W pierwszej kolejności bezpieczniki i przekaźniki- skrzynka pod maską. Pompa w zbiorniku.
P1351 Przekaźnik świecy żarowej - przerwany obwód prądowy Możliwe przyczyny: - Wiązka przewodów - przekaźnik układu rozgrzewania świec - świeca żarowa - komputer sterujący silnika
Ja odpalałem takie coś w następujący sposób: Najpierw rozgrzewałem świecę ( przy wyłączonym wentylatorze) potem załączałem wentylator i pompkę. No i oczywiście moje Webasto było zasilane z 24V zasilacza.
Mają mniej (ok. 0,5 do 0,8 oma) Przy jednym omie ich moc by była trochę mała. Dodatkowo przy pomiarze musisz odliczyć oporność kabli pomiarowych. Dodatkowo świeca może mieć na zimno dobrą oporność, a po włączeniu prądu i rozpoczęciu grzania pojawi się przerwa. Dlatego pomiaru oporności nie zalecam. Nie ma to jak pomiar prądu (świeca zamontowana w silniku)...
dziekuje za szybka odpowiedz. A gdzie moge znalezc polecane serwisy ogarniajace tdi? pozdrowienia j.
Świece mogą być niskonapięciowe w tym modelu więc żarówka niewskazana może wystarczy pomiar miernikiem. Dodano po 27 Widzę że Vcds ma funkcję testowania sterownika świec więc jutro sprawdzę, takie info wyłapałem na temat świec. IDE00363-ENG57549 Status rozgrzewania świec-Bits 0-7 255 IDE00363-ENG57549 Status rozgrzewania świec-Bits 0-7 0 IDE00364 czas...
Jak w tytule. Chcę sprawdzić czas rozgrzewania świecy 4.4V występującej w 3.0 v6 OM642. Jak to zrobić? 12V do aku a te 4.4 jak?
No jeśli "przebiera" po uruchomieniu to właśnie może być wina świec żarowych. Podczas rozgrzewania świece też biorą często udział. Twoja porada o korektach może być również celna...
To znaczy ?? rozgrzewał świece żarową do "czerwoności" ?
Trzeba było gwintować M6. Miałbyś grubszą ściankę i pewnie świeca by się nie urwała.
Czyli pomysł zamontowania samej przetwornicy nie przejdzie? :cry: Faktycznie, najważniejszy jest rozruch w momencie rozgrzewania świecy
Wczoraj ledwo co mi się żarzyła kontrolka akumulatora na zapłonie podczas rozgrzewania świec, a dzisiaj już się w ogóle przestała palić. Co to może być? Regulator napięcia?
OK, udało się połączyć - okazało się, że trzeba wybrać BMW. Wychodzi na to, że mam zbyt słaby akumulator, może dałem też trochę cienkie kable zasilające - w efekcie przy rozgrzewaniu świecy napięcie spadało poniżej 10,5 V i piec się blokował. Po skasowaniu błędu i podłączeniu prostownika piec zaczął grzać. A WTT każdemu polecam, widać co się dzieje...
Witam Panowie mam taki sam problem to że podajecie istrukcje to super ale jak ma sobie poradzić osoba która ma tylko dwie ręce i nie ma możliwości technicznych by tą usterkę zniwelować. Jak na razie odpalam doblo na dwa razy raz rozgrzewam świece a potem odpalam jak benzyne i lampki gasną i auto jeździ. Czy ktoś wie gdzie można ten problem usunąć mieszkam...
Nie rozgrzewać tylko świeca musi zacząć się rozgrzewać od końcówki.P
Chodzi o rurę od turbiny czy o kolektor ssący ? Jeżeli o rurę od turbiny to po której stronie( spalin czy powietrza.) Przy starcie nie spala oleju napędowego dla tego dymi, może któraś świeca żarowa wysiadła łatwe do sprawdzenia u mechanika&elektryka. Później się rozgrzewa i już spala ok. Jeżeli zauważyłeś że kontrolka świec gaśnie szybciej niż wcześniej...
Jutro pomierzę wszystko w pracy i dam znać, ale wydaje mi się, że gdyby był 15A w zupełności by wystarczył. Chodzi o sam rozruch i rozgrzewanie świecy, później sam pobór prądu jest w wysokości 2A
Pomiar spadku napięcia bezpośrednio na przekaźniku jest praktycznie niemożliwy bez rozwalenia hermetycznego złącza. Oczywiście to, że napięcie rożnie w mirę rozgrzewania świec mnie nie dziwi tylko jego spory spadek pomiędzy akumulatorem a świecami.
major 74. na fotografiach nie widać czujnika temperatury ( te dwa kable co idą do wylotu ciepłego powietrza z prawej strony ) na końcu powinien być przykręcony bezpiecznik termiczny, ( wygląda jak drut o długości około 2 cm). Jak wciśniesz przycisk od rozgrzewania ręcznego świecy , powinieneś słyszeć w nagrzewnicy dźwięk uderzenia sprzęgła od pompki,jeśli...
W małych silnikach różnych modeli są świece żarowe rozgrzewane baterią , mieszanka zapala od elementu żarowego , praca silnika podtrzymuje temperaturę tego żarnika i tak się to kręci bez kontroli momentu zapłonu , trzeba do tego odpowiednie paliwo i taki model śmiga ze 100 na godzinę , sam widziałem . Być może ciągła iska zastępuje taki żarnik .
bardzo dziwne jest to ze jak juz auto odpali to wtedy załacza sie przekaznik i wtedy swiece zaczynaja grzac. jesli nacisne na gaz i trzymam go na 3000 tys obrotów przekaznik sie rozlacza pusczajac gaz na wolne obroty znow sie zalacza az do momentu gdy sie ruszy wskaznik od temperatury przy liczniku. wydaje mi sie ze cos tu zwariowało. Nic nie zwariowało,...
Pacjent: Mercedes Sprinter 208d 2.3 1995r. Sprawdziłem miernikiem to na wolnym biegu napięcie wynosi 12,1V a jak przygazuję to rośnie do 14,3V. Jak jest podczas jazdy nie wiem.. Mam alternator Boscha i dziś wymieniłem regulator napięcia, ale nic się nie zmieniło. Na desce rozdzielczej nie pali się w ogóle ikonka akumulatora nawet podczas rozgrzewania...
Witam kolegów. Problem tak jak w opisie, Aprilia ditech po zamontowaniu nowej świecy i odpaleniu oczywiście rozgrzewam świece, wkręci się na obroty może 1 raz może 2 i potem koniec, świeca do wywalenia zaczyna okropnie nierówno pracować, a iskra przeskakuje sobie w ceramice. Co może być przyczyną...Dodam, że na nowej świecy bez montowania w cylinder...
Podepnę się po temat mam taki sam problem w D1LP z strarego Mercedesa, i nie mam napięcia na pompkę paliwa sterownik 25 1977 51 00 16 czy powinie być stały plus ? sterowana pompka masą ? Piec rusza świeca się rozgrzewa, niestety nie mam sterowania pompą. Jakieś sugestie ?
Witam, Prosze o pomoc w następującej kwestii. Nie odpala mi samochód, tzn do momentu przekręcenia kluczykiem na rozgrzewanie świec jest ok tylko dalej jak przekręce nic się się nie dzieje słychać tylko lekkie cyknięcie. Tablica rozdzielcza nie wyświetla żadnych błędów. Gdy podniosłem klapę silnika czuć było lekki zapach spalenizny i unosił się lekki...
Sprawdź na innej świetlówce. Padające świetlówki świecą właśnie na czerwono, w początkowej fazie po chwili się "rozgrzewają" i świecą na biało. Ponieważ padająca świetlówka pobiera większy prąd, mogła uszkodzić inwerter, stąd dwa uszkodzenia.
W tym silniku masz bardzo łatwy dostęp do świec żarowych. Wypinasz wtyczki i sprawdzasz po kolei przy pomocy kawałka przewodu podłączonego do + akumulatora. Dobrze byłoby sprawdzić prąd jaki pobierają świece żarowe, ale do tego celu potrzebny jest amperomierz z bocznikiem, albo miernik cęgowy do pomiaru prądu stałego. Świeca przy starcie pobiera około...
Nie mam dostępu do używanego czujnika - nowy niecałe 300pln SKĄD TY WZIĄŁEŚ TA CENĘ???? 30 zł to tak (góra 50) - ale nie TRZYSTA! Poza tym on nie ma związku z układem świec. To, że w czasie pracy silnika świeci kontrolka nie znaczy że grzeją również świece. Jest to tylko sygnał dla użytkownika, że układ jest niesprawny. Zdejmij dużą wtyczkę z przekaźnika...
Temat rozwiązany. Problem nieprawidłowego rozgrzewania był spowodowany licznymi nadpaleniami kabla napięcia na odcinku z akumulatora do silnika( głownie przy rozruszniku). Napięcie na na aku miało przed odpaleniem 12.4v, na silniku miało 9v a w trakcie odpalania spadało do 7v. Po oczyszczeniu wszystkich końcówek i zregenerowaniu rozrusznika przy okazji...
Tylko nie wiem ile one wytrzymaja bo chyba nie sa przystosowane do takiej ciaglej pracy Świece te rozgrzewają ołyn do 75'C pracują kilka lat. W sumie one maja taką temperaturę jak płyn więc są wręcz zimne. MOżna to podłączyć na 12 jaki na 24V.
a jak mam inną kostkę dzięki za podpowiedz bo już tracę wiarę że założę sobie licznik z pełnym FIS-em Dodano po 50 http://obrazki.elektroda.pl/1250668600_1... takie mam wtyczki w kompie Dodano po 4 co do 17 pinu znalazłem taki opis Przekaźnik świec żarowych (w przypadku silników TDI w czasie rozgrzewania świec żarowych kontrola zbyt niskiego napięcia w zestawie ...
Witam. bobanek przyczyn samozapłonu może byc wiele.Dobierz odpowiednią świece zapłonową ustaw skład mieszanki paliwowo-powietrznej i sprawdz zapłon. Twoja Mf dostaje takiej temperatury ze prawdopodobnie rozgrzewają sie do czerwoności elektrody świecy zapłonowej.Duża ilość nagaru osadzonego też może być powodem. Pozdrawiam
szkieletor napięcie jest w miarę jednakowe, pobór prądu zależy po pirwsze od ilości sprawnych świec a po drugie spada wraz z rozgrzewaniem się świec. Moim zdaniem najlepszą metodą sprawdzenia świec bez ich wykręcania jest metoda na pomiar prądu jaki pobierają.
Kominki na pellet mają coś w stylu świecy żarowej - rozgrzewa się takie oczko do czerwoności i już po chwili jest płomyczek.
sprawdź obwód podgrzewania świec żarowych i czy świece się rozgrzewają . nie pamiętam dokładnie ale miałem przypadek że podczas pracy zimnego silnika , przy gwałtownym dodaniu gazu ecu włączał świece żarowe żeby silnikowi ułatwić spalanie .
Piszesz, że świece rozgrzewają się do czerwoności ale czy dostają one napięcie gdy masz wkręcone do silnika. Czasem świece sprawne,a zawodzi przekaźnik albo czujnik temperatury odpowiadający za załączenie. Najlepiej sprawdzić żarówką lub amperomierzem pobór prądu na świecach.
Takie rozwiązanie przeważnie pali świece - wiem to z doświadczenia Jest użądzenie DEMM 1S4U -inteligentny niezależny sterownik świec żarowych. Produkuje go polska firma z Gliwic można go nabyć na allegro, albo na www.demm.mironet.pl Co prawda w M115 (miałem takiego ) świece śą w szereg, ale po zastosowaniu DEMM można wyrzucić boczniki redukujące napięcie...
Emeryt dobrze gada. Dodam tylko od siebie, że kontrolka grzania sygnalizuje pełne nagrzanie świec (te świece wolno się rozgrzewają), po jej zgaśnięciu świece dalej grzeją w trybie tzw. dogrzewania a czas zależy od sygnału z czujnika temp. trwa to nawet kilka minut
Zabiegany pracą po długim weekendzie nie dałem rady nic napisać. Problem pozostał z braku czasu. Na dodatek akumulator mi zaczyna wysiadać więc czas na zakupy. Wracając do tematu. Pomiary czujnika starego jak i tego nowego wymienionego przez mechanika są zbliżone, żeby nie powiedzieć - identyczne. Jedna sekcja ma ok 800Ω a druga ok 1,5kΩ przy...
Dalej nie rozumiem do której części mojego postu się odnosisz i co chcesz przekazać? w czym pomóc? co zasugerować? .... a w szkole wolałem geografię i historię Było by bardziej cenne jak byś napisał, że napięcie na masie podczas rozruchu może być w normie ale masa do silnika lub samych świec może nie dochodzić z jakiegoś powodu... .....a jeszcze lepiej...
Witam mam problem z uruchomieniem silnika a jest dopiero 0 st. moim zdaniem nie grzeją świece kontrolka zapala się i po chwili gaśnie ale silnik ciężko pali .jak sprawdzić czy świece grzeją .Mam jeszcze pytanie , czy jeżeli podłącze przewód z żarówka do świecy żarowej i do masy to podczas grzania swiec ta żarówka powinna się zaświecić a gdy kontrolka...
Witam!Mój samochód to Passat B2 87r 1.6 TD. Zaczęło się od problemów z alternatorem. Wcześniej, jak jeszcze nie wiedziałem, że tak nie można to chciałem sprawdzić napięcie z alternatora podłączając go bezpośrednio pod miernik. Samochód 2 razy odpalił i zgasł, i aku padł. Dałem sobie spokój. Naładowałem aku. Podłączyłem alternator. Wymieniłem baterie...
http://obrazki.elektroda.pl/1338428400_1... Witam, w związku z zainteresowaniem zmarzniętych użytkowników swoich ropniaków chciałem przedstawić uniwersalny sterownik WEBASTO mokrych. W przedstawionym projekcie sterownik współpracuje z piecem typu Thermo Top V. Jest to piec o prostej konstrukcji palnika działającej na zasadzie zwężki...
Dodano po 2 Rozgrzewanie świecy zapłonowej przed jej wkręceniem i próbą uruchomienia silnika to metoda, która czasami jest stosowana, zwłaszcza w przypadku silników, które mają problemy z odpaleniem w niskich temperaturach. Idea za tym polega na tym, że ciepła świeca może lepiej zapłonąć mieszankę paliwowo-powietrzną, szczególnie gdy silnik jest zimny...
nie przeskoczysz tego.... każda bierze okolo 10-15A wiec ratuje cię jedynie amperomierz lub cęgi, możesz bez wykręcania podać na każdą zasilanie ale to tylko połowa sukcesu ponieważ, może sie zdażyć że będzie pobierała napięcie ale nie będzie sie rozgrzewała wystarczająco mocno lub szybko.....
Klucza dynamometrycznego warto użyć do odkręcania np. świec żarowych żeby ich nie urwać. A co to da? Ustawiasz moment na kluczu, i próbujesz odkręcać. Jak moment na kluczu przekroczysz, a świeca się nie odkręci, to co robisz? Rezygnujesz z wykręcenia? Dokładnie tak. Odpuszczam i podejmuje różne kroki żeby uniknąć urwania i później problemów z wygrzebaniem...
Siemka Z tego co piszesz wynika, że będzie to raczej autko starsze więc przygotuj się od razu na wymianę paska rozrządu, być może świec żarowych (jeśli wybierzesz diesla) etc, etc. Jak słusznie ktoś zauważył koszty eksploatacji diesla są dużo wyższe od benzyny, tym bardziej,ze jeździsz nie za dużo tak więc dyskusyjny jest temat oszczędności związanych...
1. Czy świece żarowe faktycznie w obecnej temp. nie mają prawa grzać? 2. Czy pompa rotacyjna w tym modelu jest zasilana pompą zasilającą (gdzie jest)? 3. Czy mogę podpiąć zasilanie do pompy omijając filtr bezpośrednio z kanistra? 4. Czy czujnik temp. mam do wymiany skoro pokazuje różne temp? 5. Co może mu dolegać i jak eliminować przyczyny mając do...
to chyba nie jest dobry pomysł świece żarowe rozgrzewają się do białości troche gazy iBUUUM i po zawodach .
Nie kombinuj z tymi durnymi pomysłami bo nic to ci nie da . Autko na komputer i zerknąć w parametry jak pracuje EGR i czy wskazania przepływki przy różnym stopniu otwarcia zaworu sie zmieniają. Przy tym motorze świeca też może mieć winę ze względu na to że podczas dopalania FAP-a swiece śię rozgrzewają żeby podnieść temperaturę spalania w komorze silnika...
Żarówka energooszczędna z hipermarketu za 3zł to g**** a nie żarowka energooszczędna z kilku powodów: -szybko się przepalają, -wyraźnie zmieniają barwę oświetlanych przedmiotów, niektore świecą światłem białym z niebieskawym odcieniem, -długo się rozgrzewają, -słabo świecą. A wszystko to z powodu oszczędzania. Należy stosować żarowki energooszczędne...
Dopadła mnie awaria tego chińskiego wynalazku, piecyk według producenta 8kW, nie chce odpalić, z wydechu leci biały gęsty dym po czym wywala E-10. Wyczyszczona komora spalania i palnik (było w miarę czysto), złożone na nowych uszczelkach, wymienione sitko świecy, świeca sprawdzona, rozgrzewa się do czerwoności, czujnik temperatury sprawdzony i sprawny...
Teoretycznie to radio powinno działać, a przynajmniej działało 10 lat temu. Od tego czasu stało nieużywane. A co do tego Radia Maryja to pamiętam że było odbierane w nim ale ok. 15-20 lat temu może nawet trochę wcześniej. Może wtedy nadawali też na innych pasmach. Chyba że wtedy była jakaś inna rozgłośnia z tematyką religijną, nie wiem byłem wtedy...
Witam w ciągu ostatniego tygodnia było dość mroźnie posiadam golfa IV 1.9 tdi 110km i jak to z dieslem podczas mrozu miałem problem z odpaleniem rozgrzewałem świece 2 a nawet 3 razy podgrzewałem filtr paliwa mocną suszarką aż był ciepły ( nie stoi na dworze ani w podgrzewanym garażu ale pod dachem i śnieg ani deszcz na niego nie padają) niestety nic...
wiem to na 100% mnie sie też zablokował bo świeca się kiepsko rozgrzewała i dymił i po paru startach sie zablkował. Próbowałem rozbierać, odłaczać sterownik i wszystkiego włącznie ze zwieraniem pinów lae nic to nie dało. Dopiero wizyta u elektryka z kolumny transportu dała rezultat. Wymieniona świeca, i dopiero odblkowanie testerem piecyka i tu zaznaczam....
A co tu tłumaczyć? POjedyncza świece bierze przy rozgrzewaniu 12A, po nagrzaniu koło 7A. Przy 10 świecach masz stały pobór 70A (celowo pomijam skok o te 5A przy włączaniu każdej świecy) Skoro drut 6mm, można na oko przyjąć, że do 30A powinien wytrzymac.
http://obrazki.elektroda.pl/7160879900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1098833200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4065318500_1... http://obrazki.elektroda.pl/4825326500_1... http://obrazki.elektroda.pl/4880906000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3498724400_1...
Tak tylko świece żarowe ciągną niemiłosiernie a te rosyjskie pewnie z 15A każda a tu kilkadziesiąt wat. :-) Koledze się wydaje ze prostsze rozwiązanie ale trafo kosztowne, przewody grube, uważam że nieekonomiczne rozwiązanie. Czy bezpieczne ? To już kwestia sporna gdyż świece żarowe rozgrzewają się do temp kilkuset stopni C. Przy takich prądach i temperaturach...
Pytałem "po co" dlatego , że jeśli by się grzały od poprzedniego zapłonu to zasilanie prądem świec było by już zbędne. Wniosek: Świece nie rozgrzewają się do czerwoności od zapłonu paliwa w cylindrze.
Mam już kabel WTT . Z błędów jest tylko jeden-brak startu. Poczytałem trochę na necie o tym błędzie i są trzy podejrzane rzeczy-paliwo,u mnie dochodzi więc ok. , świeca ,rozebrałem piec włączyłem i świeca momentalnie rozgrzewa się do białości,czyli ok. .Jak dmucham do sitka poprzez króciec paliwa to nie ma oporu czyli sitko jest w porządku. Wiec pozostaje...
Tak ma być. Świece powyżej temperatury mniej więcej 4 stopni nie włączają się przed uruchomieniem silnika. Po uruchomieniu włączają się żeby przyspieszyć rozgrzewanie komory i zmniejszyć emisję spalin. Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i sprawdź czy się włączą.
co do praw fizyki działąjących w silniku diesla to dopier się zapoznaję :) bardziej chodzi mi o to, że jeśli świece nie rozgrzewają wystarczająco aby silnik odpalił na zimno, to zy rozgrzewa on już odpowiednio kiedy trochę popracuje i zostanie odpalony na nowo? Sprawdziłem świece podłączając do prostownika... świeca się grzeje ale zajmuje jej to długo......
to nie producent zawinił ale dziwny gościu co je poprzednio na wynalazki wkręcał Dla minie nie tyle dziwny co raczej idiota (ciekawe czy zapłonowe również wkręca na klej). A propos wszystkich diesli CR zanim zacznę wykręcać świece to rozgrzewam silnik na maksa i zaczynam robotę. Niestety w wielu modelach zanim się człowiek do nich dobierze to motor...
Witam, wkład ma raczej tylko jedno poprawne położenie, dużym wycięciem na świecę i malutkimi na ząbki trzymające go w palenisku. Włóknina nówka sztuka. Gniazdo świecy czyste , wkład nie opiera się o swiecę. Sterownik rozgrzewa świecę podaje paliwko i do końca 2-giego cyklu grzania świeczka się świeci, nie wiem jak miałby ją taktować. Świeczka była Beru...
A może kopci je z tego powodu że robisz krótkie odcinki i świeca nie rozgrzewa się do takiej temp. żeby się oczyściła, ja też mam taka sytuacje w swoim vw polo, albo przewody WN masz już słabe
Raczej bym wykluczył zwarcie świecy przy rozgrzewaniu - podczas podłączania i grzania "ręcznego" napięcie spadało do min 11.5V na akumulatorze, który był raczej już nieco rozładowany.. Mam taki pomysł mały.. Może podłączę do każdej świecy równolegle jakiś zwykły rezystorek 2 Ohmy do każdej ze świec - to obniży widzialną rezystancję dla układu pomiarowego...
Piec jeżeli zewrzesz czujnik temperatury podejmuje 5 prób odpalenia jeżeli nie odpali blokuje się, trzeba wykasować błędy wagiem. I znowu mamy 5 prób. Podczas odpalenia rozgrzewa się świeca załącza wentylator podaje paliwo (obserwować dokładnie ( wentylator będzie słychać pompkę też uderza pulsująco) powinien pojawić się dym z wydechu aż do zapłonu....
Witam, żeby nie zakładać nowego tematu podłącze się pod ten. Oczywiście problem ze startem webasto thermo top C. Bład ze sterownika: Glow plug flame detector / flame detector query 3 short to ground Nic by w tym dziwnego gdyby nie fakt że rozebrałem webasto, wyjąłem świece i sprawdziłem: 1. Oporność w temp. pokojowej 0.6Ohm, podłączyłem pod zasilacz...
Rocznik 1993. Jak już wspomniałem świece się rozgrzewają, ale nie mogę odpalić. Wskaźnik paliwa jest w przedziale rezerwy. Jak przekręcam kluczyk to powarczy trochę i nic się dalej nie dzieje. Nie wiem co się dzieje? W temp. około -2/+2 stopnie stoi pod gołym niebem. Pomocy.
Olej / benzyna 1:30 to zalecenie producenta silnika! W główce korbowodu jest łożyskowanie ślizgowe. Tak ma być. Motorynki zawsze dymiły. Nie ma to wpływu na moc silnika do czasu aż zatka się tłumik. Z resztą nierozbieralny. Ciepłota świecy nie ma wpływu na zapalnie silnika! Przecież jaka by nie była i tak podczas zapalania świeca jest ZIMNA. Dopiero...
Dlaczego? To porównaj sobie powierzchnie jaką grzeje świeca żarowa ceramiczna przeznaczona do podgrzewania powietrza w komorze wirowej a powierzchnia grzewcza i sama konstrukcja w kształcie spirali świecy żarowej przeznaczonej do podgrzewania powietrza w kolektorze wykonanej z drutu oporowego. Tą samą rolę w kolektorze pełni płomiennik tyle że do rozgrzewania...
(at)falubaz1 Dzięki za materiały, mam problem z Officem i otwieram w notatniku ;). Więc tak, zasobnik ciśnienia to pompa CR, jeśli dobrze kombinuje. Moje ciśnienie to 227 bar (prawie minimalne wg danych). Sprawdzę co tu się dzieje rano przy rozruchu. Dawka na wolnych to 4,1 mg/skok (wg danych min to 4mg). Z tego co pamiętam to tutaj im mniejsza dawka...
Po tym jaki pobiera prąd widać jak się nagrzewa i jak szybko stygnie. Co chcesz jeszcze w niej sprawdzać? Musisz wykręcić świecę i nagrzać ją a wtedy się przekonasz jak rozgrzewa się sztyft.
Jak nie masz miernika, to wykręć świece (skoro wymieniane to nie będzie problemu) i podaj jej napięcie z akumulatora. Po połączeniu z masą ma się rozgrzewać. A może ty źle korzystasz ze świec? Po włączeniu włącznikiem należy spokojnie odczekać te 20-30 sek by się zagrzały i dopiero kręcić rozrusznikiem.
Pytał co sądzimy to mu odpowiedziałem. Podczas postoju auto się bardzo słabo rozgrzewa.
Może nie w temacie nissana ale ....Mam w warsztacie dogrzewacz D3WZ -Włożyłem używaną świece ale sprawną(podłączona do akumulatora rozgrzewa się ładnie i szybko) -piec nie odpala tylko kopci.Wkładam nową-odpala od "strzała".Dlaczego?
Tak.dzisiaj sprawdziłem.Wszystkie świece grzeją.Pobór prądu w granicach 11A. Wszystkie świece mniej więcej się równo rozgrzewają.
Standard.Brak kontaktu na bezpieczniku.Zalutować kabeloczko na nowo.Pobory prawidłowe. A świece żarowe kolego w miarę rozgrzewania się pobierają mniej prądu dlatego stopniowy spadek na amperomierzu miałeś.
W jaki sposób sprawdzałeś świece? Samo przejście prądu nie wystarczy, one muszą grzać czyli rozgrzewać się do czerwoności nie do temperatury 40 stopni. Wystarczy, że padnie jedna świeca a silnik będzie dymił kołysał się po odpaleniu już utrudnionym.
Czy to ma znaczyć że brak iskry na świecach? A jak go rozgrzewasz żeby ponownie zapalił? - sporo krecisz rozrusznikiem? Wg mnie to kopułka i palec rozdzielacza - chyba że w tym modelu jest bezstykowy.
Witam Ale się ubawiłem czytając odpowiedzi hehe. Sprubój kolego z świecą żarową od jakiegoś disla, rozgrzewa sie do czerwoności i pewnie jakieś sianko nasączone olejem jakimś rozpali
Ja bym sprawdził świece przed wymianą jak się szybko rozgrzewa i czy całą się czerwieni. Co do sterownika nie widzę sensu do wymiany jak działa mimo wszystko ogrzewanie. Co do dymu to palenisko jest nowe z oryginału i pompa też ? Przewód paliwa nigdzie się nie poci ? Nie ma syfu w zbiorniku który by pompa na postoju zaciągała ? Kominek czysty ?
Co to znaczy sekundowe. Rozgrzewają się w ciągu sekundy? Litości.
czy powinno sie podgrzewac swiece jesli sielnik jest rozgrzany? czy odpalanie silnika bez rozgrzewania swoec ma wplyw na zywotnosc silnika?
Czyli tak na prawdę rozgrzewanie silnika, studzenie turbo, lanie dobrego oleju, dobrych świec, nic nie daje? A co dla Ciebie znaczy rozgrzewanie silnika bo studzenie turbo ma sens jak mocno pałujesz i musisz się nagle zatrzymać czy ciśniesz autostradą i zjeżdżasz na parking. W innym przypadku nie ma to najmniejszego sensu bo ono nawet się nie nagrzeje......
świeca w U4514 jest świecą płomieniową Można sprawdzić jej działanie po wykręceniu śruby znajdującej sie obok świecy w kolektorze ssącym to że spirala się rozgrzewa nie znaczy że świeca działa może być uszkodzony zawór bimetaliczny lub zapchany przewód paliwowy, zapas paliwa dla świecy znajduje sie w specjalnej kieszeni w zbiorniku paliwa po załączeniu...
Błąd F09 w Webastach jest błędem przerwy lub zwarcia kołka żarowego Tylko w ja nie mam napisane że jest to błąd świecy/sztyftu, a raczej "Combustation air fan short circuit" coś związanego ze zwarciem obwodu dmuchawy. Świecę oraz dmuchawę (jak już pisałem) sprawdzałem w programie i zmienia ona swoją oporność , a dmuchawa działa na 100% jak i na 20%...
Może mówił o świecach? :lol:
Wg. mnie to zobacz czy nie masz powietrza w układzie zasilania paliwem . Zobacz czy poprawnie działa elektrozawór gaszenia silnika.Wreszcie same świece.....ale proponował bym je zdemontować z głowicy. Miałem chyba z dwa przypadki że po podłączeniu pojedynczej zamontowanej świecy do akumulatora i włączonego w szereg amperomierza pokazywała prawidłowy...
Wszystko zależy od temperatury takich świec, czym zimniej tym więcej prądu pobierają na start. O ile rozgrzewają się dobrze i nic się z nimi niepokojącego nie dzieje to śmiało możesz montować
Dziękuję za informacje,niestety u mnie też problem pozostał.W pażdzierniku byłem jeszcze raz w servisie Fiata w Krakowie,wymienili świece,zrobili aktualizacje oprogramowania,nowe mapy itd.Kilka dni było dobrze ,ale problem powrócił,mapy wtrysku się ''rozjeżdżają''.Dałem sobie spokój na razie,poprostu rozgrzewam go jakieś 20-30 sekund i potem jest w...
Panowie, Mój znajomy posiadacz Mercedesa W164 z silnikiem diesla 3.0 o oznaczeniu OM642 ma pewien problem z odpalaniem. Sprawdził świece żarowe, podmienił sterownik i zauważył, że: po przyłożeniu świecy do korpusu silnika nie rozgrzewa się do czerwoności. Po podaniu dodatkowej masy (np podpięcie kabla rozruchowego do świecy ) - świeca a karoseria auta...
Dokladnie, napięcie ma prawo być na poziomie 11,8 V przy właczonych swiecach. Ale może być sytuacja ze jedna ze świec moze być uszkodzona i wtedy układ elektronicny w przekażniku bada to napięcie i odłącza uklad świec aby nie dopuścić do przepalenia pozostałych. Sprawdzony sposób na kontrolę świeć to poprostu wykręcenie ich z silnika i podłczenie zasilnia...
W zasadzie chyba ten remont był naciagany! kopara musi palić na rysa!! Co to za mechanicy robili! paproki!!! Jeżeli chcesz moge ci pomoc przez neta. zasada dziłania jest prosta przed zapaleniem świeca zarowa rozgrzewa się do czerwoności i na nią trafia strumień ropy który się zapala i mamy płomień przez pewien czas potrzebny do uzyskania stabilnej pracy...
Witam, problem moze byc jeszcze ze swieca - bo jak coraz ciezej odpala i chodzi krotko, to swieca nie rozgrzewa sie do temperatury pracy i nie oczyszcza sie samoczynnie / nie spala nagaru na elektrodach - tylko robi sie coraz grubsza warstwa i iskra coraz 'mniejsza / slabsza'. Pozdrawiam.
Witam! Posiadam dogrzewacz silnika Eberspächer D5WZ Hydronic 252383 (wtyczka sześciopinowa Mazda 5 2.0 Diesel ). Mam pytanie odnośnie świecy żarowej a dokładniej sztyftu żarowego (tego z dwoma kabelkami). Czy on po podaniu napięcia powinien robić się czerwony jak zwykła świeca żarowa? Podając napięcie sztyft osiąga temperaturę około 90 stopni Celsiusza...
Witam.W moim masterze jest jak piszesz po przekręceniu kluczyka mignie kontrolka.Kiedy temperatura spadnie dokładnie nie wiem około 5 stopni sterownik załącza świece. Około 30sekundach się rozgrzewa i zaczyna pulsować kontrolka i przekaznik i wtedy kręcimy rozrusznikiem.
Cześć wam. Nie wiem jak tutaj się odnaleźć więc napiszę tutaj. Posiadam mazdę 323 1,6 automat 92rok, problem polega na tym że jak odpalę samochód i się nagrzeje gdzie rozgrzewa się szybko to gaśnie i nie chcę odpalić. wymieniłem świece i przewody ale problem nadal pozostał, może mi ktoś pomóc będę wdzięczny :)
Wierzyć nie musisz ale fakty są takie, świecę podłączyłem do prostownika i w miarę rozgrzewania prąd pobierany malał i ustalił się w granicy 1-1.5A.
Moim zdaniem najlepsza metoda jest pomiar pradu pobieranego przez swiece. Amperomierz w szereg albo np miernik cegowy... W zaleznosci od swiecy powinna brac zimna ok. 20 - 30 A i w trakcie rozgrzewania prad bedzie spadal do kilkunastu A.
długo rozgrzewać rozgrzewać lampa rozgrzewać metal
strumienica zamiast katalizatora tuning telewizora triak przekaźnik
swiatlo pozycyjne punto obciążalność prądowa przewodów
Tranzystor do sterownika Bosch 0261200614: Wybór i zamienniki Kolejność mocowania zacisków fazowych w rozdzielnicy elektrycznej