Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
Przy dwóch identycznych wentylatorach można spróbować łączyć je szeregowo i też ich obroty będą mniejsze.
Można w celu ustalenia odpowiedniej rezystancji spróbować z rezystorami regulującymi obroty dmuchaw samochodowych . Ewentualnie można wykorzystać spadek napięcia na diodzie prostowniczej i regulować ich ilością .
Problem rozwiązany. Uszkodzony był rezystor dmuchawy i regulacja obrotów w pewnym stopniu działała, ale obroty wentylatora były dużo niższe niż wynikałoby to z ustawienia. Ze względu na kiepskie łożysko wymieniłem cały wentylator i teraz wszystko działa jak powinno. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy...
Wartości rezystora nie znam
Prawdopodobnie uszkodzony rezystor redukcyjny obrotów dmuchawy, albo sam przełącznik. Może ten temat pomoże rozwiązać problem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Drut oporowy i tak musisz znaleźć, więc znajdź. Potem do jednego końca przypnij przewód szeregowo podłączony do dmuchawy a drugim końcem jeździj po drucie aż do uzyskania pożądanych obrotów. Wynik doświadczenia zapisz w cm bierzących.
czy mogę zasilić przez transformator 220-12 V Musisz za transformatorem zastosować jeszcze mostek prostowniczy co by zamienić prąd przemienny na stały - wtedy możesz zasilać silnik z sieci. jak obniżyć obroty wentylatora najprościej (rezystor samochodowy ok 1 Ohm) Najprościej to użyć przełącznika obrotów dmuchawy z tego samego samochodu. Dodano po...
Witam! W ubiegłym roku, latem naprawiłem ten rezystor w Audi b4 w taki sposób jak na załączonych fotkach. Regulacja obrotów dmuchawy jest prawidłowa i do tej chwili spisuje się dobrze. Jeżeli Cię to zainteresuje napisz na adres mailowy. Pozdrawiam.
Witam wszystkich Zwracam się z prośbą o schemat elektryczny klimatyzacji/nawiewu do Audi A1 8X 2012r 1.6 TDI 3-drzwiowy, klimatyzacja automatyczna. Nie działa mi dmuchawa powietrza. Po mojej diagnozie brakuje mi zasilania na czarnym przewodzie (4 mm2) wchodzącym do regulatora/rezystora obrotów przed dmuchawą. Po podaniu zasilania na ten przewód wszystko...
Te przewody są połączone z przełącznikiem do zmiany obrotów wentylatora. Porównaj kolejność na przełączniku-pomoże dobrać kolejność podłączenia do rezystora.
W ktorym miejscu w Kadecie mozna znalezc rezystor od dmuchawy?Kumplowi dziala tylko na najwyzczych obrotach.
Przy dzialaniu dmuchawy wylacznie na najwyzszych obrotach zalecaja wymiane rezystora dmuchawy.... Ale u mnie jak wyzej....Dziala i na najwyzszych i na nizszych....Nie dziala tylko na dwoch pierwszych (na 4 obecne)
Jak się już dostałeś do "rezystora" to trzeba było mieć drugi i go podmienić. To najczęściej psujący się element w układzie dmuchawy. Kiedyś był to faktycznie rezystor z odczepami, teraz to moduł elektroniczny z tranzystorem mocy regulujący obroty, nie do zmierzenia "probówką". Wymieniałem go w scenicu żony, dużo roboty i składając trzeba uważać by...
Citroen Jumper 2006r 1.9 hdi Dmuchawa chodzi cały czas na maksymalnych obrotach - po wymianie rezystora, po przekręceniu kluczyka
Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu. A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy. Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa? Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka...
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Sprawdź rezystor dmuchawy, który odpowiedzialny jest za odpowiednie obroty silnika dmuchawy.
Masz tam opornik czyli rezystor dmuchawy ktory koryguje obroty silnika w chwili regulacji obrotow nawiewu i nie ma co kombinować w jakies inne rezystory tylko wymienic go na taki jaki jest o ile to jest przyczyna. Dmuchawa jest sterowana manualnie czyli zwykle pokretło czy klimatronic?
W klimatroniku nie ma rezystora dmuchawy. Sprawdz przekaznik załaczjacy dmuchawe jezeli jest dobry to uszkodzony jest moduł elektroniczny sterujacy wentylatorem dmuchawy znajduje sie w tunelu srodkowym przed parownikiem
No właśnie w starym nissanie sunny mojej żony przepaliły się już wszystkie rezystory regulujące obroty dmuchawy. Muszę albo wykombinować nową płytkę, albo poszukać rozwiązania zastępszego. Czy może pomyśleć o nowym rozwiązaniu np. zastąpić rezystory tranzystorami mocy, albo może ktoś ma już jakieś gotowe rozwiązanie zastępcze? pozdr kazp
A więc tak: na pewno spalił się bezpiecznik termiczny który znajduje się w zespole rezystorów ograniczających obroty dmuchawy. Zespół rezystorów znajduję się w kanale tuż za dmuchawą (kanał między dmuchawą a konsolą środkową) sprawa jest o tyle skomplikowana, że zamontowany on jest od góry. Aby go wyjąc należy włożyć tam rękę, złapać za zespół rezystorów...
Rezystor ;) Czy aby dobry czy aby sprawny ? Bo wymieniłeś już wszystko a nadal nie działa. Za obroty odpowiada rezystor i jemu bym się przyjrzał ponownie.
Domyślam się, ale gdzie jest ta opornica, przy przełączniku, czy przy silniku? Nie chcę rozebrać " pół samochodu "
Ja obstawiałbym rezystor do regulacji obrotów dmuchawy lub poluzowaną/wypaloną złączkę. Nic szczególnego tak więcej się nie wymyśli - musisz dobrać się do dmuchawy i poszarpać przewodami.
Muszę w takim razie szukam pomocy w Mini BMW żeby po nr VIN znaleźli PN rezystora. DZIĘKI ZA POMOC !
Sprawdź przełącznik dmuchawy i rezystor wstępny
Mam problem ze sterownikiem RecalART Optima ECO 3 PID. Sterownik nie steruje dmuchawą, ustawia obroty na 100, czyli dmuchawa powinna mocno dmuchać i nic. Natomiast jak ustawie ręcznie rozpalanie na max to dmuchawa kręci. Jak rozpale i parę razy obrotami posteruje dmuchawa i sterownik działa dobrze. Ale np jak są przedmuchy z opóźnieniem kilku minut...
A jesteś w 100% pewny że winny jest rezystor dmuchawy (jak to stwierdziłeś)?
Uszkodzeniu uległy 2 z 3 rezystorów w skrzynce z rezystorami, znajdującej się w obwodzie pomiędzy pokrętłami, a silnikiem nawiewu. Ściągnij to i powinieneś mieć odpowiedź gdzie szukać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... Idea działania jest taka, że (na przykładzie nawiewu z 4 biegami) na pierwszym biegu prąd przepływa przez 3 identyczne...
Jaka może być przyczyna ? Wentylator pracuje jakby normalnie. W tej chwili na pełnych obrotach. Jaki maksymalny prąd powinien pobierać wentylator?
Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
Witam, posiadam vw sharana 1999r klimatronik, potrzebuję znaleźć rezystor/opornicę dmuchawy (sam nie wiem jak to się nazwy) problem w tym iż wentylator chodzi bez przerwy na dużych obrotach. Prosiłbym o jakieś informację gdzie znajdę rezystor/opornicę dmuchawy
Ten opel ma rezystor akurat na samej dmuchawie
rezystor dmuchawy do naprawy A skąd wiesz, że ma rezystor a nie tranzystorowy regulator obrotów?
Gratuluję zakupu. Sprawdź wyłącznik, rezystor dmuchawy, silnik dmuchawy, połączenia.
Opór to możesz mierzyć w starych prawdziwych rezystorach . Tu została tylko nazwa a w środku jest elektronika, nic nie zmierzysz omomierzem, chyba że byłoby zwarcie, ale wtedy nawiew chodziłby na pełnych obrotach. Próbnie możesz zewrzeć te dwa grube kable, jeżeli jest niesprawny to wtedy ruszy nawiew. Uważaj bo może zaiskrzyć, kilka amperów tam popłynie....
Witam, Twój piec początkowo nie idzie na pełnych obrotach dmuchawy-prawidłowo. Te ogrzewania są bardzo czułe na właściwy skład mieszanki, zarówno chodzi o paliwo jak i obroty dmuchawy. Czy dmuchawa chodzi cicho, lekko i bez zacięć - charakterystycznych dla przytartych łożysk? Te dmuchawy dość często wymieniamy. Dodatkowo sprawdź czy rura ssąca powietrze...
Nie wiem czy w maluchu, ale najprostszy sposób to zminiejszyć napięcie zasilania np. z 12V do 8V. Na dodatnim przewodzie zasilania powinien pojawić się odpowiednio dopasowany rezystor.
Dzięki za odpowiedź. Mi w sumie chodzi gdzie podpiąć licznik obrotów dmuchawy i koła napędowego
Hej. W samochodzie należy znaleźć przewód zasilający wentylator przed gałką regulacji obrotów, przeciąć go i połączyć odpowiednio z kablami z przekaźnika. Czarny pin 30 musi być podłączony z obwodem idącym w ostatecznie w stronę dmuchawy, a czerwony idący od zasilania samochodu (od bezpiecznika). Wtedy jak zadziała webasto i osiągnie minimalną temperaturę...
Pozwolę sobie odpowiedzieć za kolegę. Przewód wokoło radiatora - jest to bezpieczne? Jeśli chodzi o pomysły to potencjometr w miejsce oryginalnego przełącznika, a regulator w miejsce rezystora, wtedy i chłodzenie tego modułu jest zapewnione.
To nie jest rezystor, tylko regulator dmuchawy. Nie ma tam żadnego wypełnienia tylko zwykłe sterowanie napięciowe. Cytując z pamięci od 0,5 wolta do chyba ok. 7 V dla max obrotów.
Miałem podobny problem w sterowniku Tango Negro: komunikat awarii "Er2" oraz trochę wolniejsze obroty dmuchawy (przynajmniej takie miałem wrażenie). Wymieniłem transoptor CNY17-4, optotriak MOC3021 i mostek prostowniczy RB157. Sterownik działa!
Sprawdź rezystor dmuchawy. Który rok?
Panowie, zjadłem zęby na wacie cukrowej, i nie jedną maszynę do waty zrobiłem w latach 80 Silniki stosuje się najczęściej od dmuchaw nawiewów samochodowych. Jak po rozgrzaniu głowicy maszyna dobrze robi watę czyli (wydajność, dobrze się nakręca na patyk , nie klei się do misy za dużo cukru ), to regulacja obrotów jest zbędna, jedynie może zaszkodzić....
Pod obciążeniem dmuchawy nie sprawdzałem ale na krótko chodzi , bezpieczniki sprawdzałem , jeśli rezystorem dotknę masy to dmuchawa się załącza na pełnych obrotach.
To mi się wydaje że jest układ z tradycyjną manualna regulacją obrotów dmuchawy bo występują szeregowe rezystory dmuchawy, u mnie na 100% jest moduł elektroniczny na mosfecie. Po kablach pokrótce: zasilania skądś grubymi kablami brązowym i czarny na oko 4mm2 do modułu z MOSFETEM , z modułu z mosfetem 2 grube przewody czarny i czerwony do silnika dmuchawy...
Witam jak w temacie Klimatronik z padniętym regulatorem obrotów przykręconym do obudowy dmuchawy na 4 przewody. Jakieś pomysły na zamiennik? Klimatronik steruje masą odwrotnie do obrotów silnika czyli im mniejsze napięcie tym wyższe obroty.
dmuchawa rezystor rezystor dmuchawa obrót dmuchawa
zmywarka brudzi spalać scania brama hormann sterować
mikrotik chateau lte18 piekarnik whirlpool fxvm6
Pęknięcie nowego filtra paliwa po wymianie - przyczyny i rozwiązania Jak uzyskać pomarańczowy kierunkowskaz przy czerwonych kloszach?