http://obrazki.elektroda.pl/1338428400_1... Witam, w związku z zainteresowaniem zmarzniętych użytkowników swoich ropniaków chciałem przedstawić uniwersalny sterownik WEBASTO mokrych. W przedstawionym projekcie sterownik współpracuje z piecem typu Thermo Top V. Jest to piec o prostej konstrukcji palnika działającej na zasadzie zwężki...
W tym silniku masz bardzo łatwy dostęp do świec żarowych. Wypinasz wtyczki i sprawdzasz po kolei przy pomocy kawałka przewodu podłączonego do + akumulatora. Dobrze byłoby sprawdzić prąd jaki pobierają świece żarowe, ale do tego celu potrzebny jest amperomierz z bocznikiem, albo miernik cęgowy do pomiaru prądu stałego. Świeca przy starcie pobiera około...
kamilek007. Przełącznik 3-pozycyjny tak przełącza. W górnej i dolnej pozycji załącza dmuchawę. Ale jej obroty zależą od przełącznika 2-pozycyjnego. Natomiast przeł. 3-poz. w górnej pozycji załącza dodatkowo świecę żarową i jednocześnie dmuchawę . Świeca jest wyłączana automatycznie po zapaleniu paliwa.Jest ona wyłączana /chyba/ dolnym mikrowyłącznikiem....
W pierwszej kolejności bezpieczniki i przekaźniki- skrzynka pod maską. Pompa w zbiorniku.
Nie rozgrzewać tylko świeca musi zacząć się rozgrzewać od końcówki.P
P1351 Przekaźnik świecy żarowej - przerwany obwód prądowy Możliwe przyczyny: - Wiązka przewodów - przekaźnik układu rozgrzewania świec - świeca żarowa - komputer sterujący silnika
W jaki sposób sprawdzałeś świece? Samo przejście prądu nie wystarczy, one muszą grzać czyli rozgrzewać się do czerwoności nie do temperatury 40 stopni. Wystarczy, że padnie jedna świeca a silnik będzie dymił kołysał się po odpaleniu już utrudnionym.
Dokladnie, napięcie ma prawo być na poziomie 11,8 V przy właczonych swiecach. Ale może być sytuacja ze jedna ze świec moze być uszkodzona i wtedy układ elektronicny w przekażniku bada to napięcie i odłącza uklad świec aby nie dopuścić do przepalenia pozostałych. Sprawdzony sposób na kontrolę świeć to poprostu wykręcenie ich z silnika i podłczenie zasilnia...
Ja odpalałem takie coś w następujący sposób: Najpierw rozgrzewałem świecę ( przy wyłączonym wentylatorze) potem załączałem wentylator i pompkę. No i oczywiście moje Webasto było zasilane z 24V zasilacza.
Kortyleski, jeśli masz słabe ciśnienie , to zapomnij o zapalaniu na gazie - choćbyś nie wiem co robił to nie odpalisz. Jeśliś się jednak uparł, to tak jak koledzy radzą -doprowadzić reduktor do kultury i dopiero wtedy można próbować. Instalacja podciśnieniowa zapewne, tak więc co "psiuknięcie" przyciskiem, to zalewasz zimny silnik. Wszelkie grzałki...
Kolego, pompka nie ma dużej wydajności i wystarczy jak kapie z wężyka. Pompka jak pracuje to tak tyka, lub jak kto woli puka. Pracuje prawie zaraz po włączeniu sterowania. Nie wiem która obudowa robi się ciepła, bo świeca żarowa jest wewnątrz i trudno wywnioskować czy się nagrzewa. Podnieś ten gumowy kapturek na świecy, włącz ogrzewanie i sprawdź czy...
Mają mniej (ok. 0,5 do 0,8 oma) Przy jednym omie ich moc by była trochę mała. Dodatkowo przy pomiarze musisz odliczyć oporność kabli pomiarowych. Dodatkowo świeca może mieć na zimno dobrą oporność, a po włączeniu prądu i rozpoczęciu grzania pojawi się przerwa. Dlatego pomiaru oporności nie zalecam. Nie ma to jak pomiar prądu (świeca zamontowana w silniku)...
Witam Panowie mam taki sam problem to że podajecie istrukcje to super ale jak ma sobie poradzić osoba która ma tylko dwie ręce i nie ma możliwości technicznych by tą usterkę zniwelować. Jak na razie odpalam doblo na dwa razy raz rozgrzewam świece a potem odpalam jak benzyne i lampki gasną i auto jeździ. Czy ktoś wie gdzie można ten problem usunąć mieszkam...
dziekuje za szybka odpowiedz. A gdzie moge znalezc polecane serwisy ogarniajace tdi? pozdrowienia j.
Świece mogą być niskonapięciowe w tym modelu więc żarówka niewskazana może wystarczy pomiar miernikiem. Dodano po 27 Widzę że Vcds ma funkcję testowania sterownika świec więc jutro sprawdzę, takie info wyłapałem na temat świec. IDE00363-ENG57549 Status rozgrzewania świec-Bits 0-7 255 IDE00363-ENG57549 Status rozgrzewania świec-Bits 0-7 0 IDE00364 czas...
Trzeba było gwintować M6. Miałbyś grubszą ściankę i pewnie świeca by się nie urwała.
Jak w tytule. Chcę sprawdzić czas rozgrzewania świecy 4.4V występującej w 3.0 v6 OM642. Jak to zrobić? 12V do aku a te 4.4 jak?
Witam, problem moze byc jeszcze ze swieca - bo jak coraz ciezej odpala i chodzi krotko, to swieca nie rozgrzewa sie do temperatury pracy i nie oczyszcza sie samoczynnie / nie spala nagaru na elektrodach - tylko robi sie coraz grubsza warstwa i iskra coraz 'mniejsza / slabsza'. Pozdrawiam.
OK, udało się połączyć - okazało się, że trzeba wybrać BMW. Wychodzi na to, że mam zbyt słaby akumulator, może dałem też trochę cienkie kable zasilające - w efekcie przy rozgrzewaniu świecy napięcie spadało poniżej 10,5 V i piec się blokował. Po skasowaniu błędu i podłączeniu prostownika piec zaczął grzać. A WTT każdemu polecam, widać co się dzieje...
Chodzi o rurę od turbiny czy o kolektor ssący ? Jeżeli o rurę od turbiny to po której stronie( spalin czy powietrza.) Przy starcie nie spala oleju napędowego dla tego dymi, może któraś świeca żarowa wysiadła łatwe do sprawdzenia u mechanika&elektryka. Później się rozgrzewa i już spala ok. Jeżeli zauważyłeś że kontrolka świec gaśnie szybciej niż wcześniej...
To znaczy ?? rozgrzewał świece żarową do "czerwoności" ?
No jeśli "przebiera" po uruchomieniu to właśnie może być wina świec żarowych. Podczas rozgrzewania świece też biorą często udział. Twoja porada o korektach może być również celna...
W małych silnikach różnych modeli są świece żarowe rozgrzewane baterią , mieszanka zapala od elementu żarowego , praca silnika podtrzymuje temperaturę tego żarnika i tak się to kręci bez kontroli momentu zapłonu , trzeba do tego odpowiednie paliwo i taki model śmiga ze 100 na godzinę , sam widziałem . Być może ciągła iska zastępuje taki żarnik .
Czyli pomysł zamontowania samej przetwornicy nie przejdzie? :cry: Faktycznie, najważniejszy jest rozruch w momencie rozgrzewania świecy
Wczoraj ledwo co mi się żarzyła kontrolka akumulatora na zapłonie podczas rozgrzewania świec, a dzisiaj już się w ogóle przestała palić. Co to może być? Regulator napięcia?
Pomiar spadku napięcia bezpośrednio na przekaźniku jest praktycznie niemożliwy bez rozwalenia hermetycznego złącza. Oczywiście to, że napięcie rożnie w mirę rozgrzewania świec mnie nie dziwi tylko jego spory spadek pomiędzy akumulatorem a świecami.
Jutro pomierzę wszystko w pracy i dam znać, ale wydaje mi się, że gdyby był 15A w zupełności by wystarczył. Chodzi o sam rozruch i rozgrzewanie świecy, później sam pobór prądu jest w wysokości 2A
Witam. bobanek przyczyn samozapłonu może byc wiele.Dobierz odpowiednią świece zapłonową ustaw skład mieszanki paliwowo-powietrznej i sprawdz zapłon. Twoja Mf dostaje takiej temperatury ze prawdopodobnie rozgrzewają sie do czerwoności elektrody świecy zapłonowej.Duża ilość nagaru osadzonego też może być powodem. Pozdrawiam
Podepnę się po temat, mam taki sam problem w D1LP z starego Mercedesa i nie mam napięcia na pompkę paliwa, sterownik 25 1977 51 00 16. Czy powinien być stały plus? Sterowana pompka masą? Piec rusza, świeca się rozgrzewa, niestety nie mam sterowania pompą. Jakieś sugestie?
bardzo dziwne jest to ze jak juz auto odpali to wtedy załacza sie przekaznik i wtedy swiece zaczynaja grzac. jesli nacisne na gaz i trzymam go na 3000 tys obrotów przekaznik sie rozlacza pusczajac gaz na wolne obroty znow sie zalacza az do momentu gdy sie ruszy wskaznik od temperatury przy liczniku. wydaje mi sie ze cos tu zwariowało. Nic nie zwariowało,...
Nie kombinuj z tymi durnymi pomysłami bo nic to ci nie da . Autko na komputer i zerknąć w parametry jak pracuje EGR i czy wskazania przepływki przy różnym stopniu otwarcia zaworu sie zmieniają. Przy tym motorze świeca też może mieć winę ze względu na to że podczas dopalania FAP-a swiece śię rozgrzewają żeby podnieść temperaturę spalania w komorze silnika...
Temat rozwiązany. Problem nieprawidłowego rozgrzewania był spowodowany licznymi nadpaleniami kabla napięcia na odcinku z akumulatora do silnika( głownie przy rozruszniku). Napięcie na na aku miało przed odpaleniem 12.4v, na silniku miało 9v a w trakcie odpalania spadało do 7v. Po oczyszczeniu wszystkich końcówek i zregenerowaniu rozrusznika przy okazji...
Witam kolegów. Problem tak jak w opisie, Aprilia ditech po zamontowaniu nowej świecy i odpaleniu oczywiście rozgrzewam świece, wkręci się na obroty może 1 raz może 2 i potem koniec, świeca do wywalenia zaczyna okropnie nierówno pracować, a iskra przeskakuje sobie w ceramice. Co może być przyczyną...Dodam, że na nowej świecy bez montowania w cylinder...
nie przeskoczysz tego.... każda bierze okolo 10-15A wiec ratuje cię jedynie amperomierz lub cęgi, możesz bez wykręcania podać na każdą zasilanie ale to tylko połowa sukcesu ponieważ, może sie zdażyć że będzie pobierała napięcie ale nie będzie sie rozgrzewała wystarczająco mocno lub szybko.....
Normalna praca agregatu grzewczego powinna być: 1. wentylacja układu grzewczego ( zapobiega wybuchowi pozostałej mieszanki paliwowo-powietrznej w układzie), 2. wytworzenie mieszanki paliwowo- powietrznej przy wyparowniku w komorze spalania (pompa wtryskuje paliwo na wyparownik), 3. zapłon (wywołuje rozgrzewająca się świeca żarowa) 4. rozgrzanie wyparownika...
Sprawdź na innej świetlówce. Padające świetlówki świecą właśnie na czerwono, w początkowej fazie po chwili się "rozgrzewają" i świecą na biało. Ponieważ padająca świetlówka pobiera większy prąd, mogła uszkodzić inwerter, stąd dwa uszkodzenia.
Tylko nie wiem ile one wytrzymaja bo chyba nie sa przystosowane do takiej ciaglej pracy Świece te rozgrzewają ołyn do 75'C pracują kilka lat. W sumie one maja taką temperaturę jak płyn więc są wręcz zimne. MOżna to podłączyć na 12 jaki na 24V.
sprawdź obwód podgrzewania świec żarowych i czy świece się rozgrzewają . nie pamiętam dokładnie ale miałem przypadek że podczas pracy zimnego silnika , przy gwałtownym dodaniu gazu ecu włączał świece żarowe żeby silnikowi ułatwić spalanie .
Pacjent: Mercedes Sprinter 208d 2.3 1995r. Sprawdziłem miernikiem to na wolnym biegu napięcie wynosi 12,1V a jak przygazuję to rośnie do 14,3V. Jak jest podczas jazdy nie wiem.. Mam alternator Boscha i dziś wymieniłem regulator napięcia, ale nic się nie zmieniło. Na desce rozdzielczej nie pali się w ogóle ikonka akumulatora nawet podczas rozgrzewania...
Piszesz, że świece rozgrzewają się do czerwoności ale czy dostają one napięcie gdy masz wkręcone do silnika. Czasem świece sprawne,a zawodzi przekaźnik albo czujnik temperatury odpowiadający za załączenie. Najlepiej sprawdzić żarówką lub amperomierzem pobór prądu na świecach.
W jaki sposób sprawdziłeś świece żarowe?? Mam nadzieje że nie kabelkiem pod napięciem który iskrzył jak dotykałeś świecy. Świece należy wyjąć i sprawdzić czy grzeją. Mają się rozgrzewac tylko ich końcówki. Druga sprawa. szczelność układu zasilania paliwem. Jeśli do układu będzie dostawało się powietrze takie będą efekty. Czy problemy są tylko na mrozie...
Jeśli mnie pamięć nie myli to jest i rezystor i rozgrzewająca się razem ze świecami kontrolka z żarnikiem.
Nie mam dostępu do używanego czujnika - nowy niecałe 300pln SKĄD TY WZIĄŁEŚ TA CENĘ???? 30 zł to tak (góra 50) - ale nie TRZYSTA! Poza tym on nie ma związku z układem świec. To, że w czasie pracy silnika świeci kontrolka nie znaczy że grzeją również świece. Jest to tylko sygnał dla użytkownika, że układ jest niesprawny. Zdejmij dużą wtyczkę z przekaźnika...
szkieletor napięcie jest w miarę jednakowe, pobór prądu zależy po pirwsze od ilości sprawnych świec a po drugie spada wraz z rozgrzewaniem się świec. Moim zdaniem najlepszą metodą sprawdzenia świec bez ich wykręcania jest metoda na pomiar prądu jaki pobierają.
Klucza dynamometrycznego warto użyć do odkręcania np. świec żarowych żeby ich nie urwać. A co to da? Ustawiasz moment na kluczu, i próbujesz odkręcać. Jak moment na kluczu przekroczysz, a świeca się nie odkręci, to co robisz? Rezygnujesz z wykręcenia? Dokładnie tak. Odpuszczam i podejmuje różne kroki żeby uniknąć urwania i później problemów z wygrzebaniem...
Dalej nie rozumiem do której części mojego postu się odnosisz i co chcesz przekazać? w czym pomóc? co zasugerować? .... a w szkole wolałem geografię i historię Było by bardziej cenne jak byś napisał, że napięcie na masie podczas rozruchu może być w normie ale masa do silnika lub samych świec może nie dochodzić z jakiegoś powodu... .....a jeszcze lepiej...
Witam, Prosze o pomoc w następującej kwestii. Nie odpala mi samochód, tzn do momentu przekręcenia kluczykiem na rozgrzewanie świec jest ok tylko dalej jak przekręce nic się się nie dzieje słychać tylko lekkie cyknięcie. Tablica rozdzielcza nie wyświetla żadnych błędów. Gdy podniosłem klapę silnika czuć było lekki zapach spalenizny i unosił się lekki...
Emeryt dobrze gada. Dodam tylko od siebie, że kontrolka grzania sygnalizuje pełne nagrzanie świec (te świece wolno się rozgrzewają), po jej zgaśnięciu świece dalej grzeją w trybie tzw. dogrzewania a czas zależy od sygnału z czujnika temp. trwa to nawet kilka minut
a jak mam inną kostkę dzięki za podpowiedz bo już tracę wiarę że założę sobie licznik z pełnym FIS-em Dodano po 50 http://obrazki.elektroda.pl/1250668600_1... takie mam wtyczki w kompie Dodano po 4 co do 17 pinu znalazłem taki opis Przekaźnik świec żarowych (w przypadku silników TDI w czasie rozgrzewania świec żarowych kontrola zbyt niskiego napięcia w zestawie ...
Kominki na pellet mają coś w stylu świecy żarowej - rozgrzewa się takie oczko do czerwoności i już po chwili jest płomyczek.
długo rozgrzewać rozgrzewać metal rozgrzewać lampa
instalacja bluetooth laptop sterowniki samochodowe gazowy podgrzewacz
daniel rakowiecki daniel rakowiecki
Canon EOS M6 Mark II – lokalizacja baterii podtrzymującej pamięć, superkondensator, reset daty Service manual do telewizora Samsung UE55H6250