Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
Porównajcie sobie pomiar 18 z 10 oraz 9 z 16, 12 z 15 ewentualnie 11 z 17. Potem wystarczy chwilę pomyśleć i widać że w pomiarze 18 jest uwzględniona tylko rezystancja izolacji uzwojenia silnika bez innej rezystancji, czyli jakby ten przewód był ale nie ma żadnej rezystancji. Natomiast w pozostałych jest kolosalna różnica. Edit: Tak więc moim zdaniem...
Odpiąć całkowicie kabel w rozdzielnicy oraz przy napędzie, a nastepnie pomierzyć rezystancję izolacji. Wszystkie żyły do ziemii oraz pomiędzy poszczególnymi żyłami. Jezeli będzie OK to trzeba szukać w napędzie. Tu też można odpiąć zasilanie silnika i zmierzyć rezystancję izolacji uzwojenia względem obudowy silnika. Sprawdzić czy elektronika napędu posiada...
sprawdziłem rezystancje między uzwojeniami 160 om Czy dokładnie kol. mierzył między każdym wyprowadzeniem uzwojenia na tabliczce? Do sprawdzenia rezystancja izolacji .
Panowie co to jest dokładnie i w jakim celu i jak się wykonuję ten pomiar Ciężko tłumaczyć komuś, kto jest nieobeznany w temacie. Przewodnik ma swoją przewodność, izolator ma swoją impednację, itd... Musiałbyś zatrudnić elektryka, który ma miernik rezystancji izolacji. Zmierzyby rezystancję izolacji uzwojenia silnika Twojej pompy i oceniłby, czy silnik...
A co sądzicie o rezystancji izolacji na uzwojeniu U silnika? Czy można uznać za usterkę pogorszenie sięizolacji uzwojenia?
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Przecież to silnik i przerwy na uzwojeniu być nie może... Może on mierzył rezystancję izolacji tej pompy? 700om to jak na rezystancję uzwojenia silnika sporo.
Należy wykonać pomiary rezystancji uzwojenia. Oraz pomiar rezystancji izolacji. W tej pompie uzwojenia silnika pracują w cieczy chłodzącej - glicerynie. Pewnie już wyciekła, zastąpiona wodą :cry: . W górnej części obudowy znajduje się kondensator pracy. Sprawny ? Także do sprawdzenia.
Jak zmierzyć rezystancję izolacji uzwojeń stojana. W tej chwili jest rozebrany czy do tego sprawdzenia powinienem poskładać silnik? Czy mierzyłeś kiedykolwiek rezystancję izolacji uzwojenia stojana zwykłego indukcyjnego silnika klatkowego? Jeśli tak, to zrób podobnie. Czy choć zbadałeś ciągłość uzwojeń (stojana/hamulca) omomierzem? Pewnie, że lepiej...
Przy urządzeniach z układami elektronicznymi pomiar rezystancji izolacji należy wykonywać pomiędzy przewodami czynnymi połączonymi razem a ziemią Przewody czynne połączone razem? Przewody czynne są to uzwojenia silnika, jak trzeba to rozumieć? Zmostkować uzwojenia?
Sprawdź rezystancję izolacji między uzwojeniami oraz między każdym uzwojeniem, a korpusem (obudową).
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Akrzy74_Niech sobie najpierw zmierzy multimetrem tą rezystancje izolacji, ze względu na charakter silnika - uzwojenia pracują w wodzie, więc przebicie wykryje nawet małym napięciem omomierza.
Jeszcze raz: Potrzebujesz oczywiście specjalny miernik do mierzenia tego. Zwykłym multimetrem tego nie zrobisz. Na dzień dobry rozpinasz mostki. Nie ważne w jakim układzie pracuje silnik. Mierzysz rezystancję izolacji, czyli: - rezystancję pomiędzy uzwojeniem U1U2 -V1V2 - V1V2 - W1W2 - U1U2 - W1W2 - U1U2 - korpus silnika (KS) - V1V2 - KS - W1W2 - KS...
Silnik ma zawilgocone uzwojenie. Należy go wysuszyć. Można to zrobić przy pomocy nagrzewnicy, bądź prądem zwarcia ( podanie obniżonego napięcia na zahamowany silnik. Napięcie powinno być takie, be prąd nie przkroczył prądu znamionowego uzwojenia. Pozdrawiam.
Skoro masz problem RCD to nie masz problemu z rezystancją uzwojeń, tylko z rezystancją izolacji (uzwojenia - stojan lub uzwojenia - wirnik)...
Witam, Zacznij od sprawdzenia uzwojenia silnika. Uzwojenie silnika możesz sprawdzić w następujący sposób: 1.Sprawdzenie izolacji pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika. 2.Pomiar rezystancji uzwojeń silnika (dla silnika trójfazowego powinny być sobie równe) 3.Sprawdź zasilanie silnika ( czy dochodzą 3 fazy przy rozruchu ) 4.Sprawdź go na biegu jałowym...
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
W takim razie prawdopodobnie jest tzw. skrót w uzwojeniu spowodowany uszkodzeniem izolacji w uzwojeniu.Można to wykryć mierząc rezystancję uzwojenia miernikiem do pomiaru małych oporności.
https://obrazki.elektroda.pl/8415825700_... Posiadam też taki miernik rezystancji izolacji. Ktoś podpowie jak sprawdzić te uzwojenia w tym silniku? Gdzie co podłączyć. Żeby była już pewność coś z silnikiem zrobić.
Z ciekawości zmierzyłem dwa pozostałe silniki i jeden z nich miał rezystancję 6,4 Ohma na wszystkich trzech pomiarach. Tak ma być? Różne silniki ( moc, prędkość obrotowa) mają różną rezystancję uzwojeń a także w zależności od sposobu uzwojenia stojana .
Silnik jest suchy jak wiór Suchy to nie znaczy, że uzwojenie nie ma zwarcia do rdzenia silnika. Konieczny pomiar rezystancji izolacji.
Czy są to pomiary (uzwojenie -PE ) wykonane induktorem ?
Termik T3 można sprawdzić w sposób następujący: 1. Omomierzem zprawdzasz przejście między przewodami lub zaciskami kostki do termika. 2 zwierasz końcówki uzwojenia i sprawdzasz induktorem o napięcieu 250 V rezystancję izolacji pomiędzy termikiem a uzwojeniem. Jak będzie dobrze to znaczy, że nic się nie stało. Termika nie da rady wymienić bez ingeręcji...
Trzeba najpierw zapoznać się z tabliczką znamionową (napięcie znamionowe, prąd znamionowy i wartości kondensatorów). Jeżeli to nie jest nowy silnik, to należy pomierzyć jego uzwojenia zarówno ich rezystancję jak i oporność izolacji. Gdzieś na obudowie silnika powinien być schemat podłączenia.
Ewidentny błąd przy łączeniu uzwojeń podczas przezwajania silnika. Ta cewka musiała się spalić. Co do reszty uzwojenia trudno się wypowiedzieć, chociaż te silniki potrafiły dużo przetrwać. Jeśli pozostałe uzwojenia nie są naruszone to po pomiarach rezystancji izolacji można by się pokusić o nazwojenie tej jednej cewki i jej właściwe połączenie.
Po pierwsze - foto tabliczki znamionowej, o ile się zachowała. Po drugie - ustalenie poszczególnych uzwojeń, tu potrzebny jest choćby najzwyklejszy multimetr. Gdy już to będzie wiadome, można po orientacyjnym pomiarze rezystancji izolacji i rezystancji uzwojeń, oraz pomiar na zakresie megaomów pomiędzy każdym uzwojeniem a obudową silnika uruchomić go,...
Czy pomiar rezystancji izolacji uzwojenia względem obudowy to jedyny wyznacznik stanu silnika? Jeden z wielu czynników kwalifikujący bądź nie kwalifikujący do dalszej eksploatacji.
Po pierwsze na przykladzie cewki jakiegoś przekaźnika Rozmawiamy o jakimś przekaźniku z cewką na prąd stały. Przekaźnik będzie miał jakiś typ i jakiegoś producenta. Producent udostępnia w internecie jakąś notę katalogową. W tej nocie katalogowej będzie podana jakaś rezystancja cewki. Zazwyczaj będzie to jakieś kilkaset omów do kilku kiloomów. Zależy...
Ten silnik to SZJd 48b, 1 kW, 690 obr/min. Te blachy pakietu widoczne na zdjęciu na pewno uszkodziły uzwojenie, pomiar rezystancji izolacji powinien to potwierdzić.
W związku z nagrzaniem silnika i lekkim odorem po awarii, chcę się upewnić czy nie przypaliło silnika. Na razie zmierzyłem rezystancję: U1-U2=2.1Ω W1-W2=2.1Ω i V1-V2=2.1Ω - czyli dobrze? Pomiar rezystancji obudowy do poszczególnych uzwojeń - nic. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić aby się upewnić? Do dyspozycji mam elektorniczny multimetr....
Mam pytanie odnośnie pomiaru rezystancji izolacji. Norma wymaga aby w silniku do 1kV badane uzwojenie uziemić na czas 1 minuty. Czy ktoś może wytłumaczyć po co?
Witam!! Nie napisałes czy pompa zasilana jest jednofazowo czy trójfazowo,lecz z rezystancji uzwojeń wynika że tak. Jesli jest zasilana trójfazowo to taka rożnica między uzwojeniami jest dopuszczalna.Ta duża rezystancja to prawdopodobnie termistor(element zabezpieczajacy uzwojenie przed nadmiernym przegrzaniem) Mozesz sprawdzić rezystancje izolacji silnika...
GBW obejrzyj poprzedni mój post i spróbuj połączyć ten silnik. Nie chodzi mi o rezystancję lecz czy uzwojenia są w środku połączone czy są niezależne jak sądzisz. A jeśli jest uszkodzona izolacja między uzwojeniami to rezystancja ma prawo się nie zgadzać.
Kolego termiczny w silniku jest bezpośrednio w obwodzie sterowania Kolego ,,zimny" :D . To się zgadza, niestety u Kolegi (at)kostekk ten wyłącznik bimetaliczny, bądź jego wyprowadzenia ewidentnie zwarły się z uzwojeniem stojana. Jeżeli silnik zachował prawidłowa rezystancję izolacji w stosunku do obudowy, odłączyć go zupełnie, a stycznik uzupełnić...
Ważne: przed podłączeniem zrób pomiary ( rezystancja uzwojeń - mają mieć taką samą oraz czy uzwojenia nie mają przebicia do obudowy).Rezystancja izolacji jak pisał poprzednik również. Mam nadzieję że to zrobiłeś.
Spalony i kreci ? Zdemontowalem elektronike i to wlasnie z niej czuc smrod.Silnik nie smierdzi.. Jutro sprawdze uzwojenia testerem rezystancji izolacji. Pozdrawiam Andrzej
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że silnik pracował bez jednej fazy będąc skojarzonym w gwiazdę i uzwojenia są przegrzane. Osobiście wolałbym go rozebrać i sprawdzić. Tak czy inaczej rezystancja izolacji jest tragiczna, a próba użytkowania silnika stwarza zagrożenie.
Niska rezystancja uzwojenia do obudowy silnika powodująca wyzwolenie rożnicówki.Z upływem lat pogorszyła się jakość izolacji. Silnik do wymiany.
Witam Pomiar rezystancji izolacji należy wykonać miernikiem o napięciu probierczym 500V jeśli są to silniki na napięcie znamionowe do 500V. Mierzy się rezystancje między danym uzwojeniem a zaciskiem ochronnym maszyny a następnie rezystancje między poszczególnymi uzwojeniami. W przypadku silników asynchronicznych o napięciu do 1kv wartość rezystancji...
Jedno uzwojenie jest zwarte. Trzeba sprawdzić też wartości rezystancji izolacji (przy wysokim napięciu więc multimetrem tego nie zrobisz) między uzwojeniami i między uzwojeniami a obudową. Już teraz silnik kwalifikuje się do przezwojenia, ale taniej będzie ten zezłomować i kupić nowy.
Przy 50kom nie weźmie za wiele prądu i na pewno nagle się nie spali. On już jest spalony, bo rezystancja 50 kΩ to o wiele za dużo jak na rezystancję drugiego uzwojenia. Bierze się to z upływu zawilgoconej izolacji Ten silnik jest dwuprędkościowy, stąd trzy przewody i pracuje bez kondensatora. podłączyć go do sieci + kondensator. Przy 50kom nie...
Witam .Schemat ze sterowaniem stycznikowym z linku podanym przez kol.notoran nie dość że nie posiada kpl.oznaczeń zacisków uzwojeń silnika to na dodatek jest błędny,Styk stycznika trójkąta zwiera zaciski uzwojenia silnika oznaczone jako 1 i 2 w fazie L1.Pozostałe połączenia fazy L3 jest też nieprawidłowe Jeśli uzwojenie silnika nie jest uszkodzone czyli...
Hi, Jeśli ja dobrze zrozumiałem, to przy pomiarze pomiedzy L i N kiedy masz załączone zasilanie masz 80 V ? To zdecydowanie za mało, powinno byc 230 tyle co w sieci z tolerancja. Cos chyba masz nie do końca dobrze z instalacja. Ew zamiast silników możesz użyć zwyklej żarówki żarnikowej o mocy 100 Wat i wtedy na jej zaciskach musisz miec 230, no nie...
A jaki to silnik (asynchroniczny, synchroniczny, prądu stałego)? Generalnie mając miernik - można jedynie sprawdzić czy nie ma przebicia izolacji (pomierzyć rezystancję pomiędzy obudową i każdym uzwojeniem (nie ważne którym zaciskiem). Żeby wyłuskać coś więcej - potrzebna jest troche bardziej zaawansowana aparatura. To że silnik się grzeje, czy pracuje...
Witam Posiadam dużą ilość silników elektrycznych, sprawdzam, które są dobre, a które nie. Z kilkoma mam problem, są to silniki mocy 6,5 kW, 7,5 kW i 11 kW. Po wykonaniu pomiaru rezystancji izolacji pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami oraz pomiędzy każdym uzwojeniem, a obudową wyniki są poprawne, dla silnika 6,5 kW jest to 70 MΩ, dla 7,5 i 11 kW wynosi...
Tak więc w teorii zmierzona rezystancja 1.7 ohm jest zbyt mała co sugeruje zwarcie. Owszem. wartości rezystancji uzwojenia pomocniczego ok.390 ohm Sugeruje spalenie - przewodzenie przez zwęgloną izolacje.
Ahhhh Bridgeport 1000 :) Podejrzewam, że też nie referuje? A patrząc po tym co się dzieje, najpewniej walnął napęd od Ztki, albo problem jest w kablach/połączeniach. - Do sprawdzenia prądy fazowe zasilające silnik Z podczas przejazdu, wszystkie wtyczki, krańcówki Z. - Uzwojenia silnika (pomiar rezystancji uzwojeń i pomiar izolacji uzwojeń). /nie pomieszaj...
Witam , problem tkwi w silniku wiertarki stołowej BT-BD 501 . Po załączeniu buczy i nie działa. Jest to silnik 1-fazowy . Wykręciłem sam silnik i to samo. I tu moje pytanie - jak się mierzy silnik 1-fazowy ? Probowałem zmierzyc rezystancje izolacji zwierając oba końce uzwojenia głównego względem obudowy i tak samo z uzwojeniem rozruchowym i jest w obu...
Witam. Zaznacz sobie jak są wpięte przewody w tabliczce zaciskowej, rozłącz ją i dokonaj pomiaru samych przewodów z wnętrza silnika (mierz tylko dwa przewody) Miernik przełącz na zakres omowy (podaj jednoznacznie na jakim zakresie dokonujesz pomiaru; jaki to multimetr ?). Powinieneś mieć 3 wyniki z pomiaru pomiędzy 3 parami przewodów; czyli pomiędzy...
Temat został wyjaśniony do końca. Serwis producenta pomp HV z Grudziądza, zareagował błyskawicznie. Od dzisiaj mam wymieniony silnik na nowy z trzyletnią gwarancją. W obecności serwisu wykonałem pomiary uzwojeń i rezystancje izolacji. Wszystkie uzwojenia jednakowe U=0.66, V=0.68, W=0.66 ohma. Silnik pracuje jak pszczółka. Dziękuję wszystkim biorącym...
Witam. Silnik możesz sprawdzić w nastepujący sposób. 1.Próba na przebicie (czy nie jest uszkodzona izolacja pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika.Wykonuje się to albo próbnikiem na przebicie przy U=1250V lub IMI (induktorowym miernikiem izolacj) 2.Pomiar rezystancji uzwojeń (dla silnika trójfazowego powinny byc sobie równe) 3.Pomiar prądów biegu jałowebo...
Jaki Masz tam problem ,jeżeli silnik ma oryginalne ale uszkodzone uzwojenie . Należy zdjąć schemat połączeń sposób ułożenia uzwojenia przekrój drutu i wszystko co potrzebne do odtworzenia nowego uzwojenia. Usunąć uzwojenie wyczyścić żłobki ułożyć nowa izolację w żłobki , nawinąć potrzebne cewki o odpowiednich parametrach .Wsypać do żłobków ,odpowiednio...
Przewody zielone to wyłącznik odśrodkowy. Czarne i czerwone to uzwojenia, zrób pomiar rezystancji tych uzwojeń. Wskazany też pomiar rezystancji izolacji, bo nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprawny silnik tak rozbroił.
Temat pomiaru oporności izolacji i samych mierników jest słabo reprezentowany na forum a szkoda.Pracuje w firnie w której działają silniki elektryczne o mocach od 1 do 30 kW w bardzo trudnych warunkach środowiskowych.Bardzo duże zmiany temperatury od + 20 stopni C do -30 stopni C potem +30 w krótkich odstępach czasu.Do tego bardzo duża wilgotność, woda...
sprawdź rezystancję izolacji induktorem miedzy fazami uzwojenia oraz między uzwojeniem a obudową .Wartość oporu powinna być wyższa niż 10Mohm. niższa wartość może świadczyć o uszkodzeniu lub zawilgoceniu uzwojenia .
Ano to że okazało się że w latach 80 kiedy był budowany, wyspecjalizowani fachowcy (wiem że robił to elektrycy z papierami) wykonali tą sieć tak że właśnie przewód N jest podpięty pod zaciski masy w gniazdach i wtykach a na urządzeniach, które pracują w domu na "silę" Po prostu takie były lata 80-te. Myliłby się ktoś, komu wydaje się, że można było...
Witam. Silnik klatkowy niskiego napięcia, moc 400kW, zalany solanką. Uzwojenia stojana wymyte od ciśnieniem środkami wypierającymi sól i wilgoć, następnie wysuszone dmuchawą elektryczną. Rezystancja izolacji uzwojeń do obudowy >10Mom, natomiast izolacja między uzwojeniami 0,3-0,5 Mom. W jaki jeszcze sposób można uzwojenia "dosuszyć"?
Czyli rozpinam wszystkie sześć końcówek i końce danego uzwojenia podłączam do kabli ze zwykłego prostownika do ładowania akumulatorów - i to samo z każdym uzwojeniem, czyli trzy prostowniki. Dobrze to zrozumiałem ? Połącz uzwojenia w szereg (otwarty trójkąt) i traktuj je prądem 0.1 In. Nie trzeba podgrzewać do 100 stopni żeby odparować wodę. Badanie...
Tutaj, niestety ciągłości miernik mi nie pokazuje - chociaż pokazuje rezystancje między U1-U2, W1-W2, V1-V2. Czyżby był uszkodzony? Po prostu rezystancja uzwojeń jest większa niż ta przy której multimetr wydaje dźwięki. Z pomiarów nie wynika nic złego, co nie oznacza że silniki są sprawne. Możliwe jest np. małe zwarcie w uzwojeniu czego miernik nie...
Zrób najpierw próbę rezystancji izolacji odpowiednim miernikiem obserwując jednocześnie stojan. Może to ujawnić miejsce ewentualnego uszkodzenia uzwojenia, co będzie można naprawić bez przezwajania silnika.
Na jesień będę wyciągać pompę i może wtedy bym spróbował zrobić jej jakiś serwis. Jesienią to już możesz nie mieć co naprawiać. Jeżeli uzwojenia silnika zostały zalane, to powinno się natychmiast silnik rozebrać, wysuszyć, zalakierować, wymiana łożysk, pomiar rezystancji izolacji i dopiero dalsze użytkowanie.
Bez pomiarów rezystancji izolacji i tak się nie obędzie. Zwarcie nawet w jednym miejscu uzwojenia do obudowy da efekt zwarcia na każdej, jeśli jest spięty w Y lub ∆.
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
POdłacz uzwojenia szeregowo i przepuśc prąd znamionowy kontrolując temperaturę, stały czy zmienny ?
Pewnie że prościej - tylko że lepiej mieć pewność, że nie zrobisz sobie czegoś jak sie okaże że izolacja jest do bani albo poleci zasilanie od uszkodzonego uzwojenia.
Przebicie izolacji na kondensatorze lub na uzwojeniu silnika. Albo uszkodzona izolacja na czarnym przewodzie idącym do kondensatora, zaznaczyłem prawdopodobne miejsce uszkodzenia. Kondensator to ten walec przymocowany czarną opaską do silnika. Sprawdzamy za pomocą miernika rezystancji izolacji. Schemat podłączenia masz narysowany na deklu puszki przyłączeniowej...
Witam szanownych użytkowników. Jakby znowu ,kolejny problem z falownikiem... Tym razem na tapecie Keb F5 ,kory steruje silnikiem stacji hydrauliki. Falownik zgłasza błąd E.OL ,oraz E.nOL. Według pracownika produkcji pojawił się kilka razy, po czym dał się zresetować i uruchomić maszynę. Dziś niestety błąd ,owszem kasuje się ,ale silnik nie drgnie. Silnik...
Witam forumowiczów, w firmie mamy problem z silnikiem 3 fazowym, 2-biegowym, 3,5 kW. Silnik ten pracuje jako napęd do mechanizmu podnoszenia suwnicy Q-5 t. Dotychczas nie sprawiał problemów podnosił ciężar 5 t (a nawet 6 t na próbach), zarówno na biegu szybkim jak i wolnym. Od kilku dni nie potrafi podnieść nic powyżej 2 t, objawy są takie że silnik...
Witam, posiadam silnik 3kW 2800obr/min trójkąt gwiazda a na nim zamontowane są dwie tarcze szlifierskie. Silnik dobrze pracował od 5 lat (choć sporadycznie wykorzystywany) dziś szlifowałem przez max 5 min pod koniec usłyszałem dziwny dziwny dźwięk pracy. Wyłączyłem silnik a on podczas zwalniania uwolnił lekki dymek z puszki zasilającej. Sprawdziłem...
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Dziękuje krzysiek7.Mam jeszcze jedno pytanie da się sprawdzić ten kondensator chcę wykluczyć pomyłkę w diagnozie? Mierzyłem stan izolacji uzwojenia w stosunku do obudowy jest ok między uzwojeniami izolacja ok.Rezystancja uzwojen to 2,9 ohm i 1.4 ohm możliwości są dwie zwarcie w uzwojeniu rozruchowym (nie wiem jaka powinna być rezystancja) albo uszkodzony...
1. Ma być tylko do orientacyjnych pomiarów/testów 2. Nawet do pomiarów ochronnych nie musi mieć już legalizacji, nawet zatwierdzenia typu nie wymagają (tak twierdzi SEP), ten przepis stracił moc prawną (prezent od IEC :-) ) 3. Do ważenia ogórków - cegła jest OK :-), ale już do kapusty musi mieć zatwierdzenie typu i legalizację 4. Potrzebuję napięcia...
Niekoniecznie musi być uszkodzony. Może być np. zawilgocone uzwojenie. Dla zadziałania różnicówki 30mA wystarczy spadek rezystancji izolacji do paru kiloomów. Takie silniki mają zwyczajowo dziesięcioletnią gwarancję. Mało tego, do takiego silnika nie jest podpięty przewód ochronny! (sic!) Więc jak ma zadziałać wyłącznik różnicowo prądowy? Zastanów...
Witam!! Sprawdź czy silnik niema upływności-induktor lub miernik rezystancji izolacji (przebicie),pomierz rezystancje uzwojeń(przy odłączonym kondensatorze)-wystarczy multimetr lub omomierz. Jeśli jest to możliwe sprawdź czy nie przebija między uzwojeniem pracy a rozruchowym(jeśli ze stojana wychodzą 4 końce to dwa są od pracy a dwa to rozruch,jeśli...
Omomierz (multimetr)ma? W tym białym w izolacji może być bezpiecznik termiczny.- do sprawdzenia jak jest, do sprawdzenia na przejście omomierzem. Zmierz rezystancję na przewodach wchodzących do silnika. Potem rezystancję uzwojenie stojana (są dwa, tam gdzie ten przypuszczalny bezpiecznik)) a szczotka jedna potem drugie uzwojenia a druga szczotka.
Zmierzyć uzwojenie omomierzem. Dla napięcia 230 V i przy zastosowaniu zabezpieczenia różnicowo-prądowego taki pomiar nie jest miarodajny. Należy mierzyć rezystancję izolacji przyrządem o napięciu 500 V , tzw. induktorem.
Mnie zastanawia to ciemne uzwojenie z pierwszego zdjęcia i raczej tu bym szukał przyczyny. A mnie nie :D - uzwojenie pomocnicze - inna średnica drutu nawojowego i kolor izolacji. (at)Axles Zmierzyć, zmierzyć, zmierzyć :cry: rezystancję uzwojeń silnika. Od tego Panowie zaczynamy diagnozę.
Kolego autorze, zgodnie z załączonymi schematami i zdjęciami tabliczki znamionowej termik jest prawidłowo zainstalowany i założony. Jeżeli chodzi o sam problem to może on być zarówno banalny jak i skomplikowany. Zależy od rodzaju "uszkodzenia" i wiedzy autora. W pierwszej kolejności po załączeniu mierzyłbym prąd na wszystkich fazach (już po przełączeniu...
Witam Odszukałem schemat tego generatora.Jeśli jest Ci potrzebny to napisz.Za parę dni będę mógł wysłać. Pisałem o 4 żyłach przewodu odchodzącego od tabliczki zaciskowej w skrzynce przyłączowej generatora.Może być i piąty przewód ochronny PE jeżeli będą oddzielne N i PE .Trzeba zwrócić uwagę na właściwe wykonanie ochrony przeciwporażeniowej przed podłączeniem...
Widocznie agregat nie daje sinusa. Grzanie silnika nie zależy wprost od wartości napięcia . Tylko dlaczego ?? Prądnica na 100 % na miedzi . Czy chodzi o zawartośc THD ?? W danych prądnicy piszę że są do 6 % czy to dużo ?? Robiłem przegląd prądnicy rezystancje uzwojeń , wirnika oraz transformatora wzbudzenia zgodne z serwisówką . Organoleptycznie uzwojenia...
Jeżeli przejście ( jakaś rezystancja kilka kilkanaście omów) jest między A1 A2 i odpowiednio między B1 B2 i C1 C2 i te rezystancje są zbliżone to jest duża szansa, że to silnik trójfazowy. Można wtedy po zmierzeniu stanu izolacji każdego uzwojenia do obudowy i pomiędzy trzema uzwojeniami i jeżeli przy napięciu pomiaru 500V wyjdzie 1Mohm lub więcej spróbować...
Przed wielu laty pewien starszy doświadczeniem i wiekiem serwisant ( szacunek dla niego ) na uczył mnie że, żeby mierzyć miernikiem trzeba wiedzieć jak interpretować wynik pomiaru, mierząc multimetrem uzwojenia silnika zmierzymy tylko rezystancję i tyle, ale do sprawdzenia silnika należy mieć też miernik izolacji, przebicie następuje przecież przy wyższych...
Pomiędzy sąsiednimi mam rezystancję równą kolo 6 Ohm natomiast jedno z wyprowadzeń względem sąsiednich ma 6 oraz kolo 52 ohm, czy to oznacza, że jest początek i koniec uzwojeń na wirniku? Czy wirnik uszkodzony? proszę o odpowiedz Raczej uszkodzenie, nie spotkałem się z takim wirnikiem, może miało by to jakiś sens w silniku liniowym ale nie w obrotowym....
Witam. Jak w temacie. Silnik jednofazowy 2.2kW od cyrkularki bez paska odpala, jak założę pasek przygasa światło, buczy i nie napędzi nawet tarczy maszyny. Kondensator sprawny, sprawdzałem. 1. Co jest przyczyną? Czy chodzi o uzwojenie rozruchowe? Da radę to jakoś naprawić? 2. Jak przetestować silnik jednofazowy? W sensie w 3f można sprawdzić izolacje,...
Witam Dzieki za pomoc.Nareszcie miałem parę godzin wolnego czasu aby zajrzeć do tej pralki(PMG865 Kropla).Sprawdziłem stan połączeń ,kondensator oraz rezystancję uzwojeń silnika głównego wg. podanych oznaczeń końców uzwojenia. Obroty wirowania czarny -fioletowy 11 omów czarny-różowy 25.9 oma fioletowy- różowy 36.9 oma obroty prania czarny-niebieski...
zgadzam sie z niektórymi opiniami ale niektórzy piszą takie bzdury ze głowa boli a wiec jak chcesz sprawdzic która które uzwojenie padło to słuchaj uważnie mam w tym doświadczenie. - najpierw rozłącz przewody z kostki która znajduje sie na pbudowie silnika i zobacz ile wychodzi przewodów z silnika jest to silnik 3 tój fazowy jak wychodzi 6 jest to...
Rozumiem A czy rezystancja tej prądnicy ma znaczenie ? Gdzieś na elektrodzie czytałem że do indukcyjnych i komutatorowych są inne. Zastanawia mnie też dlaczego na każdym uzwojeniu wchodzą dwa przewody ale jeden gdzieś znika...tzn nie wychodzi z izolacji
27kΩ to wynik fatalny.Biorąc pod uwagę rezystancję uzwojeń (dość niską, ale jednakową)wydaje się prawdopodobne. że w uzwojeniach jest woda. silnik pompy niekoniecznie musi być spalony (choć wykluczyc sie nie da) .Moim osobiste zdanie ;pompa do góry i kontrola ,ewentualnie demontaż.. Jeśli masz tak jak napisał kolega wyżej ,to zacznij od tego. I...
Witam, Wiem, że te agregaty nie prezentują sobą żadnej jakości, ale: Mam podobny problem z takim agregatem. Przeanalizowałem cały wątek i dokonałem pomiarów rezystancji uzwojeń. W czteropinowej kostce mam dwa niebieskie i dwa żółte przewody. O ile na niebieskich mam 2,7 Ohm, to na żółtych na ułamek sekundy pojawia się podobna wartość i momentalnie spada...
Witam, Mam pytanko do grupy, Falownik Ig5a podłączyłem do sprężarki zamiast rozruchu G-T. 1. Liniowa charakterystyka silnik bez sprężania działa super przy sprężaniu dochodzi do utyku, nie ma siły dusi się. 2. Wektorowo nie chce przejść autotuningu wyświetla komunikat POT (Wyłączenie spowodowane brakiem jednej fazy na wyjściu falownika (U,V,W) Sprawdź...
Tak, ale jeśli ten silnik się spali, to w najmniej oczekiwanym momencie. W dodatku praca pompy będzie wtedy wyjątkowo istotna. Do awarii dojdzie np. w dzień ustawowo wolny od pracy itd. Może warto spać spokojnie ? Jest to pompa szlamowa dużej wydajności, nie posiadam firmy, nie jest ona moim źródłem utrzymania, jak się spali to będzie mogła troche...
Autor chyba za trudne pytania i prośby dostał... A później elektroda be, i nie chcą pomuc i wyśmiewają i mnie i wogule dajcie mnie bo mi sie nalerzy. Nieprawda, moja zwłoka w odpowiedzi wynika niestety z chwilowego braku czasu (tak wiem, głupie usprawiedliwienie, ale prawdziwe). Po drugie to pomóc* i w ogóle* :wink: . Samodzielnie czyli jak? bez wyłącznika...
Czemu niektore uzywane silniki krokowe mają tak bardzo dokładne napiecie zasilania np 4,6V lub 2,4V ? To wynika z prawa Ohma, gdybyś sprawdził w katalogu maksymalny prąd uzwojenia i jego rezystancję, a następnie je przez siebie pomnożył - otrzymasz to właśnie napięcie. Gdybyśmy zasilili uzwojenie silnika takim napięciem stałym, w stanie ustalonym,...
Jeżeli dwa kondensatory, to silnik musi mieć wbudowany wyłącznik odśrodkowy. Ten raczej nie ma. Moc 0.75 kW. Poszukaj w tabelach wartość pojemności kondensatora pracy dla tej mocy. Wiesz jak podłączyć ? Rezystancja uzwojenia współpracującego z kondensatorem pracy jest wyższa od rezystancji uzwojenia głównego. Pomierzyć ten motor, zmierzyć mu rezystancję...
Puszka silnikowa ( trzy luźne/niepodpięte przewody jednak nie wychodzą z silnika , tylko z przełącznika gwiazda/trójkąt) https://obrazki.elektroda.pl/3852717600_... https://obrazki.elektroda.pl/8341333200_... zaciski (+podkładki kwadratowe) - podpięte zasilanie zaciski (+podkładki okrągłe) - mostek dla połączenia w...
Podam to na przykładzie np. :1 uzwojenie fazowe 2,4Ω; 2 uzw. 2,5Ω ;3 uzw. 2.45Ω wtedy można uznać taką rezystancję za prawidłową, a gdy jest np. 1-2,4 Ω 2-2,5Ω 3-25Ω wtedy jest nieprawidłowa.Jest to teoria bo w praktyce taki silnik podczas pracy poprostu by się spalił. A zaczynając od początku możesz zrobić to tak: porównać...
rezystancja izolacja uzwoi rezystancja uzwoi silnik rezystancja silnik uzwoi
zwarcie styków chwilowe polonia sygnału numer administratora
Objawy uszkodzonego reduktora gazu w kuchence BMW K 1200 LT - Wady i Zalety Motocykla Turystycznego