http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Aktualnie nie ma mnie przy układzie, o 17 ponowię pomiar i podzielę się, może coś pomoże. Co do pomiaru 1,5 om, to jest pomiar pomiędzy wyprowadzeniem z płytki a nóżki do której prowadzi ścieżka, więc tak naprawdę końcówka przewodu - nóżka czujnika Halla. Pomiędzy np. B+ a B- jest rezystancja zbliżona do kilooma. Największa rezystancja jest pomiędzy...
Jaki czujnik Halla jest podłączony do modułu sterowania SM168-A1 w robocie planetarnym? Bez dokumentacji trudno określić, ale prawdopodobnie to cyfrowy czujnik Halla.
Witam mam problem z żelazkiem parowym Philips Gc 9550/02 Do tej pory wymieniłem , dużą pompkę wody, boiler pary , bo stary puszczał przy spawie gwintu, moduł mocy, Co prawda jak ręcznie przez otwór... Bezpośrednia odpowiedź Najbardziej prawdopodobną przyczyną jest brak „informacji” o niskim poziomie wody w kotle po stronie logiki sterowania: uszkodzony/źle...
Wyjął bym panel sterowania z drzwi i sprawdził, czy nie jest zalany, albo czy któyś z mikroprzełączników nie jest zwarty Zalać ten panel, to trudno bo z góry ma nałożony ciągłą silikonową osłonę przed zalaniem z góry i czterech pozostałych stron. Taki "kaptur." Panel wyjąłem, pomierzyłem i okazało się, że 4 z 14 mikroprzełączników zmywarki są zwarte....
Witam Mam problem z moim ekspresem DeLonghi Cappuccino ECAM23.460.B. Po włączeniu zasilania zjechał na dół winda zaparzacza i słychać było że pompka podejmuje pracę i po ok5 s wyrzucił alarm ogólny. Więc szukałem usterki jakiegoś czujnika temperatury, więc zmierzyłem jeden i miał 85kohm więc wymieniłem na nowy, Sprawdziłem obie grzałki jedna 35 ohm...
https://obrazki.elektroda.pl/2536197300_... Silniki synchroniczne, a zwłaszcza silniki krokowe i silniki z magnesem stałym, coraz częściej stosuje się do sterowania w systemach, w których wymagana jest nie tylko precyzja, ale też wysoka wydajność i wyjątkowa sprawność energetyczna. Obecna technologia sterowania silnikiem obejmuje zastosowanie...
http://obrazki.elektroda.pl/2693709400_1... Wykrywanie i kontrola przepływu prądu jest podstawowym zadaniem w przypadku wielu urządzeń, takich jak zabezpieczenia nadprądowe, ładowarki baterii, zasilacze impulsowe, watomierze czy programowalne źródła prądowe. Jedna z najprostszych metod pomiaru prądu to umieszczenie rezystora o niewielkim...
Tutaj jak dokonać pomiarów stojana: https://youtu.be/sk1Pdt5hNUI Stojan pomierzony, dla potomnych u mnie wyszło jedno uzwojenie około 4Ω, połączone w gwiazdę, dostęp do punktu centralnego, dowolna para ma około 8Ω. Wszystko wskazuje na to, że padł ten czujnik: https://north.pl/karta/czujnik-obrotow-s...
Witam.Mam problem z Fiatem jak w temacie. Mniej więcej co 10 uruchomienie silnika ciepłego nie daje efektu,silnik na ułamek sekundu jakby chciał się uruchomić ale później tylko kręci i nic.Iskra jest, paliwo dochodzi. Czytałem różne posty na ten temat i sprawdziłem następujące rzeczy: - wymieniłem UFO, było ewidentnie uszkodzone - nowe świece, nowe...
Witam. mam problem z autkiem a mianowicie mocno zalewa go paliwem aż kapie z wydechu. komputer pokazuje błąd 0340 czyli problem z obwodem czujnika położenia wałka rozrządu. Ten czujnik to czujnik halla 2 pinowy rezystancja wynosi jakieś 1400 ohm. czy we wtyczce powinno być napięcie 12v czy nie?
Mam pytanie, kolega ma bardzo fajna hulajnoge elektryczna, ale manetka gazu ma jedną wadę, chciałby aby była góra dół a nie na przód tył, kupił samą manetkę i chcieliśmy ją wlutować w miejsce czujnika halla w starej manetce, czujnik halla identyczny, ale manetka na przewodach nie działa. Pytanie czy te czujniki mają tak małe napięcia / prądy że rezystancja...
Miedzy pierwszym a trzecim powinno byc od 4,5 - 5,5 V . Między stykiem dwa a masą powinno pokazywać wartosc napiecia . Na styku trzecim sprawdzisz sobie przewód masowy , miedzy stykiem i masą rezystancja nie moze byc wieksza niz 1.5 Oma
Witam Pacjent podany w temacie, uruchamia się i po chwili wyświetla błąd E06 (awaria zamka drzwi). Na płycie z powodu zawilgocenia wystąpiło zwarcie (między pinami zaznaczonymi na pomarańczowo). Po tym zwarciu zmywarka przestała dawać znaki życia. Wymieniony został przekaźnik (zaznaczony na niebiesko) i zmywarka odżyła. Niestety wywala błąd E06. Sprawdziłem...
Drodzy koledzy forumowicze. Sprawdziłem wszystkie połączenia . Są OK. Odłączyłem czujnik od nóżki i zwarłem go aby obwód był zamknięty . To nic nie pomogło . Teraz rozkręciłem lewą stronę silnika z magnetem aby zobaczyć czy nic nie jest uszkodzone . Mógłby mi ktoś opisać jak sprawdzić iskrownik i czujnik Halla. Jaka powinna być rezystancja ? :) Już...
Od kiedy to sprawdzamy czujnik Halla miernikiem rezystancji?
Witam. Jeśli ta rezystancja zmienia się płynnie w zależności od odległości między czujnikiem a magnesem to byłby to gaussotron , po naszemu magnetorezystor. Może to czujnik halla albo jakaś maleńka zbliżeniówka. Ile ma to przewodów , do czego to przytykasz i czy zachowuje się "liniowo" znaczy nie skokowo.
Mam problem - brak mocy (golf MK4, sinik AKL, 1.6, 8V). VAG pokazuje błąd czujnika halla (na chodzącym motorze). Najpierw zabarałem się za sprawdzane samych połaczeń wg książki "VW Golf IV i Bora - uzytkowanie i naprawa". Jest w niej (str 125) opisany sposów sprawdzenia kabelków łączacych czujnik z jedn.sterującą. Wszytko jest ok' oprócz napięcia pomiędzy...
http://obrazki.elektroda.pl/7385159900_1... Nie wiem jakiej dokładności potrzebujesz, ale myślę, że wzmacniacz typu TL080 wystarczy, można mu wyzerować napięcie niezrównoważenia, zasilanie ±(6V-15V), oporniki albo dokładne (0,5%, 1%) albo dobierać z tych lepszych i łączyć szeregowo-równolegle. Jeśli rezystancja wejściowa =6,8k...
Witam, Mam problem z samochodem. Zdarza się, że podczas jazdy gaśnie i nie można go uruchomić. Mierzyłem kostkę aparatu zapłonowego, przy włączonym zapłonie było powyżej 11V na zewnętrznych stykach. Wg. książki rezystancja pomiędzy kablami powinna wynosić nieskończoność, natomiast wg pomiarów była rzędu 6k. Przy pomiarze uzwojenia cewki między zaciskami...
I właśnie oscyloskop potrafi wyłapać te kilka sekund . No bez przesady,zwykłym woltomierzem nie wyłapiesz że napięcie się zmienia na czujniku w dziwny sposób? Toż to zwykły opornik o zmiennej rezystancji a nie czujnik halla czy indukcyjny gdzie faktycznie tylko oscyloskopem można zobaczyć czy nie wariuje.
Czjnik HALL - Jak to sprawdzić?
W samochodzie zamontowany wskaźnik LPG, trudno dostępny by sprawdzić aktualny poziom gazu. W kabinie nie ma pełnego wskazania włącza się tylko kontrolka rezerwy. Na wskaźniku zamontowany jest magnes, który załącza kontrolkę. Chciałbym zmodyfikować "szkiełko" wskaźnika i zamiast jak się domyślam kontaktronu włożyć czujnik pola magnetycznego (czujnik...
Padł mi czujnik położenia wałka rozrządu. Z ciekawości rozebrałem. Uszkodzone były łączenia przewodów do czujnika. O ile wiem gdzie dolutować żółty i czarny, o tyle mam wątpliwości odnośnie trzeciego przewodu. Podejrzewam, że ma być styczny z magnesem stałym czujnika. Na nim są niebieskie plamki jakby po kleju, który miał trzymać przewód. Po plastiku...
Tam były dwa rodzaje czujników montowane, różnią się wtyczką, rezystancji nie pamiętam, musiał bym poszukać (mogę dopiero jutro) przy czym halla rezystancyjnie nie sprawdzisz. pozdr No, koledzy ubiegli:):)
Witam wszystkich,jeśli ktoś ma takie dane to proszę mi je podać-rezystancję czujnika położenia wału korbowego tego silnika,i rezystancję czujnika Halla-oczywiście w momencie pracy,jak go uruchomię to napiszę co i jak.Michał.
Jakaś niemądra książka. Nie mierzy się omomierzem czujników halla.
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
A gdyby mierzyć prąd czujnikiem Halla ?
Kolego wszystko podałem w swoim poście model pralki, falownika, nie pytam jako Kowalski który nigdy nie miał w ręku miernika, 1-3 ta sama rezystancja nie ma przebicia, czujnik Halla nie ma zwarcia. Piszę tu bo usterka ta sama, po co robić śmietnik? ---- Wydzielono z tematu: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... WAS2875008 błąd...
Duże masz te rezystancje. Choć mi się wydaje, że siedzą tam czujniki Halla, a te mierząc miernikiem na rezystancje co najwyżej możesz uszkodzić. Piasta i czujnik ori czy jakiś zamiennik? Wypnij czujnik i zmierz napięcie jakie jest w przewodach przy włączonym zapłonie. Powinno być 5v lub napięcie akumulatora.
Kontrolka świec żarowych informuje o występowaniu usterki wpływającej na prace silnika- jak to napisał sigwa18. Najlepiej jak zrobisz diagnoze bo tak to można gdybać i sie narobić sprawdzając wszystko. Czujnika halla nie sprawdzisz zwykłym miernikiem -trzeba oscyloskop i masz przebieg napięcia. Inaczej go popsujesz-nie wolno mierzyć rezystancji
Słyszał ktoś o czujnikach Halla?
Aby sprawdzic czujnik halla najlepiej woltomierzem o duzej rezystancji wewn. zmierzyc na plytce elektroniki pokrecajac kolem silnika .Pralka musi byc wlaczona.
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Z zasady czujnik Halla ma pewną rezystancje (np.1k Ohm) i zmniejsza się mu ta rezystancja w czasie przybliżenia do magnesu. Musisz tak podłączyć uP żeby dawał Ci 5V na pin gdy jest 1k Ohm, i 0V gdy jest ok 100Ohm. Albo odwrotnie :)
Partner 2002. Problem bo mam czujnik bez szczotek i rezystancji na opornikach. Mam z czujnikiem halla. Chyba prościej jednak będzie AVR. Dodatkowo nie wiem czy mam ciągle info z pływaka czy z czasu wtrysku a to może komplikować sprawę.
Panowie a czy mogę dodać jeszcze do tego układu czujnik poziomu paliwa żeby wskazanie ukazywało się na LCD Jak masz wolne wejście analogowe to tak. Czujnik to przeważnie rezystor regulowany o wartości ok 100..200R. Najłatwiejsza implementacja programowa to pomiar napięcia uzyskany ze źródła prądowego 10mA (np LM317) podłączonego do rezystancji czujnika....
Jak zmierzyłęm multimetrem to między rb0 i gdn jest 40ohm ,wydaje mi sie że nie powinno tak być kiedy jest ustawione przerwanie od rb0. Chyba nie mierzyles rezystancji wlaczonego mikrokontrolera?! Gdy TRISB==255 oraz masz pullup do plusa - nie ma bata - nie moze byc tam 0V. Chyba, ze knoci cos Twoj czujnik Halla (moze caly czas wystawia stan niski?)...
Za pomocą halotronu(czujnik Halla). pozdr
Masz miernik ?, jeśli tak to zmierz rezystancję pomiędzy tymi 3 kabelkami, zarówno na teście diody jak i na zakresie 2000Ω Druga możliwość sprawdzenia z jakim rodzajem silnika mamy do czynienia to odklejenie naklejki z wentylatora, pod nią powinno być widać oś wentylatora z plastikowym pierścieniem zabezpieczającym, po jego zdjęciu będziesz mógł zdjąć...
jest to czujnik oparty prawdopodobnie na zjawisku halla rezystancja to 7,5Mom, więc omomierz niewiele daje, okablowanie sprawdziłem.
Witam. Mierzyłem w samochodzie czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik ma 3 wyprowadzenia: standardowo masa, plus i sygnałowe. Chciałem przetestować oscyloskop, przy okazji się pouczyć. Oscyloskop powinien pokazać sygnał prostokątny, jednak nie pokazuje prostokątnego, a "kopniętą" sinusoidę. Na zamieszczonym zdjęciu wrzucam ss z oscyloskopu. Ogólnie...
Tak, z ciekawości. Czy na pewno jest to Hall, a nie magnetorezystor. Prostszy i chyba tańszy element. Czy ktoś analizował obwód wejściowy na płycie sterującej dla tego czujnika? Tak czy inaczej rezystancja tego obwodu jest istotna i ew. zalanie, korozja może źle wpływać.
Dla pewności możesz spróbować zmierzyć rezystancję na którymś z pozostałych czujników, ale prawdopodobnie masz tam już czujniki halla a nie indukcyjne więc nic tym mulimetrem nie pomierzysz.
Posprawdzałem ile się dało, schemat bardzo pomógł ale okazuje się że nie ma sygnału LVDS_VDD_EN (rezystancja 50k więc bez zwarcia) który powinien dać układ chipsetu żeby załączyć matrycę. Czujnik Halla zmierzyłem w trakcie pracy i reaguje on prawidłowo, ścieżka od niego do KBC ma przejście. Czyli wszystko działa tylko że nie działa ;)
Nie ma tam takiego zasilania na czujnik, jak jest w przypadku czujników Halla, wystarczy pomiar rezystancji czujnika indukcyjnego i potem już podgląd parametrów na dedykowanym sprzęcie do Opla i test elementów (np. test cewki WN) Zwykłym miernikiem nic nie zdziałamy... Czujnik zadziała nawet odpięty, machając przed nim czymś metalowym...a synchronizacja...
Mikroswitch włącznika również działa . Po jego naciśnięciu, dioda na mikroswitchu i ta pod toughpadem zaświeca się na siedem sekund po czym gaśnie na trzy sekundy i tak mruga dopuki nie odłącze zasilacza . Nie o takie sprawdzenie mi chodziło. Ustawiasz miernik na zakres 20MΩ i sprawdzasz czy pokaże jakąś rezystancję przy niewciśniętym włączniku....
Sektor pojazdów elektrycznych cały czas poszukuje lepszych akumulatorów, jednakże rozwój ogniw jest trudny, ponieważ mapowanie pól prądu w ogniwach akumulatorów nie jest proste. Firmy produkujące tego rodzaju baterie, które muszą monitorować sprawność, często muszą polegać na temperaturze jako wskaźniku zastępczym dla lokalnych zmian gęstości prądu...
Witam "Czujnik Halla" Chciałbym się dowiedzieć z jakich elementów wykonać obracającą się część aby czujnik magnetyczny wykazał zmianę pola magnetycznego (rezystancji om) http://obrazki.elektroda.pl/4412702000_1... ruchomy element http://obrazki.elektroda.pl/4734810100_1...
Czyli zanim sterownik poda sygnały PWM na ABC to musi sprawdzić z czujników halla w jakim położeniu jest wirnik? Sprawdziłem uzwojenia i mają takie same wartości rezystancji. Pytanie czy czujniki halla są analogowe zapewne obracając wirnikiem bym odczytywał różne stany napięcia na każdym z nich? Silnik z magnesami nazywa się silnikiem synchronicznym....
Jeśli to czujnik Halla to diagnozowanie go miernikiem rezystancji oznacza dla niego śmierć.(lektura do poczytania)Poz artur
3 pinowy to czujnik hallotronowy (efekt Halla) 2 pinowy to czujnik elektromagnetyczny o odpowiedniej rezystancji (która się zmienia po wpływem obrotu np. koła zamachowego)
Czujnik wału tutaj jest czujnikiem Halla a nie cewką więc pomiar rezystancji nie daje tutaj pewności.
pominięcie czujnika halla sprawdzanie czujnika halla cewka czujnika halla
włącznik zdalnie sterowany pompa wtryskowa turbo słychać uderzenia
blaupunkt zworki blaupunkt monterey
Samsung No Frost nie mrozi, gorący tył, świeci kontrolka filter – diagnostyka lodówki STB5100 and Mach3: Configuration and Issues