Temat rozwiązany magneto posiada długi magnes, z ktorego sczytuje czujnik ok 3cm na obwodzie. Nowy moduł wyzwalał iskre gdzy widzial początek tego magnesu, dlatego za wczesnie podawał iskre. Zapodałem inny moduł który daje iskre gdy czujnik "puści" i moto chodzi :):) Ahh te chińskie moduły żadnych oznaczeń jak trafisz na dobry to sie uda ;/
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Nie wiem co do za skuter, Honda na pewno nie. Zapłon pochodzi od skuterów Malaguti, silnik Minarelli. Sprawdź rezystancję impulsatora (czerwony przewód) oraz cewki zasilającej CDI (zielony przewód). Zapłony Ducati Energia w Malaguti były dość awaryjne, obecnie znalezienie używanego graniczy z cudem, z resztą używki długo nie działały. Swego czasu wszystko...
68.5 To wynik pomiaru? Zmierz jeszcze rezystancję tej cewki. Zakres 2000 om lub 2k Pomiar jak napięcia ale bez "kopania". Podobnie jak dla cewki zasilającej zmierz napięcie na impulsatorze. Wcześniej zmierz jw jego rezystancję. Jak rezystancja względem masy wyjdzie poza zakres pomiarowy (rozwarcie) to szukaj drugiego kabla z impulsatora i przeprowadź pomiary...
Przewinięte. Teraz oporność cewki 400 omów, napięcie ok 60-80 woltów. Problem dalej nie znikł. Wszystkie połączenia są ok, rezystancja impulsatora to 90 omów.
Jaka jest rezystancja impulsatora i cewki zasilającej moduł zapłonowy? Edit: Dopiero doczytałem ze to jakiś składak. Jeździł ten skuter czy to od nowości nakombinowane? Dlaczego stacyjka jest na 2 kable a wiązka ma 5? Jeżeli trafiłem na dobry schemat to bez odpowiedniej stacyjki lub zrobienia zworki w kostce nie odpali.
W takim razie upewnij się co do rezystancji uzwojeń cewki zasilającej i impulsatora, prawidłowego podłączenia modułu oraz sprawdzenia modułu na innym skuterze.
Skuter nie odpala, podejrzewam że elektryka, niby iskra pojawia się na świecy, ale jak próbuję sprawdzić napięcie dochodzące do cewki WN kontrolką nic nie pokazuje. Na innym module to samo. Zmierzyłem rezystancje impulsatora 130 ohm czyli w normie, rezystancja cewek zapłonowych 450 ohm gdzie serwisówka podaje max 250 ohm, czy to może być przyczyną że...
Wczoraj wszystko dokładnie sprawdziłem Wszystkie wtyczki i połączenia przeczyściłem i zakonserwowałem KONTAKTEM do styków. Po złożeniu pojawiła się iskra. Była bardzo mocna i jasna. Skuter odpalał z rozrusznika i z 'kopniaka'. Zrobiłem kilka kilometrów o odstawiłem go. Po 3 godzinach chciałem sprawdzić czy działa i tu moje zdziwienie - znowu brak iskry....
Sprawdziłeś rezystancję uzwojenia cewki zasilającej oraz impulsatora w nowym statorze? Zapłon jest identyczny jak stary?
Tam trzeba przełożyć większość przewodów i dołożyć ten jeden od impulsatora, robi to kolega według schematu. Miałem narysowany odręcznie układ kabli ale nie wiem czy go nie wyrzuciłem, poszukam go i jak znajdę to wkleję. A co do sprawdzania kabli to pisalm o odcinkach kabli od kostki do silnika i rezystancja cewki zasilającej to chyba fioletowy z paskiem...
Z wyglądu przypomina mi cewkomoduł firmy IDM, Różnica taka że masz wyprowadzone przewody, w cewkomodułach do skuterów są wystające konektory męskie. Na pewno masz tam przerywacz lub impulsator? Sprawdzałeś rezystancję cewki zasilającej na statorze?
W kostce od modułu czyli idąca od cewki cdi , rezystancja od impulsatora . A napiecie wychodzące własnie z iskrownika ma 1,6 v Dodano po 2 napięcie wychodzące z cewki ładującej po odpięciu jej kabla od modułu ma wlasnie 1,6v
Złącze jest na pewno sprawne. Mierzyłem przejścia do ECU oraz rezystancję. Jeszcze jeden trop mam. Impulsator założony jest od zwykłego skutera, który posiada jeden punkt na magnecie, który wyzwala iskrę. W JetForce jest ich znacznie więcej : https://obrazki.elektroda.pl/4926039400_... Czy istnieje możliwość, że ten, który jest obecnie...
Witam. Mam problem z skuterem nie mam iskry wiec postanowiłem przeprowadzić diagnostykę zapłonu. Ustaliłem że : napięcie dochodzi do modułu z cewki zasilającej przy kopnięciu 45-50 v cewka wysokiego napięcia jest sprawna rezystancja impulsatora 160 ohm Przy okazji chciałem zoczyć czy impulsator daje sygnały sprawdzałem to multimetrem na pozycji test...
Witam.Tak sprawdzałem rezystancję impulsatora nawet podpiąłem inny i rzuciłem kabel po wierzchu do modułu.Bez skutku.Temat raczej do zamknięcia ponieważ skuter wrócił do właściciela gdyż nie mam czasu inne lepiej opłacalne roboty czekają hehe dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Generalnie w silnikach quadów jest stały kąt wyprzedzenia zapłonu, zapłon występuje na końcu znacznika w punkcie oznaczonym "F". Jednak są pojazdy które w takim silniku mają zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu - zwiększający się wraz z obrotami. Ogar 900 ma moduł zapłonowy z dwoma gniazdami (jak do skuterów 4T GY6), czy z jednym gniazdem 5-pinowym? Nie...
Witam ,dziękuję za reakcję bo dalej pacjent nie reaguje,stator 4 cewki bez impulsatora wychodzą 3 kable ,2 na kostce, to ładowanie i światła i jeden bordowo czarny to zasilanie cdi po stacyjce,rezystancja statora to 185 Omów ,napięcie na zasilaniu cdi 50v,z cdi wychodzą 4 kable ,bordowy czarny zasilanie cdi napięcie dochodzi z statora około 50v ,niebieski...
WItam, mam ten sam problem co autor tematu. Cewka CDI ma 384Ω , impulsator 160Ω, z cewki CDI wychodzi iskra z modułu nie. Czarno biały przewód wypięty i to samo. Cewka zapłonowa sprawdzona na innym skutrze i jest ok. Czyżby moduł?
Regulacja dotyczy tylko odległości impulsatora od koła magnesowego! Ta odległość z reguły powinna wynosić 0.3-0.4 mm i ma pewien wpływ (chć niewielki) na położenie punktu zapłonu. Ma natomiast spory wpływ na wielkość impulsu wyzwalającego iskrę! Ustaw jak pisałem i zrób próbę. Najważniejsze jest jednak to jak są połączone te "dodatkowe" kable. Narysuj...
Sprawdź czy po wyjęciu i zamontowaniu silnika prawidłowo podłączono przewody masy silnika. Rezystancja impulsatora zgadza się ze serwisówką? Podczas demontażu i montażu mógł ulec uszkodzeniu. Albo wina mechanika montującego części z innego modelu. Widzę że tam jest wtrysk Keihin. Ten ECU ma dwie osobne masy, do logiki i do części wykonawczej. Bardzo...
Rozumiem że fabrycznie jest jedna cewka WN na dwa cylindry? Cewka WN od malucha nie powinna mieć wpływu na zapłon typu CDI, chyba że cewka ta jest uszkodzona. W pierwszej kolejności odłącz od modułu wszystkie przewody odpowiadające za gaszenie i zabezpieczenia. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Google podpowiada ten temat: http://www.greenhulk.net/forums/showthre...
Odlutowałem impulsator i odkreciłem iskrownik okazało się że przewód który szedł od impulsatora był przyszczypniety w obudowie pod śrubką od statora, zlutowałem, zamontowałem i iskra jest, pomijam fakt że skuter nie chce zapalić ale teraz to już będę szukać gdzieś indziej niż w elektronice. Dziękuję wszystkim za pomoc. Tak na przyszłość, jaki powinien...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Prawdopodobnie cewka ładująca źle przewinięta. W serwisówce są rezystancje OBU uzwojeń. Czy mierzyłeś drugą rezystancję? Przyczyny: 1. Za mało zwojów. Drut cienki.Mogło się coś "omsknąć". Lub ...co bardziej prawdopodobne: 2. Cewki nawinięte są w nieprawidłowych kierunkach względem siebie. Nie wiadomo co "poeta miał na myśli" (konstruktor) dając dwa...
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Sprawdź czystość cewek impulsatora. Przy okazji mógłbyś dokonać pomiaru ich rezystancji. Być może iskra jest mniejsza bo akumulator słabiej kręci po tych kilku sekundach. Poza tym oczywiście moduł i cewka WN do sprawdzenia. A iskra bez fajki mniej więcej na ile mm skacze?
Witam, postaram się opisać dokładnie mój problem. Ostatnio dostałem skuter Zipp Vapor 4T 50cm. Stał on w garażu prawie rok bo kiedyś nie odpalił i tak już go zostawili. Po otrzymaniu skutera wziąłem się za szukanie przyczyny. Stwierdziłem bark iskry co nie było żadnym zaskoczeniem. Wymieniłem cewkę, przewód WN, świecę, iskrownik, impulsator, regulator...
Moduł wygląda jak wierna kopia modułu stosowanego w skuterach 50 cm³ 2T Yamahy do 2004 roku. Nie ma możliwości sprawdzenia modułu zwykłym miernikiem, częściowo jest to wykonalne ale wymaga to dogłębnej znajomości tematu. Sprawdź iskrę z odłączonym przewodem czarno-białym (gaszenie). Sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora.
Sprawdź świece jak jest ok to sprawdź impulsator miernikiem do sprawdzania ciągłości obwodu. Jeśli nie masz wady serca :) to sprawdź czy na czarno czerwonym kablu z magneta jest napięcie tzn czy kopie :) jak masz miernik to lepszym rozwiązaniem będzie zmierzenie rezystancji tej cewki ~200-300 Ohm dokładnie nie pamiętam Dodano po 2 Zapytam jeszcze co...
brak iskry definitywnie. Chociaż skuter już dosyć długo stoi to może z paliwem też będzie problem w sumie :/ To nie diesel :D wiec iskra jest podstawą...Sprawdź po pierwsze stacyjkę, czyli przewód gaszenia. Nie jestem pewien, ale impulsator tam jest typu hallotronowego ? czy indukcyjnego. Halotrony w tych temperaturach padają jak muchy; jeżeli indukcyjny...
Piaggio hexagon był produkowany też z silnikiem 4t, jest to wersja LX4. Żeby zmierzyć rezystancję to ustawiam volty/omy/ampery na mierniku? Mierzyłem rezystancję od razu przy impulsatorze, a to czy przy module czy tak to już chyba to samo. Piaggio stosowało wiele rozwiązań układu zapłonowego, oznaczenia modułu są te same, wcześniej skuter jeździł normalnie....
Na pierwszy rzut to podmienił bym moduł zaplonu , nawet od kolegi jak masz możliwość . Jak to nie przyniesie pozytywnych skutków sprawdź ciągłość przewodów oraz napięcia z cewek statora . Można też sprawdzić ich rezystancje . Cewka wyższego napięcia zasilającego moduł to około 300V . Impulsator do 50V . :| Dodano po 2 Ztego co widzę na oko to moduł...
Z tym rozcinaniem cewki WN to bym się wstrzymał. Zrób pomiary tak jak pisałem. Czyli po odcięciu kabla czarno-czerwonego wychodzącego z magneta. To na prawdę nic nie kosztuje. Nie wiem jak cię przekonywać bo jesteś bardzo uparty w swoich teoriach. Niestety mają się one nijak do rzeczywistości. Pisałem kilka postów wyżej, że twój układ zapłonowy to tzw....
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
Twoja prądnica i moduł to tzw. układ magnet. Bezimpulsatorowy. Stosowany w prostych zapłonach do 4T. Cewka ładująca jednocześnie jest "impulsatorem". Szukaj modułów do prostych 4T. Sprawdź rezystancję i napiecie generowane przez tą cewkę. Może być uszkodzona. Ze zdjęć wynika że moduł można rozdziewiczyć. Zrób to i zamieść dobre ( a nie takie jak wyżej)...
Jeśli chodzi o schemat to załączam pod spodem, zrobiony na szybko, proszę się nie śmiać Śmiać się nie ma z czego. Prędzej płakać. Nie sprawdziłeś rezystancji złączek kabli statora do masy i między sobą. Tym sposobem nie wiadomo jaki jest układ elektryczny statora. Szczególnie chodzi o masę, bez której iskry nie będzie. Napięcie mierzyłem na tych trzech...
Witam, Mam problem w postaci braku iskry. Skuter pewnego razu odpalił na chwilę, zgasł i od tamtej pory nie ma iskry. Świeca ma około miesiąca (BR8HS), wymieniłem przewód zapłonowy razem z cewką i moduł. Nowy moduł jest tuningowy z diodą LED, ponieważ nie mieli normalnych w sklepie. Rezystancja fajki,przewodu WN i uzwojenia wtórnego cewki na poziomie...
Witam mam problem dotyczący skuterka Motobi Wilga III w którym nie ma iskry,,szukałem na forum lecz nie znalazłem podobnego problemu,sprawdziłem iskrownik jego rezystancje na cewkach miernikiem: -cewki ładowania 0.18 Ω -cewka zasilająca CDI 460 Ω -impulsator 150 Ω więc wychodzi na to ze dobry,sprawdziłem że zasilanie dochodzi do modułu...
1. Tak. 2. Nie odwijaj. Zrób pomiary napięcia szczytowego dla nieobciążonej cewki. 3. Sondą zmierzysz i impulsator i cewkę ładującą. Kwestia napiecia wstecznego diody i dop. nap. kondensatora. Mozę masz zwarcie wewnętrzne w cewce. Pomiary rezystancji cewek sa tylko orientacyjne i szczerze nie wiele wnoszą do diagnozy układów eksperymentalnych jak twój....
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Proszę sprawdzić przewod czarno bialy czy nie jest zwarty do masy gdy stacyjka jest przekręcona na zapłon na wstępie należało by zadać pytanie czy masz Sym 125 na gaźniku czy 125i na wtrysku bo to ogromna różnica; często z rutyny omijana; piszesz, że masz skuter z rocznika 2013, a te modele z dopisanym "i" są na wtrysku; z tego co ja doczytałem to...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę. Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Witam, Skuter jak w temacie nie chce odpalić. Jest iskra po odłączeniu gaszaka od modułu CDI (zlokalizuję gdzie jest z nim problem), świeca jest jednak mokra i skuter nie odpala. Zawór membranowy wymieniony na nowy a stary też był ok. Kompresja zmierzona i jest ponad 10 barów. Moduł sprawny. Czy jest ktoś mi w stanie podać jaka powinna być rezystancja...
potrzebny mi czujnik który będzie dawał sygnał w momencie wycięcia, później jakiś moduł i cewkę myślę ze się dobierze. Czyli nie masz jeszcze modułu i cewki zapłonowej? W oryginale "czujnik" jest impulsatorem reluktancyjnym. Powinien zawierać w sobie obwód magnetyczny z magnesem trwałym. Stalowy pierścień stanowi dzięki swoim wycięciom rodzaj przełącznika...
impulsator skuter skuter impulsator rezystancja impulsator
wyciągnąć grzałka iskrownik ustawić honda civic termostat
Zamienniki tranzystora 2N60 – FQP2N60C, STP2N60, IRFBC20, superjunction 600V MOSFET Honda PH-1552L Clarion 428 TA – schemat płytki PCB, serwisówka, rozmieszczenie elementów