Jak nie ma w ogóle kontrolki mógł paść regulator. Sprawdz na krótko czy kontrolka zaświeci się
Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Moc alternatora nie jest krytyczna. I tak większość mocy powinna wydzielać się w uzwojeniach alternatora! Pod warunkiem, że rezystancja przewodów/złączek nie jest zbyt duża i uzwojenia mają identyczne parametry (rezystancja i indukcyjność). Asymetria może prowadzić do przeciążenia jednej fazy. Poza tym regulator też musi być przygotowany do swojej roli...
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Prad wzbudzajacy jaki dochodzi do alternatora to 11.7v Jak i gdzie mierzone? Jak wygląda regulator? tym kabelku w szereg wlutowany jest opornik o wartosci mierzonej miernikiem 374kohm Wątpliwy ten pomiar. Rezystancja jest zapewne o wiele mniejsza.
Styk napewno jest bo czyscilem wsowki Czyścić to możesz, ale jak mosiądz był przegrzany to nie zapewni już właściwego docisku i rezystancja połączenia nie będzie wystarczająco mała. Inna możliwość - przewód przełamany przy końcówce. Utnij Waść po 20mm z każdej strony i załóż nową kostkę (lub polutuj przewody).
R=U/I. R-rezystancja U-napięcie I-natężenie. Biorąc pod uwagę wydajność alternatora w maluchu, podłączenie odbiornika o mocy powyżej 100W, czyli przy napięciu 12V ok 9A Czyli całkowita rezystancja grzałek nie mniejsza niż 1,3 Ohm. Jeśli chodzi o uzyskiwaną temperaturę, to będzie ona zależna od temp otoczenia więc jednoznacznie nie da się jej określić...
po zapaleniu auta odłącz akumulator zacisk plusowy aby sprawdzić czy jest ładowanie z alternatora jeżeli auto pracuje to sprawdź napięcie jakie daje powinno być większe od napięcia aku ok. 14.4v, sprawdź przy okazji poziom elektrolitu czy nie trzeba dolać wody destylowanej a przy okazji możesz też sprawdzić gęstość elektrolitu po naładowaniu akumulatora...
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
Jaki kondensator? Rezystancja 1 Ω to praktycznie zwarcie. Czy na pewno mierzysz przewód od impulsatora, a nie od alternatora albo czujnika ciśnienia oleju?
Witam, w moim cienkim od pewnego czasu żarzyło się ładowanie, chociaż napięcie było ok (ok 14.5 - 14.7). W związku z tym wymieniłem mostek prostowniczy a przy okazji szczotki i ładowanie padło :| . Moje pytanie jest następujące jaka rezystancja powinna być pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami alternatora (u mnie 0Ω), oraz jakie rezystancje powinny...
Jak mierze jedną cewkę ohm to ma 1.0 i tak każda. A jak łącze je ze sobą to nie sumuje się 1+1+1...tylko maleje. Np. 2 cewki 1.6. 3 cewki 2.4.. itd. orientacyjne wartości Tak powinno być czy suma każdej powinna się zgadzać czyli 1+1+1+1..... No tutaj to kłania się miernictwo elektryczne/elektroniczne - też były takie wykłady. Jaki jest przyrząd pomiarowy?...
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były...
Najprościej byłoby wstawić w szereg rezystor ograniczający prąd. (at)ElektrodaBot, jakie prądy uzyskam podczas ładowania akumulatora LiFePo4 12V podłączonego do instalacji samochodu 12V poprzez żarówkę halogenową H1? Oblicz wartości również dla rozładowanego akumulatora (do wartości bezpiecznej). Podaj też, jakich strat mocy na żarówce można się spodziewać....
Typowy akumulator lifePO4 ma dopuszczalny zakres napięć od 2.8 V do 4 V. Czyli całkowicie rozładowany pakiet 4S będzie miał 4x 2,8 V czyli 11,2 V . By naładować go do 100% potrzeba 4x4v czyli 16V i tu alternator ma za małe napięcie bo 14,4 V a realnie nieco ponad 14 V. Całkowicie rozładowany pakiet ma 11,2 V realnie pewnie 11,5 V czyli różnica do 14...
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF. A jeśli nie walnie wysokiego napięcia a wręcz przeciwnie spadnie tak jak w moim przypadku to co jest nie tak?Kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu a mimo to brak ładowania.Dodaje gazu to...
Tak to wygląda na akumulatorze https://obrazki.elektroda.pl/9832084300_... https://obrazki.elektroda.pl/2136142800_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź • Na Twoich zdjęciach widać właściwą listwę wysokoprądową na dodatniej klemie akumulatora. • Sterownik świec żarowych (GSE) jest zasilany z bezpiecznika linkowego F172 (100...
OK alternator zmontowany, rezystancja cewki 5 om. Niestety alternator nie startuje, kontrolka miga przy biegu jałowym, na wyższych obrotach świeci stale. Jakieś pomysły?
Jeżeli jest przejście do masy to stator uszkodzony.
jacek63 parametry jakie zmierzyłem nap. na biegu jałowym około 14,5V nap. ponad połowa obrotów 20V rezystancja alternatora 0,4 ohm napięcie za regulatorem chyba brak bo wskazuje w mV jeżeli dobrze pomierzyłem tą rezystancje , tylko takie pomiary bo nie mam żarówek
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Witam Panowie tak sobie czytam i czytam , każdy z piszących ma rację i zarazem jej nie ma. Zatem od początku rozkminiany akumulator to 80Ah 700 A Ołowiowo-kwasowy Zalety akumulatora Centra PLUS CB802: Doskonałe parametry rozruchowe. Wysoki standard bezpieczeństwa - specjalna konstrukcja wieczka umożliwia skuteczna redukcje zbędnych gazów. Technologia...
Witam, rozładowuje mi akumulator podczas jazdy, zrobię ok 6km i już ponownie nie można odpalić motocykla. chyba mierzyłem już wszystko co się dało tzn: - napięcie na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku jest 13,8V na załączonych światłach - napięcie zmienne na cewkach alternatora wszędzie równe. Na wolnych ok 18V, przy 5000obr/min 65V - rezystancja...
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
no dobra to proste pytanie. co bedzie bardziej znaczące różnica napięć czy rezystancja wewnetrzna przy akumulatorach efb 78Ah i 65Ah? To nie jest proste pytanie to pytanie w rodzaju czy na czubki szpilki mieści się więcej aniołów czy diabłów ;) Poważnie to albo prowokujesz albo nie zrozumiałeś naszych wyjaśnień. Przy stałej różnicy napięć, większy...
Rezystancja wirnika alternatora o który pytasz ma 3,27 Oma. (+/- 0,16)
Dodam, że nie chciałbym zmniejszać przekroju przewodu, żeby nie okazało się że zamiast 14,1 V z alternatora na aku kamperowym dostaje ładowanie na poziomie 13,0V. To działa nieco inaczej. Spadek napięcia na przewodzie (zgodnie z prawem Ohma) jest tym większy im większy prąd przez niego płynie. Jeżeli rezystancja przewodu wynosi 0,02Ω to przy prądzie...
Lepiej nie oznacza szybciej. Wydajność alternatora ma małe znaczenie, to akumulator wymusza dany prąd przy ładowaniu określonym napięciem. Jest dokładnie odwrotnie. Zdolność akumulatora do "wchłaniania" prądu jest bardzo duża - określona przez jego rezystancję wewnętrzną która jest bardzo mała. Dlatego wielkość prądu ładowania (a więc i "szybkość"...
Ledy są bardzo wrażliwe na wahania napięcia, jeśli jest duża rezystancja połączenia masy, zaciski akumulatora, wahania napięcia z alternatora są widoczne. Pomogłoby dołożenie, o ile jest miejsce, kondensatora przynajmniej 1000uF/16V lub kilku mniejszych. Dodano po 1 Może pomogłoby czyszczenie styków
heeee pokaż zdjęcie alternatora i wiązki silnika/alternatora z tyłu w tym miejscu brązowo/żółty to masa ale jest myk. ...
i tutaj dochodzimy do sedna sprawy- te cytaty potrafią nieźle namieszać więc może warto podsumować : 1 jakim napięciem powinno się ładować akumulator (z uwzględnieniem czy napięcie to jest mierzone na wyjściu prostownika bez obciążenia czy na zaciskach akumulatora podczas ładowania); 2. jakie napięcie powinien mieć akumulator w spoczynku (naładowany-...
:arrow: pesel Oj kolego robisz ludzom wodę z mózgów i jeszcze posądzasz o to innych. Gdzie ty widziałeś na akumulatorze podany prąd zwarcia? Prąd zwarcia akumulatora 45Ah jest dużo większy niż 500A. Gdyby rezystancja wewnętrzna akumulatora wynosiła 0.1ohm jak piszesz to przy prądzie pobieranym przez rozrusznik ok. 100A (tak, tak jak chcesz to sobie...
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
Witam, mam problem z ładowaniem w Leoni 1m 1.6 16V Gdy byłem w trasie zaświeciła mi się kontrolka ładowania, zjechałem na pobocze i miałem koło 11,8V. Wróciłem do domu, sprawdziłem połączenia, wymontowałem regulator. Niestety nie mam narzędzi więc po sprawdzeniu regulatora miernikiem podpiąłem regulator do akumulatora i sprawdziłem napięcie na szczotkach,...
Hej. Regulator alternatora rzeczywiście jest w komputerze. Sens tego jest taki, że napięcie ładowania zmienia się w granicach chyba 13,75-14,3V, zależnie od temperatury zewnętrznej (tabelka jest w instrukcji napraw). Z biegiem czasu coś się dzieje z tym regulatorem i napięcie ładowania jest za małe. Można zamontować zewnętrzny regulator. Problem polega...
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
Powinien być mniej-wiecej tam gdzie jest przykręcony naprężacz alternatora do silnika.
Ładowanie zbyt wysokim napięciem akumulatorów z elektrodami ze stopu ołowiu z antymonem (około 10%) powoduje później ich.... A jak ładuje alternator? Na start wali duży prąd, Jakim cudem? Na szczęście bez cudu się tu obywa - jeno klasyczna elektrotechnika. Otóż, częściowo rozładowany (albo zupełnie rozładowany akumulator, np. po próbie rozruchu z innego...
Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Od kiedy to moc żarówki wzbudza alternator? Mnie się wydaje że to rezystancja a nie moc a że akurat żarówka 5W ma taka rezystancje to na niej działa.
Jak kolega wcześniej napisał, w różnych temperaturach elementy takiego bocznika dociskane są do siebie z różną siłą więc i rezystancja styków się zmienia. Można w ostateczności wymienić przewód masowy na dłuższy i cieńszy, pojawią się większe napięcia do zmierzenia ale i większe spadki przy rozruchu. Przewód plusowy najczęściej ma oddzielne kable do...
połączenia z masą mam dobre, bo przy obciążeniu napiecie na aku i masą z + jest takie samo gdyby była jakas rezystancja przejścia-połączenia, to prąd spowodował by spadek V. przewód alternatora na klemie przeczysciłem, ale na alternatorze nie - nie mam kanału:cry: a co do pomiaru tętnień mam miernik wskazówkowy elektromagnetyczny zdaje się juz nie pamietam,...
Ja bym się w ograniczenia prądowe nie bawił, wewnętrzna rezystancja uzwojeń alternatora oraz jego budowa, między innymi dobór uzwojenia wzbudzenia i co za tym idzie maksymalnego strumienia magnetycznego w wirniku, powoduje ograniczenie maksymalnego prądu do wartości bezpiecznych dla alternatora. Kol. fuutro , w drugim przykładzie rezystor pomiarowy...
Super! Gratulacje. Jestem pełen podziwu dla Twojej konsekwentnej pracy. Czyli moje uwagi na temat dodania kondensatorów do TL431 były już musztardą po obiedzie? Ważne że układ się nie wzbudza i pracuje poprawnie. Art.B napisał: Jeśli chodzi o problem rezystorów mocy w szereg z drenami, to nie jest to koniecznie, i tak większość mocy wydziela się na...
Cześć. Wiadome jest (tak mi się zdaje) że prądnica wolnoobrotowa musi "dostać" spory moment obrotowy, a wysokoobrotowa będzie pracować na mniejszym momencie. Od dłuższego czasu szukam informacji, jak ominąć opór mechaniczny stawiany przez prądnicę, alternator pod obciążeniem elektrycznym. Ktoś się orientuje, czy jest to w ogóle możliwe? Czy transformator...
Witam, uzwojenie przewinięte 500 zwoi Φ 0,65mm, rezystancja wyszła 5,5Ω. Gość co przewijał stwierdził że to nieprzeszkadza... podłączone i .... bez zmian, czego się uczepić , kostki mam nowe made in rosija, a może rezystancja wzbudzania za duża, wg. aksakala powinno być 3,5Ω...???
Lampka będzie lekko żarzyć 1. Uszkodszona jedna dioda duża( lub jedna z 3 pomocniczych ), małe mogą występować jako zespolone tz.w jednej kosce. 2.Duża rezystancja przewodu od alternatora do akumlatora(zaśniedziałe końcówki, przetarty przewód itd.) 3.Uszkodzone jedno z 3 uzwojeń w alternatorze lub brak jego połączenia z zespołem diód prostowniczych....
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Jeśli mamy różnicę potencjałów (napięć) między źródłami to musi nastąpić wyrównanie ich po połączeniu. - ale przecież te źródła (alternatory) posiadają prostowniki. Zatem nie ma możliwosci aby prąd płynął z jednego alternatora "do drugiego". Chyba, że coś się ostatnio zmieniło, jeśli chodzi o zasadę działania diody półprzewodnikowej. Natomiast, jeśli...
Po co są produkowane żarówki na napięcia np. 6V 12V 24V 230V ? Nie wystarczyło by zrobić na jedno napięcie 230V? Weź żarówkę 40W na napięcie 230V i podłącz do akumulatora w samochodzie. Chyba nawet w ciemności nie zobaczysz czy się żarnik żarzy. A 40W samochodowa 12V oślepi światłem i nie utrzymasz w palcach. Tak samo jest z grzałkami, rezystancja a...
Bez obciążenia (z gołym wałem) silnik 3.5kW wystartuje z tym "rozruchem" Nie,ponieważ: L1-N L2-N L3-N jest 9ohm Za duża rezystancja uzwojeń generatora by sprostać prądom rozruchowym silnika 3,5kW. Nie wiem też dlaczego dochodzi do odcinania napięcia na wyjściu tylko w momencie, kiedy obciąży się wszystkie 3 fazy. Czy to prądnica się "odwzbudza" czy...
i kurcze znowu mi regiel zdechł, czy to przypadek? a moze te moje 2,5Ω na uzwojeniu wzbudzenia to za malo, ale uzwojenia wygladają dobrze, niech ktos powie ile ta rezystancja powinna wynosić?
Czy ja dobrze czytam? Rezystancje między uzwojeniami 130 OHM ?? Jeśli tak to jasne, że stojan wymienić lub przewinąć. Jest jeszcze pytanie jak mierzona ta rezystancja bo jeśli wchodzą w to pólprzewodniki to właściwie nic nie wiemy. Dobrze by wiedzieć jeszcze jak z rezystancją do obudowy.
Fabrycznie powinieneś mieć połączenie na konektorach tulejkowych, widać pewnie się urwały i ktoś skręcił na kostkę instalacyjną. Na przewodzie czarno-czerwonym powinieneś wykrywać rezystancję cewki zasilającej CDI względem masy, ale przy wyłączonej stacyjce jeden ze styków zwiera przewód od cewki zasilającej do masy. Przewody żółty i biały są od uzwojeń...
14,2 V jeśli już. Przy pracującym silniku dawcy. Do tego o ile nie masz super kabli to dojdzie rezystancja złącz i samych przewodów. Większy prąd pójdzie z samego alternatora biorcy już po odpaleniu. Dlatego nie powinno się dopuszczać do takiego rozładowania akumulatora, a jeśli się zdarzy to ładować odpowiednim prostownikiem. Ale to już napisano.
Tak, ale zważ na to, że obudowa jest jedną z końcówek. Jeżeli dioda nie siedzi pewnie to się pojawia jakaś rezystancja, a tam gdzie rezystancja to wydzielanie ciepła. A co się dzieje u ciebie? Dostają zwarcia, rozwarcia, pękają?
Pisałem wcześniej. Regulator od Poloneza/ Żuka itp. do alternatora 9-diod za ...15 - 20 zł się nada. Jeszcze kontrolka ładowania obowiązkowo. Zwykła(!) żarówka 2- 4 W. Zmniejszyłem opór szczotek do 8,9 ohma na jałowych obrotach, na wyłączonym 4,9ohma i alternator zaczął działać. To jeszcze za duży opór. Musisz doprowadzić do sytuacji aby rezystancja...
Jeżeli jest to przekaźnik czasowy, to podłączenie nieznacznie podniesie prąd płynący przez styki przekaźnika. Jednak jeśli ten przekaźnik mierzy prąd płynący przez jego styki, to z racji tego, iż nowa świeca ma rezystancję około 1 ohma ( z upływem lat rezystancja maleje), natomiast żarówka podświetlenia ma rezystancję około 12 ohm, to przekaźnik może...
Przecież alternator nie ma żadnej regulacji prądu ładowania. Akumulatory ołowiowe mają tę cechę że jeśli je podłączyć do instalacji samochodowej 14.5V to same sobie ustalą bezpieczny prąd ładowania. Lifepo to inna bajka. Jak one to robią? Bo nie słyszałem jeszcze o samoregulacji ołowiowych. A widziałem wysadzone żelowe. To też ołowiowe, chociaż trochę...
Zrób tak-zmierz napięcie bespośrednio na zacisku 30 alternatora (ta śruba)Jeżeli nie osiąga 14V to zmierz rezystancję wirnika-powinno być od 3 do 4 om.Jeżeli jest ok ,a diody prostownicze i wzbudzenia sprawne to problem w stojanie-skrót w cewce fazy,lub niepewny lut końca uzwojenia fazy do mostka prostowniczego.Jeżeli te lutowania nie budzą zastrzeżen-do...
Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie. DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej. Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie? Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania?...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Zdobyłem na złomowisku alternator ale nie ma regulatora. Proszę o poradę czy mogę zastosować taki od malucha i jak go podłączyć. Dane mojego alternatora: Typ 443 113 516 021 14V 35A Są tam dwie szczotki dla wirnika. Nie jest on podłączony z masą jednym końcem. Jego rezystancja to 7ohm. Jest 6 diod do prostowania napięcia ze stojana połączonego w gwiazdę....
Wyłącznie 230V! 80mn kabla. Przekrój przewodów 4-6mm². Lepiej przetwornica i akumulatory najbliżej wiatraka. Więc ile realnie odda tego prądu 30A? To i tak za dużo. Przewód 4mm^2 w zupełności wystarczy. Do linii akumulator domek. :shocked!: Z alternatora 12V, 85% strat na przewodach.. i w domku mamy prawie 1,8V. Super! kalkulator online: 80 mb...
Po co obrażać innych... sam nie wiele potrafisz jedynie co to wyrwać od kogoś pieniądze. Do rzeczy, znalazłem świetny sposób na sterowanie tej kontrolki za pomocą diody zenera sterowanej. Prosty dość układ będę robić i poinformuję wszystkich o efektach bo nie jestem jak kolega wyżej. PS. Przesyłam poniżej link z informacją o tym sposobie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Interesowało mnie tylko, czy nie znajdzie jakiejś znacznej rezystancji. Takiej, która mówi "wow, tu jest źle". Zakładając, że jest tam strzelam 2 m jakiegoś przewodu o rezystancji ileś tam to powinno dać jakąś wartość. Dokładnie 2m przewodu 16mm^2 ma 0.0001671975 Ω co przy przykładowym prądzie 40A da 6.69mV spadku. Żeby przy tym prądzie spadek...
Kontrolka nie w tym miejscu , bynajmniej dla altka 9 diodowego. Kontrolka musi być między stacyjką a zaciskiem 15 regulatora napięcia. Możesz sprawdzić czy masz 6czy 9 diodowy miernik masz ? Czerwona sondę miernika dotykasz do konektorka a czarną po kolei do tych 3 śrubek widocznych z tyłu altka jak pokaże niewielką rezystancję praktycznie zwarcie to...
z tym olejem w alternatorze to chyba raczej nie za bardzo, olej bedzie bardzo spowalniał jego prace, będzie stawiał duże opory, druga sprawa to ta trasa z wiatraka do bojlera chyba odpada, bojler musiał by być przy samym alternatorze... Masz juz coś takiego zrobione, czy to takie twoje założenia??? zakładam że moc alternatora to te 700W ich rezystancja...
Jak w temacie mam problem z alternatorem. Niedawno był robiony, ostatnio zaświeciła mi się kontrolka alternatora. Rozebrałem go, diody są dobre, poprawiłem luty na regulatorze oraz wyczyściłem go. Zamontowałem do auta po odpaleniu kontrolka mruży od alternatora (przy odpalonym i zgaszonym silniku), zmierzyłem napięcie na alternator + a masa jest 11...
Oprócz tego że się całkowicie sfajczył to żaden. Wirnik rezystancja ok 2.4 oma, stojan widoczne ślady przegrzania, z mostka diody powypadały.... Tak pytam z ciekawości, takiego jeszcze nie miałem.
Ja mu się zapaliła kontrolka ładowania to dalej zwalasz na miernik? Opanuj się. Samochodziarzem co prawda nie jestem, ale z 45cio letnim stażem niewiele rzeczy jest mnie w stanie zdziwić. Kontrolka ładowania zapala się, gdy napięcie na alternatorze jest inne niż na akumulatorze (może się jarzyć lub świecić). Przyczyną tego może być między innymi zbyt...
Ostatnio zaopatrzyłem sie w areometr i miernik Autool bt-360 i sprawdziłem swój akumulator w aucie po 2 latach eksploatacji. Akumulator nigdy nie widział prostownika. Elektrolit czysty, we wszystkich celach gęstość, 1,28...1,29, sprawdzone rano po jakichś 10h postoju. Napięcie 12,67, rezystancja 3,8 mOhm, naładowanie 98%, sprawność 76%, prąd max 745A....
Witam brak ładowania w Lagunie 2001r 1,9 dci wymieniłem nowy regulator napięcia nadal brak ładowania mam pytanie czy napięcie na tym cienkim przewodzie co idzie do alternatora powinno być cały czas i jaka powinna być rezystancja na pierścieniach ślizgowych i czy faktycznie jeśli pierścienie będą zabrudzone to też może być przyczyną braku ładowania dodam...
Jurek.Parus. Doskonale wiem jak działa PWM. Tak więc PWM ze 100% wypełnieniem (w danej chwili) ma jak najbardziej sens. Nie ISTNIEJE PWM 100%. 99% już tak. Więc jeśli masz 100% czyli pełne zamknięcie klucza to sens stosowania tego urządzenia jest równy ZERO. Tu na pewno się zgadzamy w 100%. albo stany pośrednie. I na tym się skupmy a tak od 95% PWM...
Na wstępie drobne sprostowanie: komutator składa się z wycinków, występuje w prądnicach prądu stałegi i silnikach. W alternatorze są dwa pełne pierścienie, po których ślizgają się szczotki. Jeżeli chodzi o usterkę - prąd stały na wyjściu z alternatora otrzymuje się z prądu trójfazowego, może nie pracować jedna z faz. Usterki należy szukać w uzwojeniach...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
Czy ty myślisz że moc alternatora zależnie od obrotów opisuje jakiś uniwersalny wzór? Takie parametry zależą od konstrukcji (kształt biegunów, rezystancja uzwojeń, szczelina powietrzna, prąd magnesujący, indukcyjność wzbudzenia itd.). Jeśli chcesz wiedzieć jakie będzie napięcie i prąd przy danych obrotach i obciążeniu, to musisz wykreślić charakterystykę...
Czyli pozostaje pogratulować usunięćia usterki. Panowie ja chciałbym życzyć wszystkim zdrowia i szczęścia w nowym roku. Ponadto dla borykających się ze zmniejszaniem napięcia na akumulatorze podczas odpalonego silnika i załączaniu coraz większej ilości odbiorników elektrycznych zawsze zalecam najpierw sprawdzić napięćie bezpośrednio na B+ alternatora...
Mostek prostowniczy mam nowy, ale na starym było to samo. Rezystancja stojana jest jednakowa na każdym uzwojeniu, a napięcie podczas pracy jednakowe i nie ma przebicia - więc wnioskuje że jest sprawne. Wirnik też nie ma przebicia, a rezystancja 3,3 oma ( z tego co wiem norma 3 - 3,6 oma). Wolałbym oryginalny regler, ale jak nic nie wskóram to załorze...
--> Błażej Z tego co mi wiadomo to jest to zabudowa fabryczna. Masz rację że da się znaleźć, ale jest tam już dość sporo rzeźby po tylu latach, np pozostałości po nie działającym tempomacie, regulacja balansu od nagłośnienie itp., chciałbym to wszystko odbudować. --> damian.bob Przed odcięciem przewodu robiącego zwarcie w obwodzie D+ zmierzyłem jego...
Z akumulatorami samochodowymi jest tak , że jeżeli akumulator w samochodzie jest rozładowany czy nie, alternator ładuje mu prąd maksymalny ile może dać. Ograniczenie prądu odbywa się jedynie przez regulator napięcia alternatora ,który utrzymuje je na poziomie ok.14,4 V. Zakładając ,że akumulator jest rozładowany jego rezystancja wewnętrzna jest bardzo...
Sprawdź dokładnie przewód plusowy co idzie od akumulatora lub od rozrusznika, a i czy alternator ma dobrą masę. no wieć tak, co do masy to mierząc spadek napięcia miedzy masą alternatora (obudowa) a klemą "-" akumulatora mam wynik 0V. Natomiast na przewodzie dodatnim 0,3V. Wiem ze po drodze mam złącza przy alternatorze oraz przy puszcze z bezpieczikami....
Witam serdecznie forumowiczów. Przewertowałem masę tematów ale niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Wygląda to tak: Stacyjka na pozycję II brak kontrolek ( nie licząc tej od ręcznego). Jeżeli akumulator jest naładowany auto pali ale: - napięcie na akumulatorze lekko ponad 12V czyli brak ładowania ale... wystarczy przegazować autko i już...
Prawdopodobnie problem tkwi w zasilaniu. Należy dokładnie sprawdzić alternator i połączenia mas, oraz linii akumulator - alternator. Wszelkie niesprawności połączeń w tej części instalacji, będą skutkowały dość dużymi chwilowymi skokami napięcia. A odnośnie podróbek, to różnie z nimi bywa, nawet przy sprawnej instalacji. Lepiej już wsadzić oryginalną...
Witam. Instalacja 12V. Pomóżcie bo zwariuję. Kupiłem moto niedawno i było ok. Po ok. 260km padło ładowanie. Było tak że kontrolka na początku gasła na niskich obrotach potem na coraz większych. Teraz gaśnie przy 3,5 tyś obr a ładowanie wzrasta o ok 0,3-0,4VPrzecztyałem chyba wszystkie porady na forum i co zrobiłem. Zmieniłem regulator mechaniczny na...
Jest to przekaźnik ROZWIERNY specjalny i nie jest zastępowalny poprzez zwykły przekaźnik samochodowy. Jego parametry pracy to: rozwarcie styków 5.5 +/- 0.2 V zwarcie styków: poniżej 3.5 V Rezystancja uzwojenia: 29 +/- 2 Omy w temp. 20 'C Podłączenie: 86, 87 - masa (styki te mogą być już zwarte w przekaźniku, zależnie od wersji) 85 - środek uzwojenia...
Izolacyjne podkładki teflonowe to teraz rzadkość. Dostępne są silikonowe. Mają tylko jedną wadę. Są bardzo delikatne i trzeba uważać aby ich nie uszkodzić przy montażu. Są pewnie w każdym sklepie z elektroniką i na aledrogo. Zastanów sie nad tym co piszesz: Tyrystory nie grzeją się aż tak mocno. .... Radiator grzeje się od razu, więc chyba pasta przewodzi...
Racja nawet i bez oscyloskopu można by popróbować, przebieg takiego pradu z alternatora nie ma zbyt wielkiej częstotliwości i sygnal mozna by przez prosta przejściowke typu kondensator i potencjometr podlączyc do wejscia audio komputera(laptop najlepiej najtańszy bo jak coś padnie to mogiła) i w pierwszym z brzegu programie do obróbki audio przyjrzeć...
120 zł za kompletne przewinięcie ? Czy tylko jednego z trzech uzwojeń które miało przebicie? Jeżeli za całość to bardzo tanio. To zależy od wielu czynników... i fantazji wykonawcy. Robiłem takie rzeczy i jak ma się zaplecze nie potrwa to dłużej niż ... 1 godzina. Z resztą łatwiej jest nawinąć nowe uzwojenie(a) niż naprawiać pojedyncze cewki, ich karkasy...
wyjaśnienie dla "eddie.t.h" silnikiem synchronicznym jest silnik którego wirnik wiruje synchronicznie z polem magnetycznym stojanu , więc wirnik musi też posiadać własne stałe pole magnetyczne , zazwyczaj z cewki zasilanej prądem stałym, przy małych mocach może to być magnes stały , przy dużych mocach zanim silnik osiągnie obroty znamionowe przed podaniem...
Oto masz taki schemacik. Rezystancja wirnika ma wynosić 4 ohm wg książki Naprawa samochodów Polski Fiat 126p, Klimecki Z. Ważne jest, aby żarówka lampy ładowania była 4W (nie 2W, bo wtedy ma za dużą rezystancję i prąd wzbudzenia na początku jest za mały!). Ciekawe rzeczy są na stronie: http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa...
Ten stabilizator to z dwóch powodów. Pierwszy: maksymalne napięcie zasilania miernika 12V. W instalacji mogę mieć czasami i 15V od alternatora (tak na wszelki wypadek). Drugi to to, że wahania napięcia nie będą miały wpływu na pomiar poziomu cieczy. Wyjściowe napięcie np. 8V za regulatorem. Często stoję łódka w krzakach przez kilka dni i akumulator...
normalnie mierzyłem - omomierzem. a ile powinna wynosic rezystancja uzwojenia??? a co do przewodu który jest połączony z akumulatorem to jest pewne połaczenie, ale zastanawie mnie to czy nie powinno byc juz przed prostownikiem napiecie zmienne? wyadaje mi sie że tak, a raczej jestm przekonany, może się mylę. Wiem jednak że żadnego napiecia miernik nie...
Witam, dzisiaj troszke pobawilem sie miernikiem przy moim Mondeo. I chcialem skonsultowac kilka wynikow pomiarow. Sklonilo mnie do tego dziwne zachowanie obrotomierza, szarpanie i brak dynamiki w moim autku. 1. Czujnik temperatury nad termostatem przy rozgrzanym silniku 6k ohm, po 20 minutach wzroslo do 8,3k ohm. 2. Rezystancja na poszczegolnych przewodach...
Jak jest garaż ze światłem, to w takiej sytuacji najlepiej jest na czas postoju podpinać akumulator pod prostownik (zasilacz) na tzw. ładowanie buforowe. Niestety nie ma. Samochód stoi bod blokiem. Ładowanie odbywa się przez zrzucenie przewodu z 4 piętra i podłączenie go do gniazda zapalniczki. Z uwagi na rezystancję wewnętrzną przewodu, ładowanie...
Jest to układ mostkowy, a mostek można tak wyregulować (prawym potencjometrem), że dioda w przekątnej będzie cały czas zatkana, nie będzie poboru prądu przez prawie cały zakres wskazań. Prąd przez diodę popłynie dopiero wtedy, gdy będzie "rezerwa", przy samym końcu skali, i wskazania wtedy już nie są tak istotne. Rzeczywiście, przy końcu skali mogą...
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy...
No i wyjaśniło się wszystko! Długo to trwało bo zimą nie miałem ochoty się z tym babrać ale jak tylko nastały cieplejsze dni zmobilizowałem się i wraz z kolegą wydłubaliśmy z auta skrzynię biegów. http://obrazki.elektroda.pl/7882922500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7104013600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5943528700_1...
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
0,3 Ω jest zakładam wartością prawidłową, . No co ty. Wiesz jak to by się grzało? Z pamięci-0,145 Ω to rezystancja jednej fazy w alternatorze w polonezie.
rezystancja wzbudzenia alternatora rezystancja wirnika alternatora rezystancja stojana alternatora
płyta sygnał dźwiękowy kosę spalinowy kupić instalacja elektryczna renault espace
sprawdzić silnik wycieraczek mikrokomputer cobra1
Namagnesowanie strun w gitarze elektrycznej a sygnał przetwornika Fender, Seymour Duncan, Fishman – wpływ na brzmienie i sustain Napięcie fantomowe 50V po wyłączeniu ES – pomiary miernikiem w instalacji domowej