Jeżeli jest przejście do masy to stator uszkodzony.
Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Jak nie ma w ogóle kontrolki mógł paść regulator. Sprawdz na krótko czy kontrolka zaświeci się
czy między pierścieniami jest jakaś rezystancja?
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
0,3 Ω jest zakładam wartością prawidłową, . No co ty. Wiesz jak to by się grzało? Z pamięci-0,145 Ω to rezystancja jednej fazy w alternatorze w polonezie.
To dopuszczalne ,ale sprawdź jak obciążysz alternator(włączone odbiorniki).
jacek63 parametry jakie zmierzyłem nap. na biegu jałowym około 14,5V nap. ponad połowa obrotów 20V rezystancja alternatora 0,4 ohm napięcie za regulatorem chyba brak bo wskazuje w mV jeżeli dobrze pomierzyłem tą rezystancje , tylko takie pomiary bo nie mam żarówek
Gruby ten drut. Przez to jest strata miejsca. Łatwiej by było nawijać cieńszym ale równolegle dwa trzy druty dla zmniejszenia rezystancji.
Teraz się nie dziwię, że konkretne tematy zamierają jak takie byle co na elektrodzie kwitnie. Po prostu to forum zmierza w kierunku totalnej błazenady. Chłopie, czy alternator jest na 24V poznasz po tym: -rezystancja wirnika -regulator napięcia - ilość zwojów i grubość drutu na koronce
Rezystancja wirnika alternatora o który pytasz ma 3,27 Oma. (+/- 0,16)
OK alternator zmontowany, rezystancja cewki 5 om. Niestety alternator nie startuje, kontrolka miga przy biegu jałowym, na wyższych obrotach świeci stale. Jakieś pomysły?
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
Lepiej nie oznacza szybciej. Wydajność alternatora ma małe znaczenie, to akumulator wymusza dany prąd przy ładowaniu określonym napięciem. Jest dokładnie odwrotnie. Zdolność akumulatora do "wchłaniania" prądu jest bardzo duża - określona przez jego rezystancję wewnętrzną która jest bardzo mała. Dlatego wielkość prądu ładowania (a więc i "szybkość"...
Tak na marginesie - nie zalecam czyszczenia klem, słupków i jakichkolwiek innych styków papierem ściernym ponieważ wykruszone z niego twarde ziarenka mogą się wbić w powierzchnię klemy, styku zwiększając rezystancję połączenia.
To dlaczego takich nie sprzedają co ładują tak jak alternator? A rezystancja agm ile powinna wynosić?
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były...
Wszystkie błędy są od modułu TC i są dziwne bo od sprzęgieł ładowania i elektrozaworów, trzeba sprawdzić napięcie ładowania alternatora, rezystancje mikrostyków pod dźwignią T tam pewnie jest przerwa w zasilaniu końcówek modułu
Rezystancja cewki wzbudnicy alternatora biały-niebieski to 18.3 kOm z zakresu 9-25 kOm więc OK Chyba w Ω a nie kΩ. Sprawdź czy nie ma przebicia do masy. Akurat w crossie najlepiej odkręcić pokrywę i obejrzeć uzwojenie pod kątem przypalenia. Biorąc pod uwagę konstrukcję zapłonu, bardziej obstawiałbym uszkodzenie modułu zapłonowego.
Zależy jakie obciązenie, alternator też ma jakąś swoją rezystancję wewnętrzną.
Jeśli sprawdzisz połączenie masowe silnika z akumulatorem oraz zacisku B+ alternatora z + akumulatora i okaże się o.k. to problem nadal tkwi w alternatorze. Wymontuj go i sprawdź uzwojenie (rezystancję) względem obudowy.
Ok. jaki to ma byc regulator zewnetrzny. model , typ lub od jakiego auta i prosze o sposob podlaczenia . Pozdrawiam - Ryszard. A jaki to alternator - 6-cio czy 9-cio diodowy, i jeszcze jedno - wirniki w tych alternatorach mają mniejszą rezystancję.
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
A może jest mechaniczne uszkodzenie w alternatorze.... Jeśli śruba jest mocno gorąca, to być może wewnątrz alternatora w jej okolicy jest jakaś rezystancja. Być może jej styk w alternatorze nie jest "pewny" i stąd ta jej wysoka temperatura. Generalnie gorący jest styk posiadający wysoką rezystancję, ale w ten sposób można zajeździć alternator, gdyż...
A może Ci sprzedali wirnik z alternatora 24V. Porównywałeś rezystancję?
Zmierz rezystancję między masą alternatora a masą silnika omomierzem. Jeżeli jest mniej niż 0,5 ohm to jest w porządku. Gdy będzie za duża to może być problemem.
R=U/I. R-rezystancja U-napięcie I-natężenie. Biorąc pod uwagę wydajność alternatora w maluchu, podłączenie odbiornika o mocy powyżej 100W, czyli przy napięciu 12V ok 9A Czyli całkowita rezystancja grzałek nie mniejsza niż 1,3 Ohm. Jeśli chodzi o uzyskiwaną temperaturę, to będzie ona zależna od temp otoczenia więc jednoznacznie nie da się jej określić...
Jak padnie Ci akumulator, dajmy na to Centra Futura, bez demontowalnych korków, w samochodzie i pożyczysz prąd od kolegi za pomocą kabli. To po rozruchu prąd ładowania będzie na poziomie kilkudziesięciu amperów. Czy też będziesz się martwić o to, czy nie rozerwie akumulatora za kilka minut? Raczej wątpię. W każdym razie, przypadków takich się powszechnie...
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Witam, Mialem znajomego, ktoremu cos piszczalo (Honda Civic 1.6 chyba). Wymienil naciagacz paska i dalej piszczalo. Po dluzszej analizie okazalo sie ze to alternator. Wiec wymienil lozyska. Piszczalo dalej. Ktos wpadl na pomysl zeby pojechac do elektryka i pomierzyc rezystancje uzwojen alternatora. Olazalo sie ze jest jakies zwarcie miedzyzwolowe w...
Trzeba sprawdzic tylko rezystancje wirnika jednego i drugiego.
Na wstępie dodam że temat stary ale pragnę go odświeżyć. Szukam dobrego multimetra do garażu, mam zamiar większość pomiarów przeprowadzać na instalacji motocykla, aktualnie posiadam Mastecha M830B ale nie podobają mi się wartości jakie mierzy, napięcia ok, ale rezystancje już są wątpliwe, dodatkowo przy pomiarze prądu do 10A iskrzą końcówki do pomiarów....
:arrow: pesel Oj kolego robisz ludzom wodę z mózgów i jeszcze posądzasz o to innych. Gdzie ty widziałeś na akumulatorze podany prąd zwarcia? Prąd zwarcia akumulatora 45Ah jest dużo większy niż 500A. Gdyby rezystancja wewnętrzna akumulatora wynosiła 0.1ohm jak piszesz to przy prądzie pobieranym przez rozrusznik ok. 100A (tak, tak jak chcesz to sobie...
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
Z tego co pamiętam to Fiat przyjął w małych modelach ok. 4mA, że jest ok. Na początek odłącz radio i zrób pomiary. Później alternator. Ewentualnie autoalarm, c.z.
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Od jakiegoś motocykla z alternatorem samowzbudnym. Np. CBR600, sporo tego na Alle... i ceny znośne. Podłączasz trzy fazy, + i masę. Reszta u Ciebie to pewnie jest + po stacyjce. W trwałość kitajskich regulatorów raczej nie wierzę. Ps. Przemierz sobie najpierw rezystancje cewek alternatora i przejście do masy, co by następny regler z dymem nie poszedł.
Może jedną - Wróc do swojej profesji wyszczególnionej w Avatarze. Najgorszy typ forumowicza. łatwiej zarejestrować się na forum, napisac posta niż wpisać w google szukaną frazę . No sorry. Tepperaturowy współczynnik rezystancji, schemat alternatora, charakterystyki alternatora (zależy jakie) sa na pierwszej pozycji w wyszukiwarce, mamy wklejać linki?...
Tu kolega ma rację przeciętnie takt rezystancję ma uzwojenie wzbudzenia.
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Zmierz rezystancję kabla idącego z alternatora do aku. Dla świętego spokoju zmierz rezystancję kabla masowego. Mogę spytać w jaki sposób ma to zmierzyć? Jeśli odpowiedź ma brzmieć miernikiem ustawionym na pomiar rezystancji to radzę odpuścić takie porady...
Alternator ma stałe napięcie . Jak pisałem, że alternator należy postrzegać jako źródło napieciowe, czyli takie cuś, co zawsze dąży do oddawania takiego napięcia, jakie jest dla niego znamionowe to ktoś nic nie czaił. Cała zabawa robiega się o rezystancję wewnętrzną alternatora i dołączonego doń obciążenia,proszę pomysleć jakie płyną prądy wyrównawcze...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Powinien być mniej-wiecej tam gdzie jest przykręcony naprężacz alternatora do silnika.
Dzięki za podpowiedź jak się dobiorę to potwierdzę. Sczytalem błędy i: Deska rozdzielcza 177 czujnik poziomu paliwa - ale wskaźnik działa, MTA 179 sygnał poza zakresem/problem z mocą B0017układ odpalania poduszki pasażera wysoka rezystancja, B1485 zacisk wzbudzenia alternatora pin 61 układ otwarty Blędow nie da się skasować, można prosić o jakieś sugestie.
Widzę, że alternator masz rozebrany. Sprawdź rezystancję izolacji uzwojenia wirnika, przyjrzyj się dobrze wyprowadzeniom tego uzwojenia w kierunku pierścieni ślizgowych.
Rezystancja przewodu masowego (- akumulatora oraz obudowa alternatora).
Ale przy kodowaniu akumulatora nie chodzi o to że go odłączamy i podłączamy nowy, tylko o to że podłączamy NOWY akumulator z dużo mniejsza rezystancja wewnętrzna i ma być inaczej traktowany przez alternator, ot tyle.
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Nie uruchamiaj silnika z odkręconymi przewodami od alternatora! Polecam weryfikację kompleksową - demontaż alternatora, sprawdzenie rezystancji i izolacji uzwojeń oraz sprawdzenie diod (na rozłożonym alternatorze) i sprawdzenie przy okazji łożysk. Jeżeli to zrobisz, to później weź się za weryfikację regulatora. Taki sposób postępowanie zapewni bezawaryjną...
Podejrzewam regulator napięcia, jeżeli rady Staszka49 nic nie pomogą to sprawdź jeszcze masę alternator - akumulator (rezystancja około 0V).
Dalej nie wiadomo co to za rezystancja, ale już wiadomo że masz uszkodzony albo stojan albo diody jak wylutujesz to będzie wszystko wiadomo. Raczej 100 procent diody.P
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
O jakich mocach tutaj rozmawiamy? Jeśli będziesz miał kilka kW to może być problem z rozproszeniem takiej ilości ciepła w rezystorach. Oczywiście możesz zastosować grzałki albo jakieś inne elementy oporowe dużej mocy. Problemem tylko jest regulacja oporności konieczna w przypadku wykorzystania maszyny z magnesami trwałymi. Maszyna ze wzbudzeniem (synchroniczna...
mała uwaga-wirnik alternatora w warczyburgu dwusuwie miał rezystancję około 1,5 oma, więc elektroniczny regulator tego nie wytrzyma.
Alternator dąży by dać z siebie stabilne 14,4 V. Akumulator lifepo4 jest wstanie spokojnie przyjąć prąd 1C. Czyli 100A dla aku 100Ah. Te 14,4V to dużo za dużo dla 12V aku lifepo4 rozładowanego do 0. Efektem takiego ładowania był pewnie prąd w okolicach 100-200A (ograniczony rezystancją podłączeń i w czasem alternator ogranicza moc w zależności od temperatury)....
Proszę o informację co do poprawnej wartości rezystancji aku czy 7 mOhm jest wartością poprawną? Jaką metodą wyznaczyłeś rezystancję wewnętrzną akumulatora ? Rezystancje zmierzyłem specjalnym miernikiem do aku. Biorę się za alternator ; pytanie jakim prądem alternator ładuje akumulator ?
Ja bym się w ograniczenia prądowe nie bawił, wewnętrzna rezystancja uzwojeń alternatora oraz jego budowa, między innymi dobór uzwojenia wzbudzenia i co za tym idzie maksymalnego strumienia magnetycznego w wirniku, powoduje ograniczenie maksymalnego prądu do wartości bezpiecznych dla alternatora. Kol. fuutro , w drugim przykładzie rezystor pomiarowy...
Odnośnie prostowników z rozruchem, to z tego co się orientuję, to gdy napięcie wzrośnie (samochód odpali) następuje automatycznie odłączenie tego prądu rozruchowego. Po prostu jest kontrola napięcia, która to steruje bramkami tyrystorów. Przy niskim są one załączone a przy wyższym (np. 12,5V) zostają odłączone. Nie zmienia to faktu, że po rozruchu,...
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Witam, mam problem z ładowaniem w Leoni 1m 1.6 16V Gdy byłem w trasie zaświeciła mi się kontrolka ładowania, zjechałem na pobocze i miałem koło 11,8V. Wróciłem do domu, sprawdziłem połączenia, wymontowałem regulator. Niestety nie mam narzędzi więc po sprawdzeniu regulatora miernikiem podpiąłem regulator do akumulatora i sprawdziłem napięcie na szczotkach,...
Witam, rozładowuje mi akumulator podczas jazdy, zrobię ok 6km i już ponownie nie można odpalić motocykla. chyba mierzyłem już wszystko co się dało tzn: - napięcie na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku jest 13,8V na załączonych światłach - napięcie zmienne na cewkach alternatora wszędzie równe. Na wolnych ok 18V, przy 5000obr/min 65V - rezystancja...
Im starszy aku tym bardziej rośnie jego rezystancja wewnętrzna. Traci on więc możliwość obciążania alternatora. Tak więc stary akumulator daje alternatorowi odpocząć.
A bierzecie koledzy pod uwagę rozgrzewanie się uzwojeń alternatora? Spada mu wtedy wydajność z powodu wzrostu rezystancji wewn. Pozdr. J.
Ja pisałem że 7V, ale to w przypadku alternatora z FSO. Każdy inny będzie miał inną rezystancję wirnika, co znacznie zmieni prąd przez wirnik płynący. Musisz prąd wirnika dobrać metodą prób i błędów.
Czy poprowadzenie zasilania do wzmacniacza do akumulatora, z wyłącznikiem może poprawić sytuację? Nie poprawi albo niewiele poprawi bo nie zmieni bilansu energetycznego. Albo oddzielny akumulator o pojemności odpowiedniej do mocy wzmacniacza albo super kondensator na wejściu zasilania - według niektórych daje tyle co umarłemu kadzidło a dużo ważniejsze...
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Na prawde nie da się wysterować przekaźnika kontrolką ładowania? Nie bardzo, bo rezystancja żarówki kontrolki stanowi część regulatora napięcia alternatora. Mogłbyś tam podłaczyc przekaźnik, ale o dużej rezystancji cewki, a nie samochodowy. Wykorzystane styki NC, bo po uruchomieniu kontrolka gaśnie, jak byś tego nie zauważył :D
Czyli jest to pulsowanie napięcia w instalacji generowane przez układ ładowania. Zastanawia mnie to 15V. Dla aku może być zabójcze. Tak, problem przy 6-diodowym alternatorze zwykle polega na tym że zarówno napięcie zasilania wzbudzenia jak i "sense" aktualnego napięcia idzie sobie z + akumulatora przez stacyjkę i przewód do regulatora. Na tej trasie...
Ok to może zapytam tak: chodzi mi o dane kontrolne: średnica pierścieni ślizgowych nowy/min długość szczotek nowy/min rezystancja uzwojenia wzbudzenia rezystancja uzwojenia stojana
Możesz tak zrobić jak mówisz. Po włączeniu prądu na zacisku nr 1 powinno być napięcie. Natomiast jeśli chodzi o drugie pytanie, to masz mierzyć rezystancję uzwojenia wzbudzania, a nie instalacji. Napisałem, że masz podłączyć omomierz do wejścia wzbudzania, czyli śruby nr 1 w alternatorze. Przewód nr 1 należy odłączyć aby prawidłowo zmierzyć rezystancję...
konektor jest jeden kablem. miałem już ze sklepu jaki mieli ale to nie ta rezystancja. https://obrazki.elektroda.pl/6603762100_...
Żorż, obciąż dowolny alternator takim prądem i zobacz jak się nagrzeje. Grzanie wynika z rezystancji własnej uzwojeń. Alternator obciążył mocą ponad 900W (14 x 65) w sytuacji, kiedy praca urządzenia wentylacyjnego była niewystarczająca. Prąd maxymalny tego alternatora to bodaj 80A przy 7000 obr/min wirnika. Dmucha wtedy jak mały odkurzaczyk. Wracając...
Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Od kiedy to moc żarówki wzbudza alternator? Mnie się wydaje że to rezystancja a nie moc a że akurat żarówka 5W ma taka rezystancje to na niej działa.
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty... Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na 90% jest na przerywaczach. Pomierz rezystancje uzwojeń...
Sprawdź czy faktycznie masz zwarcie - podłącz omomierz między klemy (oczywiście bez akumulatora). Jego wskazanie prawdę ci powie. Jak będzie niska rezystancja zacząłbym od odłączenia przewodów od alternatora, być może to właśnie alternator ma zwarcie do masy.
Lampka będzie lekko żarzyć 1. Uszkodszona jedna dioda duża( lub jedna z 3 pomocniczych ), małe mogą występować jako zespolone tz.w jednej kosce. 2.Duża rezystancja przewodu od alternatora do akumlatora(zaśniedziałe końcówki, przetarty przewód itd.) 3.Uszkodzone jedno z 3 uzwojeń w alternatorze lub brak jego połączenia z zespołem diód prostowniczych....
Z ładowaniem nie ma problemów więc chyba alternator odpada,jaką rezystancję powinna mieć dobra świeca a także gdzie szukać tego sterownika czasu żarzenia i jak go sprawdzić.
Jedna taka możliwośc to wtedy, kiedy by był niełącz na zacisku B+. W innych przypadku ten prąd zostanie ogranczony rezystancją instalacji ( przewody, włacznik) jak i rezystancją szeregową samych diod.
Bardziej rozładowany,mniejsza rezystencja wewnętrzna . Nie wprowadzaj w błąd. Jest dokładnie odwrotnie. I popraw pisownię bo tego nie da się czytać. Sorki,to przez pośpiech.Oczywiście że rezystancja jest wyższa.
Jeżeli prąd obciążenia nie jest duży, nie przekracza 5A to zasil wszystkie odbiorniki bezpośrednio z akumulatora i dioda nie będzie potrzebna. Zasilenie bezpośrednio z alternatora ma tę zaletę, że prąd nie przepływa przez rezystancję 0,22Ω i tranzystor o podobnej rezystancji, ważne w przypadku większych prądów.
To nie tak. Alternator w samochodzie ma moc obliczoną - dostosowaną do odbiorników - światła, dmuchawa, wycieraczki etc, i cześć energii do ładowania akumulatora. Ty zaś mu dodajesz ekstra z ćwierc kilowata dodatkowego obciążenia.. Przemyśl sobie to. Kondensator nie zmienia tu niczego. Służy jedynie do zniwelowania spadków napięć na rezystancji przewodów...
Alternator klasyczny, ale Japońce coś naździwiali. Wygląda na alternator obcowzbudny. I z pomiarem napięcia baterii a nie alternatora - battery sensing. Sprawdź rezystancje uzwojeń i diody. Szczotki i pierścienie ślizgowe. Regulator na stół i też sprawdzić. Klasyka. Jak nie wiesz jak to zrobić zapytaj, choc było wielokrotnie opisywane. Osobiście po...
Ważne jest czy w obwodzie wzbudzenia płynie odpowiedni prąd "ustalony" wartością rezystorów w liczniku. Podłączenie amperomierza w obwód wzbudzenia na alternatorze pozwoli sprawdzić ten obwód. Jeżeli faktycznie jest tak jak piszesz, a z obrazka który wcześniej zamieściłeś wynika, że tak, to łatwiej sprawdzić rezystancję niż znikomy prąd płynący od...
..i ten niebieskawy nalot Korozja elektrolityczna ? Możliwe. Rozebrać ten alternator i wszystko posprawdzać rezystancję zwrotną diod, regulator, izolacja uzwojeń do obudowy. POMIARY !!!
Skoro dymi to znaczy nagrzewa się z powodu zwartego uzwojenia. Niższa rezystancja uzwojenia sprawia, że przez uzw. płynie większy od znamionowego prąd . Rada :Czy opłaca się remontować stary? Nie kupuje się używanych elektrycznych części (-:
obecnie w instalacji mam 14.4V np dzisiaj po 6h jazdy tyle bylo i chyba agm sie naladował do pełna.. po godzinie od zgaszenia auta ma 13.2V, rozruchowy 12,85V To oznacza że masz sprawne akumulatory. Nawet bardzo. Musisz zrozumieć że aku. przyjmuje prąd tylko jak jest rozładowany. Wraz ze stopniem naładowania spada jego rezystancja wewnętrzna i prąd...
Z tego co wiem to orion 2500D jest stabilny przy 0.7ohm. Miał by ponad 3kW przy takim obciążeniu i zasilił by FI spokojnie. Ano pewnie by miał... przy dwóch alternatorach po 250A. Inna sprawa, którą już poruszyłem na innym forum to IMPEDANCJA. Co z tego, że Fi ma Re=0.7Ω? To jest REZYSTANCJA podana dla prądu stałego. Polecam się zapoznać się z...
tez chciałbym podłaczyć tego rega do innego alternatora (astra f 70A) jaki jest dopuszczalny prad dla tego regla ?, ja mam rezystancje uz wzbudzenia 2,5Ω
W tym konkretnie nie wiem, w 24V Elmotach rezystancja wirnika była około 23-26 om.
Prpoponuję wpierw sprawdzić rezystancję uzwojenia wirnika, widziałem takie alternatory w samochodach koncernu chrysler, gdzie wynosiła ona około 1 om, żaden regulator elektroniczny tego nie wytrzymywał. Oryginalnie sterowaniem polem magnetycznym w tym przypadku zajmuje się sterownik silnika.
Proszę sprawdzić zasilanie na złączu C1 (przedstawione w załączniku) przy uruchomionym silniku, pomiędzy pinami 1- 16 (zasilanie z akumulatora: 10.4-15.3V) oraz pomiędzy pinami 15 i 16 (napięcie z alternatora:13.5-14.5V). Jeśli napięcia są prawidłowe, proszę sprawdzić napięcie zasilania czujnika położenia ramion. Powinno zawierać się w granicach 6.7-7.2V....
rezystancja wzbudzenia alternatora rezystancja wirnika alternatora rezystancja stojana alternatora
civic elektryczny schemat czujnik biegu wstecznego tuning telewizora
archiwizacja danych dysku naprawa obudowy kolumny głośnikowej
Regulacja drzwi w mikrofalówce Kernau - jak to zrobić? Długa instalacja Windows 7 - przyczyny i rozwiązania