http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Wczoraj wszystko dokładnie sprawdziłem Wszystkie wtyczki i połączenia przeczyściłem i zakonserwowałem KONTAKTEM do styków. Po złożeniu pojawiła się iskra. Była bardzo mocna i jasna. Skuter odpalał z rozrusznika i z 'kopniaka'. Zrobiłem kilka kilometrów o odstawiłem go. Po 3 godzinach chciałem sprawdzić czy działa i tu moje zdziwienie - znowu brak iskry....
Zapłon jest typu AC-CDI. Brakuje jednego przewodu do CDI, ponieważ wyłączanie zapłonu w Peugeotach odbywa się w inny sposób. Jaka rezystancja cewki zasilającej CDI?
Witam Rezystancja między zaciskami kondensatora w silniku jednofazowym wynosi 28Ω. Silnik ma uzwojenie robocze i pomocnicze z kondensatorem. Czy tak zmierzona rezystancja to rezystancja szeregowo połączonych tych dwóch uzwojeń? Dodatkowo wskazuje otwarty obwód między przewodem fazowym i neutralnym. Czy to oznacza, że uzwojenia są w porządku, a...
Witam. Do czego służy rezystor 5 omów podłączony szeregowo z uzwojeniem. Czy można go pominąć i jeśli nie jest to do dostania? Moc szlifierki o ile pamiętam to coś około 2,2KW http://obrazki.elektroda.pl/9065498800_1...
Witam Pytanie może dla znawców banalne, ale nie znalazłem na forum odpowiedzi: W jakim celu stosuje się w przekaźnikach samochodowych umieszczony równolegle do cewki rezystor?? Jeżeli ktoś zna odpowiedź to bardzo proszę.
AWG Średnica Liczba zwojów cewki Przekrój rezystancja Maksymalny prąd (dla 60/75/90oC) (A) 10 0.1019 2.588 9.81 3.86 10.4 5.26 3.277 0.9989 30 / 35 / 40 Dodano po 2 Tak mi się przepisało. Czyli 10AWG katalogowo 30/35/40A dla temperatury 60/75/90 stopni. Dodano po 13 Jestem jak ten niewierny Tomasz, póki nie zobaczę to nie uwierzę. Tak po prawdzie prąd...
Przeciętny rozrusznik ma 3 wyprowadzenia. Z rguły 2 są w postaci śrub a trzecie w postaci małej śrubki lub wsówki. Pierwsze wyprowadzenie to masa. Można ją poznać po tym, że idzie do tej śruby gruby kabel z wnętrza rozrusznika. Sprawdź multimetrem ustawionym na znaczek diody czy z tej śruby jest dobre przejście do masy, wskazanie powinno być 0 (zero)......
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
Przedstawiam kolejną już (4) modernizację układu "Przycisk start-stop w samochodzie", polepszającą walory użytkowe urządzenia. Dodane zostały dwa układy czasowe wykonane na tranzystorach T4 i T5, oraz transoptor US3 zamontowany w wiązce połączeniowej jako dodatkowy, automatyczny "ukryty przycisk" do modułu sterowanego przyciskiem "start-stop", powiązany...
Warto zmierzyć straty na przewodach, aby nie wymieniać w ciemno. Nie zawsze przewód jest winny. Styki, czy klemy też mogą mieć zawyżone rezystancje. Najpierw diagnostyka, a potem naprawa.
Tak. Jest to możliwe. Padła cewka lub moduł wzmocnienia. Można to sprawdzić. Rezystancja cewki na pierwotnym 0,5÷0,7Ω , na wtórnym 3÷4kΩ. Moduł można sprawdzić włączając próbnik z diodą równolegle do cewki (zaciski 1 i 15), podczas kręcenia rozrusznikiem powinna migać.
Jeżeli nie ,,odzywa" się przekaźnik, to problem leży w nim samym, albo w obwodzie pierwotnym, na który składa się stacyjka, przycisk na kierownicy oraz sam przekaźnik. Skoro dysponujesz multimetrem, to zmierz napięcie na cewce przekaźnika, albo zmierz jego rezystancje (cewki). Pomiar napięcia po naciśnieciu przycisku startowego. To naprawdę prosty układ.
Mam Majesty 125 2005 rok więc ten sam model, cewka zasilająca cdi ma rezystancję 1mln ohm a powinna mieć 720-1080ohm i pomimo tak ogromnej rezystancji podpięty multimetr pokazuje 20v podczas kręcenia rozrusznikiem. Instrukcja podaje, że pomiar rezystancji tej cewki powinien być w 20 stopniach celsjusza a mój pomiar jest na dworze przy 1 stopniu celsjusza,...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Jest to całkiem normalne. Rezystancja cewki "wciągającej" jest niska i przy małych oporach tarcia wirnik spokojnie może się obracać, ale nieco wolniej bo jest spadek napięcia na rezystancji cewki. To jest tak jak szeregowe połączenie silnika i rezystora. Jeśli prąd wywoła moment większy od momentu tarcia to wirnik zacznie się obracać. "Praw fizyki Pan...
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Proszę o informację w jakich samochodach jest stosowany rozrusznik z magnesami neodymowymi. chyba w żadnych Zaletą takiego rozrusznika jest możliwość zmiany obrotów przez odwrotne podłączenie zasilania. Czy sprawność takiego rozrusznika jest większa od zwykłego? Jak każdego silnika prądu stałego z biegunami stałymi ( z ferromagnetyka), Sprawność jest...
Jeśli rozrusznik w samochodzie słabo kręci, może to być spowodowane kilkoma czynnikami: - Rozładowany lub zużyty (wysoka rezystancja wewnętrzna) akumulator. - Zły stan połączeń elektrycznych: zwiększona rezystancja obwodu zły styk elementów łączonych. - Zużyty rozrusznik: szczotki, wirnik, łożyska. - Problem z układem zapłonu: upewnij się, że układ...
Chyba za szybko pochwaliłem ten rozrusznik. 3 dni palił jak nowy, a dziś pokazał dwa razy, że jednak nie zakręci za pierwszym razem. Objaw ten sam, czyli szum samego silnika rozrusznika bez słyszalnego kliknięcia. Teraz nie wiem czy to elektromagnes czy bendix. Widać czyszczenie i smarowanie pomogło na jakiś czas. Jedno i drugie pewnie bym podmienił...
jest mierzony prąd na wyjściu. Podobnie jak w Mercedesie, nieoryginalny rozrusznik nie pozwoli uruchomić silnika. Wymiana cewki elektro-włącznika ze starego pomagała. Zmierz rezystancję uzwojenia i porównaj.
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
no wlasnie niewiem jak sprawdzic tą rezystancje cewek. czyli na wyłączonym skuterze powinno byc 12V czy jak bede krecił rozrusznikiem ?
Wniosek elektromagnes do śmieci. Wniosek to jest taki że nie masz pojęcia co robisz. Przez szczotki zamyka się obwód. Dwa - automat wymienia się kompletny, razem z tym rdzeniem. Trzy - cewka trzymająca ma bardzo małą rezystancję a wciągająca dużą, dlatego mogłeś cofnąć palcami Cztery - to automaty Boscha są bardzo ciężkie do zajechania.
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Jeżeli chodzi o zachowanie przekaźnika (2x plus dla wyłączenia) to zwracam uwagę, że przy prawidłowej instalacji kabelek "50" przekaźnika jest cały czas zbocznikowany do masy rezystancją cewki elektromagnesu rozrusznika. Jest już zbocznikowany a jednak trzeba podać 2x + na pin 50 i rozłaczy. Mam nadzieję, ze automat świec nie jest uszkodzony. Zapewne...
A zmierz napięcie na cewce podczas chechłania rozrusznikiem. Coś mi mówi, że będzie grubo poniżej 12V.
Jak silnik zgaśnie, podłącz zamiast cewki żarówkę 21 W, zakręć rozrusznikiem - powinna rozbłyskać... W aparacie zapłonowym masz najprawdopodobniej czujnik magnetoindukcyjny - obejrzyj dokładnie kostkę przyłączeniową, sprawdź rezystancję cewki czujnika na zimnym i nagrzanym silniku...
Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny. Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci. Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes...
Dzięki za odpowiedzi - o to mi właśnie chodziło :) Z tą rezystancją to rzeczywiście rzeczywiście zapomniałem o indukcyjności cewki - ostatnio naprawiałem rozrusznik samochodowy 12V DC (tam już chyba nie ma indukcyjności i prąd uzwojenia i strumień zależą od rezystancji uzwojenia, czy tak ?? ) A teraz drugie pytanie podchwytliwe (czysto teoretyczne):...
W jakim to teraz stanie jest? Cewka jest cała czy już pocięta? Jeśli nie była dłubana to sprawdź rezystancję uzwojeń według danych które ja przesłałem, oraz dodatkowo rezystancję między każdym przewodem a masą.
Na białym nie powinno być napięcia, bo to jest połączenie masy zapłonu. Sprawdź czy masa silnika jest prawidłowo podpięta (masa rozrusznika) - od śruby mocującej rozrusznik do śruby mocującej regulator napięcia na boku ramy. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI na przewodzie zielonym, w czasie kiedy iskra jest mocna i w czasie kiedy iskra zaginie.
Z tego wynika, że biały trzeba podłączyć pod rozrusznik a czerwony pod stacyjkę. We wtorek mam mieć nową cewkę. W cewce na pompie pomiędzy czarnym a czerwonym nie ma przejścia. - rezystancja cewki ciągnącej (przewód biały/czarny) 0,232-0,284 (rezystancja cewki wciągającej, kolor kabla biały/czarny)) - rezystancja cewki trzymania (przewód czerwony/czarny)...
Auto jechało normalnie, zostało zgaszone i przy próbie odpalenia pół godziny później już nie odpala... - rozrusznik kręci ale nie odpala w ogóle, nie zaskakuje, nie kopci - tester diagnostyczny łączy się ze sterownikiem silnika, obroty silnika podczas rozruchu 300, - odczytane błędy: 4 spalone świece (na razie nie wymieniałem ich), brak innych błędów...
Błąd 2A9A wskazuje na czujnik położenia wałka rozrządu lub usterkę sterowania zmiennymi fazami rozrządu. Zawory Vanosa trzeba sprawdzić. Cewki powinny mieć taką samą rezystancję w okolicach 10-12 Ω. Działanie czujnika można sprawdzić próbówką diodową, a najlepiej przy pomocy oscyloskopu. A10A - to zakłócenia w komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika...
Zapomnij o pomiarach napięć multimetrem cyfrowym. Głupoty pokaże. Zrób zdjęcia kabli wychodzących z magneta, zmierz omomierzem rezystancję między każdym, a masą. Wszystkie pomiary na odpiętym akumulatorze, który tutaj nic nie ma do rzeczy, podobnie jak rozrusznik. cewkę też można sprawdzić omomierzem czy nie ma przerwy w uzwojeniu pierwotnym i wtórnym....
Rozrusznik kręci, więc nie to. Łańcuch nie uderzył w pokrywę zapłonu? W chińczykach po takim incydencie ulega uszkodzeniu impulsator. Należy sprawdzić jego rezystancję. Przy okazji sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI.
Moze tez byc usterka na samym rozruszniku cewka wylacznika elektromagnetycznego dostaje napiecie ze stacyjki wciaga rdzen przestawia zebatke jednak nie zamyka obwodu pradowego rozrusznika, albo zamyka tylko rezystancja stykow jest duza i rozrusznik nie ma sily sie obrocic.Ja tak mialem u siebie w samochodzie rozrusznik na warsztacie bez obciazenia chodzil...
A skąd wiesz że nie ma iskry? Sprawdzałeś? Ciekawe jak udało ci się sprawdzić iskrę pchając quada? Do sprawdzenia: 1. rezystancje i napięcia cewek CDI (układ zapłonowy). 2. Gaźnik i reszta układu zasilania w paliwo. 3. Luz na zaworach. Podejrzewam silnik 4T.
Opiszę swój układ. Fototranzystor >dioda zenera załączająca >elektromagnes. Za prosto. Elektromagnes 14v 40A ... Jest to elktromagnes z przekaźnka samochodowego. Takiej mocy to pewnie od rozrusznika, jeśli tak to pamiętaj że on nie jest przeznaczony do pracy ciągłej. Schemat dopiero powstaje w mojej głowie więc mile widziane jakieś propozycje. Układ...
Cewka nie daje zbyt małe napięcie. Zmierz napięcia. Rezystancje możesz sobie wsadzić.... Na pych RPM są dużo większe i napięcia "starcza". Będzie gorzej....
Na pinie nr 5 jest 0,6V po wlaczeniu zaplonu jak zakrece rozrusznikiem nic sie nie zmienia Dodano po 7 Rezystancja jest pierwotna 3 miernik ust. Na przejsciu na 200 pokazuje 2.8, a wtorna 20.2 na wyjsciu z fajki W manualu jest, ze pierwotne ma byc 1-7 a wtorne 10k- 25k Dodano po 45 I tak bylo po zakupie cewki, nic sie nie zmienilo Dodano po 4 Do cewki...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Tam trzeba przełożyć większość przewodów i dołożyć ten jeden od impulsatora, robi to kolega według schematu. Miałem narysowany odręcznie układ kabli ale nie wiem czy go nie wyrzuciłem, poszukam go i jak znajdę to wkleję. A co do sprawdzania kabli to pisalm o odcinkach kabli od kostki do silnika i rezystancja cewki zasilającej to chyba fioletowy z paskiem...
Witam. Proszę o pomoc w znalezieniu usterki w samochodzie VW Golf 4 1,6 SR AKL 98r z instalacją gazową BRC. Problem zaczął się od tego, że padł mi akumulator, więc wymieniłem na nowy. Niestety po ok. 3 tygodniach rozładowało mi nowy akumulator i jeszcze nie znalazłem przyczyny (dziwny objaw, bo rozrusznik nie kręcił a kontrolki nie gasły). Po podłączeniu...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Witam wszystkich. Mam problem z moja astra h 1.6. Po sczytaniu techem2 wywala ciągle 4 bledy: Uszkodzenie cewki zaplonowej cylinder 1, a pozostale trzy bledy brzmią tak samo tylko ze cyl 2 3 i 4. Wtryskiwacze nie są kluczowane. Cewka przy teście techem daje iskrę na kazda swiece a przy kręceniu rozrusznikiem nie. Czujnik położenia walu ma rezystancje...
W pierwszej kolejności wymieniłbym olej. Może zastosowałeś jakiś nowy wynalazek z dodatkami uszlachetniającymi. Kiedyś zastosowałem olej który powodował bardzo duże opory. W następnej kolejności należy sprawdzić akumulator. Za mała pojemność lub zasiarczona któraś z cel powoduje nadmierny spadek napięcia przy rozruchu, więc świece żarowe nie osiągają...
Podłączyłem tak jak kolega wyżej opisuję niestety bez żółtych przewodów regulator mam 4 pinowy https://obrazki.elektroda.pl/8300707600_... ( jak dobrze rozumiem bez tych 3 żółtych też silnik powinien odpalić), niestety nadal nie mam iskry na przewodzie który idzie od cewki zapłonowej. Pomierzę popołudniu rezystancję poszczególnych modułów...
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika. Impulsator sprawdziłem badając jego rezystancję, mieściła się w widełkach serwisówki. Właśnie nie rozumiem...
Najlepiej się sprawdza układ zapłonowy oscyloskopem. Jeśli nie macie takiej możliwości, próbnik z diodą może wystarczyć. Przy kręceniu rozrusznikiem, na wejściu uzwojenia pierwotnego cewki powinno być zasilanie(dioda świeci cały czas), na wyjściu powinno być sterowanie (dioda pulsuje) Jeśli nie będzie pulsowania na cewce, zapewne padł moduł. Możecie...
Silniki s-101 były produkowane w 5 wersjach s-101,s-101M, s-101ZM, s-101TM, s-101AM . Ten ostatni miał rozrusznik i koło zębate. Ale poco te wywody ,ja potrzebuję pomocy w uruchomieniu tego silnika . Sprawdziłem kondensator nie ma zwarcia. Rozlutowałem też cewkę od rdzenia, rezystancje uzwojeń nie zmieniły się. Co dalej ?
cewki rozrusznika rozrusznika rezystancja zwarcie cewki rozrusznika
komputer telwis obliczanie liczby zwojów odblokować bateria
suwmiarka cyfrowa toshiba vestel matryca
Rozrusznik po naprawie – klika wielokrotnie, uruchamia się za setnym razem – styki solenoidu, szczotki, regeneracja Akumulator nowy, rozrusznik po naprawie tyka i nie kręci – spadki napięcia, styki elektromagnesu, szczotki