Wyznaczyć można chyba tylko znając długość i przekrój drutu którym nawinięto uzwojenia oraz materiał z którego wykonano drut. Również temperatura będzie miała wpływ na wartość rezystancji. Nie ma wzorów ani tabel przypisujących określonej mocy konkretną wartość rezystancji, poza tym silnik może być uszkodzony a rezystancje uzwojeń mieć dobre, więc nie...
Zrób pomiar rezystancji uzwojeń.
Proponuję abyś sprawdził jak się obciąża na każdej fazie.Może faktycznie jest słabe poł. między uzwojeniami jednej z faz,a może jedna z cewek jest przegrzana...
Witam, jaka powinna być przybliżona wartość rezystancji uzwojeń w silniku 3-fazowym o mocy 2,8 kW?
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
Witam Uzwojenie wirnika będzie miało dużo mniejszą rezystancje niż pozostałe uzwojenia. Jeśli reszta uzwojeń ma taką samom rezystancje, to uzwojenie wzbudzenia podzielone jest na pół, i należy je połączyć szeregowo lub równolegle w zależności od wysokości napięcia wzbudzenia.
Pomiary rezystancji izolacji silnika i rezystancji uzwojeń powinny wyjaśnić problem.
Rezystancja 3,0 ; 3,1 ; 0,3. 0,3 oma to rezystancja uzwojenia?
Raczej się nie sprawdzi. Uzwojenia i konstrukcja tego silnika (jego uzwojeń przede wszystkim) nie predystynuje go do pracy z kondensatorem jako jednofazowy. Możesz oczywiście spróbować, ale efekty beda mizerne. Mimo wszystko jednak, to stary silnik, przeleżany, pomiar izolacji bezwzględnie, to po pierwsze i rezystancji uzwojeń. Pożycz gdzieś przyrządy...
Pewnie popularna neonówka? Taki próbnik nie nadaje się do sprawdzania takich urządzeń. Sprawdź miernikiem rezystancję na poszczególnych uzwojeniach, pomiędzy uzwojeniami oraz pomiędzy uzwojeniami a obudową silnika.
Obydwie pompy mają taką samą moc (4,5 kW)
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Jak na tą moc silnika to mocno za duże te rezystancje, jeżeli pomiary zrobiłeś dobrze to silnik jest uszkodzony. Rezystancję uzwojeń najlepiej jest mierzyć bezpośrednio na wyprowadzeniach z silnika pomijając zaciski. Czasami z powodu rdzy może występować rezystancja pomiędzy wyprowadzeniem a zaciskiem i wtedy pomiar nie będzie dokładny.
Wymieniałem przewody bo izolacja była zbutwiała, rozlatująca się, starałem się podłączyć przewody zgodnie z kolorami Na oryginalnych przewodach też silnik buczał i jak ruszyłem koło pasowe to wszedł w obroty bardzo powolne. Przedstawiłem objawy silnika. Uprzejmie proszę o diagnozę i pomoc. Zawsze należy zaczynać od podstawowych pomiarów silnika tj:...
Witam Posiadam dużą ilość silników elektrycznych, sprawdzam, które są dobre, a które nie. Z kilkoma mam problem, są to silniki mocy 6,5 kW, 7,5 kW i 11 kW. Po wykonaniu pomiaru rezystancji izolacji pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami oraz pomiędzy każdym uzwojeniem, a obudową wyniki są poprawne, dla silnika 6,5 kW jest to 70 MΩ, dla 7,5 i 11 kW wynosi...
Może ten schemat ci pomoże . http://obrazki.elektroda.pl/3991499600_1... Co ma zasilenie silnika 3- fazowego indukcyjnego z sieci 1- fazowej, do rozruchu silnika przez zastosowanie przełącznika γ/Δ ? Proponuje to rozpiąć i dokonać pomiarów rezystancji uzwojeń i rezystancji izolacji uzwojeń.
Witam. Zaznacz sobie jak są wpięte przewody w tabliczce zaciskowej, rozłącz ją i dokonaj pomiaru samych przewodów z wnętrza silnika (mierz tylko dwa przewody) Miernik przełącz na zakres omowy (podaj jednoznacznie na jakim zakresie dokonujesz pomiaru; jaki to multimetr ?). Powinieneś mieć 3 wyniki z pomiaru pomiędzy 3 parami przewodów; czyli pomiędzy...
Nie wiem dlaczego pomiar rezystancji uzwojeń silnika 7,5 kW nie miałby być pomocny? Na dobrym multimetrze da radę zmierzyć taką rezystancję. Ale oczywiście trzeba też zmierzyć rezystancję izolacji uzwojeń a do tego już potrzebny jest koniecznie induktor (ja akurat mierzę induktorem elektronicznym). Jeszcze nie zdarzyło mi się źle zmierzyć silnik takim...
Więc pomiary: prądy fazowe jałowo i pod obciążeniem napięcia międzyfazowe pod obciążeniem rezystancje uzwojeń rezystancja izolacji sprawdzić podłączenie - zwłaszcza dolne nakrętki.
Niepokoi mnie niska wartość rezystancji uzwojeń U,W. Przy mocy 11 kW bardziej powinna niepokoić rezystancja uzwojenia V1-V2, jest zbyt wysoka. Jeśli jednak silnik pracuje prawidłowo, to przyczyny bym szukał na styku zacisków i wyprowadzeń uzwojeń silnika. Zrób pomiar dołączając sondy miernika do wyprowadzeń, a nie do zacisków. Czasami dolna nakrętka...
ma kondensator to ma trzy uzwojenia których rezystancja powinna być zbliżona Silnik jednofazowy z kondensatorem i trzy uzwojenia o zbliżonej rezystancji?! Kolega raczy żartować chyba.
Tylko nie pomyl U1 z U2; V1 z V2 i W1 z W2. Oczywiście, że rezystancja każdego uzwojenia powinna być taka sama.
Jedno uzwojenie jest zwarte. Trzeba sprawdzić też wartości rezystancji izolacji (przy wysokim napięciu więc multimetrem tego nie zrobisz) między uzwojeniami i między uzwojeniami a obudową. Już teraz silnik kwalifikuje się do przezwojenia, ale taniej będzie ten zezłomować i kupić nowy.
Może mieć zwarcie międzyzwojowe w obrębie jednego uzwojenia. Wtedy będzie się zachowywał podobnie do transformatora ze zwartym uzwojeniem wtórnym. Nie będzie przebić pomiędzy uzwojeniami ani do masy. Jeśli ilość zwartych zwojów jest niewielka rezystancja uzwojenia praktycznie się nie zmieni.
Czytaj ostatnie zdanie, łopatologicznie napisane, masa diody czyli katoda... Dobrze, że tworzenie norm i przepisów zajmują się osoby bardziej pojęte ;). Dokładnie tak to ma działać, przerwanie żyły pilota, a w tym przypadku np przegrzanie silnika i zadziałanie czujnika wewnątrz uzwojenia, ma spowodować stan awarii w formie "zanik supo" i przerwanie...
Zrób pomiar rezystancji uzwojeń, każde wyprowadzenie z każdym. Podaj wyniki.
Mierząc rezystancje otrzymałem takie pomiary: Dwa czarne przewody: 0.1Ω Dwa czerwone przewody: 3.4Ω Dwa niebieskie przewody: 4Ω Coś nie tak z silnikiem albo z pomiarami, jak na 1,5 kW to rezystancja uzwojenia roboczego mocno za wysoka. 1F S1001 To też mi nic nie mówi, miałem styczność z wieloma silnikami ale takiego typu nie kojarzę....
Pomiary rezystancji uzwojeń do masy mniejsze niż między początkiem i końcem uzwojenia? Coś z tymi pomiarami nie tak.
Porównajcie sobie pomiar 18 z 10 oraz 9 z 16, 12 z 15 ewentualnie 11 z 17. Potem wystarczy chwilę pomyśleć i widać że w pomiarze 18 jest uwzględniona tylko rezystancja izolacji uzwojenia silnika bez innej rezystancji, czyli jakby ten przewód był ale nie ma żadnej rezystancji. Natomiast w pozostałych jest kolosalna różnica. Edit: Tak więc moim zdaniem...
Pierwsze pytanie, czy na pewno chodzi o silniki na 500 V, bo to dość nietypowe? Drugie pytanie najważniejsze, do czego koledze ta wiedza? Jeżeli kolega chce sprawdzić czy stojan silnika jest sprawny (oczywiście zakładam, że mówimy o silnikach asynchronicznych klatkowych), wtedy wystarczy rozpiąć wszystkie sześć zacisków silnika i wykonać dwa rodzaje...
Jakie bezpieczniki "wysadza" ten silnik? Czy są to wkładki topikowe czy wyłączniki nadmiarowo prądowe? Podaj wartość zabezpieczeń. Zmierz rezystancje uzwojeń , wszystkie piwinny być takie same.
Trzeba najpierw zapoznać się z tabliczką znamionową (napięcie znamionowe, prąd znamionowy i wartości kondensatorów). Jeżeli to nie jest nowy silnik, to należy pomierzyć jego uzwojenia zarówno ich rezystancję jak i oporność izolacji. Gdzieś na obudowie silnika powinien być schemat podłączenia.
Zmierz rezystancję uzwojeń, odczytaj prąd znamionowy dla połączenia w gwiazdę - mnożąc te dwie wielkości otrzymasz napięcie potrzebne do hamowania. Mam tu silnik 3 kW, rezystancja pojedynczego uzwojenia wynosi 1,9 oma, prąd znamionowy dla gwiazdy odczytany z tabliczki znamionowej silnika wynosi 6,6 A. Po pomnożeniu tych dwóch wielkości otrzymuję U =...
Cały korpus stojana trzeba ogrzać poprzez kontrolowany nadmuch ciepłego powietrza w przeciwnym wypadku blachy stojana będą zawierać tesztki wody i po uruchomieniu silnika wydzieli się para wodna powodująca zmniejszenie rezystancji uzwojenia silnika w stosunku do korpusu i przebicie uzwojenia do korpusu.
Zwracam się do was z prośbą o wytłumaczenie mi jako osobie zielonej w jaki sposób podłączyć silnik 3 fazowy do cyrkularki aby było to poprawne i bezpieczne Czy kol. czytał : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... szczególnie pkt.1? Szczegółowa podpowiedź to post#4 - przed podłączeniem silnika należy sprawdzić rezystancję uzwojeń i izolacji...
Zmierz rezystancję uzwojeń. Napisz ile wyprowadzeń (przewodów)wychodzi z silnika do podłączenia.
Sprawdziłem miernikiem uzwojenia, na kostce są po skosie. Sprawdziłem rezystancję uzwojeń, są porównywalne. Podpiąłem w gwiazdę - śmiga:-) Dzięki za pomoc:-)
Ten silnik to SZJd 48b, 1 kW, 690 obr/min. Te blachy pakietu widoczne na zdjęciu na pewno uszkodziły uzwojenie, pomiar rezystancji izolacji powinien to potwierdzić.
jezeli znajdziesz pary uzwojeń to omomierz powinien wskazać jakąś wartość rezystancji
"Pracował w w temperaturze 126 °C" rozumiem, że to była temp. obudowy, czyli uzwojenie miało dużo wyższą. Możliwe uszkodzenie izolacji i zwarcie między zwojowe. Można zmierzyć rezystancję poszególnych uzwojeń miliomomierzem, lub lepiej zmierzyć impedancję metodą techniczną. Żródło napięcia zmiennego np. 12V i podpinane do kolejnej fazy i pomiar prądu....
Problem polega na tym, że wcześniej źle były wyprowadzone końce uzwojeń i teraz jest w gwiazdę i pracuje. Boję się go podłączyć w trójkąt żeby go nie "uśmiercić" i dlatego pytałem o rezystancje uzwojeń tego silnika. w trójkącie każde uzwojenie ma po 2,3 ohma, a w gwieździe 3,8 ohma.
Przy takich rezystancjach uzwojeń ten silnik jest najprawdopodobniej spalony - zwarty. Natomiast schemató połączeń jest na Forum masa. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Cześć. Wszystkie silniki o podobnych parametrach powinny mieć podobną rezystancję.Dzięki temu mają takie parametry, a nie inne. Silnik 0.25[kW] miał 62[Ω] - ale to akurat był silnik trójfazowy. A jaki jest rodzaj problemu z Twoim silnikiem? Pozdrawiam.
Zmierz rezystancję uzwojeń tego silnika. Wszystkie 3 powinny być bardzo zbliżone wręcz identyczne. 7.5 kW to dość spora moc i tak jak kolega wyżej sugerował bym rozruch za pomocą przełącznika 0-Y-D
Proszę o pomoc i poradę. Silnik jednofazowy 230V; 1,85 kW napędza kompresor tłokowy na wspólnym wale; kondensator rozruchowy 25µF/400V. Rezystancja uzwojenia pracy 2,1Ω; rezystancja uzwojenia rozruch 6,1Ω. Pomiar prądu amperomierzem kleszczowym na przewodzie zasilającym 9,2 A, a na przewodzie rozruchowym 3,2 A. To pomiary prądu pod obciążeniem kompresorem....
POdłacz uzwojenia szeregowo i przepuśc prąd znamionowy kontrolując temperaturę, stały czy zmienny ?
Kto i po co kiedyś miał przezwajać silnik na 3-fazowy 230V? Na takich samych rdzeniach były produkowane silniki 0,4 kW 1400 obr/min, 3-fazy, 380V, połączenie w gwiazdę i podejrzewam, że tu właśnie jest takie uzwojenie. Poza tym zbyt wysoka rezystancja uzwojeń dla napięcia 230V.
Cześć Tu jest Schemat połączenia http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Sprawdź połączenia do uzwojenia rozruchowego, zmierz też rezystancję uzwojeń (kilka Ohmów) i kondensatora (bardzo duża). Wygląda jakby rozruch był nieprawidłowy.
Wentylator jest zaprojektowany dobrze, silniki 11kW pracują w rolnictwie w śrutownikach bijakowych i mają siłę kruszyć ziarno a Twój większy nie rozkręciłby wentylatora? Twój silnik pobiera za dużo prądu i to w uzwojeniach należy dopatrywać się uszkodzenia. Prąd jałowy też za duży. Wyjmij wtyk z sieci, ustaw wyłącznik na trójkącie i pomierz poszczególne...
Ok. Tabelki są, ale trafiłeś najgorzej jak mogłeś. To zadanie było najgorzej opracowane ze wszystkich jakie były. Po pierwsze rezystancje były wyrażone w kW i MW zamiast kΩ i MΩ. Poza tym jak można ocenić pomiary rezystancji uzwojeń silnika, którego nie mamy danych znamionowych? Silnik użyty w zadaniu ma bardzo skomplikowane uzwojenie - dwie...
Witam, mam problem z silnikiem 3-fazowym , mocy 7,2 kW, włączany przełącznikiem */^. Po włączeniu bez obciążenia - działa prawidłowo, pod obciążeniem - startuje w pozycji * lecz obraca się wolno (jakby nie miał "siły" rozpędzić się do obrotów nominalnych), po przełączeniu w pozycję ^ - wyłącza bezpiecznik. Rezystancja uzwojeń jest jednakowa = 1 Ohm.
Witam ! Nie mam takiego silnika, ale patrząc na schematy silnika na pewno nie można podłączyć kondensatora do Z2, U1 bo po zmianie zworek w pion kondensator będzie zwarty. Schematy pokazują jak blaszkami, zworkami zmieniać kierunek obrotu tego silnika. Jeśli silnik jest nie kompletny ( przewody nie przykręcone do zacisków tabliczki zaciskowej ) trzeba...
Więc jak w połączeniu gwiazdy na pierwotnym mam dołożyć zero z sieci ? A jak to z tym silnikiem jest on 3x 127V, to jest chyba napięcie między fazowe, czy dobrze myślę? To w takim wypadku jakie napięcie ja uzyskam z tego między fazowo ? Dodam jeszcze że silnik będzie pracował tylko na biegu jałowym, ma to służyć tylko aby sprawdzić czy jest on sprawny....
mam miernik UNI-T UT70A ustawiłem na zakres 200Ohm i pokazało 9,4 Piszemy 200 omów, albo 200 Ω . A moc podajemy w kW, a nie w kw.
Napięcie po mostku prostowniczym przekrój drutu 4.5 mm/kw rezystancja międzyfazowa 0.7 ohm dane z tokarki jej moc znamionowa to 3kw nie chce jej bardzo obciążać żeby się nie uszkodziła Wirnik swind 4.8m jadę odebrać we wtorek obr maksymalne 250 moc chyba 6 kw Tyle mam Dodano po 1 To może z innej strony. Jakiej mocy jest silnik który ma przekrój uzwojenia...
wujek google potem typ falownika i manual ja często korzystam z automatycznego dopasowania ale są falowniki które pozwalają na przypisanie parametrów ręcznie takich wsp.f napięcie, prąd znamionowy, max obroty i co bardzo ważne rezystancja uzwojeń
Spokojnie spalisz silnik podając napięcie hamowania 230 V. Pamiętaj o prawie Ohma:I=U/R. Zmierz rezystancję uzwojeń, które przyłączysz do napięcia stałego /dla silnika 1,1 kW - 7,3 Ω/. Sprawdź jaki jest dopuszczalny prąd znamionowy silnika /np. 2,65A/. Po przemnożeniu tych dwóch wartości otrzymasz napięcie stałe hamowania dynamicznego. Będzie to...
przemek8626: jeżeli cewki szeregowe mają te 1,5Ω a prąd przy pełnym obciążeniu wynosi 8,84A to spadek napięcia będzie: 1,5Ω x 8,84A = 13,26V W tej sytuacji jeżeli by przerabiać wzbudzenie na bocznikowe 220V to trzeba by ilość zwojów zwiększyć w stosunku do istniejącego 220/13,26 = 16,6 razy i w tym samym stosunku zmniejszyć przekrój drutu...
Witam Nie ma doświadczenia z prądem trójfazowym, dlatego mam pytanie w podanym przykładzie rezystancja nie jest aktualna wartością, chodzi o zrozumienie tematu. w silniku trójfazowym o mocy 5,5 kw kabel zasilający to 100 metrów którego rezystancja to 0.004Ω/m uzwojenie transformatora to 0.03Ω po drodze jest izolator i dodatkowo rezystancja...
Zmierz omomierzem rezystancję uzwojenia między trzema zaciskami fazowymi silnika. Powinna być jednakowa. Pomiędzy zaciskami fazowymi, a korpusem silnika nie powinno być połączenia (pomiędzy korpusem, a zaciskami fazowymi mierzyć megaomomierzem 500 V). W wyłączniku styki 1-3 5 to zasilanie, a 2-4-6 to wyjście na silnik.
Silnik dwubiegowy SIEMENS Mam silnik dwubiegowy.(1,8/2,2 kW 1400/2900 rpm) Mierzone rezystancje uzwojeń poszczególnych to 4,5 ohm (6 uzwojeń) Silnik podpinany D/YY Pierwszy bieg prąd pobierany 4,2/4,5/4,1 A Drugi bieg prąd pobierany 2,9/4,5/6 A Napięcia zasilające 405 +- 1 V Rezystancja uzwojeń do PE 100Mohm Co jest nie tak że na drugim biegu jest taka...
Jeżeli dwa kondensatory, to silnik musi mieć wbudowany wyłącznik odśrodkowy. Ten raczej nie ma. Moc 0.75 kW. Poszukaj w tabelach wartość pojemności kondensatora pracy dla tej mocy. Wiesz jak podłączyć ? Rezystancja uzwojenia współpracującego z kondensatorem pracy jest wyższa od rezystancji uzwojenia głównego. Pomierzyć ten motor, zmierzyć mu rezystancję...
... silnik odpala z drugiego biegu ( na pierwszym sie dlawi) po okolo 5 sekundach wywala mi korek z jedna faza:/, dodam ze niewarzne jak bym niepodlaczal silnika zawsze wywala ta sama faza i jeszcze ze do tego samego zrodla podlaczam silnik 7,5 kw ktory nie robi zwarcia. Jak wywala na pierwszym biegu to jest uszkodzone uzwojenie, pomierz rezystancję...
Widocznie agregat nie daje sinusa. Grzanie silnika nie zależy wprost od wartości napięcia . Tylko dlaczego ?? Prądnica na 100 % na miedzi . Czy chodzi o zawartośc THD ?? W danych prądnicy piszę że są do 6 % czy to dużo ?? Robiłem przegląd prądnicy rezystancje uzwojeń , wirnika oraz transformatora wzbudzenia zgodne z serwisówką . Organoleptycznie uzwojenia...
Witam W podanym przykładzie rezystancja i moc nie jest aktualna wartością, chodzi o zrozumienie tematu. W silniku trójfazowym o mocy 5,5 kw kabel zasilający to 100 metrów którego rezystancja to 0.004Ω/m, uzwojenie transformatora to 0.03Ω, po drodze jest izolator i dodatkowo rezystancja 0.05Ω i 0.12Ω, rezystancja całkowita to bedzie...
Zmierzyć uzwojenie omomierzem. Dla napięcia 230 V i przy zastosowaniu zabezpieczenia różnicowo-prądowego taki pomiar nie jest miarodajny. Należy mierzyć rezystancję izolacji przyrządem o napięciu 500 V , tzw. induktorem.
Witam, Silnik wygląda na około 1 kw. Kondensator rozruchowy 60-80uF. (dla 230V 50Hz) Zmierz rezystancję uzwojeń: -Mniejsza rezystancja - uzwojenie robocze - zasilane z sieci (Prawdopodobnie Niebieski - żółty) -Większa rezystancja - podłącz kondensator (Dwa czerwone) -Sprawdź przy okazji czy nie ma zwarć między uzwojeniami i do obudowy Jak już silnik...
Mój problem dotyczy dwu silników. Jeden 7,5 KW ( 3 przewody tylko czyli na stałe w trójkąt ) a drugi 11 KW ( 6 przewodów ale podłączone w trójkąt ). Bezpieczniki 1) 25A 30mA KR6/4 2) B20 KS6/3 Od razu po włożeniu wtyczki do gniazdka lub próbie włączenia bezpiecznikiem którymkolwiek wywala ten bezpiecznik 20A. Czy sposób takiego włączanie ( bez przełącznika...
Dobry wieczór. Podłączę się do tematu w kontekście posiadanego silnika o oznaczeniu Δ230V / Y400V 1,5 kW. Silnik skonfigurowany do zasilania " w Δ". Podłączam ten silnik pod przemiennik częstotliwości zasilany 1F 230V - wyjście 3x230V. 2,2 kW Po podaniu napięcia ( falownik skonfigurowany na 50Hz i napięcie pracy 230V) okazuje się, że silnik nie ma momentu...
Jeśli pomiary rezystancji wykonałeś prawidłowo to ich wyniki wskazują na uszkodzenie uzwojenia. Uzwojenie pewnie aluminiowe więc można sprawdzić połączenia drutu z wyprowadzeniami (przewodami). Al z Cu jest zacisniete razem i często się upala.
Witam, Posiadam silnik klatkowy 1,5 kW, podczas pracy na biegu jałowym (bez obciążenia) pobiera maksymalny prąd 4 A i dość mocno grzeje się. Rezystancja i połączenia uzwojeń jest poprawna. Rezystancja izolacji również. Co może być przyczyna poboru takiego prądu maksymalnego ? Istnieje możliwość uszkodzenia wirnika tego silnika ? Jeśli tak to jak go...
Od pomiarów to trzeba było zacząć, chociaż podejrzewam, że kierunek wirowania jest na stałe ustalony przez wewnętrzne połączenie uzwojeń. Jeszcze trochę takich doświadczeń i będzie po silniku. Czerwony niebieski 2,5/ czarny biały 9,2 ohma Trochę mało tych wyników. Musisz zmierzyć rezystancję pomiędzy wszystkimi przewodami, każdy z każdym i do pomiaru...
Silnik jest sprawny skoro rezystancje są zgodne na każdym uzwojeniu. Problem moim zdaniem leży po innej stronie - jednej odwrócenie fazy ( poczatek - koniec uzwojenia ) lub uszkodzony przełącznik lub brak jednej fazy. Zwykle poczatki uzwojeń wychodza z jednego otworu w obudowie silnika , a końce uzwojeń z drugiego otworu. Kolory - oznaczenia uzwojeń...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Drobna uwaga - rezystancja uzwojeń dla pradu pulsujacego bedzie wieksza niż dla prądu stałego. Czyli pomiar omomierzem problematyczny. Transformator ma 100 W i taka energię odda na grzanie. Co ciekawe grzać bedzie mocniej silnik wiekszy 15 kW z wiadomej przyczyny.
Zgadzam się ze zmiana temperatury ma znaczenie. jeżeli chodzi o rezystancje uzwojeń to : W. Orlik " Badania i pomiary elektroenergetyczne" wyd. 2011 Pomiar rezystancji uzwojeń jest wymagany dla silników grupy 1 o mocy większej niż 250 kw lub o napięciu pow 1 KV niezależnie od mocy. A jezeli chodzi o pomiar Izolacji w te samej publikacji czytamy " silniki...
Jeżeli długość rdzenia stojana wynosi 90 mm, a średnica wewnętrzna 175 mm, to moc jest właśnie 1,7 kW. Waga - jest naprawdę ciężki myślę że ok 80 - 100kg Według katalogu masa tego silnika to 80 kg. Zastanawia mnie ta rezystancja uzwojenia, katalog podaje dla silnika 380 V gwiazda 3,18 Ω, a 5,05 Ω jest dla uzwojenia na napięcie 500 V gwiazda....
Rozumię że jest to silnik jednofazowy. Taki silnik posiaga dwa uzwojenia jedno robocze o małej rezystancji podłańczane bezpośrednio do 230V i rozruchowe o większej rezystancji i to należy połączyć szeregowo z kondensatorem i take połączenie szeregowe należy również podpiąć do 230V. To wszystko, ma się kręcić. Gdyby okazało się że silnik kręci się w...
Rezystancja izolacji: Minimum 1kom/1V, nie mniej niż 5 Mom (z tego co pamiętam - proszę poprawić mnie, jeśli się mylę). W praktyce wartości te wynoszą przynajmniej setki Megaomów. Uzwojenia: Koniecznie musisz rozpiąć mostki. Wyniki powinny być takie same, lub bardzo zbliżone do siebie. Ile dokładnie, to musiałbyś mieć kartę katalogową danego silnika....
W zasadzie to tylko przezwojenie tego silnika na trójfazowy i odpowiedni falownik. Dziwny jest ten silnik...a raczej jego tabliczka znamionowa - 5,5 kW jak sądze i 5,5 A ???? Przy użyciu falownika, oczywiście kondensator i wyłącznik odśrodkowy stają się zbędne oraz otrzymasz pełna regulację obrotów. Warto by dokładnie zmierzyć rezystancję uzwojeń, bo...
Jaką moc może mieć silnik klatkowy 3 fazowy, którego rezystancja uzwojenia( gwiazda) wynosi 7.4 ohm, miedzy fazami 14.8 ohm. I jakie może mieć obroty. Przypuszczam ze moc jest niewielka, myślę że max 1.5 kW a obroty ok 1400. Ale pewności nie mam bo nie ma tabliczki znamionowej. Proszę o pomoc
Obydwa silniki 2,2 i 3 KW można zasilić bezpośrednio z sieci 3x400V , będą pracowały w gwiazdę (końce uzwojeń napewno zwarte są wewnątrz silników), gdybyś chciał je podłączyć pod 230V to tylko przez falownik i po zmianie połączeń uzwojeń w trójkąt, lecz wątpię by udało ci się wyprowadzić końce uzwojeń do puszki przyłączeniowej gdy wszystko w środku...
Rezystancję izolacji najpierw, ciągłość uzwojeń fazowych i ich rezystancję potem, a na koniec należy ustalić początki i końce uzwojeń. Rezystancję izolacji sprawdza się induktorem, uzwojenia omomierzem, a opis metody ustalania początków i końców uzwojeń, jest w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Kto w codziennym życiu zaczyna...
Silnik 22 KW o prądzie znamionowym 39 A pracujący na pompę wodną czasami wybija wyłącznik nadprądowy C 63 . Silnik sprawdzony induktorem do masy i między fazami , rezystancja uzwojeń ok. 0,6 oma i równa na wszystkich fazach . Ciekawe jest to że jak pójdzie dobrze to start szybciutki i prąd ok. 40 A , jak pójdzie źle to strzałka amperomierza nie zdąży...
silnik jak w temacie podczas pracy buczy -uzwojenie pracy 16 Ω -uzwojenie rozruchowe 56 Ω -kondensator 16µf taki był - na tabliczce znamionowej 22µf -moc 0,25 kw i tu pytanie Co może być powodem buczenia ? Czy uzwojenia mają prawidłową rezystancję? kondensator nowy sprawny podłączony w szereg z uzwojeniem 56Ω (rozruch) uzwojenie...
Dziś uruchomiłem (albo i nie) sterownik silnika DC o mocy 20 kW własnej roboty. O ile część z trójfazowym mostkiem tyrystorowym zasilająca wirnik i zarazem regulator obrotów pracuje zupełnie dobrze, tak w układzie wzbudzenia zastosowałem SSRy DC 250V/40A, z Allegro (!) , pracujące w mostku H do zmiany kierunku obrotów. Napięcie wzbudzenia to 200 VDC,...
Dzień dobry. Po przekopaniu forum znalazłem post, który był bliźniaczy z moją sytuacją, ale z racji nierozwiązanego wątku i mojego totalnego zrezygnowania, postanowiłem się zwrócić do was, forumowicze, z moim przypadkiem. Mianowicie posiadam silnik 7,5 kW, praca wyłącznie w gwieździe, prąd 15 A, zabezpieczenie B16. Silnik współpracował z kompresorem....
No więc miernik pokazuje rezystancje pomiędzy A i E 3,8 ohm a pomiędzy E i F 5,2 ohm. Więc wychodzi na to ze uzwojenie pomocnicze jest pomiędzy E i F.
Mam wrażenie, że chodzi dość głośno jakby tylko na dwie fazy, ale do włącznika dochodzą 3 fazy. A do silnika? Trzeba pomierzyć napięcia przed przełącznikiem i na zaciskach silnika. Poza tym pomiar rezystancji izolacji uzwojeń silnika trzeba przeprowadzać zgodnie z zaleceniami. Czyli minimum 60 sekund. Miałem taki silnik, który dostawał przebicia dopiero...
Tak falownik zasilany jest z 1 fazy i rozdziela na 3 podłączone zgodnie z schematem(identycznie podłączone 2 inne silniki działają) Pomiar rezystancji na każdym 3 uzwojeń wacha się w granicy 29.4~29.5 więc myślę że ok? Dodano po 1 A silnik działa po podłączeniu w gwiazde działa(bez falownika)
Witam. Jak dla mnie to silnik jest dwubiegowy o mocy około 1,5 - 2kW wnioskuję to po prądzie z tabliczki znamionowej. Wydaje mi sie dwa oddzielne komplety uzwojeń dla każdej z prędkości. Co do nagłego hamowania to albo jest uszkodzone uzwojenie od prędkości 930, sprawdź rezystancje uzwojeń. Inna opcja to awaria przełącznika może nie wyłącza się uzwojenie...
Musisz zmierzyć rezystancję tych uzwojeń i znaleźć pary uzwojenia rozruchowego i roboczego. Kondensator daje przesunięcie fazowe między napięciami na uzwojeniach silnika umożliwiając jego start, inaczej silnik nie ruszy i w końcu się spali. Jeśli na tym etapie tego nie rozumiesz to lepiej oddaj to do kogoś kto Ci to podłączy. Szkoda twojego zdrowia,...
Witam wszystkich. Kupiłem jakiś czas temu silnik 1.5 kw jednofazowy z rozruchem we włączniku. Dopiero teraz postanowiłem go wykorzystać i okazuje się że ma przebicie - na obudowie jest napięcie. Jest to stary silnik, żeberka aluminiowe, włącznik obrotowy tzn. jeden obrót wprowadza silnik w stan rozruchu, kolejny obrót to praca ciągła, kolejny obrót...
Witam Odszukałem schemat tego generatora.Jeśli jest Ci potrzebny to napisz.Za parę dni będę mógł wysłać. Pisałem o 4 żyłach przewodu odchodzącego od tabliczki zaciskowej w skrzynce przyłączowej generatora.Może być i piąty przewód ochronny PE jeżeli będą oddzielne N i PE .Trzeba zwrócić uwagę na właściwe wykonanie ochrony przeciwporażeniowej przed podłączeniem...
Weź omomierz i zmierz na wtyce kabla silnika rezystancję między fazami i między fazami, a przewodem PEN lub PE przy łączniku załączonym na Y, a potem D. Jeżeli będzie ok, to może jest tak, że jedno z uzwojeń ma zamienione początki i końce.
W roli zabezpieczenia przy małych turbinach wystarczy odpowiednio ją przeciążyć, czyli zejść z obrotami na lewą stronę ch-ki momentu obr, wówczas obciązenie wcale nie wychodzi duże, a mimo to działa. To ten dołek na wykresie momentu. Dodano po 2 najlepiej tak dobierać moc by utrzymać prędkość obrotową. Tak, i o te obroty własnie chodzi. One nie są...
Witam wszystkich. Zwracam się z zapytaniem czy miernik rezystancji izolacji MIC-30 jest wart uwagi? Otóż od niedawna pracuję w przedsiębiorstwie zajmującym się oczyszczaniem ścieków i na terenie gminy jest około 50 małych przepompowni, w których pracują po 2 pompy. Moc pomp jest różna od 2,2 KW do 7,5KW. Moje kierownictwo chce zakupić owe urządzenie...
Szczerze mówiąc nie wiem jaki jest to silnik ponieważ nie ma żadnej tabliczki myślę,że ok 1-1,5 kW Okazało się, że na dwóch uzwojeniach rezystancja wynosi ok 33 ohmy natomiast na ostatnim 59 ohmów., Pomiędzy uzwojeniami rezystancja wynosi 59 ohmów. Pewny jesteś, że dobrze wykonałeś te pomiary? Jak na taki silnik to trochę duża ta rezystancja. Sprawdź...
Uzwojenie jest dwufazowe, z dwoma parami biegunów. Wynika z tego, że prędkość obrotowa tego silnika będzie zawierała się w przedziale mniej więcej od 1400 do 1480 obr/min. Silnik taki zasilany jest jednofazowo, a za utworzenie drugiej fazy odpowiedzialny jest kondensator (którego na razie niestety nie ma przy silniku). Silnik nie zawiera wyłącznika...
zaczął podczas rozruchu wywalać mi bezpiecznik na jednej fazie (praktycznie natychmiast) - sprawdziłem całą instalację sterującą oraz sam silnik - nie ma zwarć międzyfazowych ani między uzwojeniami silnika. Bezpieczniki nie wywalają, tym bardziej jakieś fazy- proszę poprawić ! Interesuje mnie jak i czym kolega mierzył, oraz dlaczego nie wykonano najważniejszego...
rezystancja uzwojenia silnika rezystancja uzwojenia silnika spalonego rezystancja uzwojenia stojana silnika
wkrętarka bosch zasilacz hałas kół jazda nagłowny mikrofon
alarm proxima sterowanie kierownicy radiem vordon
Mercedes T1 – podłączenie przekaźnika, schematy, oznaczenia pinów, typowe usterki MUR620CT ON Semiconductor – ultraszybka dioda prostownicza 200V/6A, parametry i zamienniki