Jeśli nie odezwał się automat załączający rozrusznik ( nie było słychać stuknięcia zwory ) to w pierwszej kolejności do sprawdzenia elektromagnes włącznika rozrusznika. Rozrusznik raczej trudno spalić, prędzej może ulec uszkodzeniu szczotkotrzymacz lub zawiesić się zbyt krótka szczotka. Bez zdemontowania rozrusznika raczej się nie obędzie.
Albo spalił się rozrusznik( zakleszczony elektromagnes) albo przewód zasilający przywarł do bloku silnika karoserii . Innej opcji na takie uszkodzenie nie ma. Dokładnie to sprawdz bo ognisko będzie.
Witam mam taki problem z rozrusznikiem odpalałem ciągnik i rozrusznik sie nie wyłaczył tylko chodził cały czas aż zrobił sie czerwony przewód który łączy rozrusznik z elektromagnesem myślałem że sie spalił ale rozebrałem go przeczyściłem i jest ok czy to wina elektromagnesu że nie odbił
Cześć. Posiadam Opla Antare 2.2 4x4 w diesel 2013r. Z 3 miesiące temu padł mi rozrusznik a dokładnie jak to mechanik powiedział elektromagnes od rozrusznika. Po przekręceniu kluczyka słychać charakterystyczny pojedyncze uderzenie i ani silnik ani rozrusznik nie kręci. Po regeneracji rozrusznik działał 2 dni po czym spalił się elektromagnes od rozrusznika...
Witam. Mam problem z połączeniem elektromagnesu rozrusznika szybkoobrotowego. W starym wyrwała się śruba do której mocuje się przewód + z akumulatora. Kupiłem nowy, niby taki sam jednak śruby do których się przykręca plecionkę z rozrusznika i śruba do której przychodzi + są tak jakby do góry nogami. Nie mogę odwrócić elektromagnesu bo jest mocowany...
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
Witam Mam następujący problem, wczoraj podczas jazdy na dość wysokich obrotach samoczynnie załączył mi się rozrusznik, podczas jazdy słychać niewiele jak dało się wychwycić dźwięk uruchomionego rozrusznika przy pracującym silniku (charakterystyczne stukanie) po zejściu z obrotów wszystko wracało do normy. Elektromagnes rozrusznika się spalił. Co może...
Przy moim Mercedesie 406 3.8D popsuł się rozrusznik, a dokładniej spalił się elektromagnes, więc mam pytanko, czy pasowałby do niego rozrusznik od LT 35 z 1991 roku 2.4D, a jeżeli nie rozrusznik to sam elektromagnes, na zdjęciach rozruszniki wyglądają podobnie, oba są firmy BOSCH mają mocowanie na dwie śruby, oraz okręcają się w tą samą stronę. Pytam...
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
prawdopodobnie wymiana elektromagnesu rozwiązałaby sprawe jednak jest to koszt ok 100 zł i wolałbym najpierw pokombinować, żeby uratować narazie stary elektromagnes. Daj sobie spokój z ratowaniem tego elektromagnesu. Jak się do końca rozleci i zablokuje to spalisz rozrusznik i dopiero będziesz miał wydatek.
Stacyjka się nie zacina, czy kluczyk odbija? Co z tego, skoro rozrusznik jest sterowany poprzez BSM, może być realizowany system start-stop. Rozrusznik mógł zostać wyzwolony podczas pracy silnika, w trakcie jazdy. Silnik rozrusznika pracujący non stop na biegu jałowym spali się po kilku minutach, lub nawet krócej w wyniku rozbiegania się silnika szeregowego....
1,6 HDI sugeruje, że będzie już z modułem BSM, a na nim pewnie spalony 25 amperowy bezpiecznik elektromagnesu rozrusznika.
No więc rozrusznik tylko po woli się kręci ale elektromagnes nie zaskakuje, może to przez słaby aku, podłączyłem prostownik i zobaczę. Wydaje mi się że jak to by był słaby aku to elektromagnes powinien zaskoczyć, a tu tylko rozrusznik się kręci bardzo po woli. Dodano po 1 Spalił się elektromagnes, po wymianie wszystko działa. To chyba by było na tyle...
Jeśli napięcie zanika (po puszczeniu kluczyka) w przewodzie idącym do elektromagnesu to jest ok. Natomiast trzeba sprawdzić elektromagnes czy styki się nie skleiły i bendyks czy odbija.
No chyba, że spalił się też elektromagnes, ale wtedy zwarcie na przewodzie 50 powodowałoby dodatkowe efekty dymne.
Zwarcie kostki stacyjki doprowadziło do zwarcia elektromagnesu w rozruszniku , co spowodowało zapewne spalenie się rozrusznika,na cienkim kabelku do elektromagnesu ma być plus tylko przy rozruch , na grubym cały czasz 12v.
Witam to ponownie ja silnik który zrobiłem przy pomocy ludzi z forum chodzi pięknie w obie strony, ale niestety nie miałem okazji jeszcze go wypróbować na drodze ponieważ (pseudo) fachowcy którym oddawałem go aby zrobili mi wyłacznik prawo lewo nie dali rady i stoi sobie to tak aż do teraz. Problem tkwi w tym, że nie mogłem znaleźć wyłącznika który...
Jak łączyłem na krótko, to tylko plus podałem na elektromagnes. Napięcie z kabla rozruchowego rozrusznik sprawdzałem, masę na obudowie rozrusznika sprawdzałem. Albo się będiks zawiesił, albo szczotki się wysypały. Ale jak szczotki to dlaczego do końca palił bez zarzutów. Jeszcze jedna myśł że jeśli kostka się psuła, to mogła rozrusznik w trakcie jazdy...
Elektromagnes wraz z rozrusznikiem jest nowy jak już pisałem i nie chce mi się wierzyć że to ina elektromagnesu. Szukałem też przyczyn od strony stacyjki, sprawdziłem wszystkie kable czy są dobrze podłączone itd. Wszystko wygląda ok. Styki na elektromagnesie wyglądają ok. Mogę się mylić lecz jeśli jest coś nie tak z elektromagnesem to możliwe,że w jego...
Może mi ktoś wyjaśni kwestie tego ostrzeżenia jeżeli admin nie ma pojęcia to może niech nie wystawia upomnień przy ładowaniu prostownikiem automatycznym wskazane jest ładowanie około 60 godzin gdyż akumulator jest wtedy ładowany stopniowo to zapobiega gotowaniu elektrolitu a natężenie jakim sie ładuje jest to 1/10 pojemności akumulatora wiec co jest...
Spalonym nie śmierdziało. Przerwy pomiędzy segmentami komutatora wizualnie OK. Podkładki izolacyjne są. Satelity mają lekki luz, ale kręcą się ładnie. Ta tulejka zdaje się trzymać dobrze. Dodam jeszcze, że jak podłączyłem napiecie pod cały rozrusznik to elektromagnes też nie dawał oznak życia. Widełki się nie ruszały..
Jak to ma być niedużym kosztem to może elektromagnes do włączania rozrusznika w samochodzie by sie nadał? Potrzebne by były takie cztery(?). Prąd dopuszczalny mają naprawde duży, chwilowy podejżewam, że nawet do 1000A. Taki od malucha ok 30-40 zł kosztuje. Tylko nie wiem jak jest z pracą ciągłą, problem może być z uzwojeniem trzymającym, może się grzać...
Znalazłem schemat, może komuś jeszcze się przyda. http://obrazki.elektroda.pl/5162213700_1... Stacyjka wykluczona, tak samo się dzieje, gdy zwieram kable bezpośrednio tzn "pyk" i zatrybienie rozrusznika co kilkanaście prób. Może trochę się poprawiło, teraz odpala raz na 10 prób, bo wyrzuciłem ze środka kable od wiatraczków, nagrzewnicy...
Nadal jednak nie mogę odpalać ze stacyjki, brak impulsu na elektromagnes przy pozycji kluczyka IGN (zapłon prowizoryczny na kabelkach w kabinie Pewnie przy tym "grzaniu" cewki spaliłeś styk w stacyjce - wymiana kostki.... Pozdr.J.
Witam od tygodnia nie mogę znaleść konktretnej diagnozy na moje BMW e34 2.5TDS . Auto kręciło kręciło i nagle tak jak by spalił się rozrusznik . Spróbowałem jeszcze raz auto wolno zakręciło i koniec . Wymieniłem rozrusznik , podłączyłem nic. Kupiłem drugi też nic , zawiozłem do elektryka on stwierdził , ze to rozrusznik ze cos z elektromagnesem kupiłem...
Czasami spalenie tej cewki powoduje lewe zasilanie rozrusznika i finalnie jego destrukcję. KOnstrukcja stosowana w wielu silnikach.
Stukanie, czy coś podobnego do klikania (przekaźnik), może być uszkodzony (spalony) bezpiecznik do elektromagnesu rozrusznika.
Drodzy koledzy jak w temacie autko I właściciel salon Polska przebieg autentyczny 33000! Objawy podobno każdej zimy te same aczkolwiek tej zimy dodatkowy efekt. Mianowicie akumulator naładowany błędów brak zresztą raczej z elektroniką nie związane, rozrusznik próbuje przekręcić silnikiem ale słychać tylko elektromagnes i próbę obrotu wałem i cisza,...
To tyk to elektromagnes w rozruszniku, a zapach to może spalone uzwojenie rozrusznika lub szczotki :-) Więcej w kryształowej kuli nie widać.
Zerknij na wykres ( czas) i pamiętaj, że to silnik szeregowy, dlatego jest 700A a nawet więcej na starcie. Wykres dal 300A może być poprawny, bo autor nie podął temperatury i gęstości oleju. Znowu ci przypominam, że rozrusznik to silnik szeregowy.Wykres, który pokazałeś nie objął całego cyklu pracy tylko drobny wycinek. W silnikach HDI wał jest schowany...
stary to jest elektromagnes albo widełki kup na szrocie rozrusznik i po kłopocie ale ja stawiam na spalone nadpalone uzwojenie elektromagnesu co wyrzuca układ sprzęgający (zimny silnik jest ciężki do odpalenia więc problem jest widoczny zwłaszcza na nim)
kuba101vip - mój kolega ma 18 cewek , drut 1,6 , 90 zwoi tz. miał zanim sie spaliła , dawała 3kw przy 60 V , miał podwójny stator , czyli 6kw , wszystko było OK. do momentu dużych wiatrów , przy długotrwałym silnym wietrze szło z niej 100A i 60V , no i sie uzwojenie spaliło - oba statory . Amerykanka ma słabe odprowadzanie ciepła . Teraz ma nawiniete...
Witam co do twojej wypowiedzi Jeśli myślisz o odpalaniu dużych diesli bez akumulatorów to raczej trudno będzie wykonać taku rozruch. A jeżeli twój rozruch ma wspomagać uruchamianie silnika podczas np dużych mrozów z akumulatora to twój rozruch powinien się sprawdzić. Pozostałbym przy wersji jednofazowe i poobserwował. Tak jak pisałem wcześniej: nawet...
Witaj! Sprawdź szczotki,tulejki czy wirnik nie trze o cewki stojana. Odłącz połączenie rozrusznika z elektromagnesem. Po odłączeniu przewodu + z akumulatora idącego do rozrusznika zobacz czy nie spali bezpiecznika. Jeśli nie spali to kolejno dotknij do rozrusznika i tak samo do elektromagnesu.Tak wyeliminujesz zwarcie. Pozdrawiam Miro,Nasz. Masz jeszcze...
Spalone jedno z uzwojeń elektromagnesu ,elek. do wymiany.
Tak, to przekaźnik rozrusznika. Taki sam mam w T25. Jeśli klika to możliwe że jest dobry bo elektromagnes w środku działa. Zdejmij osłonkę z tej kostki i zobacz czy styki są całe czy spalone, jeśli całe to przetrzyj papierem ściernym i spróbuj odpalić.
Zmiana koncepcji, ale trafo zostaje opisane z tym uzwojeniem do zgrzewarki, natomiast trafo byłoby zasilone jednym impulsem przez triak BTA100 z tych kondensatorów, co są w tej spawarce na stronie pierwotnej. Pytanie, czy taki transformator ferrytowy przeniesie taką moc, jeden impuls na wtórne? Wiadomo, BTA100, jak się spali, to go zastąpię np. stycznikiem...
Gruby czerwony kabel idzie od aku do tego elektromagnesu w elektromagnesie j sa 4 kable czyli: od aku i gruby ktory wychodzi i idzie do włącznika(tego mialego on jest uszkodzony) następne 2 to od dolu elektromagnesu masa spalona i od gory czarny kabelek idzie chyba do przekaźnika lub bezpiecznika
W przypadku siadania uszczelki podgłowicowej płyn chłodzący przedostaje się do cylindrów i może blokować tłoki po kilkugodzinnym postoju zimą. Wtedy rozrusznik nie jest w stanie pokonać oporu, przestaje kręcić i przygasają lampki. Zgadza się,wystarcze odkęcić świece i wszystko wiadomo. Albo uszkodzony akumulator(mimo że nowy),albo spalone jedno z uzwojeń...
rozrusznik elektromagnes elektromagnes rozrusznik rozrusznik spalić
oprawa philips duratec rozrząd identyfikacja układu scalonego
bezpiecznik klema renault bezpiecznik klema renault
Jak włączyć blokadę rodzicielską na różnych urządzeniach? UL1497 – zasada działania układu bootstrap, kondensator, swing napięciowy, audio