Impulsator OK. Rezystancja i napięcie cewki zasilającej ZA MAŁE. Iskra powinna być, ale maciuteńka. Tak na max 1mm w powietrzu prosto z kabla WN na masę, gdy normalnie powinna przebijać min. 10 mm. Widać, że nie czytałeś lub czytałeś niedokładnie linkowany temat. Masz dokładnie ten sam problem co kolega ukaaasz.
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Witam ponownie! Problem z brakiem iskry został rozwiązany. Tak jak wcześniej pisałem, zamówiłem nowy moduł, ponieważ przypuszczałem, że on jest uszkodzony. Po przyjściu modułu i podłączeniu do układu dalej brakowało iskry. Wtedy postanowiłem wymontować impulsator. Po wymontowaniu impulsatora, sprawdziłem rezystancję cewki i okazało się, że jest prawidłowa....
W liczniku er-1 brak połączenia pomiędzy licznikiem a ECU, stąd brak odczytu prędkości, obrotów i temperatury silnika. Błąd 12 to brak odczytu obrotów wału korbowego. ECU dostaje sygnał z przekaźnika rozrusznika i powinien wiedzieć, że wał korbowy się kręci i powinny być impulsy z czujnika położenia wału korbowego. Sprawdzana była rezystancja impulsatora,...
Dziękuję bardzo za obszerne wyjaśnienia dotyczące ryzyk. Proszę bardzo :-) Czyli np. że w tej mojej skrzynce gazowej już jest jakaś nieszczelność, i chcemy mieć pewność że ta moja dodatkowa instalacja nie będzie miała wpływu na ryzyko wybuchu. To jest cały i jedyny sens i treść kwestii związanych ze stosowaniem norm ATEX :-) Przy okazji tak się zacząłem...
Witam problem jak w tytule: Początkowo był problem z lewym kołem niestety mój błąd podłączyłem odwrotnie silniczki żeby sprawdzić. Sytuacja na teraz jest zgłaszany problem na obu stronach. Silnik z lewej uszkodzony ma urwany impulsator chyba tak to się nazywa. Teraz podejrzewam prawdopodobnie jakieś bezpieczniki na płycie głównej poszły jutro rozbiorę...
Jak zasilacz generator napiedciem 4,5 V - 5 V to tranzystor T4 i T5 mogą się uszkodzić? R6 ogranicza prąd bazy T4 do 250uA ale R5 przez C1 może dać 1,7mA i to już da niebezpieczny prąd kolektora T4 (zakładając że to tranzystor małej mocy). Poza tym zmiana napięcia na kolektorze T4 jest bardzo mała co zmniejsza czas przeładowania C2 - układ musi dawać...
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Jaka rezystancja impulsatora? Niczego nie podłączaj pod 230V, jeszcze ulegniesz porażeniu prądem elektrycznym. Działanie impulsatora trudno zmierzyć (najlepszy byłby oscyloskop), ale jest pewien sposób określający pi razy drzwi czy impulsator działa - ustaw miernik na buzzer, podłącz do wyjścia impulsatora, gdy impulsator generuje sygnał pojawia się...
Czy samo zdjęcie coś pomoże? No nie, nic nie zmieni. Jeśli na wciśniętej gałce regulacji głośności radio się nie włącza, a na wysuniętej czasem włącza samo to MOŻE oznaczać upływność lub słaby kontakt przełącznika wbudowanego w impulsator. W impulsatorze jest przełącznik, który po wysunięciu słupka (gałki) powoduje zwarcie obwodu załączania i radio...
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
Witam ponownie, Nowa wtyczka, wszystko połączone. Odpowiednio brązowy przewód na 3 pinie ( sygnał), brązowo czerwony na 2 pinie (zasilanie). Podłączone i... nic, nie działa. Pierwsza opcja to może pomylilem piny, ale podpiąłem odwrotnie i też nic. Sprawdzalem: 1. Przejście na przewodach OK 2. Po przekręceniu kluczyka napięcie na brązowo czerwonym OK...
Witam. Mam problem z skuterem nie mam iskry wiec postanowiłem przeprowadzić diagnostykę zapłonu. Ustaliłem że : napięcie dochodzi do modułu z cewki zasilającej przy kopnięciu 45-50 v cewka wysokiego napięcia jest sprawna rezystancja impulsatora 160 ohm Przy okazji chciałem zoczyć czy impulsator daje sygnały sprawdzałem to multimetrem na pozycji test...
Cewka zasilająca powinna być dobra. Rezystancję impulsatora sprawdzałeś (pomiędzy przewodami czerwony i brązowy)?
Cewka zapłonowa ma 0,8om Jak na CDI to mało. Oryginalna jest? Rezystancja mięczy fajkami?
Generalnie w silnikach quadów jest stały kąt wyprzedzenia zapłonu, zapłon występuje na końcu znacznika w punkcie oznaczonym "F". Jednak są pojazdy które w takim silniku mają zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu - zwiększający się wraz z obrotami. Ogar 900 ma moduł zapłonowy z dwoma gniazdami (jak do skuterów 4T GY6), czy z jednym gniazdem 5-pinowym? Nie...
jaką masz rezystancje tego czujnika, jaki to motocykl, podaj marke i rocznik. Jeśli impulsator przewodzi lepiej go nie dotykaj, w przeciwnym wypadku czeka cie przewijanie. Mozesz to zrobic sam jaeli masz cierpliwosc lub oddac komus kto sie tym zajmuje. Rezystancja ipulsatora od 150, 180ohm do 500 ohm w zaleznosci od marki i typu. - pozdrawiam.
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Stary typ zapłonu: Zasilanie (zielony przewód): 980 ±50 Ω Impulsator (czerwony przewód: 88 ±5 Ω Nowy typ zapłonu (złącza): Zasilanie: 800 - 1100 Ω Impulsator: 90 - 140 Ω
Z mojego doświadczenia, to impulsator bez CDI 0.5 - 1.2V (kopka, lub rozrusznik) rezystancja 80-250Ω większość marek
Impulsator namierzony. Co do czujnika paliwa. Dla potomnych: - Wskazania paliwa pokazywane są po przez potencjometr w zbiorniku. Do potencjometru dochodzą dwa przewody z licznika. Nie jest to sprawdzane na podstawie rezystancji do masy auta lecz rezystancja pomiędzy pinami licznika.
Witam, posiadam chinskiego crossa z silnikiem 125 4T. Niestety nie ma w nim iskry. Cewka zapłonowa po podłączeniu do akumulatora 12V daje iskrę, ale małą. Jej rezystancja to 0.7Ω. Impulsator daje ok 1,5-10V rezystancja wynosi 135Ω, Cewka zasilająca daje ok 20-60V AC ale niestety rezystancja to 614kΩ (0,614MΩ). Na innych stronach...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Witam, Posiadam yamahę tdr 125 , kupiłem ją uszkodzoną tzn. brak iskry sprawdziłem moduł który się okazał nie sprawny ponieważ nie dawał prądu na cewkę WN. Kupiłem moduł zastępczy odblokowany od yamahy tdr 125 , ale bez obsługi zaworu wydechowego. Więc tak moduł podłączyłem zgodnie ze schematem który otrzymałem z modułem, moduł po podłączeniu pracuje...
Zrobiło się cieplej więc wróciłem do tematu. Nie chciałem ryzykować kolejnego modułu więc tak jak radziłeś zacząłem po kolei na pająka. Podłączyłem sam moduł, masa, zasilanie, później impulsator i nic się nie stało. Cewkę pomierzyłem i według instrukcji rezystancja się zgadzała ale sam kapturek był uszkodzony. Może stara ma przebicie między uzwojeniami...
Pany hola hola rezystancja wtryskiwacza to od 1 om do 4 om więc prądy są znaczne , jakie 400mA .????? Dodano po 1 Co najmniej BUZ11. I odpowiednio krótki czas wypełnienia. Dodano po 39 Od biedy puszczasz z transformatora przez 1 diodę .
Problem nie został jeszcze rozwiązany! Nie znam prawidłowej rezystancji impulsatora. Poszukaj w necie. Ma generować min 2-3V napięcia SZCZYTOWEGO. Pisałem o prostej sondzie. Nie wiadomo co z modułem zapłonowym, który jest zintegrowany z regulatorem napięcia. Po przezwojeniu/zakupie/itp cewki się okaże... Są duże szanse. :D Miło pomagać komuś, kto się...
proponuję trzy rozwiązania a)kilkanaście uswitchy na obwodzie koła, cały czas 1 z nich jest naciskany przez wypustkę (odczyt skokowy) mała ilość kierunków b) dwa uswitche i kilkanaście (dziesiąt)wypustek jako impulsator + licznik dwukierunkowy c) drut oporowy na obwodzie koła oraz suwak, zwiększa/zmniejsza się rezystancja a miernik wskazuje od 0 do...
Jako impulsator wziąłem ten trzeci przewód (biały), zapłon raczej nie jest przestawiony, bo silnik pracuje równo, chyba że w dwusówach jest to bez znaczenia, co raczej jest nieprawdą. Nie wiem, jak to działa, ale działa. Pomierzyłem i rezystancja między tym białym a masą wynosi ok. 1-2Ω a oporność cewki (między masą a niebieskim) około 220ohm,...
Witam, chciałbym wstepnie wykazać, potwierdzić niesprawnośc modułu zapłonowego skuter 4T, zanim zakupię nowy lub zdobędę na podmianę. Moduł z linku drugi od góry. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... Może ktoś mógłby mi podać właściwe rezytancje między pinami na sprawnym module. W moim: a) masa-wejscie impulsator 10,9kΩ, b)...
Zmierz rezystancję impulsatora (czujnika położenia wału). Radziłbym zrobić porządek z przewodem paliwowym, tam są ciśnienia rzędu 3-4 barów. Wyciek podczas jazdy może się niezbyt przyjemnie skończyć, zważywszy że po tej samej stronie biegną kolanka wydechu. Pompa widnieje jako kompletny zespół, nie ma możliwości kupienia samego króćca, chyba że coś...
Dzięki wszystkim za rady,wspierając sie dodatkowo forum VW początkowo zdiagnozowano impulsator ( przetwornik ruchu obrotowego na impulsy) zmieniłem na nowy ( o dziwi tylko 70 zł w serwisie VW kulczyk tradex - oczywiśie sam czujnik) i po zamontowaniu - klapa dalej nic. Ale zainteresowałe sie wtykiem instalacji i po zmierzeniu rezystancji - masa- + duża,...
Witam ponownie - fatum jakieś. Nie fatum, tylko nadmiar konserwacji :D Opierajac się na schemacie: 1. Zmierz rezystancję cewki ładującej CDI - brak oznaczenia koloru - uzupełnij schemat. 2. Zmierz rezystancję impulsatora - jw. 3. Zmierz napięcie AC cewki podczas "kopania". 4. Sprawdź połączenia masy CDI - korozja/itp. 5. Sprawdź pozostałe masy. Niestety...
Jakie masz rezystancje impulsatora i cewek ładujących? Coś tu się nie zgadza, w zapłonie DC-CDI cewki w środku magneta nie mają wpływu na iskrę. Czy ty na pewno wiesz, co robisz?
Oczywiście że 'ktoś pomoże jeszcze' :) Na około impulastora na panelu masz 4 przyciski, czyli impulsator ma tylko lewo-prawo (głośność), wduszenie w kierunku tylu radia (wybór) i 4 przyciski na około panela w pionie i w poziomie - wybór tracków następny poprzedni, i tak samo z folderami; - czyli nie działa lewo-prawo, tak dla konkretnej jasności ? Przejście...
impulsator chyba ok Określ konkretnie. Sprawdź rezystancję impulsatora miernikiem, na zimno i w momencie kiedy zgaśnie i nie można odpalić. Jeśli silnik jest na wtrysku, sprawdzić czy samodiagnostyka wykazuje jakieś błędy. Ewentualnie może być problem z pompą paliwa, która przestaje pracować.
Sprawdzałeś oscyloskopem? Przecież miernikiem elektrycznym można co najwyżej zmierzyć rezystancję impulsatora, nie wyłapiesz tego "impulsu" mierząc napięcie. Jaka rezystancja impulsatora, cewki ładującej moduł zapłonowy? Wstaw zdjęcia, o których mówili koledzy. Przy okazji mile widziane zdjęcie samego statora.
Sprawdź rezystancję impulsatora.
Zmierz rezystancję impulsatora
Odpowiem sam sobie, problem rozwiązany, iskra wróciła bez wymiany żadnego z elementów układu. Pomogło solidne spryskanie wtyczki wiązki dochodzącej do modułu oraz samych pinów modułu takim śmierdzącym preparatem do styków firmy Wurth. Wcześniej pryskałem środkiem na bazie alkoholu izopropylowego i jak widać nie zrobił on należytej roboty. Wniosek z...
Sprawdzić jeszcze rezystancje impulsatora oolo 120-160 ohm. Ja strzelam ze moduł dośc często padały
Zawsze istnieje możliwość uszkodzenia mechanicznego, np. przewodów czy też statora i impulsatora przy demontażu i montażu. Jeśli silnik był wcześniej katowany i został przegrzany, to stator i impulsator mogły też dostać po dupie, a dopiero teraz objawiły swoje uszkodzenie. Sprawdzałeś rezystancję impulsatora? Rozrusznik dobrze kręci? Jakie jest napięcie...
Poprawne, chyba że ktoś pozamieniał części i wstawił zębatkę od innego modelu. W sumie wystarcza sam pomiar rezystancji impulsatorów. Szukaj przyczyny problemu w module zapłonowym.
Temat rozwiązany magneto posiada długi magnes, z ktorego sczytuje czujnik ok 3cm na obwodzie. Nowy moduł wyzwalał iskre gdzy widzial początek tego magnesu, dlatego za wczesnie podawał iskre. Zapodałem inny moduł który daje iskre gdy czujnik "puści" i moto chodzi :):) Ahh te chińskie moduły żadnych oznaczeń jak trafisz na dobry to sie uda ;/
Rezystancję impulsatora mierzysz w ten sposób, że odłączasz kostkę łączącą z modułem zapłonowym i mierzysz rezystancję impulsatora. Hexagon miał silnik dwusuwowy i inny rodzaj zapłonu. Skąd mamy wiedzieć co za moduł (od czego) został założony wraz ze swapem silnika? W czterosuwowych Piaggio stosowano wiele rozwiązań układu zapłonowego.
Sprawdź rezystancję impulsatorów, powinny mieć wg. serwisówki 120Ω ±10% przy 20°C. Prawdopodobnie po rozgrzaniu robi się bardzo duża rezystancja lub przerwa i stąd ginie zapłon.
Jaki kondensator? Rezystancja 1 Ω to praktycznie zwarcie. Czy na pewno mierzysz przewód od impulsatora, a nie od alternatora albo czujnika ciśnienia oleju?
Przewinięte. Teraz oporność cewki 400 omów, napięcie ok 60-80 woltów. Problem dalej nie znikł. Wszystkie połączenia są ok, rezystancja impulsatora to 90 omów.
Według serwisówki, rezystancja cewki zasilającej w tym statorze (produkcji Langfang Kokusan) powinna wynosić 800 - 1100 omów (pomiędzy przewodami zielonym a białym). Rezystancja impulsatora 90 - 140 omów. Pozostałe trzy przewody od cewki ładowania i cewki świateł nie mają tutaj znaczenia.
Sprawdź rezystancję impulsatora na zimnym i rozgrzanym silniku. Gdy przestanie odpalać wykręć świece i sprawdź czy występują równo iskry na wszystkich świecach. Oczywiście problem może też być mechaniczny i tu bym wskazywał na brak kompresji (może brak luzu zaworowego) lub problemem z gaźnikami.
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Jaka jest rezystancja impulsatora i cewki zasilającej moduł zapłonowy? Edit: Dopiero doczytałem ze to jakiś składak. Jeździł ten skuter czy to od nowości nakombinowane? Dlaczego stacyjka jest na 2 kable a wiązka ma 5? Jeżeli trafiłem na dobry schemat to bez odpowiedniej stacyjki lub zrobienia zworki w kostce nie odpali.
Z podłączonym modułem miałeś pewnie wyłączoną stacyjkę (zwarcie na masę na przewodach czerwony i brązowo-biały - są one połączone razem w module). Przewód brązowo-biały jest od gaszenia. Z odłączonym modułem - wygląda na uszkodzenie impulsatora, od niego jest niebieski przewód. Rezystancja impulsatora wynosi ok. 27R w oryginalnych statorach, 14R w podróbach....
czy "pinologia" jest uniwersalna? Nie są różnice . czy mogę zostawić starą butelkową cewkę zapłonową, czy też zastosować np. taką Zastosuj taką , stara butelkowa ma raczej inną rezystancje co może nie podobac modułowi CDI czy taki impulsator będzie pasował: Będzie działał ale czy pasował ? Znależc trzeba odpowiednie miejsce , mocowanie zrobić nabiegunnik
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Kontrolka miga w momencie kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. A co się dzieje po włączeniu zapłonu? Spróbuj fizycznie wyjąć pastylkę z kluczyka i sprawdź jaka będzie reakcja. Immo nie zgasi pracującego silnika, po za tym faktycznie jest możliwość że problem jest spowodowany wilgocią w immo lub module. Jesteś w stanie pomierzyć rezystancje cewek, impulsatora...
Witam chciałabym powrócić do tematu, ogólnie iskry jak nie ma tak nie ma kompresja teraz jest(wymieniona została głowica) i chciałbym sprawdzić czy iskrownik jest sprawny bo może to być jego wina, czy ktoś wie jak go sprawdzić iskrownik jest na 3f czyli 3 żółte i 2 od iskry rezystancja od impulsatora wynosi około 145ohm a te 3 żółte mają poniżej 0.5ohm...
W zdjęciu opór dla cewki CDI, a napięcie mam w filmiku. https://filmy.elektroda.pl/33_1433426017... A ten filmik to od rezystancji impulsatora. W trybie dla szukania zwarcia w mierniku, od impulsatora mam tylko delikatne piszczenie. https://filmy.elektroda.pl/37_1433426786... I jak to oceniasz?
Skuter nie odpala, podejrzewam że elektryka, niby iskra pojawia się na świecy, ale jak próbuję sprawdzić napięcie dochodzące do cewki WN kontrolką nic nie pokazuje. Na innym module to samo. Zmierzyłem rezystancje impulsatora 130 ohm czyli w normie, rezystancja cewek zapłonowych 450 ohm gdzie serwisówka podaje max 250 ohm, czy to może być przyczyną że...
Witam! Dziękuję Kolego zarówno za odpowiedź, jak i za troskę o moje bezpieczeństwo:) Staram się przeprowadzać wszystkie manewry najbezpieczniej jak tylko potrafię;) Skoro cewkę z Bety mogę sprawdzić w Loncinie, to podpowiesz, w jaki sposób powinienem podłączyć (który z czym) te dwa piny? Pytam, ponieważ nie wiem, co na chłopski rozum oznacza wyrażenie...
Sprawdź czy po wyjęciu i zamontowaniu silnika prawidłowo podłączono przewody masy silnika. Rezystancja impulsatora zgadza się ze serwisówką? Podczas demontażu i montażu mógł ulec uszkodzeniu. Albo wina mechanika montującego części z innego modelu. Widzę że tam jest wtrysk Keihin. Ten ECU ma dwie osobne masy, do logiki i do części wykonawczej. Bardzo...
Sprawdź rezystancję impulsatora, powinna ona wynosić 350Ω ±20%. Przewody biało-niebieski oraz biało-czerwony. Nie mogą one wykazywać przebicia do masy. Wyniki pomiarów przedstawione na rysunku narysowanym w paincie nic mi nie mówią.
Moduł to - 1D0-00 Foto : http://obrazki.elektroda.pl/2837198500_1... ale wydaje mi się, że to cewka. Dałem jakiemuś magikowi do nawinięcia, ale nie wiem, czy mu się to uda ;) Więc tak: Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288 u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm miernik jest na pewno dobry. Sprawdzałem rezystancję...
Najlepiej oscyloskopem, jeżeli nie ma to można tylko sprawdzić przejście na przewodach i rezystancję samego impulsatora czy nie ma przerwy (no chyba że masz dane z serwisówki jaka jest prawidłowa rezystancja)
Który to model Cordoby? Żadnych danych nie podałeś. Pomiar rezystancji impulsatora nic Ci nie da. Trzeba sprawdzić czy dochodzi zasilanie na niego oraz czy wychodzi sygnał prostokątny z czujnika gdy kręcą się koła. Skoro nie działa prędkościomierz i obrotomierz to proponuję zacząć od sprawdzenia zasilania licznika.
Rezystancja cewki zasilającej powinna wynosić 440 omów, impulsatora 140 omów. Okazało się że po złożeniu silnika stator wykazuje prawidłową rezystancję. Odbijanie było spowodowane uszkodzeniem wolnego koła. Nie zapalał ponieważ dwie kostki wychodzące z instalacji w przodzie quada - od światła pozycyjnego i impulsatora były złączone razem.
Kupiłem nowy miernik bardziej profesjonalny, mogę zmierzyć rezystancję. W impulsatorze rezystancja wynosi 209 Ω, a w cewce która daje impuls nie ma żadnego oporu. Myślę że jest uszkodzona cewka która daje impuls, taką cewkę da radę przewinąć i jaki byłby koszt przewinięcia wie ktoś może? Szukałem na allegro, ale ciężko dostać tą cewkę.
Wypnij z modułu czarny kabel z białym paskiem, on jest od gaszenia silnika, czasami dostaje zwarcia do masy i nie będzie iskry. A i kondensatora tam nie szukaj, nie ma go, wszystko jest w module zapłonowym i to on wszystko załatwia w tym temacie. Sprawdź jeszcze jaki masz napięcie przy kręceniu rozrusznikiem na kablu zasilającym CDI (czarny z czerwonym...
Źle to robisz. Powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI oraz rezystancję impulsatora. Jeśli iskra pojawia się po puszczeniu masy silnika w powietrze, to automatycznie pojawia się na module potencjał na wejściu z impulsatora, moduł wyzwala się potencjałem z cewki zasilającej więc masz iskrę 2, 3, 4 razy na obrót wału...
Rezystancja nie ma znaczenia.
Jaką rezystancję powinien mieć chiński impulsator.
oj nie jestem elektrykiem z pomiarami na mierniku to słabo tylko tyle co z internetu podpatrzę :) kable odcięte bo podmieniałem impulsator , to gdzie jest cewka rezystancji CDI ?co pisze BananVanDyk? pod magnetem ?
Czyli wystarczy ci instalacja zapłonowa? Jeżeli tak to daj lepsze zdjęcia tego modułu, o którym pisałeś. Pasuje też zdjąć dekiel od strony zapłonu i też porobić zdjęcia. Dodatkowo trzeba zidentyfikować kable wychodzące z prądnicy. Biały i żółty to pewnie do regulatora - światła i ładowanie. Zielony masa. Pozostają brązowy i niebiesko-biały (lub na odwrót)....
Witam ,dziękuję za reakcję bo dalej pacjent nie reaguje,stator 4 cewki bez impulsatora wychodzą 3 kable ,2 na kostce, to ładowanie i światła i jeden bordowo czarny to zasilanie cdi po stacyjce,rezystancja statora to 185 Omów ,napięcie na zasilaniu cdi 50v,z cdi wychodzą 4 kable ,bordowy czarny zasilanie cdi napięcie dochodzi z statora około 50v ,niebieski...
gdy już przekroczymy bariere 4 tysięcy obrotów zapłon zaczyna wariować Jeśli mierzyłeś popularnym miernikiem cyfrowym, to te wszystkie pomiary możesz sobie w buty wsadzić. Tego typu miernik przekłamuje wynik jeśli będą to impulsy napięcia/prądu lub/i jeżeli częstotliwość przebiegu będzie większa niz 400Hz (dla większości mierników). W Twoim wypadku...
Jakieś kosmosy! Coś źle mierzysz (większa szansa) albo coś jest sknocone! Napięcie 25V (jakie AC czy DC???) na kablu niebieskim - impulsator ??? Rezystancje cewki ładującej i impulsatora rzędu megaom????? Kable były odpięte od modułu? Czy może mierzyłeś rezystancję i obracałeś wałem? Do poprawki! Pisz dokładnie co i jak robisz!!! Jak nie to pa, pa.
W kostce od modułu czyli idąca od cewki cdi , rezystancja od impulsatora . A napiecie wychodzące własnie z iskrownika ma 1,6 v Dodano po 2 napięcie wychodzące z cewki ładującej po odpięciu jej kabla od modułu ma wlasnie 1,6v
Sprawdź jeszcze raz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Zapłon masz starego czy nowego typu (na przewody czy wtyczki)?
68.5 To wynik pomiaru? Zmierz jeszcze rezystancję tej cewki. Zakres 2000 om lub 2k Pomiar jak napięcia ale bez "kopania". Podobnie jak dla cewki zasilającej zmierz napięcie na impulsatorze. Wcześniej zmierz jw jego rezystancję. Jak rezystancja względem masy wyjdzie poza zakres pomiarowy (rozwarcie) to szukaj drugiego kabla z impulsatora i przeprowadź pomiary...
Witam Załączam schemat nabijacza, które czasem robie. Prędkość jaką będzie wskazywał zależy od tego jaki jest impulsator i ile daje impulsów, ale zwykle daje on ponad 100km/h. Ławto zwiększyć prędkość zmniejszając rezystancje np. zamiast 2,5 kohm 2,2kohm i zamiast 60kohm dać 50kohm. Najlepiej stopniowo zmniejszać i obserwować jak się zachowuje licznik....
Witam. Od dwóch dni próbuje rozwiązać problem z brakiem iskry w gpr 50, zmieniłem świece ale bez skutku. Wie ktoś może jaką rezystancje powinien mieć impulsator i jak ją zmierzyć? Byłbym wdzięczny też za inne podpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Na początek odłącz przycisk "gaszenia". Następnie zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora.
W takim razie upewnij się co do rezystancji uzwojeń cewki zasilającej i impulsatora, prawidłowego podłączenia modułu oraz sprawdzenia modułu na innym skuterze.
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
Tak jak to robiłeś nie sprawdza się zapłonów CDI. Sprawdzasz rezystancje i napięcia cewki zasilającej i impulsatora oraz rezystancję cewki zapłonowej. Jak są OK to wymieniasz moduł. Żadne sprawdzanie prądów po module, a tym bardziej żarówką! Przydatna strona: [url=http://zaplon.pl.tl]Link
W pierwszej kolejności należało sprawdzić rezystancję cewki zasilającej moduł CDI oraz impulsatora. Ten moduł posiada wewnątrz także układy zabezpieczające silnik przed przegrzaniem lub brakiem oleju, nie wypada zamieniać go na moduł od motocykla. Silnik to Honda BF15. Numer katalogowy modułu widnieje na obudowie modułu. Cena z tego co widzę jest zabójcza,...
A gdzie na schemacie jest ten wtrysk paliwa? Ja nie zauważyłem, może za słabo szukałem. Jakoś nie leżą mi te włoskie schematy. Odnośnie pomysłu z kablami. Spróbuj. Byłby to układ bez immobilizera. Nie wiadomo czy moduły zapłonowe są takie same? Na wszelki wypadek sprawdź rezystancję impulsatora i napięcie na nim. Sprawdź co się pojawia na kablu VI łączącym...
No to problem nie tkwi w gaszeniu. Weź miernik i sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora mierząc na kostce od modułu.
Sprawdziłeś rezystancję uzwojenia cewki zasilającej oraz impulsatora w nowym statorze? Zapłon jest identyczny jak stary?
(at)andrzej42 mnie "natchnął" ku jeszcze jednemu podejrzeniu, związanemu z tymi wysokimi rezystancjami pomiędzy żyłami przewodu hamulca- czy tam przypadkiem nie siedzi rodzaj enkodera/impulsatora do wykrywania ruchu/potwierdzenia zatrzymania silnika? V.
Na czopie nie leży kawałek drutu nawojowego? Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI oraz impulsatora. Przykręć prawidłowo stator (jednej śruby nie ma, pozostałe prawdopodobnie poluzowane).
Rezystancje cewki, impulsatora i cewki WN oczywiście sprawdziłem na samym początku. Mam manual do tego motoru i z tamtąd wynika że rezystancja jest w granicach normy. Napięcie tez mierzyłem z cewki bez obciążenia, ale juz nie pamiętam dokładnie ile było jak kopałem. Jak cewka posiada dobra rezystancje to może byc uszkodzona? Bo wydaje mi się to dość...
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Potencjometr zostanie wykorzystany we wzmacniaczu lampowym (stąd jego nietypowa rezystancja) ;) Pomyślałem, że być może ktoś już stosował podobne rozwiązanie. Potencjometry z Telpodu trzeszczą i mają spory rozrzut parametrów. Pozdrawiam.
To zmierz rezystancję oraz napięcie (przy kopaniu kopnika) impulsatora oraz cewki ładującej.
Na pewno musisz zacząć od pomiarów rezystancji cewki ładującej CDI oraz impulsatora. Przybliżone wartości znajdziesz na www.zaplon.fora.pl lub www.motocdi.com
Serwisówka niezła, choc faktycznie brak informacji o wymaganych napięciach cewek. Jednak bardzo dobrze rozpisane są rezystancje dla kazdej z cewek tzn. ładującej, 2 x impulsator (różne rezystancje a jedna w zakresie cewki ładującej czy nie ma pomyłki?) oraz cewka WN. Na stronie 8-12 są rozpisane rezystancje na pinach modułu zapłonowego. Czy robiłeś...
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
impulsator skuter rezystancja tachograf impulsator impulsator motocykl
pomiar tranzystora miernikiem zapamiętaj wyświetlac wkładu filtra paliwa
nauczanie atego nauczanie atego
Nokia 6303 Classic, 6303i – odblokowanie SIM-lock, kod NCK, BB5, hard-lock, box Pompa wody – zasysanie przy –0,5 bar i 5 bar na wyjściu: mechanizm, NPSH, ciśnienie, Bernoulli