Pobawiłem się dziś i takie wnioski : - bezpiecznik znaleziony i jest OK - na cewce w miejscu plusa i minusa sprawdziłem miernikiem przejście i jest. Czyli coś jest źle, bardzo źle :( - ściągłem tą blaszke ochronną z cewki i pod spodem widać ślad przepalenia się plastiku i taki sam ślad na blaszce. Czyli zapewne dostał zwarcia :( Problem rozwiąże się...
Na początek czyszczenie palca i kopułki rozdzielacza, wymiana kabli wysokiego napięcia.
Bezpiecznik aparatu zapłonowego spradziłeś?
Tu pewnie jest czujnik indukcyjny więc moduł od starego poloneza albo opla na gaźniku i cewka. Niestety nie potrafię powiedzieć czy czujnik będzie dawał odpowiedni sygnał (chodzi mi o dopasowanie napięcia) do modułu i czy to zadziała - podłączysz to będziesz wiedział.
Konsekwencje niepełnego wysterowania tranzystora to duża moc w nim tracona - będzie się grzał. Układ próbny nie odbiera pewnie tyle energii, co układ rzeczywisty - to raz. Dwa - układ rzeczywisty może się niepewnie włączać. Pewne włączenie to minimalny opór między napięciem zasilającym a cewką sterującą, ale i od tego mogą być jakieś wyjątki - taki...
Sprawdż napięcie na cewce wn podczas kręcenia rozrusznkiem.
a więc tak. paliwo dochodzi. pompka działa, przy kręceniu rozrusznikiem czuć benzynką. prąd nie dochodzi do cewki. cewka sprawna dzisiaj sprawdzana. napiszcie mi jeszcze jakie oporności powinna mieć cewka na wysokim napięciu i jakie na niskim i skąd idą przewody niskiego napięcia do cewki.
Witam Mam problem z immo w Land Roverze. Auto nie odpala. Rozrusznik kręci, pompa podaje. Wywala błąd SECURITY . Na obydwu kluczach to samo. Jaka powinna być oporność cewki przy stacyjce. I jakie napięcie powinno do niej dochodzić?? Problem wystąpił po wyładowaniu akumlatora.
mam taki sam problem, tylko u mnie na jedną cewke nie dochodzi wogóle napięcie. cewka jest 100% sprawna , zamieniałem je miejscami. Co może sie jeszcze posypać?
Czyli puszka od immo, ale jak pojawia się napięcie na cewce to dlaczego nie kręci? Sprawdź rozrusznik i masy jeszcze raz.
Nie doczytałem rocznika. Sprawdz napięcie na cewce WN i impulsy kluczowania na module zapłonu. Nie odpowiedziałeś odnośnie alarmu.
Sprawdż przede wszystkim czy w momencie kręcenia rozrusznikiem masz napięcie na cewce zapłonowej.Jeżeli to jest ok to trzeba sprawdzić czujnik położenia wału korbowego[po prawej stronie silnika nad rozrusznikiem w bloku silnika].
Czujniki spalania stukowego to piezoelektryk , a nie cewka indukcyjna. Oporność bardzo wysoka , a sprawdza się pukając lekko w niego , ma dać napięcie.
Witam, pacjent to land rover discovery 2,5tdi 97r, pompa elektroniczna (EDC), rano wsiadam przekręcam kluczy a tu nie odpala, pilot też nie działa, domyślam sieze alarm odcina rozrusznik, więc dałem bezpośrednie napięcie na cewkę rozrusznika, zaczął kręcić ale dalej nie odpala, myślę ze jest gdzieś jakieś zabezpieczenie, dodam że nie ma imma w kluczyku,...
Czujnik znalazłem dokładnie z tyłu silnika od stony ściany grodziowej - przy kole zamachowymm ma dwa przeody i niebieską wtyczkę, wyczyściłem styki i po kablach idzie to do kompa. Teraz mam punkt zaczepienia sprawdzę to wszystko i dam znać. Co do tej diody to myślałem ją podlutować konkretnie pod te przewody zasilające cewkę nie myślałem że wystepuja...
Tak kontrola to klasyczny sposób. Można też sprawdzić czy iskra jest przed kopułką. Napięcie na cewce jest stałe (12 - 14 V) na jej wyjściu też jest stałe ale około 15kV i więcej więc go nie zmierzysz żadnym multimetrem.
auto zgasło podczas jazdy- brak iskry,nie odpala wymieniona cewka i czujnik polożenia wału bo kształt fali sygnału wydawał mi sie za bardzo rozjechany - nic nie pomogło sprawdziłem masy i plusy na sterowniku wszystko ok przejscia do cewki i czujnika sa napięcia tez a iskry nadal brak prosze o pomoc bo juz tydzien z nim walcze a klient sie niecierpliwi
no właśnie te pod szarpywanie.....ja mam nowy akumulator ale sprawdzę może jakieś spadki napięcia są na początku i dlatego zasilanie niknie na cewkach... może wtedy jest słaba iskra... no nic zobaczę i dam znać:)
Jeżeli te kable są dobre jakościowo to pozostają tylko cewki (no bo co innego?). Wygląda tak jakby z jakiegoś powodu dawały zbyt wysokie napięcie. W tej chwili nic innego nie przychodzi mi na myśl.
Mam problem z ECU w roverze 414 - rover przywieziony z Anglii - przy zmianie deski na europejską został uszkodzony immobilizer. Po przeprogramowaniu ECU brak iskry - wszystkie napięcia i masy na ECU przychodzą,informacja z czujnika wału też(sprawdzona oscyloskopem),rozrusznik kręci pompa pracuje. Podobno w tych sterownikach często pada sterowanie cewką...
Nie włącza się wentylator gdy przy włączonej klimatyzacji przekręcę kluczyk w stacyjce - a powinien ponoć. Silniczek wentylatora wymontowany, trzybiegowy. Wydaje się być sprawny, kręci na krótko po przyłożenie plusa do pinu 1 i 2 na płytce przy wentylatorze oraz masy. Kręci również gdy masę podać na pin 3. (Zdjęcie zaczerpnięte z forum Rovera od kolegi...
Witam, jak w temacie. Samochód nie odpala nawet nie pyknie, sprawdziłem brak iskry, zmieniłem kopułkę świecew keble i palec, dalej echo, podłączyłem cewkę plusem bezpośrednio pod akumulator i też nie pali. Czy to jest cewka? Czy podanie napięcia na cewkę też jest uzaleznione od sprawnego czujnika położenia wału? Czujnik myślę jest chyba dobry bo capi...
Witam Mam problem z odpaleniem autka a przyczyna to brak iskry. Po sprawdzeniu okazało się że na wtyczce do cewki jest napięcie ale nie mam masy. Myślę że właśnie cewka jest sterowana masą, bo napięcie na cewkę podawane jest cały czas. Czy macie może jakieś sugestie co jest z tym grane?, nie mam do tego żadnych schematów i nawet nie wiem gdzie szukać...
Witam wszystkich. Mam problemik z roverem 214si miał ściąganą głowice ,remont itp. od tamtego momentu nie chce zapalić , kręce i kręce i co jakiś czas jest jakieś pstrykniecie i kupa dymu , podejrzewam wybuch do kolektora, iskra jest paliwo podawane jest, tylko że z cewki wychodzą dwa kable plus wyjście przewodem do rozdzielacza , jeden z wcześniej...
co 10 tys. Nie chodzi o to ze teraz auto chodzi zle, powiedział bym ze chodzi bardzo dobrze - zmieniłem napięcie sterowania obrotami na 2,5v z 7V i ilość cewek wn z 3 na 1 bo nie wiedzieć czemu tak było ustawione od początku. Ogólnie wszystko jest ok, ale kalibracji nie przechodzi i stad wniosek ze coś musi być nie tak
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
Rok temu miałem identyczne objawy w Roverze 25 z tym samym silnikiem (różni się tylko od montowanego w polonezie tym, że nie ma już kopułki a cewki są bezpośrednio na świecach - jedna na dwa cylindry, trochę inny silnik krokowy, czujnik MAP mieści się zaś w kolektorze, a nie w komputerze). Wymieniłem na nowy silnik krokowy, czujnik temperatury płynu...
a modul z tego co sie dowiedzialem jest w komputerze a i w komuterze jest tez alarm. Jak to naprawic, czy robi kiedys ktos wymiane samego modulu czy to jest w ogole mozliwe czy trzeba zmienic calego kompa ? Jezeli zemienie kompa to alarm nie bedzie dzialal i tak nie odpale auta - jakies pomysly? Dodano po 41 dowiedziałem sie ze w tym roverze nie ma...
Napisałeś ,że mignie na sekundę , ale co 12V czy podaje masę , jak to mierzyłe , do masy czy do plusa.? Po przekreceniu kluczyka na zapłon , 12 V ma być na wtryskach , a sterownik kluczuje masą. Przekaźnik zasilający 12V wtryski i cewkę zapłonową znajduje sie w puszcze obok akumulatora , patrząc z przodu samochodu , rząd po prawej stronie - drugi od...
Witam Wczoraj umyłem cześć silnika kola alternatora, później odpaliłem i po 15 min z alternatora poleciał dym. Okazało sie ze szczotka sie ułamała (nie widzę związku z tym myciem ale moze ...) Pytanie - jak sprawdzić regulator napięcia. Cewki i diody sa ok, ale nie wiem jak sprawdzić regulator. Wymontowanie alternatora w tym aucie to "przygoda" wiec...
Witam. Zacznijmy po kolei: 1.żarówki 2.bezpiecznik 3.przewody (czy żadna wsuwka Ci się nie zsunęła i przy lampach, przy włączniku, przy bezpieczniku) 4.przełącznik w kierownicy (sprawdzenie napięcia - czasem wypalają się, śniedzieją styki i wystarczy przeczyszczenie aby coś zaczęło działać) 5.napięcie w lampach Jeżeli to nie pomoże, to zostaje tylko...
Witam wszystkich. Mam taki oto problem: Silnik pracuje po odpaleniu bardzo głośno, cały się telepie i przenosi drgania na resztę auta tak jakby nie pracował na wszystkich tłokach, nawet jak sie rozgrzeje i się stanie na luzie to dalej się trzesie. Wcześniej nie moglem go wogóle odpalić dopiero po wymianie na nowe: świec, kopułki i palca rozdzielacza,...
http://obrazki.elektroda.pl/7984327600_1... Witam! Ostatni raz kiedy publikowałem coś w tym dziale był to robot OPIS DZIAŁANIA Układ monitoruje położenie wałka rozrządu dzięki czemu orientuje się na którym cylindrze powinien aktualnie zastąpić zapłon. Dalej oczekuje na sygnał z ECU i załącza odpowiednią cewkę. BUDOWA http://obrazki.elektroda.pl/3114948900_1...
Witam Zaczęły mi sie problemy z Roverem 416Si z 96r Czasami pojawiały mi sie problemy z odpaleniem - trzeba było długo kręcić albo kilka razy aż odpalił (ale nie działo sie to zawsze, gdy problem nie występował wystarczyło pół obrotu rozrusznika i już kręcił), czasami potrafił zgasnąć po ok 1 s po odpaleniu. 2 dni temu przyjechałem do domy auto postawiłem,...
witam znalazłem coś takiego """" Pierwszą czynność to odnalezienie złącza diagnostycznego. W przypadku mojego 220SDi znajduje się ono za środkową konsolą, na dole, od strony kierowcy. W ROVERach serii 400 (95-99) znajdować się powinno pod zaślepką umieszczoną na dole po lewej stronie kierownicy. W ROVERach serii 600 (95-99) umieszczone jest za plastikiem...
Znalazłem wczoraj trochę czasu i zacząłem wnikać w schemat i układ. Okazało się, że wspomniane przeze mnie U81 o wartości 8,5 V zostaje jeszcze rozdzielone na U85. Zgodnie ze schematem U81 (U85) wchodzi na D10 ( Motorola TY38477AFTB ): U81 na piny: - 30 - VCCS - 5 - VCC U85 na piny: - 15 - VCC http://obrazki.elektroda.pl/1623297800_1...
Ponieważ nikt nic nie mieszał w instalacji, mam cichą nadzieję, że to może jednak przewody ... wiązka jest zapakowana dość szczelnie, idą w niej kable od TPSa, silniczka krokowego, czujnika wałków rozrządu, wtryskiwaczy oraz obu cewek. Dodano po 3 Aktualizacja : Kostka, która łączy okablowanie kolektora (wtryski, czujnik MAP itp.) także ma napięcie...
https://obrazki.elektroda.pl/5644950100_... Witam Szanownych Kolegów z Elektrody, Mam przyjemność zaprezentować autorski projekt testera diagnostycznego przeznaczonego dla samochodów FSO Polonez. Mam nadzieję, że niniejsza prezentacja wniesie odrobinę koloru na forum, które od dłuższego czasu tonie w szarej serii artykułów o ponownym...
Witam serdecznie wszystkich użytkowników. To mój pierwszy post więc nie wiem czy w dobrym miejscu piszę - jeśli nie to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu. Mój problem z Roverkiem polega na tym, że od 3 tygodni - wraz z przyjściem pierwszych chłodów, autko zaczęło strajkować i nie odpala. Wystarczy że na dachach pojawi się szron - wiem, że...
napięcia cewce procesora napięcia cewce zapłonowej rozrusznik kręci napięcia cewce
stanley wkrętarka analogowe webasto skręcać kabel
tester ogniw 18650 projekt układów elektronicznych
Zgemma H8.2H – komunikat DVB SERVICE na kanale DVB-S2/T2/C, brak obrazu, diagnostyka Jak działa przedni napęd w Polaris 335?