Nie znamy Riso dla temp. dla 75C Znamy z warunku, że Riso75 ma być równe w kilomach napięciu znamionowemu. Więc: Silnik np: 6kV ma mieć Riso75= 6000V*1000Om=6MOm Rizt=6MOm*5,7(K1 dla 30st)=34,2MOm I ten wynik 34,2MOm ma być mniejszy lub równy od twojego pomiaru.
Urządzenia ,o których pisałem są dość specyficzne.W Polsce jest takich kilka.Jest zapewniona przede wszystkim ochrona podstawowa-brak dostępu do części przewodzących w warunkach zakłócenia,mogących znajdować się pod napięciem.Oraz przez szybkie samoczynne odłączanie zasilania,w czasie awarii.Niestety wilgoci i wody nie można wyeliminować.Moje rozumowanie...
Więc Do sprawdzenia rezystancja izolacji . Tylko nie miernik uniwersalny a induktor lub miernik rezystancji izolacji.
Witam serdecznie, Mam problem z określeniem czasookresu pomiarów elektrycznych następujących pozycji: - badanie rezystancji izolacji silników - badanie wyłączników różnicowoprądowych http://obrazki.elektroda.pl/8055477600_1... Sporządziłem tabelę ww. pomiarów lecz nie jestem pewny co do kilku pozycji. Proszę o pomoc w uzupełnieniu braków...
Cześć! Czy silnik, którego rezystancja izolacji wygląda jak na zdjęciu nadaje się do użytku? (silnik asynchroniczny P<5 kW) Dodam, że silnik nie był długo używany. Rozumiem, że spełnia on warunek 1000 omów na 1 wolt, ale chciałbym mieć pewność. Co może być przyczyną takich różnic? https://obrazki.elektroda.pl/1969630100_...
Wykonałem pomiar rezystancji izolacji silnika zasilanego napięciem 6kv i mocy 630 kw. Pomierzona rezystancja izolacji 120 MΩ a absorbcja 1,02 a powinna mieć minimum 1,3. Wartość rezystancji (przyjmując 1000Ω/V) jest wystarczająca, absorbcja jednak zbyt mała. Jak interpretować taki pomiar, czy można podać napięcie do silnika.
A pomiary induktorem nie powinny być czasem wykonane na 1KV. ? Ponieważ na napięcie zasilające takie uzwojenie jest dobre dla najlepszego przypadku. Natomiast na przepięcia wysokiej energii w sieci już nie. Rozrzut rezystancji pomiarów uzwojeń mówi ze silnik, a w zasadzie jedno uzwojenie uległo przegrzaniu. Ogólnie wyniki nie są złe ale wydaje mi się...
Z tego co napisaliście rozumiem że rozpinam przewody zasilające oraz gwiazdę i mam tylko wyprowadzone końce i początki uzwojeń i mierzę pomiedzy U1 i V1 itd ogółem 6 pomiarów zastanawia mnie czemu w przypadku nowych silników rezystancja izolacji jest w granicach 1M a pomiary przeprowadzał mój kolega miernikiem MIC-1000 firmy SONEL
Dzięki za wyczerpującą wypowiedź. Jeszcze tylko pytanie jakim napięciem mierzymy rezystancję izolacji termistora do zacisku ochronnego i do uzwojeń silnika aby sprawdzić czy nie jest ona uszkodzona?
Podejrzewam że masz błąd ch26. Sprawdzić rezystancje izolacji silnika oraz rezystancję uzwojeń. Jeśli ok sprawdzić czy zawór eev się otwiera.
Te przewody prawdopodobnie są od zabezpieczenia termicznego. Obwód musi być zwarty ponieważ nie byłoby podtrzymania stycznika zasilania. Najpierw trzeba zmierzyć rezystancję izolacji silnika i obwodów zasilających.
Miałem ostatnio podobny problem. Po kilku minutach pracy silnik robił się gorący i falownik zatrzymywał układ z informacja o przekroczeniu prądu. Po kontroli rezystancji uzwojeń i rezystancji izolacji skierowałem silnik do przewinięcia. Dodatkowo wspomniany napęd miał uszkodzone łożyska. Po regeneracji pracuje do dzisiaj. Pozdrawiam Daro
Pod pełnym obciążeniem powinien włączyć się stycznik mostkowy, bypass tranzystora mocy. Pytanie zasadnicze: czy uszkodzony tranzystor był gorący? Bo zasadniczo przy sprawnym silniku i wysterowaniu końcówki mocy blisko 100% tranzystorowi nic nie powinno się stać pod warunkiem odpowiednio dużego prądu bazy. Stąd też pisałem o oscyloskopie żeby sprawdzić...
Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Pomiary rezystancji izolacji wykonywane są w instalacji odłączonej od zasilania. Rezystancję izolacji należy mierzyć pomiędzy kolejnymi parami przewodów czynnych oraz pomiędzy każdym przewodem czynnym i ziemią. Przewody ochronne PE i ochronno-neutralne PEN traktować należy jako ziemię, a przewód neutralny N jako przewód czynny . Przy urządzeniach z...
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
Pomiary rezystancji izolacji silnika i rezystancji uzwojeń powinny wyjaśnić problem.
Bez falownika i na 50Hz trzeba zejść z napięciem do około 230V. Autotransformator tani nie będzie. Silnik do sprawdzenia. Pomiar rezystancji uzwojeń, rezystancji izolacji.
Trzeba silnik wysuszyć następnie pomierzyć czy rezystancja izolacji pomiędzy zwojami jest wystarczająca do podłączenia silnika pod napięcie.
Pytasz o dostępne funkcje/użyteczność, czy o dokładność i powtarzalność pomiarów? Jeżeli chodzi o to drugie, używam modelu wyżej, konkretnie 512A. Pomiary porównywałem kiedyś z firmowym flukiem, większej różnicy w wartościach nie było. W okolicach max 3-4%. Ogólnie co firmowe to firmowe ale sam lubię mieć pod ręką chociaż podstawowe mierniki, gdzie...
Możesz ewentualnie sprawdzić stan izolacji w sposób bezpieczny dla siebie poprzez podłączenie silnika przez zabezpieczenie RCD trójfazowe. Ten aparat odłączy silnik przy zbyt małej rezystancji izolacji.
Silnik sprawdzałem bez tej instalacji, jest sprawny też go podejrzewałem. A rezystancje izolacji tego silnika to Kolega mierzyl, przy tym sprawdzaniu?
Witam jestem uczniem szkoły technicznej na kierunku elektryk; nie znam jeszcze wszystkich oznaczeń i mam wzór R20 = k20 * Rs, i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć te symbole, bo nauczyciele średnio chcą pomóc. AI: Czy możesz podać kontekst, w jakim ten wzór R20 = k20 * Rs został użyty? Na przykład, czy dotyczy to konkretnego zadania lub projektu? Korzystając...
(at)el2023 Pierwsze od czego trzeba zacząć to przemierzyć miernikiem do izolacji stan kabla pomiędzy falownikiem a silnikiem. Drugi etap to badanie silnika m.in sprawdzenie rezystancji uzwojeń czy są takie same oraz badanie rezystancji izolacji uzwojeń silnika.
Silnik jest suchy jak wiór Suchy to nie znaczy, że uzwojenie nie ma zwarcia do rdzenia silnika. Konieczny pomiar rezystancji izolacji.
To może kolega napisze jednak czego dotyczy ów pkt 1 A zamiast wklejać suche "regułki" nie mające wcale odniesienia do dyskusji. Jak to czego? Przecież w poście #48 napisał inny "znawca" Prawa Budowlanego. Jest na samym początku tego bzdurnego postu. Obowiązek ustawowy to art. 62 ust 1 pkt 2 i żaden akt prawny jego nie znosi. Obowiązek nie dotyczy...
http://www.bezel.com.pl/index.php/pomiar...
Panowie jeżeli napisałem że jest zbyt mała rezystancja izolacji silnika oraz zaznaczyłem to w tabeli ze jest to niepoprawne, ale nie napisałem że silnik jest do wymiany to myślicie że dużo punktów za to poleci ?
Mam zamiar kupić Miernik Rezystancji Izolacji firmy UNIT: który z wymienionych poniżej modeli najlepiej nadaje się do tego celu UT 502 UT 511 UT 512 UT 526 Który z tych 4 modeli wystarczy do sprawdzania silników do 10kW elektronarzędzi, alternatorów i rozruszników samochodowych
Podłącz pod dolne zaciski z drugiego zdjęcia 3 fazy, oraz PE/PEN na obudowę. W takim stanie to dobrze byłoby zmierzyć rezystancję izolacji. Silnik tylko do pracy w gwieździe 3x400V, ewentualnie trójkąt 3x230V ( w naszych warunkach chyba tylko po przez falownik ).
Aktualnie na znanym portalu za dość rozsądne pieniądze czyli 599zł stoi miernik rezystancji izolacji Fluke 1503
W związku z nagrzaniem silnika i lekkim odorem po awarii, chcę się upewnić czy nie przypaliło silnika. Na razie zmierzyłem rezystancję: U1-U2=2.1Ω W1-W2=2.1Ω i V1-V2=2.1Ω - czyli dobrze? Pomiar rezystancji obudowy do poszczególnych uzwojeń - nic. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić aby się upewnić? Do dyspozycji mam elektorniczny multimetr....
Silnik moim zdaniem ma z 30 lub więcej lat. A wygląda jakby miał z 50... Po co reanimować tego trupa z ryzykiem porażenia, bo izolacja uzwojeń dawno straciła właściwości. Zanim cokolwiek zrobisz wysusz go dokładnie i zrób pomiary rezystancji izolacji.
Proponuję zacząć od zmierzenia rezystancji izolacji silnika tej kosiarki, wymaga to jednak specjalnego miernika - musiałbyś odwiedzić jakiś zakład w którym posiadają taki miernik.
Zmierzyć prąd uplywu, rezstancję izolacji kabla zasilającego, rezystancję izolacji uzwojeń silnika pompy względem obudowy.
... po dokonaniu pomiarów rezystancji izolacji silnika stwierdziłem zwarcie międzyfazowe... Czy Kolega może doprecyzować jakie zwarcie stwierdził?
Przeanalizowałem alternatywne rozwiązania i skoro powinno działać wg schematu to tutaj zacząłem drążyć temat. Trochę mało wiedzy mam na temat rodzajów silnika, więc zadzwoniłem do zakładu co przewija silniki. Dowiedziałem się, że być może jest nieoryginalny silnik lub po prostu ma przebicie więc wyzwala różnicówkę. Teoretycznie nagła zmiana kierunku...
Sprawdź grzałkę,rezystancję i stan izolacji (na przebicie, upływność) i silnik - kostkę, stan izolacji itd. Zacznij od tego.
Podłącz fazę i neutralny do 2 i 3. Na pewno nie tak. Jeżeli już to, zasilanie do 1 i 2, a 2 i 3 mają być zwierane wyłącznikiem tylko na czas rozruchu. Dla pewności dobrze by było zmierzyć rezystancję uzwojeń i izolacji.
Co do pomiarów tylko przewodów czynnych do PE, to nie do końca jest to pomiar świadczący o stanie instalacji. Ostatnio miałem przypadek, że listwa trójfazowa w tablicy bezpiecznikowej o mało co nie spowodowała pożaru instalacji. Z powodu zmniejszenia rezystancji izolacji pomiędzy szynami doszło do zwarcia na moich oczach - na początku lekko zaczęło...
Odpiąć całkowicie kabel w rozdzielnicy oraz przy napędzie, a nastepnie pomierzyć rezystancję izolacji. Wszystkie żyły do ziemii oraz pomiędzy poszczególnymi żyłami. Jezeli będzie OK to trzeba szukać w napędzie. Tu też można odpiąć zasilanie silnika i zmierzyć rezystancję izolacji uzwojenia względem obudowy silnika. Sprawdzić czy elektronika napędu posiada...
Z regóły stosuje się jeden kondensator - pracy. Akurat ten typ kondensatorów z Twej fotografii nie słynie z trwałości, więc od niego trzeba zacząć. Stary silnik -pomiar rezystancji izolacji też by się przydał. Wartość tego kondensatora - zgaduję, ale ok 45µF. Na koniec sparawdź opory mechaniczne tego kompresora. Może trochę zatarty, stąd te opory.
Koledzy. Te stare silniki przeżyją niejeden nowy. Pomierzyć rezystancję izolacji, nałożyć koszulki z włókna szklanego na końce uzwojeń, zamontować tabliczkę zaciskową i osłonę zacisków. Do tego dławice, łącznik i będzie chodzić następne pół wieku.
Przewód wygląda na fotce na dwużyłowy. Jeżeli Kolega jest w stanie zrobić to bezpiecznie (nie znam doświadczenia ani umiejętności Kolegi) to proponowałbym podpiąć zasilanie bezpośrednio na zaciskach silnika (wraz z podpięciem przewodu PE) po uprzednim odpięciu obecnego przewodu zasilającego. Jeżeli bezpośrednie podłączenie zasilania spowoduje zadziałanie...
Skoro maszyna została zbudowana w pierwszej klasie ochronności (kabel 3 żyłowy z żyłą ochronną) to należy przyłączać ją do gniazda z działającym stykiem ochronnym (podłączonym odpowiednio bolcem). Czy maszyna rzeczywiście ma przebicie pokażą pomiary rezystancji izolacji.
Wymieniałem przewody bo izolacja była zbutwiała, rozlatująca się, starałem się podłączyć przewody zgodnie z kolorami Na oryginalnych przewodach też silnik buczał i jak ruszyłem koło pasowe to wszedł w obroty bardzo powolne. Przedstawiłem objawy silnika. Uprzejmie proszę o diagnozę i pomoc. Zawsze należy zaczynać od podstawowych pomiarów silnika tj:...
Trzeba zmierzyć rezystancję izolacji tego silnika. Mierzy się to megaomomierzem. Napisz jeszcze w jaki sposób jest podłączona wtyczka na kablu od myjki.
Gniazdko bez styku ochronnego wyrzuć ,na to miejsce ze stykiem.Przewód PEN instalacji podłącz pod ten styk ochronny. Sprawdź połączenie,ciągłość przewodu PE do silnika i czy podłączony jest z obudową. Wiarygodny stan izolacji silnika ocenić można przez pomiar rezystancji izolacji przy napięciu 500V. Napisz czy ciężki rozruch silnika był zawsze.Bo może...
Z tego co widzę, to masz tylko same wyprowadzenia z silnika, a więc trochę więcej brakuje niż tylko wyłącznika. Na początek pomiar rezystancji pomiędzy wyprowadzeniami silnika, każde z każdym i pomiar rezystancji izolacji pomiędzy uzwojeniami oraz pomiędzy uzwojeniami, a korpusem silnika.
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
proste jak masz np cewke to jakas rezystancja na niej musisz miec... w obw sterowania jak masz jakieś styki normalnie otwarte to jest przerwa czyli Nieskończoność (stanie wyłącznia oczywiście) a jak masz normalnie zamknięte to analogicznie do otwartych a ja mam pytanie do was ile ma wynosi rezystancja izolacji silnika i jaka jest rezystancja na stykach...
Po próbie uruchomienia z silnika leci dym i się troszkę iskrzy Tu nie ma co mierzyć rezystancji izolacji, silnik do naprawy. Druga sprawa, moc 180 W to na 99% za mało. Najmniejsze betoniarki to minimum 0.55 kW. Wyłącznik silnikowy nastawiony na 1.1 prądu znamionowego uznałbym za niezbędny z nowym silnikiem.
Musisz go rozkręcić i dać zdjęcia uzwojeń, wtedy możne coś doradzimy. Przydało by się tez zrobić pomiar rezystancji izolacji (bo silnik wygląda na leciwy).
Sprawdź go miernikiem rezystancji izolacji, oraz miernikiem małych rezystancji.
https://bezel.com.pl/2018/08/01/pomiary-...
Porównajcie sobie pomiar 18 z 10 oraz 9 z 16, 12 z 15 ewentualnie 11 z 17. Potem wystarczy chwilę pomyśleć i widać że w pomiarze 18 jest uwzględniona tylko rezystancja izolacji uzwojenia silnika bez innej rezystancji, czyli jakby ten przewód był ale nie ma żadnej rezystancji. Natomiast w pozostałych jest kolosalna różnica. Edit: Tak więc moim zdaniem...
Witam, Po wymianie falownika suszarka działa jak nowa :-) Dziękuję wszystkim za pomoc. Dzięki AsReeX! Wymieniłem uszkodzony falownik na nowy. Wcześniej sprawdziłem rezystancję izolacji i uzwojeń silnika, aby wyeliminować uszkodzenie silnika. Suszarka działa prawidłowo. Temat zamykam.
Przemierz sobie rezystancję izolacji na silnikach, żeby nie było powtórki... Ten mostek H nie pada zwykle bez powodu.
witam. według załączonej dokumentacji (strona 40) jest to: Zwarcie na zaciskach wyjściowych przekształtnika - Sprawdź, czy przewody kabla łączącego falownik z silnikiem nie są uszkodzone lub też rezystancja izolacji silnika jest prawidłowa. Manual załączam. Jeżeli twierdzisz że dzieje się tak przy załączeniu lub podczas pracy to zajrzyj jeszcze tu:...
A jest taki fajny temat, w podwieszonych https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... a w nim (na końcu) "Wyznaczanie początków i końców uzwojeń silnika 3-fazowego. " PS. Podłączanie pod napięcie starego silnika bez uprzedniego sprawdzenia rezystancji izolacji, ciągłości uzwojeń, oraz nie znając początków i końców uzwojeń, to tak jak sprawdzanie...
Tutaj, niestety ciągłości miernik mi nie pokazuje - chociaż pokazuje rezystancje między U1-U2, W1-W2, V1-V2. Czyżby był uszkodzony? Po prostu rezystancja uzwojeń jest większa niż ta przy której multimetr wydaje dźwięki. Z pomiarów nie wynika nic złego, co nie oznacza że silniki są sprawne. Możliwe jest np. małe zwarcie w uzwojeniu czego miernik nie...
Jeśli rozpatrzylibyśmy przypadek z podpunktu B to wtedy mierzymy rezystancję izolacji silnika, w kawałku instalacji rezystancję między L1, L2, L3, N, a PE oraz rezystancję izolacji pomiędzy PE i N w całej instalacji. Wpuszczenie napięcia 500 V pomiędzy PE i N w cała instalację np. hali produkcyjnej, podczas gdy inne urządzenia pracują, są włącczone...
Wykonać pomiary rezystancji izolacji silników i przewodów- obwodów, miernikiem o napięciu probierczym 500V w czasie 30 i 60 sekund. Zwykły omomierz proszę oddać amatorom (lub do kosza jeśli nnie umiemy się posługiwać), w tym dziale- Elektryka Instalacje i Sieci obowiązują pewne zasady, bo to dział dla elektryków a nie miłośników wiedzy ogólnej. Tak...
W tym przypadku należy przy wyłączonym zasilaniu przeprowadzić pomiary pompy-rezystancję uzwojeń silnika, rezystancję izolacji. Czy autorze tematu dysponujesz odpowiednią wiedzą i miernikami aby przeprowadzić taki pomiar i zinterpretować prawidłowo wyniki? Doradzanie aby ktoś sprawdził działanie urządzenia pod napięciem bez znajomości jego wiedzy w...
A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
Dzieki za chęci, ale to nie pasuje. Magnetofon udało mi się uruchomić. Lewa kieszeń i jej silnik powodowały zwarcie, mimo że nic nie znalazłem spalonego, oprócz rezystora w zasilaniu. Wszystko działa ale z czasem silnik zwalnia i nagrzewa się jego regulator wraz z w/w rezystorem , wywołane pewnie zwiększonym prądem w obwodzie. Postaram się w tygodniu...
Upewnić się że jest napięcie 3x400V, Podłączyć silnik w gwiazdę, Zdiagnozować silnik czy nie jest "spalony" (jaki pobiera prąd, jaka jest rezystancja izolacji).
Witam Mam problem z falownikiem telemechanique altivar 71 30kW co jakiś nie określony czas 1H 5H 2dni 4dni pracy wyświetla zwarcie doziemne po skasowaniu i prubie uruchomienia znowu to samo po jakimś czasie też nie ma reguły silnik chodzi Pomniar rezystancji izolacji silnika 8G Ohm (1000V 30s) Kabel L1 PE 10Gohm L2 PE 15Gohm L3 PE 13Gohm(2500V 1min)...
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
A co rozumiesz pod pojęciem "korek"? Może RCD wyrzuca , a nie nadprądowy. Sprawdzić silnik na rezystancję izolacji.
Witam. Potrzebuje rady w sprawie Pomiaru rezystancji izolacji silnika trakcyjnego prądu stałego miernikiem Mic-3, a dokładnie sprawdzić stojan i wirnik.
Raczej się nie sprawdzi. Uzwojenia i konstrukcja tego silnika (jego uzwojeń przede wszystkim) nie predystynuje go do pracy z kondensatorem jako jednofazowy. Możesz oczywiście spróbować, ale efekty beda mizerne. Mimo wszystko jednak, to stary silnik, przeleżany, pomiar izolacji bezwzględnie, to po pierwsze i rezystancji uzwojeń. Pożycz gdzieś przyrządy...
Zwracam się do was z prośbą o wytłumaczenie mi jako osobie zielonej w jaki sposób podłączyć silnik 3 fazowy do cyrkularki aby było to poprawne i bezpieczne Czy kol. czytał : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... szczególnie pkt.1? Szczegółowa podpowiedź to post#4 - przed podłączeniem silnika należy sprawdzić rezystancję uzwojeń i izolacji...
Witam!! Nie napisałes czy pompa zasilana jest jednofazowo czy trójfazowo,lecz z rezystancji uzwojeń wynika że tak. Jesli jest zasilana trójfazowo to taka rożnica między uzwojeniami jest dopuszczalna.Ta duża rezystancja to prawdopodobnie termistor(element zabezpieczajacy uzwojenie przed nadmiernym przegrzaniem) Mozesz sprawdzić rezystancje izolacji silnika...
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
Zgadzam się z przedmówcą. Obejrzyj dokładnie dławik kablowy i simering pod wirnkiem - tamtędy najczęściej przedostaje się woda do wnętrza. Jesli masz możliwość, zmierz rezystancję izolacji uzwojeń silnika.
Termik T3 można sprawdzić w sposób następujący: 1. Omomierzem zprawdzasz przejście między przewodami lub zaciskami kostki do termika. 2 zwierasz końcówki uzwojenia i sprawdzasz induktorem o napięcieu 250 V rezystancję izolacji pomiędzy termikiem a uzwojeniem. Jak będzie dobrze to znaczy, że nic się nie stało. Termika nie da rady wymienić bez ingeręcji...
Kolego jeżeli problemem nie jest samo zasilanie silników, to pozostają tylko pomiary. Mam na myśli pomiary rezystancji uzwojeń i izolacji. Silniki 1f czy 3f? Sprawdź również same styczniki, często to one stwarzają problemy. Szczególnie po kilku lub kilkunastu latach pracy.
Sprawdź wytrzymałość izolacji.
Na zdjęciach widać, że silnik jest zalany. Najpierw musisz go porządnie wysuszyć i sprawdzić czy nie ma przebicia, (rezystancję izolacji, induktorem).
Wie ktoś co zrobić? Tak. Należy wykonać pomiary. Zmierzyć pobierany prąd - fazowy i rozruchowy, napięcie fazowe, oraz rezystancję izolacji zarówno silnika jak też instalacji zasilającej. Następnie należy sprawdzić wartości i nastawy zabezpieczeń. Potem wyciągnąć wnioski.
1) czy mając silnik trójfazowy (parametry są wymyślone) 400V trójkąt i 690V gwiazda- czy można na czas rozruchu podłączyć go w gwiazdę jeżeli pracuje na napięcie 690V Jeśli masz sieć o napięciu między fazami 400V (najpopularniejszą w PL) to możesz podłączyć ten silnik dla rozuchu w gwiazdę a po rozruchu przełączyć na trójkąt. Jeśli zaś masz sieć gdzie...
Dziękuję za odpowiedzi. Jaka powinna byc opornosc izolacji (czyli rezystancja izolacji stojana silnika?) Na razie pralka jest wstawiona w panelu i tego nie sprawdzę ale przy okazji ją wysunę i dokonam pomiarów a triak chyba też wymienię.
To jest przewód jednofazowy, należy użyć prawidłowego przewodu 3f+PE. Przed podłączeniem silnika należy dokonać pomiaru rezystancji uzwojeń oraz rezystancji izolacji. Sprawdzić jak realizowane jest zasilanie silnika ( zabezpieczenie oraz napięcie zasilające ten obwód) - dopiero wtedy gdy wszystko jest ok włączyć zasilanie na ten obwód.
"Kondziołki", to sobie może kolega pisać na komunikatorze lub z kolegami- tutaj jest forum techniczne i należy używać odpowiednich zwrotów (technicznych). Zanim zaczniesz cokolwiek robić, potrzebna jest informacja- czy urządzenie jest w I czy II klasie ochronności. A jak to sprawdzić?- nie będę pisał, bo przecież: Na elektryce trochę się ogólnie znam...
A co sądzicie o rezystancji izolacji na uzwojeniu U silnika? Czy można uznać za usterkę pogorszenie sięizolacji uzwojenia?
Pan elektryk stwierdził, że nie daje się różnicówki ponieważ " będzie ją wywalać". Nie słuchaj ,, Pana elektryka ( celowo z małej litery ) ". Zrób pomiary rezystancji izolacji uzwojeń silnika oraz kabla zasilającego. Kolega ma rację: Sprawna pompa nie wywala różnicówki i tego należy się ,, trzymać ".
Czyli odpowiedź C jest prawidłowa , trzeba odłączyć silnik i dopiero mierzyć. Według magików z CKE rezystancje izolacji mierzy się pod napięciem i z podłączonym silnikiem :P
wymień grzałkę, albo sprawdź induktorem rezystancje izolacji grzałki i silnika
Około 5kW silnik asynchroniczny trójfazowy pierścieniowy z epoki Adolfa H. :D Bezpośrednie uruchomienie dość trudne, mimo posiadania sieci trójfazowej, bo silnik wymaga ,,rozrusznika'' czyli trójfazowej opornicy nastawnej podłączonej do szczotek wirnika. Uruchomienie: Falownik - tak można (spory koszt) Sofstarter - także (taniej) Należy koniecznie przed...
Na przyjściu zasilania jest 380 volt na każdej fazie. Mierząc końce uzwojen jest przejście. Mierząc uzwojenia do obudowy na 2 i 3 fazie mam zwarcie z obudową, Ale z tego co pamiętam że szkoły to w trybie pracy w trójkącie to normalne. I tu moje pomysły się kończą ... Tia... normalne... Kolego, jesteś kolejnym który próbuje odgrywać rolę bohatera, zamiast...
Żeby podłączyć taki silnik najpierw należy przeprowadzić szereg pomiarów aby upewnić się czy silnik jest sprawny i czy można podłączyć zasilanie. Czy kol. wykonał pomiary rezystancji uzwojeń i izolacji silnika? Czekam do jutra na odpowiedź inaczej temat ląduje w koszu.
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Przecież to silnik i przerwy na uzwojeniu być nie może... Może on mierzył rezystancję izolacji tej pompy? 700om to jak na rezystancję uzwojenia silnika sporo.
Mam wrażenie, że chodzi dość głośno jakby tylko na dwie fazy, ale do włącznika dochodzą 3 fazy. A do silnika? Trzeba pomierzyć napięcia przed przełącznikiem i na zaciskach silnika. Poza tym pomiar rezystancji izolacji uzwojeń silnika trzeba przeprowadzać zgodnie z zaleceniami. Czyli minimum 60 sekund. Miałem taki silnik, który dostawał przebicia dopiero...
Się trochę przypaliło? Możesz mu zrobić pomiar rezystancji izolacji jakimś spec miernikiem. Ale przynajmniej widać że 11A, więc jak będziesz kupował jakieś falowniki czy softy, to pod to.
Jak zmierzyć rezystancję izolacji uzwojeń stojana. W tej chwili jest rozebrany czy do tego sprawdzenia powinienem poskładać silnik? Czy mierzyłeś kiedykolwiek rezystancję izolacji uzwojenia stojana zwykłego indukcyjnego silnika klatkowego? Jeśli tak, to zrób podobnie. Czy choć zbadałeś ciągłość uzwojeń (stojana/hamulca) omomierzem? Pewnie, że lepiej...
Witam Czy mógł by mi ktoś wytłumaczyć po "chłopsku" jak stwierdzić po tych pomiarach(rezystacji izolacji , rezystancji uzwojeń) czy silnik jest sprawny lub coś z nim nie tak np. silnik 3 fazy 500V i 5.5kW oraz po co się robi pomiary uzwojeń silników i jak odczytywać wyniki
Można, czemu nie, tylko.... ? Wyłącznik róznicowoprądowy służy do ochrony przeciwporażeniowej i niczego więcej. W maszynach narażonych szczególnie na utratę izolacji ( wilgoć etc) stosuje się dodatkowo taką ochrone, (np. mam sam amerykańską myjkę cisnieniową, fakt, że jednofazową, ale takie zabezpieczenie posiada. Zadziała on tylko w momencie utraty...
Tak właśnie myślałem. A jeśli okaże się że rezystanacja cewek (mierzona mostkiem) jest identyczna i rezystancja izolacji poprawna to czy mogę jednoznacznie stwierdzić że silnik jest sprawny?
izolacja rezystancja rezystancja izolacja rezystancja izolacja uzwoi silnik
wiertarka bosch wirnik oznaczenie silnika renault odzyskanie folderu
sprzężenia domofon telefon polowy
Wentylator w Passacie działa po wyłączeniu silnika - czy to normalne? Volkswagen Passat 2016 1.6 TDI: Optymalny rozmiar opon