Na początek proponuję: 1. Zmierzyć odpowiednim miernikiem rezystancję izolacji uzwojenia silnika 2. Zmierzyć prąd (może być zwykły amperomierz) w przewodzi PE, zasilającym ów silnik lub przewodzie uziemiającym
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
A pomiary induktorem nie powinny być czasem wykonane na 1KV. ? Ponieważ na napięcie zasilające takie uzwojenie jest dobre dla najlepszego przypadku. Natomiast na przepięcia wysokiej energii w sieci już nie. Rozrzut rezystancji pomiarów uzwojeń mówi ze silnik, a w zasadzie jedno uzwojenie uległo przegrzaniu. Ogólnie wyniki nie są złe ale wydaje mi się...
Z ciekawości zmierzyłem dwa pozostałe silniki i jeden z nich miał rezystancję 6,4 Ohma na wszystkich trzech pomiarach. Tak ma być? Różne silniki ( moc, prędkość obrotowa) mają różną rezystancję uzwojeń a także w zależności od sposobu uzwojenia stojana .
Jeszcze raz: Potrzebujesz oczywiście specjalny miernik do mierzenia tego. Zwykłym multimetrem tego nie zrobisz. Na dzień dobry rozpinasz mostki. Nie ważne w jakim układzie pracuje silnik. Mierzysz rezystancję izolacji, czyli: - rezystancję pomiędzy uzwojeniem U1U2 -V1V2 - V1V2 - W1W2 - U1U2 - W1W2 - U1U2 - korpus silnika (KS) - V1V2 - KS - W1W2 - KS...
Silnik ma zawilgocone uzwojenie. Należy go wysuszyć. Można to zrobić przy pomocy nagrzewnicy, bądź prądem zwarcia ( podanie obniżonego napięcia na zahamowany silnik. Napięcie powinno być takie, be prąd nie przkroczył prądu znamionowego uzwojenia. Pozdrawiam.
Zaryzykowałbym stwierdzenie, że silnik pracował bez jednej fazy będąc skojarzonym w gwiazdę i uzwojenia są przegrzane. Osobiście wolałbym go rozebrać i sprawdzić. Tak czy inaczej rezystancja izolacji jest tragiczna, a próba użytkowania silnika stwarza zagrożenie.
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
sprawdziłem rezystancje między uzwojeniami 160 om Czy dokładnie kol. mierzył między każdym wyprowadzeniem uzwojenia na tabliczce? Do sprawdzenia rezystancja izolacji .
Porównajcie sobie pomiar 18 z 10 oraz 9 z 16, 12 z 15 ewentualnie 11 z 17. Potem wystarczy chwilę pomyśleć i widać że w pomiarze 18 jest uwzględniona tylko rezystancja izolacji uzwojenia silnika bez innej rezystancji, czyli jakby ten przewód był ale nie ma żadnej rezystancji. Natomiast w pozostałych jest kolosalna różnica. Edit: Tak więc moim zdaniem...
Odpiąć całkowicie kabel w rozdzielnicy oraz przy napędzie, a nastepnie pomierzyć rezystancję izolacji. Wszystkie żyły do ziemii oraz pomiędzy poszczególnymi żyłami. Jezeli będzie OK to trzeba szukać w napędzie. Tu też można odpiąć zasilanie silnika i zmierzyć rezystancję izolacji uzwojenia względem obudowy silnika. Sprawdzić czy elektronika napędu posiada...
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Przy pomiarach rezystancji obwodów zasilania silników elektrycznych maszyn należy odpinać silnik od przewodów tak jak robimy to w przypadku pomiarów rezystancji obwodów oświetlenia tzn mierzymy rezystancje samego przewodu czy pomiar rezystancji obwodu dokonuje się razem z podłączonym silnikiem?
Temat pomiaru oporności izolacji i samych mierników jest słabo reprezentowany na forum a szkoda.Pracuje w firnie w której działają silniki elektryczne o mocach od 1 do 30 kW w bardzo trudnych warunkach środowiskowych.Bardzo duże zmiany temperatury od + 20 stopni C do -30 stopni C potem +30 w krótkich odstępach czasu.Do tego bardzo duża wilgotność, woda...
Witam Powiedzcie mi panowie czy takie przetarcie na uzwojeniu jak na zdjęciu będzie przeszkadzało w funkcjonowaniu silnika trójfazowego? Czym zabezpieczyć takie przetarcie? Dodam że jest to tylko ryśnięcie uzwojenia. https://obrazki.elektroda.pl/6636969700_...
Witam Panowie koledzy czy spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem że silnik ciepły był odstawiany przez falownik - sygnalizował zwarcie uzwojeń, a przy pomiarach na zimno wszystko było w porządku , ten sam silnik na zimno da się uruchomić. Bardzo proszę o pomoc.
Witam. Chcę przezwoić stary silnik trójfazowy ze złomu, po moich oględzinach stwierdzam że to: Tamel SBJd 34b 1kW 1410 obr/min cos 0,79 Stojan 24 żłobki, cewki z drutu 0,80mm po 49 zwojów w żłobku. Jako izolację mam preszpan arkusze 0,2mm- 0,3mm - 0,5mm oraz folię poliestrową Mylar 0,25mm Mam pytanie czy któryś z tych materiałów można dać na izolację...
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
WItam, chciałbym dowiedzieć się jak wygląda pomiar rezystancji uzwojen i rezystancji izolacji silnika trojfazoweg . Jak nalezy zachowac sie przy pomiarze w ukladzie trojkat a jak przy gwiezdzie. Z gory bardzo dziekuje. Pozdrawiam
Witam Posiadam silnik elektryczny trójfazowy 4,5 kW z roku 1965. Silnik działał do końca, aż do czasu, gdy rozpadła się izolacja uzwojenia i teraz jest przebicie na obudowę. Co z tym teraz zrobić? Jak włożyć nową izolację? https://filmy.elektroda.pl/63_1758738478... https://obrazki.elektroda.pl/5734456500_... https://obrazki.elektroda.pl/1147891800_...
Hej Jaki dać materiał do izolacji uzwojenia w żłobkach? Niby preszpan ale to jest tektura tak? A w silniku jakieś rurki plastikowe były. Sztywne
Witam Otóz co sie stało z silnikiem od pompy po właczeniu chwile pochodził po czym sie zatrzymał i dotego wywaliło jeden korek od siły ... Nie wiem co mu jest ... Po zmierzeniu oporu zwoi na mkażdej jest 04,0 ohm a jak mierze między jednym uzwojeniem a dam na mase to mi wyskakuje 2,67 ohm nie wiem co mu jest ....
Witam Wszystkich mam pewien problem: Musze zmierzyć rezystancje izolacji silnika 3-fazowego który obecnie pracuje w gwieździe, ponieważ nie jestem elektrykiem a automatykiem nie wiem jak sie do tego zabrać może ktoś by mi to jasno wytłumaczył. Na silniku wyprowadzone są następujące zaciski: U1 V1 W1 U2 V2 W2 Najlepiej niech ktoś mi napisze pomiędzy...
Witam, jak na rysunku połączone są ze sobą 3 silniki, pytanie brzmi czy poprawny jest pomiar rezystancji izolacji z punktów 1,2,3 tzn pomiary 1-PE,2-PE,3-PE? http://obrazki.elektroda.pl/8599155700_1...
Witam, projektuję radiator do silnika elektrycznego, który będzie stykał się z mosiężną tuleją z gwintem zewnętrznym. Tuleja jest pod napięciem. Dotychczas testowałam radiator aluminiowy z gwintem wewnętrznym, odprowadzanie ciepła było efektywne, jednak radiator był pod napięciem. Czy jest może jakiś materiał alternatywny, który byłby izolatorem elektrycznym...
A co sądzicie o rezystancji izolacji na uzwojeniu U silnika? Czy można uznać za usterkę pogorszenie sięizolacji uzwojenia?
Panowie co to jest dokładnie i w jakim celu i jak się wykonuję ten pomiar Ciężko tłumaczyć komuś, kto jest nieobeznany w temacie. Przewodnik ma swoją przewodność, izolator ma swoją impednację, itd... Musiałbyś zatrudnić elektryka, który ma miernik rezystancji izolacji. Zmierzyby rezystancję izolacji uzwojenia silnika Twojej pompy i oceniłby, czy silnik...
Czytaj ostatnie zdanie, łopatologicznie napisane, masa diody czyli katoda... Dobrze, że tworzenie norm i przepisów zajmują się osoby bardziej pojęte ;). Dokładnie tak to ma działać, przerwanie żyły pilota, a w tym przypadku np przegrzanie silnika i zadziałanie czujnika wewnątrz uzwojenia, ma spowodować stan awarii w formie "zanik supo" i przerwanie...
Termik T3 można sprawdzić w sposób następujący: 1. Omomierzem zprawdzasz przejście między przewodami lub zaciskami kostki do termika. 2 zwierasz końcówki uzwojenia i sprawdzasz induktorem o napięcieu 250 V rezystancję izolacji pomiędzy termikiem a uzwojeniem. Jak będzie dobrze to znaczy, że nic się nie stało. Termika nie da rady wymienić bez ingeręcji...
Należy wykonać pomiary rezystancji uzwojenia. Oraz pomiar rezystancji izolacji. W tej pompie uzwojenia silnika pracują w cieczy chłodzącej - glicerynie. Pewnie już wyciekła, zastąpiona wodą :cry: . W górnej części obudowy znajduje się kondensator pracy. Sprawny ? Także do sprawdzenia.
Sprawdź rezystancję izolacji między uzwojeniami oraz między każdym uzwojeniem, a korpusem (obudową).
Przecież to silnik i przerwy na uzwojeniu być nie może... Może on mierzył rezystancję izolacji tej pompy? 700om to jak na rezystancję uzwojenia silnika sporo.
Jedno uzwojenie jest zwarte. Trzeba sprawdzić też wartości rezystancji izolacji (przy wysokim napięciu więc multimetrem tego nie zrobisz) między uzwojeniami i między uzwojeniami a obudową. Już teraz silnik kwalifikuje się do przezwojenia, ale taniej będzie ten zezłomować i kupić nowy.
W związku z nagrzaniem silnika i lekkim odorem po awarii, chcę się upewnić czy nie przypaliło silnika. Na razie zmierzyłem rezystancję: U1-U2=2.1Ω W1-W2=2.1Ω i V1-V2=2.1Ω - czyli dobrze? Pomiar rezystancji obudowy do poszczególnych uzwojeń - nic. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić aby się upewnić? Do dyspozycji mam elektorniczny multimetr....
Jak zmierzyć rezystancję izolacji uzwojeń stojana. W tej chwili jest rozebrany czy do tego sprawdzenia powinienem poskładać silnik? Czy mierzyłeś kiedykolwiek rezystancję izolacji uzwojenia stojana zwykłego indukcyjnego silnika klatkowego? Jeśli tak, to zrób podobnie. Czy choć zbadałeś ciągłość uzwojeń (stojana/hamulca) omomierzem? Pewnie, że lepiej...
Przy urządzeniach z układami elektronicznymi pomiar rezystancji izolacji należy wykonywać pomiędzy przewodami czynnymi połączonymi razem a ziemią Przewody czynne połączone razem? Przewody czynne są to uzwojenia silnika, jak trzeba to rozumieć? Zmostkować uzwojenia?
Witam ! Na początek sprawdzić wszystkie możliwe rezystancje uzwojeń : głównego, zasilającego AVR, wirnika - wzbudzenia oraz rezystancje izolacji. Po upewnieniu się, że rezystancje są w normie , podać regulowane obce napięcie stałe na szczotki wirnika - wzbudzenia. Mierząc prąd wzbudzenia ustawić napięcie uzwojenia głównego / bez obciążenia / na wartość...
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
A co pokazała oporność uzwojeń . Podczas dużej temperatury lakier izolacyjny robi się kleisty więc może uzwojenie wtedy gdzieś dotykać . Po zastygnięciu mogło to się zaizolować i pokazuje dobry stan izolacji. W takim przypadku zawsze rozebrać silnik i pomiary zrobić na otwartym silniku . Wizualnie widać wtedy uszkodzenia .
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
https://obrazki.elektroda.pl/8415825700_... Posiadam też taki miernik rezystancji izolacji. Ktoś podpowie jak sprawdzić te uzwojenia w tym silniku? Gdzie co podłączyć. Żeby była już pewność coś z silnikiem zrobić.
Skoro masz problem RCD to nie masz problemu z rezystancją uzwojeń, tylko z rezystancją izolacji (uzwojenia - stojan lub uzwojenia - wirnik)...
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Tutaj, niestety ciągłości miernik mi nie pokazuje - chociaż pokazuje rezystancje między U1-U2, W1-W2, V1-V2. Czyżby był uszkodzony? Po prostu rezystancja uzwojeń jest większa niż ta przy której multimetr wydaje dźwięki. Z pomiarów nie wynika nic złego, co nie oznacza że silniki są sprawne. Możliwe jest np. małe zwarcie w uzwojeniu czego miernik nie...
Powodem jest choćby niezerowa rezystancja uzwojeń. Ciepło wydzielane na rezystancji określi prawo Joule'a-Lenza. Oczywiście uzwojenia pomału nagrzewają cały silnik. Drgania i stukania to efekty nieidealnego wykonania silnika. Temperatura rzędu 50 stopni to zupełnie niegroźna sprawa. W okolicach 100 stopni mogłoby być mniej bezpiecznie, gdyż zbliżysz...
Z tej kartki odczytuję, że pomiędzy dwoma fazami silnika wyszła ci rezystancja zero. To oznacza że silnik na przewodach tej fazy jest zwarty. Jednak nie do końca rozumiem tych pomiarów na kartce bo są bardzo nieintuicyjne. Na zdjęciu które wysłałeś wcześniej też widzę że jedno uzwojenie ma o wiele ciemniejszy kolor drutu nawojowego co może świadczyć...
Akrzy74_Niech sobie najpierw zmierzy multimetrem tą rezystancje izolacji, ze względu na charakter silnika - uzwojenia pracują w wodzie, więc przebicie wykryje nawet małym napięciem omomierza.
Raczej się nie sprawdzi. Uzwojenia i konstrukcja tego silnika (jego uzwojeń przede wszystkim) nie predystynuje go do pracy z kondensatorem jako jednofazowy. Możesz oczywiście spróbować, ale efekty beda mizerne. Mimo wszystko jednak, to stary silnik, przeleżany, pomiar izolacji bezwzględnie, to po pierwsze i rezystancji uzwojeń. Pożycz gdzieś przyrządy...
Silnik jest suchy jak wiór Suchy to nie znaczy, że uzwojenie nie ma zwarcia do rdzenia silnika. Konieczny pomiar rezystancji izolacji.
Witam. Zaznacz sobie jak są wpięte przewody w tabliczce zaciskowej, rozłącz ją i dokonaj pomiaru samych przewodów z wnętrza silnika (mierz tylko dwa przewody) Miernik przełącz na zakres omowy (podaj jednoznacznie na jakim zakresie dokonujesz pomiaru; jaki to multimetr ?). Powinieneś mieć 3 wyniki z pomiaru pomiędzy 3 parami przewodów; czyli pomiędzy...
Witam Z tym ze obwody tłumiące na mosfetach mogły sobie radzić bo są do tego przystosowane, natomiast przez izolacje zaczyna płynąć duży prąd pojemnościowy, a nie jest ona przecież po to zrobiona, troche bardziej sie może zagrzała i po jakimś czasie zaczeła przebijać. Z resztą izolacje silnika są mało odporne na wyższe napięcie niż to na jakie jest...
W takim razie prawdopodobnie jest tzw. skrót w uzwojeniu spowodowany uszkodzeniem izolacji w uzwojeniu.Można to wykryć mierząc rezystancję uzwojenia miernikiem do pomiaru małych oporności.
Dość,kol.ss721 niech zajmie się dziedziną w której posiada wiedzę a tematy elektryczne zostawi osobom kompetentnym. Ręce opadają.... Kol. Krzysztof Kamienski przed podłączeniem silnika należy wykonać pomiary rezystancji uzwojenia oraz izolacji i gdy będą pozytywne dopiero wtedy możemy podłączyć zasilanie. Kol. dobrze wie że autor nie potrafi posługiwać...
Witam, Zacznij od sprawdzenia uzwojenia silnika. Uzwojenie silnika możesz sprawdzić w następujący sposób: 1.Sprawdzenie izolacji pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika. 2.Pomiar rezystancji uzwojeń silnika (dla silnika trójfazowego powinny być sobie równe) 3.Sprawdź zasilanie silnika ( czy dochodzą 3 fazy przy rozruchu ) 4.Sprawdź go na biegu jałowym...
Ewidentny błąd przy łączeniu uzwojeń podczas przezwajania silnika. Ta cewka musiała się spalić. Co do reszty uzwojenia trudno się wypowiedzieć, chociaż te silniki potrafiły dużo przetrwać. Jeśli pozostałe uzwojenia nie są naruszone to po pomiarach rezystancji izolacji można by się pokusić o nazwojenie tej jednej cewki i jej właściwe połączenie.
Jaki Masz tam problem ,jeżeli silnik ma oryginalne ale uszkodzone uzwojenie . Należy zdjąć schemat połączeń sposób ułożenia uzwojenia przekrój drutu i wszystko co potrzebne do odtworzenia nowego uzwojenia. Usunąć uzwojenie wyczyścić żłobki ułożyć nowa izolację w żłobki , nawinąć potrzebne cewki o odpowiednich parametrach .Wsypać do żłobków ,odpowiednio...
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
Tak więc w teorii zmierzona rezystancja 1.7 ohm jest zbyt mała co sugeruje zwarcie. Owszem. wartości rezystancji uzwojenia pomocniczego ok.390 ohm Sugeruje spalenie - przewodzenie przez zwęgloną izolacje.
Trzeba najpierw zapoznać się z tabliczką znamionową (napięcie znamionowe, prąd znamionowy i wartości kondensatorów). Jeżeli to nie jest nowy silnik, to należy pomierzyć jego uzwojenia zarówno ich rezystancję jak i oporność izolacji. Gdzieś na obudowie silnika powinien być schemat podłączenia.
Bez pomiaru rezystancji między wyprowadzeniami się nie obejdzie, żeby ustalić które jest uzwojenie główne, a które pomocnicze (rozruchowe). Ciekawe, że silnik jest na napięcia 220V i 110V. Tak na pierwszy rzut oka to do przewodów w białej izolacji powinien być podłączony kondensator, a czarne przewody to wyprowadzenie zasilania z odczepem na 110V, ale...
Czy pomiar rezystancji izolacji uzwojenia względem obudowy to jedyny wyznacznik stanu silnika? Jeden z wielu czynników kwalifikujący bądź nie kwalifikujący do dalszej eksploatacji.
rezystancja izolacja uzwoi rezystancja uzwoi silnik rezystancja silnik uzwoi
danfos profibus wr841n repeater maszyna dioda
Stirwesa kosa akumulatorowa – niska moc, czerwone diody, zwarcie baterii, diagnostyka usterki Jak postępować, gdy nie można przerwać odkamieniania ekspresu?