Drucik masz na wierzchu, więc multimetr w dłoń i zmierz jego rezystancję i będziesz wiedział, czy to 75ohm, czy 1,5. Nawet jeśli drucik jest urwany, czy przepalony to jego wartość całkowitą możesz oszacować proporcjonalnie do mierzonego fragmentu. Rezystor Drutowy kupisz w każdym sklepie elektronicznym. Ten opis 17A to raczej nie będzie prąd przez niego...
Dodatkowy styk był prawdopodobnie do pomijania rezystora cewki zapłonowej. Normalnie cewka jest zasilana przez rezystor a w momencie rozruchu jest pomijany by zrekompensować spadek napięcia w momencie pracy rozrusznika. Na razie zaizoluj ten dodatkowy przewód i zobacz jak auto zapala, raczej nie będzie problemu. Gdyby jednak to trzeba kombinować z przekaźnikiem
ok zakupiłem boscha rezystory za ok. 300 pln oczywiście są to ceramiczne rezystory do cewki zapłonowej a nie rezystory byle jakie ze sklepu. pozdro
7 ohm to rezystor. "-" cewki zapłonowej się podłącza tam gdzie jest napisane - cewki zaplon... +12V to jest obojętnie jakie źródło np. bateria lub akumulator. + na górze - na dole.
Zobacz czy któryś z kabli tych czarnych nie idzie do cewki zapłonowej.
Nie dawaj żadnego rezystora.
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
A co w tym skomplikowanego prąd płynie przez rezystor do cewki. Masz dwa przewody pierwszy bezpośrednio do cewki drugi przez rezystor też do cewki. A co do sprawdzenia rezystorów to miernik w rękę i do roboty.
to jest przekaźnik rozrusznika z wyjściem na rezystor bocznikowy cewki zapłonowej w uaz-e wolał bym jeden przekaźnik
Nigdy nie było rezystora wewnątrz cewek. Po co dodatkowo je podgrzewać? W zależności od typu cewki miały one różne oporności uzwojeń i współpracowały lub nie z rezystorem zewnętrznym. Bez problemu znajdziesz wykaz cewek występujących w maluchu wraz z ich parametrami i uwagami, czy potrzebują rezystora, czy nie.
Jesli zwarcie drutem zasiliło instalację to znaczy że zawołany elektryk to specjalista od dzwonków gazowych a stacyjka jest uszkodzona na 110%. Gdyby stacyjka była sprawna to zwieranie bezpieczników byłoby zbędne . W czasie rozruchu Fiesta , zwierany jest rezystor cewki zapłonowej . Podanie napięcie od tyłu może popalić elektronikę ,ostatnie zwieranie...
Witam serdecznie, potrzebuję zastąpić taki rezystor szeregowy cewki zapłonowej na 0.9 ohm https://obrazki.elektroda.pl/2539345800_... pytanie czy można zastąpić aluminiowym tego typu https://obrazki.elektroda.pl/8352204600_... i jeśli tak, to jak dobrać parametry rezystora (ile W)?
Przypuszczam że rezystancja wejściowa nie musi być aż tak wysoka, ponieważ du/dt obwodzie zapłonowym jest wysokie, nawet przez małą pojemność przeniesie się znaczący ładunek, widziałem takie układy z tranzystorem bipolarnym na wejściu, dołóż jakiś rezystor szeregowy, żeby ograniczyć prąd płynący przez diody zabezpieczające w układzie scalonym.
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Ja też robiłem malutką ceweczke na tubce po tabletkach musujących, około 500 zwojów 0.2mm , kondensator zwinięty z kilku warstw foli przezroczystej (opakowanie foliowe), okładki foli aluminiowej jakieś 20cm x 10cm, kabel linka rozszczepiona na wachlarz i przyłożona folią alum. i gotowy kondensator, pojemność z tego co wpisywałem do capsolve to kilka...
na styku 15a pojawia sie napiecie w trakcie pracy rozrusznika.w starszych typach aut z zapłonem na"platynkach" z tego styku podczas rozruch szło napiecie na zacisk 15 cewki zapłonowej aby wzmocnić iskre ( czesto też montowano rezystor na zasilaniu cewki zapłonowej aby zmniejszyc iskrzenie na platynkach) W nowszych autach np. BMW z zacisku 15a idzie...
Jest tak na wszystkich trzech układów cewek zapłonowych ?
Witam Czy ktoś może wie gdzie znajduje się kondensator cewki zapłonowej bo nie mogę go wypatrzyć? Znalazłem natomiast pod przednim lewym reflektorem element przykręcony do karoserii o wyglądzie rezystora ceramicznego dużej mocy. Co to jest i w jakim obwodzie pracuje?
Zwykle jak był rezystor w zasilaniu cewki to był też przewód do rozrusznika, na którym napięcie było w czasie kręcenia i zasilało cewkę z pominięciem rezystora.
Tak ma być, nikt nic nie kombinował, zostaw. Zależy od numerów cewek.
Witam, chciałbym zrezygnować z tranzystorowego układu zapłonowego z rezystorami balastowymi. Wiem ze wiąże sie to z wymiana cewki zapłonowej na taka która nie wymaga rezystorów o oporność uzwojenia pierwotnego wynosi 3.5 ohm. Chciałbym sie dowiedzieć od jakiego samochodu mogę dopasować taka cewkę i czy wiąże sie to z wymiana świec zapłonowych.i Jeżeli...
Przewód z platynek idzie na cewkę styk 1. Zasilanie cewki styk 15 przez rezystor .
Mam rometa SCMB 250 (2 cylindry, wtrysk paliwa) , zamontowałem taki licznik jak w załączniku i mam trochę dziwny problem z obrotomierzem. podłączenie sygnału obrotów poprowadzone jest przez kondensator i rezystor z cewki zapłonowej, tak jak narysowałem na schemacie. Obrotomierz pokazuje obroty, dla biegu jałowego to jest 1000 rpm, jednak jak kręcę motor...
Jak wygląda układ gaszenia? Czy przewody na aparacie zapłonowym w pozycji START jest zwierany czy rozwierany (u mnie w każdej pozycji jest zwarcie)? Jaka jest oporność cewki zapłonowej mierzona między masą a kapturkiem świecy zapłonowej (u mnie ~3Mom)? Czy jest tam może jakiś rezystor? Mierzona rezystancja na przewód WN - masa (w miejscu przetarcia)...
Podłaczałem na wejscie obrotomierza generator O jakiej amplitudzie i częstotliwości ? Podłącz ten licznik (bodaj żółty przewód), przez dwójnik równoległy - (kondensator 10 nF /400 V i rezystor 100kΩ), do zacisku cewki zapłonowej od strony modułu CDI. Analogowe to czy cyfrowe - bo są takie i takie. :D
Dobre jakościowo diody wytrzymają bardzo dużo. Niestety sklepy z reguy sprzedają najtańszy chiński chłam. Mam kontrolkę z dwóch markowych diod spiętych antyrównolegle z rezystorem 1kiloom i wytrzymuje podłączenie do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Diody z wbudowanym rezystorem często w aucie szybko padają.
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
Wydaje mi się że moduł zostaje uszkodzony przez za duży prad ładowania. W tym wypadku wiekszy opór cewki zapłonowej byłby wskazany. Jutro popróbuje z jakimś rezystorem w szereg z cewką ładująca kondensator.
Aparat zapłonowy Bosch moduł na aparacie, kostka 3 styki skrajni 12v , przeciwległy skrajni masa, środkowy impulsowy na cewkę . Ja sprawdzam impulsy oscyloskopem , ale można LED z rezystorem po obu stronach cewki zapłonowej. jak mruga to cewka, jak nie mruga , to moduł lub cewka indukcyjna wewnątrz aparatu zapłonowego. Moduł podchodzi od peugeota 205...
Rezystancja cewki ok. 1,2Ω
Trabant nie ma cewkomodułu, tylko zwykłą butelkową cewkę i moduł zapłonowy. Sprawdź rezystor na cewce (jeśli naprawdę jest zasilanie cewki i modułu)
Jeżeli masz silnik z Malucha, a przewód ten nie jest przewodem oporowym to będą Ci się paliły cewki zapłonowe. Jeżeli aparat zapłonowy pozostawiasz mechaniczny to szeregowo z tymi przewodami trzeba wpiąć rezystor o odpowiedniej rezystancji oraz odpowiedniej mocy. Niestety nie pamiętam jaką powinien mieć rezystancję.
Cewka zasilana przez rezystor, ale rezystancja za mała. Podstaw drugą, co to za problem?
To nic nie da. Jedyne wyjście w takim razie to rezygnacja z tego dorobionego stopnia i dołączenie obrotomierza jak wcześniej do cewki zapłonowej - ale poprzez rezystor 1M ( megaom ) Dorabianie jeszcze jakichś stopni nie ma sensu bo na nich też będzie tylko 12V - jak na tym dorobionym obecnie. Obrotomierz reaguje na impulsy napięciowe o większym poziomie...
Wymień świece na takie jak mają być, tam siedzi Delco mt35e? Jeśli tak to jego wadliwie zaprojektowana sekcja sterowania cewki zapłonowej odzywa się przy wyeksploatowanym układzie WN. Świece koniecznie z rezystorem odkłócającym minimum 5kohm (polecam beru te działają idealnie w tym sterowniku). Aktualnie mam założone NGK ZFR5F, które mają 5kOhm. Tak...
Witam. Ja polecam ten schemacik. Tranzystor TIP120 nie potrzebuje radiatora. Układ może być spokojnie zasilany z akumulatora 12V. Dołóż sobie do tego jeszcze bezpiecznik max 2A i powinno śmigać. Jako transformatora wysokiego napięcia użyłem cewki zapłonowej od malucha takiej jak na zdjęciu poniżej.
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Sprzęt prostu i bez żadnej elektroniku. Bo tej nie naprawisz. A Impuls elektromagnetyczny zniszczy elektronikę. Więc najlepiej prosta benzyna, a jeszcze lepiej diesel. Bo nie ma cewki zapłonowej. Do do tego brak AVR. Najlepiej prosty przełącznik z rezystorami.
Witam Dzieki za odpowiedź. W niektórych konstrukcjach między bramka i katodą tyrystora jest rezystor o wartości paredzięsiąt - pareset omów. Czy w tym przypadku jest potrzebny?
Już mam jasność i w podziekowaniu za Wasze zaangażowanie opiszę jak to chcę zrobić tzn. zapłon do silnika z wymontowanym komputerem. Silnik ma iśc na stałych obrotach i stałym obciążeniu, nie ma przerywacza, rozdzielacza ani aparatu zapłonowego. Z przodu silnika w miejsce koła pasowego zamontuję tarcze stalową fi 180. Po dwóch stronach tarczy dam dwa...
Jeżeli to MM4.8P to w pierwszej kolejności wymienił bym cewkę, i nie zakładał Sagem albo podróbek (np Kager) Albo Valeo albo L'Electricfil. Świece masz zgodne ze specyfikacją, czyli z rezystorem?
Uszkodzony sterownik, zbyt długi czas ładowania cewki. Oscyloskop, cewka przez rezystor i do dzieła.
Który rezystor? Jeżeli moduł jest przystosowany do pracy bez akumulatora, to cewka zasilająca CDI ma dwa osobne wyprowadzenia, a na module znajduje się układ zasilania logiki z cewki CDI i akumulatora. To jest typowe uszkodzenie w modułach od Yamahy, układ podobny jak w regulatorze napięcia. Rezystor, dioda zenera i tyrystor.
O źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć...
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Takie pomiary są niewiele warte. Może z wyjątkiem ostatniego, który wskazuje, że może być dobrze, ale nie musi.. sprawdź kontrolką zasilanie na moduł zapłonowy. Jak dobrze pamiętam, to dwa skrajne przewody. Kontrolką diodową ( albo diodą LED z odpowiednim rezystorem ) sprawdź sygnał na moduł. Sprawdź kontrolką, czy masz na włączonym zapłonie plusa na...
A niby dlaczego sądzisz że między nawiniętym przewodem a przewodem WN jest sprzężenie pojemnościowe a nie indukcyjne? Jeżeli autor stwierdził, że między wyjście cewki a rezystorem występuje iskrzenie, to pojemność wg Ciebie występująca musiałaby być znaczna. Poczekajmy na wynik pomiaru. Do autora: jeżeli okaże się że napięcie jest małe, zwiększ rezystor...
radio nie jest wyposażone w mikrofon dynamiczny Czyli radio nie ma wbudowanego mikrofonu w ogóle? Radio zasilane z dołączonego do zestawu akumulatora 7,4V/1950mAh SBR-25LI Akumulator jest w radiotelefonie czy podpięty długim przewodem? Założenie ekranu na fajkę świecy zapłonowej - są metalowe nakładki lub gotowe metalowe fajki. Przewód WN jest przewodem...
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
Jak zrobić opór w przewodach - 1 0hm oraz 1,5 ohm? można rezystory 12v 1 ohm tam wspawać jeżeli takowe są? czy taki "od cewki malucha" szukać? czy jakąś żarówkę po drodze wsadzić i potem mierzyć opór multimetrem?
Aby sprawdzić innym obrotomierzem (np z dużego fiata) należy podłączyć go do zasilania i pod cewkę (masowy-sterujący) od cewki zapłonowej.
Tranzystor 2 i jego układ polaryzujący jest zupełnie niepotrzebny bo robi za rezystor. W takim zapłonie ważne jest aby szybko przerwać przepływ prądu w uzwojeniu pierwotnym cewki w czym zupełnie nie pomaga rezystor w bramce MOSFET'a.
Witam zbudowałem sobie elektroniczny obrotomierz z wyświetlaczem lcd i wszystko fajnie ładnie mierzy ale tylko gdy jest podpięty do generatora przebiegu prostokątnego i dostaje idealny sygnał na wejście ale chciałem go zastosować w samochodzie który ma klasyczny przerywacz 1 cewkę zapłonową i 4 cylindry, obrotomierz chciałem podpiąć pod cewkę zapłonową...
Co autor miał na myśli? Ma być jedna cewka. Jeden przewód WN na jeden cylinder, drugi na drugi. Na cewce pod zacisk 15 podajesz +12V po kluczyku pod zacisk 1 przewód z aparatu zapłonowego. To jest cewka niskoomowa, do klasycznego układu zapłonowego musisz mieć drut oporowy, lub rezystor dużej mocy ok 1,5 oma.
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Kilka uwag : do cewki trzeba użyć kabla WN a gwint świecy do masy, bo to co zrobiłeś prosi się o pieszczoty. Wtyczka od instalacji musi być podpięta. Plus diody podłączasz do plusa akumulatora a do podanych węzłów dajesz minus diody. Dioda oczywiście musi w szeregu posiadać rezystor bo się zjara. Próby możesz robić niezależnie.
Jaka stacyjka powinna być fabrycznie zastosowana? Stacyjka od Diesla którą tutaj ktoś założył nie nadaje się do silnika z zapłonem iskrowym, ponieważ dochodziło do przerwy w zasilaniu układu zapłonowego. Przywróciłem instalację do porządku, ponieważ przewody były łączone na skrętkę. Wyszło że stacyjka musi mieć cztery konektory, jeden osobny do zapłonu...
Jak wcześniej napisali Koledzy, nie da się tego zrealizować z tym napięciem zasilania i tą jego wydajnością. Poza tym trafopowielacze są zasilane prądem o częstotliwości prawie 16 kHz. Wyprowadzenia czarne i kremowe(?) są połączone z rezystorami regulacj napięcia elektrody ogniskującej kineskopu i przez nie nie zasilisz tego trafopowielacza. Strona...
po podłączeniu kolejno żarówki pod zewnętrzne piny (1 lub 3) złączki i pin środkowy (2) złączki (napięcie z przekaźnika) - żarówka nie świeci się ani po włączeniu zapłonu, ani podczas rozruchu auta - czyli brak sterowania masą z ECU :| To nie jest dobry sposób na diagnozę sterowania cewki zapłonowej ze sterownika wtrysku. Żarówka nie będzie świeciła!...
Moduł padł, obecnie przerywacz z aparatu zapłonowego mam wpięty bezpośrednio do cewki i jeździ, jednak chciałbym zamontować moduł. A może da się naprawić ten stary moduł? Miałem kilka lat temu Renault 5 z takim samym zapłonem i też padł mi moduł zapłonowy - po dłuższym zostawieniu włączonego zapłonu przy wyłączonym silniku. Rozciąłem blaszaną obudowę...
Rezystor jest po to aby cewki nie obciążało podczas włączonego zapłony przy nie uruchomionym silniku.Zazwyczaj jest instalowany w układzie gdy jest w aparacie zaplonowym mloteczek i zwiera.Piszesz że jest moduł zapłonowy?Sprawdz czy masz taki ruchomy młoteczek który jest podnoszony krzywką wałka aparatu zapł.Jeśli jest moduł zapłonowy to powinien być...
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Rd1 to potencjometr regulacji prądu cewki zapłonowej. Może prąd jest za mały i cewka nie magazynuje odpowiedniej energii. Najlepiej wstaw tam potencjometr zamiast tego rezystora 180 om i testuj.
URZĄDZENIA PRZECIWZAKŁÓCENIOWE W SAMOCHODZIE Skany zawierają: - Wstęp - Instalację i liczne obwody niskiego napięcia - Instalacja wysokiego napięcia Rodzaje zakłóceń - Zakłócenia strefy zewnętrznej - Zakłócenia strefy wewnętrznej Elementy przeciwzakłóceniowe - Rezystory - Kondensatory - Cewki indukcyjne - Filtry przeciwzakłóceniowe - Osłony ekranujące...
Zmierz jakie jest napięcie na cewce świetlnej. Ładowanie i stop jest przecież z innej cewki. Odwinięcie kilku uzwojeń powinno załatwić sprawę. Do czego jest potencjometr na module? po schemacie modułu zapłonowego jak i po obserwacjach można dostrzec że jest on do regulacji "siły" iskry. - z impulsatora przez potencjometr 100R + rezystor 82R na wysterowanie...
możliwe że ktoś dołożył , notując inną cewkę zapłonową ten rezystor pewnie jest dużej mocy i przez jego obecność iskra będzie słaba zastosuj dedykowaną cewkę
jasne że reguluje. Ja mam przygotowane cztery diody świecące z rezystorami. Podłanczam je między masą a zasilaniem halla,wyściem z halla, zasilaniem cewki zapłonowej oraz do przewodu doprowadzającego impulsy do cewki . Diody wprowadzam do kabiny i jade. Gdy zaczyna się coś dziać to widać na diodach co się dzieje. A jeszcze między diody które monitorują...
Biały kabel nie patrz. On jest nie używany. Do odlutawania. On jest do gaszenia przez zwieranie go do masy. "Czasem" może się przydać... Swoją drogą na tym zdjęciu widać coś złego z kablem czarnym ok. 1.5 cm od miejsca przylutowania do rdzenia cewki. Jakby przygrzany lutownicą? To miejsce lutowania jest bardzo istotne. Musi być pewne połączenie mechaniczne...
Skończyłem chwilę temu składać moduł CDI,myślę że nie da się już uzyskać mniejszych gabarytów (obok modułu pudełko zapałek dla porównania) :D http://obrazki.elektroda.pl/1150984100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7919305200_1... Zastosowana cewka zapłonowa,to cewka Keeway 2T,występują w cenie 15zł,ja oczywiście przepłaciłem...
W załączniku w zasadzie moim zdaniem całkowity schemat tyrystorowego sterownika cewki zapłonowej do samochodu, lub przerobionego trafa odchylania poziomego. Idea pracy jest taka, że w czasie ujemnego półokresu ładowane są kondensatory o pojemności pare uF magazynujące przez rezystory ograniczające prąd ładowania a także zwarcia w czasie przewodzenia...
Z pomiaru uzwojenia pierwotnego wynika, że masz dodadatkowy rezystor w zasilaniu cewki - nie napisałeś czy został sprawdzony. >>>sprawdzić, czy na zacisku cewki "16"" jest +12V po włączeniu stacyjki.
Zajrzałem tu z ciekawości czy coś się dzieje i widzę, że wciąż są wątpliwości. A więc ten obrotek się skaluje do maxa i potem można ewentualnie nanieść jakąś skalę na niego. Podłączenie tego... nie podpina się go nigdzie indziej niż tylko do zasilania i do cewki... a sygnał on bierze właśnie z tej cewki nawiniętej NA kablach zapłonowych. Czyli tych...
Zamontuj cewkę do auta. Podłącz wtyczkę do niej. Podłącz do cewki przewód zapłonowy a na jego koniec da świece i daj ją do masy. Odetnij środkowy przewód i od strony cewki podawaj na nią impulsy. Przy włączonym zapłonie ma być iskra jak podajesz masę. Możesz użyć diody LED z połączonym szeregowo rezystorem 1J i wpiąć ją pomiędzy plusa wtyczki i środkowy...
... czy możnaby połączyć 50 sztuk 1n4007(1000V, 1A) w celu otrzymania diody na 50kV. Czy taka dioda by zadziałała?...Ta moja "dioda" pracowałaby przy góra kilkuset Hz....chodziło mi o napięcie z cewki zapłonowej. A te 50kV to trochę na zapas bo może wycisnołbym z cewki nieco ponad 40kV. Witam! Są problemy, wskazane już przez kolegów w kilku postach....
Podobne rozwiązanie zasilania cewki zapłonowej w czasie kręcenia rozrusznikiem było zastosowane w Zaporożcu, z tą różnicą, że zamiast diody był zastosowany rezystor omijany przy pomocy przekaźnika w czasie rozruchu.
... wtedy kiedy nie możesz odpalić to wypnij wtyczki zasilająca cewki zapłonowe i sprawdz czy po przekręceniu kluczyka wtedy kiedy słychać przez te chwile pompę paliwa to na jednym z przewodów wypiętej wtyczki pojawia sie +12 . powinien tam być przez kilka sekund po przekreceniu kluczyka , dokładnie tyle ile trwa czas pracy pompy . Jesli jest +12 na...
w temacie piszesz - przetwornik częstotliwości na napiećie - ale dokładniej to o co chodzi ?? Brzmi jakby miał to być przyrząd pomiarowy. Czy te napięcie wejściowe ma być zależne od częstotliwości ? Czy ma poprostu spełniać prosą funkcje: jeśli są impulsy, to na wyjściu jest jakiekolwiek napięcie, a jak ich nie ma - napięcia nie ma ? Jeśli tak, to wystarczy...
Zgoda, ale zauważ Kolego Szanowny, ze PE poza odniesieniem do cewki zapłonowej, do niczego tam potrzebne nie jest. I gdyby kolega polaczyl agregat odpowiednio, tez powinno to dzialac bez zadnych zmian. Natomiast zamiast rezystora, proponowal bym warystor 250VAC. Ten by też podawał PE w momencie zapłonu, bo by chwilowo zwierał. Shitt, dopiero teraz na...
w załączniku jest schemat układu który zastępuje 3-końcówkowe moduły w mitsubischi i mazdach,jak tez moduły w aparacie w MX3 i MX6 oraz probe. Rezystor oznaczony jako 1 ma mieć 0,1 oma. ---------------------------- 220 ma mieć 220 om Tranzystor od strony zacisku cwki to BU 931ZP,941ZP Tranzystor zabezpieczenia nadprądowego to dowolny NPN (np BC238)...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Nie powinna mieć wpływu na pracę zmaina tego rezystora. Sprawdzić na sucho da się ten układ. Po podłączeniu zasilania, cewki zapłonowej i jakiegoś iskiernika, powiedzmy że za iskiernik można dać dwa gwoździe wbite w deskę żeby pomiędzy ich szpicami była przerwa powiedzmy 1 do 1,5cm i po zwarciu wejścia P do masy i jego rozwarciu powinna pojawiać się...
Nie, masę cewki zapłonowej podłączasz pod kolektor tranzystora. Dla diody o prądzie 20mA rezystor powinien mieć R=(Uz- Ud)/Id gdzie: Uz- napięcie zasilania, Ud- napięcie pracy diody, Id- prąd diody R=(12V-3V)/0,02A R=9V/0,02A R=450Ω ale dla pewności możesz dać 510Ω A moc takiego rezystora wyliczamy z iloczynu prądu płynącego przez niego oraz...
zrobiłem to tak jak na załączniku i mam pytanie czemu na r5 który symuluje cewke zapłonową jest takie małe napięcie jak je zwiększyć ? jak dam zamiast cewki rezystor 1k to działa i jest 12v a cewka ma 3R i pobiera więcej prądu dlatego chyba ten spadek i na mosfecie zostaje 1,5v da sie to zrobić ?
Tak dokładnie to tamta przetwornica daje stabilne 70-120V a od zapłonu jest oddzielny zapłonnik. Ogólnie to bardzo dobrze byłoby użyć projektu c4r0 gdzie cewki zapłonowe zasilał podwojonym napięciem sieciowym. Wtedy można by użyć albo normalne napięcie sieciowe albo jedną cewkę z jakimś rezystorem w szeregu by napięcie miało zamiast szczytowych 45kV...
https://obrazki.elektroda.pl/8293272600_... tego kondensatora przy cewce może nie być ale obowiązkowo przy przerywaczu. Pomiń na próbę kopułkę i palec daj bezpośrednio na wyjście cewki świece do masy. Ok. Natomiast czy to nie jest schemat z elektronicznego zapłonu? Pytam aby się upewnić bo słabo znam się na "Kaszlaku" ;D Dodano po 16 Mianowicie...
Jak dobrze pamiętam, to na forum www.vwvortex.com było opisane, jak to przerobić, niestety nie potrafię tego znaleźć. Ale napisżę, to co pamiętam, bo sam zainteresowałem się zasadą działania tej przeróbki. Po pierwsze, to nie da rady w prosty sposób pobrać sygnału obrotomierza ze sterownika silnika - jest tam jakiś inny rodzaj sygnału, czy coś. Normalnie...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
alternator żadko bywa powodem zakłuceń. Prykanie najczęściej idzie właśnie od zapłonu. Mają na to wpływ: kable zapłonowe, czystość rozdzielacza/cewki, podłączenia mas cewki i wiele innych przyczyn. Warto sprubować z kondensatorem - ( jeżeli jest dostępny a nie w module ). Pomaga dodanie kondensatora od + cewki do masy o dość sporej pojemności. Możesz...
Pawel wawa dzięki ale nie doszukałem się jakoś dokładnie tego czego chciałem. Korzystając z tego co wyżej przedstawiłem - sam to narysowałem i wg tego pospinałem u siebie w aucie. Całość jest jak najbardziej poprawna - iskra jest na każdym baniaku, auta de facto nie odpaliłem bo nie wiem jeszcze jak ustawić wałek i resztę żeby odpowiednio włożyć cały...
Udało mi się to zrobić pieknie działa, tylko jest problem z regulacja częstotliwości, ten moj wynalazek musi mieć co najmniej jeden pnp bo zawiera diode (konkretnie nie wiem w jakim celu ale bez tego nie działa) i 2 kondensatory elektrolityczne, ponieważ (tak mi się wydaje) kiedy podłączam pod emiter, bazę drugiego tranzystora który ma sterować tym...
Nie ma możliwości osiągnąć 4 A w tym układzie. Przy 14 V i 3,2 om cewki już masz max prąd 4,3 A i koniec. Na rezystorze emitera spadek wynosi ok. 0,5 V i na samym tranzystorze też 1.3 V. Tak że przy dobrym wysterowaniu tranzystora przy 12 V powinno być nie więcej jak 3,3 A. Nic nie robisz źle. Do zapłonów tranzystorowych stosuje się cewki o rez 0,5...
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Mam taki problem, passat nie pali po ogledzinach stwierdziłem wypaloną dziurę w palcu rozdzielacza (w rezystorze), i gorąca cewka zapłonowa z nadtopioną obudową. Wymieniłem palec i podstawiłem cewkę (ale miałem tylko od VR6), wygląda podobnie i ma podobne wartości rezystancji. Ale iskry ani widu ani słychu :(. Po długotrwałej walce stwierdziłem. We...
Trzeba przyznać, że kondensator 2uF naładowany wprost z sieci 230V poprzez diodę i rezystor, a następnie rozładowany poprzez cewkę zapłonową od CC daje na uzwojeniu wtórnym ok. 3-4cm iskrę. Zastanawiam się jednak nad tym czy tak wysokie napięcie nie spowoduje przebicia w uzwojeniach transformatora, który zapewne przewidziany jest do niższych napięć?...
Przykład symulacji: https://obrazki.elektroda.pl/3157473600_... Główna przyczyna niedokładności to kształt impulsu wejściowego który zrobiłem na oko z kilku prostych odcinków. Nieznane są też parametry cewki zasymulowanej przez R4 i L1 Kondensator 330nF z rezystorem 180kOm dają stałą czasową 60ms ta ma największy wpływ na działanie...
Na przykład: weź dwa jednakowe rezystory 220 lub 470Ω połącz szeregowo pomiędzy +12V a masę, otrzymasz dzielnik rezystancyjny 1:2, napięcie z pomiędzy nich poprzez przycisk podłącz do wejścia wyzwalającego cewki
Witam. Staram się dokładnie rozpracować zasadę działania modułu wzmocnienia cewki zapłonowej Mono Motronic w VW Passacie 1,8 ADZ. Niestety nie jestem wystarczająco biegły w elektronice, wobec czego napotkałem pewne niejasności. Dlatego też chciałbym Was prosić o cierpliwość i wyrozumiałość oraz wyjaśnienie moich niejasności. Oto one (patrz też załącznik):...
Na diaku mam napięcie stale 14V nie wpływa na to manipulowanie potencjometrem. Względem czego ? To jest tak prosty układ, jak konstrukcja młotka :D C5 ładuje się powoli przez dużą rezystancje (potencjometr i jego szeregowy rezystor). Po osiagnieciu 60-70 V diak zaczyna przewodzić, wyzwalając tyrystor. Wowczas rozładowanie się kondensatora w układzie...
Trzeba na tej cewce napięcie w czasie pracy silnika obejrzeć oscyloskopem poprzez dzielnik rezystorowy złożony z rezystora około 1kΩ i 6 rezystorów około 4.7kΩ. Znaczy dzielnik 1:30. Może dostaje się na nią wysokie napięcie rzędu 500V w jakiś sposób niszcząc ją po krótkim czasie.
szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej
maszyna schemat pobrać firmware aluprof sterować
yamaha wyłacza mikrokomputer cobra1
Przekształcenie generatora 3-fazowego na 1-fazowy Komputer pokładowy pokazuje błąd Engine Fault - diagnostyka i rozwiązania