Minus z akumulatora na obudowę rozrusznika. Plus do górnej szpilki na elektromagnesie (mniejszy walec), dolna szpilka połączona jest silnikiem plecionką, przewodem z silnika (większy walec), dodatkowym przewodem podłączasz plus do miejsca gdzie dochodzi przewód ze stacyjki, jest na wsuwkę, lub przykręcany śrubką, i rozrusznik nie wysuwa bendixa, nie...
Na rozruszniku masz dwa przewody,gruby z akumulatora i cieńszy idący od tego "przekaźnika" teraz tam jest ten co dotykasz do plusa akumulatora. To na tym cieńszym ma być plus w momencie kręcenia.
Czyli dobrze nakierowałem w usterkę.
Są błędy których nie można skasować, ale z tego co pamiętam nic nie było konkretnego. Jutro wrzucę. Dziękuje za sugestie. Ponowię prośbę o schemat instalacji do i z modułu BCM jeżeli ktoś posiada. Dziwne, bo auto jak kupowałem paliło, a jak zjechało z lawety i podłączyłem aku to zero reakcji. Dodam, że auto ma uszkodzony zawór, ale nie zerwany. Lecz...
Jeżeli akumulator jest naładowany i nic się nie dzieje to sprawdź szczotki
Jeżeli włącza się wentylator to prawdopodobnie padł przekaźnik ECU.
to podłącz na krótko rozrusznik i zobacz czy odpala i czy iskra nie ginie
Jak podajesz napięcie ma elektromagnes na krótko nowy akumulator to musi palić chyba że masz ułamany przewód masowy do silnika albo plusowy.
A ile ona normalnie kręci, myśle że to coś blokuje chyba a nie to że źle pali.
Sprzęgło mogło mieć za mały docisk i je upaliłeś. Elektryka to podstawy. Jak paliło kable w silniku, to wyciągnąć magneto i wymienić kable. Rozrusznik sprawdź na krótko na stole, jak nie działa to wymiana/naprawa. Żarówki ci pali zapewne z winy słabej instalacji i styku. Szarpie napięciem i żarówki zbierają po dupie.
Sprawdź miernikiem czy pojawia sie napięcie na stykach rozrusznika. Możesz spróbować podpiąć pod rozrusznik na krótko akumulator i sprawdzić czy ruszy. Akumulator masz naładowany?
Nie ma żadnego przekaznika w tym rozruszniku tylko zwora w elektromagnesie ,daj na krótko plus z akumulatora na ten pojedynczy przewód ,jak zakręci normalnie to kostka stacyjki albo coś z okablowaniem.
ale pomimo to jest dość niska, a więc chyba ok? Najlepiej po prostu zewrzyj na krótko dwa najgrubsze przewody, które do niego wchodzą. Bez podania rezystencji to możemy tylko gdybać. A jak masz kiepskie przewody do multimetru to musisz je zewrzeć, odczytać wynik i potem odjąć go od wyniku pomiaru. Oczywiście pomiar przy zamkniętych stykach przez cewkę,...
Sprawdź na krótko rozrusznik
Immo ?? Tylko odcina rozrusznik a na popych odpala ?? Sprawdzić sam rozrusznik na krótko, sprawdzić stacyjkę na krótko i będzie wiadomo.
Albo kostka stacyjki albo rozrusznik i okablowanie. Trzeba na krótko sprawdzić rozrusznik, ale jak jesteś laikiem to lepiej tego sam nie rób bo mogą iskry pójść.
Tłoki musiałyby być dębowe lub sosnowe! Na krótko rozrusznik kreci? Wiesz jak to sprawdzić?
Ja będziesz trzymał rozruch i na krótko rozrusznik to zapali. A problem nasz z alternatorem. Zewrzyj D+ do masy i zobacz czy kręci rozrusznik. Powinien.
Sprawdź rozrusznik na krótko czy zwarcia jakiegoś nie robi, albo kostka stacyjki.
Sprawdź na krótko (+ do rozrusznika, a - do silnika), może przekaźnik rozruchowy się wypalił lub masa nie ma dobrego przejścia.
Co już sam sprawdziłeś? Jakiej kondycji jest akumulator ? jakie jest ładowanie? jaki jest spadek napięcie przy próbie uruchomienia? na krótko rozrusznik kręci?jaki jest stan klem akumulatorowych?
Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka na rozruch masz prąd na małym przewodzie na rozruszniku.
Jak odpalasz na krótko zwierasz te 2 duże śruby? Zmierz napięcie na tym cienkim przewodzie dochodzącym do rozrusznika podczas zapalania.
Styki we wtyczkach zaśniedziały od wilgoci itp. Zacznij od załączenia na krótko rozrusznika, jak zadziała to elektryczne połączenia do weryfikacji.
Odpal na krótko ciągnik będziesz pewny hebla i czy klemy dobrze podłączone oraz masa.
Szwankuje automat połacz na krótko 2 styki robocze automatu ma krecić ewentualnie szczotki.
Wczoraj wieczorem przyjechałem do domu i zgasiłem auto dziś rano wsiadam przekręcam kluczyk kontrolki ok przekręcam w start i nic cisza. nie słychać przekaźnika ani automatu od rozrusznika. Gdzie zacząć szukać? akumulator ok. 1999 to może być Astra F lub G, ważne jest czy automat czy manual. Zakładam, że to Astra G manual. Jeśli tak to nie ma tam przekaźnika...
Najpierw podłącz na krótko z akumulatora rozrusznik i upewnij się czy kręci za każdym razem, potem można się zagłębiać w elektronikę...
Tak mam pomysł , wymień stacyjkę lub szukaj gdzie nie łączy. Jak nie chce palić to na krótko rozrusznik poprzez podanie napięcia z grubego przewodu plusowego na styk automatu rozrusznika, tylko niech ktoś ci bieg wyrzuci i sprzęgło wciśnie, żebyś się pod kołami nie znalazł. Jak zapali to uporczywie szukaj spadku napięcia.
Witam MAm małe pytanko. Spalił mi sie automat od rozrusznika. Wymieniłem go i na krótko rozrusznik działa . W samochodzie po przekręceniu stacyjki na rozruch nie ma reakcji . Nie dochodzi wogóle prąd do tego kabelka co daje (impuls) sygnał na rozruch. I tu moje pytanie czy kabelek który idzie od stacyjki do rozrusznika to czy on jest gdzieś łazony...
Winny okazał się stycznik rozrusznika.
Pod przednią maską odszukaj wiązkę stacyjki i podaj na krótko prąd na rozrusznik,często kostka stacyjki padała :)
Grzanie grzaniem a może stacyjka (klamka) się wypaliły styki wewnątrz. Chyba że stacyjka z kluczykiem padła. To też, a może styki załączające rozrusznik w tym elektromagnesie/bendiksie (jak niektórzy nazywają) nie załączają napięcia na rozrusznik skoro słychać "pyknięcie" a nie rusza rozrusznik. Dodano po 2 Ale chyba ten włącznik rozrusznika jest sprawny...
Jest prosty sposób na sprawdzenie rozrusznika. Na rozrusznik idzie gruby kabel plusa na śrubę,chyba 8 -kę. Trzeba na krótko zewrzeć tę śrubę z dolna /tez na rozruszniku/. Winień pracować, Jeżeli inaczej to rozrusznik- mogą być szczotki lub tulejki do wymiany.
Syacyjka, lub przewód ze stacyjki, elektrowłacznik rozrusznika albo przewód w okolicy filtra powietrza lub osłony wentylatora. Jeśli posiada blokadę rozrusznika to warto sprawdzić przekaźnik oraz ładowanie.
Adam, zrób mu test, zapłon włącz a rozrusznik na krótko wysteruj, po wcześniejszym zdjęciu przewodu z elektromagnesu. Miałem podobny przypadek do zrobienia na szybko, auto z trasy, dorobiłem przekaźnik do rozrusznika sterowany z przycisku, klient zadowolony z "bayeru" a auto chodzi tak do dzisiaj. Dodano po 41 Przyczyn usterki nie zgłębiałem wtedy.
Najczęsciej jest to elektromagnes. Lub zabrudzone styki w tym że elektromagnesie. A dojście do nich niema--nierozbieralne.Pewnie posmarowałeś ten rdzeń który jest w środku elektromagnesu. Żeby lżej chodził. Wtedy latem jest fajnie. Ale gdy ściśnie mróz to są właśnie takie efekty.Spróbuj załączać rozrusznik kabelkiem na krótko . A gdy się zatnie i będzei...
W komorze silnika obok serwa hamulców na grodzi jest czarne 3 pinowe złącze środkowy pin przewód fioletowy to rozrusznik wystarczy podać impuls + na krótko z jakiegoś bezpiecznika i zakręci
wyciągnąć rozrusznik wziąść kable rozruchowe i spróbowac zastartowac na krótko rozrusznikiem, na sucho powiniem kręćić obserwuj bendix podczas wyrzycania korzystając z tego ze masz wymontowany rozrusznik odpal traktor na pycha, jeśli zapali to padniety rozrusznik sasiad miał cos podobnego w transicie a znajomy dawno temu w mercedesie Dodano po 46 to...
Kol. skasuj alarmy z poziomu panelu naciskając klawisz alarm list. po wyświetleniu alarmu, alarmów naciśnij znaczek = powinny się skasować. co do tego że nie podejmuje próby rozruch to normalne bo alarm aktywny następnie sprawdz rozrusznik na krótko czy kręci ten alarm powróci po chwili gdy silnik się nie uruchomi w razie pytań pisz lub dzwoń. Podaj...
zobacz czy jest napięcie na cewce elektromagnesu,jeżeli tak zewrzyj na krótko styki elektromagnesu,jeżeli rozrusznik ruszy,elektromagnes uszkodzony,jeżeli nie ,rozrusznik np.zawieszona szczotka itp.zakładam że klemy na akumulatorze w porządku
Szukając usterki znalazłem problem braku napięcia na przekaźniku r13 Na którym pinie nie miałeś napięcia ? Szukając przejścia z stykami przekaźnika (85,86) znalazłem je na przewodzie czarno żółtym kostki 3 pinowej Są to dwa osobne obwody jeden plus 12V drugi masa i nie mogłeś ich znaleźć na jednym kablu . Jak już chciałeś sprawdzić na krótko to styk...
Kolego, zrób kontrolkę z żarówki od reflektora przedniego, podłącz ją jednym przewodem do masy a drugi przewód podłącz do cienkiego przewodu od rozrusznika. Jeśli kontrolka zaświeci w chwili próby uruchomienia auta (zrób kilka prób), masz do zrobienia rozrusznik a instalacja auta jest sprawna. Następnie podaj zasilanie na krótko w miejsce tego przewodu...
Skoro rozrusznik nie kręci to może coś w obwodzie rozruchu się zepsuło, kostka w stacyjce, przekaźnik, albo sam rozrusznik, przy rozruszniku na zacisk 50 przeważnie przewód koloru czarny z czerwonym paskiem, podaj na krótko prąd i zobacz czy kręci sam rozrusznik, nie zapomnij, aby auto było na ręcznym i na luzie.
krótko , zwięźle i na temat-do wymiany zepół stykowy włącznika elektromagnetycznego. Jest to nagminna usterka, spowodowana zużyciem ekploatacyjnym w rozrusznikach Nippondenso.
A sprawdziłeś chociaż czy bezpieczniki są wszystkie ok. Zaczyna się od najprostszych rzeczy. Czyli czy na pompę po przekręceniu stacyjki dochodzi napięcie. Jak nie dochodzi to czemu, lub podać na krótko plus z akumulatora. i sprawdzić czy zapali.
Szczotek jest trzy, a w jaki sposób mogą być połączone oprócz tego że są połączone z uchwytem którym się obraca. Tym bardziej wskazuje na rozrusznik silnika pierścieniowego. Trzy szczotki zwarte ze sobą skracają trzy rezystory najczęściej połączone w gwiazdę. Krótko mówiąc - trzy potencjometry o połączonych razem jednych końcach i suwakach.
Rozrusznik też do sprawdzenia. Możesz na początek go próbować na krótko uruchomić bez demontowania z auta. Alternator - jeśli niesprawny, to nie będzie ładować, a może też rozładowywać akumulator.
Idąc śladem porad poprzednich poradzę aby sprawdzić ciśnienie w kołach. A poważnie to masz widoczny objaw braku energii na cewce zapłonowej podczas pracy rozrusznika. Mimo wszystko sprawdzałbym połączenia mas. A więc akumulator, nadwozie, silnik. Może być zasilanie przy stacyjce i tutaj dla wyrobienia poglądu proponuję na krótko przed próbą uruchamiania...
czerw plus -wiadomo a rozrusznik to chyba czerw z czarnym,podanie 12 z czerw. na którykolwiek nic nie spali natomiast przez żarówke też może nie być dobrze(jesli stacyjka zasila bezpośrednio automat) ,lepiej bez.Przekreć klucz w poz zapłon(zmierz -plusy bedą na czarnych i czerwonym ,podaj nastepnie plus na ten który został.
ursus rozrusznik krótko podłączyć rozrusznik krótko mercedes rozrusznik krótko kręci
kabel electrolux odkurzacz zakłócenia układ zapłonowy sterownika pompy centralnego
oscyloskop dt5200 oscyloskop dt5200
Kominek Ferroli Breta 12 kW wyłącza się, zapalarka działa Fiat Ducato 3.0 - Nierówna praca silnika i dymienie