Więc tak. Po pierwsze to jest kod B2966 i taki błąd ma chyba połowa wyprodukowanych tych opli - moja sugestia nie przejmuj się tym skoro wszystko działa - ignoruj! A z moich doświadczeń wynika, że wina jest w oprogramowaniu, które jest bardzo czułe na wahania napięcia w instalacji. Co to oznacza, ano jeśli w układzie elektrycznym będziesz miał ciągle...
zamek jest zanitowany, oprócz wkrętów na środku jest nit który trzeba rozwiercić. Styków nie wyczyścisz, możesz co najwyżej wymienić switche, które są dwa a w drzwiach kierowcy trzy.
Na 99% mikrowyłączniki w siłownikach. Niestety, trzeba troche pokombinowac aby rozebrać.
Przerabiałem to. W tym aucie przy takim problemie najczęściej pada mikroprzełącznik(zawęglają się styki ) w zamku zespolonym w konkretnych dzwiach. Proponuje wymontować zamek z drzwi rozebrać całość odnależć przełącznik(albo go wymienić albo rozkleić i przeczyścić) i musi działać. Oczywiście warunkiem jest sprawna przelotka w drzwiach.
W każdym zamku jest mikro wyłącznik kolega miał uszkodzone tylne drzwi nie zamykały się założyliśmy nowy i dział zaznaczam że bardzo ciężko jest rozebrać zamek trzeba coś tam rozwiercić.
wkładka w zamku uszkodzona, możesz rozebrać i podpiłować suporty
czyli żeby się do tego dostać to muszę rozebrać praktycznie całe drzwi ? wymienić to i będzie działało ?
Tak któryś z mikro włączników jest uszkodzony, trzeba rozebrać i pomierzyć.
Ja w tych modelach zawsze doczepiam siłownik SLAVE pod kable prądowe z zamka, a styki zostawiam na oryginalnym zamku. 30 min roboty i zamek zrobiony za koszt 8zł.
Dzieki. A tak bardziej "jak krowie na rowie"? Z gory dzieki! Zdjąć (rozebrać) boczek drzwi, obejrzeć zamek, znaleźć usterkę, usunąć usterkę, złożyć drzwi. pozdr
Przerabiałem temat w kilku oplach.Winę ponosi padnięta krańcówka w siłowniku.Niestety trzeba rozebrać drzwi.Zawsze udawało mi sie odblokować drzwi ciągnąc kilkakrotnie za blokade.
Prawdopodobnie uszkodzony silownik zablokowal jedynie rozebranie tapicerki i reczne odblokowanie drzwi przez odkrecenie silownika
Wina zapewne leży w mikro przełączniku w mechaniżmie centralnego zamka w niedziałających dżwiach.Naprawa polega na rozebraniu mechanizmu i wymianie (ja czyszcze styki po rozklejeniu mikro przełącznika )lub wymianie na nowy.Pozdrawiam
Czyli trzeba rozebrać tapicerkę ? Na tym sterowniku będzie nazwa producenta ? Jak rozpoznać czy jest alarm czy sam centralny ?
Zaopatrze sięw ten mikroprzełącznik rozbiorę siłowniczek , porobię fotki i wrzucę żeby potomni wiedzieli dlaczego im zamek nie działa. ;D
OK! DZIĘKI ZA INFO,ROZBIORĘ TEGO PILOTA I OBEJRZE SOBIE LUTY. POZDRO!
Jak masz car-pass to jest tam kod mechaniczny klucza ,jak podasz zrobię grot .Lub udaj się do opla i zakup kod mechaniczny klucza ,lub wyslij mi wkładkę zamka to tez nie ma problemu.Możesz też sam rozebrać wkładkę i podać numery z zapadek.Mozliwości wiele.
Viki B mikroswich w zamku raczej nie padł bo jakim cudem sterownik od centralnego wykrywał by że ja wkładam kluczyk w drzwi i przekręcam go i reszta drzwi się zamyka i domykają się okna i tak samo jest podczas otwierania jakoś wykrywa obrót kluczyka w zamku i otwiera pozostałe drzwi. Ja jednak stawiam na to że padł silniczek albo któryś kabelek nie...
Rozebrałem pilot jeden jak i drugi wszystko jest w porządku nic nie jest oderwane ani uszkodzone przy naciśnięciu przycisków diody normalnie świecą.
Uszkodzenie jest w kasecie zamka w drzwiach kierowcy (kaseta do rozebrania i naprawy, lub wymiana). Możesz również profilaktycznie sprawdzić przewody pomiędzy drzwiami kierowcy a karoserią...
Dobierałem się do niego i nawet go rozebrałem ale śniedzi lub wilgoci nie ma. Poza tym podłączałem kompa i nie wykrył usterek w zamku centralnym. Innym sposobem nie wiem jak sprawdzić.
Witam Mikrusy są w siłownikach a właściwie jeden. Jeśli chcesz to zrobić i zapomniec to proponuję mikrowłączniki nie po 3zł jak to koledzy polecają ale za mim. 12 zł bo powinny być hermetyczne inaczej na wiosnę masz robotę od nowa. Kupisz je w sklepach z elektroniką hobby i najlepiej mieć w ręku sztukę z siłownika. Idealnie takiego samego nie dostaniesz....
prad dochodzi do samego zamka w drzwiach (sygnał zamykanie i otwieranie) ale jest problem bo cały siłowniczek jest wbudowany do zamka, udało mi sie to urzadzenie wymontować, ale nie moge go rozebrac, numer tego urzadzenia to AM 90 503 996 (to jest fabryczna referencja) wie ktos czy da sie to rozbierac czy trzeba cały zamek z wbudowanym siłownikiem kupic...
Sprawdź sterownik w nogach pasażera czy wizualnie coś się nie spaliło, jest tam mnóstwo elementów smd więc dla tego wizualnie . Zanim rozbierzesz drzwi podmień ze szrotu centralkę jeśli masz taką możliwość. Wszystkie raczej jednocześnie nie lecą to chyba coś innego ( przewód wtyczka w centralce )
wielkie dzięki, wszystko znalazłem i ściągnąłem tapicerke( po wielkich trudach ), ale mam kolejny problem; nie chodzi siłownik od centralnego i jest on w pozycji zamknietej; nie moge go odciągnąć ręcznie, a on trzyma drut który połączony jest z zamkiem( jest tak słabo widoczne że nie widze gdzie ten drut dalej idzie ) coś się chyba zablokowało, bo rozebrałem...
Miałem podobny przypadek w berlingo, pan przyprowadził samochód z działającym zamkiem na wymianę bsi, po wymianie i programowaniu bsi samochód palił wszystko działało bez zarzutów, centralny też, zablokowałem z pilota i zostawiłem do na noc, na drugi dzień centralny nie zadziałał, po rozebraniu wszystkich zamków okazało się ze są wszystkie siłowniki...
Prawdopodobnie spalił ci się siłownik w drzwiach i je zablokował. Jedyne co możesz zrobić to spróbować wyciągnąć kołek kombinerkami albo rozebrać drzwi od środka i odłączyć uszkodzony siłownik, jeśli jesteś "zielony" to proponuję pojechać do warsztatu, trzeba zdjąć boczek wymienić siłownik(i) prawdopodobnie bezpiecznik od sterownika a może i naprawić...
No to najprawdopodobniej trzeba rozebrać REC i sprawdzić co się tam dzieje z tym przekaźnikiem.
Często w tych samochodach ulegają uszkodzeniu mikroprzełączniku zamontowane wewnątrz siłowników zamków lub przetarciu ulega wiązka przewodów elektrycznych. Musisz rozebrać tapicerkę drzwi i pomierzyć.
I właśnie taki "majsterkowicz", czy raczej montażysta i serwisant alarmów i systemów alarmowych, będzie potrzebował na twoje auto kilka godzin by rozebrać je tam gdzie trzeba (a nie trzeba rozbierać drzwi), podłączyć alarm, zamaskować ślady swojej ingerencji i posprzątać po sobie. Bo jeśli masz alarm, który ma wyjście sterujące zamkiem poziomem, a nie...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem jak w temacie, mianowicie mam do naprawy pilota centralnego zamka z auta Opel Vectra c 1.8 benzyna. Pilot został przypadkiem wyprany i nie działa. Po rozebraniu i wysuszeniu brak jednego elementu. Nie wiem jakiego, dlatego proszę o pomoc w identyfikacji. Po spięciu nóżek na krótko pozostałości po tym elemencie...
Witam Mam problem z samochodom Opel Vectra B 1998r 1.8 benzyna kombi. Potrzebuje informacji gdzie łącza się przewody odpowiadające za prace siłowników centralnego zamka. Mam zwarcie na kablach czerwono-czarny i żółto-czarny. Odłączyłem wszystkie drzwi, klapę bagażnika, klapkę wlewu paliwa oraz multitimer ale zwarcie nadal występuje. Sprawdziłem przelotki...
Problem został rozwiązany, trochę zeszło się z rozebraniem tapicerki drzwi, jednak jest to możliwe przy zamkniętych drzwiach. Tak jak sugerował Błażej, pękł przewód od siłownika czarno-czerwony na przejściu miedzy słupkiem a drzwiami w gumowej osłonie. Po rozebraniu tapicerki drzwi, dostałem się do przewodów przy siłowniku na przewód czarno-czerwony...
No to warto teraz wyjąc centralkę zamka, rozebrać i sprawdzić co popalone, często lecą tylko ścieżki, zbocznikować, może zagada, a jak nie to jakiś szrot, a nawet uniwersalny zamiennik w oplu pójdzie, choć nie wszystkie funkcje będą Ci działać. Oczywiście zakładamy, że dobrze połączyłeś przewody i sprawdziłeś bezpieczniki.
Witaj,podstawą w takich przypadkach jest rozebranie pilota wyczyszczenie i przelutowanie wszystkich punktów lutowniczych ,po tych zabiegach można się czepiać samej elektroniki w pilocie albo w aucie ,to tak po krótce .Wykonaj to co do piolta i zobaczymy co dalej .Pozdr
Zaraz po wydobyciu kluczyków z pralki rozebrałem pilot, zdemontowałem baterie po czym spsikałem microswitche oraz resztę elektroniki płynem CX-80 CX-80 to niezbyt słuszny wybór.Wymyj w alkoholu izopropylowym nie pozostawia żadnych pozostałości po sobie w przeciwieństwie do CX.W ostateczności możesz przepłukać w normalnym spirytusie tylko później go...
Witam wszystkich!! Mam pytanko odnośnie Vectry B i montażu alarmu w niej... Sprawa błacha ale nie moge sobie z nią poradzić... Alarm (super forteca)założyłem i działa ok, ale nie działa mi domykanie szybek i ryglowanie drzwi :( Samochód posiada funkcje COMFORT (trzymając przekręcony w zamku kluczyk domykają się szyby) i oczywiście orginalny centralny...
Może ktoś z kolegów spotkał się z takim problemem.Otóż kolega posiada taki samochód i centralny zamek uruchamiany z orginalnego pilota znajdującego się w kluczyku i jeden z kluczyków(pilotów) a raczej elektronika w nim nie działała rozebrałem to i okazało się że jest urwany koszyczek na baterie polutowałem mu to wymieniłem baterie niestety dalej nie...
Z kluczyak centralny działa aż miło. Nie ma alarmu, tylko seryjny (BOSH) centralny zamek. Pilot rozebrałem, jest okej, wszystkie luty dobre, zasilanie jest, poza tym po naciśnięciu przycisku/ów zapalają się diody potwierdzające. Diody są ostatnim elementem zamykającym obwód w pilocie co poprzez zaświecenie przy okazji potwierdza sprawność. Więc usterkę...
Witam! Mam problem z otwarciem drzwi od strony kierowcy gdyż są zablokowane, a drzwi tylne prawe nie idzie zamknąć, zaryglować. Spaliła się prawdopodobnie centralka gdyż był swąd palonych przewodów a po rozebraniu centralki okazało się że jest zalana wodą. Ma może ktoś pomysł jak otworzyć zablokowane drzwi, czy kupno i podłączenie nowej (używanej) centralki...
mam jeszcze jedno pytanko do pana skoro jest pan w temacie , otóż dziś vectra zaczęła mi gasnąć na benzynie jak i gazie , po wyjęciu kluczyka ze stacyjki usłyszałem dziwne chrobotanie dochodzące z prawej strony w nogach pasażera przy drzwiach , dokładnie tam gdzie jest sterownik centralnego zamka KIEKERT za nim wisiał na kablu przekażnik i to on wydawał...
Jak masz dobry miernik to masz zły miernik. Sprawdź co pokaże żarówka. Czasem jest słaby styk i miernik pokaże że jest ok. a pod obciążeniem żarówką już nie ma, chyba że mierzyłeś przy podłączonym siłowniku. Ewentualnie sprawdź czy to nie Silicon (sugerują to trzy przewody) to rozbierz i posprawdzaj diody w środku. Centralny zamek to Silicon Esprit...
witam. posiadam auto opel vectra B 1996 rok, jakiś czas temu pojawiła się awaria związana z rozprogramowywaniem się kluczyka, po zaprogramowaniu chwile działał ale znowu rozprogramowywał się i tak cały czas, wymieniłem baterie ale to nic nie pomogło. Rozebrałem pilot i okazało się że pękł lut w miejscu doprowadzenia zasilania z baterii no i teraz pojawił...
Witam problem znikł wczoraj zauważyłem że bliżej mi nie znanych powodów ryglowanie zaczeło działać Ja ci powiem dlaczego problem znikł dzisiaj walczyłem z tym samym tylko mi dodatkowo sterownik nie zamykał centralnego z pilota dalo sie tylko odwierać po rozebraniu połowy instalacji okazalo się że sterownik znajdujący sie przy prawej nodze pasażera...
Pojechałem z tym do firmy która się tym zajmuje. Dałem 190 zeta za sterownik i założenie. i patrząc na to co zrobili to MOŻNA TO BYŁO ZROBIĆ SAMEMU! Goście wpięli się do mojej starej centrali. Nie obeszło się jednak bez problemów. tym razem z drzwiami od strony kierowcy, ale kolejna wymiana mikroprzełącznikow i po problemie. natomiast z niesprawnym...
Witam serdecznie. Koledzy proszę pomóżcie, bo brakuje mi pomysłów. Mam Opla Vectrę B 96 1.8 16V. Mam problem z centralnym zamkiem. Wiem, że ten temat już wiele razy był poruszany na forum, ale jakoś wasze podpowiedzi mają się nijak do mojej usterki. Zaczęło się od tego, że pilot zaczął rozkodowywać się co jakiś czas po wymianie baterii tzn. kilku bo...
Musisz wymienić mikro włacznk w zamku od kierowcy. W sumie tam sa dwa mikrowłacziki wymień najlepiej oba. Jedna sztuka kosztuje ok 1,7zł wymiana bardzo prosta:) tylko bedziesz musiał wykręcić całkowicie zamek z drzwi, i go rozebrac. Żeby rozebrac zamek musisz wykręcić 3 wkręty oraz rozwiercić nita.
Większość problemów z utratą synchronizacji zamków jest spowodowana uszkodzeniem pilota. Niezbyt udany system wlutowania zasilania w pilocie powoduje iż bateria całym swym "ciężarem" opiera się na tychże lutach. Rozbierz pilocika i posprawdzaj luty zasilania przy płytce...
Wiem że tematów pełno ale takiego nie znalazłem. Więc mam taki problem: Popsuł mi się centralny zamek tzn. otwierają mi się i zamykaja tylko drzwi od kierowcy i tylko z kluczyka reszta nic. Jak próbuje pilotem otworzyć to tylko mrugną kierunki i słychać takie tyknięcie w sterowniku i przekaźniku pod kierownicą. Jakpróbuje zamknąć pilotem to we wszystkich...
rozbierz pilota posprawdzaj luty i switcha a takze baterie i styki
Rozbierz sterownik prawdopodobnie masz uszkodzona sciezke lub nie przenosi przekaznik
Dokładnie tak, naprawić. Wg mnie coś że stykami ,może na płytce i blaszki od baterii, wystarczy przelutowanie pewnie tzw.zimny lut i raz działa a raz nie. Rozbierz pilota wyjmij płytkę włóż baterię i naciśnij switche i przyciśnij blaszki od baterii . Idź do kogoś kto ma stację lutowniczą.
Spoko nic się nie martw. Ja miałem tak z klapą u Vectry A. Jak zamykałem zdalnie to się cuda działy z zamkami. Poprostu kable Ci sie gdzieś przetarły. Rozbierz bok i napewno znajdziesz przyczynę. Sam fak że inaczej się zachowują otwarte mówi że coś kable się dotykają w odpowiednij pozycji.
Witam, akurat ostatnio natknąłem się na swoją starą stacyjkę (Vectra A), nie wiem czy w B jest tak samo ale zakładam, że tak albo podobnie. Na końcu trzpienia z zapadkami jest bolec, który w korytku po wewnętrznej stronie obudowy bębenka. Przy końcowym położeniu przekręcenia blokuje go ząbek. Wystarczy wcisnąć ten bolec żeby przeskoczył przez ząbek....
(...) jeden kluczyk działa normalnie Nadal potwierdzasz, że drugi klucz pracuje normalnie? Zdalnie steruje zamkiem, rygluje itd? Rozbierz ten wadliwy klucz - zobacz płytkę pod mikroskopem warsztatowym, "przelutuj" podzespoły, umyj w myjce ultradźwiękowej, wymień baterię.
Witam, Mam problem z pilotem od centralnego zamka w Oplu Vectrze B, sterownik centralnego nie reaguje, więc albo to wina sterownika, albo pilota. Rozebrałem go, wymienię baterie, ale poza tym możliwe, że są na płytce zimne luty przez co nie działa. Czy ktoś jest w stanie rozpoznać po zdjęciu, czy luty są prawidłowe, czy nie? http://obrazki.elektroda.pl/9694951000_1...
rozebrać kluczyk vectra rozebrać pilot vectra rozebrać pilota vectra
amplituner pioneer kolumna kosztorysy elektryczne tranzystor bc337
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Andoria S320 – zapowietrzanie silnika mimo pełnego zbiornika ropy, diagnostyka układu paliwowego Grzałka elektryczna na powrocie kotła Defro, Heiztechnik, Kostrzewa zasilana z fotowoltaiki – schemat montażu