Rezystor to jest to urzadzenie przedstawione na zdjeciu. Najprawdopodobniej zabity jest bezpiecznik termiczny (to ten element widoczny u dolu rezystora. Podlacz rezystor do instalacji samochodu i zewrzyj kablem koncowki tego bezpiecznika. Jesli dmuchawa bedzie dzialac oznacza to ,ze bezpiecznik termiczny nadaje sie do wymiany. Jesli nadal nie dziala...
Zdania są podzielone. Są tacy, którzy uparcie twierdzą, że istnieje. Ja się nie spotkałem. Jeśli dmuchawa działa tylko na 3 biegu, to raczej nie będzie to bezpiecznik. Na próbę możesz go zewrzeć i wtedy próbować. Ale problem może leżeć zupełnie gdzie indziej.
Sama awaria to jakieś pewnie zwarcie rezystora dmuchawy, ważniejsze pytanie czemu nie zadziałał bezpiecznik.
Jumper 2.0 130 km 2019 przepala bezpiecznik nr 51. Zdemontowałem rezystor wentylatora i nawet wymontowałem wentylator dmuchawy, a po przekręceniu stacyjki przepala bezpieczniki 51. Odłączyłem kostkę od sprężarki klimatyzacji i dalej przepala od razu bezpiecznik. Gdzie szukać zwarcia?
Ogólnie byłem u Mechanika Elektryka, który stwierdził na początku jak mierzył, że napięcie dochodzi do tego rezystora, potem zaczął grzebać i zrobił zwarcie, spalił bezpiecznik od dmuchawy, na koniec stwierdził po wymianie bezpiecznika, że napięcie dochodzi do rezystora, ale nie wie jak go zmostkować, obejść tak aby sprawdzić czy dmuchowa sama w sobie...
Tak, przetarła się wiązka idąca od panelu do rezystora dmuchawy. Przetarła się i stykała do masy. Niewdzięczna usterka, gdyż aut mam od nowości, nigdy nie było uderzone, rozbierane, kombinowane. Po prostu po odebraniu z salonu zaczęło jeździć. Wyciągnąłem rezystor dmuchawy i nie było problemu. Mimo, że przemierzyłem go miernikiem i nie wykazywał żadnych...
Oporniki służą do uzyskania różnych prędkości. Silnik chodzi rzekomo normalni, ale wywala bezpiecznik. To znaczy że występuje problem opisany wyżej prze ze mnie. Jesli zwarta jest część uzwojenia, lub opory toczne wirnika. Ponadnormatywny prąd rozgrzewa do czerwona rezystor, większe rezystancje (niskie zakresy regulacji) nie zapewniają odpowiedniego...
Rozumiem że masz zwykłą klimatyzację. Można pomierzyć miernikiem lub żarówką czy jest zasilanie na wejściu na każdym biegu. Jak popatrzysz na zdjęcie tego zielonego elementu to widać że od spodu są 4 styki a od góry coś co przypomina rezystor - to jest bezpiecznik termiczny. Jak go zewrzesz i będzie działał każdy bieg to ten element jest uszkodzony....
Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik. Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu...
Bylem na szrocie I wstawil 4 panele I na ani jednym nie ma zasilania, myslalem ze to wina tego ze sa inne nr. Wczoraj podmienilem dwa przekazniki kolo akumylatora odpiwiedzialne za wolne I wysokie obroty, wyciaglem I przeczyscilem bezpiecznik 20a. obok UH ten z boku, odpowiedzialny za klime. Odlaczylem akum na 40 min I po ponownym podlaczeniu zaswiecilo...
Hej. W samochodzie należy znaleźć przewód zasilający wentylator przed gałką regulacji obrotów, przeciąć go i połączyć odpowiednio z kablami z przekaźnika. Czarny pin 30 musi być podłączony z obwodem idącym w ostatecznie w stronę dmuchawy, a czerwony idący od zasilania samochodu (od bezpiecznika). Wtedy jak zadziała webasto i osiągnie minimalną temperaturę...
Witam znajomy podrzucił mi od swojego znajomego REZYSTOR OPORNICA NAWIEWU DMUCHAWY o numerze zapewne katalogowym czy tam sprzętowym F8840002 PCB LOT01340 nie wiem dokładnie od jakiego modelu auta ale to nie istotne bo z tego co widzę google wskazuje na kilka marek i modeli. Sprzęt ponoć (czyli nawiew) się wyłącza . Elektronika w środku była lekko zalana...
Jedyną możliwą przyczyną przepalania tego bezpiecznika jest zwiększona moc pobierana przez silnik lub zwarcie wiązki na odcinku rezystor - dmuchawa. Prawdopodobnie masz jedno uzwojenie w silniku uszkodzone i gdy szczotki podczas rozruchu silnika na nim się zatrzymają, siada bezpiecznik bo zwiększa się moc odłożona na rezystorze.
Jest to bezpiecznik termiczny, który ma zabezpieczyć rezystor przed nadmierną temperaturą. Spróbuj go zewrzeć i będziesz wiedział na 100% czy jest uszkodzony. Nie pamiętam teraz jaką powinien mieć wartość, ale z pewnością ktoś Ci to poda.
System kontroli żarówek i bezpieczników w samochodzie. System obejmuje kontrolą wszystkie światła oświetlenia zewnętrznego samochodu, oraz wszystkie bezpieczniki znajdujące się w skrzynce bezpieczników. Jest zamontowany w samochodzie Skoda Octavia kombi, i do tego samochodu odnosi się uproszczony schemat instalacji na rys.1. Zachowana jest oryginalna...
Do rezystora dochodzi zasilsnie to dwa przewody we wtyczce. Kolejne dwa to sterowanie nim, też działa od zera do pięć volt kręcąc potencjomertem od dmuchawy. Za rezystorem napięcie na silnik się nie zmienia wynosi 12V z małym haczykiem po mimo kręcenia potencjometrem od nawiewiu. Po podłączeniu silnika jest zwarcie. Martwi mnie ten brak zmian napięcia...
Na początek sprawdź czy na dmuchawę dochodzą napięcia z wyłącznika. Jeżeli masz 3 biegi to napięcie w zależności od położenia przełącznika musi być na jednym kablu i po przełączeniu na inny bieg na następnym. Jeżeli są napięcia to sprawdż czy dochodzą na rezystory (jeżeli je wymieniałeś to mam nadzieję, że wsadziłeś rezystory drutowe). Jeżeli rezystory...
Nie pamiętam dokładnie miejsca ale.... Uszkodzeniu uległ bezpiecznik termiczny. Jest to metalowa rurka długości 1 cm średnicy 2-3 mm. Znajduje on się pomiędzy rezystorami drutowymi zwiniętymi w cewki po kilka zwojów o średnicy 2-3 cm. Na bezpieczniku termicznym jest napis do jakiej temperatury może się rozgrzać aby nie uległ spaleniu. Naprawa polega...
1. Zasada działania modułu (ogniwa Peltiera): Nie ma znaczenia biegunowość (polaryzacja) - zamieniają rolami się tylko strony modułu (chłodnica <-> nagrzewnica). Naprawiałem parę takich lodówek co miały fabrycznie wbudowany przełącznik biegunowości i tym oto sposobem można było np. pizze prosto z pieca dowieźć nawet w zimie do domu w stanie mocno...
Tak na krótko z +12. To samo włącznik i rezystor tu wszystko gra żadnych wypalonych pinów nic takiego. Najciekawsze jest to że na postoju po załozeniu nowego bezpiecznika dmuchawa i spryskiwacza mogą działać i 30 minut. Wsiądzie się do samochodu i ruszy i 10sekund bezpiecznik spalony. Auto ma tą półautomatyczna skrzynie duall-logic czy jak to sie tam...
Witam. Sterownik jak w tytule. Problem polega na tym że mysz przegryzła przewód po między serownikiem a wentylatorem. Doszło do zwarcia i polecały oba zab.w sterowniku. Bezpieczniki wymienione,przewód zlutowany i problem-dmuchawa działa ale na max.obrotach. Ja temp.kotła dojdzie do wymaganej to wentylator się wyłączy. Jak sprawdzić co mogło ulec uszkodzeniu?jakiś...
O ile dobrze pamiętam coś około 3 V. Skoro dmuchawa pracowała nawet przy wyłączonym zapłonie (pierwszy post) to oznacza nic innego jak zwarcie tranzystora "głównego" w module, czyli moduł do wymiany. Wymieniłem sporo tych "rezystorów", nawet wczoraj w Volvo S60 (identyczna usterka), ale jak dotąd jeszcze nie spotkałem się z uszkodzonym panelem sterowania....
„Elektryczne szyby” w samochodzie. W samochodzie Skoda Octavia I kombi były cztery korbki w drzwiach, więc trzeba było opracować i zamontować elektryczny system sterujący otwieraniem i zamykaniem szyb, oraz wymienić podnośniki szyb. Zamontowane zostały oryginalne podnośniki fabryczne, z oryginalnymi silniczkami, jednak po małej modyfikacji....
Więc sprawy mają się tak, rezystor dmuchawy jak kolega (at)buncza pisze nie ma rezystora, jest on na tyrystorze, ale na wszelki wypadek podmieniłem i to nie to, tak samo nie można zwiększyć siły nadmuchu. Miałem możliwość podmienienia też całego panelu klimanotronika i też to nie to .... Znalazłem na innych forach ze dwa przypadki tych samych objawów....
Witam, Seicento rocznik 1999, nie działa dmuchawa wnętrza, spalony bezpiecznik w skrzynce pod kierownicą nr 24 25A. Po odłączeniu silniczka, rezystorów regulacji prędkości, kostki przełącznika w panelu sterowania ogrzewaniem i złącza zasilania na podszybiu nadal występuje zwarcie. Czy na podejrzanym przewodzie biało-czerwonym wychodzącym ze skrzynki...
:enauto - i tak i nie. Ten tutaj, to był bimetal i po zadziałaniu i ostygnięciu, zwierał obwód ponownie. Te w rezystorach dmuchaw, to zazwyczaj jednorazowe elementy. Oczywiście lepiej wstawić taki i ewentualnie wymieniać, niż ryzykować znaki dymne puszczane przez silnik... :tzntzn - jak to "wyprowadzić na zewnątrz"? Zastanów się, dlaczego on siedzi...
Panowie podbijam temat i nadal proszę o Wasze podpowiedzi . Do tej pory sprawdzony rezystor - podmieniony na inny . Wymieniony wentylator bo poprzedni ciężko chodził . Sprawdzone przewody od panelu do rezystora . Są całe i nie mają żadnego zwarcia . Brakuje mi napięcia sterującego przekaźnik ( kolor zielono/żółty ) . Dałem na krótko tam napięcie przekaźnik...
Zapomniałem napisać, że R5 może być na bardzo małą moc - nawet mniejszą, niż R4, o ile taki uda się kupić. Przecież R5 ma mniejszy opór, niż R4, a płynie przez niego mniejszy prąd (bo część prądu z R4 wpływa do triaka). Ok. Poprawię na 0.25, bo akurat mam pełen szereg rezystorów smd0805 (teoretycznie max 50W) i wole miej wiercić płytce. A, i bezpiecznik...
Dzisiaj posprawdzałem co nieco. Rezystor jest sprawny na 100% podobnie jest z silnikiem wentylatora. Czego nie napisałem wcześniej a teraz wydaje mi się być istotnym. Kiedy wczoraj sprawdzałem bezpieczniki zauważyłem że 2 - 15A odpowiedzialne za prawy i lewy reflektor są dosłownie stopione - faktycznie efektem tego był niedziałający prawy reflektor...
Czy aby na pewno nie ma błędów krytycznych w module 230V :cry: Poniżej masz pokazane jak optymalnie ułożyć kilka elementów zaznaczonych w kolorowych obwódkach. Zauważ również że moduł DMUCHAWY na schemacie został poprawiony, dlatego dokładnie porównaj go z modułem POMPA i znajdź różnice. Jedyne różnice jakie zauważyłem(na schemacie) to mirror na triaku...
Wracając do nie zapalającej się stacyjki, dzisiaj rano jadąc do sklepu włączyłem ogrzewanie (dmuchawę). niby ok, niby działa aż tu nagle samochód zgasł. Znowu się okazało że stacyjka nie zapala, nie idzie odpalić samochodu. ale że człowiek się cały czas uczy szybko podniosłem maskę, odszukałem puszki z bezpiecznikami i wymieniłem bezpiecznik który...