Naprawa masy w środku rozrusznika. Usterki nie widać na pierwszy rzut oka , nawet pomiar ohmomierzem nie daje pewności co do usterki. Schemat ideowy odbiega od przedstawionego poniżej dlatego też osoby nie naprawiające rozruszników mogą mieć problemy z interpretacją usterki. Trzeba pamiętać,że jedno uzwojenie przestaje pracować w momencie gdy rozrusznik...
Jeżeli chodzi o zachowanie przekaźnika (2x plus dla wyłączenia) to zwracam uwagę, że przy prawidłowej instalacji kabelek "50" przekaźnika jest cały czas zbocznikowany do masy rezystancją cewki elektromagnesu rozrusznika. Jest już zbocznikowany a jednak trzeba podać 2x + na pin 50 i rozłaczy. Mam nadzieję, ze automat świec nie jest uszkodzony. Zapewne...
Założyłem stary elektromagnes i bangla. Na nowym cewka trzymająca (ta o większej rezystancji uzwojenia) wytwarzała zbyt słabe pole magnetyczne. Jak odłączyłem szczotki i dałem prąd na sam elektromagnes to owszem zębatka wyskakiwała, ale mogłem ją cofnąć nawet palcami. Wniosek elektromagnes do śmieci.
Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny. Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci. Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes...
Przeciętny rozrusznik ma 3 wyprowadzenia. Z rguły 2 są w postaci śrub a trzecie w postaci małej śrubki lub wsówki. Pierwsze wyprowadzenie to masa. Można ją poznać po tym, że idzie do tej śruby gruby kabel z wnętrza rozrusznika. Sprawdź multimetrem ustawionym na znaczek diody czy z tej śruby jest dobre przejście do masy, wskazanie powinno być 0 (zero)......
Chyba za szybko pochwaliłem ten rozrusznik. 3 dni palił jak nowy, a dziś pokazał dwa razy, że jednak nie zakręci za pierwszym razem. Objaw ten sam, czyli szum samego silnika rozrusznika bez słyszalnego kliknięcia. Teraz nie wiem czy to elektromagnes czy bendix. Widać czyszczenie i smarowanie pomogło na jakiś czas. Jedno i drugie pewnie bym podmienił...
Fajny pomysł tylko trochę to duże. Co do zasilania mojego elektromagnesu to kupiłem wczoraj potencjometr 100om 10W i zobaczymy przy jakiej rezystancji będzie mógł być długo zasilany.
Rozrusznik to silnik szeregowy,prąd w wirniku i stojanie jest taki sam.(pomijam rzadko juz budowany rozrusznik o układzie stojana szeregowo-bocznikowym) Nie można zasilać wirnika i stojana z osobnych źródeł napięcia 12V-za mała rezystancja wirnika i stojana.( no chyba że nowy typ rozrusznika ze wzbudzeniem od magnesów trwałych) Prąd uzwojenia wciągającego...
Opiszę swój układ. Fototranzystor >dioda zenera załączająca >elektromagnes. Za prosto. Elektromagnes 14v 40A ... Jest to elktromagnes z przekaźnka samochodowego. Takiej mocy to pewnie od rozrusznika, jeśli tak to pamiętaj że on nie jest przeznaczony do pracy ciągłej. Schemat dopiero powstaje w mojej głowie więc mile widziane jakieś propozycje. Układ...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Ja bym poszukał przekaźnika "rozrusznikowego" zakładając że rozrusznik nie wyłącza się po odpaleniu. Jeśli rozrusznik załącza się podczas jazdy to przyczyną może być elektromagnes albo przetarte kable w wiązce. Miałem przypadek że rozrusznik włączył się na postoju a że auto stało na biegu to pojechał w ścianę. Po dogłębnym przegrzebaniu instalacji brak...
Po dokładnym przeanalizowaniu schematu (stator), doszedłem do wniosku, że można znacznie uprościć układ. Tranzystor w tym układzie służy do wyłączania tyrystora gdy włącza się rozrusznik. To samo można uzyskać gdy katoda tyrystora będzie podłączona bezpośrednio do elektromagnesu rozrusznika. Po włączeniu rozrusznika na katodzie tyrystora pojawi się...
Witam, problem dotyczy silnika 1.9tdi BKC długo odpala jak jest ciepły, wiem że można to naprawić wgrywając nowe mapy ale zastanawia mnie jeszcze sprawa zamontowania przekaźnika i rezystora w obwodzie czujnika temp. cieczy chłodzącej. Rezystor zamontowałbym w szereg z czujnikiem tak aby obniżał temp. a przekaźnik byłby na NC równolegle do tego rezystora...
a na grubym plusowym jest tylko 8 volt On jest połączony z + od akumulatora, powinno być 12V. Jak jest 8V to sprawdź połączenia wszystkie, masę silnika, gdzieś jest rezystancja na kablu, styk brudny itp. A na tym małym kabelku, zacisk 50 od elektromagnesu jest napięcie ale tylko gdy dajesz stacyjkę na "rozruch". jest wtedy napięcie? poproś kolegę niech...
Ja mam dokładnie ten sam problem. Auto odpala dobrze a raz na jakiś czas jest objaw jak bym miał rozładowany akumulator wycieraczki idą do góry i stan licznika pokazuje 000000. Po podłączeniu power banka do rozruchu odpala normalnie. I po kilku odpaleniach to samo. Akumulator naładowany dodam. Pokazywał 12.4 po ładowaniu prawie 13. Czy to rozrusznik...
Za poprzednikiem dodam że uzwojenie o małej rezystancji służy do przyciągnięcia, a te o większej do podtrzymania. To pierwsze często leci przy chełtaniu zapowietrzonej maszyny gdyż nie może być pod prądem dłuzej niż kilka sekund. Z cofką na rozrusznik przez cewkę się jeszcze nie spotkałem.
Rozebrałem elektromagnes ma dwa uzwojenia ale dlaczego ?Wystarczy jedno połączone między obudowe a sterujący zacisk z stacyjki więc po co drugie o mniejszej rezystancji ?
Niskie napięcie sterowania (w zasadzie prąd jest tu ważny ale jedno z drugiego wynika) może nie wysterować elektromagnesu prawidłowo. Jednak 30Amper przepływających przez uzwojenie o stałej rezystancji wykona swoją pracę bez znaczenia jakie jest napięcie P =I^2R= \frac{U^2}R Skoro bezpiecznik zostaje przepalony to: a. jest uszkodzenie w elektromagnesie...
Dokonałem pomiaru rezystancji na sąsiednich lamelkach komutatora i wyniki się różnia, miernik nie jest jakiś super dokładny, ale różnica jest spora, rezystancja wyniosła między 2,3÷3,2 http://obrazki.elektroda.pl/6555549800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3460451300_1... http://obrazki.elektroda.pl/1168535100_1...
Rozważam też konstrukcje generatora na icl8038 albo CD4060, co znajde w sklepie u mnid jest taki mały sklepik na peryferiach. Mam też gotowy schemt astabilny na 2 x bc547. Z tych icl8038 można pobrać kilka może nie wiem do 20 mA Potrzebuje Schemat przejście z tego icl8038 czy coś innego Na sterowanie Mosfet-em. Nie chodziło mi o przekaźnik. Ma być wydaje...
Czy przyczyną może może być któryś z przekażników po prostu wypalony styk i nie ma przejścia prądu?? To jest nie mozliwe. Taki nadpalony styk włączał by w obwód dodatkową rezystancje i prąd płynący w obwodzie uległ by zmiejszeniu, a nie zwiększeniu. Pozatym były by jakies objawy np. słabsze swiatła w przypadku uszkodzenia przekaźnika świateł. Moim...
http://obrazki.elektroda.net/56_11545154... Automatyczny wyłącznik rozrusznika Poprawny rozruch silnika samochodowego zależy w dużej mierze od doświadczenia i zdolności manualnych kierowcy. Zbyt krótkie włączenie rozrusznika nie uruchomi silnika, zbyt długie włączenie powoduje niepotrzebnie pracę rozrusznika na bardzo dużych obrotach i przyspieszone...
Zależy jak bezpośrednio podłączałeś? Ja widziałem jak mój szwagier zakładał klemy młotkiem, później płakał że mu rozrusznik nie kręci albo że mu podstawa rdzewieje. Innym razem widziałem jak koleś podłączył kabelkiem od dodatniej klemy zasilanie cewki zapłonowej bo mu się popsuł pilot od alarmu i odcięcie przeszkadzało w odpaleniu a potem marudził że...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
No to po kolei; Pojazd elektryczny, hmm, tzw dicykl - modernizacja (podobny do tego studentów z Adelaide). Silniki i tak będą słabsze niż te 2kW. Pojazd nie ma rozwijać wysokich prędkości ;) Tradycyjne przekaźniki odpadają, długo szukałem i nie znalazłem żadnego, który by tu pasował (wysoki prąd oraz porządne połączenia - samochodowe niby do 80A są...
rozrusznik elektromagnes elektromagnes rozrusznik elektromagnes rezystancja
toshiba wyłączać skrętka połączenie komputerów ustawić mikser
stacja lutownicza stacja lutownicza
Joystick nie działa w Renault Espace IV 2012 Cichy dźwięk w Philips 47PFL3607 przy maksymalnej głośności