Warto zmierzyć straty na przewodach, aby nie wymieniać w ciemno. Nie zawsze przewód jest winny. Styki, czy klemy też mogą mieć zawyżone rezystancje. Najpierw diagnostyka, a potem naprawa.
Jeżeli nie ,,odzywa" się przekaźnik, to problem leży w nim samym, albo w obwodzie pierwotnym, na który składa się stacyjka, przycisk na kierownicy oraz sam przekaźnik. Skoro dysponujesz multimetrem, to zmierz napięcie na cewce przekaźnika, albo zmierz jego rezystancje (cewki). Pomiar napięcia po naciśnieciu przycisku startowego. To naprawdę prosty układ.
Mam Majesty 125 2005 rok więc ten sam model, cewka zasilająca cdi ma rezystancję 1mln ohm a powinna mieć 720-1080ohm i pomimo tak ogromnej rezystancji podpięty multimetr pokazuje 20v podczas kręcenia rozrusznikiem. Instrukcja podaje, że pomiar rezystancji tej cewki powinien być w 20 stopniach celsjusza a mój pomiar jest na dworze przy 1 stopniu celsjusza,...
Tak. Jest to możliwe. Padła cewka lub moduł wzmocnienia. Można to sprawdzić. Rezystancja cewki na pierwotnym 0,5÷0,7Ω , na wtórnym 3÷4kΩ. Moduł można sprawdzić włączając próbnik z diodą równolegle do cewki (zaciski 1 i 15), podczas kręcenia rozrusznikiem powinna migać.
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
jest mierzony prąd na wyjściu. Podobnie jak w Mercedesie, nieoryginalny rozrusznik nie pozwoli uruchomić silnika. Wymiana cewki elektro-włącznika ze starego pomagała. Zmierz rezystancję uzwojenia i porównaj.
Jeżeli chodzi o zachowanie przekaźnika (2x plus dla wyłączenia) to zwracam uwagę, że przy prawidłowej instalacji kabelek "50" przekaźnika jest cały czas zbocznikowany do masy rezystancją cewki elektromagnesu rozrusznika. Jest już zbocznikowany a jednak trzeba podać 2x + na pin 50 i rozłaczy. Mam nadzieję, ze automat świec nie jest uszkodzony. Zapewne...
Zapłon jest typu AC-CDI. Brakuje jednego przewodu do CDI, ponieważ wyłączanie zapłonu w Peugeotach odbywa się w inny sposób. Jaka rezystancja cewki zasilającej CDI?
Jest to całkiem normalne. Rezystancja cewki "wciągającej" jest niska i przy małych oporach tarcia wirnik spokojnie może się obracać, ale nieco wolniej bo jest spadek napięcia na rezystancji cewki. To jest tak jak szeregowe połączenie silnika i rezystora. Jeśli prąd wywoła moment większy od momentu tarcia to wirnik zacznie się obracać. "Praw fizyki Pan...
Proszę o informację w jakich samochodach jest stosowany rozrusznik z magnesami neodymowymi. chyba w żadnych Zaletą takiego rozrusznika jest możliwość zmiany obrotów przez odwrotne podłączenie zasilania. Czy sprawność takiego rozrusznika jest większa od zwykłego? Jak każdego silnika prądu stałego z biegunami stałymi ( z ferromagnetyka), Sprawność jest...
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Dzięki za odpowiedzi - o to mi właśnie chodziło :) Z tą rezystancją to rzeczywiście rzeczywiście zapomniałem o indukcyjności cewki - ostatnio naprawiałem rozrusznik samochodowy 12V DC (tam już chyba nie ma indukcyjności i prąd uzwojenia i strumień zależą od rezystancji uzwojenia, czy tak ?? ) A teraz drugie pytanie podchwytliwe (czysto teoretyczne):...
no wlasnie niewiem jak sprawdzic tą rezystancje cewek. czyli na wyłączonym skuterze powinno byc 12V czy jak bede krecił rozrusznikiem ?
Jak silnik zgaśnie, podłącz zamiast cewki żarówkę 21 W, zakręć rozrusznikiem - powinna rozbłyskać... W aparacie zapłonowym masz najprawdopodobniej czujnik magnetoindukcyjny - obejrzyj dokładnie kostkę przyłączeniową, sprawdź rezystancję cewki czujnika na zimnym i nagrzanym silniku...
A zmierz napięcie na cewce podczas chechłania rozrusznikiem. Coś mi mówi, że będzie grubo poniżej 12V.
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Na białym nie powinno być napięcia, bo to jest połączenie masy zapłonu. Sprawdź czy masa silnika jest prawidłowo podpięta (masa rozrusznika) - od śruby mocującej rozrusznik do śruby mocującej regulator napięcia na boku ramy. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI na przewodzie zielonym, w czasie kiedy iskra jest mocna i w czasie kiedy iskra zaginie.
Rozrusznik kręci, więc nie to. Łańcuch nie uderzył w pokrywę zapłonu? W chińczykach po takim incydencie ulega uszkodzeniu impulsator. Należy sprawdzić jego rezystancję. Przy okazji sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI.
Z tego wynika, że biały trzeba podłączyć pod rozrusznik a czerwony pod stacyjkę. We wtorek mam mieć nową cewkę. W cewce na pompie pomiędzy czarnym a czerwonym nie ma przejścia. - rezystancja cewki ciągnącej (przewód biały/czarny) 0,232-0,284 (rezystancja cewki wciągającej, kolor kabla biały/czarny)) - rezystancja cewki trzymania (przewód czerwony/czarny)...
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Podłączyłem tak jak kolega wyżej opisuję niestety bez żółtych przewodów regulator mam 4 pinowy https://obrazki.elektroda.pl/8300707600_... ( jak dobrze rozumiem bez tych 3 żółtych też silnik powinien odpalić), niestety nadal nie mam iskry na przewodzie który idzie od cewki zapłonowej. Pomierzę popołudniu rezystancję poszczególnych modułów...
Ustaw miernik na pomiar napięcia AC (zmiennego) na zakres 600V albo na maksymalny jaki jest powinien być 600V bo napięcie może sięgać nawet 300V i wepnij go między przewód od cewki zasilającej a masą. Następnie zakręć rozrusznikiem i zobacz czy pojawia się napięcie. Ustaw miernik na pomiar oporności rezystancji (zakres 2k ohm) aby sprawdzić impulsator...
Może być to przez grzejacą sie cewke, wtedy jej rezystancja jak jest ciepła rośnie, a jak kręcisz rozrusznikiem masz spadek napięcia w instalacji, które jest za niskiem żeby iskra mogła powstać. Tak że wina albo cewki albo modułu,
Pomyliłem się. Jest zapłon. Zdjąłem magneto i są pod nim 3 cewki: dwie połączone szeregowo o bardzo małym oporze - podłączone są do mostka prostowniczego. A ta trzecia ma rezystancje 220 ohm i jak mierzyłem napięcie jakie wytwarza podczas obrotów rozrusznika względem masy to około 40 V zmiennego i podłączona jest do tej cewki od której idzie świeca....
Witam. Proszę o pomoc w znalezieniu usterki w samochodzie VW Golf 4 1,6 SR AKL 98r z instalacją gazową BRC. Problem zaczął się od tego, że padł mi akumulator, więc wymieniłem na nowy. Niestety po ok. 3 tygodniach rozładowało mi nowy akumulator i jeszcze nie znalazłem przyczyny (dziwny objaw, bo rozrusznik nie kręcił a kontrolki nie gasły). Po podłączeniu...
Błąd 2A9A wskazuje na czujnik położenia wałka rozrządu lub usterkę sterowania zmiennymi fazami rozrządu. Zawory Vanosa trzeba sprawdzić. Cewki powinny mieć taką samą rezystancję w okolicach 10-12 Ω. Działanie czujnika można sprawdzić próbówką diodową, a najlepiej przy pomocy oscyloskopu. A10A - to zakłócenia w komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika...
Oryginalna cewka wysokiego napięcia na uzwojeniu pierwotnym wykazuje rezystancję rzędu megaomów więc jest uszkodzona. Napięcie cewki ładującej(1) mierzyłem bez jakiegokolwiek obciążenia załączając rozrusznik. Prąd zwarcia znaczy, że zamknąłem obwód cewki ładującej amperomierzem. Pomiar przebiegów impulsowych multimetrem? Nie rozumiem... Do sprawdzenia...
Opiszę swój układ. Fototranzystor >dioda zenera załączająca >elektromagnes. Za prosto. Elektromagnes 14v 40A ... Jest to elktromagnes z przekaźnka samochodowego. Takiej mocy to pewnie od rozrusznika, jeśli tak to pamiętaj że on nie jest przeznaczony do pracy ciągłej. Schemat dopiero powstaje w mojej głowie więc mile widziane jakieś propozycje. Układ...
Witam wszystkich. Mam problem z moja astra h 1.6. Po sczytaniu techem2 wywala ciągle 4 bledy: Uszkodzenie cewki zaplonowej cylinder 1, a pozostale trzy bledy brzmią tak samo tylko ze cyl 2 3 i 4. Wtryskiwacze nie są kluczowane. Cewka przy teście techem daje iskrę na kazda swiece a przy kręceniu rozrusznikiem nie. Czujnik położenia walu ma rezystancje...
Na pinie nr 5 jest 0,6V po wlaczeniu zaplonu jak zakrece rozrusznikiem nic sie nie zmienia Dodano po 7 Rezystancja jest pierwotna 3 miernik ust. Na przejsciu na 200 pokazuje 2.8, a wtorna 20.2 na wyjsciu z fajki W manualu jest, ze pierwotne ma byc 1-7 a wtorne 10k- 25k Dodano po 45 I tak bylo po zakupie cewki, nic sie nie zmienilo Dodano po 4 Do cewki...
Moduł to - 1D0-00 Foto : http://obrazki.elektroda.pl/2837198500_1... ale wydaje mi się, że to cewka. Dałem jakiemuś magikowi do nawinięcia, ale nie wiem, czy mu się to uda ;) Więc tak: Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm miernik jest na pewno dobry. Sprawdzałem rezystancję...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Witam, Mam problem w postaci braku iskry. Skuter pewnego razu odpalił na chwilę, zgasł i od tamtej pory nie ma iskry. Świeca ma około miesiąca (BR8HS), wymieniłem przewód zapłonowy razem z cewką i moduł. Nowy moduł jest tuningowy z diodą LED, ponieważ nie mieli normalnych w sklepie. Rezystancja fajki,przewodu WN i uzwojenia wtórnego cewki na poziomie...
Rozważam też konstrukcje generatora na icl8038 albo CD4060, co znajde w sklepie u mnid jest taki mały sklepik na peryferiach. Mam też gotowy schemt astabilny na 2 x bc547. Z tych icl8038 można pobrać kilka może nie wiem do 20 mA Potrzebuje Schemat przejście z tego icl8038 czy coś innego Na sterowanie Mosfet-em. Nie chodziło mi o przekaźnik. Ma być wydaje...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Jak sprawdzić kondycję połączenia carbon flat lub zebra? Jaką rezystancję powinna wykazywać pierwsza i ostatnia linia? Jak sprawdzić kondycję i napięcie modułu startowego LCD? Multimetr działa z 9-woltową baterią książkową. Ile woltów powinno wynosić napięcie testowe rozrusznika i wyjścia LCD? Wspaniałe pytania! 1. Testowanie taśmy Zebra/Carbon Flat:...
Najlepiej się sprawdza układ zapłonowy oscyloskopem. Jeśli nie macie takiej możliwości, próbnik z diodą może wystarczyć. Przy kręceniu rozrusznikiem, na wejściu uzwojenia pierwotnego cewki powinno być zasilanie(dioda świeci cały czas), na wyjściu powinno być sterowanie (dioda pulsuje) Jeśli nie będzie pulsowania na cewce, zapewne padł moduł. Możecie...
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika. Impulsator sprawdziłem badając jego rezystancję, mieściła się w widełkach serwisówki. Właśnie nie rozumiem...
Przeciętny rozrusznik ma 3 wyprowadzenia. Z rguły 2 są w postaci śrub a trzecie w postaci małej śrubki lub wsówki. Pierwsze wyprowadzenie to masa. Można ją poznać po tym, że idzie do tej śruby gruby kabel z wnętrza rozrusznika. Sprawdź multimetrem ustawionym na znaczek diody czy z tej śruby jest dobre przejście do masy, wskazanie powinno być 0 (zero)......
Tam trzeba przełożyć większość przewodów i dołożyć ten jeden od impulsatora, robi to kolega według schematu. Miałem narysowany odręcznie układ kabli ale nie wiem czy go nie wyrzuciłem, poszukam go i jak znajdę to wkleję. A co do sprawdzania kabli to pisalm o odcinkach kabli od kostki do silnika i rezystancja cewki zasilającej to chyba fioletowy z paskiem...
Jednak problem nie jest do końca rozwiązany . Przez jeden dzień było dobrze , potem zrobił się słabszy , wolno nabiera wysokie obroty ,przy gwałtownym dodaniu gazu mocno zwalnia tak jakby stracił iskrę po sekundzie przyśpiesza . Kompresje sprawdzałem ,gaźnik i filtr był niedawno czyszczony więc to raczej nie to ... Ma słabą małą pomarańczową iskrę i...
Witam Auto nie odpala. Rozrusznik kręci, zapłon jest (świecą kontrolki), ale nie ma iskry . Napięcie dochodzi do cewki zapłonowej ale iskry nie ma. Czyżby cewka siadła? Jakie powinny być wartości rezystancji uzwojeń?? Chyba że coś innego jest powodem ale raczej to. Może sterowanie cewką jest walnięte. Był post podobny ale zero odpowiedzi podobnych do...
Dodam jeszcze że używam miernika UNIT-UT107.i jest dość dokładny-sprawdzałem w serwisie RTV. Dodano po 6 Ociz,ja nie ciągałem go jak opętany uwierz mi mam trochę doświadczenia jako mechanik to mój zawód,lecz jako elektromechanik mam średnią widzę,a auto pchaliśmy kilka metrów w celu wyeliminowania spadku napięci podczas rozruchu rozrusznikiem, podajcie...
Cewka ulegnie niemal natychmiastowemu spaleniu, dostarczając swoistego rodzaju wrażen termiczno -zapachowych. No chyba nie taka klasyczna np od Syreny. Syrena nie miała rozdzielacza tylko 3 cewki i 3 przerywacze. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu (nie rozruchu) cewki dostawały zasilanie i z trzech to najwyżej jedna była rozłączona przerywaczem...
Źle to robisz. Powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI oraz rezystancję impulsatora. Jeśli iskra pojawia się po puszczeniu masy silnika w powietrze, to automatycznie pojawia się na module potencjał na wejściu z impulsatora, moduł wyzwala się potencjałem z cewki zasilającej więc masz iskrę 2, 3, 4 razy na obrót wału...
Właśnie zrobiłem parę testów przed realizacją prądnicy. Chciałem się podzielić wynikami i spytać o wasze opinie czy warto iść tą drogą. Mam magnesy ferrytowe o wymiarach 45x30x8 mm (stosowane w rozrusznikach samochodowych). Umieściłem 18 takich magnesów pionowo po zewnętrznej stronie aluminiowego koła o średnicy 30cm. Cewka testowa to ok 120 zwoi na...
Zasilania na ECU wszystkie masz , sprawdź dobrze bezpieczniki. Zasilania, masy są. Po przekręceniu kluczyka pompka paliwa przez moment pracuje, na cewki dochodzi zasilanie "+". W momencie "kręcenia" rozrusznikiem nie ma zasilania "+" ani impulsu "-" na cewkach, brak zasilania na wtryskiwacz, sondę oraz nie pracuje pompka paliwa. W wiązkach są łączone...
Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę. Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do...
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
A więc polietylen odnogi tranzystor i nadal mnie ciekawi dlaczego nie ma żadnej rezystancji pomiędzy kolektorem a emiterem. Przecież to kolektor ma wysokie napięcie które jest sterowane bazą. Mylę się czy tak powinno być. Nie muszę podlaczac żarówki bo napięcie na kablach cewki cały czas jest takie same jak napięcie akumulatora i nic się nie zmienia...
Witam, Posiadam fiata pandę 1.0 z silnikiem uno 1.0 fire rocznik 93. Ostatnio w trakcie jazdy silnik zaczął się dusić zgasł i nie chciał odpalić, po jakimś czasie odpalił i dalej już było ok. Następnego dnia rano odpalił na chwilę, a gdy zgasł już nie chciał odpalić. Na przewodzie cewki WN brak iskry. Postanowiłem pomierzyć rezystancję cewki uzwojenia...
Witam, Odkopuję stary temat ale mam dokładnie ten sam problem w podobnym pojeździe i tym samym module CDI jak i schemacie instalacji. Proszę o instrukcję co i jak mam sprawdzić bo nie mam iskry. Zmierzyłem rezystancję cewki zapłonowej i strona pierwotna (zasilająca) ma około 0,8-1,2ohma a strona wtórna 4k ohma. Wartości napięcia zasilającego nie jestem...
A wiec, sprawdziłem czy jest iskra na zwykłej fajce bez żadnych oporników lecz jej także nie było. Sprawdziłem rezystancje cewki bez fajki według serwisówki i oporności się zgadzają. Do cewki podłączone są dwa kabelki: czerwono żółty oraz żółto czarny, na czerwonym po przekręceniu kluczyka pojawia się takie samo napięcie jak na akumulatorze zaś na żółtym...
Wypnij z modułu czarny kabel z białym paskiem, on jest od gaszenia silnika, czasami dostaje zwarcia do masy i nie będzie iskry. A i kondensatora tam nie szukaj, nie ma go, wszystko jest w module zapłonowym i to on wszystko załatwia w tym temacie. Sprawdź jeszcze jaki masz napięcie przy kręceniu rozrusznikiem na kablu zasilającym CDI (czarny z czerwonym...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Ostatecznie nie dostałem tej cewki co chciałem. Już nie było w magazynie, ale dostałem Boscha w tej cenie. Wymieniłem i zniknął problem palenia na dwa gary ale problem niepalenia nadal był. Ostatecznie wyjąłem rozrusznik, rozebrałem, nasmarowałem i założyłem i jeszcze nie było żeby nie zapalił. Rozrusznik nigdzie nie miał choćby grama smarowania. Ze...
AWG Średnica Liczba zwojów cewki Przekrój rezystancja Maksymalny prąd (dla 60/75/90oC) (A) 10 0.1019 2.588 9.81 3.86 10.4 5.26 3.277 0.9989 30 / 35 / 40 Dodano po 2 Tak mi się przepisało. Czyli 10AWG katalogowo 30/35/40A dla temperatury 60/75/90 stopni. Dodano po 13 Jestem jak ten niewierny Tomasz, póki nie zobaczę to nie uwierzę. Tak po prawdzie prąd...
Witam, przejrzałem wiele postów na podobny temat i pytałem kilku mechaników ale chciałbym upewnić się co do wiedzy, którą już zdobyłem. Problem z autem zaczął się nagle, auto po zakupach już nie odpaliło. Sprawdziłem to i owo i wyszło na to, że nie ma iskry na 2 i 3 świecy, tj. nie działa prawa strona cewki, po zamianie przewodów diagnoza potwierdziła...
Przetestowałem żarówką zasilanie cewki, żarówka świeci porównywalnie mocno jak przy wcześniejszym przyłożeniu jej bezpośrednio do zacisków akumulatora, nie przygasała przy próbie odpalenia. Mierzyłem napięcie na żarówce, w czasie kręcenia rozrusznikiem było trochę ponad 9V, do 12,5V podskoczyło dopiero kiedy skończyłem kręcić. Czy to prawidłowa wartość...
Witam. Pozwolę sobie dołączyć do tematu gdyż mam podobny problem, a nawet gorszy.. Mój Quad już nawet na pych nie pali. Oczywiście zapłon AC CDI, cewka zasilająca jak miała tak ma 150 Ohm ale jeszcze niedawno jakieś napięcie dawała (około 30-50 V AC), a teraz bez obciążenia nawet 1V AC nie ma :/ Rezystancja ciągle ta sama.. Postanowiłem wstawić zapłon...
Nie wiem czy zakładać nowy temat - czy kontynuować aktualny. Głównym problemem na tą chwilę jest brak iskry, - brak sterowania cewką zapłonową (dwa przewody idące do komputera od cewki sprawne), sprawdziłem również czujnik indukcyjny - ma w środku cewkę i magnetyczny trzpień zbliżając metal zmienia rezystancję(dwa kable bez przerw idą do kompa) - więc...
musi wytrzymać prąd cewki tego przekaźnika a nie prąd rozrusznika. Nie zgadzam się. Popatrz na schemat ideowy instalacji. przez tą skrzynkę płynie prąd rozrusznika (nie przekaźnika!) i może być przez nią wyłączony. Ja za rozrusznik 4,5 kW wymiana łożysk ślizgowych, poprawieniu komutatora i kilku mniejszych drobiazgów zapłaciłem 50 zł. Tylko jaki to...
Jest tam cos takiego lecz jest to 3 fazowy agregat i z rozrusznikiem był moment że raz na 3-4 sekundy zapalił i potem już nigdy nie było iskry i nie wydaje mi sie żeby była to wina tego czujnika bo w jaki inny sposób miałby on odłaczać (zwierać do masy cewke ) jak przewód do zwierania właśnie odłączam od cewki i nadal nie ma iskry... na kole jest tylko...
Zmierzyłem jeszcze jedną rzecz. Z modułu na cewkę wysokiego napięcia wychodzi ok. 0,1V (granica błędu pomiarowego?). Cewka (transformator) musiałaby mieć strasznie duże przełożenie. Rozchodzi się o to dlaczego cewka, która niby jest sprawna daje tak niskie napięcie? Samego wirnika nie da się uszkodzić w żaden sposób - kawał żelastwa z magnesami stałymi....
Zmierzyłem przejście cewki-ECU, ...niestety wszystkie przewody są drożne. Pomiar napięć (na oscyloskop na razie szanse marne) na złączach przy cewkach dał następujące wyniki (złącza cewek licze od chłodnicy): (Cewka) - (ECU) - wartość napięcia po włączeniu zapłonu / podczas kręcenia rozrusznikiem (1) - masa (2) - A8 - 5V / 5V (3) - A6,A19 - 0V / 3...6V...
Witam Ford Mondeo MKI '94 1,6 16V sterownik eec IV, immo VIM125 Wciskam pilota dioda immo zapala się i gaśnie. Kręcę pojawia się tylko raz impuls masy na wtrysku, a na cewce nie. Widziałem jakieś lutowane kable od czuj. wału, więc zamieniłem miejscami piny(myślałem, że ktoś pomylił podczas lutowania). Teraz podczas kręcenia są impulsy na wtryskach,...
http://obrazki.elektroda.net/56_11545154... Automatyczny wyłącznik rozrusznika Poprawny rozruch silnika samochodowego zależy w dużej mierze od doświadczenia i zdolności manualnych kierowcy. Zbyt krótkie włączenie rozrusznika nie uruchomi silnika, zbyt długie włączenie powoduje niepotrzebnie pracę rozrusznika na bardzo dużych obrotach i przyspieszone...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Oczywiście jestem zainteresowany naprawą. Zrobiłem zdjęcia aparatem, są poniżej. http://obrazki.elektroda.net/44_12778974... http://obrazki.elektroda.net/21_12778974... http://obrazki.elektroda.net/39_12778974... http://obrazki.elektroda.net/53_12778974... http://obrazki.elektroda.net/93_12778974... http://obrazki.elektroda.net/89_12778977...
Witam ,auto jak w temacie. Kolega wymieniał silnik i po tej operacji auto straciło iskre, diagnoza autocomem nie pokazuje nic sensownego. Zasilanie na pinie 2 cewki jest,brak impulsow sterujących na pinie 1 i 3 . Przejscie przewodów od czujnika położenia wału i wałka rozrządu do sterownika jest. Rezystancja obu czujników jest prawidłowa. Sprawdzałem...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
PostWysłany: 04.01.2020 22:31 batmobil- problem z elekryką Witam wszystkich! Pomagam w zasadzie dla znajomego z naprawą batmobila, podobno maszyna jakiś czas temu sprowadzona z USA, wygląda dość ciekawie, posiada silnik od jakiegoś quada (nie siedzę w tym temacie za bardzo więc ciężko określić coś bardziej, bliżej mi do samochodów) wiązka elektryczna...
(at)VoncentOlst Już ci wytłumaczono i dalej nic :cry: .....Nie tylko w Maluchach, ale i w innych samochodach posiadających zapłon klasyczny, zastosowano rezystor pracy zapłonu. Ma on dwa cele. Pierwszy - podczas pracy rozrusznika napięcie w instalacji spada, jako ze pobiera on z akumulatora i kilkaset amperów. By to skompensować, (obniżenie się energii...
Witam Z tego co napisałeś wynika, że nie przeprowadziłeś procedury sprawdzania układu zapłonowego. Sądziłem, że jest to tak proste, iż nie opisałem jej dokładnie. Moja wina! Więc piszę jeszcze raz: 1. Na zimnym silniku. Znajdź na module zapłonowym kabel idący do cewki ładującej. Będzie to cewka w "magnecie" nawinięta bardzo cienkim drutem i mocno zaizolowana....
No i niestety stało się. Strzelił mi gaz w czasie ruszania po krótkiej przerwie (gorący silnik). Auto zgasło i miałem duże trudnosci z odpaleniem. Jak już odpaliłem musiałem ciągle gazować aby nie zgasł. Jakoś dojechałem do domu. Na drugi dzień odpalenie było dużo trudniejsze. Przy kręceniu rozrusznikiem coś tam łapie ale nie ma wogóle wolnych obrotów,...
https://obrazki.elektroda.pl/6265120300_... Na odpiętej wtyczce pompy nie rusza rozrusznik to nie wiem jak z ciśnieniem, posprawdzałem wtyczki i jest napięcie - na tym od wału nie 5V a 2.1V ale to chyba takie ma być na drugiej 0,9V i się zmienia jak przejadę obok cewki kluczem to chyba też dobrze jest a rezystancja 690 ohm a we włoskim...
Witam wszystkich Skutecznie udało mi się przerobić 10kW 24 rozrusznik na silnik o wyciągarki od auta terenowego.Troszkę ślusarz i własnej inwencji, działa pracuje, nie grzeje ale nie osiąga pełnej mocy max. to 250A i obroty z 4500 spadają bardzo znacznie (porównuje to do innych wcześniejszych wyciągarek5kW i wykonywanej pracy). Dlatego pomyślałem sobie...
Wmyśliłem nieco odmienne podejście do tematu od wszystkich prezentowanych tu rozwiązań. Przede wszystkim, mój układ ma do maksimum ograniczoną elektronikę. Założenia są takie: - z wyłącznika świateł wychodzą 2 przewody - światła postojowe i światła mijania; - kiedy włączone są tylko światła postojowe to się świecą nieżalenie od tego czy zapłon jest...
Witam. Walczę z ww motocyklem. Aktualnie nie mam iskry. Zasilanie do modułu przychodzi z czerwonego, białego oraz czarnego kabelka z osobnej cewki zasilania AC CDI więc występuje tylko podczas kręcenia rozrusznikiem. Wartość napięcia ( oczywiście zmiennego ) na odpiętym module: czerwony-czarny 100V ( 350ohm ) biały- czarny 100V (350ohm) czerwony biały...
Witam! W w.w motocyklu nie ma iskry. Cewka zapłonowa jest sprawna, zabrałem się więc za demontaż statoru. Wychodzi z niego 9 przewodów. 3 żółte (do regulatora napięcia) zielony - masa, fioletowy i błękitny- impulsator, różowy - jakiś dziwny element zalany żywica po wewnętrznej stronie statora, granatowy i biały - cewka z blaszką pozostałych. I tu właśnie...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z instalacją elektryczną w silniku motocykla. Jest to czterocylindrowy silnik Honda, tyle wiem. Aktualnie sytuacja wygląda tak że występuje standardowa usterka - brak iskry. Instalacja sprawdzona, aktualnie pozostała tylko część zapłonowa, reszta odłączona. Moduł zapłonowy po naprawie: wymiana tranzystorów (zamienniki)...
Witam wszystkich mam problem z punciakiem zgasiłem auto i już nie dało się uruchomić nie ma iskry. Podpiąłem kompa w celu sprawdzenia błędów wyszło: - sonda lambda - cewka zapłonowa 1 - sygnał prędkości obrotowej silnika Wymieniłem więc czujnik położenia wału bo rezystancja wydawał mi się nieprawidłowa 580kiloomów ale nic nie pomogło. Podmieniłem cewkomoduł...
Akumulator naładowany (12,4V) podłączyłem, skuter odpala przyciskiem. Podłączyłem czerwoną sondę do wyjścia z regulatora, a mase do + z aku, przy ustawionym zakresie 200mV miernik przy małych obrotach pokazuje wartość ok. 10,5, natomiast przy wolnych obrotach i włączonych kierunkowskazach wartość minimalnie ujemną, wnioskuje że ładowanie jest poprawne?...
wyjaśnienie dla "eddie.t.h" silnikiem synchronicznym jest silnik którego wirnik wiruje synchronicznie z polem magnetycznym stojanu , więc wirnik musi też posiadać własne stałe pole magnetyczne , zazwyczaj z cewki zasilanej prądem stałym, przy małych mocach może to być magnes stały , przy dużych mocach zanim silnik osiągnie obroty znamionowe przed podaniem...
Zależy jak bezpośrednio podłączałeś? Ja widziałem jak mój szwagier zakładał klemy młotkiem, później płakał że mu rozrusznik nie kręci albo że mu podstawa rdzewieje. Innym razem widziałem jak koleś podłączył kabelkiem od dodatniej klemy zasilanie cewki zapłonowej bo mu się popsuł pilot od alarmu i odcięcie przeszkadzało w odpaleniu a potem marudził że...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
Taki mam wkurzający problem z samochodem mojego ojca (Astra 1991, silnik C14NZ). Otóż dość nieregularnie odmawia współżycia - tj. jedzie sobie ojciec do miasta, po np. godzinie silnik gaśnie. Rozrusznik kręci, silnik nie zapala. Po godzinie stania - zapala. Albo nie :) Zdarza się, że problem nie występował przez kilka dni - w tej chwili samochód stoi...
Witam mam problem z renówka z silnikiem k7m720 na sterowniku fenix5 mianowicie po włączeniu zapłonu strzela przekaźnik pompy paliwa z dużą częstotliwością i nie można odpalić samochodu(brak sterowania wtryskami oraz iskra)sprawdzone zostały masy na sterowniku pin 2, 3, 18, zasilania pin 32 i 24 czujnik położenia wału 33, 34(rezystancja 200 ohm przy...
Witam. Ostatnio miałem problemy z uruchomieniem go rano. Podczas kręcenia parę razy kichnął, ale zapalił. Później odpalał bez problemów do rana, aż w Reście 4 dni temu nie odpalił ogóle. Po wykręceniu świec okazało się, że nie ma iskry na 2 – 3 garnuszku. Teraz, co zrobiłem: SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW: Rozebrana i przylutowana ( 2 godziny roboty)...
żelowy akumulator nie powinien być ładowany prądem większym niż 0,3C, zalecane 0,1C. Akumulator w pojeździe ładowany jest przy prawie stałym napięciu. Nie ma, bo być nie może, ograniczników prądu. Prąd ładowania jest zależny tylko od różnicy napięć i rezystancji wewnętrznej aku. Ograniczeniem jest moc prądnicy w danym punkcie jej pracy i ew. rezystancje...
- skoro wirnik dostaje jakieś obciążenie to potrzebuje wjęcej mocy (czyli SEM który się indukuje), alr wraz z wzrostem mocy idzie też zwiększenie prędkości obrotowej wirnika, gdyż jak odpisałeś wcześniej wirnik stara się zrównać swoją prędkość jaką miał bez obciążenia. A skoro zwiększa się prędkość to też zwiększa się natężenie. Z tego wynika że jak...
Witajcie, Od niedawna posiadam Renault Clio II 2004r. silnik 1.2 8v D7F komputer Sirius 32. Auto jeździło bez problemu, potem zaczęło mieć chwilowe spadki mocy aż w końcu zaczęło jechać max 20 km/h, zgasło i potem przestało odpalać. Na komputerze brak błędów. Świece po wykręceniu czarne i mokre. Przebieg 240 tys. Dodam, że świeci się kontrolka ABS i...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Jeszcze kilka pytań odnośnie Stihl 1106, w zasadzie ogólnie na temat tego rodzaju urządzeń. Przed wymianą kondensatora postanowiłem posprawdzać to i owo – wziąłem miernik i jedną końcówkę przyłożyłem do przewodu uzwojenia pierwotnego wychodzącego z cewki (tego, który ma być połączony z kondensatorem; kondensator w tym czasie nie był połączony...
Posiada w swojej budowie jak dla mnie dziwny układ cewek, mianowicie składa się z dwóch części: Nie wiem dlaczego uważasz taki uklad za "dziwny". Może nie jest on typowy, ale nie dziwny. Przynajmniej dla mnie. Najprawdopodobniej układ zapłonowy został rozdzielony (jak w np. w niektórych skuterach) na część zasilającą i część wytwarzającą WN - cewka...
UWAGA Podłączanie tego typu urządzenia do zasilacza może grozić porażeniem prądem (także śmiertelnym) przy przebiciu w zasilaczu (bezpośrednie napięcie na elektrody ze źródła o dużej wydajności prądowej. Nie mogą go używać osoby z wszczepionym rozrusznikiem serca albo zaburzeniami rytmu serca. Nie należy też ćwiczyć w ten sposób mięśni piersiowych...
Moje uszanowanie, nowy nabytek - używany quad E-TON 150cm³ 2003. Podczas przejażdżki w pewnym momencie zaczął przerywać/dławić się i po 10 sekundach zgasł. Paliwo do gaźnika dopływało. Po odholowaniu do domu odpalił od razu. Ponownie pojechaliśmy, jeździłem spokojnie i taka sama sytuacja. Odholowaliśmy znowu i już nie odpalił. Z racji braku klucza...
Skuterek przewiozłem dziś na przyczepię pod miasto, na taras weszła ekipa remontowa z administracji, musiałem zrobic miejsce. filtr to nie był dobry trop. Nie był bardzo brudny, a sytuacja w zasadzie się nie zmieniła. Wracam jednak do układu paliwowego. Coś jest chyba nie tak z podciśnieniem kierowanym z gaźnika do kranika paliwa. Kopanie powoduje ruch...
Wniosek elektromagnes do śmieci. Wniosek to jest taki że nie masz pojęcia co robisz. Przez szczotki zamyka się obwód. Dwa - automat wymienia się kompletny, razem z tym rdzeniem. Trzy - cewka trzymająca ma bardzo małą rezystancję a wciągająca dużą, dlatego mogłeś cofnąć palcami Cztery - to automaty Boscha są bardzo ciężkie do zajechania.
cewki rozrusznika rozrusznika rezystancja rezystancja rozrusznika
sygnał prędkości galaxy schemat młotek schemat oprawy
czytanie baterii przez złącze odciąg spawalniczy
MAN LE 8.140 EDC MS5 NBF Signal Fault – Needle-Lift Sensor Injector Issue, Symptoms, and Testing Massey Ferguson 8043 ładowarka teleskopowa – kod błędu M3504, czujnik temperatury oleju hydraulicznego