Rezystor pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. http://obrazki.elektroda.pl/1682792800_1... zdjęcie poglądowe
Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
Berlingo 1,9 - problem z wentylatorem chłodnicy. Rocznik 2004. Samochód posiada wentylator dwu biegowy. Przy temperaturze 105°C załącza się drugi bieg. Nie działa pierwszy. Przekaźnik, rezystor i okablowanie są sprawne. Jeżeli odłączę wtyczki od ECU i BSM i na odpowiednie piny wtyków podam masę i +12V, wentylator uruchamia się. Co może być powodem nie...
Miałem podobny problem w VW Polo 1.4 TDI - to znaczy przy długotrwałej jeździe pod górę, lub przy włączonej klimatyzacji (niezależnie od temperatury silnika) wentylator włączał i wyłączał się co kilka sekund. Wyglądało też na spalony rezystor pierwszego biegu wentylatora. Jednak konstruktorzy VW postanowili wsadzić ten rezystor do silnika wentylatora...
Koledze spalił się rezystor pierwszego biegu wentylatora chodnicy w oplu vectrze B 1.8 16V. Czy ktoś orientuje się jakiej wartości podstawić i jakiej mocy? Pozdrawiam
Czy ten model ma dwa biegi wentylatora chłodnic? Jeśli tak, to jak realizowany jest pierwszy bieg? - rezystor czy regulator elektroniczny?
Witam mam problem z wentylatorem pokojowym polega on na tym że jak się tym do czego są zamontowane śmigła zakręci ręką to startuje na drugim i trzecim biegu na pierwszym nic (śmigła zajęte). po zamontowaniu śmigieł nie ma siły nawet jak się go mocno zakręci.wyczytałem gdzieś że to "kondensator rozruchowy" (czy jakoś tak) więc go wymieniłem ale takiej...
ale nie wysyła masy na cewkę przekaźnika od 1 biegu (według logiki powinien). Myślę, że nie powinien, przekaźnik drugiego biegu podaje zasilanie bezpośrednio na silnik, omijając rezystor pierwszego biegu.
Cześć, W Astra G 1,6 nie działa 1 i 2 bieg wentylatora chłodnicy (wersja z 1 wentylatorem dla klimy i chłodnicy wody). Przez brak biegów padł mi kompresor klimy (za wysokie ciśnienie w układzie). Oddałem auto do elektronika i po roku znowu problem sie pokazał. Dzisiaj sam zdemontowałem wentylator i rezystor nie wygląda na regenerowany profesjonalnie...
Cześć wszystkim! Niedawno nabyłem C4 2005r. z silnikiem 1.6 16V o oznaczeniu NFU (TU4JP5). Samochód jest wyposażony w climatronic. Sterownik silnika zgłasza błąd P0480, jest to błąd dotyczący wentylatora chłodnicy. Na wstępie obejrzałem i sprawdziłem wszystkie połączenia elektryczne - brak zastrzeżeń. Bezpieczniki F1 i MF1 są OK. Opornica wraz z przekaźnikami...
Witam, Mój samochód to Citroen DS4 z 2011 1.6 e-HDI kod silnika to chyba 9HR, automat. Rozszczelniła mi się chodniczka oleju i dostał się olej do chłodnicy. Po kilkukrotnym czyszczeniu chłodnicy i usunięciu oleju z układu chciałem sprawdzić czy wentylator pracuje poprawnie wysterowując jego prace za pomocą testera i o dziwo ani pierwszy bieg ani drugi...
Poszukuję schematów instalacji chłodzenia silnika: silnika 8HZ (DV4TD 1,4HDi) lub DV6TD (1,6 HDi). Byłbym wdzięczny za udostępnienie. Zależy mi na podłączeniu wentylatora oraz urządzenia 1522 (w obudowie znajdują się dwa przekaźniki oraz rezystor pierwszego biegu ?). Czy ktoś wie gdzie może się znajdować przekaźnik wentylatora 1500? Nie ma go pod bezpiecznikami...
Witam. Autko jak w temacie. Problem dotyczy braku pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. Sprawdziłem wentylator jest ok na drugim biegu pracuje normalnie. Rezystor szeregowy wraz z termikiem jest sprawny. Termo wyłącznik w gumowej rurze tez jest sprawny , przynajmniej tak mi się wydaje. Na wtyczce od tego termo wyłącznika są cztery przewody pierwszy...
Rezystor możesz użyć na drodze biegu pierwszego lub użyć potencjometru
.Jeśli ktoś walczył z takim zjawiskiem proszę o komentarze. Miałem identyczny przypadek i niestety spowodowany nieszczelnością, a dokładniej poleciała rura po stronie wysokiego ciśnienia w miejscu połączenia aluminium z częścią elastyczną wykonaną z "gumy". Warto sprawdzić działanie wentylatorów, miałem uszkodzony rezystor wentylatora chłodnicy/skraplacza...
witam. Jezdze taurusem juz od 5-ciu lat i przebralem chyba wiekszosc uszkodzen chociaz dalej twierdze, ze jest to jedno z najbardziej udanych aut. Jezeli chodzi o wentylator to rzeczywiscie. 1 czujnik jest tylko do deski a drugi jest do komputera. Tym do deski nie ma co sie przejmowac. Najwyzej nie bedzie pokazywal temp. na wskazniku (jaka masz deske...
Spalony rezystor pierwszego biegu wentylatora. Wszystko.
rezystor masz na przedniej belce koło lewej lampy,i załóż czujnik 1 biegowy 92-87 st. sprawdzony i najlepszy patent.
Mowa tu o wentylatorze chlodnicy, i nie dziala pierwszy bieg wiec nie bierz sie za rezystory tylko sprawdz czujnik ktory wlacza owy wentylator, sciagnij kostke z czujnika i spróbuj połaczyc na krotko i zobacz czy sie wlaczy pierwszy bieg jesli sie wlaczy to znaczy ze masz czujnik do wymiany, czujnik powiniec byc na chlodnicy. Mam silnik 1.7 td oplowski...
musisz odnalesc rezystor wentylatora chlodnicy, i zastapic ten rezystor kawalkiem przewodu, tak aby prad nie plynal przez rezystor tylko przez ten przewod. a jest obroty zaleza pinu w silniku ktoru dostaje napiecie to musisz przerobic wtyczke tak aby prad z pierwszego biegu szedl odrazu na drugi bieg Ale jesli silnik juz tak halasuje i to na pierwszym...
Uszkodzony rezystor wentylatora. Nie działał pierwszy bieg.
Sam wentylator rezystor 1 biegu moduł sterujący.
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
Na niskim biegu, jest w szeregu rezystor. Podając na oba plus, nic się nie stanie.
Trzy przekaźniki bo zapewne: 1 Pierwszy bieg przez rezystor. 2 Drugi bieg bez rezystora. 3 Do klimatyzacji.
Rezystor 1 biegu
Inny nowszy jest nie właściwy. Inny nowszy jest właściwy ale używany i zepsuty. Po włożeniu nowego zepsuło się zabezpieczenie termiczne rezystora. Jeśli jest dobry dostęp to wyjmij dmuchawę i sprawdź ręką jak się obraca i czy się nie przycina.
Jak mnie pamięć nie myli to tutaj pierwszy bieg jest bezpośrednio zasilany z termowłącznika na chłodnicy - jeżeli chodzi o chłodzenie silnika. Wentylatory mają dwa biegi - zobacz czy działają oba. Zmostkowałeś coś we wtyczce ale nie wiadomo który bieg uruchomiłeś. Dość często padają rezystory w tych wentylatorach przez co brak pierwszego biegu. Zrób...
Tak jest rezystor odpowiedzialny z 1 bieg wentylatora. Kiedyś jak miałem tylko drugi bieg wentylatora to wymiana tego rezystora przywracała pierwszy bieg.
Co Ty virus -Ix kręcisz. W jakim sklepie kupisz rezystor pierwszego biegu wentylatora- te rezystory są w komplecie wszystkich biegów.
Błędy P1351 i P1350 są związane z ciśnieniem paliwa w listwie CR, P1639 to chyba błąd potencjometru przy pedale gazu, P0692 to usterka I biegu wentylatora chłodnicy (uszkodzony rezystor).
Kolejny jest przełącznik biegów wentylatora.
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
Ten moduł sterujący to dwa przekaźniki na 1 i 2 bieg i opornica pierwszego biegu, przekaźniki i opornica w plastikowej skrzynce na wentylatorze zabudowana w formie jednego podzespołu z dwoma wtyczkami. Jak lata na drugim biegu to pewnie spalony albo zgnił termik od strony rezystorów
Kolego jest w poście że to grupa Vag wiec tak to, to samo Oj bładzisz synu, bładzisz. Akurat w Twoim przypadku masz dwa biegi wentylatora, wolny (przez rezystor) oraz szybki (bezpośrednio z akumulatora). Na czym polega różnica - na umieszczeniu rezystora. Wcześniejsze rozwiązania miały rezystor I biegu umieszczony w obudowie wentylatora, był on chłodzony...
Uszkodzeniu uległy 2 z 3 rezystorów w skrzynce z rezystorami, znajdującej się w obwodzie pomiędzy pokrętłami, a silnikiem nawiewu. Ściągnij to i powinieneś mieć odpowiedź gdzie szukać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... Idea działania jest taka, że (na przykładzie nawiewu z 4 biegami) na pierwszym biegu prąd przepływa przez 3 identyczne...
Jak sterowanie prędkością wentylatora jest na rezystorach to spokojnie możesz podpiąć zwykły przekaźnik do 3 "biegu" i na każdym będzie wystarczający prąd żeby go wysterować. Jak nie to 3 diody prostownicze można dać.
Masz (prawdopodobnie) padnięty rezystor 1 biegu wentylatora. Szukaj w google. Jest mnóstwo tematów na ten temat.
A cóż to za porady, temat powinien być w kosz, bo mniej obeznani czytając takie bzdury tylko głupieją. Po dwa to nie żaden czujnik tylko rezystor wolnego biegu wentylatora, łatwo go sprawdzisz - między jego pinami powinna być oporność rzędu 1 oma. W koreańcach jest tak - bezpiecznik, przekaźnik wolnego (prąd idzie przez rezystor) i szybkiego biegu (zasilany...
Pewnikiem musisz sprawdzic przełącznik reghulacji silnika i dowiesz sie wszystkiego z tego co pamiętam trafissz na kilka rezystorów .....
Sprawdź rezystor z przekaźnikiem przy wentylatorze. Może być skorodowany albo termik spalony i nie działa pierwszy bieg.
Kolego, sprawdzałeś dwa biegi na tym wentylatorze czy tylko jeden. Prawdopodobnie masz uszkodzone rezystory na pierwszym biegu. Bezpieczniki od wentylatorów sa na akumulatorze - pierwszy mały od strony skrzyni i środkowy (blaszka).
Jerry3, nie mieszaj. To co opisujesz to rezystor pierwszego biegu wentylatora. MICHAŁ6201, Trzeba sprawdzić całość instalacji bo przy takich prądach mogło paść wszystko. Jest sobota, pewnie nie pracujesz, pogoda ładna to możesz poświecić godzinkę na rozebranie tego i kontrolę.
Wentylator jak mniemam jest podwójny w dolnej prawej części/jak zaglądasz pod maskę/na rogu obudowy powinien być rezystor i wtyczka prawdopodobnie są wypalone styki.
Uszkodzony rezystor to brak pierwszego biegu wentylatora,drugi powinien działać. Sprawdziłbym okablowanie sterujące i zasilające wentylator.
Witam , jak wymienic przepalony drut oporowy na rezystorze wentylatora (pierwszy bieg wentylatora nie działa ) tzn. czy można go przylutować czy trzeba zgrzewać jak zgrzewać to gdzie albo kto wykonuje takie usługi czy w przewijalni silników mi to zrobią . Dzięki i pozdrawiam
Chodzi pewnie o rezystor wentylatora dla poszczególnych biegów. Zmierz rezystancję, pewnie jest spalony i przerwa w obwodzie.
https://autowanda.pl/czesc/termowlacznik... jak taki podobny, to mogło być na dwa biegi, wolny od 95 do 90C, i drugi szybki od 102 do 97C Biegi w wentylatorze mogą być poprzez dwubiegowy silnik (3 przewody), lub rezystor w szeregu z wentylatorem. Termostat wymień, z resztą jak chcesz, to dociekaj....
Witam wszystkich, Poszukuję schematu układu wentylatora chłodnicy. Citroen Berlingo 1,9d rok 2004 Wentylator ma dwa biegi. Silnik jest sprawny, rezystor i przekaźniki również. Gdzie jest podłączone sterowanie przekaźników. Nie działa na żadnym biegu.
rezystor biegu wentylatora wypadanie pierwszego biegu biegu wentylatora
philips bu508 lm338 regulacja pomiar uziemienia metoda techniczna
pralka electrolux wymiana łożysk interfejs diagbox
Ujemne napięcie i prąd siatki G1 w EL34 Lokalizacja czujnika G42 w Audi A3 8L 1.6 2002