Nie wiem jak jest w tym samochodzie,czy da się wyłączyć całkowicie nawiew,ale podstawowa zasada to NIE WYŁĄCZAĆ WENTYLATORA NIGDY!! Pozycję "0" należy traktować jak serwisową. Lożyska są ze stopu samosmarującego,puszczają soki jak pracują. Nieuzywane wysychają wspomagane kurzem i zaczynają stawiać opór. Natężenie za małe aby spalić bezpiecznik,ale wystarczające...
Jeśli nie masz klimatronika to pod wyświetlaczem. na samej górze nagrzewnicy.
Jak opór jest znikomy to sprawdź pobór prądu na obu. Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na wirniku co spowoduje nawet znaczny wzrost pobieranego prądu i przepalanie bezpiecznika termicznego.
Tak łopatologicznie :D https://obrazki.elektroda.pl/8249733600_...
Tyrystory to się używa w przekształtnikach o fazowym przebiegu tak zrozumiale na napięcie przemienne. A ty masz DC.. Najprawdopodobniej jest to 2SK2500 (mosfet)
dokładniej pod filtrem kabinowym, przymocowany jest na 1 śrubkę
pod sschwokiem pasazera
Jeśli chodzi o rezystor od nawiewu wewnętrznego to powinien się znajdować obok filtra kabinowego. Tu w 0.50 ładnie go widać [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
rezystory sa nierozbieralne to raz dwa nie ryzykuj pozaru samochodu i wymieniaj odrazu.
Kolego to standardowy opornik do dmuchaw, będzie pasował ten co masz drugi, podpinasz mierząc rezystencję, musisz znaleźć wspólny zacisk dla wszystkich oporników, tam dajesz zasilanie a potem szukasz następnego, o najmniejszej rezystencji ze wszystkich pozostałych trzech wyprowadzeń względem tego wspólnego, to będzie bieg 3 dmuchawy, następnie szukasz...
Tranzystor to MJ802
Ja bym zaczynał od sprawdzenia wiązki, to chyba jest najtańsze i do wykonania we własnym zakresie. Izolacja w kabelkach lubi się przecierać od wibracji, a liczba błędów które pojawiły się u Ciebie w krótkich odstępach raczej na to wskazuje.
Dołączam sie do pytania mam ten sam problem, rownież podmiana rezystorów, dmuchaw czy BSM nie pomogła tylni nadmuch dziala z przodu nie napięcie skacze od 5v do 7v czasem pojawia sie 14v lecz po podłączeniu spada.
Drut oporowy i tak musisz znaleźć, więc znajdź. Potem do jednego końca przypnij przewód szeregowo podłączony do dmuchawy a drugim końcem jeździj po drucie aż do uzyskania pożądanych obrotów. Wynik doświadczenia zapisz w cm bierzących.
Czy szybko złączka by się tu sprawdziła? Vago masz do 400V, także spokojnie, oczywiście zakładając że to tylko wina kabli, a wtyczka jest ok. Dodano po 11 [url=https://laczynasnapiecie.pl/pytanie... Swoją drogą tu masz podane natężenia dla konkretnych WAGO dostosowanych do konkretnych przekroi kabla.
Witam. Z lewej strony pod podszybiem od trony pasażera jest rezystor dmuchawy w plastikowej obudowie dmuchawy. https://obrazki.elektroda.pl/7071090700_...
Zlokalizowany jest za schowkiem pasażera, wchodzi w dmuchawę ;)
Zazwyczaj tak. Mozliwości są dwie: -ciężko się obraca (częściowo zapieczone tulejki) -bierze za duży prąd (zabity komutator pyłem ze szczotek) Ale filtr, w modelach gdzie występuje, zawsze trzeba sprawdzać.
Jeśli to jest tak samo jak w zwykłym scenicu to pod deska dostęp od strony pasażera.
Jest jeden rezystor podzielony na sekcje, wartośc rezystancji to 0,6 om, 1,2 om i 2,2 om. Popraw pisownię!
Usunąłeś skutek a nie przyczynę spalonego rezystora. Czy oglądałeś sam silnik, obraca się swobodnie ? sprawdź czy nie ma zwarć, wyjmij go i podłącz do niezależnego źródła na zewnątrz
Sprawdz omomierzem czy to opornik czy tylko ten element poniżej opornika z białym czubkiem Weż kawałek druta i połącz oba konce tego elementu i sprawdż
Witam. Opornica jest zamontowana w obudowie dmuchawy od strony pasażera.
A ja podejrzewam bezpiecznik termiczny, który jest umieszczony na rezystorze. Szukaj nad nogami pasażera. https://www.youtube.com/watch?v=r37dRIFs...
Otwórz schowek i spójrz do góry , w kanale wentylacyjnym ujrzysz rezystor. Lepiej wyjąć cały schowek.
Te przewody są połączone z przełącznikiem do zmiany obrotów wentylatora. Porównaj kolejność na przełączniku-pomoże dobrać kolejność podłączenia do rezystora.
kolego jest tak wejdź na stronę sklepu monster elektronik i tam znaidziesz rezystory o mocy 10 wat nawet o rezystancji 3,3 ohma lub 3,5 połączysz równolegle dwa rezystory i masz łączną rezystancje w przybliżeniu 0,6 ohma powinny wytrzymać lub zakup drut oporowy i wykonać samemu rezystor ale lepsze rozwiązanie te rezystory bo są zalane w cementowej szamotule...
Myślałem, że to wiatrak za duży opór stawia, ale bez podpiętego wiatraka sytuacja identyczna Mam rozumieć, że odpinasz obciążenie (silnik wentylatora) od tego rezystora, a on się dalej nagrzewa? To szukaj zwarcia jakiegoś. Albo dziwnie połączonej instalacji.
Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
W Oplu C1 nagle przestała działać dmuchawa kabinowa, jaka może być przyczyna? Jeśli działa tylko na najwyższym biegu to tak. Jeśli nie działa całkiem to coś innego.
Witam wszystkich. Może ktoś wie, jaką wartość ma bezpiecznik termiczny na rezystorze wentylatora z nadmuchu w kabinie w MANie L2000? Rezystor dmuchawy wygląda następująco (oryginalny niestety został przegrzany i się uszkodził) https://obrazki.elektroda.pl/9789355200_... Z tego co wiem, to wentylator ma 320W, a instalacja jest na 24V....
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
Problem rozwiązany znalazłem rezystor dmuchawy i go naprawiłem.
Wymieniłem na nowe rezystor dmuchawy. Wszystko wskazuje że on jest winowajcą.
Raczej 0,027 Ω (27 mΩ). http://obrazki.elektroda.pl/2634600400_1... Te powyżej są opisane jako: Vitrohm 0R047 4W low ohm resistor 350-8-R047 5% VTM
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Jak rozumie nadmuch nie działa w ogóle ???? Rezystor dmuchawy sprawdź .
Rezystor dmuchawy uszkodzony.
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Pewnie rezystor dmuchawy padł. Sprawdź bezpieczniki.
Czy to wersja po lifcie mk2? jak się dostać do tego od strony pasażera czy kierowcy
Dlatego pytam. Gdzie jest.
https://obrazki.elektroda.pl/7234509100_... https://obrazki.elektroda.pl/2438784100_... Hej, nie mogę znaleźć rezystora dmuchawy jeża, pod nogami kierowcy go nie ma, a tutaj na zdjęciach jest ściągnięty schowek i ta osłona pod nogami pasażera. Znajduje się gdzieś indziej? Samochód to BMW E36 coupe 1992 z klimatyzacją...
Dzięki jutro sprawdzę i dam znać. Pozdrawiam
Rezystor jest chłodzony powietrzem tłoczonym przez dmuchawę. Jeżeli dmuchawa ma opory, to płynie większy prąd, a jednocześnie chłodzenie jest słabsze. Należy to sprawdzić.
Przy dwóch identycznych wentylatorach można spróbować łączyć je szeregowo i też ich obroty będą mniejsze.
Spalony bezpiecznik termiczny rezystora dmuchawy.
https://obrazki.elektroda.pl/2877653900_... Kiedy poczułem swąd spalenizny z nawiewu i gdy po niedługim czasie zostały tylko maksymalne obroty wentylatora to sprawa była już jasna co uległo uszkodzeniu. Wystarczy wymienić rezystor i gotowe. Tylko czy aby na pewno...? Szybkie oględziny cen w internecie i pojawia się mnóstwo ofert z...
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
Wszystko wygląda na uszkodzony rezystor dmuchawy. Dodano po 52 Auto z klimatyzacją ?
Rezystor dmuchawy do sprawdzenia, wymiany.
Rezystor dmuchawy w naprawie ??? _ Dmuchawa do spr - szczotki padają tam bardzo często Wtyki na grodzi z prawej strony, 80% c6 ma tam zielono
http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtop...
Witam, nie działa mi nawiew na prędkości 1-3 a na 4 jest ok. Prawdopodobnie rezystor dmuchawy jest do wymiany. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu tego rezystora w aucie.
Najprawdopodobniej przepalony rezystor dmuchawy. Na czwartym biegu silnik dmuchawy zasilany jest bezpośrednio, więc nie idzie przez przepalony rezystor.
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Zainteresuj się rezystorem dmuchawy.
Możliwe że uszkodzony został rezystor dmuchawy
W dmuchawie. PN: 9654652480
https://obrazki.elektroda.pl/2953819300_... F7 30A
115'C do 218'C
Do sprawdzenia rezystor dmuchawy.
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
najprawdopodobniej spalony rezystor dmuchawy
Witam, dźwięk przypomina mi uszkodzone łożysko. Ps. W życiu nie słyszałem hałasującego rezystora :)
Można w celu ustalenia odpowiedniej rezystancji spróbować z rezystorami regulującymi obroty dmuchaw samochodowych . Ewentualnie można wykorzystać spadek napięcia na diodzie prostowniczej i regulować ich ilością .
Problem z nawiewem w Opel Corsa D z 2010 roku z klimatronikiem. Wymieniono rezystor, dmuchawę i panel, a nadal brak nawiewu. Przy włączeniu 7. biegu z zapalniczki gubi się prąd. Po włączeniu ogrzewania szyby przedniej, której nie ma w tym aucie, automatycznie włącza się 6. bieg. Wszystkie bezpieczniki są całe, wtyczki również. Który przekaźnik mógłby...
Cieszę się z Tobą że wreszcie działa. Ale trochę zamieszałeś w temacie. Pisałeś o rezystorze czyli sterowaniu wentylatorem za pomocą oporników, a na końcu piszesz o wymianie tranzystora co świadczy, że masz regulację PWM a to inna bajka. W tym układzie jak padnie tranzystor to nawiewu nie ma wcale. Pozdrawiam.
Opór silnika dmuchawy ma 2,9 megaoma? To zgon całkowity. Próbowałeś podać napięcie na silnik "na krótko"?
Nie, "ignition main circuits relay", przekaźnik dający napięcie na pewne układy, np w celu odciążenia akumulatora przy odpalaniu. U mnie jeszcze elektryczne szyby, ogrzewanie tylnej szyby i radio/zapalniczkę. http://obrazki.elektroda.pl/5181316800_1... Masz przekaźnik nr1 ? Wyjmij gdy nie wyłączy się dmuchawa, 3 schematy do 1,6 pokazują...
Rezystor dmuchawy do wymiany kolego i bedzie po sprawie :)
Dmuchawa jest pod schowkiem-być powinna. Sprawdził kolega bezpiecznik pod kierownicą oraz pod maską, przekaznik pod bezpiecznikami pod BSI, rezystor dmuchawy oraz szczotki silnika dmuchawy. Trzeba sprawdzić czy do pokrętła dochodzi napięcie, jeśli nie to mogą być uszkodzone przekaźniki w komorze silnika (lub jeden odpowiedzialny za dmuchawę), może być...
Uszkodzony rezystor dmuchawy,trzeba wymienić go na nowy. Znajduje się on przeważnie w tunelu powietrznym między dmuchawą a parownikiem.
Witam. Mam problem z zakupionym nowym rezystorem dmuchawy. Otóż po wymianie dmucha niby w dobrą stronę, czyli do środka tylko odwrotnie na biegach, najszybciej na 1, a najwolniej na najwyższym. Czy mogę zamienić przewody sterowania miejscami nie uszkadzając nic przy okazji?
Witam Znalazłem w sieci może Ci się przyda. Pierwszy rezystor dmuchawy 2.2 ohm; drugi 5.6 ohm. Źródło : http://elektrokadet.w.interia.pl/ogrzewa...
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Nie mam schematu do C4, ale w większości samochodów napięcie idzie na rezystor, gdzie jest w zależności od ustawienia nadmuchu obniżane (lub nie, gdy ustawisz nawiew na maksa) i z rezystora na dmuchawę. Więc zmierz napięcie na wtyczce dmuchawy (wpiętej) i sprawdź czy rośnie w miarę zwiększania siły nadmuchu.
Cześć wszystkim. Szukam schematu lub fotki jak powinny być połączone przewody rezystora dmuchawy(jeża) w Peugeot 206cc. Kostka 5pin i 2 pin. Dzięki. Pozdrawiam 😁
Rezystor (opornik) nawiewu dmuchawy znajduje się w pobliżu dmuchawy. Zerknij tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Da się zrobić, ale trzeba wiedzieć co wymienić, podpowiem, że pewnie panel jest ok. Rezystor dmuchawy musisz pewnie wymienić.
Nie pamiętam , czy tam jest zespół rezystorów dmuchawy czy sterownik . Jeżeli to pierwsze,to nie dioda tylko termik / bezpiecznik termiczny/ ale gdy on padnie to jest jeden najszybszy bieg.
:enauto - i tak i nie. Ten tutaj, to był bimetal i po zadziałaniu i ostygnięciu, zwierał obwód ponownie. Te w rezystorach dmuchaw, to zazwyczaj jednorazowe elementy. Oczywiście lepiej wstawić taki i ewentualnie wymieniać, niż ryzykować znaki dymne puszczane przez silnik... :tzntzn - jak to "wyprowadzić na zewnątrz"? Zastanów się, dlaczego on siedzi...
da się naprawić, wstawia się 3 równolegle połaczone oporniki 5W, te białe cegiełki. Ja tak robię. Pomogłem ci teraz dużo, ja nawet tyle nie wiedizałem jak robiłem pierwszy raz takie coś, nie pytaj o więcej.
Zasysak jest (o ile dobrze pamiętam ) nad lewą stopą pasażera, jest to też chyba najłatwiejsza droga do rezystora dmuchawy tak na marginesie.
Szukam schematu rezystora dmuchawy Valeo F664411D/F lub calego schematu nawiewu do Renault Clio II 1.4 16v 2003r.
Do sprawdzenia rezystor opornik dmuchawy, nawiewu.
Na początek faktycznie bezpiecznik ( przedział silnikowy f11 40A ) ale coś mi się wydaje że powinieneś wpisać '' peugeot 607 wymiana rezystora dmuchawy '' . Proponuję również zerknąć na filtr kabinowy .
Zobacz po podniesieniu maski, na podszybiu tam gdzie są wycieraczki, będzie widać po zdjęciu plastikowej osłony. Uszkodzona jest dioda zabezpieczająca, można ją zmostkować. Odrazu sprawdź filtr powietrza do kabiny, bo być może jest brudny i silnik miał ciężej więc dioda padła.
Witam mam podobny problem, a mianowicie nie działa mi 1 i 2 bieg nawiewu, 3 i 4 pracują dobrze. Czy może być jeszcze inna przyczyna takiego zachowania? Gdzie się znajduje w aucie ten zespół oporników? Pozdrawiam
Fiat panda 2004 r. Bezpiecznik termiczny jest za schowkiem i za tunelem dmuchawy. Widoczny jeśli przekrecisz na 'nawiew wewnetrzny' ciężko się dostać i odkręcić jedna srubke 5.5
Witam. To co masz na zdjeciu to jest rezystor dmuchawy. Jeśli masz z nim problemy to jest wielce prawdopodobne, że jest to spowodowane dużym oporem ze strony dmuchawy. Więc zaczął bym od wymiany filtra, który prawdopodobnie jest zapchany.
W klimatroniku nie ma rezystora dmuchawy. Sprawdz przekaznik załaczjacy dmuchawe jezeli jest dobry to uszkodzony jest moduł elektroniczny sterujacy wentylatorem dmuchawy znajduje sie w tunelu srodkowym przed parownikiem
Cze. rezystor raczej odpada,poniewaz najwyższy bieg dmuchawy(3)dizała bez opornika(rezystora).Sprawdz bezpieczniki ,ja obstwiam przełacznik (wygrzane styki).Pozdrawiam. C
Nie uszkodzony rezystor tylko bezpiecznik termiczny na rezystorze. Wentylator zostaw w spokoju, szukaj w kanale za wentylatorem (wtyczka z 4 kablami).
Nic nie można innego, ale przede wszystkim napraw silnik i nasmaruj aby lekko chodził i wymień filtr.
Albo zawalony filtr kabinowy...
A jaki jest ten bezpiecznik termiczny ? O jaki pytać w sklepie ?
raz zdażyło mi się dorabiać rezystory - zrobiłem je z kawałka spirali od piecyka. Chcę zwrucić uwagę na jedną rzecz - warto zwłaszcza w starszych autach rozebrać silnik ( dmuchawy oczywiście :D ) i przesmarować ułożyskowanie - to najczęściej zabija rezystory. Do regulacji miałem kiedyś ciekawy schemat na NE555 ( generator z regulowanym wypełnieniem...
Dziekuję za rysunek,wynika z niego ze opornik znajduje sie obok dmuchawy to jest po stronie pasazera.Niestety po zdemontowaniu elastycznej osłony dmuchawy, rezystora nie widac.Przez otwór powstały po zdemontowaniu obudowy popielniczki równiez go niema. JAK SIE DO NIEGO DOBRAĆ?CO NALEZY ZDEMONTOWAĆ?
Zastosowałem inne PNP o podobnych parametrach i dmuchawa działa. Dziekuje wszystkim i temat uważam za zamknięty
iveco dmuchaw dmuchaw pieca dmuchaw wycieraczki kierunkowskaz
grzałka parownik toyota radio zasilać astra tylne hamulce
proace subwoofer pcf801 odbiornik
Kompatybilność wiązki RD4 z radiem RNEG w C4 Picasso Moment dokręcania nakrętki koła napędu pompy wtryskowej John Deere 4045TL052