Rozrusznik kręci ale kostka rozłącza kl 15 .
Teoretycznie podłączenie równolegle drugiego akumulatora jest możliwe. Takie rozwiązania stosuje się między innymi w UPS-ach umożliwiających rozbudowę przez dołączanie dodatkowych akumulatorów. Problemem jest jednak dołączanie akumulatorów podczas zaniku. Rozładowany akumulator zacznie pobierać znaczny prąd z akumulatora naładowanego. Z uwagi na fakt,...
Zwyczajnie do normalnych zastosowań czyli sprawdzenia czy akumulator w ogóle jest sprawny (np. przy problemach z rozruchem, w celu wyeliminowania akumulatora jako przyczyny) lub celem określenia zgodności z parametrami określonymi przez producenta (w przypadku nowych produktów) taka dokładność jest całkowicie wystarczająca. No bo co to za różnica, czy...
Zasadniczo obojętnie a zwyczajowo daje się na plusie, chociaż przy zabawce to już kompletnie bez znaczenia bo tam nie ma "masy na masie" ;) Pamiętaj żeby to nie był pstryczek od lampki a na prawdę coś lepszego, prąd w czasie "rozruchu" samochodu to kilkanaście amperów.
To tak jak byś chciał się upić jednym piwem.
Dziękuje za odpowiedz. Ale nie o to mi chodziło. Koledzy mają mają obniżone napięcie do około 20v. Ja mam napiecie ok. 80v i z tego napięcia chce zrobic ten rozruch nie potrafie obniżyc tego napięcia. Czy jest to możliwe?? bez dodatkowego odczepu??
Kolega jeździ roburem, czy maluchem z prądnicą? Żaden współczesny, sprawny samochód nie ma tak rozbieżnego napięcia, Napięcie przy rozruchu samochodu możesz zmierzyć miernikiem. Więcej jak 10V nie będziesz miał. Natomiast przy załączeniu ładowania przez regulator występuje skok napięcia, bo akumulator może i rezystancję wewnętrzną ma małą, ale impedancję...
Ja wiem że to tak nie działa ja się pytam czemu takie długie czasy wtrysków są może coś ze sondami? Na filmikach jest pokazane praca sondy
TL7705 bym nie ruszał. Zająłbym się dwoma rzeczami: dzielnikiem napięcia R39/R40 oraz przemyślałbym zastosowanie zasilania buforowego i dodatkowego akumulatorka. Jeśli problem dotyczy momentu rozruchu samochodu a układ pobiera stosunkowo niewiele energii, można przemyśleć oddzielenie całego zasilania diodą Schottky i zastosowanie dużego kondensatora...
(at)strucel Do rozruchu samochodu potrzeba 3, albo i więcej, razy te 70A.
Polecam taki bufor zasilania przed przetwornica zamontować czy to turbina wiatrowa czy solarna. Reguluje to moc i natężenie w sieci. Taki akumulator można wykorzystać np przy rozruchu samochodu. Jak ze sprawnością przy przechowywaniu energii w super-kondensatorach? Nie od dzisiaj wiadomo że aku. kwasowe to zaledwie 35%. Z litowymi trochę lepiej ale...
Witam, Odpowiadajac na Twoje pytania: Ad. 1: Do 2,8 Diesel to 400A byłoby optymalnie, ale cena.... Ad. 2: W nowoczesnym aucie zbt wysokie napięcie jałowe takiego prostownika może spowodować uszkodzenie elektroniki. W tanich modelach nie ma zabezpieczenia przed odwrotną polaryzacją, więc odwrotne podłączenie spowoduje ogromne straty a nawet pożar. Ad....
Falowniki zasilające silniki indukcyjne nie mają akumulatorów mimo że ich zadaniem jest sterowanie nie raz silnikami o dużej mocy .Elektronika w nich się jakoś nie psuje bo nie dopina się dodatkowo akumulatora. Mają kondensatory. Falownik a alternator to są 2 różne urządzenia nieporównywalne w działaniu. Nie wiem poco mieszasz falownik do rozruchu...
Nic się nie uszkodzi, iskra zamiast w silniku powstanie na świecy w powietrzu. Jeżeli pali się czerwona lampa na drzwiach to masz zamknięty samochód i powinien być załączony alarm, lub inaczej - przy rozruchu samochodu lampka nie powinna mrugać.
A jaka jest w ogóle motywacja do montowania takiego czegoś? Zepsuła się stacyjka? To w niczym przecież nie ułatwia czy przyspiesza rozruchu samochodu. Chodzi o to zeby zapalać przyciskiem a nie obrotem kluczyka?
Jaki schemat proponujesz? A co z rozruchem, do rozruchu samochodu go nie używałem gdyż zauważyłem podczas rozruchu ciągnika rolniczego że napięcie czasem skacze do 17V a takie napięcie może uszkodzić elektronikę w samochodach. Czy układ który zaproponujesz też się sprawdzi przy rozruchu? Czekam na propozycję i uwagi. Pozdrawiam
W jaki sposób sprawdzić potencjometr gazu? Wszystkie świece wykręcałem, sprawdzałem na krótko podpinając pod aku i grzeją, chociaż nie wiem, czy takie sprawdzenie wystarczy. Błąd świec można usunąć, jednak po rozruchu samochodu pojawia się ponownie. Czy możliwe, że padł sterownik grzania świec? Czy można to w jakiś sposób sprawdzić?
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Taki bufor nazywa się POWER BANK. Nie wymyśaj koła tylko sobie kup. Gotowy. Jak kupisz taki jak cegła ( do rozruchu samochodu) to pół roku będziesz miał zasilanie.
Pojazd elektryczny może mieć napędzane paliwem urządzenie grzewcze. I w dalszym ciągu jest 100% elektryczny. Tu ewidentnie urządzenie jest uszkodzone bo kopci normalnie przecież nie widać żadnego dymu przy pracy tego urządzenia. Czasem przy rozruchu zakopci.
Do rozruchu samochodu osobowego diesla, więc bardziej interesuje mnie 12V.
W większości współczesnych samochodów gniazdo zapalniczki nie działa przy rozruchu. Podłącz bezpośrednio naładują się podczas jazdy.
Witam wszystkich, Mam takie pytanko. Chciałbym zrobić ew. przerobić układ sterowania za pomocą głosu (są nawet w sprzedaży takie breloki które reagują na gwizd) Układ polegałby na tym, że kiedy zagwizda się przy przekręconej stacyjce to przekieruje on napięcie na przekaźnik który będzie podłączony do ostatniej pozycji w stacyjce (uruchomienie silnika)....
Nie jest ważne czy to będzie 1-faz czy 3-faz transformator. Ważne jest aby trafo było na tyle duże(takiej mocy) abyśmy mogli pobrać z niego prąd w granicach prądu jaki pobiera rozrusznik w czasie rozruchu samochodu. Wiadomo że prąd pobierany będzie zależał od stanu naładowania akumulatora. Jeśli akumulator będzie prawie rozładowany to ten prąd będzie...
Jedyne co pomagało to możliwość rozruchu samochodu A jak się sprawuje ta funkcja w nim?
Szukaj prostownika z tzw. boosterem. Najlepiej, gdy booster jest włączany osobnym przyciskiem na długim kablu. Wtedy tryb BOOST uruchamiasz tylko na moment rozruchu samochodu naciskając na przycisk równocześnie z przekręceniem kluczyka. Tu masz namiary na polskiego producenta: http://www.elsin.pl/sklep/index.php?cPat...
Czy lepiej prostownik 12 V 4 A który pobiera 50 W z gniazdka zamiast zasilacza 12 V Jednoamperowego nie masz ? Będziesz wtedy dom ogrzewał tylko 12 watami. Dopiero ci koszty spadną. Wprowadzamy na Forum termin ,,Energetyk Alternatywny" :D ? To ja przebiję. Zasilacz antenowy 12V ma wydajność 0,1A czyli zużywana moc max 1,2W. Kosztuje kilka PLN a jaki...
Odszukac centralkę autoalarmu sprawdzic zasilanie a dokładniej mase czy podczas ruchu /rozruchu samochodu to nie ginie.
Nie mam dostępu do takiego, mam natomiast możliwość pomiaru spadku napięcia podczas próby rozruchu samochodu, czy to wystarczy?
Bateria służąca do rozruchu silnika samochodu. Są też baterie trakcyjne.
Silnik w pracy znamionowej pobiera 133, w momencie rozruchu ile ?. A uważasz, że kiedy jest jego praca znamionowa ja nie w trakcie rozruchu samochodu.
Więc tak akumulator postał 3dni w samochodzie. Wykonałem pomiar: - Na postoju 12,30V. - Po uruchomieniu kontrolek itd.: 11,60V. - Podczas rozruchu samochodu na mniej niż 1s: 10,60V.
Zacytowany film dotyczy pierwszej najmniej udanej wersji przetwornicy. Poza tym autor filmu swoim zachowaniem prowokuje usterkę. Np jak prąd rzędu 100A na przepłynąć punktowo kiedy autorowi filmu nie chciało się założyć klem? Proszę spróbować rozruchu samochodu z klema dotykającą krawędzi biegunów.
Witam wszystkich ! :P Przedstawiam Wam Zasilacz do wspomagania rozruchu np w samochodzie. Obudowa to Z-39 trochę pustego miejsca zostało ale to w niczym nie przeszkadza. Zamiast klasycznego bezpiecznika postanowiłem dać coś wielokrotnego użytku a mianowicie wyłącznik nadmiarowo-prądowy B10 , Transformator użyłem z uszkodzonej mikrofali , wyciąłem uzwojenie...
załączenie na stałe może jednak uszkodzić wzmacniacz ? Na pewno mu nie pomoże. Lepiej nie używać wzmacniacza podczas rozruchu samochodu.
Witam ! Kupiłem urządzenie do rozruchu samochodu Typu BLOW Jump Starter JS-15 81-2018. Urządzenie posiada kilka funkcji, między innymi latarkę sygnalizacyjną ze światłem głównym białym i światła migające czerwone i zielone. Od pewnego czasu światła kolorowe przestały działać. Szukałem w internecie schematu elektrycznego tego urządzenia ale nic nie znalazłem....
Poziom 11.5V wydaje się sensownym jeśli chodzi o rozruch samochodu. Głębokie rozładowanie baterii samochodowej mocno skróci jej żywotność poprzez zmniejszenie jej pojemności. Mierzenie napięcia nieobciążonej baterii to słaby wyznacznik poziomu jej naładowania, jednak w przypadku Autora bateria jest wciąż czymś obciążona i pomiar jej napięcia można traktować...
Moja Corolla (akumulator) od jakichś 8 lat, jak tylko stoi w garażu, to jest podłączona pod panele PV. Nad napięciem czuwa układ, który odłącza panele od instalacji, gdy napięcie wzrośnie do 14,8 V i ponownie je włącza, gdy napięcie spadnie do 13,0 V. Nie było problemu z rozruchem samochodu, nawet z 10-letnim akumulatorem. Panele do instalacji podłączone...
To nie statystyka, żeby robić analizy. To urządzenie może być przydatne, gdy prądu brak, a rozmawiać trzeba. Zasilanie laptopa tą baterią umożliwi dłuższą pracę laptopa zasilonego z wewnętrznej baterii. Można też doładować baterię laptopa i korzystać tylko z niej. Zasilacze sieciowe w standardzie PD nie mają wejść USB, lecz wyjście - odbiornik ma wejście....
Witam mam problem z rozruchem samochodu rozrusznik zaczął słabiej kręcić. Wymieniłem akumulator i nic rozrusznik stanął nawet nie słychać żeby bendiks ruszał.
Akumulator działa po dziś dzień, aczkolwiek zima dała mu się we znaki - miesiąc postoju gwarantował brak rozruchu.
Kodu wcale nie musi być. Jak nie chce zapalic miga kontrolka blokady rozruchu?
Witam, przy odpalaniu auta trzeba wyjąć ładowarkę z gniazda zapalniczki. Przy rozruchu samochodu napięcie w instalacji spada do 10,5V i elektronika ładowarki dostaje zmniejszone napięcie z tąd bierze się opisany problem. Pozdrawiam.
Nie na diagnostyce nie byłem jeszcze jutro ogarnę temat z tym. A panel wraca do ustawień zapamiętanych przy rozruchu samochodu takie jakie były przy odpaleniu a podczas jazdy jak zmienię to wracają właśnie do tych jakie były przy odpaleniu. Ale gdy np miałem ustawione przy odpaleniu te 23* i zmienię na 29* i zgasze auto to już będzie miał zapamiętane...
Nie jestem pewien czy to dobry dział. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zakupem powerbanku z funkcją rozruchu samochodu. Ale zupełnie nie znam tematu. Macie doświadczenia z tymi urządzeniami? Suzuki Swift 1.0 benzyna
Posiadam booster Norauto N900(foto poniżej) do rozruchu samochodu ale bez zasilacza. Proszę podpowiedzcie o jakich parametrach zasilacz mam kupić. Parametry boostera to 17Ah/900A max/12V https://obrazki.elektroda.pl/4711680300_...
Podpinałem bez niczego Linksys-a i TPLinka. Jedno i drugie działało. Z tym że TPLink miał czasem tendencję do zawieszania się przy rozruchu samochodu.
Wskazana przetwornica step up/down Oczywiście to jest najlepsze rozwiązanie ,bo zapewni stabilne napięcie nawet przy rozruchu samochodu .
Lanos jest prosty jak drut.Rozbierasz obudowe kolumny kierownicy,od góry zobaczysz sześciopinową niskoprądową złaczkę do której idą przewody z przełącznika.Trzy z tych przewodów to są twoje swiatełka które chciałeś zautomatyzować.Potrzebujesz znależć dopływ 12v oraz dwa przewody którymi sterowane są przekażniki krótkich i postojowych.Dalej rusz głową...
Rozruch będzie odbywać się z akumulatorem do rozruchu samochodów osobowych.Czyli robię normalny mostek gretza 4 diody po 100 A ?
99% UPS typu rack 2U ma akumulatory położone na boku i jak przewalam się już grupo ponad dekadę po serwerowniach. To w życiu nie widziałem wylanego akumulatora, spuchnięte że aż mocowania pogięło, całkiem martwe, to tak ale wylanego nigdy. Prosił bym o jakieś źródło, że to jest w ogóle możliwe. Pomysł ciekawy, jako koncept je jest zły, firmowo nikt...
Jak po naładowaniu sprawdzić stan akumulatora tak aby upewnić się że jest on w dobrej kondycji ? Stopień naładowania akumulatora sprawdzisz przez pomiar napięcia na biegunach 24 godziny po ładowaniu. Można też sprawdzić napięcie na akumulatorze podczas rozruchu ale myślę że organoleptycza ocena w czasie rozruchu wystarczy jeździsz tym samochodem to...
Kupię chyba używany licznik. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy sam licznik może powodować zablokowanie rozruchu samochodu, czy to może jest jakaś inna przyczyna? Licznik trzeba naprawić - kupisz drugi i za chwilę będzie to samo.
Jeden akumulator 12V taniej wyjdzie, ważne aby miał odpowiednio duży prąd rozruchowy, może też posłużyć jako awaryjny do samochodu. Odnośnie samego rozruchu ważny jest stan rozrusznika oraz połączeń przewodów
Stosowanie takich urządzeń dla rozruchu samochodów "naszpikowanych" elektroniką jest niebezpieczne dla tej elektroniki Ale duży trafo szybciej łąduje i jest trwalszy niż małe coś . Nikt nie pisze że by autor używał najwyższych zakresów czyli PUSK -rozruch.
A ja dodam że akumulatory zelowe raczej źle znoszą chwilowe duże obciążenia np. podczs rozruchu samochodu jak juz stosowac to tylko dodatkowy akumulator kwasowy.
Tak ,są stosowane,elektrolit jest w postaci żelu,nie ma klasycznych płaskich płyt a są w formie spirali.Nieczęsto stosowane,cena raczej zaporowa.
Do prądu stałego ma mierzyć natężenie. Np przy rozruchu samochodu. Wiem ze na zwyklym multimetrze gdy się ustawi na napięcie przemienne to zamiast w akumulatorze 12v pokaże dwa razy tyle
Witam! Przymierzam się do zakupu prostownika 12/24v. Nie wiem jaki wybrać. Potrzebny będzie sporadycznie do naładowania, uruchomienia z rozruchem samochodów osobowych. Posiadam także ciągniki rolnicze i koparkę z dwoma akumulatorami o pojemności 170ah. Budżet 600zl. Pozdrawiam
Na nic te wasze pomysły gdyż rozrusznik np malucha pobiera podczas rozruchu prąd około 100A,a poloneza ob 250 do 300.Tak że nie zawracajcie sobie głowy żadnymi przetwornicami i niczym innym oprócz sprawnego akumulatora.Proponuję temat zakończyć.
Normalna sprawa, większość radyjek przysiada jak napięcie spada poniżej 10V. Acha tak na marginesie bardzo ciekawy jest przebieg prądu z acu w momencie rozruchu samochodu.
problem skonczyl sie po kilkakrotnym wykasowaniu usterek i kilkakrotnym rozruchu samochodu tak mi poradzil mechanik i jak widac pomoglo choc nie wiem na ile ale pomoglo:))
Weź np. taki kabel do rozruchu samochodów i połacz akumulator minus z obudową alternatora albo minus akumulatora z karoserią i zobacz czy będzia zmiana napięcia
Pewnie kosztuje kilkaset złotych . A 15 ogniw kupiłem za 15 zł , miało to służyć jako powerbank do rozruchu samochodu. Pewnie go użyje kilka razy w ciągu roku . Prosty zasilacz komputerowy z przetwornicą na 12.6 V nie wystarczy?
Chodzi mi o wykorzystanie ładowania żeby nie szło w kosmos. Oczywiście dwa aku. będą obciążać silnik i minimalnie zwiększać zużycie paliwa. Zawsze mnie zastanawiało, co się dzieje z ładowaniem, gdy "firmowy" aku. do rozruchu samochodu jest pełny.
prawdopodobnie nie masz uziemienia potrzebujesz dobre uziemienie podlacz uziemienie starym indianskim sposobem grubym drutem do kranu ja czasami uzywam kable od rozruchu samochodu w zime
Ta różnica plus efekt samorozładowania daje stratę na sprawności. Ja wiem że prawność akumulatorów kwasowo-ołowiowych przeznaczonych do rozruchu samochodów jest niższa niż sprawność litowo-jonowych. Wynika to z większej rezystancji wewnętrznej kwasiaków. Podczas rozładowania na anodzie tworzy się warstewka siarczanu ołowiu który ma bardzo małą przewodność...
Moim głównym celem było uzyskanie informacji jak działają takie "lepsze" boostery. W jaki sposób działa ta elektronika że podbija/wysysa energie z wewnetrznego akumulatora podczas rozruchu samochodu. Czy ktoś może to wyjaśnić albo zaproponować literature? Czy to tylko baterie w środku z ladną nalepka "booster" na opakowaniu?
Wprawdzie nie korzystałem z takiego prostownika, ale człowiek który je budował tłumaczył nabywcom, że należy go włączać w czasie rozruchu silnika. Wówczas napięcie w instalacji samochodu nie przekroczy 15V.
hmm, odpowiedź to już dostał, i to dobrą. Tylko że chyba jest przywiązany do swojego pomysłu z mosfetem. (at)jdubowski; tak rozrusznik i całą resztę, w temacie autor pisał "układ ma służyć do podłączenia drugiego akumulatora do instalacji na czas rozruchu samochodu".
Witam Zastanawiam się nad najlepszym doborem przenośnego akumulatora 12V. Chciałem zbudować przenośny zestaw dla chrześniaka w którym by były pokazane podstawowe gadżety elektryczne - przełącznik klatkowy, mały elektromagnes, start-stop z podtrzymaniem na przekaźniku, żarówka świecąca na pryzmat, itp. Oczywiście nie wszystko podłączone jednocześnie,...
Ten prostownik ma być do rozruchu samochodów, a nawet traktorów, pisze w pierwszym poście. Nie mam za dużo doświadczenia w tym dlatego chciałbym jakiś schemat. Zostaje mi chyba zwykły transformator dużej mocy, a regulacje może na tyrystorach się zrobi na pierwotnym.
Problem dot. rozruchu samochodu. Zdarza się, że po przekręceniu stacyjki strona odpowiedzialna za zapłon jest "głucha" tak jak by nie było napięcia na zasilaniu. Po ponownym przekręceniu stacyjki normalnie odpala. Zanim zajmę się połączeniami stykowymi przy aku, chciałbym zapytać o możliwy inny wariant...
3x2,5 to kable do kładzenia w ścianie a nie do rozruchu samochodu, zapewne są to też sztywne kable a nie linka, nie wspomnę już o przekroju 2,5 a 25mm to istotna różnica, podsumowując: NIE zda to egzaminu.
W tym czasie pedał gazu jest zupełnie miękki nie można nic podpompować w czasie próby rozruchu. Ciekawe spostrzeżenie w samochodzie w którym jest elektroniczny pedał gazu...
Dokładnie tak. Wtedy będziesz mógł sobie łączyć równolegle - co ci da 15V i większe kopyto do rozruchu samochodów. Albo szeregowo - da ci to 30V, mniejszy prąd i będziesz mógł ładować większe akumulatory. Oczywiście do ładowania jakaś kontrola parametrów będzie potrzebna.
Właśnie otrzymałem "recenzję" ładowarki po kilku miesiącach używania: W zimie na mrozach była używana do wspomagania rozruchu samochodów. Nawet pomimo zupełnie rozładowanego akumulatora i dłuższych prób kręcenia rozrusznik ładnie kręcił a prostownik nie uszkodził się. Wygląda na to że dorywczo można z niej wyciągnąć o wiele więcej jak te 20A i jest...
A można tak? Myślałem, że ten nieczynny rdeń w jakiś sposób by przeszkadzał magnetycznie. Mimo wszystko chodzi tez o ciężar. Wolałbym aby to było lżejsze. Chciałbym zrobić np. zasilacz do rozruchu samochodów, a może w przyszłości jakąś zgrzewarkę do blachy.:|
to będzie plus niegasnący przy rozruchu samochodu,bo są też gasnące w momencie pracy rozrusznika i taki byc może przeciąłeś,jeżeli nie czarno-żółty to na 99% czarno-czerwony,ale wcześniej nakłuj sie i sprawdż i napisz czy trafione.
Witam. Bocznik nie mogl by byc na stale bo w czasie normalnej pracy zmniejszal by wskazania amperomierza.W czasie rozruchu samochodu amperomierz powinien byc odlaczany,wtedy nicv mu sie nie stanie.Nad realizacja czegos takiego trzeba pomyslec.
Mam akumulator, który posiada oczko do kontroli stanu jego naładowania. Jakiś czas temu w oczku było widać zielone "światełko". Od pewnego czasu nic w tym oczku nie widać. Akumulator zachowuje się normalnie tzn. nie mam problemów z rozruchem samochodu. Czy to jest powód do niepokoju?
No oki a co z sterowaniem ?? Ten odrazu jest wysterowany na max i nie mogę nim regulowac. A jak wyglada sprawa z rozruchem? Jakiej mocy musi byc trafo i diody aby mozna było dokonać rozruchu samochodu z silnikiem powiedzmy 1,4 ? Czy wie ktos jak zbudowac takie trafo albo z czeg zastosowac?
A te 300A w czasie rozruchu samochodu nie płynie przecież przez aku tylko innym - równoległym obwodem, przez rozrusznik. Pozdrawiam Nie płynie przez aku, tylko do aku i wtedy aku zrobi bum. Przy 300A nie radzę zwiększać napięcia powyżej 12V.
Wykluczyłeś akumulator. Problemem może być nie sprawny układ ładowania akumulatora. Naładowałem go dzień wcześniej na full. W warsztacie wykazało,że nadaje się do wymiany, zdolność odpalania (Startleistung) 68%. Powinieneś wyciągnąć z tego wnioski. Dołożenie następnego akumulatora / o nie wiadomej kondycji / na pewno nie poprawi problemów z rozruchem...
Witam.. Tata zawsze używał tego prostownika i sobie go chwalił (możliwość rozruchu samochodu). Teraz ja go mam, ale nie wiem jak go użytkować.. czy ktoś może dysponuje instrukcją lub mógłby opisać do czego służą ustawienia tego urządzenia. Ogólnie potrafię obsługiwać prostownik ale nie znam rosyjskiego. Z góry dziękuje za pomoc.
Kolego, wartość 100mA jest wystarczającą wartością by człowieka uśmiercić. W czasie rozruchu samochodu mamy prądy ponad 600 A /amper/, czy jak dotknę akumulatora to płynie 600 A przez moje ciało?, Czytaj ze zrozumieniem, tam jest 24 V DC i max 100 mA.
Wszystko jest orginalne zakladane. Bezpiecznik nie pali sie odrazu np. ten spalił sie po 2 miesiącach. Rozmowa o tym bezpieczniku byla przy okazji i to sam koles ktory dokonywal przegladu samochodu o tym mi powiedzial zeby zapalac samochod z wylaczonym wentylatorem. Przy zapalnoym silniku bezpiecznik sie nie palil tylko przy rozruchu samochodu.
Mam proste i banalne pytanko. Może ktoś się orientuje o ile spada napięcie w instalacji elektrycznej samochodu podczas rozruchu silnika???
Tak ale co w końcu chcesz sprawdzać? Jeśli interesuje Cię stopień naładowania akumulatora to zmierz to zwykłym miernikiem, jeśli chcesz się dowiedzieć w jakiej kondycji ogólnej jest twój akumulator to zmierz napięcie na akumulatorze podczas rozruchu samochodu aczkolwiek przy tej metodzie musisz mieć względnie sprawny rozrusznik. Napięcie podczas rozruchu...
Prawidłowo w samochodzie świece żarowe grzeją przed rozruchem silnika i po rozruchu silnika do pewnej temperatury cieczy chłodzącej, określonego czasu po rozruchu. Możliwe, że w tym samochodzie jest dodatkowo podgrzewacz cieczy chłodzącej, który dodatkowo obciąża silnik, aby silnik szybciej osiągnął temperaturę roboczą cieczy chłodzącej.
Warto by sprawdzić do jakiego poziomu spada napięcie podczas rozruchu samochodu. Zauważyłem taki objaw w swoim samochodzie podczas dużych mrozów, w czasie uruchamiania skasowały się ustawienia, co prawda stało się to tylko raz w moim przypadku ale jest to możliwe. Teraz mamy cieplej może problem ustąpi. Jeśli nie to trzeba sprawdzić obwód podtrzymania...
Proszę o pomoc: Nie działa mi podgrzewacz paliwa . Tak bynajmniej sądzę ponieważ nie robi się ciepły filtr i tenże podgrzewacz po przekręceniu zapłonu - A TAK BYĆ POWINNO TAK? Z logiki wynika, że nie podgrzane paliwo utrudnia rozruch - tak? Ja mam problem z rozruchem samochodu w minusowych temperaturach. Jak prawidłowo podłączyć podgrzewacz? (sprawny)...
Co do diod to mym się zastanowił jakiego autka będzie rozruch. Disel potrafi zimą wziąć 560 A na rozruchu (osobowy).
Żeby było ciekawiej,jak dam kierunkowskaz,obojętnie który,to przygasa mi ośw. w aucie,jak podłączę przyczepkę + kierunek to mam trzaski w głośnikach-bo o włączeniu awaryjnych już nie wspomnę. Odepnij klemy i wyczyść papierem ściernym. Tak samo bolce na Aku. Uszkodzony akumulator, lub alternator. Nie zaciekawiło was że nie na problemu z rozruchem samochodu?
Ciekawe co teraz powiedzą ci wszyscy 'niewierzący' Ci wszyscy do których ja też należę, cieszą się Waszym szczęściem. Sprawdzone, działa, zmieniam stosunek do tych urządzeń z "nieużytecznych" na "mogące się przydać". Nie zmienia to faktu, że nie skusiłbym się na nie, gdyż nie dają mi 100% gwarancji rozruchu samochodu jak ciężkie ołowiówki. Szacun dla...
Witam, mam problem z rozruchem samochodu rozrusznik kręci ale nie silnikiem. Nie słychać żadnych zgrzytów. Zwykle za drugą próbą odpala. Wcześniej wymieniłem elektromagnes i dwa tygodnie było dobrze, od paru dni te same objawy. Na "sucho" elektromagnes wyrzuca bendiks. Czy bendiks może powodować takie objawy? Pozdrawiam
A wiesz co to cęgi ? Jak nie to nie pytaj więcej o możliwości rozruchu.
To nie jest mój plac zabaw ani moje zabawki. Ogólnie mam wyjaśnione, że akumulatory są słabe ale potrzebne jest szybkie ładowanie Akumulatory muszą żyć jeszcze około sześć miesięcy do roku. Zwykłe prostowniki to oni mają potrzebują mocnego prostownika, który szybko postawi na nogi rozładowane akumulatory w wózkach. Teraz pytanie jak będą szły grube...
Witam... mam w samochodzie uklad z uzyciem tego uC. Problem jest ze po dlugim postoju na mrozie rozrusznik musi dlugo pokrecic i wtedy uklad sie resetuje. Gdy odpadalm pozniej samochod co jakis czas uC pozostaje niewzruszony. Chce wiec zrobic uklad podtrzymania napiecia dla uC i zewnetrznej pamieci ktory w czasie spadku napiecia podczas rozruchu (a...
Jasne ... Osobiście nie mam zamiaru budować browaru, aby wypić butelkę piwa. Na budowę podajnika w warunkach amatorskich żal czasu.Pozostawmy to specjalistom. Ktoś kogo pasjonuje mechanika precyzyjna w gąszczu rynkowych propozycji wybierze stosowny podajnik i być może zaproponuje jego modyfikację, aby gwarantował nam, niezawodność działania, niską ceną...
prostownik rozruchem sharan rozruchem rozruchem zanik
volvo silnika czyszczenie mechanizmu lasera tablica autobus
kolorowanie zdjęć actros głowica momenty
Programy nie startują na komputerze - diagnostyka Przełącznik funkcji Makita HR2450 - trudności z obracaniem