Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Rezystancje cewki ok, wg AD i tyle w tym temacie mogę Ci podać,
Dlaczego Suzuki DR 350 z 1993 roku ma dwa czujniki położenia wału korbowego? Odkryj ich rolę w precyzyjnym sterowaniu zapłonem i zwiększonej niezawodności silnika.
Dlaczego Suzuki DRZ 350cc ma dwa czujniki położenia wału w statorze? Dowiedz się, jak wpływają na precyzję zapłonu, niezawodność i diagnostykę w tym motocyklu terenowym.
Wygląda na zapłon typu pointless jak w niektórych motocyklach Suzuki, czyli CDI bez impulsatora. Niestety nie mam tu pewności czy na pewno był tutaj układ typu CDI, czy może może TCI zbliżone zasadą działania do zapłonu iskrownikowego na przerywacz. Cewka butelkowa nie zadziała, bo oryginalna „cewka WN” to cewkomoduł. Trzeba by poszukać czy rezystancja...
Ok. wygląda że moduł jest ok. (może ten fabrycznie trzyma cewkę pod napięciem?), iskra powinna pojawiać się w chwili przygasania kontrolki. Zmierz rezystancję cewki. Albo zrób manualny test. Podłącz do cewki + (ten fabryczny), zdejmij przewód WN i podepnij do jakiejś 100% sprawnej świecy (oraz masę świecy). Dotykając i puszczając, przewodem połączonym...
Oporność cewko-modulu mierzyles pomiędzy fajką świecy i minusowym konektorem na module? Można by wysłać jakiejś firmie moduł do sprawdzenia, a jak jesteś pewny instalacji to podstawić drugi cewko-modul, chociaż cewka zasilająca ma trochę większa rezystancję niż podano w serwisowce..
Witam, wczoraj rozwiązałem problem. Okazało się, że jest przepięknie i na czarnym przewodzie był +, a na czerwonym -. To rozwaliło akumulator. Za brak iskry odpowiadała wadliwa cewka zapłonowa, dwie nowe też uszkodzone, dopiero cewka od Zundapa zadziałała. Jeśli chodzi o zbyt wysokie napięcie, trzeba mieć zawsze podłączony akumulator, inaczej skacze...
Witam, Cewka ładująca moduł zapłonowy w skuterze Suzuki Address AH50 uległa uszkodzeniu. Mam możliwość jej nowego nawinięcia lecz potrzebował bym jej parametrów: grubość drutu, rezystancja. Niestety z tej uszkodzonej nie mogę policzyć zwojów, ponieważ już wcześniej była przezwajana. Jest to dwutakt, zapłon bezimpulsatorowy. Pozdrawiam
Zapomnij o pomiarach napięć na wejściu cewki zapłonowej!!! W CDI są to tylko krótkie impulsy podczas iskry. Nic wnoszące do sprawy nie zmierzysz, a możesz zostać porażony! Lepiej pomierzyć rezystancje i napięcia na kablach wejściowych do modułu (odłączonych!): 1. Cewki ładującej. 2. Impulsatora
Kupiłem nowy miernik bardziej profesjonalny, mogę zmierzyć rezystancję. W impulsatorze rezystancja wynosi 209 Ω, a w cewce która daje impuls nie ma żadnego oporu. Myślę że jest uszkodzona cewka która daje impuls, taką cewkę da radę przewinąć i jaki byłby koszt przewinięcia wie ktoś może? Szukałem na allegro, ale ciężko dostać tą cewkę.
:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: No właśnie, takie to forum. Jeżeli cewka ma 3 omy może śmigać bez opornika, opornik się stosowało w przypadku cewek o rezystancji 1,7 oma. Jeżeli chcesz spac spokojnie, zastosuj przewód oporowy z malucha, lub ten opornik-cegłę ze skody 120.
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
Przebojów z silniczkiem ciąg dalszy szczelności komór nie zrobiłem bo tak wyregulowałem gaźnik że pracował przystępnie choć na wolnych niezbyt stabilnie czasem obroty spadały ewidentnie kulał . Wczoraj byłem nad rzeką gdzie cały dzień pływałem i rano już nie odpalił , świece mokre , iskra słaba a jak sprawdzałem na czucie bo za dnia ciężko zobaczyć...
Na pewno moduły CDI zasila cewka o rezystancji 4.5Ω? Google wskazuje schematy układów zapłonowych z dwiema osobnymi cewkami zasilającymi CDI oraz uzwojeniem ładowania. Gdyby rzeczywiście CDI było zasilane z cewki o niskiej rezystancji i napięciu, to wówczas w module musiałby zostać zastosowany układ podbijający napięcie, co ze względu na niepotrzebne...
W sobotę udało mi się odkręcić cewkę z regulatora obrotów (silniczka krokowego), wirnik obraca się lekko bez żadnych oporów. Postanowiłem zmierzyć rezystancję uzwojeń i tu niespodzianka wszędzie podają że rezystancja uzwojeń waha się w granicach 25-28 omów zależnie od temperatury. Gniazdo 3 pinowe, pin środkowy to "+" czyli wspólny a skrajne to RSC...
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się z wartościami z książki serwisowej, kupiłem więc używany...
Czy zamieszczony schemat odpowiada "twojej" rzeczywistości? Tzn. Czy twoja instalacja w zakresie zapłonu jest identyczna? Nie wiadomo "co poeta (konstruktor) miał na myśli?". Trzeba poszukać w sieci informacji o zasadzie działania tego zapłonu. Może na motelek.net? Szczególnie forum. Niestety strona jest niemieckojęzyczna, więc ja ...wysiadam. Trochę...
Witam. Moje Suzuki nie wkręca się na obroty powyżej 5000, zimna przez minute owszem ale po minucie przestaje i strzela ogniem z tłumika. Moto ma zrobione 300 kilometrów od remontu góry silnika. Moze mi ktoś powie jakie parametry ma mieć cewka ładująca cdi? Opory, napięcia? Cala reszta działa poprawnie, pali od razu, no chyba ze nie kopie jej ze dwa...
To zabezpieczenie zasila tylko cewkę przekaźnika rozrusznika a nie sam rozrusznik! Ok. Masz rację. Mój błąd. Przepraszam. :cry: Wreszcie obejrzałem cały schemat i zorientowałem się w sensie tego urządzonka. Na pewno uniemożliwia pracę rozrusznika gdy dźwignia sprzęgła nie jest wciśnięta. Czy sprawdza napięcie w instalacji podczas pracy rozrusznika?...
Jaka ta iskra? Jaką szczelinę przebija? Czy więcej niż 8 mm? Po co sprawdzać punkt zapłonu. Silnik 2T (nie napisałeś) powinien mieć stały punkt zapłonu. Jedyne co mogło zmienić wyprzedzenie zapłonu to ścięcie "klina". Ja zrobiłbym pomiary rezystancji i napięć szczytowych cewki ładującej i impulsatora (o ile jest).
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają... Suzuki DR600 z 1987r. nie ma iskry, a zaczęło się tak... Motocykl jak miał dobry humor to zapalił, a potem gasł w niespodziewanym momencie. Okazało się, że miał pęknięty przewód zasilający moduł zapłonowy bezpośrednio na statorze, pęknięcie było widoczne gołym okiem. "Fachowcy" przezwoili całość, ale zrobili...
Na pewno musisz zacząć od pomiarów rezystancji cewki ładującej CDI oraz impulsatora. Przybliżone wartości znajdziesz na www.zaplon.fora.pl lub www.motocdi.com
Raczej masz problem z układem zapłonowym (kichanie w wydech). Obstawiam przebicie przebicie przewodu od zapłonu (jeden przewód który łączy cewkomoduł, stator i stacyjkę). Jeśli masz cewkomoduł montowany na silniku to do możliwych przyczyn można doliczyć przełamanie przewodów od cewkomodułu. Sprawdź także połączenia masowe między silnikiem, cewkomodułem...
Sprawdź rezystancję każdej fazy do masy silnika (ma być nieskończoność) i rezystancję pomiędzy fazami (ma być równo i poniżej 1Ω) Napięcie bez regulatora ok 3x20VAC wolne obroty i ok 3x50-70VAC na obrotach
Wydaje mi się, że autor tematu nie poradzi sobie z diagnozą problemu. Zapewne motocykl traci ładowanie i jedzie póki akumulatora wystarczy. Problem braku ładowania nie jest trudny do zdiagnozowania, ale trzeba do tego trochę wiedzy i doświadczenia. Z tym potencjalnie niepracującym cylindrem podobnie. Aby efektywnie rozwiązać problem z pomocą ze strony...
suzuki cewka cewka suzuki rezystancja cewki suzuki
muzyk pendrive wymiana turbo linia renault
dławik przypalony zawiasy ślizgowe
Siemens EQ 500 nie pobiera mleka, zamiast kawy woda – czyszczenie, multizawór, blok zaparzający ANENJI 4.2KW 24V On grid Off grid WIFI MPPT – ile paneli 420 Wp do inwertera, konfiguracja stringów