15 to rezystor.
Nie wiem jak jest w tym samochodzie,czy da się wyłączyć całkowicie nawiew,ale podstawowa zasada to NIE WYŁĄCZAĆ WENTYLATORA NIGDY!! Pozycję "0" należy traktować jak serwisową. Lożyska są ze stopu samosmarującego,puszczają soki jak pracują. Nieuzywane wysychają wspomagane kurzem i zaczynają stawiać opór. Natężenie za małe aby spalić bezpiecznik,ale wystarczające...
Jak opór jest znikomy to sprawdź pobór prądu na obu. Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na wirniku co spowoduje nawet znaczny wzrost pobieranego prądu i przepalanie bezpiecznika termicznego.
rezystory sa nierozbieralne to raz dwa nie ryzykuj pozaru samochodu i wymieniaj odrazu.
dokładniej pod filtrem kabinowym, przymocowany jest na 1 śrubkę
Powinien być za dmuchawą w tunelu wentylacji.
Tak łopatologicznie :D https://obrazki.elektroda.pl/8249733600_...
Jeśli nie masz klimatronika to pod wyświetlaczem. na samej górze nagrzewnicy.
Jeśli chodzi o rezystor od nawiewu wewnętrznego to powinien się znajdować obok filtra kabinowego. Tu w 0.50 ładnie go widać [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
pod sschwokiem pasazera
Tyrystory to się używa w przekształtnikach o fazowym przebiegu tak zrozumiale na napięcie przemienne. A ty masz DC.. Najprawdopodobniej jest to 2SK2500 (mosfet)
Ja bym zaczynał od sprawdzenia wiązki, to chyba jest najtańsze i do wykonania we własnym zakresie. Izolacja w kabelkach lubi się przecierać od wibracji, a liczba błędów które pojawiły się u Ciebie w krótkich odstępach raczej na to wskazuje.
kolego jest tak wejdź na stronę sklepu monster elektronik i tam znaidziesz rezystory o mocy 10 wat nawet o rezystancji 3,3 ohma lub 3,5 połączysz równolegle dwa rezystory i masz łączną rezystancje w przybliżeniu 0,6 ohma powinny wytrzymać lub zakup drut oporowy i wykonać samemu rezystor ale lepsze rozwiązanie te rezystory bo są zalane w cementowej szamotule...
Witam. Z lewej strony pod podszybiem od trony pasażera jest rezystor dmuchawy w plastikowej obudowie dmuchawy. https://obrazki.elektroda.pl/7071090700_...
Zlokalizowany jest za schowkiem pasażera, wchodzi w dmuchawę ;)
Zazwyczaj tak. Mozliwości są dwie: -ciężko się obraca (częściowo zapieczone tulejki) -bierze za duży prąd (zabity komutator pyłem ze szczotek) Ale filtr, w modelach gdzie występuje, zawsze trzeba sprawdzać.
Drut oporowy i tak musisz znaleźć, więc znajdź. Potem do jednego końca przypnij przewód szeregowo podłączony do dmuchawy a drugim końcem jeździj po drucie aż do uzyskania pożądanych obrotów. Wynik doświadczenia zapisz w cm bierzących.
Czy szybko złączka by się tu sprawdziła? Vago masz do 400V, także spokojnie, oczywiście zakładając że to tylko wina kabli, a wtyczka jest ok. Dodano po 11 [url=https://laczynasnapiecie.pl/pytanie... Swoją drogą tu masz podane natężenia dla konkretnych WAGO dostosowanych do konkretnych przekroi kabla.
Sprawdz omomierzem czy to opornik czy tylko ten element poniżej opornika z białym czubkiem Weż kawałek druta i połącz oba konce tego elementu i sprawdż
Witam. Opornica jest zamontowana w obudowie dmuchawy od strony pasażera.
Jeśli to jest tak samo jak w zwykłym scenicu to pod deska dostęp od strony pasażera.
Tranzystor to MJ802
Przyczyną uszkodzenia rezystora, może być zacierający się wentylator.
Myślałem, że to wiatrak za duży opór stawia, ale bez podpiętego wiatraka sytuacja identyczna Mam rozumieć, że odpinasz obciążenie (silnik wentylatora) od tego rezystora, a on się dalej nagrzewa? To szukaj zwarcia jakiegoś. Albo dziwnie połączonej instalacji.
Kolego to standardowy opornik do dmuchaw, będzie pasował ten co masz drugi, podpinasz mierząc rezystencję, musisz znaleźć wspólny zacisk dla wszystkich oporników, tam dajesz zasilanie a potem szukasz następnego, o najmniejszej rezystencji ze wszystkich pozostałych trzech wyprowadzeń względem tego wspólnego, to będzie bieg 3 dmuchawy, następnie szukasz...
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
A ja podejrzewam bezpiecznik termiczny, który jest umieszczony na rezystorze. Szukaj nad nogami pasażera. https://www.youtube.com/watch?v=r37dRIFs...
Otwórz schowek i spójrz do góry , w kanale wentylacyjnym ujrzysz rezystor. Lepiej wyjąć cały schowek.
Jest jeden rezystor podzielony na sekcje, wartośc rezystancji to 0,6 om, 1,2 om i 2,2 om. Popraw pisownię!
Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
Te przewody są połączone z przełącznikiem do zmiany obrotów wentylatora. Porównaj kolejność na przełączniku-pomoże dobrać kolejność podłączenia do rezystora.
Rezystor dmuchawy uszkodzony.
Jak rozumie nadmuch nie działa w ogóle ???? Rezystor dmuchawy sprawdź .
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
W Oplu C1 nagle przestała działać dmuchawa kabinowa, jaka może być przyczyna? Jeśli działa tylko na najwyższym biegu to tak. Jeśli nie działa całkiem to coś innego.
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
Pewnie rezystor dmuchawy padł. Sprawdź bezpieczniki.
Rezystor dmuchawy w naprawie ??? _ Dmuchawa do spr - szczotki padają tam bardzo często Wtyki na grodzi z prawej strony, 80% c6 ma tam zielono
Wymieniłem na nowe rezystor dmuchawy. Wszystko wskazuje że on jest winowajcą.
Problem rozwiązany znalazłem rezystor dmuchawy i go naprawiłem.
Spalony bezpiecznik termiczny rezystora dmuchawy.
Rezystor dmuchawy do sprawdzenia, wymiany.
Najprawdopodobniej przepalony rezystor dmuchawy. Na czwartym biegu silnik dmuchawy zasilany jest bezpośrednio, więc nie idzie przez przepalony rezystor.
Możliwe że uszkodzony został rezystor dmuchawy
Zainteresuj się rezystorem dmuchawy.
najprawdopodobniej spalony rezystor dmuchawy
Dlatego pytam. Gdzie jest.
Do sprawdzenia rezystor dmuchawy.
Czy to wersja po lifcie mk2? jak się dostać do tego od strony pasażera czy kierowcy
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Dzięki jutro sprawdzę i dam znać. Pozdrawiam
Uszkodzony rezystor dmuchawy,trzeba wymienić go na nowy. Znajduje się on przeważnie w tunelu powietrznym między dmuchawą a parownikiem.
Witam wszystkich. Może ktoś wie, jaką wartość ma bezpiecznik termiczny na rezystorze wentylatora z nadmuchu w kabinie w MANie L2000? Rezystor dmuchawy wygląda następująco (oryginalny niestety został przegrzany i się uszkodził) https://obrazki.elektroda.pl/9789355200_... Z tego co wiem, to wentylator ma 320W, a instalacja jest na 24V....
https://obrazki.elektroda.pl/2877653900_... Kiedy poczułem swąd spalenizny z nawiewu i gdy po niedługim czasie zostały tylko maksymalne obroty wentylatora to sprawa była już jasna co uległo uszkodzeniu. Wystarczy wymienić rezystor i gotowe. Tylko czy aby na pewno...? Szybkie oględziny cen w internecie i pojawia się mnóstwo ofert z...
Wszystko wygląda na uszkodzony rezystor dmuchawy. Dodano po 52 Auto z klimatyzacją ?
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Do sprawdzenia rezystor opornik dmuchawy, nawiewu.
Rezystor dmuchawy do wymiany kolego i bedzie po sprawie :)
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Dmuchawa jest pod schowkiem-być powinna. Sprawdził kolega bezpiecznik pod kierownicą oraz pod maską, przekaznik pod bezpiecznikami pod BSI, rezystor dmuchawy oraz szczotki silnika dmuchawy. Trzeba sprawdzić czy do pokrętła dochodzi napięcie, jeśli nie to mogą być uszkodzone przekaźniki w komorze silnika (lub jeden odpowiedzialny za dmuchawę), może być...
Raczej 0,027 Ω (27 mΩ). http://obrazki.elektroda.pl/2634600400_1... Te powyżej są opisane jako: Vitrohm 0R047 4W low ohm resistor 350-8-R047 5% VTM
W klimatroniku nie ma rezystora dmuchawy. Sprawdz przekaznik załaczjacy dmuchawe jezeli jest dobry to uszkodzony jest moduł elektroniczny sterujacy wentylatorem dmuchawy znajduje sie w tunelu srodkowym przed parownikiem
Da się zrobić, ale trzeba wiedzieć co wymienić, podpowiem, że pewnie panel jest ok. Rezystor dmuchawy musisz pewnie wymienić.
Przy dwóch identycznych wentylatorach można spróbować łączyć je szeregowo i też ich obroty będą mniejsze.
Nie pamiętam , czy tam jest zespół rezystorów dmuchawy czy sterownik . Jeżeli to pierwsze,to nie dioda tylko termik / bezpiecznik termiczny/ ale gdy on padnie to jest jeden najszybszy bieg.
Rezystor jest chłodzony powietrzem tłoczonym przez dmuchawę. Jeżeli dmuchawa ma opory, to płynie większy prąd, a jednocześnie chłodzenie jest słabsze. Należy to sprawdzić.
Zasysak jest (o ile dobrze pamiętam ) nad lewą stopą pasażera, jest to też chyba najłatwiejsza droga do rezystora dmuchawy tak na marginesie.
https://obrazki.elektroda.pl/7234509100_... https://obrazki.elektroda.pl/2438784100_... Hej, nie mogę znaleźć rezystora dmuchawy jeża, pod nogami kierowcy go nie ma, a tutaj na zdjęciach jest ściągnięty schowek i ta osłona pod nogami pasażera. Znajduje się gdzieś indziej? Samochód to BMW E36 coupe 1992 z klimatyzacją...
http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtop...
https://obrazki.elektroda.pl/2953819300_... F7 30A
Cieszę się z Tobą że wreszcie działa. Ale trochę zamieszałeś w temacie. Pisałeś o rezystorze czyli sterowaniu wentylatorem za pomocą oporników, a na końcu piszesz o wymianie tranzystora co świadczy, że masz regulację PWM a to inna bajka. W tym układzie jak padnie tranzystor to nawiewu nie ma wcale. Pozdrawiam.
Na początek faktycznie bezpiecznik ( przedział silnikowy f11 40A ) ale coś mi się wydaje że powinieneś wpisać '' peugeot 607 wymiana rezystora dmuchawy '' . Proponuję również zerknąć na filtr kabinowy .
Witam. To co masz na zdjeciu to jest rezystor dmuchawy. Jeśli masz z nim problemy to jest wielce prawdopodobne, że jest to spowodowane dużym oporem ze strony dmuchawy. Więc zaczął bym od wymiany filtra, który prawdopodobnie jest zapchany.
Witam Znalazłem w sieci może Ci się przyda. Pierwszy rezystor dmuchawy 2.2 ohm; drugi 5.6 ohm. Źródło : http://elektrokadet.w.interia.pl/ogrzewa...
Witam, dźwięk przypomina mi uszkodzone łożysko. Ps. W życiu nie słyszałem hałasującego rezystora :)
Witam, nie działa mi nawiew na prędkości 1-3 a na 4 jest ok. Prawdopodobnie rezystor dmuchawy jest do wymiany. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu tego rezystora w aucie.
Witam Was czy ktos podpowie gdzie jest rezystor dmuchawy Citroen C4 grand picasso 2015 +
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
Opór silnika dmuchawy ma 2,9 megaoma? To zgon całkowity. Próbowałeś podać napięcie na silnik "na krótko"?
Rezystor dmuchawy to może być sprawa wtórna a pierwotną zużyte łożyska w dmuchawie.
115'C do 218'C
2 możliwości pierwsza taka że padł rezystor przy dmuchawie a druga że przełącznik nie łapie na 1 biegu sprawdz najpierw kostkę przy dmuchawie , na forum było .
Witam. Mam problem z zakupionym nowym rezystorem dmuchawy. Otóż po wymianie dmucha niby w dobrą stronę, czyli do środka tylko odwrotnie na biegach, najszybciej na 1, a najwolniej na najwyższym. Czy mogę zamienić przewody sterowania miejscami nie uszkadzając nic przy okazji?
Według TIS R21 to zestaw rezystorów dmuchawy nawiewu powietrza do kabiny. http://obrazki.elektroda.pl/1634625900_1...
Rezystor (opornik) nawiewu dmuchawy znajduje się w pobliżu dmuchawy. Zerknij tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
U mnie prąd na panelu jest na wyświetlaczu pokazuje normalnie że zmieniam biegi dmuchawy ogrzewanie tylnej szyby też działa normalnie
Co do skrzyni to pewnie zaraz ktos bedzie tu krzyczal ze nie wolno pytac o takie rzeczy.Moze masz zuzyte juz troche synchronizatory.Ja do cytyny leje do skrzyni atf i polecam niby sie nie nadaje a jednak dziala wysmienicie.Co do ogrzewania moze rezystory dmuchawy sie popalily i nie dziala ale wtedy na max powinna dzialas.
Problem rozwiązany. Uszkodzony był rezystor dmuchawy i regulacja obrotów w pewnym stopniu działała, ale obroty wentylatora były dużo niższe niż wynikałoby to z ustawienia. Ze względu na kiepskie łożysko wymieniłem cały wentylator i teraz wszystko działa jak powinno. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy...
Najprawdopodobniej spalony rezystor dmuchawy.
da się naprawić, wstawia się 3 równolegle połaczone oporniki 5W, te białe cegiełki. Ja tak robię. Pomogłem ci teraz dużo, ja nawet tyle nie wiedizałem jak robiłem pierwszy raz takie coś, nie pytaj o więcej.
Witam mam podobny problem, a mianowicie nie działa mi 1 i 2 bieg nawiewu, 3 i 4 pracują dobrze. Czy może być jeszcze inna przyczyna takiego zachowania? Gdzie się znajduje w aucie ten zespół oporników? Pozdrawiam
Witam, Mam podobny problem, C3 1,6 eHDI 2013 nie działa dmuchawa. Samą dmuchawę sprawdziłem "na krótko" - działa OK. Udało mi się też dotrzeć do rezystora dmuchawy (typ F8840002) ale okazało się, że na żadnym pin-ie kostki nie ma zasilania. Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem. Sterowanie dmuchawą z klimatronika "żyje" tzn. reaguje na klawisze +, -, na...
Witam. Mam stary jak świat problem - popaloną płytkę rezystora dmuchawy (tj dmuchawa działa tylko na 4 biegu). Płytka jest w stanie nie do naprawy - a nawet jeśli by się dało naprawić, to awaria ta się powtarza. Kuzyn kiedyś był w posiadaniu schematu jak zrobić taki sterownik samemu - nie używając starej płytki. Same rezystory i bezpieczniki. niestety...
raz zdażyło mi się dorabiać rezystory - zrobiłem je z kawałka spirali od piecyka. Chcę zwrucić uwagę na jedną rzecz - warto zwłaszcza w starszych autach rozebrać silnik ( dmuchawy oczywiście :D ) i przesmarować ułożyskowanie - to najczęściej zabija rezystory. Do regulacji miałem kiedyś ciekawy schemat na NE555 ( generator z regulowanym wypełnieniem...
Cześć wszystkim. Szukam schematu lub fotki jak powinny być połączone przewody rezystora dmuchawy(jeża) w Peugeot 206cc. Kostka 5pin i 2 pin. Dzięki. Pozdrawiam 😁
Nic nie można innego, ale przede wszystkim napraw silnik i nasmaruj aby lekko chodził i wymień filtr.
Cze. rezystor raczej odpada,poniewaz najwyższy bieg dmuchawy(3)dizała bez opornika(rezystora).Sprawdz bezpieczniki ,ja obstwiam przełacznik (wygrzane styki).Pozdrawiam. C
Można zastosować regulator silnika DC z PWM na 12V - nie będzie przełącznika tylko np. potencjometr i płynna regulacja obrotów. Można też dostosować przełącznik mechaniczny, ale trzeba zastosować dodatkowo rezystory przełączające. PS. Ups traktor :) może być 24V - ale też są regulatory :) np. coś takiego fajnie działa - stosowałem do sterowania zaworu...
Szukam schematu rezystora dmuchawy Valeo F664411D/F lub calego schematu nawiewu do Renault Clio II 1.4 16v 2003r.
Albo zawalony filtr kabinowy...
wymieni dmuchaw iveco dmuchaw rezystor dmuchaw
odblokować telefon androidem kasowanie przegląd serwisowy zapchany ekspres
aceton mycia ekspres bosch ctl636
Opel Insignia – lokalizacja przekaźnika rozrusznika, modele A i B, skrzynka bezpieczników Moment dokręcenia nakrętki piasty Toyota Avensis T25