglądu, zobacz czy na czujniku masz zasilanie. A załącza się ogrzewanie tylnej szyby ?
To zasilanie na czujnik prędkości i rezystancję poziomu paliwa na dzień dobry zmierzyć należy.
Z tego co pamiętam w 19 na zasilanie cewki, pompy paliwa, wtrysków i kilku czujników dawany jest prąd z przekaźnika pompy paliwa, sprawdź czy nie ma pośniedziałych przewodów przy tym przekaźniku i czy przekaźnik nie jest uszkodzony, miałem tak w 19 1,8 8V po wymianie przewodów do przekaźnika odpaliła, moge się mylić, sprawdź jeszcze czy przypadkiem...
hej nagle i niespodziewanie skrzynia zaczęła przechodzić w tryb awaryjny, mechanik podłączył komputer i wyświetlił się błąd elektrozaworu ciśnienia ( jak dobrze pamiętam p117), więc wymieniłem te sławne dwa elektrozawory i przy okazji nowy olej. Niestety operacja nic nie pomogła. Pobawiłem się programem diagnostycznym i on pokazuje mi zerowe ciśnienie...
Fajnie że pokazuje takie błędy. Sprawdź zasilanie czujników nr 2 i zgodność inf. multiplex. :D Daj jakieś numery błędów. Najlepiej w formacie DTC xxxxx.
Sprawdź czy przeciwmgłowe tylne świecą w samochodzie z wyjętą wtyczką. W gnieździe powinien być miniaturowy przełącznik, który czasami się zacina lub już został uszkodzony przez korozję. Jeżeli jest w nim "inteligentna" instalacja elektryczna, to sygnał z czujnika informuje moduł body o podłączeniu przyczepki i zmienia parę funkcji m.in. wykrywanie...
Czujniki halotronowe , nadajniki zintegrowane z łożyskami , powodzenia. Pierwsze co to sprawdzić zasilanie pompy, lubi gnić.
Sprawdź przekaźnik r21 i bezpiecznik f46 on zasila kompresor.
Potencjometr w zaworze EGR zasilany jest z tego samego źródła co czujnik wałka. Częsta przypadłość w renault clio 1,5 dCi
Zasilanie czujnika to 12V, na forum jest opisane jak w prosty sposób sprawdzić obwód sygnału prędkości. Wymieniony czujnik był nowy czy używany?
Naprawiłem. bezpiecznik f6 zasila konsole i przetarty kabel czujnika wału.
Ja bym poszukał gdzie jeszcze jest 5V (na przykład na inny czujnik) i podał to zamiast tego co masz. Najlepiej przez oryginalną wiązkę. Miernik może oszukać, wiązkę należy sprawdzać z obciążeniem. Jeżeli dalej nie będzie prawidłowego zasilania, to wiązka. Jak błąd zniknie to sterownik. A najlepiej jak byś miał zasilacz laboratoryjny, żeby podać odpowiednie...
Czujniki halla masz różne, zasilane 5v i 12v. Sygnał zawsze wygląda "kwadratowo" choć wartość napięcia zależy od czujnika .Jak i to czy jest to czujnik pull up czy pull down. Jeden ściąga napięcie do dołu a drugi "wytwarza" podnosi do góry. Może to być 12v albo 5v, kwestia sterownika,zasilania i czujnika. Zawsze przed pomiarem mierzysz zasilania i masę...
Mam pytanie odnośnie czujników zużycia okładzin hamulcowych montowanych tak i w Lucas jak i w Meritor zaciskach stosowanych w MANie i Renault. Chodzi mi o to jak je sprawdzić , są trój pinowe i o ile mi wiadomo to są zasilane 5V napięciem, masą i sygnałem zwrotnym tylko jak stwierdzić czy czujnik padł czy nie (pomijając to że np. diagnostyka pokazuje...
tak jak kolega wyzej napisal najprawdopobniej za niskie napiecie przy rozruchu ,sprawdz tez zasilanie czujnika polozenia walu przy rozruchu
czyli na czujnik podawane jest zasilanie dodatkowe moze moduł przyczepy jeżeli posiada.Wygląda ze zasilanie podawane jest bezpośrednio na swiatło cofania omijąjac switcha wstecznego biegu, jeżeli przerzucisz na R to zasilanie podawane jest od strony swiateł i podawane jest na zasilanie modułu BSI i dlatego autko nie gasnie bo ma zasilanie z czujnika...
Witam P0190 -czujnik cisnienia paliwa umieszczony w pompie wysokiego cisnienia ,po prawej stronie pod przewodem metalowym paliwa,czarny okragly przykrecony na srubki torx bodajrze 2 lub 3.,zlacze 2 bolce w czujniku.Opornosc po odlaczonej wtyczce 2-4ohm ,zasilanie po wlaczonej wtyczce do czujnika 12-13V -zasilany wlacznie z czujnikiem EGR z zespolu przekaznikow...
Kabel niebieski podłącz pod zasilanie żarówki od wstecznego, lub czujnik od wstecznego.
Problem zdiagnozowany, przyczyną było zalanie wtyczki czujnika ciśnienia klimatyzacji. Nieprawdopodobne ale jednak, zasilana z komputera robiła zwarcie, ten przechodził w tryb awaryjny, dopiero po konsultacji objawów i nr błędu ustalono że to ten czujnik. W tej chwili jest odłączony i po całym dniu testów wszystko ok. Wymiana czujnika i po sprawie!
Odlacz czujnik cisnienia klimy i spróbuj odpalić To nie w tym modelu . Parę lat młodszy . Pompa napewno daje paliwo? Też bym zaczął od tego przed kopaniem w rozrządzie , tym bardziej że jest prosty sposób - ściągnąć przewód paliwowy z rampy , zatkać kciukiem i włączyć zasilanie . Jak nie utrzyma ciśnienia palcem to znaczy że pompa sprawna . :D Jak...
Do modułu pompy ABS dochodzą zazwyczaj trzy plusy. A zasilanie do jeszcze minus, które też są do sprawdzenia. A to że wychodzi błąd czujnika cisnienia hamowania to nie zawsze oznacza jego awarie. Trzeba przeanalizować wartości rzeczywiste w sterownku Abs
Sterownik silnika steruje wentylatorem na chłodnicy poprzez przekaźniki. Być może sterownik silnika nie widzi jednego z przekaźników i przez to ten błąd. Nie wiem czy tym swoim sprzętem jesteś w stanie sprawdzić ale powinno być widać coś takiego czy pierwszy bieg został wysterowany, po tym by było widać że gdy silnik jest nagrzany ECU reaguje prawidłowo...
Sprawdź czy do przekaźnika świec żarowych dochodzi zasilanie,sterowanie.Odepnij wtyczkę z czujnika temp. silnika zobacz czy wtedy świece grzeją , spróbuj samemu wysterować przekaźnik i sprawdź czy jest zasilanie na świecach.
Potrzebyję schematu w/w urządzena. Nabyłem takowydrogą kupna i chcę zaaplikować do zupełnie innego auta. Proszę o info: co gdzie zasilanie, podświetlanie, czujniki, silniki ......
RENAULT MIDLUM 2008 DXI7- błąd MID 128 PID 94 FMI 3 Ciśnienie paliwa zmierzone manometrem oscyluje w granicach 6,8 - 7.0 bar Zasilanie czujnika 5,05 V, sygnał bezciśnieniowy 2,84 V, po odpaleniu 5,04 V. Czy te wartości są prawidłowe ? Błąd nie wchodzi na postoju, pokazuje się w czasie jazdy.
Rozumiem ze napięcia mierzysz względem masy? Na pinie 4 masz mieć plusa po bezpieczniku F2. A z Twój pomiarów wychodzi ze masz 0V, wiec warto go sprawić. buczi82 opisał wtyczkę tak jak ją widzi a nie zgodnie z numerami na wtyczce :cry: U niego "3" to właściwe pin 4 w wtyczce i ma zasilanie +12V . U niego numer "5" to właściwie PIN 6 - sygnał przepływomierza...
Bardzo dziękuję za pomoc. Problem robił czujnik NOX przed katalizatorem. Zrobiłem dokładnie tak jak pisałeś i wyszło samo. Dziękuję raz jeszcze. Dodano po 40 Wymiana czujnika NOX przed katalizatorem rozwiązała problem.
pokazuje 8,5 volta Czujnik zasilany 5V , chociaż zdarzało się że ECU nie buntowało się przy 4,7V
witam. Czytam i nie wierze w to co czytam dosłownie jak bym widział mój przypadek.Dwa dni temu też lutowałem kabelki od czujnika ciśnienia doładowania bo był jeden urwany i od tego momentu nie mogę uruchomić samochodu, też nie mam napięcia 5V na tym czujniku. Po podłączeniu pod komputer wywala kilka błedów innych czujników gdzie też nie mam zasilania...
Sprawdzic drożność przewodu zasilającego. Filtr gazu zamontowany przed czujnikiem temperatury gazu czy za nim?
Pewnie. że masz błąd czujnika i pompy bo nie masz zasilania. Idzie z jednego przekaźnika. Spalony masz bezpiecznik. Podaj zasilanie na krótko od strony pompy, i zapali.
Kasowanie nie naprawia. Branie oleju raczej nie ma nic wspólnego z LPG. Przebiera i słabo pali bo ma problem z czujnikami. Zobacz czy widzi obroty silnika. Trzeba sprawdzić czy czujnik wału jak i wałka mają zasilanie, podają sygnały i czy instalacja pomiędzy ECU a czujnikami jest sprawna.
sprawdź zasilanie na czujniku prędkości na skrzyni biegów.
Mam problem z Master lll 2017r Nie widzi czujnika nox dolny ostatni Czujnik zmieniony na nowy nadal to samo Zasilanie na czujnik w normie Przewody Can na odpiętym czujniku w normie na zapiętym poza zakresem? Co może być przyczyną? Adblue dozuje mocznik (at)ElektrodaBot AI: Czy pojawiają się jakieś kody błędów (DTC) związane z czujnikiem NOx lub systemem...
Znasz kod silnika bo ja mam zasilanie na innych pinach niż Ty. Już znalazłem na pinie 38 masz zasilanie?
Witam Ścieżka | Przeznaczenie 1 |Zasilanie silnika 2 |Zasilanie silnika 3 |Sygnał otwarcia (czujnik progowy) 4 |Masa Pozdrawiam
Niewiem czym to czytales. PO106. to czujnik/MAP/ w kolektorze ssacym. Sprawdz wezyk i zasilanie 5v.
Czujnik położenia pedału sprzęgła i/lub jego zasilanie, a reszta to albo uszkodzona pucha ręcznego albo brak kalibracji albi oba jednocześnie.
Witam, poszukuję również schematu z opisem czujników parkowania trafik 3 2015 r. Może ktoś pomoże . Mam błąd 4 czujników błąd zasilania. Wiązka sprawdzona. Na czujniki z modułu wychodzi zasilanie niecałe 5 volt to przy mało. Załozyłem drugi moduł i to samo. stąd błąd czterech czujników. Potrzebuję opis wyjść z modułu pdc. Może ktoś posiada . z góry...
Witam zobacz to: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... idzie tam zasilanie przewód po stacyjce sygnały z komputera, skrzyni biegów, czujnika kąta skręntu
renault laguna zasilać czujnik renault zasilać czujnik master zasilać renault
pełna opona srodku folia omega x30xe
whirlpool awm6081 blokada drzwi wymiana wkładki gerda
UPS PSA1000MT3-230U nie przełącza na baterię - przyczyny i rozwiązania Simtec 71.1 vs Simtec 71.6 – różnice, zamienność, klonowanie ECU Opel