Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Można to zrobić zwykłym miernikiem? Można nawet żarówką. Trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody. Można też oscyloskopem. W 30 sekund będzie wiadomo czy diody są uszkodzone. Ale gdyby coś się stało poprzez to w parametrach było by coś nie tak? To będzie widać dopiero jak podłączysz oscyloskop...
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Pod wyjście tachoprądnicy. Ten alternator nie ma nigdzie wyprowadzonego zacisku W fazy alternatora, więc musiałbyś rozebrać alternator i go sobie dorobić.
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
Idziesz z tymi oznaczeniem do sklepu i na pewno dobiorą ci regulator do niego Wcześniej jednak pasowało by rozebrać na części pierwsze i zobaczyć co jest tam popsute,jak rozbierzesz to będziesz widział numery łożysk i z nimi do sklepu z łożyskami,nie kupuj chińskich bo się zaraz rozsypią ,ja jak kupowałem na hurtowni to mówiłem ze do alternatora to...
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
pewnie nie bez powodu ten przewód jest ekranowany i może bez ekranu będzie zbyt dużo zakłuceń żeby obrotomierz pokazywał. puść kabel ekranowany (koncentryk antenowy) i wtedy sprawdź choć jak tamten kabel był stopiony to podejrzewam że trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody, bardzo możliwe że któraś spalona
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
mam problem z rozebraniem alternatora u hyundaia pony 1.5 chce wymienic regulator napięcia ale nie mogę rozebrac bo kable są od środka lutowane prosze o pomoc:D Na forum obowiązują zasady pisowni! Regulamin - p.15.
Objawy wskazują na chwilowy brak ładowania, a nie na jakieś zwarcie w którymś obwodzie. Trzeba rozebrać i przeglądnąć alternator
Trudno zgadnąć, czy alternator jest 6, czy 9 diodowy. Byc może ktoś pozna to po symbolu alternatora, ale prościej jest / było rozebrać i samemu ocenić.
Alternator Denso który trzeba rozebrać pomiędzy wahaczami a półosią? do wyjęcia. Dość często pada tylko część mostka prostowniczego- 2x4diody. Trzeba do sklepu iść z tarczą bo nie potrafią dobrać- nawet nie wystarcza numer oryginału. Oni mają AS-POL. Komputerowi specjaliści. Ja znalazłem mierząc średnicę tarczy z diodami do 2,0d4d
Alternator rozebrać ,sprawdzić diody ewentualnie regulator do wymiany.
alternator rozebrać ,obejrzeć wewnątrz,sprawdzić stan pierścieni i szczotek dzięki za radę - przynajmniej wiem gdzie szukać. Dziś popukałem lekko drewnianym trzonkiem młotka w obudowę alternatora - kontrolka zgasła. Mam chwilę spokoju ale jak najszybciej muszę sprawdzić alternator
Bardzo dziękuje za pomoc , tylko gdzie są ta diowy w alternatorze , koledzi i kolezanki napewno potrafie rozebrać alternator ale jak go naprawić jak sprawdzić czy to te diody są zepsute ??
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
(at)ociz Dzięki wielkie za informacje, teraz już trochę bardziej się uspokoiłem. A wiesz może gdzie taki bezpiecznik się znajduje i jak sprawdzić diody? Auto to Audi A4 B6 2001r. Żeby sprawdzić diody każdą osobno to musisz rozebrać alternator i odlutować mostek od stojana co mija się z celem. Sprawdź ładowanie to już będzie coś więcej wiadomo. Nie...
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska.
Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko będzie.
DFM to nie jest sterowanie alternatora a sygnał wyjściowy z alternatora który mówi o jego obciążeniu. Ten alternator powinien wzbudzić się sam. Na wirniku są przyklejone magnesy. Możesz go rozebrać to zobaczysz.
To oczywiste, że alternator ma łożyska i właśnie kończą swój żywot. Trzeba rozebrać alternator i wymienić je. Pozdrawiam
Każdy to wie, jednak to one najczęściej padają i na to może sobie dyletant pozwolić (wymiana) A do wspomnianych innych rzeczy, niestety, trzeba już coś wiedzieć. I nikt nie będzie tego naprawiał przez internet. Może kolega będzie doradzał sprawdzenie wirnika, pierścieni, stojanu, diod, regulatora, i łożysk- szajba rzadko się psuje - nawet trzeba umieć...
Witam najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć czy na mostku prostowniczym nie uszkodzona jest któraś dioda a najprawdopodobniej kończą sie szczotki w alternatorze
To że Kolega zrobił pomiar na zacisku D+, i pokazało jemu że jest (+),to ten potencjał może być z kontrolki ładowania,gdyż regulator nie podaje powiedzmy (-) by kontrolka świeciła.Co innego gdy kontrolka odłączona i na (D+) jest napięcie ,to zmienia postać sprawy.Tak czy owak ,alternator należy rozebrać i sprawdzić.
Witam ! Porady Kolegów są słuszne , ale sądzę , że trzeba będzie wyjąć alternator . Rozebrać go , wyczyśćić wewn. z brudu , oraz spraw. diody [ na przebicie , oporność w kierun. zaporowym itd. ] Sprawdzić też połączenia mocowania diod . Pozdr.
Na moje oko alternator klęka. Jeśli pasek nie pomorze to trzeba rozebrać alternator, jeśli go nie sprawdzisz a się spali koszty wzrosną. Pozdrawiam
Jest możliwość wyprowadzenia z alternatora przewodu na obrotomierza.Należy wymontować alternator i rozebrać .Czy w kostce łaczącej alternator z instalacją ,po stronie instalacji też są 3-piny.
Sprawdz jakie napięcie masz bezposrednio na alternatorze. Jezeli nic sie nie zmienia a na aku napiecie spada to sprawdz wszystkie połaczenia przewodu + od alternatora aż do aku jak również podłaczenia masy moze jest gdzies coś skorodowane. Moze byc rownież takie coś jak korozja obudowy alternatora. Nalot na aluminiowej obudowie w miejscu styku obudów...
Mam problem z alternatorem w samochodzie Seicento 1.1 więc muszę go rozebrać żeby dokładnie go sprawdzić i przy okazji chciałbym wymienić łożyska na nowe, więc jeśli już ktoś rozbierał alternator, lub wie jakie tam są to bym prosił o dane katalogowe zastosowanych tam łożysk abym nie musiał ich szukać po sklepach po rozebraniu alternatora. Alternator...
Jak by był sprawny to by było ładowanie alternator trzeba rozebrać i posprawdzać stojan wirnik i regulator? Obstawiałbym regulator uszkodzony. A co robi ten kabelek masowy odcięty z instalacji?
To masz uszkodzoną diodę dodatnią .Musisz rozebrać alternator,odłączyć stojan i sprawdzić diody.
Przytarcie o którym piszesz jest początkiem końca tego alternatora .W tych autkach do alternatora dostaje się wilgoć (w dolnej części) co powoduje korozję a następnie wybrzuszenie stojanu(przy okazji pęka obudowa),w efekcie ten zaczyna dotykać wirnika ,z czego temperatura , co z kolei uszkadza uzwojenie stojanu.W związku z tym alternator trzeba rozebrać...
Oczywiście że jedna z diod padła .Tzreba rozebrać alternator i albo wymienić diody prostujące albo cały alternator
Najlepiej rozebrać alternator i wyjąć je. Podjechać dobrego sklepu z łożyskami. Wziąć ze sobą stare na wzór. Jaki jest silnik tej toyotki? Jaka firma alternatora, bo różne wchodziły magmeti marelii, denso-nipondenso, bosch.
Musisz rozebrać alternator i sprawdzić diody w mostku prostowniczym... Jedna z nich może być uszkodzona wtedy masz do wymiany cały mostek...
Do Fachmana. W jednej ze swych wypowiedzi mówiłeś coś o alternatorach białoruskich. Ja mam T25 Władimirec (rosyjski ciągnik rolniczy) z rosyjskim alternatorem a alternator nie ma w swej konstrukcji szczotek. Nie ma też na nim oryginalnego regulatora napięcia .Załączony jest regulator chyba od 125p RC12 . zacisk 67 tego regulatora jest połączony z zaciskiem...
Miernik podłączony do masy i +B powinien wskazywać przy podłączonym akumulatorze i dużych obrotach maksymalnie 14,5V. Przy odłączonym akumulatorze (nie powinno się tego robić grozi uszkodzeniami) napięcie w zależności od typu alternatora i obrotów może osiągnąć znaczne wartości sięgające kilkudziesięciu volt. Żeby sprawdzić wszystkie diody należy alternator...
Możesz kolego, tak jakoś po ludzku to opisać? Czyli że pneumat jest najlepszy a klucz i tak trzeba mieć ten co wchodzi do wonobieżki i na niego nasadke (w mercedesie 17) pistolet na maksa w lewo.Ręcznie można też trzeba mieć ten klucz co wchodzi do wolnobieżki jest on przelotowy do środka splajna 10 ,jak kto woli imbus 12 kątny (nie torx) 17 klucz...
Więc misiu pierwsze co zrobił to włączył szukanie, nie ma wiele informacji o tym modelu alternatora, próbowałem sam zdjąć regulator ale jak się nie wie jak jest złożony to trudno go rozebrać nie widząc co się robi.Nie odniosłem wrażenia że Twój post był złośliwy, raczej był napisany po to aby coś napisać.Widocznie jestem jak dziecko i potrzebuję informacje...
Witam, jak rozebrać ten alternator w celu wymiany pierścieni ślizgowych komutatora? Wykręciłem cztery śruby zaznaczone na zdjęciu, ale dalej coś jakby trzymało. Czy w tym modelu trzeba rozpinać mostek prostowniczy żeby go rozpołowić? Pamiętam żę kiedyś wymieniałem pierścienie w alternatorze poloneza i wystarczyło odkręcić te 4 śruby. Alternator to VALEO...
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
..i ten niebieskawy nalot Korozja elektrolityczna ? Możliwe. Rozebrać ten alternator i wszystko posprawdzać rezystancję zwrotną diod, regulator, izolacja uzwojeń do obudowy. POMIARY !!!
Witam . Chciałem zapytać jakie diody i ile sztuk jest potrzebnych do alternatora w skodzie Fabi MAGNETON 70A. Alternator nie ładuje akumulatora a elektryk powiedział że diody są do wymiany. Chciałem podjechać do elektronicznego ale mam tylko jedno auto i nie mogę wyjąć alternatora żeby go rozebrać i podjechać po diody więc chciałbym się dowiedzieć jakie...
jakby nie patrzeć alternator trzeba cały rozebrać diody są przylutowane do regulatora
Jeżeli zdecydujesz się samodzielnie rozebrać ten alternator to pamiętaj, aby najpierw wyjąć regulator napięcia (plastikowa kostka przykręcona na dwie śrubki) -w przeciwnym wypadku możesz zniszczyć szczotki lub komutator
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Witam. W alternatorze szumi mi łożysko - trzeba wymienić. Nie wiem tylko jaki jest typ tego łożyska. Najlepiej rozebrać alternator i pojechać z wyciągniętymi łożyskami do sklepu - tylko jak wtedy jechać? Może ktoś będzie wiedzial jakie jest typ łożysk w alternatorze. Oto jego dane -> Bosh 14V 34/90A. 026 903 015B (nr katalogowy). Można kupić w serwisie...
Tam jest alternator z szczotkami od srodka więc trzeba go rozebrać a jak sie ma go na stole to 5 minut mierzenia , po wylutowaniu uzwojenia z diod. Mam kilka na stole 34A 45A 55A.
rozebrać alternator bosch rozebrać wirnik alternator rozebrać alternator astrze
ustawić kanały cyfrowe przesyłanie sygnałów alarmowych zmywarka bosch stanęła
podłączenie podwójnego włącznika lampy podłączenie podwójnego włącznika lampy
Karta Wi-Fi do IBM ThinkPad R60e: Wybór i Kompatybilność Uszczelniacz misy wypiekacza chleba - wymiana i konserwacja