To , że akumulator młody , nie znaczy ,że sam się doładowuje. Sprawdz ładowanie.
Wysiadła pompka płynu chłodzącego i ma taki luz, że stuka. Podnieś auto, jest w okolicach lewego koła od przodu. Posłuchaj i wymień na nową. Nie zapomnij odpowietrzyć ładowarki wentylkiem, jak z koła ciężarówki, wentylek zasłonięty czarną dziwną gumą. Dodano po 4 W tym układzie to kondensator przed mostkiem lub precherger niestety w niektórych modelach...
Tu są schematy: www.diakom.ru , a czy wogóe to aukto ma ładowanie?
Ładowanie jest?
Na kompie nie wykaze.Robi sie obciazenie na jakims moze wspolnym zasilaniu,sterowaniu itp. Popatrz na bezpiecznik od klimy czy nie przysmazona skrzynka. Sprawdzic druty od sprezarki. Sprawdzić ładowanie.
Rozumiem, to trochę głupio, bo trzeba specjalnie rano wstać, żeby odłączyć ładowanie.
Zgnity kabelek do USM albo co podobnego. Nawet mi się nie chce sprawdzać .Ale jaki opis wozu taka odpowiedź.
Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Ad2. Ładowanie normalne. Te clio tak już mają że moduł UPC steruje ładowaniem i w związku z tym (tak to sobie ktoś wymyślił) napięcie może być od cirka 14V do 15,6V. Na pewno po odłaczeniu akumulatora napięcie będzie okołob14,3V. Trzeba pamiętać o kodzie do radia. Ad3. Najpierw napisz jaki to silnik. Były 1.2 (tu cienkościenna 14-ka) 1,4 16v, 1.6 16v...
Tak będzie musiał normalnie ładować.
Miernik do reki i zacznij od sprawdzenia prądu ładowania
Odłącz na jakiś czas sprzęt- wtedy potwierdzisz lub wykluczysz. Poza tym można zmierzyć prąd ładowania.
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Jest wbudowany, dodatkowo napięciem steruje sterownik silnika. Jeśli masz takie ładowanie to zapewne akumulator na szrot.
Jak ci się palą tylko pozycyjne to masz kaszaniaste żarówki, przechodziłem to w corsie, poprostu gość sprzedawał przechodzone żarówki widać po skrętce, jak ci nie pali radia i deski to wszystko ok. z ładowaniem
mały wyciek to nic nie ruszaj Zaproponuj mu jeszcze podstawienie wiaderka to chociaż ładowanie nie padnie.
W innym aucie ale miałem podobnie. Raz ładował raz nie. Kontrolka mi się raz zaświecała raz nie. Regulator jest padnięty.
Miałem dokładnie taki sam przypadek kilka lat temu również w Premium DXi i również z ADR. Nie mogę sobie przypomnieć co trzeba było zrobić aby alternator znów ładował.
Odepnij wzbudzenie i daj mu z akumulatora przez żarówkę 5W i zobacz czy zacznie od razu ładować
Są różne moduły. Nie tylko na napięcie. Zresztą zaraz po rozruchu i tak ładuje akumulator.
Na początek sprawdzić ładowanie.
Sprawdź ładowanie.
DF016 - Czujnik ciśnienia oleju Jaki opis? DF019 - Napięcie akumulatora; napięcie poza limitami tolerancji sprawdź ładowanie
Sprawdź akumulator na początek i ładowanie
Tylko szyby do programowania, radio nawet nie poprosi o kod, uruchomi się bez problemu
Posprawdzać masy i plusy koło akumulatora.Sprawdzić sam akumulator jak i pobór prądy i ładowanie.
Popraw masy
Ślizgający się pasek -pisk gumy . = ładowanie.
Odpali i to bez problemu, przecież na włączonych światłach jest ponad 14 V. Pisałem już a co się dzieje z ładowaniem gdy przy pracującym silniku i ładowaniu, wyłączyć światła.
Chcesz powiedzieć, że napięcie w zakresie 12,0v podczas pracy silnika jest normalne bo jak sterownik uzna za potrzebne to sobie włącza ładowanie? Dokładnie Nie tylko lagun to ma bo i ceed rocznik bieżący. Większość gruzu na drogach od mniej/więcej 2006/7 roku
Pierw odczytałbym błędy (jeśli w tym wynalazku się da). Skoro auto chodziło przez miesiąc bez problemu to jest szansa, że z ECU wszystko ok. No ale dowiesz się conieco jak sprawdzisz to ładowanie
Użyj EcuTweaker i zmień sobie parametr C_B_UbattManu_req w UPC z manual na auto (albo odwrotnie - nie pamiętam). Ładowanie wtedy stoi jak wryte na 14,3V niezależnie od czegokolwiek czyli można stosować normalne akumulatory. Grzebanie z regulatorem napięcia nic nie da, bo on jest sterowany przez UPC i tak na prawdę nie decyduje o napięciu. Jak odłączysz...
Czasami podnośnik szyby się przytnie i pomoże walenie w drzwi, ruszanie kablami przez dziurę po schowku w drzwiach Na początek sprawdzenie wiązki w drzwiach pod kątem " zielonych" punktów , kontrola czystości i dogięcie pinów w kostce, a później jak koledzy pisali złącze pod lewym fotelem PS. sanfran jak tam ładowanie w scenicu ???
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
Gdy alternator "nie ładuje", włącz wszystkie światła, nawiew z klimą na full i zobacz, czy wtedy się nie wzbudzi. Może po prostu ma inteligentne ładowanie i jak wykryje pobór prądu, to wtedy ładuje mocniej?
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
Ztym brakiem inteligencji to trochę bym polemizował bo według manualna altek wzbudzany i kontrolowany jest poprzez licznik. Swoją drogą wymieniłem wszystkie kable plusowe na 25mm2 oraz clipem zmieniłem typ alternatora i odziwo ładowanie polepszyło się.
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Wszystko może Podepnij manometr i zobacz do jakiej wartości turbo ładuje
Na przewodzie alternator-UPC pojawia się nie wiadomo skąd 12V przy włączonym zapłonie. Odłączyłem fabryczny przewód i pociągnąłem prowizoryczny no i problem zniknął, Podsumowując na sprawnej magistrali miernik pokazuje około 10 V A teraz napiszę " a nie mówiłem " :D Trzeba było słuchac wujka genka jak pisał że na magistrali LIN napięcie nie powinno...
Nie masz ładowania to nie masz wspomagania prawdopodobnie,.
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Wogole nie podpinasz kontrolki do niego. Tak będzie ładował, tak najlepiej voltomierz.
Też mam problem z ładowanie J jie wiem jak to sprawdzić
Sprawdź koło pasowe u mechanika.
Skoro ładnie kręci to masz ładowanie. Wiec sruu do polski i naprawa za 50 zł .
Usterka naprawiona sprawa była błacha, poprostu przy wymianie paska ktoś go źle zamontował i alternator kręcił się ale nie ładował.
a wiec tak na 3 pinie mam 5V ALE MIĘDZY 2 i 5 niema nic na 4 pokazuje mi prąd ładowanie
Napraw ładowanie, alternator.
Sprawdz ładowanie jeszcze.
Jak po odpalenie chodzi nie równo a po rozgrzaniu już chodzi normalnie to całkiem możliwe że świece, możliwe że gdzieś na rozruszniku lub gdzieś ma przebicie na masę... A alternator sprawdzałeś jak ładuje ?
Wsadzam kartę...naciskam start...i nic..jedynie wyskakuje kontrolka klucz , stop , akumulator i komuniket o ładowaniu aku...
Dokładnie, pierwsze sprawdź akumulator, pierwsze przymrozki i mógł wyzionąć ducha. Później ładowanie na końcu diagnostyka i sprawdzenie mas.
do wymiany częśc wskazana wkrętakiem. No prościej się nie da.
Piszesz,że akumulator lichy wymień na nowy jak długo chcesz go zabierać do domu. Na kable nie odpaliłeś dlatego,że twój akumulator jest rozładowany i zabiera większość prądu.Po wymianie sprawdz ładowanie.
Skoro masz z przodu system odseparowany, to wg mnie nie potrzebne Ci są głośniki w podszybie. A jeśli chodzi o tylne drzwi, to też raczej nie ma potrzeby niczego tam ładować.
Akumulator 100Ah 760A Webasto montowane przy zabudowie. Jeździłem kilkoma już Masterkami i nigdy takich problemów nie miałem. Akumulatory wytrzymywały po 12 godzin pracy Webasta. Zmartwiło mnie zbyt niskie ładowanie alternatora - 13.45V.
Zacząłbym od wymiany baterii w mierniku
+ jest opisane na obudowie L także. Bez tego plusa po zapłonie nie będzie ładować akumulator.
Zwykły kabel, dosyć gruby, którzy używam do podladowania aku w zimie. Po podłączeniu silnik - aku ładowanie wraca.
Czy ktoś wie, jakie złącze używa lampka ładowania baterii RENAULT ZOE 266804179R? https://obrazki.elektroda.pl/8709211600_...
Jak można na pałę wymienić alternator dlatego, że nie ładuje? Przecież on jest sterowany elektronicznie, to nie Polonez.
Mam taki sam problem. Jakie znalazłeś rozwiązanie tego problemu z wycieraczkami i kontrolkami ładowania i stop?
,, klemy za 20zl zaczęły dymić" Pominą Kolega w cytacie jedno bardzo ważne słowo, wiele wyjaśniające! moje chińskie klemy za 20zl zaczęły dymić Tak jak piszą Koledzy, drugi akumulator i będzie ok. Tylko ładowanie sprawdzić.
Kolego naładuj akumulator i sprawdź ładowanie po odpaleniu.
Po zgaszeniu odpala bez problemu. Dodano po 1 Gdzie najlepiej zmierzyc napiecie ładowania?
a regulator jest tylko w alternatorze czy może być jakiś regulator ładowania osobny (iliada jest na dwóch alternatorach)
Niewłasciwy regulator lub urwany przewód komunikacji.
Dzięki za podpowiedz rozumiem że na trzeci pin w regulatorze trzeba podać napięcie przez żarówkę i na piąty pin też trzeba podać napięcie żeby alternator zaczął ładować? Pozdrowienia
Sprawdź ładowanie, masy i zasilenie na sterowniku skrzyni biegów. Dodatkowo czujnik na sprzęgle.
wentylatory można włączyć na zapłonie co ma wspólnego ładowanie??
Na aku również. Dziś po przeszczepie kabli znów nie odpalił ładuje akululator i zobacze później...
Sprawdź sygnały: włączonego biegu, i czujnika sprzęgła. No i ...porządne ładowanie akumulatora
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Czy posiada jakieś błędy związane z tym ładowaniem?
Dziwi mnie jeszcze, że przy maksymalnym obciążeniu czyli włączaniu wszystkiego to napięcie dalej nie spada o więcej niż 0,1V Tzn że układ ładowania bardzo dobrze działa.
Wez miernik i sprawdź na zaciskach akumulatora czy masz ładowanie po uruchomieniu silnika.
Może problem jest z akumulatorem. Może dzieje się to samo co w nissanach qashqai, że po 1-2 latach akumulator przez źle zaprogramowane ładowanie poprostu się zasiarcza i w ogóle się nie ładuje. Może 15,2V jest skutkiem tego, że sterownik chce ładować maksymalnym prądem, ale akumulator już nie jest w stanie tego prądu przyjąć.
Hmm bo ma starym była, teraz kontrolka się straciła, nie ma nikt schematu elektrycznego układu ładowania?
jak to nie ma , skoro w poczatkowej faczie krecenia niekręci kołem alternatora, lub ociera i przeskakuje to co ma dawać prąd , akumulator ?, a ten długo niewytrzyma, proponuje zacząć od tego potem regulator albo miernik i odpiąć na chwile klemY i zmierzyć czy jest ładowanie , lub na zapalonym do klem , powinno być od 13,2 do 14,8 max , jeżeli jest inaczej...
daras984 Problem w trym że nie da się otworzyć tego dekla z aku (ani nie mogę dolać destylowanej ani sprawdzić areometrem który posiadam) Sołtys_Elbląga napisałem ze coś pobiera prąd 200mA a daras984 mówi ze taki prąd nie rozładuję aku. A i wcześniej zapomniałem wspomnieć że alternator dobrze ładuję/
pioter488 cenna uwaga może faktycznie masy eurotips też cenna uwaga może faktycznie coś z ładowaniem
Witam, w Renault Premium DXI brak ładowania, naprawiany był rozrusznik, ściągnięta była klema i ładowanie zginęło, czy może to być wina ADR? Ma przełącznik i przekaźnik koło akumulatorów taki czarny, ale nie działa. I jeszcze który to przekaźnik i bezpiecznik od ładowania, oraz od czego są te przewody (kostka na alternatorze) i gdzie idą: Siwo-czarny...
A może brak ładowania...
Może być uszkodzona ładowarka pokładowa lub bezpieczniki w tej ładowarce.
Francuzi nie potrafią robić porządnych aut. A skad to zty nie potrafisz mierzyć lub nadal masz uszkodxony alternnator !
Witam straciłem ładowanie w renault 19 rozebrałem alternator i znalazłem wyrwana szczotke. po wymianie alternatora dalej brakuje ładowania sprawdzałem 2 alternatory i nic niemam juz pomysłów jaka jest przyczyna? prosze o pomoc
Nie ma żadnego czujnika ładowania.
Ta ARKANA to nie plug-in, nie ma możliwości ładowania z kabla.
Tu może być tak samo jak w Kia ProCeed którą niedawno robiłem, co prawda miała zwykły akumulator 12V ale silnik spalinowy uruchamiany był napędowym silnikiem elektrycznym z baterii trakcyjnej, brak było standardowego rozrusznika i pewnie przy padniętej baterii trakcyjnej auto robi się nie do odpalenia
Alternator na początku daje 14,4 a po jakimś czasie spada poniżej 14 Tak działa inteligentny system ładowania.
https://obrazki.elektroda.pl/7585797300_... Przekaźnik C. Gdzieś obok bezpiecznik 80a fioletowy. Przekaźnik uruchamia się gdy gaśnie kontrolka ładowania.
Ładowanie jakie jest?
Tylko, że zanim ja wyciągniesz i się narobisz, to pomyśl- co by tu pompa miała do nadmiernego zużycia paliwa- tym bardziej, że dymi czarnawo, czyli daje aż za dość- odpala normalnie? Może lepiej skieruj wysiłki na pomiar ciśnień w cylindrach, określenie kondycji silnika i sprężarki doładowania. Autko ma trochę latek i pytanie- ile tam się na niego ładuje..
Jak "samoprogramowalny" to tylko zobaczysz, jeśli "wybieralny" to wybierzesz i zapiszesz. Jeśli jest wybrany niewłaściwy albo nierozpoznawalny to po około 10min pracy pojawi się na desce błąd obwodu ładowania. Ładowanie oczywiście będzie.
Diody to nie rezystory czy kondensatory - mierzysz najmniejszy spadek napięcia. Połącz sobie dwie diody szeregowo a do tych dwóch dołącz jedną równolegle - wyjdzie Ci spadek na jednej diodzie. Może zamiast się sprzeczać to podłącz sobie diody szeregowo i równolegle i zobacz jakie będą spadki napięć. Chcesz zmierzyć mostek poprawnie - mierz każdą diodę...
Sprawdź ładowanie i aku.
Metodą prób i błędów udało się podłączyć prawidłowo alternator tak aby było ładowanie. Wszystko wychodziło prawdiłowo z pinów, wadliwy okazał się NOWY regulator napięcia. Po wymianie na inny alternator ładuje ok.
Znaczy się kable rozruchowe bezpośrednio na rozrusznik czy jakoś tak i silnik zakręcił a takk zero reakcji i dodam akumulator dziś sprawdzany ostatnio ładowany i nie całe 10 ma
Najprawdopodobniej (jak kolega sam zauważył) ,ślizga się pasek na alternatorze ,zwłaszcza pod obciążeniem. Trzeba zlokalizować i usunąć przyczynę piszczenia i ponownie dokonać pomiaru ładowania.
renault ładowanie renault espace ładowanie ładowanie renault master
zawora regulować wyłącznik kondensator delonghi komunikat napełnij obwód
Podłączenie przewodów w Altus 200: z paskiem czy bez? Jak zdjąć obudowę z ekspresu Melitta F27?