Spalony rezystor pierwszego biegu wentylatora. Wszystko.
Rezystor pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. http://obrazki.elektroda.pl/1682792800_1... zdjęcie poglądowe
Uszkodzony rezystor wentylatora. Nie działał pierwszy bieg.
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
Co Ty virus -Ix kręcisz. W jakim sklepie kupisz rezystor pierwszego biegu wentylatora- te rezystory są w komplecie wszystkich biegów.
Koledze spalił się rezystor pierwszego biegu wentylatora chodnicy w oplu vectrze B 1.8 16V. Czy ktoś orientuje się jakiej wartości podstawić i jakiej mocy? Pozdrawiam
Tak jest rezystor odpowiedzialny z 1 bieg wentylatora. Kiedyś jak miałem tylko drugi bieg wentylatora to wymiana tego rezystora przywracała pierwszy bieg.
Jak mnie pamięć nie myli to tutaj pierwszy bieg jest bezpośrednio zasilany z termowłącznika na chłodnicy - jeżeli chodzi o chłodzenie silnika. Wentylatory mają dwa biegi - zobacz czy działają oba. Zmostkowałeś coś we wtyczce ale nie wiadomo który bieg uruchomiłeś. Dość często padają rezystory w tych wentylatorach przez co brak pierwszego biegu. Zrób...
Jaki rezystor?
Jerry3, nie mieszaj. To co opisujesz to rezystor pierwszego biegu wentylatora. MICHAŁ6201, Trzeba sprawdzić całość instalacji bo przy takich prądach mogło paść wszystko. Jest sobota, pewnie nie pracujesz, pogoda ładna to możesz poświecić godzinkę na rozebranie tego i kontrolę.
Witam , jak wymienic przepalony drut oporowy na rezystorze wentylatora (pierwszy bieg wentylatora nie działa ) tzn. czy można go przylutować czy trzeba zgrzewać jak zgrzewać to gdzie albo kto wykonuje takie usługi czy w przewijalni silników mi to zrobią . Dzięki i pozdrawiam
Witam. Sprawdź bezpieczniki w kabinie. Sprawdź wentylator czy pracuje pierwszy bieg. W tym mniejszym wentylatorze jest rezystor, w ceramice, jako pierwszy bieg. Może być przerwany i warjuje klima. Miałem z tym podobny problem w golf IV. Możliwe że tam to samo. Ale może jest inaczej niż w bora. Srceena zrobiłem ze swojego zdjęcia.
Trzy przekaźniki bo zapewne: 1 Pierwszy bieg przez rezystor. 2 Drugi bieg bez rezystora. 3 Do klimatyzacji.
Uszkodzony rezystor to brak pierwszego biegu wentylatora,drugi powinien działać. Sprawdziłbym okablowanie sterujące i zasilające wentylator.
Sprawdź rezystor z przekaźnikiem przy wentylatorze. Może być skorodowany albo termik spalony i nie działa pierwszy bieg.
Czy ten model ma dwa biegi wentylatora chłodnic? Jeśli tak, to jak realizowany jest pierwszy bieg? - rezystor czy regulator elektroniczny?
Wentylator jak mniemam jest podwójny w dolnej prawej części/jak zaglądasz pod maskę/na rogu obudowy powinien być rezystor i wtyczka prawdopodobnie są wypalone styki.
Kolego, sprawdzałeś dwa biegi na tym wentylatorze czy tylko jeden. Prawdopodobnie masz uszkodzone rezystory na pierwszym biegu. Bezpieczniki od wentylatorów sa na akumulatorze - pierwszy mały od strony skrzyni i środkowy (blaszka).
Wiesz o tym że np Golfie 2 i 3 będzie też inaczej niż w Golfie 5 i inaczej niż tutaj? A to też grupa VAG. Dlatego dane auta są tak bardzo ważne. Powinny ruszyć oba biegi zwierając do siebie odpowiednie przewody przewody w tej kostce. Jeden bieg jest puszczony przez sterownik wentylatorów i tam może ci cyknąć - cienki przewód. Drugi niej jest z ominięciem...
Rezystor odpowiada za wolny pierwszy bieg.
Ponieważ nigdzie w internecie nie znalazłem oryginalnego rezystora.
Miałem podobny problem w VW Polo 1.4 TDI - to znaczy przy długotrwałej jeździe pod górę, lub przy włączonej klimatyzacji (niezależnie od temperatury silnika) wentylator włączał i wyłączał się co kilka sekund. Wyglądało też na spalony rezystor pierwszego biegu wentylatora. Jednak konstruktorzy VW postanowili wsadzić ten rezystor do silnika wentylatora...
To sterownik wentylatorów załącza kompresor oraz pierwszy bieg wentylatorów, robi to jednocześnie. Wentylatory podłączone są równolegle więc możesz każdy pojedynczo podłączyć do akumulatora czy prostownika w formie testu. Możesz też dla testu i to chyba jest najprostsze rozwiązanie wypiąć wtyczkę 4 pinową ze sterownika wentylatorów. Mostkujesz ze sobą...
Po pierwsze płyn zagotuje się dopiero przy około 120 stopniach. Ciśnienie w układzie jeszcze podnosi temperaturę wrzenia. Może pompa robi słaby obieg. Tak czy inaczej wentylator powinien pracować nie później niż przy 102-105 stopni. Jeżeli masz rezystor wentylatora, prawdopodobnie nie włącza się pierwszy bieg wentylatora. Winny może być sterownik silnika,...
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
Mysle ze nie dziala Ci pierwszy bieg wentylatora chlodnicy,stad ten komunikat.Prawdopodobnie rezystor pierwszego biegu,ale moze byc zgnita instalacja,przekaznik itd.Trzeba to obejrzec.
2 możliwości pierwsza taka że padł rezystor przy dmuchawie a druga że przełącznik nie łapie na 1 biegu sprawdz najpierw kostkę przy dmuchawie , na forum było .
Ten moduł sterujący to dwa przekaźniki na 1 i 2 bieg i opornica pierwszego biegu, przekaźniki i opornica w plastikowej skrzynce na wentylatorze zabudowana w formie jednego podzespołu z dwoma wtyczkami. Jak lata na drugim biegu to pewnie spalony albo zgnił termik od strony rezystorów
Jest, zasterowanie testerem, wtedy sprawdzamy całość, albo podanie masy na odpowiednią nóżkę przekaźnika, wtedy sprawdzamy tylko obwód wentylatora. Przyczyną braku pierwszego biegu w peżo najczęściej jest skorodowany przekaźnik albo uszkodzony rezystor I biegu. Tym niemniej opisane objawy nie wskazują na to. Test układu chłodzenia na obecność spalin...
Sprawdź jeszcze Pierwszy bieg wentylatorów - mostek pomiędzy 4 a 2. Może masz uszkodzone rezystory od pierwszego biegu - pierwszy bieg działa najczęściej, czy to klima czy chłodzenie silnika.
Czyli do pierwszego biegu robiony jest opór przez rezystor i wtedy na biegu powinien produkować 6v z 12v ?
Normalne sterowanie. Wspólna masa, jeden plus przez rezystor (rezystor jest w środku wentylatora) - pierwszy bieg, drugi przewód to plus bezpośrednio na uzwojenie. Masz spalony rezystor - częsty przypadek. Możesz dać zewnętrzny rezystor.
Prawdopodobnie nie dziala Ci pierwszy bieg wentylatora chlodnicy,trzeba sprawdzic rezystor pierwszego biegu,przekazniki itd. Lub wyrownac cisnienia w ukladzie czyli stacja klimy Odp. działa mi pierwszy bieg wentyla a co znaczy wyrównać ciśnienie w układzie klimatyzacji
ale nie wysyła masy na cewkę przekaźnika od 1 biegu (według logiki powinien). Myślę, że nie powinien, przekaźnik drugiego biegu podaje zasilanie bezpośrednio na silnik, omijając rezystor pierwszego biegu.
Cześć. Mam ten sam problem z moją astrą 1.6 2006. Wymieniłem rezystor tak, jak poprzedni właściciel go wlutował, ale nadal pierwszy bieg wentylatora chłodnicy nie włącza się, tylko wysokie obroty około 115°. Czy możesz podać mi bardziej szczegółowe zdjęcia lub wyjaśnić, co zrobiłeś, aby naprawić swoje? A także wpływa to na AC, ponieważ kiedy ten problem...
Wygląda na to że oba wentylatory nie działają na pierwszym biegu. Najlepiej zdjąć wtyczkę z termo-przełącznika na chłodnicy - są tak trzy przewody czerwony i dwa czerwone z paskami. Czerwony to zasilanie a czerwone z paskami to biegi wentylatorów. Zewrzyj czerwony z obojętnie którym i patrz czy kręcą wentylatory, później zewrzyj czerwony z kolejnym...
Przyczyn moze byc duzo.Jak jestes w stanie to sprawdz test wykonawczy czy chodza oba biegi wentylatora chlodnicy. Najczestsze-rezystor pierwszego biegu went.chlod. Termistor plynu. Temat rzeka.Pomijam bezpieczniki instalacje itd.
Climaatronic w fabii 1 to biały kruk więc zakładam że masz zwykłe pokrętło 4 biegowe. Przyczyną przeważnie jest rezystor dmuchawy (przepalony rezystor od pierwszego biegu) lub sama dmuchawa (zatarta na tulejkach i jest za duży opór by wystartowała na 1 biegu) z doświadczenia aby mieć spokój na lata w leciwej już fabii 1. Trzeba wymienić i rezystor i...
Sam wentylator rezystor 1 biegu moduł sterujący.
Masz zapewne klimatyzacje z jednym wentylatorem i rezystorem pierwszego biegu? Jesli tak to jazda z uszkodzonym pierwszym biegiem jest ryzykowna, czesto w takich przypadkach przepala sie glowny bezpiecznik od wentylatora a do czego to prowadzi to sam sie domysl. Pozdrawiam
Z tego co pamiętam to były dwa rodzaje. Wypnij wtyczkę z niego i zewrzyj na włączonym zapłonie dwa piny,brązowy przewód z pozostałym. Będzie wiadomo czy instalacja jest dobra. Były montowane też rezystory do pierwszego biegu.
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
Rezystor dmuchawy, dzieki niemu masz pierwszy (wolny) bieg wentylatora chlodnicy.
Zdecyduj się. Ciśnienie rośnie a sprężarka nie działa? Zobacz czy dochodzi zasilanie na 1 bieg wentylatorów jeżeli sprężarka pracuje. Czasem kończą się szczotki w wentylatorach lub siadają rezystory od pierwszego biegu.
Mowa tu o wentylatorze chlodnicy, i nie dziala pierwszy bieg wiec nie bierz sie za rezystory tylko sprawdz czujnik ktory wlacza owy wentylator, sciagnij kostke z czujnika i spróbuj połaczyc na krotko i zobacz czy sie wlaczy pierwszy bieg jesli sie wlaczy to znaczy ze masz czujnik do wymiany, czujnik powiniec byc na chlodnicy.
Bardzo częstą przyczyną tej usterki jest uszkodzenie rezystora szeregowego dla pierwszego biegu wentylatora. Rezystor znajduje sie w przedniej części samochodu pod grillem. Trzeba go odłączyć i sprawdzić omomierzem czy ma rezystancję rzędu 0,5Ω. Jeśli jest przerwa to usterka jest namierzona. I teraz są dwie opcje: 1. spalił się drut oporowy. będzie...
Możliwe że masz dwustopniowy wentylator i nie masz pierwszego biegu (uszkodzony rezystor), ale teraz nie mam jak sprawdzić czy masz jeden bieg czy dwa.
Nissan Qashqai J10 2007 2.0 Pb plus gaz. Wczoraj mi się zagotował a dlatego że nie działał wentylator chłodnicy. Sprawdziłem przekaźniki tam wszystko jest ok . Podłączyłem wentylator prosto na krótko i działa. Po podpięciu pod komputer tylko działają niskie obroty jakby pierwszy bieg. Drugi bieg nie działa. Czy to rezystor wentylatora chłodnicy siadł...
ASTRA H 1.6 Z16XEP jeden wentylator na chłodnicy przy silniku brak 1-go biegu wentylatora, drugi zalacza sie prawidłowo przy ok 115st u mnie brak przekaznika i bezpiecznika jak na grafice Pytanie czy przekaznik K10 jest odpowiedzialny za pierwszy bieg? Czy jak zewre odpowiednie piny testowo to wentylator powinien sie zalaczyc (oczywiscie jesli rezystor...
Wskazówka ma stać pionowo i wtedy temperatura jest w przedziale 75-105 stopni Celcjusza. Jeżeli masz klime to czy przy jej włączeniu ruszają wentylatory? Powinny ruszyć na pierwszym biegu. Dość często padają wbudowane rezystory w wentylatorach na chłodnicy przez co pierwszy bieg nie działa. Odłącz wtyczkę wentylatora. Podaj zasilanie z akumulatora i...
Ten rezystor "wisi" przy silniczku(patrzyłem przy innym starym).
To porawda, wentylator ma dwa zasilania 9 i 12 V w zależności od potrzeby. Wydawało mi się,że to wina wentylatora lub jego sterowania, bo coś musi wpływać na wysyłany do niego prąd. Bedę szukał sterownika i sprawdzę wentylator. Wentylator ma 2 zasilania bo ma 2 biegi ale na każdy jeden bieg idzie 12V. W wentylatorze jest rezystor odpowiedzialny za...
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
.Jeśli ktoś walczył z takim zjawiskiem proszę o komentarze. Miałem identyczny przypadek i niestety spowodowany nieszczelnością, a dokładniej poleciała rura po stronie wysokiego ciśnienia w miejscu połączenia aluminium z częścią elastyczną wykonaną z "gumy". Warto sprawdzić działanie wentylatorów, miałem uszkodzony rezystor wentylatora chłodnicy/skraplacza...
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
Może rezystor dmuchawy się sfajdał, jeżeli rezystor by się sfajfcył to by chodziło tylko nadmuch na 1 piegu ponieważ pierwszy bieg wentylatora jest poza rezystorem dopiero kolejne idą przez rezystor a jeśli koledze po chwili chodzi na wszystkich biegach to jedyna odpowiedzią może być tak jak kolega miler 80 pisze lub kabelki gdzieś przy silniku nie...
Chodzi na wysokich obrotach? Jak tak to problem z rezystorem pierwszego biegu. Podłącz kompa i zrób test elementów.
Czyli 86 to plus a 85 sterowanie masą. Przekaźnik jest ok. Nie dostaje tylko sygnału masy ze sterownika. W czym w ogóle jest problem bo pierwszy bieg działa a drugi zadziała dopiero jak jak temperatura silnika będzie dużo większa. Każdy bieg ma swój przekaźnik, Pierwszy bieg jest zrealizowany przez rezystory.
Faktycznie wentylator chyba się coś zacina . Dziś jechałem rano do pracy 22km trasa i klima chłodzi. Jak dojechałem na miejsce schylilem się i wentylator był słyszalny. Czyli najprawdopodobniej są momenty w których się nie załącza. Czy rezystor tego wentylatora też odpowiada za 2 bieg? Czy tylko ogranicza i odpowiada za pracę na pierwszy biegu?. Kupię...
Poszukuję schematów instalacji chłodzenia silnika: silnika 8HZ (DV4TD 1,4HDi) lub DV6TD (1,6 HDi). Byłbym wdzięczny za udostępnienie. Zależy mi na podłączeniu wentylatora oraz urządzenia 1522 (w obudowie znajdują się dwa przekaźniki oraz rezystor pierwszego biegu ?). Czy ktoś wie gdzie może się znajdować przekaźnik wentylatora 1500? Nie ma go pod bezpiecznikami...
Tam licznik będzie pokazywał 90 na liczniku jak temperatura silnika będzie w przedziale ok 70 do 105 stopni. Czujniki są dwa w jednej obudowie więc należało by porównać odczyt z licznika z odczytem ECU. Warto sprawdzić czy działa pierwszy bieg wentylatorów bo dość często siadają rezystory pierwszego biegu przez co temperatura idzie w górę. Po włączeniu...
Szczerze to pierwsze słyszę o takim wentylatorze od skrzynki. Rezystor w oplach jest na chłodnicy zazwyczaj. Rurka z grubymi przewodami.
Rezystor możesz użyć na drodze biegu pierwszego lub użyć potencjometru
Jaki masz wentylator(y), jak jeden to na 90% rezystor pierwszego biegu rozwalony.
Witam, autko jak w temacie, rok produkcji 1995, moc 71 KM, skrzynia manualna, bez klimatyzacji. Czy w takiej konfiguracji występował wentylator z dwoma biegami (pierwszy z rezystorem) czy jeden? Może któryś z kolegów zamieści fragment schematu? Pozdrawiam
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg. No dobrze ale te 111 °C nie osiągnąłem przy małym obciążeniu silnika, wróciłem z trasy przy włączonej...
Drodzy Fachowcy! Mam problem z dwoma wentylatorami Trotec TTV 4500, a mianowicie. Jeden z nich na pierwszym i drugim biegu, nie osiągają wymaganych obrotów 1- 230RPM, 2 - 400 RPM, (powinno być ok 500 i 800) Drugi natomiast kręci się ok, ale na 2 biegu faluje. Silnik - jednofazowy 250W W kilku zdaniach to co zrobiłem, Wymieniłem łożyska - nie pomogło...
Masz (prawdopodobnie) padnięty rezystor 1 biegu wentylatora. Szukaj w google. Jest mnóstwo tematów na ten temat.
będzie problem z tą masą między rezystorem a sterownikiem silnika. Znajdź przewód sygnałowy pierwszego begu wentylatora przy sterowniku silnika i podaj na niego masę, posłuchaj czy słychać przekaźnik
A cóż to za porady, temat powinien być w kosz, bo mniej obeznani czytając takie bzdury tylko głupieją. Po dwa to nie żaden czujnik tylko rezystor wolnego biegu wentylatora, łatwo go sprawdzisz - między jego pinami powinna być oporność rzędu 1 oma. W koreańcach jest tak - bezpiecznik, przekaźnik wolnego (prąd idzie przez rezystor) i szybkiego biegu (zasilany...
Witam. Na zdjęciu rezystor odpowiedzialny za 1 bieg wentylatora klimatyzacji. Niestety przepalił się i u mnie pierwszy bieg nie działa. Na obudowie są jakieś oznaczenia, ale nie ma żadnych informacji na temat jego parametrów. Chciałbym dobrać inny rezystor. Czy któryś z kolegów wie jakie powinien mieć parametry? http://images37.fotosik.pl/164/e9f6da330...
Na 90% Masz uszkodzony rezystor łączący zasilanie na 2 biegu z akumulatorem. Pierwszy bieg wentylator jest połączony bezpośrednio z plusem na drugim poprzez rezystor drutowy ok. 2-4 Ohm i na trzecm poprzez rezystor 6-10 Ohm. Wyciągnij dmuchawę, w komorze powinna być płytka z rezystorami, ewentualnie płytka ceramiczna z napylonymi rezystorami. Czasami...
O i to mi się podoba . Dziękuję bardzo .Dzisiaj wymieniłem termostat na nowy i zabrałem się do odkręcania tapicerki podszybia .Mam tylko jeszcze jedno pytanie do vipera555,a tyczy się ono wartości rezystora pierwszego biegu , bo na schemacie narysowali ale nie napisali .Pozdrawiam PS. Czy można zastosować inne rezystory , bo oryginalne ponoć długo nie...
ASTRA H 1.6 Z16XEP jeden wentylator na chłodnicy przy silniku brak 1-go biegu wentylatora, drugi zalacza sie prawidłowo przy ok 115st u mnie brak przekaznika i bezpiecznika jak na grafice Pytanie czy przekaznik K10 jest odpowiedzialny za pierwszy bieg? Czy jak zewre odpowiednie piny testowo to wentylator powinien sie zalaczyc (oczywiscie jesli rezystor...
Witam mam pytanko w moim peugeot 807 2.0 16v jest dwa rezystory wentylatora chłodnicy, czarny i szary. Czy jeden jest od pierwszego biegu a drugi od drugiego biegu wentylatora chłodnicy?
Od strony kierowcy masz BSI i bezpieczniki..... Sprawdź czy dochodzi napięcie do tego sterownika (rezystor/opornik) te dwa najgrubsze kable kostka 6pin... Mam rozumieć, że to i to jest to samo tylko zależy czy z klimą czy bez? To nie jest to samo, jest jedno albo drugie i jest zależne czy klima manualna czy bez lub czy klimatronik Pierwszy sterownik...
Witam Najpierw przedstawie sytuacje. Wentylator klimatyzacji ma dwa biegi. Pierwszy jest spowalniany przez rezystor, który mam uszkodzony. Drugi bezpośrednio. Napięcie w samochodzi oczywiscie max 14 V. Wyntylator pobiera max 20A Wentylator w samochodzie nie może pobierać 20A. Skąd wziąłeś tą wartość ?
rezystor masz na przedniej belce koło lewej lampy,i załóż czujnik 1 biegowy 92-87 st. sprawdzony i najlepszy patent.
Witam. Autko jak w temacie. Problem dotyczy braku pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. Sprawdziłem wentylator jest ok na drugim biegu pracuje normalnie. Rezystor szeregowy wraz z termikiem jest sprawny. Termo wyłącznik w gumowej rurze tez jest sprawny , przynajmniej tak mi się wydaje. Na wtyczce od tego termo wyłącznika są cztery przewody pierwszy...
Jeżeli dla sprawdzenia podepne w piny wtyczki która podpięta jest do rezystora w chłodnicy przewód i zrobię zworę, włączę klime dla sprawdzenia pierwszego biegu wentylatora nie spale niczego? Przekaźniki są czyste wtyczki też. Czy ma ktoś może numer przekaźników do 206 1.6 wersja z klimą bo tak jak wspomniałem u mnie było już coś grzebane. I schemat...
W tych trzech przewodach masz masę(prawdopodobnie kolor czarny lub brązowy) i dwa plusy pierwszego i drugiego biegu podłącz jeden z nich i po problemie. Ja bym radził wywalić rezystor żeby załączał się od razu drugi bieg.
Rezystor 1 biegu
witam. Jezdze taurusem juz od 5-ciu lat i przebralem chyba wiekszosc uszkodzen chociaz dalej twierdze, ze jest to jedno z najbardziej udanych aut. Jezeli chodzi o wentylator to rzeczywiscie. 1 czujnik jest tylko do deski a drugi jest do komputera. Tym do deski nie ma co sie przejmowac. Najwyzej nie bedzie pokazywal temp. na wskazniku (jaka masz deske...
Prawdopodobnie nie działa pierwszy bieg wentylatora (uszkodzony rezystor,a w zasadzie termik),dlatego takie wysokie ciśnienie.Jeżeli polejesz skraplacz zimną wodą i niskie ciśnienie będzie 2 bar ,to znaczy że układ się przegrzewa z powodu złej wymiany ciepła .Jeśli nadal będziesz miał powyżej 3 bar (na niskim ciśnieniu)to znaczy,że sprężarkę możesz...
Jak są dwa to zazwyczaj: pierwszy bieg łączone są szeregowo, drugi bieg normalnie równolegle. Spotkałem się też z rezystorami w takim układzie ale schematu działania już nie analizowałem. W twoim przypadku podłączyć pod "kompa" powinna być możliwość przetestowania obu biegów wentylatorów, możesz mieć "uszkodzony" pierwszy bieg chociaż nawet przy tylko...
Mam podobny problem z moja 307 2.0 hdi jednak z normalną klimą. w trakcie jazdy klima chodzi jednak na postoju wyłącza się i po jakimś czasie załacza. Nie wiem co może byc powodem. Może wentylator. Dziś właśnie zauwazyłem że jak na postoju klima się załącza to wentylator nie chodzi. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Może to jest powód że nie chłodzi....
ja też parę razy wymieniałem lecz samo wyczyszczenie łożysk ciernych silniczka zredukuje znacznie możliwość przepalenia się rezystora ----- silnik jest szczotkowy a zmniejsza się obroty poprzez zmniejszenie napięcia czyli silnik ma mniejszą moc a oporność wirnika pozostaje taka sama a przytarte łożyska obciążają go jeszcze bardziej szczególnie przy...
Ja obstawiam, że jest uszkodzony czujnik temperatury (20). Pierwszy stopień zasilania wentylatora jest przez jego styki, drugi steruje przekaźnikiem. Możesz jeszcze sprawdzić rezystancję między stykami 3 i 2 rezystora (22). Sprawdź połączenie 152.
W niektórych modelach było tak, że przesunięcie suwaka na otwarcie obiegu z zewnątrz powodowało włączenie pierwszego biegu nawiewu.
Opornica to rezystor do sterowania biegami wentylatora. Można dostać się do panelu z pokrętłem nawiewów i sprawdzić zasilania.
W tej chwili nie mam samochodu bo jest w trasie, sprawdzę jutro popołudniu i dam znać czy jest ten typ i jaki jest. Ale mam pytanie odnośnie tego wentylatora: do wentylatora dochodzą 2 kable także można by twierdzić że jest jedno biegowy ale dlaczego jest czujnik 2 biegowy, dochodzą do niego 3 kable ( 1 cieńszy +12V i 2 grubsze - rozumiem że odejście...
Najlepiej i bez komplikacji będzie, jak dopasujesz włącznik (czujnik) na chłodnicy na dwa biegi (trzy pinowy). Będziesz miał sterowanie wentylatorami. Następnie potrzebujesz rezystor do jednego wentylatora który posiadasz, aby się kręcił dużo wolniej na pierwszym biegu. Drugi bieg (wentylator 2) podłączasz bezpośrednio pod drugi przekaźnik. Wykorzystujesz...
Nie wiem skąd tam Ci się wziął 3 bieg wentylatora. Nie wchodziłem w link, nie znam cyrylicy ale powinno to działać i będą dwa biegi z czego ten pierwszy będzie niższy. Zawsze to można zrobić na rezystorze ceramicznym o odpowiedniej mocy i włożyć go tam zamiast tej "sprężynki".
W tym rozwiązaniu masz silniki dwubiegowe wentylatorów (do silników dochodzą trzy kable). Pierwszy wolniejszy bieg realizowany jest przez zasilanie silnika przez rezystor ograniczający, drugi szybki bieg to zasilanie bezpośrednie 12 V. Rezystor ograniczający prąd znajduje się wewnątrz silnika elektrycznego. Przy jego usterce temperatura wzrasta do około...
Rezystor i pokrętło biegów wentylatora daje masę.
Błędy P1351 i P1350 są związane z ciśnieniem paliwa w listwie CR, P1639 to chyba błąd potencjometru przy pedale gazu, P0692 to usterka I biegu wentylatora chłodnicy (uszkodzony rezystor).
Fakt zdziwiło mnie to że wentylator włącza się odrazu na maksa i wyczytałem że faktycznie brak pierwszego biegu powoduje duży wzrost ciśnienia w układzie klimatyzacji. Ok, to biorę się teraz za sprawdzenie wentylatora może to poprostu rezystor/opornik, zobaczymy, dam znać jak tam postęp.Pzdr
witam ma m ten sam problem . miałem ponoć spalony rezystor 1 biegu wentylatora +wymieniono mi czujnik przy chłodnicy efekt- jestem o pare złoty lzejszy a skoki temp są ciągle. najdziwniejsze jest to że jak stoje na parkingu to czasem klima chodzi bez skoków a problem zaczyna sie jak jade. wyłaczenie AC lub załaczenie ECO powoduje ustanie problemu, choć...
Witam. Mam podobny problem. Chodzi o wentylator chłodnicy w Clio2 2002r. 1.5 dci z klimatronikiem. Pierwszy (wolniejszy) bieg działa prawidłowo nie włącza się natomiast drugi bieg (max. obroty) Myślę, że ta usterka była powodem zbyt dużego ciśnienia w układzie klimy i ubytku gazu. Zarówno pierwszy jak i drugi bieg włączane są przez sterownik silnika...
Witam, Mój samochód to Citroen DS4 z 2011 1.6 e-HDI kod silnika to chyba 9HR, automat. Rozszczelniła mi się chodniczka oleju i dostał się olej do chłodnicy. Po kilkukrotnym czyszczeniu chłodnicy i usunięciu oleju z układu chciałem sprawdzić czy wentylator pracuje poprawnie wysterowując jego prace za pomocą testera i o dziwo ani pierwszy bieg ani drugi...
rezystor biegu wentylatora wypadanie pierwszego biegu biegu wentylatora
podswietlenie przyciskow radia głowica tosca aluprof sterować
samsung ue49m kalibracja hydrostatu
Moment obrotowy silnika 2.0i Renault Espace III 2002 Jak odblokować interfejs ADAKO? Porady i kroki