Tu kolega ma rację przeciętnie takt rezystancję ma uzwojenie wzbudzenia.
Dzięki za podpowiedź jak się dobiorę to potwierdzę. Sczytalem błędy i: Deska rozdzielcza 177 czujnik poziomu paliwa - ale wskaźnik działa, MTA 179 sygnał poza zakresem/problem z mocą B0017układ odpalania poduszki pasażera wysoka rezystancja, B1485 zacisk wzbudzenia alternatora pin 61 układ otwarty Blędow nie da się skasować, można prosić o jakieś sugestie.
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Ok to może zapytam tak: chodzi mi o dane kontrolne: średnica pierścieni ślizgowych nowy/min długość szczotek nowy/min rezystancja uzwojenia wzbudzenia rezystancja uzwojenia stojana
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Jeżeli stojan ma zwarcie międzyzwojowe lub międzyfazowe objawia się to charakterystycznym wyciem i niskim napięciem ładowania w granicach 13.5V i nie rozumiem co to znaczy hamować przecież wzbudzony alternator stawia dosyć duży opór.P
Niekoniecznie,wszystko zależy jak mocno kontrolka świeciła.Uszkodzenie diody wzbudzenia jednej z trzech daje ten sam objaw.
tez chciałbym podłaczyć tego rega do innego alternatora (astra f 70A) jaki jest dopuszczalny prad dla tego regla ?, ja mam rezystancje uz wzbudzenia 2,5Ω
Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Od kiedy to moc żarówki wzbudza alternator? Mnie się wydaje że to rezystancja a nie moc a że akurat żarówka 5W ma taka rezystancje to na niej działa.
Od czego w takim razie będzie zależał prąd przepływający przez uzwojenie wirnika po włączeniu stacyjki dla układu 6-diodowego? Tylko od rezystancji wirnika i ewentualnej rezystancji w regulatorze. Tam po włączeniu stacyjki płynie już pełny prąd wzbudzenia wirnika.Ponieważ regulator wykrywa różnicę między nastawioną wartością napięcia w instalacji (...
W alternatorze straty powstają na diodach , rezystancji stojana , wzbudzeniu wirnika , przemagnesowaniu rdzenia i prądach wirowych. Suma tych strat w przecietnym alternatorze daje nam sprawność około 50% - rzecz powszechnie znana. Mam rozumieć, że w prądnicy z magnesami tego nie ma? (oczywiście, pomijając prąd wzbudzenia). Ciekawe, że w następnym poście...
O jakich mocach tutaj rozmawiamy? Jeśli będziesz miał kilka kW to może być problem z rozproszeniem takiej ilości ciepła w rezystorach. Oczywiście możesz zastosować grzałki albo jakieś inne elementy oporowe dużej mocy. Problemem tylko jest regulacja oporności konieczna w przypadku wykorzystania maszyny z magnesami trwałymi. Maszyna ze wzbudzeniem (synchroniczna...
Sprawdź rezystancję między pinami licznika 19 (plus po stacyjce) a 12 (wzbudzenie alternatora).
żeby zgasiło kontrolkę musi się alternator wzbudzić i wtedy ładuje a później możesz zmniejszyć obroty a ładowanie będzie bo altek już jest wzbudzony A jakby dał kontrolkę ładowania o mniejszej rezystancji, czyli większej mocy, to czy wtedy by się szybciej nie wzbudził?
W tym konkretnie nie wiem, w 24V Elmotach rezystancja wirnika była około 23-26 om.
(at)anchilos; żarówka ma tę wadę, że może się przepalić. Ja się nie upieram akurat tylko Autor. (at)lukpio3; Prąd to ampery, a nie wolty. Natężenie tego prądu wynikać będzie z sumarycznej rezystancji wszystkich elementów obwodu czyli rezystora, uzwojenia wzbudzenia i regulatora napięcia. Nie wkładaj rezystora w koszulkę bo nie będzie miał jak oddawać...
Zrób tak-zmierz napięcie bespośrednio na zacisku 30 alternatora (ta śruba)Jeżeli nie osiąga 14V to zmierz rezystancję wirnika-powinno być od 3 do 4 om.Jeżeli jest ok ,a diody prostownicze i wzbudzenia sprawne to problem w stojanie-skrót w cewce fazy,lub niepewny lut końca uzwojenia fazy do mostka prostowniczego.Jeżeli te lutowania nie budzą zastrzeżen-do...
M -uzwojenie wzbudzenia (uzwojenie wirnika),zamyka się do masy,rezystancja około 3-4 omy
Zawsze napięcie będzie pływało, wszystko to tak naprawdę kwestia kilku jak nie kilkunastu różnych czynników jak temperatura akumulatora, temperatura na zewnątrz, aktualny pobór prądu, stan alternatora, stan akumulatora, jego rezystancja, stan połączeń, rodzaj sterowania i tak dalej. W większości przypadków alternator działa zero jedynkowo czyli zostaje...
Ważne jest czy w obwodzie wzbudzenia płynie odpowiedni prąd "ustalony" wartością rezystorów w liczniku. Podłączenie amperomierza w obwód wzbudzenia na alternatorze pozwoli sprawdzić ten obwód. Jeżeli faktycznie jest tak jak piszesz, a z obrazka który wcześniej zamieściłeś wynika, że tak, to łatwiej sprawdzić rezystancję niż znikomy prąd płynący od...
i kurcze znowu mi regiel zdechł, czy to przypadek? a moze te moje 2,5Ω na uzwojeniu wzbudzenia to za malo, ale uzwojenia wygladają dobrze, niech ktos powie ile ta rezystancja powinna wynosić?
Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były różnice w uzwojeniu wirnika. Czasami pracowało to dobrze, ale nie zawsze. Rezystancja tego...
Kontrolka nie w tym miejscu , bynajmniej dla altka 9 diodowego. Kontrolka musi być między stacyjką a zaciskiem 15 regulatora napięcia. Możesz sprawdzić czy masz 6czy 9 diodowy miernik masz ? Czerwona sondę miernika dotykasz do konektorka a czarną po kolei do tych 3 śrubek widocznych z tyłu altka jak pokaże niewielką rezystancję praktycznie zwarcie to...
Też tak myślę, choć kojarzę taką rezystancję dla altka o mniejszej mocy np. 90A. Nie mam pojęcia czy dla 150 A będzie mniejsza z racji większego prądu wzbudzenia.. Wiadomo natamiast, niestety, ale te altki mają bardzo często wady wirnika.
Ja bym się w ograniczenia prądowe nie bawił, wewnętrzna rezystancja uzwojeń alternatora oraz jego budowa, między innymi dobór uzwojenia wzbudzenia i co za tym idzie maksymalnego strumienia magnetycznego w wirniku, powoduje ograniczenie maksymalnego prądu do wartości bezpiecznych dla alternatora. Kol. fuutro , w drugim przykładzie rezystor pomiarowy...
Sprawdzić regulator, to regulator wyzwalany napięciem zmiennym. Czekam teraz na wypowiedzi przedmówców :lol: Acha-sprawdź jeszcze rezystancję na pierścieniach wirnika, masz coś około 2,5-3,5 oma?
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Czy ty myślisz że moc alternatora zależnie od obrotów opisuje jakiś uniwersalny wzór? Takie parametry zależą od konstrukcji (kształt biegunów, rezystancja uzwojeń, szczelina powietrzna, prąd magnesujący, indukcyjność wzbudzenia itd.). Jeśli chcesz wiedzieć jakie będzie napięcie i prąd przy danych obrotach i obciążeniu, to musisz wykreślić charakterystykę...
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? A... i jeszcze jedna kwestia - zmierzyłem rezystancję między końcówką połączonych...
To się dzieje na stałej rezystancji, więc jeżeli wzrasta U to co się dzieje z I? No chyba że w celu, aby się przekonac czy alternator nie jest przeciążony, ale do tego nie trzeba miernika.
Wiem, ale jest parę zonków - w PF wzbudzenie było ze środka gwiazdy i dochodził specjalizowany przekaźnik lampki ładowania. http://obrazki.elektroda.pl/3285212100_1... I tu pytanie - jak alternator jest wzbudzany w mustangu - ani tu dodatkowego mostka wzbudzenia, ani podpięcia do czegokolwiek środka gwiazdy. Jak napisałem - nie czuję...
Za mały kondensator na wejściu? Co zrobić, aby znowu nie było bum przy pracującym alternatorze? Po mojemu winne są te tandetne potencjometry precyzyjne. Miałem coś podobnego w innej przetwornicy MT3608 gdzie taki sam potencjometr działa jak chce. Bezpośrednio po wyjęciu z opakowania nie działał w ogóle. Prawdopodobnie są zaśniedziałe w środku lub źle...
Kupiłem sobie szczotki i łudziłem się nadzieją, że będzie działał. Rezystancja na stojanie wynosi 0.7 ohm. Wirnik jak pisałem 4 ohm. Przypatrzyłem sie głębiej alternatorowi i dostrzegłem 3 diody (przypuszczam wzbudzenia). I teraz moje jest takie pytanie czy stojan i wirnik jest dobry. Postaram się rozlutować i dokładnie sprawdzić wszystkie diody prostownicze....
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
Alternator klasyczny, ale Japońce coś naździwiali. Wygląda na alternator obcowzbudny. I z pomiarem napięcia baterii a nie alternatora - battery sensing. Sprawdź rezystancje uzwojeń i diody. Szczotki i pierścienie ślizgowe. Regulator na stół i też sprawdzić. Klasyka. Jak nie wiesz jak to zrobić zapytaj, choc było wielokrotnie opisywane. Osobiście po...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
Najogólniej rzecz biorąc zarówno alternator jak i regulator solarny są źródłami napięciowymi. Oznacza to, że w ramach swojej wydajności maksymalnej dążą na wyjściu do utrzymania stałego napięcia (w tym wypadku około 13,6-14,8V w zależności od wielu czynników). Akumulator niezależnie czy ładowany alternatorem czy panelem słonecznym pobierze tyle energii...
Kontrolka alternatora 126p otrzymuje z obu stron +14,2....14,4V od alternatora. Z jednej strony + od diod wzbudzenia, z drugiej od głównych diod dodatnich. Jeżeli te plusy nie są równe, to lampka nie gaśnie całkowicie. Co zrobić: - zmierzyć napięcie na akumulatorze przy różnych obrotach silnika (powinno być ok. 14 V, max 14,4V) - jeżeli napięcie jest...
nie sprawdzałem, a trzeba to sprawdzi wizualnie bo jest dużo rozbierania aby się tam dostać. To podstawowe sprawdzenie. Trudno mi sobie wyobrazić trudny dostęp do szczotek... Obwód między E- a E+ jaką ma rezystancję (regulator odłączony)? jakie powinno być na nim napięcie? Do 48V DC. Można się jeszcze zastanowić czy przyczyna nie leży w zaniku magnetyzmu...
Mnie jak mozesz interesuje inna rzecz, ile wynosi napiecie przed i po modyfikacji na przewodzie wzbudzenia.? Po kolei- doczytałem się (wówczas), że prąd obwodu wirnika według Boscha wynosi ok. 2A, jak pisałem wyżej. Fabrycznie ten alternator miał produkować 14,4V, taki też miał oryginalny regulator. Wskutek nie wiem, powiedzmy degeneracji elementów...
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Po co obrażać innych... sam nie wiele potrafisz jedynie co to wyrwać od kogoś pieniądze. Do rzeczy, znalazłem świetny sposób na sterowanie tej kontrolki za pomocą diody zenera sterowanej. Prosty dość układ będę robić i poinformuję wszystkich o efektach bo nie jestem jak kolega wyżej. PS. Przesyłam poniżej link z informacją o tym sposobie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Spodziewałem się tego, jednak jeśli ktoś będzie kumaty i uparty, to odnajdzie diody i je sprawdzi. Znajdzie pierścienie ślizgowe na wirniku i oceni stan zużycia, rezystancję uzwojeń, brak "przebić"Te rzeczy pozostaną jeszcze długo w alternatorach, a może i na wieki. Gadżetologia często sprowadza się do zintegrowanego szczotkotrzymacza z regulatorem...
Kontrolka alternatora otrzymuje z obu stron +14,2....14,4V od alternatora. Z jednej strony + od diod wzbudzenia, z drugiej od głównych diod dodatnich (akumulatora). Jeżeli te plusy nie są równe, to lampka nie gaśnie. Przyczyna świecenia lampki może być w złych stykach przewodów lub w diodach alternatora. Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną...
Miałem coś podobnego, tylko diabelnie trudno to było wykryć. W maluchu rozlutowało mi sie połaczenie wspólne końców faz na stojanie. Tylko tak perfidnie że na omomierz wszystko było oki (pokazywał przejście) a pod obciążeniem ta jedna faza prawie nie dawała prądu. Obczaiłem to po szybkim wymontowania alternatora po jeździe i wyczuciu że coś tam jest...
Po zmianie regulatora niezależnie od biegu luzem czy gazowaniu do 6000obr, niezaleznie od świateł czy ich braku... zawsze jest dokładnie 14,5V. Być może w tym przypadku nie ma się czym martwić i wszystko jest OK. Ale opisuję konkretny przypadek z którym miałem do czynienia. Tu też jesteś w grubym błędzie. Jak każde źródło zasilania, alternator również...
Czyli jest to pulsowanie napięcia w instalacji generowane przez układ ładowania. Zastanawia mnie to 15V. Dla aku może być zabójcze. Tak, problem przy 6-diodowym alternatorze zwykle polega na tym że zarówno napięcie zasilania wzbudzenia jak i "sense" aktualnego napięcia idzie sobie z + akumulatora przez stacyjkę i przewód do regulatora. Na tej trasie...
Byłem kiedyś świadkiem wręcz wybuchu regulatora w alternatorze zamontowanego w pewnym kombajnie zbożowym A potem sie obudziłeś i poszedłeś do łazienki........... . Każdy alternator ma ograniczenie prądowe inaczej był by wręcz idealnym źródłem napięcia a tak nie jest. Podpowiem że ogranicznikiem jest parametr xL związany ściśle z obrotami wirnika. Poto...
Szanowni Koledzy, po co te emocje? Tekst z książki jest swoistą nadinterpretacją. Rozrusznik nie jest przystosowany do ciągłej pracy (a "częste" odpalanie można do takiej przyrównać). Z przymrużeniem oka oczywiście;) Autorze tematu: obwód ładowania w cinquecento jest prymitywny jak konstrukcja cepa. Wzbudzenie alternatora jest szeregowo przez żarówkę...
Miałem okazje to wrzuciłem jeszcze aku pod tester z obciążeniem 100A przez 10 sek. Badanie po ok. 20min jazdy. Napięcie przez badaniem 13V (akumulator wzbudzony alternatorem), napięcie pod obciążeniem 11V (na końcu badania), napięcie po badaniu 12,4V. Badanie przy -1°C. Co daje spadek U=1,4V dla obciążenia 100A. Szacowana rezystancja wewnętrzna Rwew=U/I=1,4V/100A=0,014Ohm=...
Przed chwilą uzupełniłem swój post: "napięcie między 15 oraz + aku powinno wynosić 0V". Problem może być w diodach wzbudzenia, mają one niewielką moc, uzyskuje się na nich tylko prąd wzbudzenia do 1,5A. Jeżeli ich rezystancja różni się wiecej niż o 5%, to jest to co u Ciebie, nie ma identycznego napięcia dodatniego po obu stronach żarówki. Jest bardzo...
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ? Regulator nie ma wpływu na wzbudzenie. Po podaniu bezpośrednio 12V na pierścienie (szczotki) między fazami (żółte kable) musi być napięcie oczywiście alternator pracuje (obraca się). Jeżeli nie ma...
Cześć! Mam pewne urządzenie, w którym nad wyraz szybko lecą regulatory napięcia. Jest to regulator elektroniczny, instalacja 24V. Z mojej wiedzy wynika że: Napięcie w instalacji przy uruchomionym silniku ma wynosić 28,4 do 28,9 V Alternator - choć to nie istotne - ma 60A wydajności prądowej przy tym napięciu Uzwojenie wzbudzenia ma rezystancję od 12...
Uporządkujmy, bo już trochę zaczynam bzdury pisać. Działanie prądnicy wg. oryginalnego schematu. Prądnica nie ma żadnej regulacji napięcia wzbudzania w zależności od napięcia będącego na jej wyjściu. Napięcie wzbudzenia jest podawane z instalacji pojazdu przez bezpiecznik F1 -> styki przekaźnika K6 ( 30, 87b) -> rezystor R1, którego rezystancja, jest...
Powidz mi co robi takiego akumulator że "przemawia" do alternatora żeby nie dawał większego napięcia np 20V? Nie do mnie pytanie ale postaram się odpowiedzieć. Aku powyżej 15V napięcia ładowania wykazuje niewytłumaczalne (przynajmniej dla mnie) zjawisko malejącej rezystancji wewn czyli gwałtownie rośnie prąd ładowania, następstwem tego jest większy...
No fakt jest to termisor kiedy sie go pogrzeje to rezystancja maleje a kiedy sie chłodzi to rosnie wiec chyba trzeba zwiększyć rezystancje aby podnieść ładowanie albo może lepiej z ta dioda zrobić i ja wlutować tylko na allegro sa te BAT 85 a tak myśle skąd by taka wylutować mam trochę złomu elektronicznego Jesli ładowanie bedzie 14,2 to klikne hehehe:D...
Alternator sam nie wstanie bez odpowiedniego regulatora Wstać, wstanie na magnetyzmie szczątkowym wirnika gdy zewrzemy wyjście diod wzbudzenia na sztywno z wirnikiem. To było typowe Dla ETZ, ale z regulatorem wibracyjnym gdzie rezystancja styków była minimalna. Problemem jest co się stanie jak już się wzbudzi ? Przy RPM większym od biegu jałowego napięcie...
Tak wszystko można zrobić lepiej. Dziękuje i pozdrawiam. ;-) Przepraszam bardzo ja pisze o zwykłych alternatorach jakie są były stosowane od wielu lat a Ty wyjeżdżasz z jakimiś rozwiązaniami najnowszymi w samochodach za duże pieniądze. Gdzie są one nafaszerowane elektroniką. Czy może o jakiś hybrydach gdzie kontrola ładowania i rozładowania jest ściśle...
Sprawdź zasilanie stabilizatora. Jeśli żarówka ,diody i regulator są ok to wepnij się amperomierzem w obwód wzbudzenia wirnika . Jeśli nie popłynie przez niego prąd to : wirnik nie wytworzy pola magnetycznego i w konsekwencji brak będzie ładowania. Zmierz rezystancje wirnika bezpośrednio na szczotkach powinna być rzędu kilku Ω - nie więcej. Powodzenia.
Oto masz taki schemacik. Rezystancja wirnika ma wynosić 4 ohm wg książki Naprawa samochodów Polski Fiat 126p, Klimecki Z. Ważne jest, aby żarówka lampy ładowania była 4W (nie 2W, bo wtedy ma za dużą rezystancję i prąd wzbudzenia na początku jest za mały!). Ciekawe rzeczy są na stronie: http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa...
Witaj,uzwojenia stojana najlepiej jest sprawdzić miernikiem indukcyjnośći ,bo one mają bardzo małą oporność.Przebicie do masy może się pojawiać dopiero przy nagrzanym alternatorze.Diody prostownika sprawdzić voltomierzem przy obciążeniu 7-10 amper,diody wzbudzenia 0.5 amper.Pomiar omomierzem nie jest do końca wiarygodny,nie pokarze przerwy lub zwarcia...
Sprawdź dokładnie przewód plusowy co idzie od akumulatora lub od rozrusznika, a i czy alternator ma dobrą masę. no wieć tak, co do masy to mierząc spadek napięcia miedzy masą alternatora (obudowa) a klemą "-" akumulatora mam wynik 0V. Natomiast na przewodzie dodatnim 0,3V. Wiem ze po drodze mam złącza przy alternatorze oraz przy puszcze z bezpieczikami....
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
Napiszę Ci co swego czasu zrobiłem i jak się zachował alternator. 1. Zwarłem tak jak piszesz wyjście prądowe do masy 2. Dałem pełne 12V na wzbudzenie Ręką usiłowałem obrócic koło pasowe i dostałem bardzo duży opór ale nie równomierny, tylko koło przeskakiwało o pewien kąt i znowu duży opór. Poza tym jeśli zewrzesz wyjście alternatora i go napędzisz...
Metoda 'naprawiania' tego ustrojstwa jest mianowicie taka: (można na początku sprawdzić diody i uzwojenia, lecz gdy alterek jest w samochodzie to lepiej na początku sprawdzić instalację) Sprawdzić czy jest + akku na zacisku śrubowym !!! Gdu nie ma + sprawdzić przewód idący do rozrusznika.Sprawdzić plecionkę miedzianą idącą do karoserii, ona zawsze koroduje,...
Przede wszystkim taki tester nie pokaże rzeczywistej pojemności, bo sposób pomiaru przeczy prawom fizyki, aby to było możliwe i procent z wydruku w żadnym wypadku nie będzie adekwatny, a opiera się on na przyroście rezystancji wewnętrznej (co daje spadek obciążenia) - warunek pomiaru akumulator naładowany do pełna. W "normalnym" alternatorze regulator...
Zasilania na ECU wszystkie masz , sprawdź dobrze bezpieczniki. Zasilania, masy są. Po przekręceniu kluczyka pompka paliwa przez moment pracuje, na cewki dochodzi zasilanie "+". W momencie "kręcenia" rozrusznikiem nie ma zasilania "+" ani impulsu "-" na cewkach, brak zasilania na wtryskiwacz, sondę oraz nie pracuje pompka paliwa. W wiązkach są łączone...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
Przyjrzałem się temu staremu alternatorowi i pomiędzy wirnik- obwód wzbudzenia a regulator napięcia (ten wbudowany w alternator) przychodzi element: http://obrazki.elektroda.net/77_11957155... http://obrazki.elektroda.net/93_11957155... Na stronach USA nazywane jest to opornikiem. Wynika z tego, że w szereg wstawiany jest jakiś rezystor....
A więc tak: Na zgaszonym silniku: Jeden z czujników nie ma całkowitego zwarcia, Multimetr nie piszczy, wyświetla wartość rezystancji 272. Drugi czujnik wogóle nie zwiera. Po odpaleniu silnika: Pierwszy czujnik nadal daje wartość 272. Drugi ma zwarcie z masą. Po odpaleniu silnika i dodaniu gazu na 2500-3000. Pierwszy czujnik bez zmian - 272. Drugi czujnik...
Normalnie zewnętrzny , umieszczony nad pompą wody w maszynie. Heh można się dowiedzieć , faktycznie. Skoro już tak sobie oftopujemy - to może mi, prostemu elektrykowi, Szanowny Kolega wytłumaczy w jaki sposób był regulowany prąd ładowania akumulatora przez ten akurat alternator? O ile w ogóle to był alternator od DT-75, która to maszyna na przestrzeni...
Witam! Prostownik do ładowania akumulatorów to dodatkowa funkcja takiego zasilacza. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zwiększyć napięcie zasilacza do np. 15,5V. Mimo to przypomnę, że napięcie 13,8V jest wybrane jako napięcie zasilania wielu urządzeń dostosowanych do zasilania z akumulatora, ponieważ większość alternatorów ma na to napięcie ustawiony...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Trochu doczytałem od czasu tego postu i znalazłem opis jak przeprowadzić test alternatora w innym wątku i stało się jasne, że poprez (D+) nie dostarcza się cały czas prądu do wzbudzenia altka, a tylko niejako ECU daje sygnał regulatorowi altka do uruchomienia i po pewnym czasie żarówka podłączona do (D+) gaśnie Słabo czytałeś. W układzie, który jest...
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy...
Nic nie ogranicza prądu alternatora. Owszem. Predkosc obrotowa. Dlatego nie ma ogranicznika pradu w regulatorze. Scislej mowiac, reaktancja indukcyjna stojana zalezy od czestotliwosci pradu (wiec predkosci obrotowej) i od pewnej pradkosci suma reatancji twornika i wzbudzenia przerastaja rezystancje obciazenia i prad utrzymuje sie na mniej wiecej stalym...
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A. wczoraj wymontowałem altka ,rozpiąłem i pomierzyłem wszystkie diody plusowe,i...
Jedna szczotka do masy druga do 67 regulatora. W ETZ jest tak standardowo. W tym momencie odłączyłem przewód od aku i podłączyłem do regulatora, przez ok 3 sek było ładowanie a potem kicha - znikło Tak nie wolno robić przy regulatorach elektronicznych. Mogłeś uszkodzić regulator lub diody. Alternator chodził obciążony tylko zapłonem. Te 8 om to stanowczo...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Chyba do takie prądu potrzebny będzie regulator od alternatora z malucha lub innego samochodu,znalazłem taki artykół: Przeróbka jest możliwa raczej tylko przez osoby znające podstawy elektroniki, cierpliwe i mające doświadczenie w lutowaniu elementów montowanych powierzchniowo. Do przeróbki najlepiej użyć regulatora uszkodzonego który przy okazji można...
Witam Zachęcony Waszymi opisami, postanowiłem samodzielnie przerobić mój agregat. Ordynarna chińszczyzna za 350 zł kupiona w markecie. Znalazłem nawet później w innym markecie taki sam za 300 zł. http://obrazki.elektroda.pl/4348741200_1... Wygląda prawie identycznie jak ten z początku tego wątku. Na Allegro jest dostępnych kilka wykonań...
pukury napisał: ...Skoro do żarówek " lepsze " jest napięcie zmienne to dlaczego w samochodach stosuje się do tego celu napięcie stałe ? ... Nie chcę posądzać cię o złą wolę, więc zakładam, że nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem. Aby było jasne dla wszystkich. Napięcie przemienne jest "dobre" nie dla żarówek (im jest to obojętne!) ale dla...
Możesz tak zrobić jak mówisz. Po włączeniu prądu na zacisku nr 1 powinno być napięcie. Natomiast jeśli chodzi o drugie pytanie, to masz mierzyć rezystancję uzwojenia wzbudzania, a nie instalacji. Napisałem, że masz podłączyć omomierz do wejścia wzbudzania, czyli śruby nr 1 w alternatorze. Przewód nr 1 należy odłączyć aby prawidłowo zmierzyć rezystancję...
A jak z pomiarem rezystancji uzwojenia stojana i wirnika , mostek z diodami sprawny ?
Przekaźnik świec żarowych Valeo, Polonez 1.9D, diagnozowanie. Auto to Polonez Truck 1.9D (Citroenowski XUD9A na osprzęcie m.in. Valeo) Od jakiegoś czasu był problem z odpalaniem, po przekręceniu kluczyka w pozycję włączenia rozrusznika ten startował dopiero po chwili, albo wcale, dopiero za którąś próbą, słychać było tylko uderzenie bendiksa i nic więcej....
witam, jakieś kilka miesięcy temu zakupiłem alternator do c-360, ostatnio zauważyłem że nie ładuje więc kupiłem regulator z szczotkami, zero efektów więc alternator poszedł na stół, po sprawdzeniu wszystkich diod i uzwojeń jest z nimi wszystko dobrze, podłączam go na stole tak jak powinien być z żarówką alternator w ogóle się nie wzbudza nie stawia...
Sprawdziłem i zabezpieczyłem praktycznie wszystko jeśli chodzi o przewody. Rozebrałem nieco alternator i praktycznie brak szczotek na regulatorze. Jest tam również rezystor o rezystancji ok 300 ohm. Podmienię regulator na nowy i zobaczymy. Co ciekawe jeśli z D+ alternatora podłączonym do masy przekręcę na zapłon to mam wszystkie kontrolki i jest ok...
Zdobyłem na złomowisku alternator ale nie ma regulatora. Proszę o poradę czy mogę zastosować taki od malucha i jak go podłączyć. Dane mojego alternatora: Typ 443 113 516 021 14V 35A Są tam dwie szczotki dla wirnika. Nie jest on podłączony z masą jednym końcem. Jego rezystancja to 7ohm. Jest 6 diod do prostowania napięcia ze stojana połączonego w gwiazdę....
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Żorż, obciąż dowolny alternator takim prądem i zobacz jak się nagrzeje. Grzanie wynika z rezystancji własnej uzwojeń. Alternator obciążył mocą ponad 900W (14 x 65) w sytuacji, kiedy praca urządzenia wentylacyjnego była niewystarczająca. Prąd maxymalny tego alternatora to bodaj 80A przy 7000 obr/min wirnika. Dmucha wtedy jak mały odkurzaczyk. Wracając...
Ja miałem tak w starej Polówce... paliła ok, ale czasem gdzieś się pojechało, zgasiło silnik, potem powrót do auta zapłon i zero prądu. Odpaliło się "na popych", przejechała kawałek i znów paliła normalnie. Akumulator dostawał jakieś przerwy, jak auto wpadło w dziurę albo przejechało po bruku to albo się "psuło", albo "naprawiało". Jak alternator ma...
I tutaj też się mylisz. Nie te czasy. Mylisz regulator napięcia alternatora z regulatorem napięcia prądnicy Może i się mylę, ja nie zajmuję się elektryką samochodową, mam więc prawo nie wszystko wiedzieć i znać jedynie te rozwiązania z którymi miałem bliższy kontakt. Nie mniej jednak zakłócenia w tego typu urządzeniach jak silniki czy prądnice (alternatory)...
Super! Gratulacje. Jestem pełen podziwu dla Twojej konsekwentnej pracy. Czyli moje uwagi na temat dodania kondensatorów do TL431 były już musztardą po obiedzie? Ważne że układ się nie wzbudza i pracuje poprawnie. Art.B napisał: Jeśli chodzi o problem rezystorów mocy w szereg z drenami, to nie jest to koniecznie, i tak większość mocy wydziela się na...
Volkswagen Golf 8 nie jest wyszukanym supersamochodem - jest to po prostu najlepiej sprzedający się model niemieckiego producenta samochodów, który jest bardzo pojemny i w najnowszej wersji ma mnóstwo różnych bajerów. Oferuje szereg zaawansowanych funkcji systemów wspomagających kierowcę (ADAS) i stałą łączność, na przykład V2X do komunikacji z otoczeniem...
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
Jak wcześniej wspomniałem to zapodam dwa tranzystorowe(oba z książki) schemaciki regulatorów z minusem na masie(bo z minusem udało mi sie znaleść tylko te dwa).Pierwszy ma nazwę''uproszczony samochodowy regulator napięcia'' http://obrazki.elektroda.net/43_12291149... Regulacja sprowadza się do ustawienia potencjometrem P potrzebnego napięcia...
wzbudzenia alternatora napiecie wzbudzenia alternatora prąd wzbudzenia alternatora
honda biegi sygnał mikrofonu dynamicznego wyznaczanie kąta
listwa przeciwprzepieciowa schemat anteny siatkowej
Silnik elektryczny 24V 140W do przemieszczenia 1500kg Sygnał dźwiękowy podczas jazdy w Renault Trafic III - co oznacza?