Rezystancje cewki ok, wg AD i tyle w tym temacie mogę Ci podać,
Wygląda na zapłon typu pointless jak w niektórych motocyklach Suzuki, czyli CDI bez impulsatora. Niestety nie mam tu pewności czy na pewno był tutaj układ typu CDI, czy może może TCI zbliżone zasadą działania do zapłonu iskrownikowego na przerywacz. Cewka butelkowa nie zadziała, bo oryginalna „cewka WN” to cewkomoduł. Trzeba by poszukać czy rezystancja...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Ok. wygląda że moduł jest ok. (może ten fabrycznie trzyma cewkę pod napięciem?), iskra powinna pojawiać się w chwili przygasania kontrolki. Zmierz rezystancję cewki. Albo zrób manualny test. Podłącz do cewki + (ten fabryczny), zdejmij przewód WN i podepnij do jakiejś 100% sprawnej świecy (oraz masę świecy). Dotykając i puszczając, przewodem połączonym...
Na pewno musisz zacząć od pomiarów rezystancji cewki ładującej CDI oraz impulsatora. Przybliżone wartości znajdziesz na www.zaplon.fora.pl lub www.motocdi.com
Witam, Cewka ładująca moduł zapłonowy w skuterze Suzuki Address AH50 uległa uszkodzeniu. Mam możliwość jej nowego nawinięcia lecz potrzebował bym jej parametrów: grubość drutu, rezystancja. Niestety z tej uszkodzonej nie mogę policzyć zwojów, ponieważ już wcześniej była przezwajana. Jest to dwutakt, zapłon bezimpulsatorowy. Pozdrawiam
Jaka ta iskra? Jaką szczelinę przebija? Czy więcej niż 8 mm? Po co sprawdzać punkt zapłonu. Silnik 2T (nie napisałeś) powinien mieć stały punkt zapłonu. Jedyne co mogło zmienić wyprzedzenie zapłonu to ścięcie "klina". Ja zrobiłbym pomiary rezystancji i napięć szczytowych cewki ładującej i impulsatora (o ile jest).
Zapomnij o pomiarach napięć na wejściu cewki zapłonowej!!! W CDI są to tylko krótkie impulsy podczas iskry. Nic wnoszące do sprawy nie zmierzysz, a możesz zostać porażony! Lepiej pomierzyć rezystancje i napięcia na kablach wejściowych do modułu (odłączonych!): 1. Cewki ładującej. 2. Impulsatora
Raczej masz problem z układem zapłonowym (kichanie w wydech). Obstawiam przebicie przebicie przewodu od zapłonu (jeden przewód który łączy cewkomoduł, stator i stacyjkę). Jeśli masz cewkomoduł montowany na silniku to do możliwych przyczyn można doliczyć przełamanie przewodów od cewkomodułu. Sprawdź także połączenia masowe między silnikiem, cewkomodułem...
:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry: No właśnie, takie to forum. Jeżeli cewka ma 3 omy może śmigać bez opornika, opornik się stosowało w przypadku cewek o rezystancji 1,7 oma. Jeżeli chcesz spac spokojnie, zastosuj przewód oporowy z malucha, lub ten opornik-cegłę ze skody 120.
Witam, chciałbym przewinąć iskrownik w RM 250 rok produkcji 1992, iskrownik jest taki jak na załączonym zdjęciu. Jak powinienem nawijać cewki aby prądy się nie znosiły, ile powinna wynosić rezystancja całego iskrownika, jakiego drutu, bądź splotki użyć. W jaki sposób połączyć cewki - równolegle czy szeregowo? http://obrazki.elektroda.pl/3973043900_1...
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
Przebojów z silniczkiem ciąg dalszy szczelności komór nie zrobiłem bo tak wyregulowałem gaźnik że pracował przystępnie choć na wolnych niezbyt stabilnie czasem obroty spadały ewidentnie kulał . Wczoraj byłem nad rzeką gdzie cały dzień pływałem i rano już nie odpalił , świece mokre , iskra słaba a jak sprawdzałem na czucie bo za dnia ciężko zobaczyć...
Awaria cewki zasilającej (ładującej) CDI jest najczęstszą z usterek tego typu zapłonu. Nie jest to cewka dająca impuls! Impuls daje impulsator. RafalMisza z uporem powtarza swój błąd w nazewnictwie. Większość mało doświadczonych "naprawiaczy" nie sprawdza rezystancji i napięć tej cewki(wek) za to zabiera się za "naprawę" lub wymianę z reguły sprawnego...
środek gwiazdy jest pod izolacją, żeby to rozłączyć musiałbym zdjąć izolacje, oraz (prawdpodobnie) odwinąć 2 cewki. Nie chcę się w to bawić, bo być może stator zwrócę, chciałbym się upewnić że robię pomiar prawidłowo i że jest niesprawny. Dzięki za odpowiedź.
He umnie to samo dopiero jutro będę to robil w suzuki grand vitara też pali jedną cewke i wserwisie nie dali temu rady! naprawa kompa to nie takie proste, niekiedy wiedza nie wystarcz bo elementy które zawiera komp są nie do kupienia lub niewiadomo jakie (kodowane) swoją drogą dziwne te cewki u mnie są 3 stykowe, ale rezystancja między świecą (wtórne)...
Na pewno moduły CDI zasila cewka o rezystancji 4.5Ω? Google wskazuje schematy układów zapłonowych z dwiema osobnymi cewkami zasilającymi CDI oraz uzwojeniem ładowania. Gdyby rzeczywiście CDI było zasilane z cewki o niskiej rezystancji i napięciu, to wówczas w module musiałby zostać zastosowany układ podbijający napięcie, co ze względu na niepotrzebne...
Witam. Moje Suzuki nie wkręca się na obroty powyżej 5000, zimna przez minute owszem ale po minucie przestaje i strzela ogniem z tłumika. Moto ma zrobione 300 kilometrów od remontu góry silnika. Moze mi ktoś powie jakie parametry ma mieć cewka ładująca cdi? Opory, napięcia? Cala reszta działa poprawnie, pali od razu, no chyba ze nie kopie jej ze dwa...
Czy zamieszczony schemat odpowiada "twojej" rzeczywistości? Tzn. Czy twoja instalacja w zakresie zapłonu jest identyczna? Nie wiadomo "co poeta (konstruktor) miał na myśli?". Trzeba poszukać w sieci informacji o zasadzie działania tego zapłonu. Może na motelek.net? Szczególnie forum. Niestety strona jest niemieckojęzyczna, więc ja ...wysiadam. Trochę...
Oj ciężko, ciężko. :cry: Czasami mam wrażenie, że jestem w przedszkolu a nie na Elektrodzie.. Czy po prostu wpiąć na czas mierzenia ten rezystor w obwód szeregowo? Pomyśl! Jeśli wepniesz rezystor szeregowo to ZWIĘKSZYSZ a nie zmniejszysz rezystancję obwodu pomiarowego. Niewiele, ale jednak. Rezystancję należy zmniejszyć włączając rezystor/żaróweczkę...
Oporność cewko-modulu mierzyles pomiędzy fajką świecy i minusowym konektorem na module? Można by wysłać jakiejś firmie moduł do sprawdzenia, a jak jesteś pewny instalacji to podstawić drugi cewko-modul, chociaż cewka zasilająca ma trochę większa rezystancję niż podano w serwisowce..
musi wytrzymać prąd cewki tego przekaźnika a nie prąd rozrusznika. Nie zgadzam się. Popatrz na schemat ideowy instalacji. przez tą skrzynkę płynie prąd rozrusznika (nie przekaźnika!) i może być przez nią wyłączony. Ja za rozrusznik 4,5 kW wymiana łożysk ślizgowych, poprawieniu komutatora i kilku mniejszych drobiazgów zapłaciłem 50 zł. Tylko jaki to...
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają... Suzuki DR600 z 1987r. nie ma iskry, a zaczęło się tak... Motocykl jak miał dobry humor to zapalił, a potem gasł w niespodziewanym momencie. Okazało się, że miał pęknięty przewód zasilający moduł zapłonowy bezpośrednio na statorze, pęknięcie było widoczne gołym okiem. "Fachowcy" przezwoili całość, ale zrobili...
Sprawdź rezystancję każdej fazy do masy silnika (ma być nieskończoność) i rezystancję pomiędzy fazami (ma być równo i poniżej 1Ω) Napięcie bez regulatora ok 3x20VAC wolne obroty i ok 3x50-70VAC na obrotach
Wydaje mi się, że autor tematu nie poradzi sobie z diagnozą problemu. Zapewne motocykl traci ładowanie i jedzie póki akumulatora wystarczy. Problem braku ładowania nie jest trudny do zdiagnozowania, ale trzeba do tego trochę wiedzy i doświadczenia. Z tym potencjalnie niepracującym cylindrem podobnie. Aby efektywnie rozwiązać problem z pomocą ze strony...
cewki moduł suzuki cewki statora suzuki rezystancja cewka suzuki
zakodować kanał sterować klimatyzacja peugeot lumia wykrzyknik
jednoosobowa firma elektryk jednoosobowa firma elektryk
Lokalizacja przekaźnika skrzyni biegów Skoda Superb 1 2.5 V6 Traktorek kosiarka MTD - ręczny rozrusznik nie odpala