Renault CLIO 2 PH2 2005 rok. Układ rozruchu i stacyjka występują także w innych samochodach tej firmy. Czasem występuje bez przekaźnika rozruchowego https://obrazki.elektroda.pl/5675111800_... https://obrazki.elektroda.pl/6816100500_... Objawy USTEREK: 1 Często nie kręci rozrusznik 2 Często miga dioda immo=zablokowanie...
Witam, Nie chcę rozpoczynać drugiego tematu, bo mam podobny problem, ale mam pewne wątpliwości. Problem dotyczy Volvo S40 II 2.0D więc to to samo co V50. Znalazłem schemat elektryczny, który jest w załączniku. Oczywiście problem dotyczy braku reakcji rozrusznika na położenia kluczyka w pozycji III. Po przekręceniu kluczyka w pozycję 3, słyszę w stacyjcę...
Witam Panowie. Podepne się pod temat. Mam podobny problem z odpalaniem auta kolegi. Dziś sprawdziliśmy i za każdym razem odpalal. Opisze jak to jest z napięciem w naszym przypadku. Po włączeniu zapłonu na cewce na 2 cienkich przewodach pojawia się po 12V. W chwili rozruchu na lewym tzn brązowym napięcie zanika do 0 A w tym samym czasie na drugim cienkim...
Czy po wymianie rozrusznik był sprawdzany na stole (przed zamontowaniem w ciągniku)? Nie miał problemów, że cos się ocierało w elektromagnesie i może sprężyna nie dała rady powrócić. Czy przy podłączeniu klemy rozrusznik się kręci czy także zasprzęgla i próbuje uruchomić silnik? Czy po zamontowaniu wszystkie przewody są podłączone tak jak były? Odłącz...
Wczoraj wszystko dokładnie sprawdziłem Wszystkie wtyczki i połączenia przeczyściłem i zakonserwowałem KONTAKTEM do styków. Po złożeniu pojawiła się iskra. Była bardzo mocna i jasna. Skuter odpalał z rozrusznika i z 'kopniaka'. Zrobiłem kilka kilometrów o odstawiłem go. Po 3 godzinach chciałem sprawdzić czy działa i tu moje zdziwienie - znowu brak iskry....
Bezpieczniki sprawdzone, po właczeniu zapłonu brak napięcia na cewce i rozrusznik kręci 3 sekundy. Stacyjka normalna, rozrusznik włączamy przekręcając kluczyk. Czasami pojawi się plus na cewce i odezwie się pompka paliwa ale już w czasie kręcenia rozrusznika znika. Na dwóch kluczykach dzieje się tak samo. Auto nie odpala, reszta sprawna. Przed chwilą...
Witam wszystkich. Taki problem: Polonez '93, gażnik, gaz, immobilizer. Z popychu odpala, z rozrusznika nie. W momencie rozruchu brak iskry, w ostatniej chwili, gdy juz rozrusznik nie kręci - jest jedna iskra. Po włączeniu rozrusznika zanika napięcie na cewce, przełączniku benzyna/gaz, elektrozaworach..... Puszcza rozrusznik - napięcie wraca. Akumulator...
Po przekręceniu zapłonu pompa paliwa działa, napięcie na cewce jest. Na czujnik Halla dochodzi "+" i "-" po zwarciu na krótko środkowego pinu "0" na hallu iskra się pojawia ( wyciągnąłem kabel z wysokiego napięcia z kopułki i wsadziłem do niego świece ). Rozrusznik kręci samochód nie odpala. Wcześniej samochód jeżdził i zapalał bez problemu. Auto ma...
Koledzy dziękuje za zainteresowanie a więc powiem tak zawiozłem auto do mechanika najpierw twierdził że cewka potem że czujnik hala i to wymieniał ale efekt zerowy po czym stwierdził że nie ma czasu więc postanowiłem zrobić to sam bo 2tygodnie u mechanika i auto dalej nie pali. Mam w aucie immobilizer i zastanawiam się czy to nie on jest przyczyną....
Witam mam problem z elektryką w golfie 2. Po przełożeniu silnika z golfa 3 2.0 8v 115km nie potrafię uruchomić silnika. Auto nie chce odpalać oraz nie świecą kontrolki na liczniku. Po wymianie kostki stacyjki rozrusznik kręci lecz nie ma napięcia na kablach, niestety obd nie jest podłączone więc nie jestem w stanie sprawdzić tego w komputerze dodam...
Witam serdecznie pacjent to astra 1.4 8v problem polega na tym że nie mogę francy odpalić, rozrusznik kręci i nic.Kontrolka check po zapłonie się nie świeci, nie słychać też przekaźnika pompy. Posprawdzałem parę rzeczy i tak: napięcie na ecu na pinie A6 po zapłonie jest, na pinach B1 i C16 z akumulatora jest ok 2V, napięcia na pompie nie ma iskry brak,...
Posiadam Peugeota 306 1.4 z rocz. 1998. Jak do tej pory spisywał się bez zarzutu.3 tygodnie temu postawiłem go w garażu i wyjechałem na ferie.Dodam a to wydaje mi się bardzo ważne że zostawiłem go z kluczykiem w stacyjce, ale nie żeby był przekręcony tylko wsunięty.Teraz wróciłem próbuję zapalić rozrusznik kręci a silnik bez reakcji.Posprawdzałem to...
Pomocy! Mam problem z Seatem Cordoba a mianowicie nie chce zapalić. Rozrusznik kręci jak głupi ale nie chce zaskoczyć, nawet nie ma chęci. Na zasadzie eliminacji wykluczyłem: Immobiliser (nie ma fabrycznego) obszedłem go, stacyjka wszystkie napięcia pojawiają się tam gdzie powinny, pompka paliwa po przekręceniu kluczyka pracuje 1-1,5s. Utknąłem na cewce...
Mam problem z pugiem, otóż przyprowadził go klient po wizycie w kilku warsztatach i nikt nie poradził sobie ze znalezieniem iskry... podobno nie widzieli napięcia na cewce zapł. - a ono tam jest. Dysponuję KTS-em, więc najnormalniej podłączyłem moduł i... nic. O co chodzi, kilkakrotnie już podłączałem 206-ki i nie było z tym problemów, a tym razem lipa....
Witam, Padł mi rozrusznik. ........... Ale... działa zarówno po podaniu napięcia na zacisk główny zacisk 12v i połączeniu ze stykiem bendiksa jak i po podaniu napięcia na sam styk bendiksa (aczkolwiek wolniej wtedy kręci), a tak chyba nie powinno być, zgadza się? Powinien zadziałać sam elektromagnes bez kręcenia rozrusznikiem. Co może być powodem?...
Witam. Mam taki problem gdy podłączam rozrusznik do prądu to raz się kręci a drugi raz nie(zazwyczaj częsciej sie nie kręci). Jak sie nie kręci to wystarczy troche ruszyć go ręką i podłączyć zasilanie i chodzi. Gdy sie nie kręci to jest niewielki przepływ prądu bo iskrzy(amperomierz na prostowniku pokazuje ok 5A). Podłączam na krótko bo elektrowłącznik...
do cewki dochodzą 2 przewody w momencie gdy kręcisz rozrusznikiem na jednym jest napięcie z cewki w magnecie +12V(tak wnioskuje po opisie) a na drugim ma się pojawiać impuls masy który jest podawany z modułu.
Zobacz ,czy podczas kręcenia nie zanika napięcie na cewce.
a może to kostka stacyjki,sprawdz czy masz napięcie na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem . dołączam schemat może Ci w czymś pomoże
Niestety obowiązuje reguła że klient zawsze kłamie. Chyba, że naocznie widziałeś to auto jeżdżące. Pompa paliwa też się pewnoe ni włącza przy kręceniu rozrusznikiem.
żle zrozumiałeś kabel podłaczony do cewki elektromagnesu pojawienie sie napięcia na tym przewodzie powoduje zadziałanie elektromagnesu i rozrusznika
Zrób ten eksperyment z plusem od akumulatora do cewki,przynajmniej wyeliminujesz że to spadki napięcia jak się nic nie zmieni.
Po pierwsze, posłuchaj, czy po włączeniu zapłonu słychać przez chwilę pompkę paliwa, jeśli nie, spróbuj, jak poprzednik pisze, na Plaka, czy będzie odpalał. Jeśli słychać pompkę, sprawdź napięcie na cewce zapłonowej - po włączeniu zapłonu prąd pojawia się na chwilę lub podczas rozruchu stale. Dalsze sugestie po sprawdzeniu powyższego.
Tak, czytałem. Ale nie znajduje tam odpowiedzi. Czy ten sterownik steruje cewką przekaźnika ? Czy takie napięcie na cewce może wynikać z uszkodzenia sterownika ?
Nie gdy kręcę rozrusznikiem napięcia na cewce nie ma.
Po przekręceniu stacyjki w kostce na cewko-fajkę napięcie wynosi 3,88 V, a przy kręceniu rozrusznikiem spada np. do 2 V i dochodzi momentami do 6 V, a maksymalnie do 10–12 V. Ale na kolejnej próbie już to napięcie się nie zmieniało. Mam też nowy moduł (chiński) i na nim pokazuje cały czas 0 V. Sygnał z impulsatora przy kręceniu rozrusznikiem wynosi...
Witam Co kolega pisze, że nie ruszał przewodów, jak rozrusznik nie miał przewodów? Rozrusznik ma zazwyczaj dwa przewody: jeden sterujący, drugi zasilający. Niech kolega poda napięcia bezpośrednio na cewkę elektromagnesu, kręci?
W czasie pomiaru oporności cewki nie możesz kręcić rozrusznikiem, tam wtedy indukuje się napięcie i wyniki pomiarów będą z "kosmosu". To samo tyczy się pomiarów impulsatora.
z kostki stacyjki wychodzi napiecie, takze jest ok mam jeszcze jedno pytanie czy czasem cewka WN ni jest polaczona w szereh z innymi rzeczami ? Wtedy jak cewka jest walnieta to nic innego nie zadziala... Dodano po 1 Jan Miś jak wyglada jaki ma kolor ten przewod oporowy ?
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu na zacisku 15 cewki masz napięcie(≈napięcie akumulatora).Jeżeli nie to padł moduł. Jak masz napięcie to przewód WN od cewki do rozdzielacza odłącz od rozdzielacza i zewrzyj do masy. Następnie podłaczdo zacisków cewki 1 i 15 lampke kontrolną. Przy kręceniu rozrusznikiem lampka musi migać. Jeżeli nie miga to czujnik...
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
Wykręć świece i niech ktoś kręci rozrusznikiem,zobacz czy jest iskra,czy nie ma.Różnie moze być,może być przebicie na przewodach wysokiego napięcia,może cewka szwankować.Ale jest też duże prawdopodobieństwo,że padl czujnik HAll-a,to samo miałem w dwóch polówkach.
Impulsator miernikiem na pomiarze napięcia zobacz przy kręceniu rozrusznikiem, jak sprawdzić cewkę WN to raczej nie trzeba pisać, cewka zasilająca tak samo jak impulsator zobaczyć czy daje napięcie przy kręceniu. Moduł prosta sprawa, jeżeli dostaje sterowanie i zasilanie a nie kluczuje cewki to padnięty
Witam. Czy sprawdzałeś sygnał wchodzący na uzwojenie pierwotne cewki podczas kręcenia rozrusznikiem? Jakie napięcie masz na biegunach akumulatora podczas kręcenia rozrusznikiem?
Prawdopodobnie zasilanie na cewki jest razem z zasilaniem pompy. Pojawia się na kilka sekund po włączeniu zapłonu i wyłącza. Następny raz włącza się, jak czujnik wału widzi obroty (przy kręceniu rozrusznikiem) włóż końcówkę pomiarową „od tyłu” wtyczki, wtyczka zapięta na cewce. Albo zamiast miernika użyj żarówki 21W. Sprawdzanie miernikiem na otwartym...
ale pomimo to jest dość niska, a więc chyba ok? Najlepiej po prostu zewrzyj na krótko dwa najgrubsze przewody, które do niego wchodzą. Bez podania rezystencji to możemy tylko gdybać. A jak masz kiepskie przewody do multimetru to musisz je zewrzeć, odczytać wynik i potem odjąć go od wyniku pomiaru. Oczywiście pomiar przy zamkniętych stykach przez cewkę,...
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Jeśli nic nie tyka to znaczy, że niema napięcia na cewkę, lub jest uszkodzona. Jeżeli słychać puknięcie prawdopodobnie uszkodzony jest wyłącznik pod cewką załączający główny prąd. To się wymienia razem z cewką o ile dobrze pamiętam.Często jak się puknie czymś w rozrusznik to zadziała.
Po co ma iść do cewki przez rezystory ? Ideą tego połączenia jest jak najmniejszy spadek napięcia na cewce podczas kręcenia rozrusznikiem, po to aby uzyskać silną iskrę. Jak silnik już zapali, alternator zacznie ładować i napięcie w instalacji wzrośnie do 14V to rezystor szeregowy w obwodzie uzwojenia pierwotnego cewki ma jak najbardziej sens.
110ccm zapłon CDI, normalnie kreci rozrusznikiem, ale nie odpala. Na pych, bez problemu. Okazuje się ze przy kręceniu rozrusznikiem, brak iskry na świecy. Napięcie na cewce zasilającej moduł CDI wynosi ok 30V przy kręceniu rozrusznikiem, przy wolnym kręceniu kołem, na biegu, napięcie jest podobne i również brak iskry. Dopiero jak się szybciej zakręci...
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
W jakich okolicznościach silnik przestał palić? Stało się to podczas jazdy, czy np po dłuższym postoju? możliwe przyczyny to: - immo- ale wtedy nie było by też sygnału wtrysku. - czujnik położenia wału korbowego - uszkodzona cewka WN Skoro napięcie pojawia się ale tylko na chwile po przekręceniu kluczyka to tak ma być myśle. Sprawdż czy jest napięcie...
przekaźnik rozrusznika (ten w desce bezpieczników) może szwankować lub przewód pomiędzy tym przekaźnikiem a VIC-em ma przerwę. Przekaźnik rozrusznika - jak każdy przekaźnik- ma w sobie przełącznik.Kiedy jest uruchomiony przełącza się tak, aby połączyć zacisk 30 z zaciskiem 87, ale i wówczas rozłącza stałe połączenie z 30 do 87a. Zacisk 87 połączony...
Sprawdż przede wszystkim czy w momencie kręcenia rozrusznikiem masz napięcie na cewce zapłonowej.Jeżeli to jest ok to trzeba sprawdzić czujnik położenia wału korbowego[po prawej stronie silnika nad rozrusznikiem w bloku silnika].
Panie i Panowie. Kupiłem traktorek Honda 2622 z silniky GXV660 który odpalał i pracował, ale tylko gdy kluczyk był w pozycji "trzeciej", czyli prąd na rozrusznik. Do czasu, gdy prąd szedł na rozrusznik i się kręcił razem z kołem, wszystko bylo ok. Gdy kluczyk wraca na pozycję "druga" pracy, silnik gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia - silnik odpala...
Jak napięcie cewki jest takie samo to na chwilę i na próbę możesz spróbować.
Man TGM automat, problem z odpaleniem, po przekręceniu kluczyka nie kręci rozrusznik. Bębenek stacyjki wymieniony na nowy. Rozrusznik ok po podaniu napięcia na cewkę zapala.
Wiec kontrola napięcia +12V na cewce podczas kręcenia rozrusznika też wszystko wyjaśni :). Też miałem taki przypadek, iskra była, ale jak rozrusznik nie kręcił, lecz nie w samochodzie, tylko motorówce (nie można było odpalić na popych). Pozdrawiam
Napięcia po zapłonie nie ma, nawet przy kręceniu rozrusznikiem. To rozumiem . Później piszesz Przekaźniki stykają-dzialaja tego już nie kumam Przekaźniki stykają-dzialaja ale jak badam omomierzem to wszędzie z 1. zmienia się na 0.0 tzn tak zmienia się ta wartość aż końcowi spada do 0.0- czy on jest sprawny ? Czy ten przekaźnik cyka podczas kręcenia...
Mam problem golfik przyjechal na parking a po 5 godzinach juz nie zapalił. Sprawdziłem iskrę okazało się że nie ma. Do cewki dochodzi napięcie, rozrusznik kręci. Mam pytanie czego to moze byc wina (cewki, modułu?) i ewentualnie jak to sprawdzić.
napięcia cewce procesora napięcia cewce zapłonowej rover napięcia cewce
kolumny aktywne klipsch multimetr ciągłość przewód bu208 przetwornica
forscher fs809 przezwajanie silników opłacalność
Symetryzator w antenie siatkowej: czy potrzebny zasilacz? Klikanie przekaźnika w Fordzie Focus 2000 - przyczyny