http://obrazki.elektroda.pl/1338428400_1... Witam, w związku z zainteresowaniem zmarzniętych użytkowników swoich ropniaków chciałem przedstawić uniwersalny sterownik WEBASTO mokrych. W przedstawionym projekcie sterownik współpracuje z piecem typu Thermo Top V. Jest to piec o prostej konstrukcji palnika działającej na zasadzie zwężki...
W tym silniku masz bardzo łatwy dostęp do świec żarowych. Wypinasz wtyczki i sprawdzasz po kolei przy pomocy kawałka przewodu podłączonego do + akumulatora. Dobrze byłoby sprawdzić prąd jaki pobierają świece żarowe, ale do tego celu potrzebny jest amperomierz z bocznikiem, albo miernik cęgowy do pomiaru prądu stałego. Świeca przy starcie pobiera około...
kamilek007. Przełącznik 3-pozycyjny tak przełącza. W górnej i dolnej pozycji załącza dmuchawę. Ale jej obroty zależą od przełącznika 2-pozycyjnego. Natomiast przeł. 3-poz. w górnej pozycji załącza dodatkowo świecę żarową i jednocześnie dmuchawę . Świeca jest wyłączana automatycznie po zapaleniu paliwa.Jest ona wyłączana /chyba/ dolnym mikrowyłącznikiem....
W pierwszej kolejności bezpieczniki i przekaźniki- skrzynka pod maską. Pompa w zbiorniku.
Nie rozgrzewać tylko świeca musi zacząć się rozgrzewać od końcówki.P
P1351 Przekaźnik świecy żarowej - przerwany obwód prądowy Możliwe przyczyny: - Wiązka przewodów - przekaźnik układu rozgrzewania świec - świeca żarowa - komputer sterujący silnika
W jaki sposób sprawdzałeś świece? Samo przejście prądu nie wystarczy, one muszą grzać czyli rozgrzewać się do czerwoności nie do temperatury 40 stopni. Wystarczy, że padnie jedna świeca a silnik będzie dymił kołysał się po odpaleniu już utrudnionym.
Dokladnie, napięcie ma prawo być na poziomie 11,8 V przy właczonych swiecach. Ale może być sytuacja ze jedna ze świec moze być uszkodzona i wtedy układ elektronicny w przekażniku bada to napięcie i odłącza uklad świec aby nie dopuścić do przepalenia pozostałych. Sprawdzony sposób na kontrolę świeć to poprostu wykręcenie ich z silnika i podłczenie zasilnia...
Ja odpalałem takie coś w następujący sposób: Najpierw rozgrzewałem świecę ( przy wyłączonym wentylatorze) potem załączałem wentylator i pompkę. No i oczywiście moje Webasto było zasilane z 24V zasilacza.
Kortyleski, jeśli masz słabe ciśnienie , to zapomnij o zapalaniu na gazie - choćbyś nie wiem co robił to nie odpalisz. Jeśliś się jednak uparł, to tak jak koledzy radzą -doprowadzić reduktor do kultury i dopiero wtedy można próbować. Instalacja podciśnieniowa zapewne, tak więc co "psiuknięcie" przyciskiem, to zalewasz zimny silnik. Wszelkie grzałki...
Kolego, pompka nie ma dużej wydajności i wystarczy jak kapie z wężyka. Pompka jak pracuje to tak tyka, lub jak kto woli puka. Pracuje prawie zaraz po włączeniu sterowania. Nie wiem która obudowa robi się ciepła, bo świeca żarowa jest wewnątrz i trudno wywnioskować czy się nagrzewa. Podnieś ten gumowy kapturek na świecy, włącz ogrzewanie i sprawdź czy...
Mają mniej (ok. 0,5 do 0,8 oma) Przy jednym omie ich moc by była trochę mała. Dodatkowo przy pomiarze musisz odliczyć oporność kabli pomiarowych. Dodatkowo świeca może mieć na zimno dobrą oporność, a po włączeniu prądu i rozpoczęciu grzania pojawi się przerwa. Dlatego pomiaru oporności nie zalecam. Nie ma to jak pomiar prądu (świeca zamontowana w silniku)...
Witam Panowie mam taki sam problem to że podajecie istrukcje to super ale jak ma sobie poradzić osoba która ma tylko dwie ręce i nie ma możliwości technicznych by tą usterkę zniwelować. Jak na razie odpalam doblo na dwa razy raz rozgrzewam świece a potem odpalam jak benzyne i lampki gasną i auto jeździ. Czy ktoś wie gdzie można ten problem usunąć mieszkam...
dziekuje za szybka odpowiedz. A gdzie moge znalezc polecane serwisy ogarniajace tdi? pozdrowienia j.
Świece mogą być niskonapięciowe w tym modelu więc żarówka niewskazana może wystarczy pomiar miernikiem. Dodano po 27 Widzę że Vcds ma funkcję testowania sterownika świec więc jutro sprawdzę, takie info wyłapałem na temat świec. IDE00363-ENG57549 Status rozgrzewania świec-Bits 0-7 255 IDE00363-ENG57549 Status rozgrzewania świec-Bits 0-7 0 IDE00364 czas...
Trzeba było gwintować M6. Miałbyś grubszą ściankę i pewnie świeca by się nie urwała.
Jak w tytule. Chcę sprawdzić czas rozgrzewania świecy 4.4V występującej w 3.0 v6 OM642. Jak to zrobić? 12V do aku a te 4.4 jak?
Witam, problem moze byc jeszcze ze swieca - bo jak coraz ciezej odpala i chodzi krotko, to swieca nie rozgrzewa sie do temperatury pracy i nie oczyszcza sie samoczynnie / nie spala nagaru na elektrodach - tylko robi sie coraz grubsza warstwa i iskra coraz 'mniejsza / slabsza'. Pozdrawiam.
Chodzi o rurę od turbiny czy o kolektor ssący ? Jeżeli o rurę od turbiny to po której stronie( spalin czy powietrza.) Przy starcie nie spala oleju napędowego dla tego dymi, może któraś świeca żarowa wysiadła łatwe do sprawdzenia u mechanika&elektryka. Później się rozgrzewa i już spala ok. Jeżeli zauważyłeś że kontrolka świec gaśnie szybciej niż wcześniej...
To znaczy ?? rozgrzewał świece żarową do "czerwoności" ?
No jeśli "przebiera" po uruchomieniu to właśnie może być wina świec żarowych. Podczas rozgrzewania świece też biorą często udział. Twoja porada o korektach może być również celna...
W małych silnikach różnych modeli są świece żarowe rozgrzewane baterią , mieszanka zapala od elementu żarowego , praca silnika podtrzymuje temperaturę tego żarnika i tak się to kręci bez kontroli momentu zapłonu , trzeba do tego odpowiednie paliwo i taki model śmiga ze 100 na godzinę , sam widziałem . Być może ciągła iska zastępuje taki żarnik .
Czyli pomysł zamontowania samej przetwornicy nie przejdzie? :cry: Faktycznie, najważniejszy jest rozruch w momencie rozgrzewania świecy
Wczoraj ledwo co mi się żarzyła kontrolka akumulatora na zapłonie podczas rozgrzewania świec, a dzisiaj już się w ogóle przestała palić. Co to może być? Regulator napięcia?
Pomiar spadku napięcia bezpośrednio na przekaźniku jest praktycznie niemożliwy bez rozwalenia hermetycznego złącza. Oczywiście to, że napięcie rożnie w mirę rozgrzewania świec mnie nie dziwi tylko jego spory spadek pomiędzy akumulatorem a świecami.
OK, udało się połączyć - okazało się, że trzeba wybrać BMW. Wychodzi na to, że mam zbyt słaby akumulator, może dałem też trochę cienkie kable zasilające - w efekcie przy rozgrzewaniu świecy napięcie spadało poniżej 10,5 V i piec się blokował. Po skasowaniu błędu i podłączeniu prostownika piec zaczął grzać. A WTT każdemu polecam, widać co się dzieje...
Witam. bobanek przyczyn samozapłonu może byc wiele.Dobierz odpowiednią świece zapłonową ustaw skład mieszanki paliwowo-powietrznej i sprawdz zapłon. Twoja Mf dostaje takiej temperatury ze prawdopodobnie rozgrzewają sie do czerwoności elektrody świecy zapłonowej.Duża ilość nagaru osadzonego też może być powodem. Pozdrawiam
Jutro pomierzę wszystko w pracy i dam znać, ale wydaje mi się, że gdyby był 15A w zupełności by wystarczył. Chodzi o sam rozruch i rozgrzewanie świecy, później sam pobór prądu jest w wysokości 2A
Podepnę się po temat, mam taki sam problem w D1LP z starego Mercedesa i nie mam napięcia na pompkę paliwa, sterownik 25 1977 51 00 16. Czy powinien być stały plus? Sterowana pompka masą? Piec rusza, świeca się rozgrzewa, niestety nie mam sterowania pompą. Jakieś sugestie?
bardzo dziwne jest to ze jak juz auto odpali to wtedy załacza sie przekaznik i wtedy swiece zaczynaja grzac. jesli nacisne na gaz i trzymam go na 3000 tys obrotów przekaznik sie rozlacza pusczajac gaz na wolne obroty znow sie zalacza az do momentu gdy sie ruszy wskaznik od temperatury przy liczniku. wydaje mi sie ze cos tu zwariowało. Nic nie zwariowało,...
Nie kombinuj z tymi durnymi pomysłami bo nic to ci nie da . Autko na komputer i zerknąć w parametry jak pracuje EGR i czy wskazania przepływki przy różnym stopniu otwarcia zaworu sie zmieniają. Przy tym motorze świeca też może mieć winę ze względu na to że podczas dopalania FAP-a swiece śię rozgrzewają żeby podnieść temperaturę spalania w komorze silnika...
Temat rozwiązany. Problem nieprawidłowego rozgrzewania był spowodowany licznymi nadpaleniami kabla napięcia na odcinku z akumulatora do silnika( głownie przy rozruszniku). Napięcie na na aku miało przed odpaleniem 12.4v, na silniku miało 9v a w trakcie odpalania spadało do 7v. Po oczyszczeniu wszystkich końcówek i zregenerowaniu rozrusznika przy okazji...
Witam kolegów. Problem tak jak w opisie, Aprilia ditech po zamontowaniu nowej świecy i odpaleniu oczywiście rozgrzewam świece, wkręci się na obroty może 1 raz może 2 i potem koniec, świeca do wywalenia zaczyna okropnie nierówno pracować, a iskra przeskakuje sobie w ceramice. Co może być przyczyną...Dodam, że na nowej świecy bez montowania w cylinder...
nie przeskoczysz tego.... każda bierze okolo 10-15A wiec ratuje cię jedynie amperomierz lub cęgi, możesz bez wykręcania podać na każdą zasilanie ale to tylko połowa sukcesu ponieważ, może sie zdażyć że będzie pobierała napięcie ale nie będzie sie rozgrzewała wystarczająco mocno lub szybko.....
Tylko nie wiem ile one wytrzymaja bo chyba nie sa przystosowane do takiej ciaglej pracy Świece te rozgrzewają ołyn do 75'C pracują kilka lat. W sumie one maja taką temperaturę jak płyn więc są wręcz zimne. MOżna to podłączyć na 12 jaki na 24V.
Normalna praca agregatu grzewczego powinna być: 1. wentylacja układu grzewczego ( zapobiega wybuchowi pozostałej mieszanki paliwowo-powietrznej w układzie), 2. wytworzenie mieszanki paliwowo- powietrznej przy wyparowniku w komorze spalania (pompa wtryskuje paliwo na wyparownik), 3. zapłon (wywołuje rozgrzewająca się świeca żarowa) 4. rozgrzanie wyparownika...
Sprawdź na innej świetlówce. Padające świetlówki świecą właśnie na czerwono, w początkowej fazie po chwili się "rozgrzewają" i świecą na biało. Ponieważ padająca świetlówka pobiera większy prąd, mogła uszkodzić inwerter, stąd dwa uszkodzenia.
sprawdź obwód podgrzewania świec żarowych i czy świece się rozgrzewają . nie pamiętam dokładnie ale miałem przypadek że podczas pracy zimnego silnika , przy gwałtownym dodaniu gazu ecu włączał świece żarowe żeby silnikowi ułatwić spalanie .
Pacjent: Mercedes Sprinter 208d 2.3 1995r. Sprawdziłem miernikiem to na wolnym biegu napięcie wynosi 12,1V a jak przygazuję to rośnie do 14,3V. Jak jest podczas jazdy nie wiem.. Mam alternator Boscha i dziś wymieniłem regulator napięcia, ale nic się nie zmieniło. Na desce rozdzielczej nie pali się w ogóle ikonka akumulatora nawet podczas rozgrzewania...
Piszesz, że świece rozgrzewają się do czerwoności ale czy dostają one napięcie gdy masz wkręcone do silnika. Czasem świece sprawne,a zawodzi przekaźnik albo czujnik temperatury odpowiadający za załączenie. Najlepiej sprawdzić żarówką lub amperomierzem pobór prądu na świecach.
W jaki sposób sprawdziłeś świece żarowe?? Mam nadzieje że nie kabelkiem pod napięciem który iskrzył jak dotykałeś świecy. Świece należy wyjąć i sprawdzić czy grzeją. Mają się rozgrzewac tylko ich końcówki. Druga sprawa. szczelność układu zasilania paliwem. Jeśli do układu będzie dostawało się powietrze takie będą efekty. Czy problemy są tylko na mrozie...
Klucza dynamometrycznego warto użyć do odkręcania np. świec żarowych żeby ich nie urwać. A co to da? Ustawiasz moment na kluczu, i próbujesz odkręcać. Jak moment na kluczu przekroczysz, a świeca się nie odkręci, to co robisz? Rezygnujesz z wykręcenia? Dokładnie tak. Odpuszczam i podejmuje różne kroki żeby uniknąć urwania i później problemów z wygrzebaniem...
Jeśli mnie pamięć nie myli to jest i rezystor i rozgrzewająca się razem ze świecami kontrolka z żarnikiem.
Nie mam dostępu do używanego czujnika - nowy niecałe 300pln SKĄD TY WZIĄŁEŚ TA CENĘ???? 30 zł to tak (góra 50) - ale nie TRZYSTA! Poza tym on nie ma związku z układem świec. To, że w czasie pracy silnika świeci kontrolka nie znaczy że grzeją również świece. Jest to tylko sygnał dla użytkownika, że układ jest niesprawny. Zdejmij dużą wtyczkę z przekaźnika...
szkieletor napięcie jest w miarę jednakowe, pobór prądu zależy po pirwsze od ilości sprawnych świec a po drugie spada wraz z rozgrzewaniem się świec. Moim zdaniem najlepszą metodą sprawdzenia świec bez ich wykręcania jest metoda na pomiar prądu jaki pobierają.
Dalej nie rozumiem do której części mojego postu się odnosisz i co chcesz przekazać? w czym pomóc? co zasugerować? .... a w szkole wolałem geografię i historię Było by bardziej cenne jak byś napisał, że napięcie na masie podczas rozruchu może być w normie ale masa do silnika lub samych świec może nie dochodzić z jakiegoś powodu... .....a jeszcze lepiej...
Witam, Prosze o pomoc w następującej kwestii. Nie odpala mi samochód, tzn do momentu przekręcenia kluczykiem na rozgrzewanie świec jest ok tylko dalej jak przekręce nic się się nie dzieje słychać tylko lekkie cyknięcie. Tablica rozdzielcza nie wyświetla żadnych błędów. Gdy podniosłem klapę silnika czuć było lekki zapach spalenizny i unosił się lekki...
Emeryt dobrze gada. Dodam tylko od siebie, że kontrolka grzania sygnalizuje pełne nagrzanie świec (te świece wolno się rozgrzewają), po jej zgaśnięciu świece dalej grzeją w trybie tzw. dogrzewania a czas zależy od sygnału z czujnika temp. trwa to nawet kilka minut
a jak mam inną kostkę dzięki za podpowiedz bo już tracę wiarę że założę sobie licznik z pełnym FIS-em Dodano po 50 http://obrazki.elektroda.pl/1250668600_1... takie mam wtyczki w kompie Dodano po 4 co do 17 pinu znalazłem taki opis Przekaźnik świec żarowych (w przypadku silników TDI w czasie rozgrzewania świec żarowych kontrola zbyt niskiego napięcia w zestawie ...
Kominki na pellet mają coś w stylu świecy żarowej - rozgrzewa się takie oczko do czerwoności i już po chwili jest płomyczek.
1. Czy świece żarowe faktycznie w obecnej temp. nie mają prawa grzać? 2. Czy pompa rotacyjna w tym modelu jest zasilana pompą zasilającą (gdzie jest)? 3. Czy mogę podpiąć zasilanie do pompy omijając filtr bezpośrednio z kanistra? 4. Czy czujnik temp. mam do wymiany skoro pokazuje różne temp? 5. Co może mu dolegać i jak eliminować przyczyny mając do...
Takie rozwiązanie przeważnie pali świece - wiem to z doświadczenia Jest użądzenie DEMM 1S4U -inteligentny niezależny sterownik świec żarowych. Produkuje go polska firma z Gliwic można go nabyć na allegro, albo na www.demm.mironet.pl Co prawda w M115 (miałem takiego ) świece śą w szereg, ale po zastosowaniu DEMM można wyrzucić boczniki redukujące napięcie...
Zabiegany pracą po długim weekendzie nie dałem rady nic napisać. Problem pozostał z braku czasu. Na dodatek akumulator mi zaczyna wysiadać więc czas na zakupy. Wracając do tematu. Pomiary czujnika starego jak i tego nowego wymienionego przez mechanika są zbliżone, żeby nie powiedzieć - identyczne. Jedna sekcja ma ok 800Ω a druga ok 1,5kΩ przy...
Witam mam problem z uruchomieniem silnika a jest dopiero 0 st. moim zdaniem nie grzeją świece kontrolka zapala się i po chwili gaśnie ale silnik ciężko pali .jak sprawdzić czy świece grzeją .Mam jeszcze pytanie , czy jeżeli podłącze przewód z żarówka do świecy żarowej i do masy to podczas grzania swiec ta żarówka powinna się zaświecić a gdy kontrolka...
Tak ma być. Świece powyżej temperatury mniej więcej 4 stopni nie włączają się przed uruchomieniem silnika. Po uruchomieniu włączają się żeby przyspieszyć rozgrzewanie komory i zmniejszyć emisję spalin. Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i sprawdź czy się włączą.
Dopadła mnie awaria tego chińskiego wynalazku, piecyk według producenta 8kW, nie chce odpalić, z wydechu leci biały gęsty dym po czym wywala E-10. Wyczyszczona komora spalania i palnik (było w miarę czysto), złożone na nowych uszczelkach, wymienione sitko świecy, świeca sprawdzona, rozgrzewa się do czerwoności, czujnik temperatury sprawdzony i sprawny...
Witam!Mój samochód to Passat B2 87r 1.6 TD. Zaczęło się od problemów z alternatorem. Wcześniej, jak jeszcze nie wiedziałem, że tak nie można to chciałem sprawdzić napięcie z alternatora podłączając go bezpośrednio pod miernik. Samochód 2 razy odpalił i zgasł, i aku padł. Dałem sobie spokój. Naładowałem aku. Podłączyłem alternator. Wymieniłem baterie...
Teoretycznie to radio powinno działać, a przynajmniej działało 10 lat temu. Od tego czasu stało nieużywane. A co do tego Radia Maryja to pamiętam że było odbierane w nim ale ok. 15-20 lat temu może nawet trochę wcześniej. Może wtedy nadawali też na innych pasmach. Chyba że wtedy była jakaś inna rozgłośnia z tematyką religijną, nie wiem byłem wtedy...
Dodano po 2 Rozgrzewanie świecy zapłonowej przed jej wkręceniem i próbą uruchomienia silnika to metoda, która czasami jest stosowana, zwłaszcza w przypadku silników, które mają problemy z odpaleniem w niskich temperaturach. Idea za tym polega na tym, że ciepła świeca może lepiej zapłonąć mieszankę paliwowo-powietrzną, szczególnie gdy silnik jest zimny...
wiem to na 100% mnie sie też zablokował bo świeca się kiepsko rozgrzewała i dymił i po paru startach sie zablkował. Próbowałem rozbierać, odłaczać sterownik i wszystkiego włącznie ze zwieraniem pinów lae nic to nie dało. Dopiero wizyta u elektryka z kolumny transportu dała rezultat. Wymieniona świeca, i dopiero odblkowanie testerem piecyka i tu zaznaczam....
to chyba nie jest dobry pomysł świece żarowe rozgrzewają się do białości troche gazy iBUUUM i po zawodach .
Tak tylko świece żarowe ciągną niemiłosiernie a te rosyjskie pewnie z 15A każda a tu kilkadziesiąt wat. :-) Koledze się wydaje ze prostsze rozwiązanie ale trafo kosztowne, przewody grube, uważam że nieekonomiczne rozwiązanie. Czy bezpieczne ? To już kwestia sporna gdyż świece żarowe rozgrzewają się do temp kilkuset stopni C. Przy takich prądach i temperaturach...
A co tu tłumaczyć? POjedyncza świece bierze przy rozgrzewaniu 12A, po nagrzaniu koło 7A. Przy 10 świecach masz stały pobór 70A (celowo pomijam skok o te 5A przy włączaniu każdej świecy) Skoro drut 6mm, można na oko przyjąć, że do 30A powinien wytrzymac.
Żarówka energooszczędna z hipermarketu za 3zł to g**** a nie żarowka energooszczędna z kilku powodów: -szybko się przepalają, -wyraźnie zmieniają barwę oświetlanych przedmiotów, niektore świecą światłem białym z niebieskawym odcieniem, -długo się rozgrzewają, -słabo świecą. A wszystko to z powodu oszczędzania. Należy stosować żarowki energooszczędne...
Jakby była to świeca, to chodziłby tak cały czas, a jak już mówiłem, chodzi tak, jak się rozgrzewa przeważnie. Miałem już z nim sytuację, że po tym remoncie chodził tak samo jak teraz, tylko bez przerwy. Okazało się, że była to świeca, która była nowa. Jak kompresji by nie miał, to tak samo raczej chodziłby tak bez przerwy. I tak jak też napisałem wyżej,...
Porządne świece to raz a dwa odpowiedni moment dokręcania świec.W TD bodajże 30Nm ,większy skraca znacząco żywotność poprzez zmniejszenie szczeliny między korpusem świecy a częścią grzejna która rozgrzewając rozszerza sie.
Siemka Z tego co piszesz wynika, że będzie to raczej autko starsze więc przygotuj się od razu na wymianę paska rozrządu, być może świec żarowych (jeśli wybierzesz diesla) etc, etc. Jak słusznie ktoś zauważył koszty eksploatacji diesla są dużo wyższe od benzyny, tym bardziej,ze jeździsz nie za dużo tak więc dyskusyjny jest temat oszczędności związanych...
co do praw fizyki działąjących w silniku diesla to dopier się zapoznaję :) bardziej chodzi mi o to, że jeśli świece nie rozgrzewają wystarczająco aby silnik odpalił na zimno, to zy rozgrzewa on już odpowiednio kiedy trochę popracuje i zostanie odpalony na nowo? Sprawdziłem świece podłączając do prostownika... świeca się grzeje ale zajmuje jej to długo......
Mam już kabel WTT . Z błędów jest tylko jeden-brak startu. Poczytałem trochę na necie o tym błędzie i są trzy podejrzane rzeczy-paliwo,u mnie dochodzi więc ok. , świeca ,rozebrałem piec włączyłem i świeca momentalnie rozgrzewa się do białości,czyli ok. .Jak dmucham do sitka poprzez króciec paliwa to nie ma oporu czyli sitko jest w porządku. Wiec pozostaje...
Witam, żeby nie zakładać nowego tematu podłącze się pod ten. Oczywiście problem ze startem webasto thermo top C. Bład ze sterownika: Glow plug flame detector / flame detector query 3 short to ground Nic by w tym dziwnego gdyby nie fakt że rozebrałem webasto, wyjąłem świece i sprawdziłem: 1. Oporność w temp. pokojowej 0.6Ohm, podłączyłem pod zasilacz...
A może któraś ze świec zwiera do masy gdy się zaczyna rozgrzewać gdy pobierze duży prąd? 12V to jest normalne napięcie akumulatora 6 cel po 2 volty. Wykręć świece i podłącz pojedynczo na krótko przez bezpiecznik do aku powinny rozgrzać się do czerwoności pozdro S.
Witam w ciągu ostatniego tygodnia było dość mroźnie posiadam golfa IV 1.9 tdi 110km i jak to z dieslem podczas mrozu miałem problem z odpaleniem rozgrzewałem świece 2 a nawet 3 razy podgrzewałem filtr paliwa mocną suszarką aż był ciepły ( nie stoi na dworze ani w podgrzewanym garażu ale pod dachem i śnieg ani deszcz na niego nie padają) niestety nic...
Pytałem "po co" dlatego , że jeśli by się grzały od poprzedniego zapłonu to zasilanie prądem świec było by już zbędne. Wniosek: Świece nie rozgrzewają się do czerwoności od zapłonu paliwa w cylindrze.
to nie producent zawinił ale dziwny gościu co je poprzednio na wynalazki wkręcał Dla minie nie tyle dziwny co raczej idiota (ciekawe czy zapłonowe również wkręca na klej). A propos wszystkich diesli CR zanim zacznę wykręcać świece to rozgrzewam silnik na maksa i zaczynam robotę. Niestety w wielu modelach zanim się człowiek do nich dobierze to motor...
A może kopci je z tego powodu że robisz krótkie odcinki i świeca nie rozgrzewa się do takiej temp. żeby się oczyściła, ja też mam taka sytuacje w swoim vw polo, albo przewody WN masz już słabe
Pierwsze, że chcę ci rekomendować. Jeśli nie masz doświadczenia to lepiej poproś pomoc u fachowca. W telewizorze nie jest łatwo, niebezpieczne dla życia napięcie, a śmiertelnie niebezpieczne. Zrób samo proste -sprawdź z boku cokołu kineskopu poświata nici rozgrzewania. Jeśli ona świeci to sprawdź wszystkie napięcia na cokole kineskopu. Sprawdź bezpieczniki...
Dlaczego? To porównaj sobie powierzchnie jaką grzeje świeca żarowa ceramiczna przeznaczona do podgrzewania powietrza w komorze wirowej a powierzchnia grzewcza i sama konstrukcja w kształcie spirali świecy żarowej przeznaczonej do podgrzewania powietrza w kolektorze wykonanej z drutu oporowego. Tą samą rolę w kolektorze pełni płomiennik tyle że do rozgrzewania...
Pytał co sądzimy to mu odpowiedziałem. Podczas postoju auto się bardzo słabo rozgrzewa.
Witam, wkład ma raczej tylko jedno poprawne położenie, dużym wycięciem na świecę i malutkimi na ząbki trzymające go w palenisku. Włóknina nówka sztuka. Gniazdo świecy czyste , wkład nie opiera się o swiecę. Sterownik rozgrzewa świecę podaje paliwko i do końca 2-giego cyklu grzania świeczka się świeci, nie wiem jak miałby ją taktować. Świeczka była Beru...
Dziękuję za informacje,niestety u mnie też problem pozostał.W pażdzierniku byłem jeszcze raz w servisie Fiata w Krakowie,wymienili świece,zrobili aktualizacje oprogramowania,nowe mapy itd.Kilka dni było dobrze ,ale problem powrócił,mapy wtrysku się ''rozjeżdżają''.Dałem sobie spokój na razie,poprostu rozgrzewam go jakieś 20-30 sekund i potem jest w...
Tak.dzisiaj sprawdziłem.Wszystkie świece grzeją.Pobór prądu w granicach 11A. Wszystkie świece mniej więcej się równo rozgrzewają.
Samochód mercedes silnik 270cdi - W przypadku gdy chciałbym po spaleniu się świecy żarowej (bez jej wykręcania) spowodować aby nie pokazywała mi tego kontrolka, powinienem przewód który idzie do świecy połączyć opornikiem z masą. Jaka powinna być jego oporność - jesli jest to możliwe???. Oczywiście najprościej by było podłączyć świecę i przymocować...
Witam, wszelkie 'falszywe / lewe powietrze' - powoduje wzrastanie obrotow silnika i mocne wypalanie elektrod swiecy, poniewaz mieszanka jest zbyt uboga. Natomaist tutaj wyglada, ze : jest zbyt wysoki poziom paliwa w gazniku / czyli 'za bogata mieszanka' albo zbyt wysoko uniesiona iglica paliwa w przepustnicy, moze byc jeszcze zbyt 'zimna' swieca lub...
Jak nie masz miernika, to wykręć świece (skoro wymieniane to nie będzie problemu) i podaj jej napięcie z akumulatora. Po połączeniu z masą ma się rozgrzewać. A może ty źle korzystasz ze świec? Po włączeniu włącznikiem należy spokojnie odczekać te 20-30 sek by się zagrzały i dopiero kręcić rozrusznikiem.
Zawsze jest sens naprawić o ile coś ogarniasz prąd. Nie wiem co znaczy miganie, możesz Ty wiedzieć, czy miga wtedy kiedy się nagrzewa czy jak już się nagrzało czy nigdy tak nie migało. Jeżeli tak migało przy rozgrzewaniu to musisz rozkręcić i patrzyć co w środku jak wygląda. Jak masz omomierz (miernik) rozkręć włącz do gniazdka i sprawdź czy w ogóle...
Może nie w temacie nissana ale ....Mam w warsztacie dogrzewacz D3WZ -Włożyłem używaną świece ale sprawną(podłączona do akumulatora rozgrzewa się ładnie i szybko) -piec nie odpala tylko kopci.Wkładam nową-odpala od "strzała".Dlaczego?
Po tym jaki pobiera prąd widać jak się nagrzewa i jak szybko stygnie. Co chcesz jeszcze w niej sprawdzać? Musisz wykręcić świecę i nagrzać ją a wtedy się przekonasz jak rozgrzewa się sztyft.
Standard.Brak kontaktu na bezpieczniku.Zalutować kabeloczko na nowo.Pobory prawidłowe. A świece żarowe kolego w miarę rozgrzewania się pobierają mniej prądu dlatego stopniowy spadek na amperomierzu miałeś.
Rocznik 1993. Jak już wspomniałem świece się rozgrzewają, ale nie mogę odpalić. Wskaźnik paliwa jest w przedziale rezerwy. Jak przekręcam kluczyk to powarczy trochę i nic się dalej nie dzieje. Nie wiem co się dzieje? W temp. około -2/+2 stopnie stoi pod gołym niebem. Pomocy.
Piec jeżeli zewrzesz czujnik temperatury podejmuje 5 prób odpalenia jeżeli nie odpali blokuje się, trzeba wykasować błędy wagiem. I znowu mamy 5 prób. Podczas odpalenia rozgrzewa się świeca załącza wentylator podaje paliwo (obserwować dokładnie ( wentylator będzie słychać pompkę też uderza pulsująco) powinien pojawić się dym z wydechu aż do zapłonu....
Olej / benzyna 1:30 to zalecenie producenta silnika! W główce korbowodu jest łożyskowanie ślizgowe. Tak ma być. Motorynki zawsze dymiły. Nie ma to wpływu na moc silnika do czasu aż zatka się tłumik. Z resztą nierozbieralny. Ciepłota świecy nie ma wpływu na zapalnie silnika! Przecież jaka by nie była i tak podczas zapalania świeca jest ZIMNA. Dopiero...
czy powinno sie podgrzewac swiece jesli sielnik jest rozgrzany? czy odpalanie silnika bez rozgrzewania swoec ma wplyw na zywotnosc silnika?
Witam! Posiadam dogrzewacz silnika Eberspächer D5WZ Hydronic 252383 (wtyczka sześciopinowa Mazda 5 2.0 Diesel ). Mam pytanie odnośnie świecy żarowej a dokładniej sztyftu żarowego (tego z dwoma kabelkami). Czy on po podaniu napięcia powinien robić się czerwony jak zwykła świeca żarowa? Podając napięcie sztyft osiąga temperaturę około 90 stopni Celsiusza...
Witam Ale się ubawiłem czytając odpowiedzi hehe. Sprubój kolego z świecą żarową od jakiegoś disla, rozgrzewa sie do czerwoności i pewnie jakieś sianko nasączone olejem jakimś rozpali
Co to znaczy sekundowe. Rozgrzewają się w ciągu sekundy? Litości.
Czy to ma znaczyć że brak iskry na świecach? A jak go rozgrzewasz żeby ponownie zapalił? - sporo krecisz rozrusznikiem? Wg mnie to kopułka i palec rozdzielacza - chyba że w tym modelu jest bezstykowy.
(at)falubaz1 Dzięki za materiały, mam problem z Officem i otwieram w notatniku ;). Więc tak, zasobnik ciśnienia to pompa CR, jeśli dobrze kombinuje. Moje ciśnienie to 227 bar (prawie minimalne wg danych). Sprawdzę co tu się dzieje rano przy rozruchu. Dawka na wolnych to 4,1 mg/skok (wg danych min to 4mg). Z tego co pamiętam to tutaj im mniejsza dawka...
Wszystko zależy od temperatury takich świec, czym zimniej tym więcej prądu pobierają na start. O ile rozgrzewają się dobrze i nic się z nimi niepokojącego nie dzieje to śmiało możesz montować
http://obrazki.elektroda.pl/7160879900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1098833200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4065318500_1... http://obrazki.elektroda.pl/4825326500_1... http://obrazki.elektroda.pl/4880906000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3498724400_1...
Panowie, Mój znajomy posiadacz Mercedesa W164 z silnikiem diesla 3.0 o oznaczeniu OM642 ma pewien problem z odpalaniem. Sprawdził świece żarowe, podmienił sterownik i zauważył, że: po przyłożeniu świecy do korpusu silnika nie rozgrzewa się do czerwoności. Po podaniu dodatkowej masy (np podpięcie kabla rozruchowego do świecy ) - świeca a karoseria auta...
długo rozgrzewać rozgrzewać lampa akumulator rozgrzewać
pliki thunderbird poczta bosch rozbieralny laguna demontaż
pochłaniacz oparów lutowniczych komputer kupić
Junkers – gaśnie płomień po kilku sekundach, nie uruchamia się główny palnik, elektroda jonizacyjna, termopara Brak sygnału DVB-T2 na Mokotowie - Antena SWA Ceramic High Power