Drucik masz na wierzchu, więc multimetr w dłoń i zmierz jego rezystancję i będziesz wiedział, czy to 75ohm, czy 1,5. Nawet jeśli drucik jest urwany, czy przepalony to jego wartość całkowitą możesz oszacować proporcjonalnie do mierzonego fragmentu. Rezystor Drutowy kupisz w każdym sklepie elektronicznym. Ten opis 17A to raczej nie będzie prąd przez niego...
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
https://obrazki.elektroda.pl/7988685600_... Chciałbym przedstawić wnętrze oraz zasadę działania cewki zapłonowej z kosiarki z silnikiem Brigss & Stratton. Od dawna byłem ciekaw jak te cewki działają, a znalezienie materiału na ten temat było dla mnie trudne. Problem w rozumieniu był taki, że w normalnych rozwiązaniach z magnetem...
http://obrazki.elektroda.net/63_12733092... Moduł zapłonowy do motoru z instalacją 6V Witam!!! Sezon motocyklowe się już zaczął więc trzeba było maszynę wyciągnąć z garażu, wymyć, wyregulować i ulepszyć :-P. Mój motor (MZ TS 150) posiada zapłon akumulatorowy(6V) z przerywaczem. Wyznaczone cele: - odciążenie styków przerywacza (z 4A do 150mA),...
Ekstremalna szybkość włączania i wyłączania tranzystora nie jest aż tak koniecznie potrzebna bo ograniczeniem i tak jest szybkość narastania i opadania prądu w dość dużej indykcyjności silnika. Np. w motoryzacji do sterowania uzwojeniem pierwotnym cewki zapłonowej stosuje się rezystor 1K w bramce trazystora... Ekstremalna na poziomie nanosekund, jest...
starscream5 - sprawdź magneto i przewody ,tak jak kolega napisał. A potem próbuj reklamacji. Nowe CDI kosztuje 80zł + koszty wysyłki. Jak Ty jeździłeś te 16km/h? :D U mnie na wstępnym dotarciu nie dało sie jechać 20km/h ,za bardzo szarpało. Optymalnie jeździłem 25-30km/h.:wink: electrocom-op - gratulacje! :spoko: U mnie też przygasał na wolnych obrotach,...
Jaka stacyjka powinna być fabrycznie zastosowana? Stacyjka od Diesla którą tutaj ktoś założył nie nadaje się do silnika z zapłonem iskrowym, ponieważ dochodziło do przerwy w zasilaniu układu zapłonowego. Przywróciłem instalację do porządku, ponieważ przewody były łączone na skrętkę. Wyszło że stacyjka musi mieć cztery konektory, jeden osobny do zapłonu...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam serdecznie, potrzebuję zastąpić taki rezystor szeregowy cewki zapłonowej na 0.9 ohm https://obrazki.elektroda.pl/2539345800_... pytanie czy można zastąpić aluminiowym tego typu https://obrazki.elektroda.pl/8352204600_... i jeśli tak, to jak dobrać parametry rezystora (ile W)?
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Serwisant zmienił nastawy, żeby zredukować to zjawisko, choć nie wiem, czy to przyniesie efekt (to już jego druga wizyta w tym roku). Niestety nic nie wspominał o wymienniku ciepła (o termistorze NTC rozmawialiśmy). Nic tez nie wspominal o ew. wadzie fabrycznej tych piecy a wyglada, ze jednak byla skoro mamy te same problemy....
https://obrazki.elektroda.pl/8293272600_... tego kondensatora przy cewce może nie być ale obowiązkowo przy przerywaczu. Pomiń na próbę kopułkę i palec daj bezpośrednio na wyjście cewki świece do masy. Ok. Natomiast czy to nie jest schemat z elektronicznego zapłonu? Pytam aby się upewnić bo słabo znam się na "Kaszlaku" ;D Dodano po 16 Mianowicie...
Rezystor r12 na wejściu zasilania z cewki alternatora. Czyli chodzi o układ rezystor r12 dojdę d6 i tyrystor scr2 ? Dioda zapewne jest na 5v Ale nie mogę znaleźć co to za tyrystor oznaczony kodem 09 cb Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/4758626200_...
to jest przekaźnik rozrusznika z wyjściem na rezystor bocznikowy cewki zapłonowej w uaz-e wolał bym jeden przekaźnik
Jesli zwarcie drutem zasiliło instalację to znaczy że zawołany elektryk to specjalista od dzwonków gazowych a stacyjka jest uszkodzona na 110%. Gdyby stacyjka była sprawna to zwieranie bezpieczników byłoby zbędne . W czasie rozruchu Fiesta , zwierany jest rezystor cewki zapłonowej . Podanie napięcie od tyłu może popalić elektronikę ,ostatnie zwieranie...
Witam Dzieki za odpowiedź. W niektórych konstrukcjach między bramka i katodą tyrystora jest rezystor o wartości paredzięsiąt - pareset omów. Czy w tym przypadku jest potrzebny?
Podłaczałem na wejscie obrotomierza generator O jakiej amplitudzie i częstotliwości ? Podłącz ten licznik (bodaj żółty przewód), przez dwójnik równoległy - (kondensator 10 nF /400 V i rezystor 100kΩ), do zacisku cewki zapłonowej od strony modułu CDI. Analogowe to czy cyfrowe - bo są takie i takie. :D
To nic nie da. Jedyne wyjście w takim razie to rezygnacja z tego dorobionego stopnia i dołączenie obrotomierza jak wcześniej do cewki zapłonowej - ale poprzez rezystor 1M ( megaom ) Dorabianie jeszcze jakichś stopni nie ma sensu bo na nich też będzie tylko 12V - jak na tym dorobionym obecnie. Obrotomierz reaguje na impulsy napięciowe o większym poziomie...
na styku 15a pojawia sie napiecie w trakcie pracy rozrusznika.w starszych typach aut z zapłonem na"platynkach" z tego styku podczas rozruch szło napiecie na zacisk 15 cewki zapłonowej aby wzmocnić iskre ( czesto też montowano rezystor na zasilaniu cewki zapłonowej aby zmniejszyc iskrzenie na platynkach) W nowszych autach np. BMW z zacisku 15a idzie...
Możliwe że jest rezystor przeciwzakłóceniowy, stąd u mnie te ~3 Mom. Posztukuję nowym przewodem WN na krótko i rozepnę to zwarcie na, powiedzmy, uzwojeniu gaszącym. I obaczym. Ale to dopiero pewnie na następny weekend. Pozdrawiam.
Dodatkowy styk był prawdopodobnie do pomijania rezystora cewki zapłonowej. Normalnie cewka jest zasilana przez rezystor a w momencie rozruchu jest pomijany by zrekompensować spadek napięcia w momencie pracy rozrusznika. Na razie zaizoluj ten dodatkowy przewód i zobacz jak auto zapala, raczej nie będzie problemu. Gdyby jednak to trzeba kombinować z przekaźnikiem
Bardzo dziękuję za odpowiedź :) Chcę zbudować prosty generator WN z NE555 i cewki zapłonowej. Jak rozumiem, pomiędzy zaciski 2 i 3 powinienem dać rezystor ograniczający prąd cewki (?) i podłączyć zacisk 2 do plusa zasilania. A pod zacisk 4 podłączyć kolektor tranzystora idącego do masy i otwieranego przez NE555. Dobrze rozumiem? Dwa pytania: Jaki powinien...
Już mam jasność i w podziekowaniu za Wasze zaangażowanie opiszę jak to chcę zrobić tzn. zapłon do silnika z wymontowanym komputerem. Silnik ma iśc na stałych obrotach i stałym obciążeniu, nie ma przerywacza, rozdzielacza ani aparatu zapłonowego. Z przodu silnika w miejsce koła pasowego zamontuję tarcze stalową fi 180. Po dwóch stronach tarczy dam dwa...
Witam zbudowałem sobie elektroniczny obrotomierz z wyświetlaczem lcd i wszystko fajnie ładnie mierzy ale tylko gdy jest podpięty do generatora przebiegu prostokątnego i dostaje idealny sygnał na wejście ale chciałem go zastosować w samochodzie który ma klasyczny przerywacz 1 cewkę zapłonową i 4 cylindry, obrotomierz chciałem podpiąć pod cewkę zapłonową...
A niby dlaczego sądzisz że między nawiniętym przewodem a przewodem WN jest sprzężenie pojemnościowe a nie indukcyjne? Jeżeli autor stwierdził, że między wyjście cewki a rezystorem występuje iskrzenie, to pojemność wg Ciebie występująca musiałaby być znaczna. Poczekajmy na wynik pomiaru. Do autora: jeżeli okaże się że napięcie jest małe, zwiększ rezystor...
Jeśli z przerywaczem mechanicznym to rezystor przykręcony do aparatu. Ale z taką rezystancją jaki jest kąt zwarcia? Nie przypominam sobie takiej cewki olejowej z tamtych lat.
Nie, masę cewki zapłonowej podłączasz pod kolektor tranzystora. Dla diody o prądzie 20mA rezystor powinien mieć R=(Uz- Ud)/Id gdzie: Uz- napięcie zasilania, Ud- napięcie pracy diody, Id- prąd diody R=(12V-3V)/0,02A R=9V/0,02A R=450Ω ale dla pewności możesz dać 510Ω A moc takiego rezystora wyliczamy z iloczynu prądu płynącego przez niego oraz...
Witam. http://obrazki.elektroda.net/80_12138193... Niedługo zaczynają się wakacje, więc postanowiłem coś zrobić. Padło na bajer do mojego kaszlaka :D A Konkretnie na obrotomierz LED. Można zastosować go do wszelkich silników z zapłonem iskrowym. W miarę zwiększania się prędkości obrotowej zapala się więcej led'ów. Gdy przekroczymy skalę zaczynają...
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
W załączniku w zasadzie moim zdaniem całkowity schemat tyrystorowego sterownika cewki zapłonowej do samochodu, lub przerobionego trafa odchylania poziomego. Idea pracy jest taka, że w czasie ujemnego półokresu ładowane są kondensatory o pojemności pare uF magazynujące przez rezystory ograniczające prąd ładowania a także zwarcia w czasie przewodzenia...
Podobne rozwiązanie zasilania cewki zapłonowej w czasie kręcenia rozrusznikiem było zastosowane w Zaporożcu, z tą różnicą, że zamiast diody był zastosowany rezystor omijany przy pomocy przekaźnika w czasie rozruchu.
Jeśli sterowanie tranzystorem cewki już masz zrobione i działa , generator też, to nie widzę problemu. Myślę że ten generator masz na tranzystorach, które w kolektorach mają rezystory i diody LED. Proponuje ci dać tranzystor pnp np coś w stylu BD140, i jego bazę przez rezystor np 10k podłączyć do kolektora tranzystora do którego podłaczona jest LEda,...
Pawel wawa dzięki ale nie doszukałem się jakoś dokładnie tego czego chciałem. Korzystając z tego co wyżej przedstawiłem - sam to narysowałem i wg tego pospinałem u siebie w aucie. Całość jest jak najbardziej poprawna - iskra jest na każdym baniaku, auta de facto nie odpaliłem bo nie wiem jeszcze jak ustawić wałek i resztę żeby odpowiednio włożyć cały...
w temacie piszesz - przetwornik częstotliwości na napiećie - ale dokładniej to o co chodzi ?? Brzmi jakby miał to być przyrząd pomiarowy. Czy te napięcie wejściowe ma być zależne od częstotliwości ? Czy ma poprostu spełniać prosą funkcje: jeśli są impulsy, to na wyjściu jest jakiekolwiek napięcie, a jak ich nie ma - napięcia nie ma ? Jeśli tak, to wystarczy...
Mam problem ze sterowaniem tranzystrora BU323. Steruje on cewka zaplonowa (rez cewki 3,2om) wlaczona miedzy plus zasilania a kolektor. Emiter do masy przez rezystor 0,15om. Problem polega na tym ze maksymalny prad plynacy przez cewke wynosi tylko 2,8 A przy zasilaniu 12V. Jesli natomiast zewre cewke to prad kolektora wynosi 8A. Wzmocnienie tranzystora...
Układ wg podanego schematu nie zadziała ! ! Brak jest obwodu dla prądu stałego. http://obrazki.elektroda.net/26_12194225... Jako C2 można użyć kondensatora samochodowego włączanego równolegle do przerywacza (w starszych modelach). Układ jest wzorowany na układzie zapłonowym w samochodzie. W momencie wyłączenia tranzystora kondensator C2 z indukcyjnością...
Przesyłam fragment kodu dla "paluch_gda" jedną cewką zapłonową na dwa obroty wału (pełny cykl pracy) na jednej cewce generowane są 4 takie "odcinki czasu" (iskra przeskakuje po raz na każdej ze świec), więc na 1 obrót wału przypadają 2 "odcinki czasu". Dzielimy więc wartość Nr (liczba "odcinków czasu" w 1 minucie) przez dwa i otrzymujemy prędkość obrotową...
Cewka zapłonowa jest o wiele lepszym rozwiązaniem niz trafo z TV. Mniejszy prąd, minimalne straty mocy w kluczu. Poprawki jakie trzeba wprowadzić do dobrze znanego sterownika trafa tv to obniżenie częstotliwości. Cewka zaplonowa to max. pareset Hz. Mosfeta w tym przypadku możesz sterować bezpośrednio z NE555 przez rezystor o małej wartości. Innym, też...
Problem rozwiązany. Poniżej krótki opis ze zdjęciami dla zainteresowanych: Źródłem kłopotów była korozja "złącza krosującego" znajdującego się za ECU w okolicy prawej nogi kierowcy. http://obrazki.elektroda.pl/3668078200_1... Złącze (zdjęcie) to http://obrazki.elektroda.pl/1210807900_1... ma postać jakby wtyczki w którą...
Może zacznij od pomiarów co masz na wyjściu tego 4011 z MOSFET-em i bez? Jakim napięciem go zasilasz? 4011 powinien w stanie niskim dawać na wyjściu poniżej 0.05V bez obciążenia, ale przy prądzie 0.36mA już może być 0.4V - jakiego prądu od niego wymagasz? Czy do wyjścia, z którego sterujesz MOSFET-a jest podłączone coś jeszcze? W drenie mosfeta jest...
Nigdy nie było rezystora wewnątrz cewek. Po co dodatkowo je podgrzewać? W zależności od typu cewki miały one różne oporności uzwojeń i współpracowały lub nie z rezystorem zewnętrznym. Bez problemu znajdziesz wykaz cewek występujących w maluchu wraz z ich parametrami i uwagami, czy potrzebują rezystora, czy nie.
Tak ma być, nikt nic nie kombinował, zostaw. Zależy od numerów cewek.
Wyjaśnię Tobie, jako żem też chłop ze wsi tak: Lampa z postu #2 działa. Jak najbardziej. Przy czym marnuje kupę energii, grzeje strasznie tranzystor i jak się nią dłużej bawisz - co jakiś czas pali klucz. Jako zabawka "dorywcza" ujdzie. Ale jak chcesz trwałości i sprawności to nie licz na nie. Do tego dochodzi kwestia "sztuki" - powielanie schematu...
http://obrazki.elektroda.net/1_121156811... Już jakiś czas temu w DIY dodałem taki projekt podobnego obrotomierza do cc ale nie byłem z niego zadowolony gdyż troszkę wskazówka czasami wariowała i sie podczas jazdy strasznie "kiwała"... więc go wywaliłem... Przyglądnąłem się temu dobrze i spostrzegłem że tego mi trzeba, jest to obrotomierz ms1-1...
http://obrazki.elektroda.pl/4822758500_1... Witam zauważyłem ze w swoim mietku nie posiadam modułu tranzystorowego rys. pozycja 3. Czy istnieje możliwość podłączenia bezpośrednio z stacyjki przez rezystor 0.6 Ohma na cewkę?
ok zakupiłem boscha rezystory za ok. 300 pln oczywiście są to ceramiczne rezystory do cewki zapłonowej a nie rezystory byle jakie ze sklepu. pozdro
Zobacz czy któryś z kabli tych czarnych nie idzie do cewki zapłonowej.
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Co autor miał na myśli? Ma być jedna cewka. Jeden przewód WN na jeden cylinder, drugi na drugi. Na cewce pod zacisk 15 podajesz +12V po kluczyku pod zacisk 1 przewód z aparatu zapłonowego. To jest cewka niskoomowa, do klasycznego układu zapłonowego musisz mieć drut oporowy, lub rezystor dużej mocy ok 1,5 oma.
Przy okazji jak w najprostszy sposób wyłączyć ładowanie podczas otwierania tyrystora może bazując na 2 schemacie z początkowego posta co tam dodać żeby działało? Najprościej było by zablokować pracę przetwornicy, a jak nie ma takiej możliwości to trzeba by wstawić tranzystor w obwodzie ładowania kondensatora. Z przypadku źródeł o małej rezystancji...
Przypuszczam że rezystancja wejściowa nie musi być aż tak wysoka, ponieważ du/dt obwodzie zapłonowym jest wysokie, nawet przez małą pojemność przeniesie się znaczący ładunek, widziałem takie układy z tranzystorem bipolarnym na wejściu, dołóż jakiś rezystor szeregowy, żeby ograniczyć prąd płynący przez diody zabezpieczające w układzie scalonym.
rezystor cewki zapłonowej grzeje szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej
wymiana grzałki tonsil premium zmiana natężenie
basenu inwerterem schematy instrukcje serwisowe
Krups EA8260: Błąd 12 i czyszczenie pojemników Nissan Qashqai J11 – tylko 4V na zasilaniu grzałki sondy lambda, PWM, diagnostyka, usterki