Problem może być jeszcze w wyłapywaniu błędów przez ECU BP,!? Tzn, jadąc na gazie jest odłączony wtyrysk (wtryskiwacze)! W tym momencie komputer ECU BP może interpretować dane o uszkodzeniu lub nieprawidłowej pracy wtrysku! I po ponownym przejściu na BP dzieją się czary !!:cry: Bardzo podobny miałem problem, więc o tym piszę! Mianowicie problem okazał...
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. W serwisie wymieniono komputer zaledwie 1500 zł........i jest ok
Zgrzej silnik do momentu włączania się wiatraka na chłodnicy. Potem wyłącz silnik, odepnij klemę akumulatora odczekaj 15 no 20 minut. Odpal autko i przegazówka. Powinno byś Oki jak to komputer błędy wyrzucał ( tak zwany reset komputera) Po czymś takim przyjmuje parametry ciepłego silnika za swoje podstawowe . Tak mi tłumaczył mechanik i w paru autka...
Jak mi w punto też 1.2 wymieniali przepustnicę, to mechanik chyba 3 razy wciskał ją do oporu niezbyt szybko, najpierw przy wyłączonym, a potem przy włączonym silniku, mówiąc, że komputer ją sobie zapamięta. Ale w tym czasie auto było podpięte pod EXAMINER. Ale to było dawno (2003 r.) i nie wiem, czy dobrze zapamiętałem.
Zamontowałem inną cewkę w miejsce podejrzanej - zareagował dość żywo, praca silnika się zmieniła na bardziej miarową, zaczął palić na wszystkie cylindry... lecz nadal dźwięk pracy nie jest taki jak przed awarią, podpiąłem komputer - niestety nie rozpoznało mojej jednostki - zrobiłem reset sterownika poprzez odpięcie klemy (-) od akumulatora na 15 minut...
witam ! jeżeli wymienili silnik oczywiscie na NOWY i centralke też na nową(uwaga nie kazda centralka pasuje) musieli na komputerze zrobic reset jak tego nie zrobili to moze nie dzialac.Jeżeli zrobili i dalej to samo to mozesz jeszcze sprawdzic wydolnosc ładowania i akumulatora poniewaz jezeli jest słaby prąd moze to nie dzialac ! sprawdz akumulator...
Pomysł z 2 ECU nie jest najgorszy, ale jedna sonda wystarczy - można ją przełączać. Nic się jej nie stanie. Druga opcja to włożyć nowsze ECU z Punto 55 ze zdjętym immobiliserem Aha.. czyli widzę że dobrze kombinuję...! THX Czy wiesz jaki symbol miałoby takie ECU od Punto..? Ja mam na półce ECU od Punto ale typu 6F, bez immo. Wygląda jak ten od Pandy...
Nie czytany byl komputerem?, na bledy jakie robi.
Zrób reset swojego komputera benzyny, później naukę, programowanie wolnych obrotów, doczytaj co trzeba zrobić. ECU benzyny podczas pracy na lpg jest oszukiwany co do rzeczywistych efektów spalania mieszanki paliwa, innej na benzynie, innej na gazie. Może tu po pewnym czasie głupieć i zmieniać swoje dobre ustawienia co do pracy na benzynie, od niewłaściwie...
sorki za słownictwo ale spieszyłem się. Czyli wszystko jest ok. Po jakim czasie sobie ustawi tą mapę??? i o co w tym chodzi ????
Witam serdrcznie Punto II z 1999r 1,2 8V po wyjęciu akumulatora celem jego podładowania zresetowały się wszystkie wskazania licznika. Czy ta operacja mogła spowodować uszkodzenie komputera. Czy on posiada np pamięć wewnetrzną by móc powrócić do poprzednich wskazań - czy to możliwe To zjawisko sie powtarza przy kazdorazowym odłączeniu akumulatora - sprawdzałem....
jedz na konkretny komputer blad sondy nie spowoduje wprowsadzenia sterownika w tryb serwisowy co za tym idzie brak mocy
do tomasz0703 - tak jak pisałem lepszym rozwiązaniem jest ściągnięcie wsadu i wgranie mniej ryzykownym, tu nie chodzi o to czy umiem czy nie umiem ryzyko przegrzania albo uszkodzenia mechanicznego zawsze jest podczas takich operacji a teraz mam jedno działające światło z tyłu ale samochód pali a jak uszkodzę EPROM to pozostanie mi już naprawa po numerze...
Jest tam lpg, teraz znowu sie coś dzieje, bylo chwile dobrze teraz gasnie na pb a na lpg ma za duze obroty. Sprawdzałem czujnik polozenia przepustnicy i jest ok, napiecie znienia sie wraz z zmiana polozenia pedalu gazu. Ładowanie w normie, tak mi sie wydaje. Po resecie kompa ostatnio bylo chwile lepiej a potem znowu sie pogroszylo. Moze zaloze przekaźnik...
Witam. Na forum temat ten był już kilka razy poruszany, ale mój przypadek troche różni się od istniejących tematów. Mianowicie niedawno samochód pracuje na benzynie TYLKO na wolnych obrotach prawidłowo. Każde dodanie gazu powoduje "zduszenie" silnika. Po podłączeniu do komputera wyskakują następuące błędy: *self-adaptive parameters oraz *air-temperature...
Posiadam Punto Evo z 2009 r Dynamic 1.4 77KM, wersja z Blue&Me. USB mam obok drążka biegów. Mam różne pendrivy sformatowane na FAT32. Wgrane piosenki MP3. Niestety radio nie wyczytuje żadnego USB. Kilka razy udało mu się nagle samemu z siebie zaskoczyć i wtedy piosenki z USB normalnie był odtwarzane. Po wyłączeniu silnika znów nie wykrywa w ogóle USB....
Witam, tak jak w temacie ,po wymianie zarówki 10 W / swiatła tył /,żarówka świeci -kontrolka nie.Po zapaleniu- problem powraca ,żarówka nie świeci - kontrolka tak. Poczytałem i koledzy proponują reset komputera /ogólnie mówiąc odłącznie klemy minus na 0,5 godz./ Wiem że najprościej jechać do serwisu ,ale już raz mnie skasowali za kontrolkę silnika a...
A tą gazownią steruje jakiś komputer.Możesz na próbę odłączyć aku na noc ,a rano odpal na Pb i zostaw na wolnych bez ruszania gazu ,aż zał się wentylator. Nie ta procedura, nie ten sterownik. Generalnie możesz włączyć zapłon, wyłączyć go i w ciągu 120 sek odpiąć akumulator, wystarczy na kilkadziesiąt sekund. To spowoduje błąd sumy kontrolnej w pamięci...
Witajcie, od tygodnia mam problem z punto, silnik to standardowa jednostka 1.2 8v z dwoma sondami lambda. Komputer samochodu pokazuje spalanie 15l/100, i podobnie też pali. Po resecie klemą jest dobrze kilka dni, tzn komputer pokazuje spalanie w miarę dobrze i jest odczuwalne zmniejszenie zużycia, potem sytuacja powraca. Sondy lambda pracują, check...
Odłączanie klem po pierwsze wykonuje reset sterownika - czasem w RAMie potrafią mu się zrobić "krzaki", po drugie między wyłączeniem zapłonu, a rozłączeniem przekaźnika zasilania ECU (ok 90s.) są zapisywane dane z pamięci RAM do EEPROM, jeśli w tym czasie odłączy się akumulator to jest szansa, że zapis się nie powiedzie i przy kolejnym włączeniu sterownik...
Dlaczego po resecie komputera (wskazania ile sie przejechalo) klawiszem na pulpicie pokazuje ok 12km/l, ale tylko przez pewien okres. Po przejechaniu ok 100km znowu pokazuje 9-10km/l. Jest to prawidłowa reakcja, po resecie odcinek drogi potrzebny do wyliczenia średniego spalania wynosi zero i rośnie, tak więc natychmiast po resecie można traktować...
widzę że nikt się nie zainteresował więc zamykam temat. Komputer jest dobry pomogła wymiana licznika, początkowo wymieniłem na licznik z anglika jako test wszystko zadziałało jak należ tyle że wskazania prędkości, przebieg wskazywało w milach a zużycie paliwa w galonach he he pozdrawiam wszystkich którzy mają podobny problem...
dodam że po resecie (kasowaniu błędów) koputera jest jakiś czas ok komp nie wykazuje aby coś było nie tak to jakie błedy kasujesz skoro wszystko jest ok? pojechałbym do gaziarza żeby sprawdził emulator, pewnie komputer benzyny zbiera jakieś głupoty gdy jezdzisz na gazie
Mam Punto 2 z 2001 r. z silnikiem 1.2V8 i od 2 lat bez żadnych powodów sporadycznie zeruje się komputer pokładowy, konkretnie zapalają się wszystkie lampki na desce na ułamek sek po czym gasną, ale licznik dzienny km i zegar zerują się. Drugi problem dotyczy braku ogrzewania szyby tylnej. Wiem co jest przyczyną - jest przerwa we wszystkich ścieżkach...
Pisałem dzisiaj na ten temat ale moj post został zamkniety nie wiem dla czego i kto to zrobił?A wracajac do tematu dzisiaj zresetowałem komputer cała noc była odłaczona klema,samochod po tym zabiegu bardzo ładnie odpalił i chodził niestety po przejechaniu na benzynce parudziesieciu kilometrow znowu pokazał sie ten bład P1170.Jak juz pisałem wydaje mi...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Witam. NIe będę jeździł autem przez tydzień/dwa. Przy takiej temperaturze w nocy 0-5 stopni C rozładuje mi się akumulator na tyle że nie będzie miał sily odpalić. Chciałem podmienić akumulatory i chcę to zrobić.bez kasowania ustawień komputera samochodu (jak i komputera na LPG). Czyli akumulator na którym odpalam i jeżdżę trafia do ciepłego domu, drugi...
Ja mam zagazowany Fiat Punto 85 16V z plastikowym kolektorem dolotowym. Przebieg na LPG 40000 km, zero problemów. Zwykła instalka jak do gaźnika, tylko sam założyłem emulatory wtryskiwaczy ponieważ palił się CHECK ENGINE po przejściu do pracy na gaz ( gazownik ciemniak). Najważniejsze to dbać o kable W/N oraz świece( mogą pojawiac się strzały w kolektor...
Jasnoniebiesko/żółta - AG Czerwono/żółta - RG Czarna - N http://obrazki.elektroda.pl/7266975900_1... Czarny - N - brak napięcia, test "ciągłości obwodu" pomiędzy czarnym a masą (śruba przy silniku wspomagania) wychodzi pozytywnie - multimetr piszczy. Czerwono/żółta - RG - tak samo jak wyżej Jasnoniebiesko/żółta - AG - 11,5 V, 11,05 V...
Z tego co piszesz to wygląda na to że uszkodzenie jest w liczniku brak podtrzymania stałego zasilania.
Witam! Mam dość skomplikowany problem z moim samochodem (Fiat Punto II FL r. 2004): 1. Jadę spokojnie, wszystko wydaje się być w najlepszym porządku, nagle zapala się kontrolka wspomagania kierownicy (wspomaganie wyłącza się), kilka chwil później zapala się kontrolka sterowania poduszką powietrzną; Postanawiam, stojąc na światłach, ponownie zapalić...
Może którys z klegów spotkała sie z taka awarią w Punto II: po przekreceniu zapłonu , zapala sie kontrolka od rezery , po chwili zaczyna migac , zegary stoja w miejscu , nie dział równiez i obrotomierz i najwazniejsze nie mozna uruchomic silnika - tester wykazuje błąd czujnika predkosci jazdy (czujnik sprawny , pdkładany drugi instalacja sprawdzona...
Z tego co pamietam to przy wgrywaniu nowego softu do komputera (lub resetowania go) kod immobilizera jest tez na nowo programowany - wystarczylo wlozyc kluczyk. Na 100% nie jestem tego jednak pewien.
E tam, ja nawet czasami "resetuję" swój stacjonarny komputer
Idziesz w dobrym kierunku. Sterownik silnika nie może dobrać prawidłowego składu mieszanki. Przyczyn może być wiele. Spróbuj z resetować komputer. Zdejm klemę z aku na kilka minut. Pojeździj ale tylko na benzynie. Jeżeli będzie dobrze zaczniesz szukać w gazie.
Niestety to nie jest elektromagnes.Cykanie występuje w styczniku który jest najprawdopodobniej podłączony do komputera.Oprócz tego wariują wszyskie kontrolki na desce rozdzielczej.Gdy wypne ten stycznik kontrolki zapalają się normalnie jednak tymbardziej silnik na nic nie reaguje. Dodano po 2 Jeszcze jedno pytanie.Czy nie trzeba resetować komputera...
Witam, mam problem juz ze dwa miesiące z moim puntem. Na zimnym silniku ciężko odpala, tzn kręci 3-4 razy i potem odpala. Nigdy nie byłoproblemu z odpalaniem i nagle przestał palić na ciepłym silniku a pojakimś czasie na zimnym. Wymienili mi świece, sprawdzili cewki, kable, wymielili czujnik temperatury silnika i czujnik położenia wału oraz filter paliwa....
Witam Wracałem z pracy samochodem, przy parkowaniu za nerwowo ruszyłem sprzęgłem, auto zgasło i już nie chce ruszyć. Objawy są następujące: po włożeniu kluczyka do stacyjki kontrolka "LOCK" od immobilisera, kontrolka od akumulatora i oleju przez chwilę lekko "mrużą" (efekt taki jak przy za słabo wkręconej żarówce na 230V). W tym samym czasie przekaźnik...
tak jest niestety bingo ma problemy i najlepiej aby resetować je przed regulacją doświadczyłem tego na własnej skórze a tak w ogóle masz kolego źle ustawione korekcje szybkości otwierania się korkowca na jałowych dajemy -0 i +0 a pod obciążeniem dajemy -6 i +6 ilości kroków otwierania się masz mniej więcej a co do tps teraz gdy masz opisane jako brak...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Witam! Mam problem z swoim fiatem punto z 2003 roku 1.2 z instalacja gazowa. Otóz od pewnego czasu zauważyłem że po przekreceniu (unieruchamianiu silnika) kluczyka wszystko gasnie tzn. tak jak by nie bylo wogole akumulatora i komputer sie resetuje. Raz zdarzylo mi sie ze po przekręceniu kluczyka (uruchamianiu auta) nic się nie zapalilo na desce rozdzielczej...
komputer punto punto komputer reset punto
schemat nawiewu peugeot ch341a pobierz bezpiecznik automatyczny samochodowy
Kod błędu 65511 w pojazdach Scania - komunikacja CAN Whirlpool ADG 9490 PC 2010 – awaria pompy myjącej, diagnostyka, wymiana, objawy