To podłącz albo zleć to komuś. Wymienianie części na chybił trafił będzie cię więcej kosztować niż diagnoza komputerem.
Dodam że auto zagazowane. To wiedziałem już po przeczytaniu samego tytułu tematu, ale jak napiszę że to wina instalacji gazowej to i tak nie uwierzysz, więc szkoda się produkować.
Ducato euro 5 3.0 litra, wtryski są na stożku, brak podkładek miedzianych.
Hmm, po twoim opisie wnioskuje, że samochód nie posiada LPG. Sprawdzałeś wtyczkę od pompy paliwa? Często jest, że nie styka jeden wtyk w kablu i objawy są identyczne.
witam,panowie kolega chciał się dowiedzieć o dawkę paliwa i kąt wtrysku. piszecie o nastawach podstawowych i temp.paliwa wejdz w bloki danych czyli 08 i tak: w kanale 001 poz.2 dawka wtrysku w kanale 004 poz.2 kąt wtrysku wymagany poz.3 kąt wtrysku aktualny w kanale 005 poz.2 dawka rozruchowa poz.3 kąt wtrysku aktualny to co piszecie to tak przy korekcji...
To prosty patent. Po krótce. Żeby odpalić ciepłego TDSa należy zrobić tak aby podgrzewał świece nawet jak jest ciepły. Starczy odłączyć czujnik temperatury na głowicy i po problemie. Świece żarowe grzeją za każdym razem jak chce się odpalić samochód nieważne czy ciepły czy zimny. Ja ten patent wielokrotnie testowałem i każdy ciepły TDS odpala bez problemu....
Ciepły 55.
VAG-silnik,grupa 5 i krecic rozrusznikiem obserwujac przy jakich obrotach pokaże sie dawka Jak dobrze widze to dawka jest "cały czas". Pierwsze uruchomienie zakończone fiaskiem (stuki jak domniemam koła 2m, kulawa praca, itp). Chyba nie widać za bardzo jakie obroty osiąga rozrusznik. Doradźcie co zrobić aby kręcił i nie zapalił. Korekcje wtrysków na...
Skoda Fabia 1, silnik 1.9 SDI Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem z rana. Odpalił normalnie, gdy przejechałem około 100 km i zgasiłem. Nagle, po 2 godzinkach stania, strasznie ciężko kręci, wręcz nie odpala. Akumulator jest w porządku, rozrusznik też, filtr paliwa zmieniony. Czy to może być coś z tym? https://obrazki.elektroda.pl/9972281000_...
wiec jedz do mechanika numer 3 . troche licha ta kompresja ale jak zimny pali ..
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
Panowie, chyba każdemu jest znana sprawa ciężkopalących gorących TDI które palą od strzała jak się wypnie wtyczkę z czujnika tem. wody. SanchosX-mogę ci to naprawić, koszt 200.
Najpierw radze wymienić uszczelniacze pompowtryskow (koszt 130zl) Gdy sa uszkodzone sa problemy z uruchomieniem i szarpanie silnika.
Rozrusznik sprawdzony - wymieniony elektromagnes i tuleja. Niestety to nie pomogło. Zastanawiam się czy oby nie jest to problem z oprogramowaniem, ponieważ gdy jest silnik ciepły to nigdy nie odpali za pierwszym razem, nawet gdybym kręcił 20 sekund. Natomiast za drugim razem pali prawie od strzała. Rzadko zdarza się że na ciepłym muszę go kręcić kilkukrotnie....
Kończy Ci się kolego zapewne pompa wtryskowa :( Kumpel ma to samo w Omedze TD, poszukaj na allegro sprzedają takie wspomagacze rozruchu, które wpina się w obwody elektroniczne ( kable ) idące do puszki kompa. Ułatwia to bardzo znacznie rozruch na ciepłym. Ale już masz sygnał, że pompa się kończy.
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moja Cytrynką. Zrobiłem tym autkiem ok 60 tkm praktycznie bez awarii. Od pewnego czasu zaczęły się problemy. Na początku zauważyłem, że przy rozruchu kręci trochę dłużej. Pierwsze co zrobiłem, to założyłem nowy filtr paliwa. Nic nie pomogło. Jeździłem wiec tak dalej. Po pewnym czasie rozruch był coraz...
A wiec "Bartek_Wosik" jest to czesta usterka bmw i omegi to sa tesame pompy ale mozesz wybrac polsirodek czyli zmienic kat na pompie ale nie sam! madry mechanik zrobi to 15 min wada nierowna praca i 0.5l wiecej spali a po za tym moc nie zmieni sie nic pozdrawiam
Czujnik temp odpada bo by nie odpalił na ciepłym. Z relacji wynika że po odpaleniu chodzi normalnie przez jakiś czas. Brakuje szczegółów: jak długo chodzi normalnie po odpaleniu na ciepłym, jak długo na zimnym. Czy rozruch ciepłego jest całkowicie normalny jeśli postoi kilkanaście minut, czy jest problem z uruchomieniem ciepłego jeśli odpalać go po...
Wrzuć wsad to się zobaczy.
Sprawdź masy, prądy czy nie ma spadku napięcia, ewentualnie akumulator a jak jest OK to rozrusznik prześwietlić.
Albo grzanie swiec masz przez czujnik temperatury i jak ciepły silnik to sie nie załączaja.I jak silnik troche zużyty to nie chce wystartować.Podaj do tej szyny zasilającej swiece napiecie z akumulatora,albo sprawdz czy jak goracy to też są zasilane. Te małe silniczki zle startują bez grzania bo z racji małych tloków jest i mała masa spręzonego powietrza,która...
to przepływka może tak psocic a dokładnie czujnik powietrza wlotowego
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Miałem cos podobnego leżały popychacze hydrauliczne
Mamy pomysły,zebys sprawdził pod diagnoza co mu brakuje jak krecisz i co mu brakuje pod maska.
Do sprawdzenia czujnik położenia wału, jest tego dużo w internecie, nawet jak go sprawdzić prostym sposobem . Ostatnio miałem podobne objawy w moim sharanie,okazało się że czujnik fiksował gdy dostawał temperatury,a komputer wcale go nie wykrywał że jest walnięty.
Moje audi z tym silnikiem (2.0 TDI BKD automat DSG) też czasami ciężko odpalał, aż w końcu nie odpalił i z tego co mechanik powiedział to padł rozrusznik :( Auto przejechane około 170 tys.
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
nie masz sie nad cztm zastanawiac tylko wyjąć wtryski i dać do naprawy sam nic nie zrobisz to typowa usterka
Witam!! U mnie w samochodzie Volvo 850 TDI też takie cos sie dzialo. Odłącz czujnik temperatury silnika, wtedy komputer poda dawke paliwa jak przy -40 stopniach ,wskaze błąd i zapali świece. Odpalaj odrazu bez świec. Powinien odpalic od kopa. Jesli tak jest, to trzeba przestawic mechanicznie dawke paliwa w pompie wtryskowej na stałe. Mnie tak zrobili....
Jak jest zimny silnik to moment i zaskoczy bez problemu, tylko jak jest ciepły to nie chce zaskoczyć tak szybko jak na zimnym. Praca rozrusznika jest prawidłowa, kręci bez problemu. Ryszard
A kręci wolniej jak na ciepłym?
Odepnij wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i zobacz czy jest poprawa
Wydech rozepnij i się przejedź.
a co możesz powiedzieć o kącie wtrysku? czy nie jest za duży? jezeli tak czy mógłby wpłynąc na rozruch ciepłego silnika?
Jak jest gorący...to polej pompę zimną wodą i zobacz jak wtedy odpali...jak lepiej to pompa na warsztat...
trzeba sprawdzic cisnienie na CR , podłaczyc i odczytac wartości mierzone z docelowymi
Witam po dłuższej nieobecności :) Nabyłem pojazd marki Opel -model Sintra - Silnik 2.2 dth (x22). Problem polega na tym iż auto ma ogromne problemy z rozuchem na zimym oraz ciepłym silniku... Aby uruchomić autko muszę kręcić kilka minut z rana kilkukrotnie, po odpaleniu (i w trakcie kręcenia) jest siwy dym- po odpaleniu zaraz zanika i jest ok. Ciepły...
Długo stał, weszła korozja i uszkodziła zaworek we wtryskiwaczu. Wystarczy w jednym i nie zapala ciepły. Te parametry co odczytałeś świadczą że dpf jest ok. Sprawdź co ile wypala to się upewnisz, ale to nie ma związku z rozruchem ciepłego.
Witam jestem posiadaczem Fiata brava 1,4 12v 98 r B-G . Nie wiem co mam juz robić samochód chodzi coraz gorzej . 1. Ciężko kręci rozrusznik jak się rozgrzeje silnik . 2. klekocze smarowanie ma magistrala przeczyszczona a dalej stuka 3. dźwięk który się wydaje to jak by traktor chodził i brak mocy nie wiem co mam już robić :( pomóżcie jak możecie
Widziałem ten moduł na allegro i poradziłem sie sprzedawcy w tej sprawie lecz ten moduł nic nie pomorze poniewarz ułatwia on rozruch ciepłego silnika.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Dzięki za sugestie. Mech który ustawiał kąt wtrysku stwierdził że koło pasowe jest OK. Czyli podejrzenie pada na pompę lub rozrząd. Tylko się zastanawiam czy rozrząd może się sam przestawić. Dodam że po odpaleniu auto zachowuje się bez zarzutu czyli przyśpiesza, równo pracuje nie kopci tym bardziej dziwne te problemy z odpaleniem.:::?:
Domyślam się, że chodzi o silnik OM 642. Przeważnie dłuższy rozruch na ciepłym silniku świadczy o zużytej (uszkodzonej) pompie wysokiego ciśnienia CP. Ale jeśli różnica w czasie uruchomienia między zimnym, a rozgrzanym silnikiem nie jest jakoś diametralnie duża, to ja bym się tym nie przejmował. Jeśli faktycznie mówimy tu o V6 OM 642, to rekomendowane...
To może być problem przepustnicy - warto przeczyścić + adaptacja albo sprawdzić wężyki, przy kolektorze czy gdzies nie ma dziury/podciśnienia Czujnik obrotów wału korbowego powoduje uniemożliwienie odpalenia auta i jego samoczynnie przygasanie, szczególniej jak ciepły, generalnie utrudniony rozruch. Falowanie obrotów to albo przepustnica albo ciągnie...
darek2471 świece żarowe sa ok? kolego chodzi o rozruch na ciepłym silniku kto jest w temacie to wie o jakie mapy chodzi
ja rozwiązałem problem za 46 zł,zamówiłem na allegro urządzenie wspomagające silniki które mają problem rozruchu na ciepłym,troszkę jest problemów z montażem tak jak nakazuje instrukcja,ale ja zrobiłem to w troszkę inny sposób,ale zgodny z instrukcją,i od tej pory czytam z usmiechem na twarzy posty osób które zmieniają akumulatory,rozruszniki,nowe mapy...
12,6 - 9,4 V = 3,2 V przy 5 mΩ to by dało ok. 640 A........ Przy ciepłym silniku to raczej nie wchodzi w grę (no i ten aku tyle nie może dać) Zastanawiam się czy akumulator nawet nowy, przy mocnym krótkim piku prądowym na te kilkanaście milisekund ma prawo "nie wyrobić z utrzymaniem napięcia - teoretycznie wyliczonego" ?. Z wykresu widać, że już...
Tylko że jak jest zatarty na ośce bendinks to taka operacja nic nie da. Tu trzeba podejść po całości wykręcić cały rozebrać. Sprawdzić stan szczotek , łożysk i tulejek, jak wygląda bendiks obejrzeć stan koła wieńcowego. Z moich doświadczeń takie zrobienie tylko częściowe działa na chwilę i tak potem trzeba to zrobić porządnie.
Nie ma się co denerwować, pewnie kolega mig_29 nie miał nigdy do czynienia z TDikiem. Sprawdź jeszcze BIP-y pompek, może któraś już siada. W VAGu : Engine-Grupa pomiarowa 023,wskazania powinny nie przekraczać +/-30.
Można wlać mu środka do czyszczenia wtryskiwaczy. Pozdrawiam.
wtryski ok. egr delikatnie przycinał a co do rozruchu dalej uważam, że coś jest na linii paliwowej - ma ktoś dokładny schemat układu paliwowego? gdzie jest dokładnie zawór jednokierunkowy?
Witam ! Każdy wolnossący diesel przy wyłączonych świecach żarowych trudniej odpala (przy 70 stopniach świece nie grzeją). Inną sprawą jest jak ciężki jest to rozruch . ( Nie opisałeś tego szczegółowo). Na rozruch ciepłego silnika ma wpływ wiele czynników np. słaby akumulator ,ciśnienie w cylindrach ,pompa wtryskowa itd. Trudno zgadywać co akurat w tym...
Hej kolego, co ostatecznie było przyczyną?
Witam posiadam civica 1,4 2004r.od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem,strasznie długo kręci zanim odpali i na zimnym i na ciepłym.Zawory ustawione wszystko sprawne i wyczyszczone.Pomoże ktoś,?
sprawdź regulację zaworów
Świece i przewody były wymieniane w zeszłym roku, obroty na zimnym silniku są ok 1100 a na ciepłym 900 ale nie falują
Po pierwsze to wyeliminuj LPG, czyli spróbuj pojeździć na benzynie (najlepiej zakręć zawór na butli na pracującym silniku i wypal gaz do zgaśnięcia silnika). Drugi test to czy lekkie (15-20%) dodanie gazu przy próbie rozruchu ciepłego silnika poprawia rozruch?
Przecież tam są pompowtryskiwacze silnik AJM Typowa wada to trudny rozruch przy ciepłym silniku.
Czujnik położenia wału pewnie stroi szopki :)
Wypadanie zapłonów może wywalać przez ten trudny rozruch na ciepłym silniku, o którym wcześniej pisałeś. Ciśnienie sprężania do kontroli. No i synchro rozrządu to podstawa.
Więc zamiast myśleć, wypadało by się wziąć do roboty. Ale tak jak pisałem - czujnika zegarowego pewnie nie masz, więc nawet tego nie sprawdzisz. Ponadto trudny rozruch na ciepłym silniku to raczej początek końca pompy wtryskowej.
Powiedz mi kolego w jakich okolicznościach masz ten utrudniony rozruch? Silnik ciepły czy zimny? Gdy już odpali chodzi prawidłowo? Nie trzęsia nim?
Totalnie nie znam się na mechanice, ale kiedyś miałem identyczny objaw w "Maluchu", powodem były podparte zawory.
A ma kolega możliwość podpięcia pod komputer? Sprawdzenia błędów itd... ?
Do alternatora. Zamieniając go w prądnice. Do rozruchu ciepłego silnika. I wspomagania przy przyspieszaniu.
Zacznę może od tego iż czujniki z VW w 95% przypadków psują się zwiększając swoją rezystancję lub otwierając kompletnie obwód (rezystancja nieskończona), w obu przypadkach temperatura widziana przez ECU jest niższa niż faktyczna lub zastępcza (najniższa programowa wartość), jeśli chodzi o rozruch to tylko poprawia odpalanie bo polityka startu żąda dla...
Jest taka możliwość, że po wyłączeniu silnika gaz ciągle dostaje się do kolektora - jego nadmiar może powodować późniejsze problemy z rozruchem. Dla próby pojeździj trochę tylko na PB i zobacz, czy też będziesz miał takie objawy. Zatankuj 10 litrów benzyny, niski stan w baku też może utrudnić rozruch.
Problem jest taki iż silnik bardzo cieżko pali. zarówno jak jest ciepły tak jak i zimny. Dokładnie chodzi o to że przy próbie rozruchu chwile nic nie łapie pózniej zaczyna na jednego tłoka drugiego itd. Całość zanim zapali trwa jakieś 20 sekund. jak już zapali to chwile go poszarpie i wtedy jest już dobrze.
To urządzonko oszukuje na chwilę przy rozruchu ciepłego silnika sterownik a co zatym idzie efekt uruchamiania jak na zimno.Przy odrobinie umiejętnosci mozna taki układzik zbudować samodzielnie.Nie ma nic wspólnego z oprogramowaniem.Nie spotkałem również przypadku w którym winę za ciężki rozruch na gorąco miała pompa wtryskowa.
Witam Dokładnie jest to objaw nieprawidłowej pracy pompy wtryskowej,albo kupić na allegor urzadzenie które nawet na ciepłym sprawia że włanczane są świece albo zwiększyć dawke rozruchową,pomoże to na jakiś czas
pisze w razie jakby ktoś miał podobnie. wyszło że zaworki powrotów wtrysków się zatarły. temat do zamknięcia
Witam #Jesli możesz opisz jaki rodzja błedu jest to (zwarcie do plusa / masy / blad odzczytu / inne) Adaptacja sondy lambda tez istniej na ciepłym i zimnym silniku (rozruch i bieg silnika po uruchmieniu) -sprawdz wiazke przewodow idaca do ECU może gdzieś zwieraj sie miedz saob przewody. -sprawdz- przewodzenie wtyczek łacznikowych *Przy okazji odkurzyć...
Szkoda zachodu a niby jak miał by tobie on ogrzać wnętrze auta i skąd weźmiesz tyle pądu Jeśli chcesz to załuż sobie webasto kture podgrzeje ci płyn i wtedy bedziesz miał łatwiejszy rozruch i ciepłe wnetrze.
Moc silnika dla 1 fazy 1,1 kW , a w tym co wkleiłeś jest 11 . Ten układ pewnie na wycinku sinusoidy działa . Sam planuję zabudować układ co w zerze włączy, to w/g mnie lepsze rozwiązanie niż rozruch czasowy .
Nie wyłącza się wtryskiwacz rozruchowy. Z tego co sie orientuje to wtryskiwacz rozruchowy działa tylko przez określony czas do pewnej temperatury silnika. Tak więc nie może być przyczyną nieodpalania na ciepłym silniku. objawy które opisałem to ciężki rozruch podobny do objawów uszkodzonego akumlatora ale to nie jego wina. Już wiem co się stało. Rozrusznik...
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
Jeżeli tak to pozapalały by się kontrolki ABS itp. Jesteś na 100% pewny że prąd nie dociera? Jak nie chce odpalić to zwarcie przekaźnika powoduje rozruch? Bo może sam rozrusznik się kończy.
Pomijając webasto to grupa VAG w swoich autach ma pakiet skandynawski : czyli dodatkowe grzałki oleju i płynu +wtyczka na zderzaku przednim. Można zaprogramować aby grzałki o zadanej godzinie podgrzały olej co ułatwia rozruch no i wodę czyli leci ciepłe powietrze od razu.
up.
Sprawdź styki w automacie rozrusznika są wymienne i czasami się wypalają. Zanim weźmiesz się za automat pomierz napięcie na akumulatorze w chwili gdy "stuka" jeżeli to styki to nie będzie zauważalnego spadku..
Cóż więcej;sterownik od gazu pozwala na rozruch tylko na benzynie, na zimnym startuje bez problemu, filtry od gazu jak widzicie odpadają. Ten problem ze startem polega na tym że w końcu zapali, ale trzeba kręcić bardzo długo. Poza tym silnik pracuje wzorowo.
Ja używam PTC75-B Prosty w obsłudze, opcja pomocy do rozruchu, oraz automatyka przy ładowaniu. Nie jest drogi, problemy są przy starszych dieslach, jeżeli chodzi o rozruch z prostownika. W moim przypadku rozrusznik potrzebuje w ciepłe dni 230Ah, zimą idzie na prawie 300Ah wiec te 15 minut które podają w instrukcji można se między bajki włożyć.
Sonda Lambda jest CHYBA sprawna, bo jak czytam, jeżeli byłaby uszkodzona, to komputer powinien to wykryć i zapalić lampkę od wtrysku. Nie prawda, nic się nie zapali, nie w tym aucie. Niemniej jeśli była by uszkodzona auto dużo by paliło (bo ze starości mają tendencję do przekłamywania właśnie w tę stronę). Nie pali bo nie pali i już, czy nie pali bo...
Co do akumulatorów Li-Ion, trochę mija to się z celem. Za dużo komplikacji. Dobry akumulator ołowiowy przy prawidłowym użytkowaniu wytrzyma nawet 5 lat i to jest koszt zaledwie 50 zł. Co do rozruchu, prawdopodobnie popełniasz podstawowy błąd przy rozruchu ciepłego silnika. Gdy po chwili od zatrzymania pracy silnika ssanie automatyczne się otworzy, to...
Witam!!! Mam podobny problem jak wyzej pytający.Mianowicie samochód na zimnym pali idealnie(GOLF IV 1.9 TDI_ALH, ale jak jest ciepły temp.90stopni trzeba go kręcić kilka dlugich sekund.Czytalem juz wile informacji na ten temat ,ale nikt nie dał mi jeasnej odpowiedzi.Wiem żenapewno nie jest to -rozrzad (zrobiony kompletny) -kąt wtrysku (ustawiony) -siwiece...
Jak wtryskiwacze masz zrobione to zostaje Ci pompa. W czasie jazdy masz większe obroty silnika i pompa wyrabia, w momencie rozruchu na ciepło zużyta pompa nie dobija ciśnienia przy tych 250 obrotach.
Webasto zużywa około "szklanki" paliwa na 30 min. pracy,więc na pewno mniej ile potrzeba do rozgrzania średniej pojemności silnika.Dodatkowe plusy to rozruch "prawie" ciepłego silnika (nie zapominajmy że olej niestety będzie zimny),brak konieczności skrobania zima szyb itp.Wracajac do tematu wstępnego podgrzewania cieczy chłodzącej,oczywiście świeca...
Na zimnym silniku tego rozrusznika nawet nie da się usłyszeć, ponieważ auto zapala "od kopa", to właśnie na ciepłym silniku rozrusznik kręci jak dziki a zapala dopiero po paru sekundach.
Zainstalowałem kolego tego softa ale opcja "rozruch na gazie przy ciepłym silniku" jest nieaktywna i podświetla się na szaro... Co to jest upgrade firmware do sterownika????
(at)pchlaw81 Odnośnie komfort/eco, te słowa padają w instrukcji przy ustawieniu " Tryb pracy pompy " (d.18): 1 = komfort, pompa pracująca ciągle 3 = Eco, przerywany tryb do odprowadzenia ciepła resztkowego po podgrzewaniu wody przy bardzo małym zapotrzebowaniu na ciepło Mam ustawione na 1 , czyli tę funkcję komfort mam włączoną . Tam jest jeszcze jedno...
albo regulacja klapy spiętrzającej.....
To nie jest typowy soft start, tylko układ rozruchowy. Bez niego, przy dużej różnicy ciśnień ssania - tłoczenia, sprężarka nie będzie w stanie się uruchomić. Dodatkowy kondensator zwiększa prawie dwukrotnie prąd rozruchowy, ale nie może on być podpięty na stałe, bo sprężarka się uszkodzi. W innych pompach ciepła mogły być inne sprężarki albo czynnik...
Też jestem ciekawy sposobu używania. Czy najpierw jest przeprowadzane doładowanie akumulatora? Jak długo? Co to znaczy długi rozruch, gdy kable robią się cieplejsze? Oraz dlaczego nie zakupiono bezpieczników, tylko są używane kształtki z blachy.
czy temperatura silnika ma znaczenie ? Czy przypadkiem dłużej trzeba "kręcić" jak silnik jest ciepły?
Temperatura na procku nie przekracza 50stopni w stresie(Pentagram Karakorum) na płycie nigdy nie było wiecej jak 45 stopni, napięcia w normie i stabilne. Poza tym niezależnie czy jest to rozruch zimnego czy ciepłego kompa, po prostu błąd pojawia się przypadkowo i zawsze za pierwszym resetem już startuje.
Z pobieżnego rozeznania wynika, że to suszarka z pompą ciepła. Wygląda jakby sprężarka nie mogła wystartować i wybija termik, gdy ostygnie sytuacja się powtarza. Albo uszkodzona jest sama sprężarka, albo układ odpowiedzialny za rozruch.
Witam Okazało się, że to immobilizer, świeciła pomarańczowa kontrolka z symbolem samochodu, dopiero po jej zgaśnięciu można odpalić auto. Pozdrawiam.
Sterownik nad nogami pasażera , trzy śruby ósemki , klucz nasadowy , osłona w dół i widzimy to co chcieliśmy. Wtrysk rozruchowy działa na zimnym i ciepłym silniku.
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
ciepłym rozruch trudny rozruch ciepłym silniku punto ciepłym
drżenie wskazówki obrotomierza tranzystory mutujące porównanie string
solar bateria kamera sonoff przekaźnik
Schemat radia NINA - gdzie znaleźć? Kod błędu 17301 w maszynach New Holland: SCR, hydraulika, paliwo