Dodam że auto zagazowane. To wiedziałem już po przeczytaniu samego tytułu tematu, ale jak napiszę że to wina instalacji gazowej to i tak nie uwierzysz, więc szkoda się produkować.
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moja Cytrynką. Zrobiłem tym autkiem ok 60 tkm praktycznie bez awarii. Od pewnego czasu zaczęły się problemy. Na początku zauważyłem, że przy rozruchu kręci trochę dłużej. Pierwsze co zrobiłem, to założyłem nowy filtr paliwa. Nic nie pomogło. Jeździłem wiec tak dalej. Po pewnym czasie rozruch był coraz...
Witam!! U mnie w samochodzie Volvo 850 TDI też takie cos sie dzialo. Odłącz czujnik temperatury silnika, wtedy komputer poda dawke paliwa jak przy -40 stopniach ,wskaze błąd i zapali świece. Odpalaj odrazu bez świec. Powinien odpalic od kopa. Jesli tak jest, to trzeba przestawic mechanicznie dawke paliwa w pompie wtryskowej na stałe. Mnie tak zrobili....
Jak jest zimny silnik to moment i zaskoczy bez problemu, tylko jak jest ciepły to nie chce zaskoczyć tak szybko jak na zimnym. Praca rozrusznika jest prawidłowa, kręci bez problemu. Ryszard
trzeba sprawdzic cisnienie na CR , podłaczyc i odczytac wartości mierzone z docelowymi
Dzięki za sugestie. Mech który ustawiał kąt wtrysku stwierdził że koło pasowe jest OK. Czyli podejrzenie pada na pompę lub rozrząd. Tylko się zastanawiam czy rozrząd może się sam przestawić. Dodam że po odpaleniu auto zachowuje się bez zarzutu czyli przyśpiesza, równo pracuje nie kopci tym bardziej dziwne te problemy z odpaleniem.:::?:
Przecież tam są pompowtryskiwacze silnik AJM Typowa wada to trudny rozruch przy ciepłym silniku.
Wypadanie zapłonów może wywalać przez ten trudny rozruch na ciepłym silniku, o którym wcześniej pisałeś. Ciśnienie sprężania do kontroli. No i synchro rozrządu to podstawa.
Więc zamiast myśleć, wypadało by się wziąć do roboty. Ale tak jak pisałem - czujnika zegarowego pewnie nie masz, więc nawet tego nie sprawdzisz. Ponadto trudny rozruch na ciepłym silniku to raczej początek końca pompy wtryskowej.
Gdy samochód jest zimny i go odpalam to ma ciężko i trzęsie całym samochodem, co to może być? Ale na ciepłym już tak nie ma
jakie oznaczenie silnika
Masz zużyty silnik i układ paliwowy a ten silnik na ciepło nie grzeje świec wystarczy podgrzać mu świece i zapali. Kiedyś nawet gotowe moduły na Allegro były sprzedawane.
Długo stał, weszła korozja i uszkodziła zaworek we wtryskiwaczu. Wystarczy w jednym i nie zapala ciepły. Te parametry co odczytałeś świadczą że dpf jest ok. Sprawdź co ile wypala to się upewnisz, ale to nie ma związku z rozruchem ciepłego.
Na zimnym silniku tego rozrusznika nawet nie da się usłyszeć, ponieważ auto zapala "od kopa", to właśnie na ciepłym silniku rozrusznik kręci jak dziki a zapala dopiero po paru sekundach.
Witam. Kolego KUBICA84LM z tym płynem,to było tak że kiedyś dolałem mineralnego a ma być syntetyk. Wylałem wszystko przepłukałem układ i zalałem odpowiedni płyn. Niestety było dobrze przez jedno popołudnie lecz na drugi dzień na zimnym silniku nadal płyn wycieka. Kolega podpowiedział mi na przekładnię w której są zawory i być może tam leży przyczyna....
Przewody Wn i świece są nowe i nigdy z tym kłopotu nie było a pozatym silnik pracuje bez zarzutów zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Jedynie co mnie nie pokoi to to że na zimnym silniku trzeba dość długo kręcić zawsze zapalał na dotyk.
Zasilanie to nie tylko "+" alei masa silnika......!!!! Tego to ja wiem, bo zauważyłem po innych wtyczka, gdzie masa zamienia się w sterowanie danego zaworu. Ciąg dalszy: Błąd wspomniany jak wyże został rozwiązany poprzez wymiany elektrozaworu od turbiny. Natomiast problem jednak pozostał z trudnym rozruchem na ciepłym silniku i tutaj niestety pompiarze...
podwójny czujnik cieczy chłodzącej G2/G62 G2/G62 - daje informacje na zegary - daje informacje do sterownika < jeśli czujnik uszkodzony, to sterownik może odbierać, że silnik jest ciepły, lub zimny = ssanie. zrób autoscana > czy są jakieś inne błędy ? pozdrawiam
Noo Panowie ciekawe pytania, ale ja tego nie wiem :) Np dzisiaj jadę, wszystko ok i po dodaniu gazu takie szarpnięcie i znowu na trasie przy prędkości 80km/h takie czasem łypnięcia do przodu, ze się można przestraszyć i trochę muł. No nic,muszę pojechać do serwisu lpg i niech sprawdzają.... TAK, reduktor ma przejechane 100tys. PS. aha, mechanik, który...
Kolego, jestem w stanie położyć glowę, że to wina rozrusznika. Nie rób tego bo głowa poleci ! przyczyną trudnego rozruchu ciepłego silnika TDI VP jest normalne eksploatacyjne zużywanie się elementów pompy wtryskowej gdzie można sobie radzić czyszczeniem/regeneracją rozrusznika, wymianą akumulatora na nowy, korekcją dawki startowej lub nawet zmianą...
Witam . Wyskakuje blad: położenie silnika, który chyba powoduje trudny rozruch, czy zimny czy ciepły czy po dłuższym postoju czy krótkim auto kręci rozrusznikiem około 8 sekund i dopiero odpala. Na wyłączonym silniku nieaktywny, na uruchomionym aktywny. Z tego co znalazłem tu na forum - uszkodzony czujnik położenia wału korbowego. Właśnie jestem po...
Sądzę że się zapowietrza na filtrze paliwa - i cofa się paliwo. Niestety, ten nowy filtr - jeśli podejrzewamy nieszczelność uszczelki - jest już do wyrzucenia, przed założeniem nowego (napełnionego paliwem na maksa) wyczyść szmatką z benzyną ekstrakcyjną we wsporniku powierzchnię przylegania uszczelki filtra, gumkę posmaruj lekko olejem silnikowym -...
Kup mały silnik spalinowy, do tego alternator na 24V. Zepnij to przekładnią pasową i masz ładowarkę do akumulatora Myślę, że prościej koledze wyjdzie mały generator plus do tego prostownik do podładowania baterii. Przy ciepłym silniku, a mówimy tu też o grzaniu vebasto rozruch nie powinien być trudny. Po uruchomieniu aku i tak będą ładowane z instalacji...
Witam mam problem z autem suzuki swift 1.3 16v kod silnika M13A. Objawy nie występują ciągle, raz jest tak że jest okej, a następnym razem nie. Do meritum, auto ciężko pali jak zapali czasem zdarzy się że czuć benzynę w środku. Szarpie na wolnych obrotach. Jak już odpali to podczas jazdy brak objawów. Temat w zasadzie tyczy sie Tylko wolnych obrotów....
skoro świece grzeją szukałbym w układzie paliwowym może faktycznie fitr sprawdz czy jak mu podasz już za filtrem to czy ci zacznie zapalać zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku może opornie ciągnie paliwo ze zbiornika a jak juz zaskoczy to pali i to czy zimny czy ciepły silnik może wcale nie ma znaczenia patrzyłeś jakie masz ciśnienie w przwodzie...
Witam !!! Mam podobny problem. Silnik 1,4 96 r. benzyna + LPG. Odpalam na benzynie i trzeba kręcić kilka razy. Na początku w ogóle nie łapie, za 3-4 razem łapie chwilę pochodzi i gaśnie. Jak ciepły to nie ma żadnego problemu. Nie ma falowania obrotów ani na zimnym ani na ciepłym silniku. Jak już zapali to chodzi ok. Czujnik temperatury zmieniony, zawory...
Mam problem z rozruchem - tylko na zimnym w moim Seacie Leonie 3 2.0 TDI 184km CR z 2014 roku (silnik CUPA). Rozruch jest dość kapryśny – czasami auto odpala na dotyk, a innym razem muszę kręcić rozrusznikiem przez nawet 5 sekund. Do tej pory wymieniłem już kilka części: filtr paliwa, czujnik położenia wału korbowego, czujnik położenia wałka rozrządu,...
Witam, Mam problem z wolnymi obrotami, gdy silnik ma 90 stopni. Przy zimnym silniku samochód odpala normalnie, a przy ciepłym pali ciężko. Wyświetla na komputerze EGR. Jest możliwość, że nie ma podłączenie z drugiej strony od EGR, jakby ktoś mógł mi wytłumaczyć gdzie to ma być podłączone. VW polo 1.4 16V benzyna+LPG. W razie potrzeby więcej informacji...
Wiatam. Moze ktos miał podobny problem: Objawy tylko jak silnik zimny. Odpala perfekcyjnie nastętpnie po dodaniu i puszczeniu gazu, silnik zaczyna nie równo chodzic. Telepie go na wszystkie strony, dym itp. Po wyłączniu cieżko odpala, ale po chwili działa ok. Nie zapowietrza sie , rozdząd ok , pompa ustawiona ok, przeplywomiesz ok. Vag - 0 błedów. jak...
Muszę poszukać tabel ale z tego co pamiętam to bez wiatraczków rozruch może być max 4 razy na godzinę. Zależy to od prądu załączania czyli jeśli rozruch jest długi i pod małym obciążeniem to soft może łączyć szybko a jeśli rozruch jest szybki i trudny to ilość ciepła jest duża i rozruch może być dokonywany ze względnie małą częstością. W rozważanym...
cały wybierak mam załozony nowy jakieś 1,5 roku temu.Przy właczonym zapłonie i podpiętej tej wtyczce blokuje się dżwignia zmiany biegów,raz jest górna skrzynia innym razem dolna gdy odłaczona wtyczka Dodano po 2 stawiasz na przerwę w obwodzie elektrycznym ? Dodano po 22 dziękuję za pomoc. W tym samym aucie dxi 450 2007 rok mam też inny problem,który...
Lambda z reguły wywala błąd na gazie. Masz wachlarz możliwych usterek, aż ciężko mi się zdecydować od czego zacząć. Mogą wypadać zapłony. Trzeba sprawdzić czy na ciepłym silniku iskra ładnie daje na starcie... bo po rozruchu to już siłą rozpędu nawet ze słabą iskrą jakoś daje radę. Możliwe jest też, że sam gaz Ci głupieje... spróbuj odpiąć komputer...
dzisiaj po południu będę sprawdzał kont wtrysku. a co do samej lampki to po przekręceniu zapłonu zapala się i po czasie 2-3 sekund gaśnie , bez względu czy silnik zimny czy ciepły nie ma różnicy w czasie jej zapalenia. + A mam pytanie jeżeli wartość konta wtrysku będzie nieprawidłowa to dam radę ją przestawić Vag-iem czy jest jakis inny sposób ??
Witam. Mam problem z Ursusem a mianowicie jak jest zimny to ciężko pali. Akumulatory ok, pompa po regeneracji, wtryski ustawione, rozrusznik kręci. Dwa lata po remoncie silnika, tłoki, tuleje panewki, głowica, kręci, leci biały dym a nie łapie. Zaczyna odzywać się gdzieś za 4 razem a zapala za 6 i jak zapali, to nie wkręca się na obroty, tylko chodzi...
Witam, W niedawno zakupionym fiacie występują 2 problemy jak w temacie tj.: 1. Im niższa temperatura otoczenia tym trudniejszy rozruch zimnego silnika. W niskiej temperaturze auto zawsze zapala "na dotyk" po czym momentalnie gaśnie, przy kolejnej próbie uruchomienia coś próbuje "łapać", ale nie odpala. 10-40sekund takiego mordowania i odpala, po czym...
Ja mam odwrotny problem... Auto stoi kilka godzin i nie chce odpalić, rozrusznik kręci jak muł, a kontrolki przyciemniają się i mrugają... jeśli trzymam zapłon - rozrusznik przyspiesza i czasem silnik odpala, a czasem... muszę podładować akumulator... Kiedy silnik jest ciepły - odpala bez problemu. Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze, akumulator...
Witam, pomóżcie rozwiązać sprawę trudnego rozruchu silnika 1.3 CDTI. Kiedy silnik jest zimny zachowuje się tak, że po uruchomieniu zaraz gaśnie (tak zachowuje się zimny diesel). Nie pomaga kilkakrotne grzanie świec, kiedy już zapali, pracuje równo i bez problemów. Ciepły też zapala. Mogę go uruchomić jak lekko uchylę przepustnicę (dodam trochę gazu...
Witam! 5 mies temu kupiłem Lanosa 1.5 16V 1999rok z instalacją gazową Stefanelli (data montażu 2004r). Aktualny przebieg to 147 tys (nie mam pewności czy to faktyczny przebieg czy nie). W samochodzie została wymieniona:pompa paliwa, filtr paliwa, filtr powietrza, olej, filtr oleju, świece, przewody zapłonowe oraz rozrząd. Problem polega na tym, że gdy...
Dzień Dobry Bujam się z tym problemem już 3 rok i w końcu nadszedł czas go rozwiązać. Pacjentem jest Audi S3 8L po lifcie z silnikiem BAM. Silnik jak i osprzęt seria, nic nie było modyfikowane. Bez gazu. Problem jest taki, ze gdy temperatury spadną poniżej 10 stopni, silnik ma problem z odpaleniem po nocnym postoju. Łapie, po czym dusi się i albo się...
Czasem motory potrzeba załączyć z trybu ręcznego, ale to tego dojdę jakoś. Trochę sobie pewnych rzeczy sam wykminiłem. W sumie to nie takie trudne. Siłowniki otwieram najpierw, opóźnienie i włączam nagrzewnicę, następne opóźnienie i włączam wentylator nawiewu, dlatego żeby było wstępnie ciepłe powietrze. kwestia tylko kiedy włączam obieg wody? No i...
Witam. Po odpaleniu zimnego Ciągnika pojawia sie szary dym , charakterystycznie gryzący az oczy łzawią jak chodzi w garażu . Ciśnienie oleju na nie rozgrzanym wynosi 3.5 bara natomiast na dobrze rozgrzanym w pracy wynosi juz tylko 1 bar . Tylko tyle na razie zbadałem . dochodzi jeszcze jedna kwestia tego dymienia -- jadąc samym traktorem bez obciążenia...
Witam wszystkich. W Lexii wyskakuje błąd P0110 - Usterka trwała, Sygnał temperatury powietrza dolotowego. wartość CAN niedopuszczalna. Objawem jest utrudniony rozruch silnika przy temperaturach -5 i niższych. Rozrusznik w przy temeraturze ok -5° musi kręcić ok 8sek nim zapali im zimniej tym dłużej to trwa, przy temperaturach dodatnich silnik zawsze...
Witam ma Vectre B 2.0 DTI proglem jest taki że bardzo ciężko rano odpala trzeba kręcić i kręcić po chwili odpali i dym z tłumnika leci na niebiesko i przebiera po chwili się uspokoi chodzi równo ...Jak go się wygasi i ponownie ma ciężko odpalić gdy jest ciepły jeździ się po mieście pali na dotyk ...Był u elektryka elektryk powiedział że jest ok z prądami...
Jedź so dobrego pompiarza niech sprawdzi wtryski. Może otwierają przy za dużym ciśnieniu. Pompa nie ma regulacji dawki rozruchowej w zależności od temperatury płynu chłodniczego. To zwykły diesel. Spala dobrze mój ma tak samo. Jak wtryski hałasują znaczy że się zacinają i otwierają przy za wysokim ciśnieniu. Szkoda czasu na eksperymenty z czujnikiem...
Witam, na początek - znalazłem podobny temat co mój z małą różnicą, nie ma gazu. Więc tak, silnik 1.4, 60 km (96r), w zimie zaraz po odpaleniu i ruszeniu gaśnie i nie chce odpalić, dopiero złapie po wielu próbach i kręceniu;/ albo jak odpalam i załączam nawiew żeby odmrozić szyby gaśnie i też nie chce odpalić ;/ wymieniłem przewody, świece, aparat zapłonowy,...
- 250 st.C miska olejowa lekko ciepła przy dotknięciu ręką/ i obroty wału 220 1/min Pomiar na wolnych obrotach ,ale wyniki wskazują jak na mój proste rozumowanie ,że coś chyba jest z czujnikami pierwszy od temp.oleju ,a drugi od obrotów wału. ,,Urządzonko" robi Cię w wała, bo odczyty są bzdurne aż tak, ze przy nich silnik nie mógłby pracować. Przyczyn...
Witam Podejrzewam kable WN i cewke w moim aucie jako przyczyne takich zachowań: - długo trzeba kręcić w przypadku 98% odpalań po postoju dłuższym niż 20 minut (obojętne czy silnik zimny czy ciepły); choć czasem po staniu 2-3 dni załapie od razu - zawsze leniwie wstają obroty, tzn silnik odpala ma 300 rpm... potem 500 rpm... 1000 i schodzą na książkowe...
Zimny silnik 20 C 2000-3000 om, ciepły 90 C 200-300 om
Problem pojawił się po wymianie koła dwu-masowego w niezależnym serwisie Volvo. Zanim samochód trafi do mnie, mechanicy z poprzedniego warsztatu sprawdzili wszystko co może mieć wpływ na trudny rozruch. Świece, wtryski, ciśnienie paliwa w listwie, wtryskiwacze, pompę wysokiego ciśnienia. Założyli też stare koło zamachowe, dalej ciężko palił. Poddali...
Witam wszystkich. Ponieważ zainteresowanych rozbudową dogrzewacza, który montowany był m. in. w samochodach Wolswagen Sharan jest dość sporo, opiszę tu jak rozbudować ten właśnie dogrzewacz do pracy samodzielnej bez potrzeby odpalania silnika. Układ ten pracuje u mnie już jakieś dwa tygodnie i jestem z niego bardzo zadowolony. Zalety to ciepły silnik...
Jeszcze raz sprawdziłem ciśnienie i wydajność pompki paliwa: ciśnienie przy podpiętym przed filtrem paliwa ciśnieniomierzem wynosi 5,5- 6 atm, wydajność sprawdzałem wg książki przez 30 sek dała ok 0,8 ltr. Filtr paliwa nowy wtryski przemyte pylą ładnie stożkiem, wtryskiwacz wstępny również git. Klapa spiętrzająca chodzi lekko wszystkie ustawienia idealne...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Witam Mam następujący problem z automatyką. (tą nowa optima- podłączam ją po raz pierwszy). Szafa (a raczej szafeczka) VS 10-75 cg optima. Centrala nawiewna- aplikacja NS-1. Wszystko podłączone jak należy. Chwile mi zajęło zdiagnozowanie alarmu, którego nie ma na liście alarmów w DTR (!!), czyli A14_HW_LowTbwtr- chodziło o za mała temperaturę na czujniku...
Dzięki za odpowiedź. Tak wiem, że te piły są dobre. Jednak kupiłem Makitę dcs5200. Nie kierowałem się tylko nazwą firmy. Wiadomo, że te dwie (S i H) są liderami jeżeli chodzi o pilarki. Chodziło mi o jakość, cenę i serwis. Jeżeli chodzi o klasę średnią pił, to Makita w niczym nie ustępuje, a nawet przewyższa. A kosztowała 1600zł. Husqvarna 359 (bo właśnie...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Witam ponownie wymieniłem pompę paliwa ale mam problem z odpaleniem ciepłego silnika czujnik wału korbowego wymieniłem. Czujnik wałka rozrządu schłodzilem ale nic to nie dało
Taka grzałka nie będzie optymalna. Będzie - przy założeniu, które stanowi drugą część cytowanego zdania "gdy postawisz sobie za zadanie pobranie maksymalnej mocy ze źródła o rezystancji wewnętrznej 12Ω." Ale czy zawsze chodzi o pobranie maksimum energii? Nie zawsze a zapewne nawet rzadko. Podobnie jak rzadko przeciętny użytkownik ma do czynienia...
Witam, mam problem z rozruchem na zimno 2.5 tdi w wersji 109km w LT 35 dokładnie jak się nie mylę silnik ANJ. Objawy - obecnie przy postoju po nocy temperatura około 0 st.C zapala za 2-3 razem, ciepły na raz, nawet gdy jest ok.+5 juz zaczynają być problemy. Akumulator sprawdzał mi gość ze sklepu testerem i podobno jest w dość niezłym stanie, ale jeszcze...
Pompowtryski dzięki rozumiem że trzeba je sprawdzić na zimno i ciepło po wyjęciu z silnika czy sąś inne metody? pozdr. L
Witam ! Każdy wolnossący diesel przy wyłączonych świecach żarowych trudniej odpala (przy 70 stopniach świece nie grzeją). Inną sprawą jest jak ciężki jest to rozruch . ( Nie opisałeś tego szczegółowo). Na rozruch ciepłego silnika ma wpływ wiele czynników np. słaby akumulator ,ciśnienie w cylindrach ,pompa wtryskowa itd. Trudno zgadywać co akurat w tym...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Oto opis mojego problemu Gdy odpalam zimny silnik to jest tak jakby zostawał zalewany normalnie się dusi jakby chodził na 3 cylindry po chwili wchodzi na w miarę normalną pracę tzn. pali na wszystkie cylindry ale szaleje z obrotami . Natomiast gdy jest ciepły to chodzi na 95% prawidłowo ale jakby na lekkim ssaniu. Wymieniłem kable zapłonowe, kopółkę,...
O ile rozumiem, magazynowanie wychwyconego dwutlenku węgla jest dość kosztowne, bo wymaga zużycia dużej ilości energii - według informacji z Wikipedii zastosowanie Wyobraźmy sobie świat bez ropy Z prof. dr. hab. Dobiesławem Nazimkiem, kierownikiem Zakładu Chemii Środowiskowej UMCS w Lublinie, rozmawia Adam Kruczek Panie Profesorze, na jakim etapie...
Witam mam problem ze swoim skuterkiem może najpierw przedstawię dane: Silnik 50cc 4T przebieg 5000 gaźnik CVK nowy cewka niby z mocniejszym uzwojeniem nowa i filtr powietrza nowy. Problem polega na tym że po wyregulowaniu zaworów skuterek ładnie pali i jest ok ale zdarza mu się i to coraz częściej jak się jedzie i powoli zatrzymuje zgasnąć i ciężko...
trudny rozruch ciepłym rozruch rozruch ciepłym
zakodować kanał reset hasło serwisowy denon rezystor
thomson 26hu5253 generator prądu
Pralka z autodozowaniem - czy warto inwestować? Czerwona kropka na telewizorze Xiaomi - przyczyny i rozwiązania